Syyskuun Sydäntenmurskaajat

En ala mitään !! Miksi se sanoi eilen neuvolassa että ei saa syödä rautaa vielä näillä viikoilla 8+2 kuolen tähän väsymykseen.... ja hemppa oli vain sen 118 kun normisti on 135 :/
Tiedän että se ei nouse tosta ilman rautaa !!! Menen kyllä tänään apteekista kysymään että saanko aloittaa vaikka onkin vasta tälläiset viikot....
Kohta en pysy enään hereillä ollenkaan :LOL: :D
Ei ole kivaa kun on kolme pientä lasta jotka pitäisi hoitaa :|

Bebes & Salamatkustaja 8+2 :heart:
 
Huh. Neuvolaan soitettu ja aika tuli jo ens viikolle ku viikkoja silloin sit 9+2 ja pystyy kuulemma ultrata jo silloin. Jännittää et onko kaikki kunnossa ja löytyykö sykettä....en ole mitään varhaisultraa käyny, joten tässä nyt sitten jännitellään. Np ultra varataan jo viikolle 11 mikä olikin yllätys, ku esikoisella se oli 12+jotain luulin et se tehdään viikoilla 12-14. Uteliaisuudesta täytyy ottaa tarjottu ultra, ja jos nyt jokin on pahasti pielessä niin hyvä tietää sit nyt. Vielä täytyy sinnekin asti jännittää, jos ens viikon ultrassa löytyy elämää, niin sit vielä hermoilla np ultraan et onko kaikki ok, sydän, munuaiset jne... Esikosta en ymmärtänyt näin paljon pelätä....
vaan nyt vessa kutsuu...
Sinimarja ja pieni 8+0
 
voe apua tätä oloo no joo tyttö toista päivää kipeenä ja mie normisti töis ja juu hirvee olo ja nukuttaa vietävästi ei tuu mitään onneks kohta saa laitaa muksun päikkäreille ja sit itekki pääsee unilandiaan VIHDOIN. Mukavaa päivää kaikille. Itellä ois viel 1 yö jälellä ennen vapaaviikkoa JIPPIIIIIIII
 
Ihaa-79 siis eikö sulla ole mies hoitamassa lapsia kun olet yövuoroissa? Tai ketään muuta hoitajaa... Itte olisin henkihieverissä jos pitäisi sairaan lapsen kanssa valvoa kotona. Ei ihme jos sulla väsyttää!!! Niin ja itsekin teen yötyötä että siitä tiedän ettei helppoa ole...vaikka onhan meitä moneksi. Toisilla yötyö ei tunnu missään ja toisilla, joihin itseni luen, tekee vaikeaa selvitä vaikkapa kahden yön jälkeisestä väsymyksestä.
 
Moi!

vauvakuume kyllä se väsymys katoaa puolivälin aikaan=)Viimeistään...

ihaalle jaksuja :hug:

Mä täällä odottelen vesirokkoa noille viikareille kun tartunta vaarassa vahingossa oltiin ja nyt tulevana viikonloppuna ois mahdollisesta tartunnasta kaks viikkoa. Vähän pelottaa, mut mielummin otan sen rokon nyt kuin vuoden päästä.

Täällä ei oo yhtään väsymystä, just nyt ja olo on muutenkin tosi hyvä=)

Metsätähti ja pienenpieni 7+0 :heart:
 
Tätäkö tämä nyt on? :) Pyörryttää, väsyttää ja oksettaa. Olen nyt neljänä iltana oksentanut ennen nukkumaan menoa. Tänään on ensimmäinen AIVAN JÄRKYTTÄVÄ työpäivä, huippaa ja etoo ja tekis mieli päästä pitkälleen, ihan vain hetkeksi...

Haluaa myös tietää koska tämä väsymys ja huono olo loppuu? :hug: kaikille kohtalotovereille.

:wave:
-Siiri S ja 7+2, ylihuomenna muuten eka neuvola
 
En ole jaksanut lueskellakaan kovasti, enkä kirjoittaa mitään.

Koitin tänään töihin, vaikka sairasloma onkin, mutta ei olisi kannattanut. Olin reilun tunnin, toki sain yhden homman tehtyä, mutta sitten piti lähteä pois. Olo on surkea. :( Oksettaa, mutten oksenna. En tiedä mitä tässä tekisi.

Kunhan tuolla pikkuisella olisi kaikki hyvin. Se olisi pääasia. Pelottaa, ettei ole. Mahallaan olo onnistuu hyvin, en tiedä onko maha kasvanut, toki se pömpöttää, mutta turvotuksesta varmaan suurimmaksi osaksi. Toki vielä tarvitsekaan enempää ollakaan kasvanut. Toisesta mahan näki selvästi jo rv 15, jolloin pikkuveljenikin osasi kysellä, että tuleeko meille vauva. Saa nähdä miten nyt käy. Nyt siis neuvolan mukaan rv 8, kk mukaan 7+5.
 
Siirille ja Hiljaisuudelle jaksuja pahoinvoinnin keskelle :hug:

Mua väsyttää aivan sairaasti, laitoin just kahvin tippumaan jospa se auttais taas hetkeksi.Ihme ettei toi nuorimmainen oo herännyt kuin tuossa ulkona nukkuu ja traktori kävi just auraamassa tuosta oven edestä noi lumet, kyllä täytyy vaan ihmetellä tuon unen syvyyttä.
Esikoisen kanssa luin ja pelasin.

Auton vaihdosta oli puhetta ja me ollaan kovasti mietitty et pitääkö vaihtaa tila-autoon vai vieläkö pärjättäis tuolla farmarilla, et saisko siihen mitenkään ängettyä kolmea turvaistuinta. Toisaalta iso auto ois ihana mut pitäis taas ottaa velkaa, kun tuo vanha ois nyt vuoden lopussa maksettu kokonaan.Ja toisaalta kun meillä on tosi vähän sellaisia pakollisia ajoja joihin koko perhe lähtee niin en tiedä, täytyy miettiä.

Nyt kahvin juontiin...
 
Black Panther
Moi pitkästä aikaa :wave: Tänne tulee tekstiä sellaista vauhtia etten millään pysy perässä :D

Mulla oli viikon verran todella huono olo: oksensin, pyörrytti, ei tehnyt mieli syödä jne. Mutta nyt kun viikot on 7+0, niin on vain sellainen etova olo välillä. Hämärää?

Siiri S taisi mainita että kahvi tuoksuu hyvälle, muttei laske. Mulla vähän sama homma. Vielä rv5 mietin että miten ihmeessä saisin muka rajoitettua kahvinjuonnin kahteen kupilliseen päivässä (mikä ainakin meillä on neuvolan rajoitus). No, nyt en ole juonut puolta kupillista enempää moneen, moneen päivään.

Täällä myös turvotusta ihan älyttömästi. Vanhat, löysimmät farkkuni sain jalkaan, mutta en pystynyt pitämään kauaa, kun ahdisti ja sattui (!) niin paljon.

Rinnatkaan ei ole enää niin arat. Rv4-6 sattui ihan ***sti kun otti liivit pois, nyt sattuu lähinnä silloin jos esikoinen tulee syliin ja nojaa selkänsä mua vasten.

Niin, ja hiivan sain myös. :(

BP + skidi 7+0
 
metsätähti eli asustelen iisalmessa.. missäspäin sinä? =)

huoh, että osaa väsyttää, ja tytön kanssa on kauhea tappelu unista, ei meinais millään nukahtaa, ja mulla tuntuu että silmät seisoo päässä kun on niin väsy..

mut eiköhän tää helpota taas kun päästään etiäpäin, sitten alkaa taas uudet vaivat.. :D

meilläkin pitäisi isompi asunto katsella ja varmaan toisentyyppistä autoa.. ja sitten pitäsi hommata kaksostenrattaat kun ikäeroa tulee niin vähän..

hiljaisuus mulla sama juttu että pelkään kokoajan menettämistä. :(

nyt pitää mennä, tyttö heräs päikyiltä..

t. hosso ja eemeli 7+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri S:
Haluaa myös tietää koska tämä väsymys ja huono olo loppuu? :hug: kaikille kohtalotovereille.
Aina sanotaan, että eka raskauskolmannes on se, jolloin sitä väsyä ja pahoinvointia on ja toiselle kolmannekselle tultaessa se helpottaa. Kaikki on kuitenkin yksilöitä.

Minulla kaksi aiempaa raskautta ja kummassakin olen oksentanut synnyttämiseen saakka eli auttanu keskikolmannekset mulla. Nyt en vielä oksenna, mutta ällö olo on tullu jo jäädäkseen. Tosin en valita, kestän mitä vaan kuhan tämä saataisiin terveenä syliin saakka. :heart:

Pahin väsymys saattaa kuitenkin helpottaa raskauden puoleen väliin päästessä, vaan palatakseen loppua kohden takasin.

Tätä tämä tytöt on. :hug: Eikö kuiteskin ole mukavaa että niitä oireita on. =) Itse ainakin hermoilisin enemmän jos ei olisi mitään oireita. :D
Pvä kerrallaan ja miettikää, että näillä kaikilla oireilla on maailman paras syy, sillä tavalla jaksaa. :heart: :hug:


 
tänään sit 5+4, et näin sitä edetään, hitaasti, mutta varmasti. en ole vieläkään uskaltautunut soittamaan neuvola aikaa, ehkä ens viikolla, ku seittemäs viikko sit menos. mä kun oon niin tohlo, etten uskalla vielä tilata tota aikaa.

fiksu ja nuutti 5+4
 
J84
Heipsan kaikille ja tervetuloa uusille :wave:

Tänä aamuna oli ekaa kertaa jokseenkin etova olo, jopa yks vanha paita jota pidin sillo, kun rupesin kuopusta odottaan niin laittoi nikottelemaan :x Se mukamas haisi mun nokkaan jotenkin oudolle vaik se on just pesty :D Ja tämä kiva väsymys..Zzzzzz

*nuuh nuuh* jaahas, täällä haisee junnun vääntämä torttu :x See ya :wave:

 
Mulla kans hemoglobiini tosi alhanen, hyvä jos hereillä pysyn lainkaan!!! Mut jos samalla tavalla menee tää raskaus, ku ekastakin ni ei helpota väsymys missään vaihees. Söin parhaimmillaan rautatabuja 6kpl päiväs, mut ei auttanu...!!! Ja nyt tosiaan pitää oottaa, et ees saa alkaa syömään rautaa!! Nytki tää on jo kolmas päivä ku valun pisin sohvaa... en oo jaksanu ees tänne kirjotella... (ooo ja se on jo paljon)!!!! Huomen tarttis aamust taas töihin raahautuu!!!

Mama ja kääpiäinen 9+0
 
Kamalasti tekstiä tullut, kun en ole koneella ollut muutamaan päivään niin kauaa että täällä olisin jaksanut istua. Nyt selasin kaikki läpi, ja mitään en enää muista... Hahaha!
Täällä edelleen pahoinvointi jatkuu - syömisen kanssa hyviä päiviä ja huonoja päiviä.. Joskus ei uppoo mikään ja joskus uppoo liiankin hyvin ja kaikki.
Väsymys on ihan kamala. Melkein itkettää kun tekis mieli joka päivä lounasaikaaan töissä vetää yks BATTERY jotta jaksais koko loppupäivän...! Ihan kamalaa kun on niin addiktoitunut siihen juomaan, ja mitä myrkkyä se oikeastaan on... joten siitä päätin luopua...
:'( Tupakkaa en ole niin paljon himoinnut edes! Vaikka 10v askin päivässä polttaneena luulis sen olevan mulle kamalaa! Mut ei! Kohta kk ilman! Ja kk plussatestistä! hiih!!

Mulla tullu nyt se vaihe että ei liha uppoo, niinkö paistettuna varsinkaan... Jauhelihat, pekonit ym... yök! Kaikki mitkä tihkuu rasvaa, on pois mun listalta.... Muutenkin mielummin menee alas leivät ja salaatit ym.. Tänään tein ite sellasen SubWay-tyyppisen täytetyn patongin... Kyl oli HYVÄÄ! Ja rehut sisään ni raikasti sitä... Kandee kokeilla, ja halvemmaks tulee kun subin pötkylät... (Pirkan esipaistetut patongit esim, ei oo pahan hintasii)

Housuista; mitkään muut ei mee ku lököttävät tuulihousun näköset... Joten kävin eilen hakeen hennesiltä sit sellaset mammapöksyt... joissa on se resori mahan päälle... Ei muuten kiristä tai purista yhtään, ja parempi niin ku on lonkat niin kipeenä kokoajan! Jesh.... Ne on ihan kivat ku ei niistä ees huomaa että ne on jotku äitiyshousut... Varmasti tulee käytettyy loppuun noiki byysat, oli niin kivat!

Nyt taas väsyttää. Taidan mennä taas sohvalle viltin kanssa....
Ylihuomenna neuvola :)

Roona&Rontti 8+1
 
hei.. täällä on kokopäivä mennyt haukotellessa ja hyvä kun hereillä pysyn. Nälkä on myös ollu tunninvälein mutta oikeestaan se eilinen kipu on mennyt ohi.. välillä vaa sillee pikkasen vihlasee.
nyt meen kyllä lepäämään.. :)


tiitu ja nyyti 5+0
 
heippa! täällä on aika tarkalleen viimesen viikon ollu iltapahoinvointia.. ainut millä menee ohi, niin kaupasta ostettava sitruunamehu! oon vedelly niitä naamaan, ja sit pahaolo helpottaa... hampaat ei varmaan hirveetä tykkää :whistle: :) mulla viikkoja nyt 7+6 ja torstaina ois eka neuvola aika. pitää täyttää sellanen esitietokaavake, mut muuten en kyllä saanu mitään ohjeistusta, mistään! hyviä vointeja kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rekkumaaria:
heippa! täällä on aika tarkalleen viimesen viikon ollu iltapahoinvointia.. ainut millä menee ohi, niin kaupasta ostettava sitruunamehu! oon vedelly niitä naamaan, ja sit pahaolo helpottaa... hampaat ei varmaan hirveetä tykkää :whistle: :) mulla viikkoja nyt 7+6 ja torstaina ois eka neuvola aika. pitää täyttää sellanen esitietokaavake, mut muuten en kyllä saanu mitään ohjeistusta, mistään! hyviä vointeja kaikille!
Rekkumaaria, samat on oireet. Mä poistan pahaa oloa lime-sitruuna-juomalla. Kyselit aiemmin verenpaineista. Mullahan on verenpainelääkitys, jolla paineet on about 110/75 (ilman lääkkeitä 140/100).

-Siiri S ja 7+risat
 
Inka85, Etelä-Helsingistähän minä. Entä itse?

Rekkumaaria ja SiiriS. Mulla on toista päivää kestokrapula. Pahimmillaan keskellä päivää, ei niinkään aamusta. Onneksi ei vielä vaikuta yöuniin, tosin olen muuten vaan erittäin huono nukkuja. Sukuvika. Tänään huomasin, että ananasmehu tekee hyvää. Mietin juuri, että hampaat kyllä kiittävät mutta ei auta :headwall:

Cummastelija 6+1
 
Vivid
Tänään vaihtui taas viikot, kivaa! Taistelu flunssaa vastaan jatkuu..

Autoista: Täällä mies ei oikeastaan mieti isomman auton hommaamista, vaan pitäs kuulemma ostaa kokonaan toinen auto. Jos mies kulkee autolla töihin, niin pitäähän äidillä ja vauvalla olla oma auto, että saa sit kuluttaa päiviä tuolla pitkin kaupunkia kruisaillen, hih :p

Onko joku tutustunut vau.fi-sivuston Raskaus viikko viikolta-sivuun? Mä oon ainakin ite ihan koukussa siihen ;) Aina, kun mulla vaihtuu viikot, käyn lukemassa kyseisen viikon kohdalta, että miten se pikkuinen tällä hetkellä kehittyy ja mitä tuntemuksia itselle voi tulla.

Vivid ja Hippu 9+0
 
Täällä ei edelleenkään oikein mitään oireita rintojen arkuutta lukuunottamatta. Ruoka ylipäänsä etoo, mutta mitään tarjottua en oo jättänyt syömättä, eli pystyn kyllä pienestä etomisesta huolimatta syömään hyvin. Mitään suurempaa pahoinvointia ei ole. Ainoa himo kohdistuu lihaan, haaveilen jatkuvasti paksusta naudan sisäfilepihvistä punaviinikastikkeella. Ilman mitään muita lisukkeita, pelkkä tuhti mediumiksi paistettu pihvi ja voimakas kastike. Mmmm... Ajatuskin saa veden kielelle. Joudun ehkä vielä tässä viikon edetessä paistamaan pihvin itselleni.. :D

Vaatteet mahtuu päälle ihan hyvin. Vatsaa turvotti tänään aamulla tosin sen verran, että jouduin jättämään farkkujen napin auki, iltapäivästä sain napin taas kiinni. Tavallaan olis kiva ostella mammavaatteita, mut toisaalta toivon, että pärjään omalla garderoobillani mahdollisimman pitkään.

Huomenna olis eka neuvola ja mua jänskättää se tosi paljon. Mies on kotona kuumeessa, joten joudun menemään sinne yksin ilman tukea ja turvaa. Edessä siis aivan ihkauusi kokemus!

Rosehip 6+6

Muoks. Vivid, täällä myös yksi vau.fi:n raskausviikkokuvauksiin koukuttunut.
 

Yhteistyössä