Syyskuun Sydäntenmurskaajat

minäkin tänään sitten soitin aamulla neuvolaan kun tosiaan en tiedä yhtään että millä viikolla olen, ja pääsin sit heti aamulla käymään lääkärissä. Eli tasan 7 viikkoa tänään tuli täyteen ja sydän pampatti hurjaa kyytiä, kaikki siis hyvin :heart: neuvola aika olisi sitten 11.2, toivottavasti vaan kaikki menisi hyvin. Huolettaa vaan kun imetän vielä tytärtä (5kk vanha) ja vasta parisen viikkoa sitten ollaan kiinteitä aloteltu ja kaikki tuntuu olevan eri mieltä imetyksen jatkamisesta (kun toistuvia keskenmenoja taustalla) että ahistaa.

täällä on ollut puhetta turvotuksesta mua kans turvottaa ja kauhea nälkä on kokoajan. Niin oli edellisessäkin raskaudessa.

nukkuma-asennoista mä nyt nukun ihan miten sattuu, sitten jonkun ajan päästä kun mahaa alkaa olemaan niin kroppakin sen kertoo ettei enää vatsallaan nukuta.

tohon ummetukseen paljon täytyy nestettä juoda, ja ite ostin vehnäleseitä ja luumua yms, ja liikunta on semmonen joka pistää suoltakin liikkeelle.

menkkatuntemuksista mulla on myös. edellisessä raskaudessa oli silleen aina kun oikeasti olisi pitäny menkat alkaa niin selkä ja alamaha kipeä, jatku johonkin puoleen väliin ja sit helpotti.

huoh, jospa tää aika menis nopeasti, siis tämä alku. Mies on ihan hädissään kun jos kaikki menee hyvin niin lasten ikäeroksia tuli 1,1v että mitä hulinata se sit tulee olemaan. :D


t. hosso ja eemeli 7+0
 
ElämänIlo3, mä en pysty lainkaan pitämään normihousujani kiinni. En edes matalavyötäröisiä. Nyt mulla on jalassa ainakin numeroa liian isot (oli sopivat, ennenko laihdutin) housut ja nääkin on näin loppupäivästä jo pakko aukaista.

Lintsasin sitten koulusta. Työpäivän päätteeksi 3 tuntia istumista olisi ollut ihan liikaa. Töissä jo sanoivat, että näytän huonovointiselta. Ihanko totta?!? :LOL:

Joku puhui tortilloista, arvatkaapa oliko pakko hakea aineet kaupasta.

Kahvista Jännä juttu, mutta mun mielestä kahvi tuoksuu tosi hyvälle tällähetkellä, mutta sitten saa sitä alas kun se on mukissa. Kaikki muu tuoksuukin sitten tosi hirveälle.

-Siiri 7+1
 
Heips kaikille :) pääsiskö mukaan teidän mukavaan remmiin?
Täällä ois tänään käyty ensimmäinen neuvola :) Testiin tuli || 4.1.09 ja viiva vahvistui 5.1.09
laskettuaika olisi 11.9 synnytyssairaala on KYS ja toinen lapsi :)
Meidän esikoinen on nytten 2 vuotias hieno neiti :)

zeny 7+3
 
Onnellinen Onneli tulee kertomaan ultrakuulumisia. Eli tänään oli varhaisultran kontrolli, kun 10 päivää sitten löytyi kaksi sikiöpussia, joista toinen tyhjä ja toisessa ruskuaispussi, mutta ei sykettä. Toinen pussi oli pienentynyt entisestään, joten surkastuu pois. Toisessa oli onneksi 12mm mittainen alkio, jolla vahva syke =) Eli kaikki hyvin, hedelmöitys vain tapahtunut myöhemmin. Laskettu aikani muuttui 11.9. eli nyt viikkoja 7+3.

Kahvinjuonnista aikaisemmin olin suurkuluttaja, mutta nyt en ole moneen päivään pystynyt juomaan kupillistakaan.

Täällä vaivaa jatkuva ällötysolo , mutta kertaakaan en ole onneks joutunut oksentamaan.

Mulla on ihan poikaolo ja sormustestikin näyti poikaa. Noh, varmaan muuttuu monta kertaa. heh

Onneli ja Eino 7+3
 
Tännehän on tullut tekstiä niin että pitää tovi selata takaisin päin jos meinaa perässä pysyä.
Jennylille :'( :hug:

Kahvia tulee juotua n.3kuppia päivässä, eli ei siis hirveästi. Ei tee onneksi pahaa juoda. Olisin hukassa ilman aamukahvia.

Onneksi vatta on alkanu toimia vähä paremmin,vaikka ei ihan täysillä vieläkään. Ja todellakin tuntuu että jokaikisestä ruoasta tulee aivan hillittömät ilmavaivat ja maha turpoaa kaksinkertaiseksi. Siinä sitä sitte piereksitään peiton alla niin että varmasti uni tulee :LOL: :LOL:
Normihousuja pystyn onneksi vielä pitämään, eikä tee kipeää mutta kyllä ne välillä ahdistaa ikävästi. Toiveissa olis tälläkertaa sellainen siro pallomasu, joka ei olis kauheesti eessä...aiemmin kun se on kasvanu tosi eteen. Odotan että sen varran kasvaisi tuo masu että pääsisi kokeilemaan tukivyötä, auttaisko se työnteossa selkävaivoihin ja ehkäpä vähän hillitsisi mahan turpoamista.
Pitänee ittelläkin ostaa niitä vitamiineja että tämä pahaolo menis nopeasti pois ja tuo ainainen väsymys ja haukottelu |O .... No jospa se kuukauden tai reilun kuukauden päästä alkais helpottaa. Onneksi ei ole matala hb luonnostaan niin ei sen vuoksi ole enemmän väsynyt ainakaan..
Meillä nyt on sitten kerrottu kaikille lähisukulaisille =) ...innoissaan olivat suurin osa, poikkeuksiakin mahtuu joukkoon... Ajattelin että keskenmeno tulee jos tulee, eikä se nyt niin vakavaa ole jos muutkin siitä tietäisivät. Olisipahan tukijoukkoja jos niitä tarvitsisi. Toivomme että kaikki menee hyvin. Niskapoimu-ultraan on aikaa nelisen viikkoa...ei malttaisi odottaa. Ja näistä seulonnoista...osallistun kaikkiin mahdollisiin, kun olen aiemminkin nämä seulat läpikäynyt. Jotenki tuntuu reilulta tätäkin pientä kohtaan että hänestäkin tehdään tutkimukset.
Mut lähdenpä katselemaan lastenohjelmia tenavien kanssa :D

Naksos 8+4
 
Kiitos kaikille jotka antoivat kommentteja näistä Helsingin sairaaloista. Pitää pistää mietintämyssyyn mutta luulen, että Kättäri painaa vaa'assa ainakin ny hivenen enemmän.

Tänään on ollut ensimmäinen päivä kun oli vaikeaa olla töissä. Heti aamusta huomasin, että tästä ei kyllä tule hyvä päivä. Väsy oli armoton, mutta niinhän se on aina maanantaisin. Mutta sitten aamupäivällä alkoin se kestokrapula joka on jatkunut aina tähän hetkeen asti. Ei voi sanoa, että suoranaisesti oksettaisi mutta huono olo, siis aivan kuin krapulassa. Myös menkkamaisia oireita havaittavissa. Mulle pelastus on kivennäisvesi, se helpottaa olo kummasti. Mutta sitä pitää olla lasissa koko ajan ja mieluiten kylmänä. Outoja mielitekoja!

En tosin vielä valita jos näin helpolla pääsen mutta kyllä siitä huolimatta vähän ihmetyttää, että miten tällaista olo voi jaksaa/kestää viikkotolkulla. Voi kun aika menisi niin, että voisi jo ihmisille kertoa niin voisi sitten samalla voida pahoin ihan rehellisesti ja nakyvästi ilman salailuja :D

Cummastelija 6+0
 
Heipä hei, työntäydyn tänne:).
Ensimmäistä odotellaan viikkoja on kasassa vasta 5+3. Enkä ihan fiksu taida olla kun toivon, että minullakin olisi huono olo :LOL: . Tosin kyllähän tässä saa kaasutella ja vessassa ravata kokoajan. Tänään soitin neuvolaan ekan kerran,mutta siellä vaan onniteltiin ja sanottiin että soitteleppa huomenna uudestaan.
 
Uusille tervetuloa =) Ihanaa kun meitä syyskuisia on jo näin monta=)

hosso ja zeny mistä päin savoa olette kun teillä on sama synnäri kuin mulla=)?

Mä pystyn vielä pitämään normihousuja.

Onneli hienoa kun ultrassa on syke pieneltä löytynyt=)

tiiut jännä kun eivät samantien oo aikaa antaneet vaan on käskeneet huomenna soittaa uudestaan.

Kaikille mukavaa illan jatkoa ja pahoinvoiville jaksu hali :hug:

Metsätähti ja pienenpieni 6+6
 
Tiiut, mulla oli viime viikolla ihan sama homma kun sulla. Ekan neuvolasoiton jälkeen pyysivät soittamaan seuraavana päivänä omalle hoitajalle uudestaan. Kellonaikakin annettiin eikä se ollut kuin tunti!!! Minä sitten vähän protestoin ja sanoin, että on himpun verran vaikeaa päästä töissä juuri sen tunnin aikana rauhalliseen paikkaan soittamaan. Ei auttanut itku markkinoilla ja sumplin koko seuraavan ap:n että pääsin oikeaan aikaan muilta karkuun :=) Noh, sain soitettua ja nyt on ensimmäinen neuvola-aika varattu 16.2.

Äsken iski ihan hirmuinen nälkä ja samalla ensimmäinen ahmimiskohtaus. Vetelin tortilla chipseja napaan kuin pelossa, että ne viedään kohta pois =) Tämän kerran voin vielä antaa anteeksi itselleni, mutta toivottavasi ei tule tapa. Pitänee lähteä liikenteeseen eikä kökkiä tässä sohvalla niin ei himotkaan kasva valtaviksi.

Cummastalija 6+0
 
Carriwellin tukivyöstä ei ole kokemusta, näyttää kyllä ihan simppeliltä käyttää kuvan perusteella. Kuinka paljon se kangas sitten tukee tuossa?? Itselläni on kylläkin vanha Patrician tukivyö jota voi säätää ja takana on hakaset. Se on aikas tukeva/jäykkä, mutta toimii tosiaan vasta isommalle vatsalle. Tollasta tuubityyppistäkin vois kyllä kokeilla.
 
Carriwellin tukivyöstä: Mulla oli tuo vyö esikoisen aikana, tai siis on se varmaan tuolla jossain vieläkin. Musta se tuntui auttavan, oli tosi "jämäkkä". Mutta mulla ei tullut sitä montaa kertaa käytettyä kun ei ollut tarvista.

Cummastelija: Mistä päin pääkaupunkiseutua olet?:)

Inka ja tänään edelleen 5+5 :heart:
 
taas on tullut tän päivän aikana paljon tekstiä. :)
tervetuloa uusille:)
mä taas kysesäsen teiltä kysymyksiä kun eka raskaus kyseessä enkä tiiä oikee mitää..
Mulla tänään töissä ollessa sattu vatsaan ihan sairaan paljon siis sellanen oisko kestänyt 10sekkaa ja sit meni pois. Ja nyt koskee sillee tohon miksä toi oli... hmm.. ei jalkoihin eikä lonkkiin auttakaa nyt ku ei mun päässä tuu oikeeta sanaa mieleen:D sillee särkee alavatsaan mutta ei kuitenkaan ku okei jalkojen ja kohdun väliin.. hih.. mutta onkohan se ihan normaalia??
huomenna rv 5+0 :heart:
 
Vivid
Täällä ollaan vieläkin flunssan kourissa. Aamulla ja illalla alkaa ainaa kauheet yskäkohtaukset. Tänään aamullakin yskitti niin paljon, että meinas oksennus tulla :/

Näytti aika mielenkiintoiselta toi tukivyö. Itsellä kun tuntuu noita selkäkipuja tulevan kovin helposti. Pitää siis pitää vyö mielessä.

Mahtavia masukuvia ja kivoja ultrauutisia, näitä lisää :heart:

Vivid ja Hippu 8+6
 
Huomenta. Täällä alko taas päivä ajoissa, kun ukko menee töihin. Ite lähden vielä tallille ennen töitten alkua. Mä oon niin tyytyväinen että ratsastus ei tuota lisää mahakipuja, eikä mitään muutakaan. Heti ridan jälkeen kun juo vielä tripin ni ei pahaolo yllätä.
Mutta nyt ukko töihin ja menoksi.

-VK + vauva 5+4-
 
Huomenta =) Miuta ei väsytä yhtään ja ei tippaakaan huono olo.Pitkästä aikaa sain hyvin nukuttua koko yön,ei tarvinnu ku kerran ravittaa vessaan.Jospa se tästä pikkuhiljaa :) Toivottavasti nyt ei vaan flunssapöpöt iske,muksuissa ollu kauheeta kurkkukipua ja kuumetta :(
 
Huomenta! Meilläkin poika sairastui eilen...kuumetta ja yskää...harmi kun just vapaapäivät, olisin voinu olla työpaivänäkin pois töistä...laiskottaa. Tulisi nopeasti sellainen virkeä innokas vaihe että on virtaa vaikka muille jakaa
 
Mites muuten te jo raskauden kokeneet, loppuuko tää väsymys jossain kohtaa? Mä oon taas niin väsyny, että meinaan rattiin nukahtaa. Pysähdyin just huoltoasemalle juomaan kahvia ja oon puhelimella netissä. Jos vaikka tän kahvikupin jälkeen taas vois jatkaa matkaa tallille.
 

Yhteistyössä