Syyskuun Sydäntenmurskaajat

Meillä mies taas mietti farmarin ostoa. Tosin mietti samaa esikoisen syntymän aikaan, että saa nähä :)

Mulla oli tännään eka neuvola ja yllätys oli melkoinen ko syänäänet kuuluivatkin lyhyen ettimisen jälkeen. Kai sitä häätyy nyt oikeasti uskoa, että paksuna sitä ollaan.. :heart:

Hemppu ja pienoinen 8+4
 
mama, smaa ihmettelin itekki, että mitä.. Vaan niin se teki. Kysy, että millon ensimmäisestä kuulu, että haluanko, että kokkeillaanko.. Olin kyllä, että ei kai sitä vielä ko ei kuitenkaan kuule, mutta oli niin innokas terkkari, että aattelin, että tehhään hänet onnelliseksi. :D Vaan eipä tehtykään pelkästään terkkaria onnelliseksi. :) Ja vauvan ne äänet oli, oma sydän ei lyöny ihan 160 kertaa minuutissa, vaikka kuinka jännitti.. :LOL:
 
Niillä on myös tosi mahtava odotusajan kirja viikko viikolta. Jotkut neuvolat jakaa sitä, se on ilmainen. Mä lähetin niille suoraan sähköpostia ja pyysin kyseistä kirjaa. Se tuli seuraavana päivänä kotiin postissa :) siinä on myös osio isille. Mä olen tykännyt siitä kirjasta. Vinkiks vaan...... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sinimarja:
Niillä on myös tosi mahtava odotusajan kirja viikko viikolta. Jotkut neuvolat jakaa sitä, se on ilmainen. Mä lähetin niille suoraan sähköpostia ja pyysin kyseistä kirjaa. Se tuli seuraavana päivänä kotiin postissa :) siinä on myös osio isille. Mä olen tykännyt siitä kirjasta. Vinkiks vaan...... :D
Mulla on jo kaks noita kirjoja omana ja nyt ku meen ekaan neuvolaan ni saan jo kolmannen.
Esikoisesta aloin seurata sitä heti sitten kun sain kirjan ekasta neuvolasta, tokasta loin heti plussan jälkeen ja sitten kaikki menikin päin pyllyä..

Nyt sitten pelottaa sen verran, että en oo tohtinu niitä tuolta kaapista edes kaivaa esille. Kai mä pelkään kiintyväni kirppuun liikaa ja en kestä sitä menettämistä taas... Sitten kun saan tietää että masussa oikeesti on elämää ja kaikki hyvin ni ehkä mö sit kaivan ne kirjat tuolta taas esiin. Sitä ennen en kyllä tohi.

 
heipodei pitkästä aikaa =) Eipä ole tullut täällä käytyä taas reiluun viikkoon, uusi koirakaveri otettiin, 8 kk sakemanni, sen kouluttamisessa on mennyt aikaa :)
Oireet on pysyny yhtä vähäisinä, okseta ei enää ollenkaan yhtään, issias vaivaa välillä ja väsymys on ihan hirveää. Kyllä sen huomaa et hormonit heittää ja mielialat samalla.
Viimesestä ultrasta on vajaa 2 vk, ja nyt jo on taas sama huoli ja olo että "onko siellä ketään". Pitäs vaan miettiä et olo ei ole muuttunut, vatsa turvonnut/kasvanut ja viime ultrassa kaikki oli ihan niinku pitää. Ei vaan osaa olla täysin rinnoin iloinen.

Mitäs oloja ja mietteitä muilla? :)

Tässä masukuva tältä päivältä http://www.aijaa.com/img/t/00399/3475071.t.jpg

arianrhod + papana 8+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naksos:
Ihaa-79 siis eikö sulla ole mies hoitamassa lapsia kun olet yövuoroissa? Tai ketään muuta hoitajaa... Itte olisin henkihieverissä jos pitäisi sairaan lapsen kanssa valvoa kotona. Ei ihme jos sulla väsyttää!!! Niin ja itsekin teen yötyötä että siitä tiedän ettei helppoa ole...vaikka onhan meitä moneksi. Toisilla yötyö ei tunnu missään ja toisilla, joihin itseni luen, tekee vaikeaa selvitä vaikkapa kahden yön jälkeisestä väsymyksestä.
mulla tuli lapsen vahti 2 aikaan kun hänkin on yöt töissä niin me vuorotellaan että toinen nukkuu eka ja sitten toinen. Mies on kyllä lapsen kanssa yöt kotona mutta tällä hetkellä töissä niin hirveä hässäkkä että ei voi olla pois töitsä. No hengissä oon ja huomen saan vähä aikaa nukkuu ku molemmat o päiväkodissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsätähti:
Moi!

vauvakuume kyllä se väsymys katoaa puolivälin aikaan=)Viimeistään...

ihaalle jaksuja :hug:

Mä täällä odottelen vesirokkoa noille viikareille kun tartunta vaarassa vahingossa oltiin ja nyt tulevana viikonloppuna ois mahdollisesta tartunnasta kaks viikkoa. Vähän pelottaa, mut mielummin otan sen rokon nyt kuin vuoden päästä.

Täällä ei oo yhtään väsymystä, just nyt ja olo on muutenkin tosi hyvä=)

Metsätähti ja pienenpieni 7+0 :heart:

kiitos jaksuista meille kanssa vesirokko tuli vahinkona ja tyttö sairasti sen sitten 3 kk ikäisenä toisaalta sillä oli tosi lievänä eikä raukka vielä osannu raapiakkaan joka välissä vaan istä voiteli sillä rasvalla niin ei se kiukunnuukkaan kauhiasti.
 
Voi että.. mulla on nyt kahtena iltana ollu ihan kauhee pahoinvointi illalla ja pahenee vaan kun pitäsi nukkumaan mennä.. mikäköhän siihenkin auttais.. :O :)
ihan kummallista että jo nyt on näin paljon oireita.. mulla on kyl on ollu epäsäännölliset menkat ennen tätä 3kk niin voi olla mahd että oisin jo pidemmälläkin.. en mää tiiä.. nyt meen lepäämään kun tuntuu että oksennus tulee:D

hyvää yötä kaikille:)
 
Noista autojutuista piti tulla kommentoimaan sen verran että meillä oli syksyyn saakka ihan tavallinen porrasperäinen Passat. Yksi turvaistuin ja kaksi korokeistuinta mahtui oikein hyvin takapenkille, mutta nyt oli väistämättä vaihdettava autoa 7-paikkaseen jos meinaa että kaikki samaan autoon mahdutaan. Ai niin ja silloin kun vaunuja ja muuta tarvittiin niin mahtuivat kaikki oikein hyvin peräkonttiin kun siinä oli niin tilava kontti. Että kai se vähän automerkistäkin riippuu tarviiko vaihtaa esim.farmaria. Toiset on tilavampia vaikka oliskin sedaneita.
 
huomenta! 8+0 :) paino ei oo noussut, muutaman sata grammaa laskenu normaalista. johtunee melko runsaasta liikkumisesta. Mä tosiaan kyselin noita verenpaineita joskus aiemmin. Mulla on normaalistikin melko matalat paineet, mut viimesin mittaus 2pv sit: 97/57. Aiemmin ei oo ollu huimausta, mut raskautumisen jälkeen kylläkin. Noo täytynee huomenna kysyy neuvolassa.
 
Painosta: Ei oo vielä noussu. Esikoisesta alko nousemaan vasta puolen välin jälkeen ja enkelin syntyessä rv 18+0 mulla ei ollu paino noussu vielä yhtään. Joten näin saattaa mennä nytkin..

(.) Piti viel aamulla testata ja tooodella selkeä + sieltä tuli. :heart:
Väsyttää, paleltaa, yököttää, nälättää... |O :D :heart:

 
Tässä olen jo monet kerat koittanu kirjottaa tänne, ja olen saanutkii kirjotettuun 2 isoa stooria mutta molemmilla kerroilla tekstit hävis ja se siitä sitten, nyt kkeilen toisella koneella yritystä :D Noniin, eli oli puhetta väsymyksestä. mulla esikon aikaan väsyti alusta puoleen väliin muistaakseni, sitten tasaantui, samaten nytten, väsyttää vähän väliä ihan tolkuttomasti, tunnen myös äitejä jotka on kärsineet väsymyksestä alusta loppuun saakka...
Samaten oksentelu, esikon aikaan oksensin yötä päivää alusta puoli väliin saakka, loppu puolisko meni rauhallisemmin, mutta oksensin kumminkin, tässä raskaudessa n. viikko sitten oksensin viikon verran koko ajan, paino tipui 1-2kg. naama oli kuin kalkkilaivan kapteenilla, nytten on alkanut helpottamaan, enää ei tee muuta kn palelee niin vietävästi ja välilä ei taho silmät pysyä auki...


zeny 7+5
 
huomenta vielkii hekis. Pitäs ruveta siivoomaan no eipä nappai no ei se nappaa normaalistikkaan nyt viel mega väsymys huonosti nukutun valvonnan takii...no joo aina ei voi voittaa mies illan töissä ja sit sulkkista menos pelaan...joten varmaan 8 aikaan lasten kaa nukkuun *koomasiivooja* taijan kyl evästellä jukurtin ja jottai juomaa ekaks.
 
Hihhei täällä tuli kutsu ekaan ultraan :D
Elikkä 18.2 näkee sitten tuon oman pikkuisen tuolla massussa !!
Ihanaa, tuntuu että vastahan sitä plussasi ja jo nyt on muka eka ultra tulossa :D

Bebes & Salamatkustaja 8+3 ? vissiin :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja bebes:
Hihhei täällä tuli kutsu ekaan ultraan :D
Elikkä 18.2 näkee sitten tuon oman pikkuisen tuolla massussa !!
Ihanaa, tuntuu että vastahan sitä plussasi ja jo nyt on muka eka ultra tulossa :D

Bebes & Salamatkustaja 8+3 ? vissiin :heart:
mie saan ootella tuota ulta aikaa viel siihe ekaa nla:han saakka mut kai sen jasaa... *halii*
 
heip taasen kaikille! :D

( . ): Saan huomenna tuloksen paljonko mun verestä otettu HcG on,
tahdoin tietää että nousee paremmin ku viime kerralla, josko lois lisää toivoa että nyt käy paremmin.
Päivät on menneet yllättävän nopeasti, 12.2. on varhaisultra joten sitä ootellessa innolla.
Oireita ei edelleenkään ole sen kummemmin kun arat rinnat ja nännit,
silloin tällöin jokin nippasu masukassa,
ja niinkuin joku muukin sanoi, LIHAN HIMO :D
Eilen oli pää kipeä ja nyt on ihan nuutunut olo vaik nukuin 10 tuntia.
Töissä pitäs jaksaa kiireinen ilta tänään vetää. |O


Dada ja mönkijä 5+3
 
Moi!

Mulla oli taas tänä aamuna vuotoa ja soitin sit neuvolaan ja pääsin ultraan, vastaanotto ajan jälkeen siellä näkyi vaan että raskaus on kohdunsisäpuolella ja vastaa noin rv 4 ja mullahan piti olla jo viikot 7+1 ottivat sitten verta pari putkea ja ne lähetettiin KYSsiin ja ens viikolla pitää käydä antaa uus verikoe ja ens keskiviikkona on sitten tarkistus ultra et onko sinne kohtuu alkanut kasvamaan mitään.Tulehdus näytteet otti ja kerto että vuoto tulee kohdunsuulta mut se ei oo vaarallista kun se on niin vähäistä ja kipua ei oo.
Aika jännä kyllä et kun antoivat ajan ultraan jo ens viikolle kun siellä ei voi vielä mitään sykettä tai sen sellasta näkyä.Mut jospa sit sais vielä yhden ylimääräisen lisä ultran ;)
Mut kaikki siis näillä näkymin hyvin, mut la saattaa siirtyä jopa lokakuulle...
Mut siis nyt kyllä ymmärrän miks oireita ei vielä oo juuri lainkaan ja viiva vahvistu niin myöhään.

täällä ei oo vielä painossa tapahtunut muutoksia.

Metsätähti ja pienenpienenpieni 4+?
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsätähti:
Moi!

Mulla oli taas tänä aamuna vuotoa ja soitin sit neuvolaan ja pääsin ultraan, vastaanotto ajan jälkeen siellä näkyi vaan että raskaus on kohdunsisäpuolella ja vastaa noin rv 4 ja mullahan piti olla jo viikot 7+1 ottivat sitten verta pari putkea ja ne lähetettiin KYSsiin ja ens viikolla pitää käydä antaa uus verikoe ja ens keskiviikkona on sitten tarkistus ultra et onko sinne kohtuu alkanut kasvamaan mitään.Tulehdus näytteet otti ja kerto että vuoto tulee kohdunsuulta mut se ei oo vaarallista kun se on niin vähäistä ja kipua ei oo.
Aika jännä kyllä et kun antoivat ajan ultraan jo ens viikolle kun siellä ei voi vielä mitään sykettä tai sen sellasta näkyä.Mut jospa sit sais vielä yhden ylimääräisen lisä ultran ;)
Mut kaikki siis näillä näkymin hyvin, mut la saattaa siirtyä jopa lokakuulle...
Mut siis nyt kyllä ymmärrän miks oireita ei vielä oo juuri lainkaan ja viiva vahvistu niin myöhään.

täällä ei oo vielä painossa tapahtunut muutoksia.

Metsätähti ja pienenpienenpieni 4+?

Onpas jännä. Et jos olit laskujen mukaan vkolla 7+ ja ultra kertookin ihan muuta. Mutta näinkin voi käydä. Millon sun viime menkat alko?

Toivottavasti hedelmöitys on vain nyt tapahtunut huomattavasti oletettua myöhemmin ja pienenpieni pitää kynsin hampain kiinni ja lujaa.
:heart:

 
mulla paino on tippunu 2 kiloo vaik oon syöny normisti ja viel extra paljo herkkuja...no jooo...saas nähtä...oireita huonoo oloo aijoittain ei mitään katastroohvii eli pönttöä en viel oo halaillu tosin eiköhän sekin oo viel eessä oottelee ei niin innokkaasti.

metsätähti jospa ne katoo että onko kasvanu tästä viikosta.

Se o hassuu kui sitä täs alus o nii et pääsis jo ultraan mut tota kakkosta ootellessa loppu raskauden ultrasivat vähintään kerta viikkoon ni kyl ritti ultrat jo siin vaihees ku näki et siel o kaikki hyvin ja just sitä enne maannu hyvässä lykyssä tunnin käyrässä. No joo innolla ootellaan et koskas meille saatas aika ultraan *huoks*
 
Mulla paino noussut reilut kolme kiloa vaikka ruokavalio on muuttunut keveämpään suuntaan kun tuo punainen liha ällöttää. Vaikka normaalisti olen a-luokan lihansyöjä.
Meidän pitäisi nähdä pieni ensi viikolla eka neuvolakäynnillä, kun siel on sellainen ultra.mut jatkossa rutiinikäynneillä ne vaan kuuntelee sydänääniä eikä raahaa sieltä jostain toisesta huoneesta sitä ultralaitetta millä näkeekin vaavin. Np ultraan nlatäti laittoi jo ajan vetämään parin viikon päähän, varsinainen aika tulee postissa...
Hirmuinen jännitys viikon ajan vielä, että löytyykö sieltä elämää. Esikon kohdalla ei osannut niin pelätä ja murehtia, oli varma et kaikki on hyvin.kyllä mulla nytkin on tunne, et kyl siellä kohdussa kasvaa jokin, mut silti pelkään et jos ultrassa ei löydykään mitään.
*Tarraliimaa ja jarrusukkia kaikille*
Sinimarja ja pieni 8+1
 

Yhteistyössä