Syyskuun Sydäntenmurskaajat

Moi!

olg4 meillä työnimi tuli ihan mieheltä kun hän kyselee et miten se pienenpieni voi?
Kyllä siihen tarvii sen raskaustodistuksen, sen saa neuvolasta mut en kyllä kuollaksenikaan muista koska.Mut se selvii kyllä sieltä kysymällä.Sitä samaa todistusta kaipaa myös KELA jotta voi saada äitiys yms avustukset.



hemuli kiitos tiedosta se huojensi mieltä=)

verenpaineesta ei vielä mitään tietoa.

Tepa ei oo tullu vielä painoa (ihme kyllä näillä syömisillä).Mut kyllä sitä kerkee tulemaan;)

Carmen TÄÄLLÄ :wave: :|

Uusille tervetuloa =)

aavalan tyttö tosi kurjaa jos äitisi on tuollainen :(
Me ollaan jo mun äidille kerrottu koska se asuu kaukana ja lähellä asuvat tutut ja sukulaiset saa huomata kaikki omassa tahdissaan.

Hensku kyllä ne kertoo. Ja jos et oo yhtään tietävinäskään et millä viikoilla voisit ees olla saatat päästä alkuraskaudenultraan kunnan puolesta=)*vink vink* ;)

[/b]Jennyli mustakin se vau sivun laskuri on juuri siitä ihana :heart:
Kyllä on, mistä tiesit ;) ?

Täällä odotellaan oireita ja odotellaan et päivät vaihtuis nopeaan et pääsis taas labraan pissalle...

Metsätähti ja pienenpieni 6+1
 
oireet mitä ne o?!?! no joo ekasta oli kaameet aamu pahoinvoinnit toisesta ympäri vuorokauden eni taim tosin sekotti varmaan tää mun yötyö. Tästä kolmannesta ei muuta kun su iltana oli vähä huono olo (voi joshtua myös mega määrästä viinirypäleitä) onnea ja iloa kaikille mikä olo nyt sit kullakin on :hug:
 
Tervetuloa kaikille uusille!

Sairaslomalla olen koko loppuviikon, kun tämä pahoinvointi ja väsymys on kokoaikaista, vaikka en kyllä kauheasti oksentele, mutta en kyllä silti pystyisi töissä olemaan.

Verenpaine 102/63 (mittasin juuri), aiemmassa raskaudessa se oli näihin aikoihin alimmillaan 92/52, eli aivan älyttömän matala. Kyllä sitä hieman huippasikin, eikä neuvolan täti uskonut ensimmäisen mittauksen tulokseen. Normaalisti paineeni on 115/75, mikä on siis iha hyvä lukema.

Neuvolaan soitto en ole vielä soitellut, mutta soitan heti, kun pääsen aamulla ylös 9 jälkeen, että ehdin soittoaikaan soittaa.

Helinä83 6+5
 
Mitäköhän galluja sitä sitten oli:

Neuvolaan soitin samantien kun tein positiivisen testin ja ens viikolla (29.1.) olis sitten se aika. Viikkojahan on silloin kasassa omien laskujen mukaan 7+4, menkoista laskettuna 8.

Omalle äidille olen kertonut. Miehen vanhemmille ei olla vielä, odotetaan ainakin ensimmäiseen ultraan. Kaikille tämä on ensimmäinen lapsenlapsi... [tiedä häntä miten sekaisin menevät, meidän äiti ainakin on ihan täpinöissään vaikka oon yrittänyt sitä himmailla].

Mä alan oleen aivan sikapoikki. Tänään(kin) olisi koulua töiden jälkeen klo 17 - 20... ei ihan tällä väsymyksellä. Täytyy kehittää opelle joku siisti selitys, miksi en tule. Taidan vedota vatsatautiin. Ihan vielä en uskalla tilaani julkistaa, ettei vahingossa heitä tunnilla mitään kommenttia.

Mulle tuli joulun aikaan muutama lisäkilo [ei olis tarvinnut, niitä on ihan tarpeeksi jo ennestään], ja siinä se paino on nyt sitten pysynyt. Eli raskaudesta ei ole tullut vielä yhtään lisää.

SiiriS ja "Tuntematon sotilas" 6+3

- - Tuntematon sotilas sai nimensä, kun yritin laskea hedelmöittymisaikaa ja tulin siihen tulokseen, että on kyllä lähtenyt rohkeasti eteenpäin tämä tyyppi, pelkäämättä mitään [näkyi testissä niin vahvana viivana niin aikaisin], uskoisin nimen vielä vaihtuvan matkan varrella :D
 
Mä sitten olen ottamas riskin ja menen käymää tänää yksityisel ultrassa. Sanoi et pitäis jo näkyä jotain jos siel eloa on. rv vasta 6+5 ja jotenkin ihte epäilen. Ärsyttää sekin että sanoi et rakko pitäs olla täynnä ja...enköhän mä unohtanu ja kävin täs just tunteroisen ennen pisul...grr.. =) ny juomaan vaan vaiks väkisin. Jännittää kyl aivan totaalisen paljon. Huh heijaa, pelottaa ettei siel mitää näy.
 
Kylläpä monilla on paljon oireita.Itsellä ei oikein vieläkään juuri mitään oireita ole, välillä jotain pientä että muistaa olevansa raskaana. Täällä odotetaan kun kuuta nousevaa ensiviikon ultraa :) Ja sitten 2.2 onkin eka neuvola.
Mä jouduin jo äitiyshousut kaivaa esiin, kun turvotus on välillä ollut niin kovaa :LOL: . No mut ei se oo kiva olla kiristävissä housuissa. Viime raskaudessa tuli 15kg, toivottavasti nyt jäis vähän pienemmälle luvulle.

Jenni ja TiiviTaavi 5+6

 
nii joo nla aika on öö ens kuussa hitto mää oon huono päivä määrissä la oliko se joskus puolen välin teinoilla (varmaan syntyyy joku perjanta nii noi 2 muuta o tehneet) naapurille kerroin ku pakko jollekki oli kertoo ku kävelees käytiin. sukulaiset ei viel tiijä esikoisesta kitlisti isän päivänä kerrottiin...ja tokasta äitienpäivänä mut nyt ei sinne asti oikeen voi oottaa no pitää joku sopiva rako kattoos mis kertos. nimee ei viel oo mut kai se sieltä tulee ilman nimeeki tai sit nimi myöhemmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
Ärsyttää sekin että sanoi et rakko pitäs olla täynnä
Jaiks, mulla on huomenna kanssa ultra eikä sanottu edes pitääkö olla tyhjä vai täys. Tästä on erilaisia kokemuksia, esikoista ultratessa aikanaan piti aina olla rakko täynnä, kakkosta odottaessa se oli tyhjä haluttiin tai ei kun ihan koko ajan oli vessahätä (no ei sieltä mitään läheskään aina tullut, mutta painoi rakkoa aiheuttaen jatkuvan hätä-tunteen), ja nyt en saanut minkäänlaista ohjeistusta!
Auttaakohan se jos aamulla ennen lähtöä juon pari lasillista vettä ja sitten käyn siellä ultrassa tyhjäyksellä jos niin pyydetään? Ei kai mun koko aamua tarvii kintut ristissä istua? Aika on jo 8.00, mutta herätys varmaan kuudelta...
 
Tulehan elämänilo heti kertomaan mitä ultrassa näkyi :heart:
Tuo ensimmäinen ultra on niin hirvittävän jännittävää!! Mutta kun sen pienen sielä näkee saa huokaista ja unohtaa suurimmat huolet.
itse joudun odottamaan turhan kauan ensimmäistä ultraa |O Olen ajatellut odottaa rv 7-8 asti!
Nyt täytyy kyllä kaivaa poikien ultrakuva esiin...en kuollaksenikaan muista oliko silloin vasta rv 6+! Jos oli niin kaikki näkyi kyllä jo hienosti silloin =) Tosin pojat oli niin pikkiriikkisiä että kuvassa erottuu vain pienet papuset :heart:

Onko kellään muulla muuten hengenahdistusta ja sydämentykytystä? Minulla on, ja oli myös pojista! Just käytiin ulkoilemassa rattailla ja miten raskasta se oli :eek: Hengästytti, veri maistui suussa ja tulin aivan väsyneeksi!

 
J84
Heipsan!

voi tsiisus et väsyttäis, mut nuorimmainen ei ollu suostuvainen jatkaan uniaan, kun tultiin kotiin jumpasta..autossa se veti vartin tirsat ja olin et jes mäkin pääsen unten maille ja pyh :/

Jennyli, täällä pumppu jyskyttää pienemmästäkin, joskus jopa tuntuu pientä kipuilua, mut menee kyl ohi nopsaan. Varsinkin tänään vauvajumpassa, mä hikoilin kuin pieni sika ja puuskutin.

Pakko ihan kokeilla, jos saisin tuon rv-laskurin näkyviin :p

 
Heips kaikille.. tossa äsken tein taas testin oikein CB:n digitaalisella ja ihanasti siihen tuli lukemaan: raskaana :) Kait sitä pitäis sit jo ruveta uskomaan, mut kun oireet ovat vieläkin niin vajavaiset, paitsi et tein just kanasalaattia ja se alkokin hieman tökkii joten jos tän vois kuvitella sit oireeks..hih :p Me ei olla täst viel kelleen kerrottu vaik mieli hieman tekiskin, miehen mielest pitää viel odottaa ja ehkä se onkin järkevintä...Neuvolaankaan en ole viel soitellu, jospa huomen aamul ottais itteään niskasta kiinni ja rimputtais =)
 
ElämänIlo, juu pitäs olla rakko tosi täys. Kävin itse maanantaina siellä ja alkuun ei meinannut näkyä, mutta ku rakko täyttyi niin vauvanalkukin tuli enemmän näkyville.
Missä käyt nyt ultrassa? Toivottavasti saat hyviä uutisia! Kerrohan toki, kun pääset kotiin. :)

Jennyli, minulla tuota. Tuntuu ettei pysty paljon mitään liikkumaan, kun hengästyy jo ihan kauheasti. :S

Neuvolasta, minä soitin eilen eka kerran. Eli sen varhaisultran jälkeen. Olin suunnitellutkin soittavani silloin, mutta sitten iski tämä kamala olo taas niin olikin pakko, että sai sitä sairaslomaa.

Mietin, että jatkanko tätä, vai menenkö töihin. Toisaalta tänään oli hyvä olo siihen asti, että nousi sängystä. Sen jälkeen alkoi oksettamaan ja oli taas vähällä, ettei pönttöä halattu. Lapsia hakiessa tuntui, että tulee just, mutta ei onneksi. Kertaakaan ei ole tarvinnut oksentaa kyllä. Toisaalta tuntuu, että lusmuilenko turhaan tällaisen vuoksi..

Oli jotain muutakin, mihin meinasin kommentoida, mutta unohdin. :D
 
Okeij, kävin sit siel ultras ja rakko oli ni täys kuiten jo silloi ku sinne ajeltii et sattui oikein kaikki töyssyt. =D (ja hiljaisuus kävin Meri-Oulun äitiysneuvolassa, 45 e maksoi ja tutki tosi tarkkaan) Ja niinhä se oli et siel näkyi pikku-toukka ja sydämen sykekin löytyi heti vaik pieni se sydänkin viellä oli. Sikiö vastas kokoa 6+3 eli kahden päivän heitolla mitä neuvolan mukaan noi vk laskivat, en sit tiiä meniskö tol 6+3 vai 6+5, mut lasketuks ajaks sit kuiten laski sen 11.9. et se kai se sit on.

Sen verenvuodonkin syyn tutki. Näytti oikein ultralla miten paksut oli kohdunkanavan ja -nipukan limakalvot, sanoi et vuoto on sielt, koska vaiks kui kahtoi ja tutki koko kohdun useeseen otteeseen läpi, ei sieltä löytänyt mitään jälkeen et ois ollu vuotoja tai mitään. Kierähti kivi sydämeltä, tiedän ainakin et tuol elämä kasvaa ja n yt toivon sit vain jarrusukkia hälle, jotta mukana pysyy.

Vätystyttää mut silti tosi iloinen olo, lapsetkin nukkuu, taidan häipyy ihtekin. =)

jennyli täälkin joo hengästytään joskus jopa puhumisesta. :LOL: :LOL: Saatikka ku oikein koittaa vaik nopeeta kävellä tai sit siivoilla. =)
 
Tervetuloa tiitu :wave: Ja onnea plussasta :flower: :heart:

Ihaa kolmas rakas meille tosiaan olisi tulossa jos kaikki nyt menee hyvin =) Tosin, tämä on minulle vasta toinen raskaus koska ensimmäinen oli kaksosraskaus ;)
Nyt toivon kuitenkin että masussa olisi vain yksi salamatkustaja :heart:
 
Elämänilo, onnea!
Eikö ollutkin hirmuisen mukava täti siellä? Minä kyllä tykästyin. Siellähän mekin käytiin. Hyvin tutki tosiaan ja katsoi kaikki, musarjat jne läpi ja mittasi. :D Kuvia ei vain vielä ole tullut sähköpostiin. Pitäisi laittaa sinne postia ja kysellä niitä.
Minulle sanoi, että la olisi 7.9 tai 8.9, mutta ajattelin pitää tuon 10.9 silti. Katsoo sitten np:ssä mihin muuttuu.

Sain tänään selvyyden, että Oulu tarjoaa vain np-ultran. :S Eli sanoikin suoraan, että rakenneultraan saa mennä yksityiselle. Jeah. Mutta eihän se auta. Eli etsimään yksityistä ja mieluusti vielä 3d tai 4d versiota. Tulisi se siinä samalla sitten. :D

Nyt ei okseta! Jiihaa. Etoo kyllä. Tänään saanut syötyä 1½ ruisleipää, 2 pientä sämpylää (jotka just leivoin) ja omenan.
 
Ihania uutisia elämänilolta! Toivottavasti minunkin huoleni vuodosta osottautuu turhaksi ja ens maanantaina saadaan syke kuulumaan (edes toiselta).

Elämänilo ja hiljaisuus, onko teidät ultrattu alateitse? Itse kuvittelin et sillon pitäs rakon olla tyhjä.

Täällä kanssa kova väsymys koko ajan ja vähän välii pitäs syödä jotain tai muuten tulee heikko olo.
 
Hiljaisuus jep, oli todella mukava täti, meilki heti lapset (ku olivat mukana) saivat huomion. =) Ja muutenkin, tykkäsin ku nii tarkkaan kahtoi ja selitti.

Onneli82 tuol ilmeisesti ainakin ultra tehdään vattanpeitteitten päältä ja siks rakon olis siis hyvä olla mahdollisimman täysi, mä kyl vähän epäilin et näkyykö mut mulla ainakin näkyi todella hyvin vaiks pientä siel viel oli. Vajaa 6 mm oli kokoa kirpulla. =)
 
Oletteko muuten kertoneet lapsille jo tulokkaasta?

Me ei vielä olla. Toisaalta tekisi mieli, mutta toisaalta taas ei ne vielä silleen ymmärrä. Ja kestää pitkään ennen kuin vauva oikesti on. Että sitten kun masu alkaa näkymään oikeasti, niin varmaan kerrotaan.
 

Yhteistyössä