SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *Helmikuussa*

Heipsan =) Niin laho pää etten muista olenko jo ilmoitellut itsestäni tänne , mutta tosiaan syyskuinen ihme tulossa( toivottvasti) LA olisi 13.9 ja viikkoja nyt 9+3. Kahdeksas lapsonen olisi tulossa ja ei uskonnollista taustaa :) Yleensä sitä mietitään hyvinkin paljon!
Alkuraskauden ultrassa olen käynyt viime kuun lopulla ja juurikin samaisessa paikassa kun edellinen ilmoitti eli Kaarinassa. Ja pieni sykkivä sydänkin nähtii/ kuultiin :) Syksyllä oli tuulimuna ja varjostaa hiukan tuntemuksia. ELi onko kaikki hyvin jne....mutta aikas usealla sama juttu kun olen lukenut.
Maanantaina on ensimmäinen neuvola ja tuskin vielä sydänääniä kuuntelee ja jos niin ei varmaan kuulu kun on tuota masumakkaraa jonkun verran edessä. Osallistutaan kaikkiin seuloihin jos vaan raskaus on ok....ikääkin on jo hiukan enemmän kuin ensimmäisestä lapsesta :whistle:
 
Tervetuloa Sariar, onpa sulla ihanan paljon lapsia :) Saako udella millasilla ikäeroilla?

(.) Poden täällä huonoa oloani. Oksentaminen on onneksi vähentynyt, liekö pahoinvointirannekkeet vai lepo auttaneet, mutta ihan kiitettävästi saa silti käydä pönttöön kumartamassa ja ainakin kerran yöllä :headwall:. Oon yrittänyt juustonaksulle sanoa että jos se valvottaa mua öisin koko raskauden niin mä oon niin kehäraakki synnytyksen jälkeen että turha odottaa tissiä öisin. Mutta naksu on näköjään yösyöppö :LOL:
 
tehilla, ihania uutisia! :) Varmasti oli helpottavaa, kun syke sitten löytyikin!

elmiju, oi ihania uutisia! :) Vau, oikein dvd mukaan :)

sariar, tervetuloa joukkoon!

(.) Nyt ilmestynyt noita päänsärkyjä taas(oli alkuraskaudessa). En halua niihin lääkettä ottaa (jos ei tosi pahaksi ylly) ja eilenkin mies hieroi mun päätä, niin meni ohi :) Ihan hyvä olo muuten. No, tai mitä nyt herättyäni olin heti pönttöä kumartamassa :D

innoM + Pulla 11+3
 
Vitsit mä miettisin vähän aikaan mikä ihmeen juustonaksu, mutta juu kun luin lisää niin pikkuisestahan se olikin kyse :) Mutta siis juu saapi kysellä....tyttö 18, tyttö 16, poika 13, poika 12, tyttö 10, poika 7 ja poika 2,5 . Vanhin yrittää löytää itselleen asuntoa juuri....
Kahdelle ystävälle olen kertonut ja muut saa tietää sitten kun masu kasvaa niin että näkyy. Kauhistelijoita riittänee pilvinpimein joten en halua pahoittaa mieltäni vielä ainakaan kun ei vielä tiedä miten raskaus etenee edes. No edessä se jossain vaiheessa on kuitenkin....mutta sen ajan murhe sitten.
 
sariar: Tervetuloa mukaan! Ihanaa kun on paljon lapsia :) Mä en koskaan saa isoa perhettä, kun en oo alottanu "ajoissa" ja ensimmäisenkin saaminen on työn ja tuskan takana... Tekisi mieleni sanoa, että me tehdään pian sitten lisää, mutta jos nyt ensin tän ensimmäisen saisin :p Kuinka vanha olet? Onnea odotukseen! Äläkä anna muiden pahoittaa mieltäsi! :hug:

tömpsis ja super 10+2
 
Nyt tulee vain omaa napaa, sori.

Mullakin alkoi sitten vuotelut eilen. Alkuun tuli ihan rusehtavaa todella vähäistä tuhrua ja tänään jo sitten ihan kirkasta verta. Menin päivystykseen, josta sain sitten lähetteen keskussairaalaan, jossa ultrasivat. Olin ihan varma, että taashan tässä käy niin kuin viimeksikin (kesällä keskeytynyt km rv 13) ja vielä jotakuinkin samoilla viikoilla..

Mutta ei, pääsin ultraan ja sydän sykki pienellä oikein vahvasti ja vastasi suunnilleen viikkoja (parin päivän heitto oli, mutta katsotaan, miitkä ovat sitten tarkat viikot np-ultran jälkeen). Lääkäri ei löytänyt mitään syytä vuodolle, kaikki näytti siis ihan "normaalilta". Ihanaa, nyt vähän helpotti, kun sai todistusaineistoa, että joku pieni siellä masussa kasvaa. :heart: Reilun viikon päästä sitten np-ultra. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Raisu 11+0
 
Raisu Hyvä että kaikki kunnossa!

Sariar Sulla on tosi hieno katras, vähän kade olen minäkin noin komiasta porukasta. Mielelläni itsekin toivoisin vielä useampaa muksua mutta raskaudet fyysisesti niin rankkoja ettei taida jaksaa (vaikka ikäni puolesta ei kiirutta olekkaan) ja miestin varmaan lyö jarrut pohjaan tämän jälkeen. Niin ja kauhistelijoille haistatat pitkät!
 
Elämän ilo Voimia kovasti teille!!! :hug:

raphaella ja Anazu voimia myös odotteluutn ja tiedottomuuteen. Pidetään peukut pystyssä että kaikki hyvin kuitenkin!

Pika käynti täällä. Eilen aloin ripuloimaan illalla ja yöllä oksentamaan. Äsken pääsin ylös sängystä. Jotta voin sanoa, ettei mahatauti ja raskaus ole ollenkaan hyvä yhdistelmä. :x
 
raisu, hyvä juttu! :) Vuodotkin loppui, vai?

Ihmettelen tässä, kun en ole ollut kipeenä nyt ollenkaan raskaana ollessa. Yleensä olen jatkuvasti kipeä. No, onhan tässä kyllä oireita riittävästi ilman flunssaa ja muuta :D Tänään taas saanut oksentaa kaiken mitä syönyt. Väsyttänyt kokoajan.

Kirpputorilla oli tänään kaikkea ihanaa vauvoille (hyväkuntoisia vaatteita ja tarvikkeita) ja näin yhdet aivan ihanat tossut, kävin niitä jopa kahteen kertaan näpräämässä, mutta jätin kuitenkin sinne. Mies sitten sanoi, että miksi en niitä osta. Sanoin, että jos niiden ostaminen jo tässä vaiheessa tuokin huonoa onnea ja tuumasin, että eiköhän niitä ehditä vielä ostamaan, vaikka kuinka :) Kuinkas muut? Joko on löytynyt jotain supersöpöä ja muuta ihanaa pikkuiselle? :)

innoM + Pulla 11+3
 
Mä en uskalla vielä ostella mutta np-ultran jälkeen ehkäpä ja enemmän sitten rakenne ultran jälkeen jos vaikka sais tietää kumpainen ihme tulossa =) Siis tänään ollut ihan tajuttoman väsynyt!!!!
Isäntä laittaa lapsosia nukkumaan ja sen jälkeen iltapalaa ja nukkumaan!
 
Sariar tervetuloa syyskuisiin!!:flower:

(.) anteeksi omaa napaa... :ashamed: Odotan innola maanantaita,ekaa neuvolaa...tuntuu että nyt minulla on oikeasti asiaakin enemmän ja vähemmän..
Mulla on ollu jotenki taas niin paska olo oenkä oikein osaa nauttia raskaudesta,sunnittelen tekeväni kaikkea mitä en sitten tee,en puhu tunteistani vaikka välillä haluaisin mutta ääni ei vaan tule pihalle,itken (/puren hammasta)paljonitsetunto on taas aika alhaalla,haluan olla yksin,mut tuntuu että koko ajan pitäisi yrittää tehdä jotain kivaa että olo olisi siedettävä mut en ikinä jaksa tehä niin sit olo on tylsä ja masentunu..
niin,siis tuntuu et alan taas masentua,jos siitä olen hyvin parantunutkaan ku lääkkeet lopetin...
Onneksi ei paniikkikohtauksia silti!!!mitä nyt meinannu alkaa itkeen vaan huonoa oloaan melkee missä vaan...
no pitää maanantaina kysyä neuvolasta ja pyytää vaikka et jos johonki pääsis jo juttelemaan..mullahan oli tuolloin ku lääkkeet aloitin niin psykologi kenen kans juttelin sen muutaman kerran mutta ei se ollu ku ahistavaa,se tyyliin kysy kysymyksen ja mun olis pitäny selittää sille ummet ja lammet,ei oikee niinku tuntemattomalle ja muutenki siinä tilassa läppä lennä!pyysinki sit että saisin ajan jolleki toiselle,no sieltä sanottiin et ottaa yhteyttä tähän ja kertoa ihan suoraan et kyllä he ymmärtää...joo eipä jaksanu alkaa soittelee ja selittelee :headwall:
kiitos ku sain purettua hieman ajatuksia tänne teille ja anteeksi:ashamed:
niin ja tein tuon masennustestin,sillo lekurilla ku tein sen ihan pidemmän kaavan mukaan ja ku lääkityksen sain niin tulos oli muistaakseni 22tai enemmänki ja pari kk sen jälkeen oli laskenu muutaman pisteen...nyt tein niin tulos oli 15(lyhyempi testi),tulos:masentunut.
Mut jooh nyt mie yritän lähtee vaik nukkuu et jaksan huomenna töihin,ihana 8pvn työputki alko eilen joten ens vk lauantaita odotellessa!
hyvää yötä:heart:
 
JiiMii: :hug: Hormonit aiheuttaa vaikka mitä olotiloja, syytä niitä vaan ;) Ei välttämättä siis ole masennus pahentumassa :hug: Mutta pyydä heti keskusteluapua, niin varmistat, ettei pääse pahenemaan. :hug: Ja joo, psykologeissa on eroja, toivottavasti saisit sellasen kenelle on helppo puhua, onhan se hankalaa vieraalle yhtäkkiä alkaa avautumaan, mutta täytyy vaan pakottaa itsensä, koska julkisella ei riitä ajat siihen, että ensin tutustutaan :( Voimia! Kyllä se siitä helpottaa! :hug:
 
SariarMinkä ikänen oot? Kyselen mielenkiinnosta kun itselläni ikää 42. Synnytykset 96,97,99,08. Vitonen olisi syntynyt 09/11, oli valitettavasti tuulimuna. Perjantaina olin sairaalassa kemiallisessa "häädössä". Sairaalan lääkäri nuhteli minua...ja kehotti huolehtimaan ehkäisystä mikäli en tällästä halua enään kokea...tein tästä kirjallisen valituksen osaston henkilökunnan kannustuksella. Mietin että uskaltaako sitä uutta raskautta.
 
Kiitos tömpsis:hug:
Hormoneita olen yrrittänytkin tässä syyttää,tai olen syyttäny jo monta kk,mut eilen aloin jotenki ajattelemaan et ei tää ihan normaalia ole ja sit ku paras ystäväni kysyi että onko kaikki ok et hän näkee mun läpi ja hänen mielestä kaikki ei ole ok,teeskenneltyä iloa jne...niinkuin onkin..hän itse sairastanut myös masennusta jota myös raskauden aikaan kun lääkityksen lopetti..
Ja toisaalta mulla on se hyvä et kuitenki olen avoin ihminen ja olen pystyny puhumaan tästä,nyt kylläki tuntuu et en jaksa enää puhua..eli ei ongelmaa vieraalle puhua jos tuntuu että hän haluaa kuunnella ja se et ei pompoteltais joka paikkaan,ei ole kiva monelle ihmiselle selittää samaa asiaa..
juu mut yö nukuttu miten nukuttu,huonosti..itkettää,vatsaan ja selkään sattuu..mut lähen salille jos olo siitä helpottuisi ja sitten töihin..
 
Sain neuvolasta sen lapun, missä kaikki kielletyt aineet ja aloin tarkemmin tutkimaan, kun on tullut jotain muutoksia sitten viime kerran, heti jätin pois pastöroimattomat tuotteet, vakuumikalat jne ja olen ollut tosi tarkka, mutta olen juonut sitä Lidukan light colaa vajaan 3 viikkoa nyt raskausaikana ja kun viimeksikin raskaana join, niin en sitten sen tarkemmin ajatellut, mutta meillä onkin merkki vaihtunut pepsimaxia saikin juoda, mutta tuossa lidlin versiossa on natriumsyklamaattia, arrggggh.

Ja tiedän vesi on terveellistä ja pitäisi välttää makeutusaineita jne, mutta olen kärsinyt hirvittävästä pahoinvoinnista ja tuo cola jäillä on ollut useasti pieni helpotus elämään. Siis useampi lasi päivässä. Tietääkö joku miten vaikuttaa ja missä määrin?

Ja miksi tuo lista annetaan vasta ekalla neuvolakerralla, siinähän moni kerkiää syömään ja juomaan vaikka mitä, jos ei itse tajua niitä jostain netistä alkaa etsimään ja vaikka tajuaisikin, siltikin voi käydä näin, plääh. Kommentteja kiitos, nyt meinaa mennä pyhäpäivä pilalle.
 
JiiMii82, :hug: Kyllä tänne saa ihan vapaasti purkautua! :) Kärsin myös paniikkikohtauksista. Nyt niitä ei ole tullut ja niitä ilmeni lähinnä krapulassa. Lapsena/teininä enemmän. Kova meteli, kova vauhti (autolla kaahailu/huvipuiston laitteet, joihin en edes enää menisi), kova kipu (vaikka pistävä kipu) sai niitä aikaan. Ei yhtään kivoja :(

(.) Nyt taas tuntuu olo ihan hyvältä, mutta katotaan aamupalan jälkeen : / Kotidopplerilla sai tänään aika kauan ettiä pikkuisen jumputusta. Laitoin ensin perusrasvaa ja sitten liukkaria. Kauheeta meteliä vaan piti, eikä löytynyt, mutta pyyhin dopplerin ja sieltä se jumputus sitten löytyi :heart:

innoM + Pulla 11+4
 
Jatkan vielä, että siskoni oli lukenut tänään aamulehdestä jutun, jossa oli erikoislääkäreiden kommentteja kaikennäköisiin asioihin raskaana oleville ja yhtenä oli nämä lightjuomat, joita pitäisi juoda tolkuttomat määrät, jotta olisi vaikutusta sikiöön. Kävin lukemassa jutun ja oli mielenkiintoista luettavaa meikkaamisesta, kynsien lakkaamisesta, hajustetuista voiteista, erilaisesta liikunnasta jne. Lehti ilmaiseksi luettavana netissä ja sivu on 37, käykääpä tutustumassa.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa miunki puolesta uusille! Ja pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille:hug:

Mie järkytyin tänä aamuna kun kävin vaa´alla. Siis paino tippunu 5kg. Siis mie painan nyt 59kg ja pituutta kuiteski 176cm. Iltaisin tosiaan en pysty syömään ja jos jotai tungen suuhuni, niin kaiken oksennan :( Aamulla ja päivällä onneks ruoka maistuu ja pysyy sisällä.
Viikon päästä maanantaina olis eka ultra, eli np-ultra. En oo vielä oikeen uskaltanu "iloita" tästä raskaudesta. Haluun eka nähä onko siellä elämää :)
Plääh, väsyttää, yöt ollu aika katkonaisia, kun kumpallakin tytöllä vesirokko ja kuume korkeella :/ No ompahan sit pidetty se tauti. Itelläki on yskä ja nuha, nuha sen puoleen hyvä, kun hajuaisti ei pelaa, ei tarttee kokoajan nyrpistellä nenää ja yökkiä hajujen takia :D

eijukeiju 10+3
 
Kiitokset kaikille :)

Jimiille jaksuja :heart:

Elämän Ilo olen 37 vuotta. JA huomasin kanssa oman lääkärin kanssa keskustelusta rivien välistä että olisin jo vanha ja se että lapsia on ennestään jo paljon niin hämmästystä. Mulla kanssa tuulimuna oli viime syksynä. Siksi varovaisin mielin tässä mukana....

mutta huomenna eka neuvola ja ens viikolla postista tulee uusi näytöllinen kotidoppleri :heart: Toivottavasti iloa eikä murhetta kyseisestä ostoksesta!
 
Ihme juttu, aamulla pääsin ihan ilmaiseksi lukemaan näköispainosta aamulehdestä, kun vaan klikkasin sitä näköispainoksen kuvaa aamulehden sivulla sivupalkissa, mutta nyt kun yritin olisi pitänyt maksaa. Jos saan jutun siskoltani, kirjoittelen tänne lääkäreiden vastauksia. Muussa tapauksessa, jos kiinnostaa oli hinta muistaani 1,66e.
 
cracotte, ok. No, olisin vaan vilkaissut, mutta ei mun takia ainakaan tarvi laittaa mitään :) En ala todellakaan stressailemaan mistään kynsien lakkaamisista tai muista, vaikka lääkärit sanois mitä :D En kyllä lakkaa edes kynsiäni tai meikkaa juurikaan koskaan, mutta kuitenkin.

innoM + Pulla 11+4
 
MOIII!!

Tänään TAAS jymyvitutus päivä, itkettää vaan. (TSEMPIT JiiMiille) . Kävin alkutalvesta psykologilla kun hermorakenne ollut NIIN tiukassa ja PITKÄÄN. No kyllähän tuo jollain tasolla auttoi, ainakin ymmärtämään mistä on kyse, ja kuinka pitäisi toimia. Mutta parastahan siinä oli että psykologi totesi että edustat sitä ihmistyyppiä joka tekee pahimmat veriteot. Joo, en yhtään ihmettele...

Sariar, tervetuloa! Itse olen (täytän parin vkon päästä) 39v. Samaan aikaan esikoinen täyttää vuoden. KOko tähänastisen elämäni olen ollut vanhapiika ja kavahtanut lapsia. Sitten kun löytyi oikea mies niin tuumin, mikä ettei, lapsia. Ja sittenkun poika syntyi niin rakkaus leimahti heti. Etukäteen olin aivan varma että sairastun synn.jälk.masennukseen ja kadun raskaasti koko hommaa ja myyn lapsen jonnekin, ym. ym. Mutta siis päinvastoin! Kotimatkan laitokselta kotiin itkin että jos pojalleni sattuu jotain enkä ehdi häneen tutustua.. Synnytys oli ihana, näin voi sanoa, ja heti tunsin että "enemmän tätä". Eli niinhän siinä kävi kuin aina vitsailinkin, tajusin olevani ÄITI niin myöhään, ettei tässä enää taida kovin montaa ehtiä tehdä. Jos Luoja suo niin tulee tämä toinen kuitenkin ja ainakin. :)

Kiitos ja anteeksi,
Tehilla ja liisa 10+5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä