SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *Helmikuussa*

anazu&raphaellano onpa teillä ikävä tilanne odottaa, toisaalta pieni toivon kipinä vielä on. tosin henkisesti odottaminen ikävien uutisten on ihan anaalista. Ite oon ihan rikki mutta tässä on samaan aikaan oma isä teholla ja liikuntarajotteinen äiti täysin apumme varassa. Minä olen tässä rumbassa numero3. Raskautuminen, odotus, synnytys on aina suuren suuri ihme ja itsellä sattui olemaan viallinen munasolu että tänään näin ja huomenna toisin.

Pakko kertoo sairaalareissusta....lääkäri oli ihan anaalista. Tylsä mies, mikä ei kyselly vaan oli linjalla tixpamhalkipoikkipinoon...kehtasi kehottaa huolehtimaan ehkäisystä jottei tällänen uusiutuisi! Sanoinkin että kaippa se on minun asiani mikäli lapsen vielä tahdon, olen hyvässä kunnossa fyysisesti ja tällänen voi tapahtua kelle vaan. Toki mun ikäluokassa riskit on suuremmat - ikäänkuin en tätä tietäisi. Hah. Oikeestaan jo naurattaa koko äijä. Sain jonkun tabletin ja perjantaina meen osastolle lopulliseen kemialliseen hommaan. Ällöä.

Teidän ei tarvitse peitellä iloa & onnea meidän surkuttelijoiden edessä. Ihan hyvällä omalla tunnolla nautitte loppuun asti. Paras lahja on uusi elämä ja sen ikuisen ihana tuoksu, viattomuus, suloisuus, suuren suuri ilo ihanuudesta:heart: Iloa & Valoa teille kaikille :wave:
 
Raphaella täällä pidetään myös toivoa yllä sun puolesta. Voin kuvitella, kuinka tuskallista tuo odotteluaika on.

Ja täältä myös suuret sympatiat niille, joilla raskaus on keskeytynyt :hug:

Mulla oli Miranna- mulla oli alkio ekassa ultrassa myös noin kolme päivää pienempi kuin oliso ovistestin mukaan pitänyt olla. Meille lääkäri sanoi, että tuossa ihan alkuvaiheessa nuo mitat ovat niin pieniä, että aivan tarkalleen niistä on tosi vaikea sanoa ja kasvuvauhti saattaa kiihtyäkin nopeasti, jolloin päästään oikeille mitoille. Sanoi, että tarkemmin näkee sitten np-ultrassa, kun kokoa on jo enemmän.

(.) Täällä tuo etelän reissu aiheutti sen, että paino putosi 2-3kg, mutta se ei paljon haittaa, kun sitä varmasti ehtii vielä tulla lisää. Nyt kotosalla ollessa pahoinvointia tulee edelleen aina aalloittain, mutta kaiken kaikkiaan olo on tooosi paljon parempi kuin reissussa, kun pystyy pientä suolaista syömään vähän väliä ja juuri niitä ruokia, mitä tekee mieli ja ovat neutraaleja. Töissä oon tällä viikolla huomannut, että pahanolon aalto iskee siinä 10.30 tienoilla puolisen tuntia ennen lounasta. Oon sillon yrittäny napsia pienen leivänkannikan tms. jotten ihan oksentamaan asti joutuisi.
Tänään kävin töiden jälkeen antamassa verikokeen seulaa varten ja pikkuhiljaa alkaa jo ensi viikon np-ultrakin jännittää. Mitäs sitten, jos siellä ei kaikki olekaan hyvin?

Ja vielä noista mammavaatteista. Onko jollain jotain oikein hyvää vinkkiä, missä olis kivoja mammavaatteita? Siis tietty ihan h&m:llä on jotain ja näin, mutta onko jotain muuta paikkaa...

heinäneito + papu 11+0 POKS!
 
Elämän ilo :hug:

raphaella ja Anazu Uskon vielä hyviin uutisiin. Voimia epätietoisuuden keskelle :hug:

Santtu81 No johan siellä säästetään!:O Toiset kun saa tilaisuuden kuunnella sydänääniä neuvolassa joka kerta, niin kyllähän sitä musiikkia korville itsekin useammin toivois. Ainakin täällä päin, kun kaikki on uutta ja ihmeellistä. :rolleyes:


Huutonetistä huudettu äitiysvaatepaketti saapui tänään. Vihdoin saa vaihdettua 36 koon puristavat ja kiristävät farkut ihanasti istuviin äippähousuihin eikä tarvi viipottaa pitkin mantuja miehen verkkarit jalassa. :whistle:
 
Mammavaatteista: mä ostin ekat mammafarkut jo viikolla 6+! Mulla oli niin järkkyä mahan iltaturvotus ja närästys että iltapäivästä tavalliset farkut ahdisti ihan tajuttomasti. Maha oli niin kipeä että oli vaikea kävellä ja hengittää! Turvotus hellitti ja olen välillä käyttänyt taas normifarkkuja, mutta nyt alkaa maha kasvaa ihan oikeasti ja taitaa kohta jäädä tavalliset farkut kaapinperälle. Ajattelin katsella vaatteita kirpparilta ja myös netistä, kun on aika pienet valikoimat lopulta noissa kaupoissa. Joten jos jollain on hyviä vinkkejä nettikaupoista niin niitäkin saa kertoa!

Miranna, voihan myös olla että alkio on kiinnittynyt pari päivää myöhemmin! Ei varmaan tuollainen muutaman päivän heitto vielä mitään tarkoita, varsinkin kun tarkka mittaaminen on tässä vaiheessa vielä hankalaa.

Arminen 10+2
 
raphaella ja Anazu täälllä pidetään niin peukkuja, että huoli ja epätoivo vaihtuisi iloksi ja saisitte vielä hyviä uutisia :hug:

Aattelin nyt tähän galluppiin vastailla....

1. Kauan olette olleet yhdessä miehesi kanssa?
- Aikas vähän on taivalta takana eli vasta reilu puolisen vuotta. Tosiaan ei ollut tarkoitus vielä tässä vaiheessa raskaaksi tulla, mutta joku pieni ja sinnikäs päätti toisin =)

2. Joko olette töissä kertoneet raskauksista?
- Olen tällä hetkellä työttömänä.

3. Onko tämä raskaus vaikuttanut yöuniisi?
- Kummallisia unia on alkanut ilmestymään kyllä.

4. Joko on tullut painoa?
- Joku kilo tai kaksi johtuen varmaan ilta ja yö syömisestä :D

Ja sit bonus 5 : Eli kummien määrästä en vielä tiedä, mutta yhtä hyvää ystävää olen kummiksi jo pyytänyt :)

Pari suhteellisen helppoa päivää ilman kamalaa etovaa oloa takana ja taas aamulla kun silmät avasi oli tuttu olonen palannut... Tuli sitten nukuttua iltapäivään ja nyt alkais ilta syöpöttely aika, kun etova olo on selätetty hetkeksi =)
 
Miranna- , kuten omassa tekstissäni jo mainitsin, niin noita mittausvirheitäkin sattuu :) Joten nou panik! ;)

Mammavaatteista, että olen käyttänyt vain yhtä paitaa. Muutenkin kotona olen rennoissa vaatteissa, joten en taida paljoa "mamma"vaatteita edes haalia, tai ainakaan näillä viikoilla, kun ei tota masua nyt niin paljon vielä oo :)

Carlotta, tuskin olet ainut, joka noin on joskus ajatellut :hug: Nyt menet nukkumaan, jos mieskin on jo kotona! Täytyyhän sun saada nukuttua :)

heinäneito, tuota mäkin mietin, mutta mies oli kokoajan sitä mieltä, että hyvin siellä kaikki on ja siltä näytti, että olikin (uudestaan 17.2) :) Ei kannata turhaan etukäteen stressata :) Elloksella on ainakin jotain ja jos käytetyt kelpaa, niin katoppa huuto.netistä :) Koska sulla oli np-ultra ens viikolla?

(.) Hieman parempaan päin taas tän oksentamisen kans vissiin, mutta enpäs sano mitään :D Huomenna voi olla taas pää pöntössä kokoajan :x

innoM + Pulla 11+0 :heart: (Löysin sit ilmeisesti dopplerilla sykkeen jo 10+2 :) )
 
Voi ei täällä on tullu kauheesti ikäviä uutisia! :'(

Elämän Ilo, olen hyvin pahoillani. Elämä koettelee ikävästi meitä toisia, toivottavasti saatte vielä perheeseen uuden lisäyksen, vielä mahdollisimman pian. Lääkärinne on kyllä ollut todella tahditon ja tökerö. Tuollaset kannattaa unohtaa. Valtavasti voimia koko perheelle! :hug:

Raphaellalle ja Anazulle toivon kaikkea hyvää. Vaikeat viikot teillä tiedossa, mä pidän täällä teille kuitenkin toivoa yllä etten joutuisi teitäkin siirtämään listalla. Sekun on hyvin ikävää hommaa, lähestulkoon itken aina siirtoa tehdessäni. Toivon oikeasti sydämeni pohjasta että kaikki kääntyisi kohdallanne parempaan! :hug:

Tääällä on ollut myös vitamiineista puhetta. Mä käytän tällä hetkellä vaan tuota Multivitan raskausvitamiinia, lisäksi pitäs käydä ostamassa rauta ja kalsium-tabletteja. Ei vaan hirveesti houkuta tuo nappien napsiminen kun muutenkaan en edes särkylääkkeestä perusta.

Täällä meinataan hankkia se vakuutus. Miehellä on niin paljon allergioita, astmaa ja atooppinen iho, et ihan suotavaa tuo ois hankkia ennenku lapsi syntyy.

Vielä dopplerista. Saako sitä ostettua mistä? Mä oon alkanu himoitsemaan sitä. Hirveen hintanenhan se on, mutta jos sen kerran investoisi niin iloa siitä varmasti ainakin miehelle olisi. Mieluiten haluiaisin hakee sen jostain marketista, mutta eipä tuolla prismassa ja cittarissa näyttäny olevan :(

Sit vastailen tuohon viineisimpään galluppiin

1. Kauan olette olleet yhdessä miehesi kanssa? Ystävänpäivänä tulee 8 vuotta yhteistä taivalta, kihloissa ollaan oltu kohta vuosi. Naimisiin ollaan menossa heinäkuussa 2012
2. Joko olette töissä kertoneet raskauksista? Joo, heti plussattuani kerroin pomolle ja kaikille työkavereille. Ollaan siis tosi pieni tiimi alle 10 henkee, joten on helpompi olla jos jotain huolia itellä on menossa. Ollaan tosi tiivis porukka et kyllä huolehtiminen alkas jos mä oisin allapäin. Lisäksi pääsen luistamaan kaikista painavimpien tavaroiden nostelusta :p
3. Onko tämä raskaus vaikuttanut yöuniisi? ON! Nukun mieluusti 10h ja yliki jos annetaan. Vessassa käyn vaihtelevasti, riippuen siitä miten paljo oon juonu vettä. Yleensä nukahan heti uudestaan. Sen kanssa ei onneksi ongelmia.
4. Joko on tullut painoa? Noin kilon verran. Vaihtelee vähän päivittäin sen mukaan miten kova ummetus on menossa. Kunnon ravintolaillan jälkeen on pari kolme päivää jopa +2-3 kiloa, mut sit taas laskee...
5. Misssä vaiheessa kysytte lapselle kummeja? Meillehän ei tule "kummeja" kun mies ei kuulu kirkkoon ja lasta ei kasteta. Ollaan kyllä kovasti mietitty et miten nimenantotilaisuus pidettäs ja jotain kummeja vastaavaa ollaan kyllä ajateltu, vielä ollaan ajatustasolla tässä asiassa.

Sit oman navan tuijottelua. Eiliset vuodot on nyt vissiin loppunu. Tänään ei näyttäs tulleen juuri ollenkaan, joten todennäkösemmin vuoto johtu ehkä vähän aktiivisesta seksistä. Sanoinki miehelle et saapi kyllä tyytyä vähän hellempään kohteluun :D
Vähän kyllä huolettaa vielä tänään ei tunnu enää niin raskaalta, ja alan olla jo yleisesti ehkä vähän pirteempi. Voihan se olla et oireet vähän tasottuu ku ollaan jo 11. raskausviikolla.

Maanantaina olis meiän 8 vuotispäivä, sen kunniaksi mennään kattelemaan meiän pikku Tiitistä :heart: ja sunnuntaina tulee eka vuosi kihloissa täyteen :heart:. Tän kaiken kunniaksi mä varasin sit meille hotellihuoneen lauantai-illaksi ja lisäksi pöydän Virgin oilista :) Sit käydään elokuvissa jos sattuu joku hyvä elokuva menemään. Tästä alkaa tulemaan vuosittainen traditio, ens vuonna meitä onkin sit kolme :heart:

Memelisa & Masuasukki Tiitinen 10+1
 
Räpä alkuun niitä hoidettiin Kuopiosta käsin ( kun meillä piti olla se koeputkihedelmäitys jos clomifeneilla ei ois onnistunu ) ja sieltä määräsivät lääkityksen nostoon, kun TSH oli sen 5,2. Nyt ei Kuopiossa enää alkuraskauden ultran jälkeen ole tarvinnut käydä, joten nyt ihan täältä kunnallisen tk:n puolelta. Kun soittelivat arvoja, sanoin olevani raskaana, ja lääkäri sanoi heti, että kuukauden päästä lääkityksen nostosta arvot on annettava uudestaan.

Mulle ei ole puhuttu tosta t4v:stä mitään. Ainoastaan että TSH:n pitäisi olla alle 2,5. T4v oli viimeksi muistaakseni kuitenkin ihan normaali, taisi olla 16.

Toivottavasti saat pian lähetteen verikokeisiin! Ei ole kuitenkaan millään tavalla samantekevää, mitkä arvot ovat, kun voivat aiheuttaa keskenmenon.
 
Hei taas!

Pahoittelut ja paljon voimia ja tsemppiä huonoja uutisia saaneille :'(

Santtu81 Mulla oli eka neuvola perjantaina ja seuraava toukokuussa rv 22??!!! Ihan älyttömän pitkä aika sinne!

Vitamiineista Mä syön Multivita raskaus ja imetys, 1 tbl/pv lähinnä raudan ja foolihapon takia. Lisäksi syön 2-3 kertaa vkossa 2 kalaöljykapselia (en syö kalaruokia) ja silloin tällöin nappailen lisäksi d-vitamiineja.

Seksistä Kiinnostaa...vaan väsyttää. Kerta-pari vkossa eli normisti mennään, ainoastaan limakalvot tuntuu kuivilta eli liukkaria on saanu lisäillä. Väsymyksen takia on noi hommat painottunu lähinnä viikonloppuaamuihin ;)

(.) Mulla on supistanut eilen 2 kertaa inhottavasti ja tänään ollut sellasta menkkamaista juilintaa alaselässä. Soitin neuvolaan ja sain ohjeeksi ottaa Panadolia ja koittaa levätä kun ei ole mitään vuotoja eikä näillä viikoilla asialle voi mitään tehdä. Vähän kyllä vetää vakavaksi :|Voi kun kaikki olis hyvin! Viime raskaudessa mulle tuli suppareita vkolla 17 kun joudun töissä nostelemaan ja kantamaan painavia. Siihen auttoi silloin lepo ja työtehtävien keventäminen. Nythän ei pomo vielä raskaudesta tiedä...
Edelleen väsyttää, paleltaa ihan kamalasti ja rinnat on arat. Pahoinvointia on aalloittain pari kertaa päivässä, mutta menee nopsaan ohi eikä juurikaan vaivaa. Väsymys on kyllä kaikkein pahinta ja nyt on vielä noi autokoulun teoriat 2 iltaa viikossa + ajotunnit päälle, ei meinaa jaksaa millään.

Eilen tuli kutsu np ultraan naistenklinikalle 28.2. eli n. 2 vkon päähän, ei jaksais odottaa!

Galluppiin ne mitä muistan:

1. Ollaan oltu yhdessä maaliskuun lopussa yhteensä 5 vuotta, joista 5kk naimisissa
2. Sekä minä että mies ollaan kerrottu muutamille läheisimmille työkavereille raskaudesta. Minä lähinnä odotan kysymyksiä pyöristyneestä vatsasta ja kerron siis kysyville...
3.On vaikuttanut uniin, olen tosi väsynyt mutta nukun huonosti, heräilen vähän väliä ja pissalla saa käydä 2-3 kertaa yössä.

-Vakuutusta ei oteta, ei otettu esikoisellekaan eikä oltais kyllä tarvittukaan.
-Kummeja ei tule kun ei kuuluta seurakuntaan, nimenantojuhlat pidettiin esikoiselle ja niin seuraavallekin.

Onko muilla jatkuva nälkä? Syön aamupalan 07 ja 9.30 jo hiukoo niin että pitää käydä syömässä keksi tai banaani, 11.30 syön lounaan ja 14.30 on jo taas nälkä!! Mulla on aamunälkä, päivänälkä ja iltanälkä! Esikoisen odotusaikana kävin yölläkin jääkaapilla syömässä jugurttia ja juomassa tuoremehua :ashamed: Nyt ei olis varaa ottaa yhtään lisäkiloa, MUTTA mulla on nälkä :O

Oon löytänyt itteni surffailemasta vaunuja ja rattaita ne on neljässä vuodessa muuttuneet tosi paljon ja on nykyään niin hienoja että! Kauhea valinnanvaikeus! Esikoisella oli ihan perus yhdistelmät ja ne meinataan pitää parveke-päikkäri-vaunuina ja sit sillä on matkarattaina Brion Ponyt, mutta mä en oikeen tykkää niistä kun se aisa on mulle turhan korkea ja kun ne etupyörät ei käänny niin on suht raskaatkin ja niissä selkänojaa ei saa alas niin että lapsi pystyis nukkumaan niissä, eli nyt haluaisin teleskooppiaisalla olevat ja kääntyvillä eturenkailla niin ja alas taittuvalla selkänojalla. Vinkkejä? Ei siis todellakaan olla vielä niitä hankkimassa, mutta pikkuhiljaa ois kiva alkaa niitä tutkailemaan ja tekemään vertailuja.

Huomenna poksuu :)

miirikki ja pötsi 8+6
 
Elämänilo :hug: paljon voimia teille sinne!!
Raphaella ja Anazu Pidetään toivoa yllä! :hug:

(.) Tänään kerrottiin uutiset anopille, ja oli tosi iloinen. =) Sai siinä samalla sitten miehen siskotkin tietää ja oli iloisia uutisista. Mun vanhemmille kerrotaan sitte vasta np-ultran jälkeen. Jo senkin takia että tulee varmana olemaan shokki. He kun ei ole vielä innokkaita tulemaan isovanhemmiks, toisin kuin miehen äiti =) saa sitten vielä hetken aikaa miettiä että miten uutisen sinne sitte kertoo.

Täällä vaan pahoinvointi jatkuu hirveänä. Tuntuu ettei oikein mikään pysy alhaalla. Nälkä ois, mutta mitään ei tunnu saavan alas =( Hapankorput menee hyvin ja hedelmät, mut siinä ne sit oliki. Toivottavasti tää helpottais pian!

Seksistäkin täällä oli juttua. Eipä ole täälläkään plussan jälkeen ollut. vuodosta ja mun pahasta ja väsyneestä olosta johtuen suurimmaks osaks. Mies on ollu onneks tosi ymmärtäväinen, ja sano ettei hän ois uskaltanukkaa :LOL: höppänä. Muutenkin on hirveen huolehtivainen ollu nyt.
 
EIKÄ,ihan liikaa huonoja uutisia:'(!!!Elämän ilo pahoitteluni ja voimia!!Ihanaa että jaksat olla noin positiivinen meitä kohtaan,kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi ja toivottavasti et joudu enää samalle lääkärille jatkossa!!:hug:

Raphaella ja Anazu toivotaan että kaikki vielä onneksi muuttuisi..voimia!:hug:

Santtu81 no ohhoh kylläpä on säästöt päällä!!!!!aika outoa et noin kauan mennään ilman mitää kontrollia!

Mammavaatteita käytän välillä,muut farkut ei oikein mene ku puristaa mahasta,voiskin käydä huomenna katsomassa löytyiskö mitää kivoja housuja :p
Ja siivosinhan tuossa viime viikolla vaatekaappia,iso laatikollinen lähtee varastoon odottelemaan syksyä ettäjottakun saa taas "normi vaatteet" vetää päälle...

Memelisa,itse huusin huutonetistä 30e(postikulut 8.50) ja huomenna tai viim. pe pitäisi saapua =)
Raskauskeijulla oli myös myynnissä uutena 49e+postikulut.myös lastentarvike liike myy tuota..

(.) Noh muutin sittenki tuon laskurin nyt siihen mihin neuvola tulee sen laskemaan,eli edellisistä kuukautisista,olis eka huomenna poksunu 10vk mut nyt hieman sit siirtyy...mut mennään nyt tällä ja katotaan jos ultras sit joskus muuttuu..
Eli Memelisa,sori taas mut mulle vois päivittää oikeestaan tuonne LA 12.9.:D

Nyt vielä hetkeksi surffailemaan netin ihmeelliseen maailmaan ja sit höyhensaarille ukon viereen :)
 
Elämän Ilo :hug:

Raphaella ja Anazu, toivoa pidetään yllä täälläkin, :hug:

Viikon päästä eka neuvola ja maaliskuun alussa eka lääkärinla. Täällä onneks ei ole noin kovat säästötoimet, kuukauden välein näin alkuun käydään. Kuvotus jatkuu ja rinnat ovat kipeytyneet uudelleen. Painavammatkin ovat, kohta saa kai taas ottaa parit isommat liivi käyttöön :p Käytiin lasten asialla neuvolassa ja sain samalla terkalta sen vau-odotus-kirjasen ja jonkun Helistimen dvd:n, jossa käsitellään koko raskauden kirjo. On kai siinä synnytyskin kuvattuna.

Piti äsken iltapalaksi laittaa kaurapuuro, teki mieli :)

M :heart: 8+5
 
Mädchen siis kaurapuuro on aivan herkkua (varsinki nyt raskaana),tykkään kyllä muutenki,siihen ku sopivasti suolaa ja voita niin mums!!! =P itellä oli tuos viikon kausi et aamuin,illoin ja jopa töissäki sitä söin :LOL:
 
Raphaella ja Anazu ei kannata ihan vielä luopua toivosta! :hug: Mullahan epäiltiin kanssa tuulimunaa mut 1,5vko päästä uudessa ultrassa näkyikin jo syke :heart:

Neuvolassa ei mitään ihmeellistä, painoa oli tullu 2,5kg mut oma puntari ei kyllä näytä yhtään enempää että tiedä sitten. Verikokeet on ens viikolla ja ultraan sais varailla aikaa 3vkon päähän :)
Solerirasitukseen mun ei tarvi mennä jos ei mitään erityistä ilmene jes! :) Ekaa odottaessa mulla oli rd mut tokan kanssa ei sit tullutkaan kun olin normaalipainonen :) ekasta painoin jo ennen raskautta 15kg enemmän kun nyt.

Ja mullekin vois ton lasketun tonne muuttaa 17.9 kun nyt neuvolassakin mennään sen mukaan :)

Isommalla pojalla (4v) on just yks tarhatäti jäänyt äitiyslomalle ja katteli poika sit eilen mun mahaa illalla että äitillä on vauva mahassa vaikkei olla vielä mitään puhuttukaan kun menis heti ja kertois kaikille :whistle: :D

noppispoppis 8+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Meillä vasta herättiin, jee! Ihme. Nää kukkuu yleensä jo kuudelta.
Onko kellään muulla vielä ollut puutumisia? Mulla nyt jo vaikuttaa siltä, että ilmeisesti on ranteet niin turvoksissa että hermo jää pinteeseen, kun jo monena aamuna on ollu pikkurilli, nimetön ja peukalo puuduksissa. Ihan tuttua aiemmista raskauksista, tosin alkanut muistikuvani mukaan vasta joskus paljon myöhemmin.
 
Voimia kaikkille surullisia uutisia saaneille:hug:


Ja sitten ).(

Kävin neuvolassa pari päivää sitten. Pienen etsinnän jälkeen nappula ja syke tuli näkyviin ruutuun. Se miks mua vaivaa päätä on se kun kävin ultrassa pari viikoa siiten sillon oli rv7+6 nevola täti sano et hyvin vastaa viikkoja ja sen ei sillon tarvinnut oikeestaan yhtään etsiä ja minäkin näin se mahdottamon jumputuksen siinä ruudulla.

Nyt kun kävin se joutu etsimään nappulaa ja sykettä ja sitten kun se oli löytänyt se tuumas että ei tää vastaakkaan rv 10+0 ?????? että ehkä joku 8+ jotain
Sit kun kysyin että mistä johtuu tää että viimeks näytti että vastaa ja nyt ei...se täti ei osannut vastata:/
Sykekkään ei näyttänyt mun mielestä yhtävoimakkaalta kun viimeks.
Kommentoikaa nyt joku jolla olis jotain tietämystä...vaikka yritän olla aattelematta niin jotenkin kaihertaa:ashamed:

On vähän sekavasti kirjotettu mutta toivottavsti joku ymmärtää:D


muffi ja nappula 10+2 vai mikä se nyt oli
 
Yöllä välillä kädet puutuu, mutta ei muuten.

Ei oo jatkuva nälkä todellakaan :D Syön silloin, kun siltä tuntuu. Aina ei maistu huonon olon takia. Tänään heräsin ihan ok oloon, vähän kakomista, mutta muuten ok. Nyt sitten, kun söin niin huono olo tuli heti. Eiköhän se kuitenkin ala kohta kokonaan helpottaa, toivottavasti :D

Kotidopplerin ostin Ebayn kautta ja hintaa tuli alle 30€ uutena.

Löysin kirpparilta tänään tuon Helistin "Oppaana vanhemmuuden polulla" dvd:n :) Jotkut saa sen neuvolassa, mutta täällä ei vissiin niitä jaeta.

Kuuntelin aamulla pikkuisen jumputukset ja ne löytyikin tuosta ihan keskeltä nyt. Ennen kuulunut hieman tuolta oikeelta. Ihana jumputus :heart: Kyllä on ollut hyvä hankinta!

Neuvola on täällä seuraavan kerran rv 16, jos oikein olen ymmärtänyt. Sinne varaan ajan vasta ens torstain jälkeen, kun käydään vielä se LA kattomassa tarkemmin :)

innoM + Pulla 11+1
 
Elämän Ilo, pahoittelut suru-uutisista :( Kurjaa kuultavaa!
Raphaella ja Anazu, toivotaan kovasti, että suru-uutiset vielä muuttuisivat iloisiksi!!! :hug:

Meidän neuvolassa ei myöskään annettu tuota Helistimen dvd:tä, joten kokeilenpa huutaa sellaisen huutonetistä. Olis kiva katsoa. Kakkosen sydänääniä-sarjan pari osaa on nyt katsottu ja ajattelin katsella muutkin jaksot jos vaan olen kotosalla ko. aikaan. Tulee kyllä uusintoinakin.

Blaah. Olihan tuossa hyvä olo jo muutaman pvän, yöllä heräsin huonoon oloon ja ´tänään sitten on taas alkanut se,e ttä saa säännöllisesti syödä ettei tule huono olo, ja syömisestäkin tulee hiukan ällö olo...hedelmiä vaan, ne onneks maistuu.
Tasan 3 vkoa ekaan uktraan, ja seuraava neuvola sitten maaliskuun lopulla...

Zophie 8+2
 
Tuli vielä mieleen siitä maanantaisesta neuvolakeikasta, nimittäin kun täällä on puhuttu sokerirasitustestistä, viime raskaudessa kävin koska täällä menee vissiin kaikki yli 26 vuotiaat automaattisesti ja olin silloin just tuon 26, arvot oli ok, tällä kertaa terkkari sanoi et siinä voisin käydä koska oli viimeeks iso vauva.. Kai se sit pitää käydä :/

Ihana tuo Muffin hoikka omanapa =)
Toivottavasti kaikki on kunnossa!
 
Viimeksi muokattu:
tuulimunistatuntuu aika hurjalta kun oon huomenna menossa sinne kemialliseen rääkkiiin... siis se että mitäs jos vaavi onkin elossa ja jostain syystä mitään ei kuulunu eilen. Kääk. Pelottava ajatus sinänsä jos tulee virhe arvioita :( Hurjaa.
 
Moi!

Elämän ilo: Pahoitteluni ja tosi paljon voimia sinne!:hug: Tsemppiä myös huomiseen, eikö huomenna tehdä enää ultraa tuulimunan varmistamiseksi?

Raphaellalle ja Anzulle voimia ja toivotaan että kaikki olisi kuitenkin hyvin!:hug:

Muffi: Voimia sinullekin ja toivotaan että kaikki on hyvin! En osaa sanoa mistä tuo voisi johtua-saiko neuvolantäti mitattua alkion koon tarkalleen sekä ensimmäisellä kerralla että tällä kerralla?

Mulla on ollut kanssa jatkuva nälkä, mutta nyt se alkaa nähtävästi hieman tasaantua. Söin tänään aamiaisen kahdeksalta ja jaksoin ihan hyvin kahteentoista ilman mitään välipaloja. Katsotaan nyt miten tämä iltapäivä menee...Varmasti pitää jo pian jotain syödä. Ja eilinen iltakin meni ihan hyvin eikä tullut kamalaa pakkosyödäjatälläsekunnilla-tunnetta.

Ja typerä vuotelu alkoi taas tänään. Ihan vähän vaan sellasta oranssinruskeaa vuotoa mutta sydän hyppää joka kerta kurkkuun. No viikon se taiskin olla pois ja kerkesin iloita että pääsen kylpemään, uimaan, lenkille...Eilen kerkesin pienellä kävelyllä käydäkin. Aamupäivällä oli myös jonkunlaista paineentunnetta tuolla kohdun tuntumassa, otin sitten rauhallisesti ja meni sillä ohi. Onneksi mulla on huomenna ultra!

Casanna 8+4
 

Yhteistyössä