Syyskuun Sydäntenmurskaajat

Jennyli Onnittelut vielä tähänkin pinoon!!!
ja tervetuloa uudet ja onnittelut myös uusille!

Mullakin oli alussa noita menkkakipu kohtauksia aivan tajuttomasti ja olin kokoajan varma, että ne menkat sieltä alkaa. Kuulemma kohtu kasvaa juuri menkkakipujen aikana ja on ihan normaalia. Enään ei niin paljon ole, mutta välillä niitä tulee vieläkin ja silloin on pakko vessassa käydä tarkistamassa.

T: Hemuli ja Tyyppi 8+1
 
Onko jollain muulla ihan hillitöntä iltaturvotusta?? Mä lähdin eilenaamulla töihin farkuissa (melko tiukoissa) ja töiden jälkeen menin opiskelemaan [eli olin koko päivän liikenteessä]. Kuuden jälkeen oli jo pakko avata farkut kokonaan.
Lisäksi viime yönä en saanut nukuttua kun toiseen rintaan koski. Oon siis ihan älyttömän turvoksissa.

-SiiriS ja "Tuntematon sotilas" 6+2
 
Hei!

Uskomatonta mutta totta, mun MOLEMMAT lapset NUKUU PÄIVÄUNIA!Siis tätä ei tapahdu kuin erittäin harvoin ja vaan vahingossa :eek: Ihana hiljaisuus =)

Neuvolaan soittamisesta joo oon soittanut ja käskivät käydä uudessa pissa testissä viikon kuluttua kun eka testi rv5+3 oli niin haalea plussa joten tällä viikolla tai ens viikon alussa pitää taas käydä labrassa pissalla ja sit taas soittaa neuvolaan et jokohan sinne sais ajan.

siiri kyllä ja se turvotus on uskomatonta, mahakin on kuin pallo :LOL:

Täällä on nyt oireina alkanut se väsymys, eilenkin menin illalla yhdeksältä nukkumaan ja silti oli kuudelta vaikea nousta ylös.
Muuten on kyllä hyvä olla.
Mäkin oon tehnyt ekat vauvanvaate ostokset=)

Voi vitsi kun mun ajatus katkes ihan täysin kun huoltomies tuli koputtamaan oveen, meil on patteri rikki niin ois tullu sitä korjaamaan mut ymmärsi tulla hiljaa kun vaunut oli oven edessä ja tulee myöhemmin iltapäivällä katsomaan sitä patteria kun nyt pojat nukkuu.
No mä tuun uudestaan kirjoittamaan kun muistan et mitä oli mielessä... huono muisti siis mullakin :kieh: :LOL:

Metsätähti ja pienenpieni 6+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri S:
Onko jollain muulla ihan hillitöntä iltaturvotusta??
ON! :D Jo nyt. :ashamed:

En muista miten esikoisen kohalla oli, mutta viim. kesänä enkelivauvan raskauden alussa oli ihan samalla tavalla, masu aivan alusta asti turvoksissa kunnes rv 8-9:n aikoihin oli jo vaikee peitellä. Vkolla 12 olessani kaikki sen sit jo arvaskin että vauvamasu se on. Saas nähä miten tällä kertaa peittely ja salailu onnistuu, en nimittäin ihan heti oo kellekkään tästä kertomassa. Jäi enkelivauvan kohalta sen verta ikävä kokemus siitä, että ku sai kerrottua kaikille ni samassa sit jo menikin suru-uutisia. :(

Mutta parempaa onnea kaikille meille! :heart:


nöttis & kirppu rv 4+4
 
herrajee.... viides viikko menos, ja maha pömpöttää niin et, en saa housuja kiinni. ilmeisesti jonkin sortin turvotusta. lähen kiertelemään kirppiksiä, jospa löytäisin käytettyjä äitiyshousuja jostain! mielellään sellasia normaalien farkkujen näkösiä! pakkohan sitä on jotkut farkut jalkaansa saada. minkälainen pötsi täs oikeen tuleekaan kun se kasvu ny jo alkaa? tosin viides lapsi, niin herkemmin näkyy, ja tuntuu. onko muilla ollu täs vaihees näitä ongelmia?
 
fiksu: katoppa mun profiilikuvaa... ja siinä on menos rv 6+5!!! Tällä hetkellä taas pötsi onneks vähä pienempi, sais kyl vähä vieläki pienentyy, ku en haluis näin aikasin kaikkien tietävän, et oon raskaana! Nyt rv 8
 
Mulla ei turvotusta ole vielä kauheesti, iltaisin ehkä enemmän turvottaa. Päinvastoin, tuntuu että masu olisi tullut littoisemmaksi koska paino on ilmeisesti hieman tippunut kuvotuksen ja huonon ruokahalun takia :x
Mulla on muutenkin kovin littoinen maha, vaikka edellinen odotus olikin tuplaodotus. Lisäksi ilmeisesti takana oleva kohtu niin masu ei kauheen äkkiä näkyviin tule. Tuplaraskaudessakin pääsin aika pitkälle ennenkuin masu näkyi kunnolla.
Nyt sitä sitten miettiikin että mikähän minimasu minulle tuleekaan nyt, kun toivonmukaan kyydissä on vain yksi pieni ;)
Helpottaahan se oloa mutta itse ainakin edellisessä raskaudessa rakastin masuaikaa niin valtavasti että saisi se nyt olla ihan näkyvääkin ;)
 
mamamaalta
Päivää.

Tää taitaa poistua takavasemmalle ja vilkuttelee mennessään. Kävin tänään ultrassa. Kohdussa näkyi vähän jotain, mutta ei mitenkään vastaa viikkoja. Sain uuden ajan kahden viikon päähän, mutta en jaksa uskoa että siellä mitään kasvaisi. Paitsi tietenkin samassa ultrassa löydetty kysta.

Voikaa paksusti. Toivottavasti kaikilla menee kaikki hyvin. :flower:

Palailen parin viikon päästä, jos on palaamisen aihetta...
Terveisin
mamamaalta
 
J84
mamamaalta :hug: :hug:

Jennyli, pääsit kuin pääsitkin meidän muiden joukkoon tänne odottajiin, onnea vielä kerran :heart:

Turvotuksesta; täällä ei ole enään minkään sortin turvotuksia, mut auta armias jos menen illalla syömään klo 19 jälkeen jotain niin vatta pullistuu metrin päähän tai siltä ainakin tuntuu :/

Mulla on tuo maha ruvennut näkymään molemmissa raskauksissa vasta siinä rv16 tienoilla, mutta niiden välissä olikin niin monta vuotta, että kohtu ehti hyvin palautua mittoihinsa ennen kuin sai uuden asukin. Tämä kolmas tulikin reilun vuoden tauon jälkeen et toivottavasti massu pomppaa esiin nopeammin :p

Tervetuloa uusille odottajille :wave:

Jellona84 ja papana 4+4
 
mamamaalta Voi ei. :hug: Toivotaan kuitenkin parasta, eihän sitä koskaan tiedä..

(.) Sain postista juuri enkelivauvan paperit, tuli kamala olo ku niitä luin vaikka ei siellä uutta tietoa enää ollut, tiesin jo tuon kaikean. Alkoi vaan ahistamaan... :'(

Ja sit kaveri ilmotti, että sen raskaus oli todettu kohdun ulkoiseksi. :'( Harmittaa suunnattomasti hänen puolestaa ja samalla pelkään, että omakin on kohdunulkonen tai tuulimuna tai jotain ja kaikki menee TAAS kerran päin hanuria...

PELOTTAA... :'(

nöttis & kirppu rv 4+4
 
mamamaalta :hug:
fiksu kyllä mahassa löytyy :D ei miula ainaka vaikuta tuo pitkä aika odotusten välissä Jellona84,samal lailla tuo näyttää isolta ku aiemminki näil viikoil,vaik nyt 8 vuotta edellisest odotuksest.Mut ehkä se siit tasaantuu.
 
mamamaalta olen tosi pahoillani :hug: :'( Tuntuu niin kurjalta ja pelko omasta raskaudesta tietysti kolkuttaa taka-alalla :ashamed:

Kiitos jellona tervetulotoivotuksista...ja kaikki muutkin :hug:
Tuntuu hyvältä päästä jakamaan näitä odotuksen iloja ja välillä surujakin teidän kanssanne :heart:

Millä viikolla kannattaisi muuten alkuraskauden ultraan mennä? Entä löytyykö Tamperelaisia? Olisiko joku hyvä gyne minne mennä?
entä missä vaiheessa olette soittaneet neuvolaan? Mä ajattelin nyt vielä odotella muutaman viikon ja soitella vasta sitten.
Meillä on täällä neuvolantätinä ns. kollega enkä halua vielä hänen tietävän...vaikka vaitiolovelvollinenhan hän onkin!

Joku kyseli myös halutaanko tietää sukupuoli. Kaksosista halusimme tietää, ja luultavasti myös tästä kolmannestakin. Ainakin olen päättänyt sen että haluan ehdottomasti 4D-ulraan ja tallentaa dvd:lle muistoksi pienen masuasukkimme :heart:
Tämä on luultavasti viimeinen raskauteni joten haluan ottaa tästä kaiken irti ;)
 
J84
Tepa75, mulla oli kans esikon ja kuopuksen välillä se 8 vuotta. Oli jotenkin niin jännää tuo kuopuksen odottaminen, kun sai "opetella" kaiken uudelleen ja, kun nautin tuosta raskaudesta aivan älyttömän paljon, se oli niin helppo alusta loppuun.

Jennyli, mä aattelin soitella neuvolaan vasta tossa lähempänä 8 viikkoa. Jäi tuosta TM:sta niin huono muisto, kun se meni kesken tasan rv8 niin siksi ajattelin odottaa, että otan yhteyttä. Kuopuksesta mulla oli eka neuvola vasta rv12 vaik olin soittanu ja varannu ajan jo rv5-6.
 
Jellona saanko kysyä millaiset oireet sulla oli tuossa tuulimunassa? Mä oon nyt jostain syystä saanut hirveen päähänpinttymän että jos tämä ei mene muuten kesken niin mulla on varmasti tuulimuna :ashamed: Onpa mukavaa olla näin positiivinen heti alusta lähtien :whistle:
Ja tuo hidas hcg:n nousu ei yhtään paranna asiaa!! :/
 
J84
Jennyli, mulla ei ollut mitään oireita..ei palelua, pissatusta, pahoinvointia ei siis yhtään mitään. Edes tissit ei kasvanu :eek: Mutta luojan kiitos noita kaikkia löytyy tällä hetkellä kiitettävästi. Tuon oireettomuuden takia olinkin heti alusta asti, et kaikki ei oo niinkuin pitää ja kun testit eivät koskaan vahvistuneet 4 viikon aikana ja verikoekkin oli rajatapaus. Ja sit yks kaunis ilta alkoi tulla vähän verta joka runsastui seuraavaan päivään mennessä ja kaikki tuli ulos yöllä, ilman kipuja tai järkyttävää vuotoa.
 
Jellona84 on kyl jännä oottaa,iha ku ekaa sillon 12v sitten =) Meinaan et on kyl unohtanu kaikki asiat.Kun vaan tää jatkuva kuvotus loppus...muissa raskauksis ei oo ollu ku aamusin huono olo.Kauhulla ootan vko8...miul on kaikis odotuksis ollu sillon HIRVEE migreeni jota muuten ei oo.Miulle tulloo halvausoireet eli toine puoli kehosta puutuu kieltä myöten,en pysty puhumaan eikä ajattelee järkevästi,aurat ja kaikki maholliset.Ekaa oottaes kiidätettii ambulanssil sairaalaa ku ei ollu hajuuka mikä oli.
 
nöttiäinen asutaanko me samassa kaupunginosassa? Kivaa :) Mukava kuulla että lähistöllä on muitakin odottajia:) Voisi vaikka joskus tavatakin? Kukkaiskeijuhan tuossa toisessa pinossa suunnittelee tapaamisia meille jkl:n odottajille?! :)

hensku rv5+0
 
HEj!
mamamaalta - täältäkin paljon lämpimiä ajatuksia...

Joku kyseli että onko jo soiteltu neuvolaan; soitin seuraavana päivänä kun olin plussannut (rv 4+2), koska mulla on epilepsialääkitys ja eka raskaus... Etta mahd pian pitäs päästä lekuriinkin. Tuntuu silti tyhmältä että kunnalliselta ei lääkäriaikaa saanut vaikka kaks kertaa olen yrittänyt varata ja kerran sain puhelinajan - sanovat vaan että neuvolassa hoidetaan... Onko ekalla neuvolakäynnillä edes lääkäriä paikalla? - Näin mä ymmärsin kun sitä lääkäriä olen huudellut...!? Vai joutuukohan vieläkin sitä odottelemaan...
Ehkä ne ottaa mun lääkärintarpeen tosissaan sitten jos saan epilepsiakohtauksen? Meinaan nyt tuntuu että siellä kunnallisella vaan hihitellään että "onpas tyttö hysteerinen raskauden takia"... Kun en mä tästä raskaudesta vaan ihan omasta terveydestäni huolissaan... Äh, ja taas jaksan täällä valittaa tästä. Ottaa vaan päähän. Vielä ei ole ollut mitään tuntemuksia et tulis epilepsiakohtauksia... Oon monta vuotta ollut ihan "terve", mutta kuulemma raskausaikana lääkeainepitoisuudet veressä voi heitellä, ja lääkkeitä voi joutua nostamaan. Kamala pelkää tällaista kokoajan. Muutenkin kun heikottaa ja yrjöttää kokoajan - niin samalla pelkää että alkaa viuhtomaan tai taju lähtee... :'(

Tänään onneksi ollut parempi olo kuin eilen ja vklp. Pystynyt jopa syömään ja vähän hymyilemääänkin jopa. Vain silloin tällöin pientä kuvotusta. Ja mummotauti iski taas tänää töissä - hiki päällä, kauhee kuumotus... ja yhtäkkii paleltaa. Heh.

Joku kyseli kans selkäkivuista ja "menkkakivuista"... Mulla alko ne menkkakivut varmaan viikko oletetun hedelmöitymisen jälkeen... Ja jatkui rv5 asti, samoin selkäkipu ja lonkkakipu. Nyt tulee vain ajoittain pientä mölinää mahassa ja iltaisin vähän sellaista urputusta siellä on... Mutta ei mitään kipuja. Selkä ja lonkat silloin tällöin kipeet.... Tissit onki sit vaan kokoajan raskaampi taakka kantaa - ostinpa huvikseen d-kupit ja ihan hyvin ne täyttyivät.. Pelottaa millaset utareet ne on ku synnytys lähestyy?? :LOL:

Jaksamisia kaikille. Tää taitaa tänään mennä kauppaan ja kokkaa ukolle jotain hyvää, kun kerrankin jaksaa eikä oo niin paha olo ku viime päivinä.
 
mulla kans iltaturvotus ihan mieletöntä.. jossain vaiheessa päivän aikana rupee housut tuntumaan ahtailta ja illalla sit onki ihan kunnon pömppis! :D oon yrittäny välttää illalla hiilareitten syömistä ja oon juonu paljon vettä. tänään tuli ensimmäisen kerran huono olo. piti lähtee luennolta kesken pois. ja aamulla kiipesin ylempään kerrokseen, niin pukkas hien pintaan ja nosti sykkeen hirmusen korkeelle! minkälainen verenpaine teillä on?
 
Mä en kestä tätä väsymystä... mittää ei pysty tekeen!! Ja oon koko ajan ihan kiukkunenki, tosi kiva pojalle, ku äiti tiuskii koko ajan!!!!

mamamaalta! oikein iso :hug:

Tervetuloa uudet!! :wave:

Joku kyseli jotai neuvolaan soittamisesti.. mä soitin ku olin viikon ajan tehny positiivisii testei!! Nyt sit eka neuvola jo ollutkin viime viikolla!

mama ja kääpiäinen 8+0
 

Yhteistyössä