Syyskuun Sydäntenmurskaajat

meillä oli tänään tytön 5 kuukautis neuvola ja käytiin samalla lääkärillä ja juttelin tästä mun raskaudesta, siellä oltiin sitä mieltä että mun pitää nyt heti lopettaa imetys kun siinä on suurentunut keskenmenoriski (toistuvia km siis takana) ja sanovat vielä että jos haluat pitää tämän lapsen niin nyt on lopetettava. ja mä olen vollannut kokopäivän. mua suoraan sanottuna ottaa päähän kun jokapuolelta (lääkäreiden keskuudesta) tulee niin ristiriitaista tietoa, yks oli sitä mieltä että ilman muuta voin imettää ja nyt sanottiin että ehdottamasti ei. ja nyt sitten kauhea huoli ja hätä että onko kaikki masussa hyvin kun vihloo vähäsen (tosin niin oli viime raskaudessakin aika tosi koviakin kipuja).. ja sit pelottaa että jos tääkin menee kesken niin olen sit lopettanu imettämisen kun on tosi hyvin se mennyt. ja muutenkin kyrsii tänään taas kaikki.. ja nälkäkin on koko ajan. ja vali vali vali vali vali.... :ashamed:

painonnoususta mulla heittelee paino tosi paljon, tosin nytten olen syönyt enemmän mitä yleensä, en ihmettelis jos olisi vähän jo noussut. viime raskaudessa lihoin ennen puolta väliä 5kg, tais ruoka maistua aika hyvin.. :LOL: ja painonnousu yht oli 12kg, mutta ne lähti vajaassa kahdessa kuukaudessa kaikki ja kauhea turvotus oli..

t. hosso ja eemeli 7+2 :heart:
 
Olipas tullut tekstiä. =) Oli kiva lukea.

Metsätähti jospas se siit kasvaisi se pikkuinen mut varmasti huolettaa et mikä on kyseessä. Siel kiva kuiten et otetaan tollein et tutkitaan ku tääl neuvolas ei mitää sanota vaik mä oon vähän välii vuodellu ja joka päivä tulee kuiten aina veskireissul ruskeeta eli vanhaa verta lorahtelemalla kuiten. Ite ressaan siit et mikä on. Varsinkin eilisen ja tän päivän oon ressaillu ku ei oo ollu niin okseolo ja rinnatkaan ei tunnu jotenni nii kipeiltä.
Ens vk ma ois ekka nvl. Koitan pyytää jos koittaisivat kuunnella sydänääniä ja toisaalta taas pelkään et jos ei kuulukaan...

Miten teil muil, jos liikutte nii tuleeks teil kauhee huono tai siis oksettava olo?

Must tuntuu et ku vähän liikun enemmän nii tulee tosi oksettava olo (paitsi ny tänää ja eilen) mut yleensä ottaen tulee nii karmaseva olo ettei tee mieli liikkua yhtää ylimääräsiä, vaiks en tiiä, kai se täytys koittaa :LOL: muutenha sitä lihoo ja jumittuu kotiinsa :LOL: :LOL:
 
Täällä kuumeisena odotellaan 5.2 olevaa ensimmäistä neuvolaa. Tällä hetkellä omien laskujen mukaan mentäs 5+5. Eli laskettu aika olisi 22.9. :) Malttamattomia tässä ollaan, kun esikoinen kyseessä. Vatsa on ollu plussauksen jälkeen kuin turvoksissa, olen antanut sen ihan vapaasti pömpöttää. =)
ElämänIlo3 kyselit liikkumisesta tulevasta huonosta olosta.. Mulla itselläni ei juurikaan paha/huono olo tule, mutta kampaajatöitä kun teen, niin selkään särkee tosi paljon ja jalat on ihan turtana työpäivien jälkeen.
Varmaan työn rankkuudesta ja tästä uudesta tulokkaasta johtuen menenkin nykyään jo ennen kymmentä iltaisin nukkumaan, vaikka oon tottunut puolille öin kekkuloimaan.. =)
Oikein ihanaa odotusaikaa kaikille!
 
Minulla oli viime torstaihin mennessä tullut pari kiloa lisää kun oli rv 8. Olen aina ollu sellainen ihramagneetti, että ei tarvi ku plussata niin heti pompsahtaa kilo ylimääräistä. Turpoan tosi helposti muutenki ku nesteet kertyy. Viimeksi raskaudesta tuli 12 kiloa mutta lähtöpainoakin oli 8kiloa enemmän ku nyt. Raskauskilot on lähteny vaan ja ainoastaa laihduttamalla :'( . Yritän kovasti vastustella herkkuja....... mutta kun huono olo eo meinaa lähtee muuten kku popsimalla jotain sokerista tai kylmää. Tosin nyt söin kolme palaa (isoja) pannaria niin alkoi niin närästää ja ällöttää että totesin ettei taida kannattaa tulevaisuudessa. :x . Liikunnan himo on jostain nostamassa päätään...kun vaan löytyisi rauhallisia hetkiä lähteä itsekseen kävelylle tai hiitämään...lasten kanssa se on yhtä tyhjän kans. Ne kun haluu mennä just toiseen suuntaan kun ite....
 
J84
Täällä ei ole painoa tullut lisää ollenkaan vaik iltaisin olo on kuin tonnikeijulla..nyt se todellinen turvotus vasta on tullut esiin *buff*. Ja liikunta on ainut joka auttaa siihen vaivaan :) Ekasta lihoin n.30kg ja tokasta tuli liki 17kg, tästä en soisi tulevan mitään hirveitä lukuja, kun oon joutunu tekee paljon hommia, et oon saanu edelliset kilot tippumaan varsinkin, kun en ole kauhean siro ihminen...hmm sellaiset 70kg ja 164cm :ashamed: ..tällainen rapamaha olen :/

Joku tosiaan puhui lihasta..tänään kaupassa iski pitkästä aikaa kunnon himo saada mehevä pihvi :p Pakko oli vääntää tandorihärkää, oisin voinu syödä vaik kuinka monta mut söin vain yhden pihvin vaik teki mieli vielä lisää..täytin vatsani sit salaatilla ja nälkä lähti...ja nyt taas turvottaa :x

 
Painosta, mulle sitä ei ole vielä kertynyt. Tämänpäiväisen neuvolan mukaan painoa on nyt 60,9kg ja terveydenhoitaja sanoi, että sitä saa mulle tulle 16 kiloakin, eikä vielä ole liikaa. Itsestä tuo lähemmäs 80kg kuulostaa hurjalta määrältä, kun olen aina ollut pitkä ja hoikka. Painoindeksi tällä hetkellä siis jotain 19 luokkaa.
 
Heippa taas kaikki. Sain vihdoin sen ensimmäisen ajan varattua, olis sitten 16.2. Eilen päätin että lopetan murehtimisen että meneekö kaikki hyvin ja nautin ihan täysillä tästä alustakin. Kävin sitten ostamassa ekan vauva-aiheisen lehden meidän pienen lähikaupan valikoimasta :) . Painoa ei ole vielä kertynyt vaikka maha onkin kovin turpeana. Tosi paljon menee kaikkea ruokaa hukkaan, kun tekee aina kaikenlaista mieli mutta ei pysty syömään loppuun, eikä se sitten uppoa myöhemminkään.
rv5+4
 
^ mun tekee mieli kanaa... mut ei punasta lihaa!!! Kylmiä hedelmiä tekee mieli...ja kylma vesi, aaah!!!! Äsken tulin eks-anoppilasta... join sitten kahvii aimo kupillisen puolväkisin, ku olivat varta vasten keittäny, ku tuun kylään. Ai että ku kotimatkalla närästi...hyh...!!!

mama ja kääpiäinen 9+1
 
Voi tätä väsymyksen määrää |O
Ja närästytstä ja etomista!!

Vitsit kun en tahtois vielä että töissä tietäisivät yhtään mitään tästä koko asiasta mut hitsi kun välillä on huono olo... varsinkin ennen taukoja.
Ja tekis mieli juosta vessassa vähän väliä pissallakii...
Ja kun tiedän että kaikki kyttää mua just sillä silmällä.
Viimeks kun olin raskaana niin se tieto levis kulovalkean lailla työkavereille mun tahtomatta, ja vielä yks vanhempi nainen vielä hämmensi soppaa omilla juoruamisillaan.
Vähänkö vitutti sit kun se menikin kesken. Mut ehkä tää nainen sen jälkeen ymmärsi sen miksi mä olin kieltäny kaiken.
No nyt suurin ongelma kuitenkin töissä on haisevat asiakkaat... jokunen laitapuolen kulkija kun on sattunu mun kassalle niin yöks...
Ja sit näitä joilla ihan turkasen paljon hajuvettä tai jotain.... tai tupakoitsijat jotka ei kummemmin huolehdi suuhygieniasta, tai sit ne on vetäny viimeset henkoset siinä mein kaupan oven suussa ja kurvaa suoraan siihen mun kassalle.

Mä en ole edes uskaltautunut vaa'alle pariin päivään :ashamed:
Esikosta mulle tuli 10,6kg ja kun sairaalasta lähdin niin oli se +1kg jälellä... mut tappavan tasasesti mun paino on sitten noussu tässä 2,5v aikana ja nyt painan enempi kuin viimesillään neitiä odottaessa :ashamed:
Mut silloin multa tippu viikossa ensin 5kg, jouduin seurantaan mut pikkuinen kasvoi hienosti.
Mä pääsin takasin lähtöpainoon (62kg) vasta viikko puolenvälin jälkeen.

Niin ja mulla kun nää rinnat ei ole sillä lailla kipeet kuin esikon aikaan... nää nyt vaan tnutt oudoilta ja tuntuu että olis turvonnu jo.

Ja huonosta olosta huolimatta ikäväkyllä mä voin vielä syödä mitä vain :ashamed:

Riivinrauta 7+0
 
Täällä ollaan kyllä sairastettu koko vuoden taudit+vammat viimeisen kuukauden sisällä :kieh:
Tää influenssa on kyllä kamala.

Itsellä oisi ollut neuvola eilen mutta enpä 40 asteen kuumeessa sinne voinut mennä niin täytyi siirtää ensi viikolle, samalla sitten piti tilata ultra jonka sain 16.2 =)

Painon noususta: Vielä ei ole paino noussut ja tuskin etova olo antaakaan sen nousta vielä kun ei mikään maistu ja nyt kun vielä on tää tautikin niin olen ollut jo muutaman päivän oikeastaan syömättä kun sitkun vähän pakotan itseäni syömään niin illalla käyn halailemassa pönttöä :x

liikkuminen yhteydessä pahaan oloon Huomasin pari viikkoa sitten että mitä enemmän oli liikenteessä niin sitä pahempi olo illalla. nyt on kuitenkin koko ajan paha olo vaikka sairaana maannutkin, että se yhtäläisyys tais jäädä sinne..

Onks täällä muita aamuvirkkuja? Itsellä ei uni maistu enään klo 5-6 jälkeen vaan sit vaan pyörin hereillä sängyssä tai luovutan ja nousen kokonaan ylös.

Täällä myös on se ihana kirja :heart:

Tilasin itselleni kotidopplerin :heart: tänään tuli matkahuoltoon ja lääkärireissulla sen nappasin mukaani, nytvain odotellen 12+ viikkoja..

TiiuHti + asukki 8+5

(influenssa 6-3 TiiuHti)
 
Voi juku, mulla on aivan hirvee olo :eek:
Eilen tuntu semmonen vellova iltaa kohti, aivan kammo..
Mutta TÄNÄÄN..heti ku heräsin, tuntu ihan karmivalle..ja iltaa kohti senkus pahentunut. :x
Tuntuu että jos oksentas nii helpottais mut en tiiä.
Muuten kuuluu hyvää vain, reilu tunnin päästä kääntyypi mittariin 5+4, :heart:


Dada ja mönkijä 5+3
 
Painosta: Mulla tuli esikoisesta about 12kg ja ne lähti 1,5 vkossa. Ja sit omaa painoa lähti -5kg imetyksen ansiota. :D Mitkä tulikin sopivasti sit takasin jouluna, kun joulun alla lopetin imetyksen.

Mutta nyt ei siis vielä mitään. Paino tippu enkelin menettämisen myötä vajaa 5kg, menetin ruokahaluni tyystin. Ja ei edes noussu joulun aikaan. :D Nyt oottelen paino alkavan nousta vasta puolen väin tienoilla......

Liikkumisesta: Jaan nyt tässä vähän aikaa mainospostia ja kun juoksen rapusta rappuun ja tulee kuuma jne. ni kyllä tuli tänään olo että mihin puskaan oksenna. :x Ällö olo on melkeen koko ajan, vielä en oo kuiteskaan oksentanu. Mutta se saattaa venata jo ihan nurkan takana........ :whistle:

Onko teille muille jo tullu mielitekoja?
Mun teki tänään ihan hulluna mieli hampurilaista ja niinpä oli pakko käydä kävelle grilliltä hakemassa. :D :p Namii.... :p Sen jälkeen tulikin niin äklö olo et meinas tulla hamppari takasin. Noo, toistaseks ruoka pysyny vielä sisällä. Toivottavasti pysyy vkonloppunakin, kun anoppia ja miehen veli ja sen tyttöystävä jne. on tulossa kyläileen ja mennään ehkä ulos syömään. Ei haluta vielä kertoa ku viimeks kävi niin ku kävi ja haluttas salata tää mahd. pitkään... Joten täytyy yrittää olla oksentamatta. :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tepa75:
Huomenta! Onks kellä kokemusta noista aloe vera-tuotteista,meinasin vaan sitä juomaa missä on vitamiineja yms,voiskohan sitä käyttää noiden apteekin vitamiini pillereiden sijasta?
Joo ainakaan FLP (Foreverliving Products) ei suosittele sen juoman käytön aloittamista raskausaikana. Muistaakseni oli siks kun siinä aloitusvaiheessa se puhdistautumis vaihe taitaa olla aika rankka.
Tosin heillä ei ole tutkimustietoa että siitä mitään haittaa todella on.
Ja ne jotka sitä on säännöllisesti käyttäny ennen raskausaikaa niin voipi jatkaa käyttöä ihan normaalisti.

Mulla parin tunnin päästä eka neuvola =)
Soitin äippäpolillekkin ja sain onneks varattua sinne ultraus ajan ilman lähetettä.
Mein neuvolantäti kun on sitä mieltä että se varhaisultra on ihan turha kun toi keksenmenon riski tuossa vaiheessa on niin suuri.

Riivinrauta 7+3



No... no nyt toi koko loppu teksti tuli tolla lihavoidulla...
 
Tjaa-a, pelko et pahoinvointi ois poissa on hälventyny, eilen illalla sain kumarrella posliini-istuinta, hyi ällötys....koko illan teki nii pahaa että ja aamu alkanu öklötysololla ja tämä palelu on ihan älytöntä. Tälki hetkel paita, villapaita ja villatakki päällä ja silti vähän viluttaa...oon huomannu et silloi ku paleltaa nii lämmöt on jotain 36,6, mut heti ku on taas hyvä olla nii lämmöt ovat kohonneet noihin lukemiin mitä ovat olleet koko alkuraskauden ajan eli 37,3.

rv 7+6
 
Nonni, eka neuvola takana. Tuntihan siellä vierähti. Osallistun kromosomiseulontaan eli viikolla 9 - 11 pitää käydä verikokeessa (viikkoja täytyy olla täynnä 9) ja viikolla 11-13 ultrassa. Ultra on sitten 24.2. ja neuvolalääkäri 26.2. eli neljän viikon päästä. Odottavan aika on pitkä. Tällämenolla ehkä täytyy käydä yksityisellä ultrassa ennemmin :) Mieskin asialle jo hieman lämpeni, kun tajusi, että siihen on todellakin vielä 4 viikkoa.

Laskettu aika menkkojen mukaan 090909, mutten lähde sitä muuttelemaan vielä, katsotaan nyt se ultra.

Ei nyt muuta. Olipa omanapaista. Oksettaa. Taidan lähteä syömään :D :D

-Siiri S ja 8+1 (neuvolatätin mukaan)
 
Kylläpäs olikin mukava herätys tiistaiaamuna, kun migreeni heti herätessä päällä. Onneksi sain soitettua miun vanhemmat apuun ja pääsin pariksi tunniksi takas nukkumaan ja olo helpottu.
Käytiin sitten esikoisen kanssa vielä naapurikaupungissa tuon kummitädin ja kummipojan luona. Oih, että hällä olikin ihana masu kun LA on nyt sunnuntaina. :D Enkä sentään vielä joutunut paljastamaan että meillekkin on tulossa, vaikka tuo vähän ihmettelikin kun en kuin yhden kupin kahvia juonut. Meillä kun saattanut mennä se parikin pannullista ihan heittämällä jos ollaan innostuttu. :whistle:

Täällä on ihan mieletön väsymys, tuntuu ettei oikein mitään jaksais tehdä. Ja muutama yö mennyt huonosti nukkuessa ni väsyttää vielä entistä enemmän. :/
Nyt sentään jo ruisleipä menee jotenkin alas, ja rieskaa syötiin tuossa yks ilta tyttöjen kanssa melkein semmoi pussillinen kerralla. :ashamed:
Huomaa kyllä että on ruoka-annosten koot tippunut melkein puoleen siitä mitä ennen söi. Ja iltasella pitäis ollakin sitten melkein koko ajan jotain syömässä. Eipä tuo painokaan kyllä ole vielä noussut, tainnut pikkasen tipahtaa siitä mitä se oli sinä aamuna kun plussatestin tein.

Nyt tuntuvat tytöt kaipaavan äitiä, joten mentävä erotuomariksi. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
Tjaa-a, pelko et pahoinvointi ois poissa on hälventyny, eilen illalla sain kumarrella posliini-istuinta, hyi ällötys....koko illan teki nii pahaa että ja aamu alkanu öklötysololla ja tämä palelu on ihan älytöntä. Tälki hetkel paita, villapaita ja villatakki päällä ja silti vähän viluttaa...oon huomannu et silloi ku paleltaa nii lämmöt on jotain 36,6, mut heti ku on taas hyvä olla nii lämmöt ovat kohonneet noihin lukemiin mitä ovat olleet koko alkuraskauden ajan eli 37,3.

rv 7+6

Sama juttu. Päällä on vaatetta enemmän kun tarpeeks ja meinaa paleltua. :$

 
J84
Heipsan :)

Täällä on ollut aamusta asti öklö olo..leukaperissä on koko ajan sellainen tunne et kohta täytyy mennä puhumaan arabiaa :eek: ja sit rupes särkee päätäkin, eri mukavaa :/

Noista mieliteoista, niitä tulee ja menee, milloin tekee mieli toffee täytteisiä konvehteja, milloin katkarapupastaa tai sit ruisleipää kilolla tomaattia välissä..pakko saada ja jos sitä ei ole heti käden ulottuvilla niin sitä joko tehdään tai parhaimmassa tapauksessa tarvittavat on haettava kaupasta, ei mee ohi millää..seuraavana päivänä tekeekin sit taas mieli ihan jotain muuta :D

Nyt tekis mieli mennä päikkäreille, kun tuo junnukin nukahti vähän aika sitte, mut eipä voi, kun esikko kipittää kohta koulusta niin täytyy ruveta kattoon välipalaa... :/

Että sellasta...heipsan taas :wave:

 

Yhteistyössä