Syyskuun Sydäntenmurskaajat

Joo, hei sama lääkäri =) En olisi muistanut nimeä näin suoriltaan mutta nyt kun mainitsit tuon Forsskåhlin niin sehän se. Olipas kiva ja helpottava kuulla, että hänestä on kokemuksia ja ennen kaikkea positiivia sellaisia. Mulla on aika ensi perjantaina klo 30.1. Vähän on aikaisin mutta sitten olen tosiaan reilun viikon poissa maasta.

Cummastelija 5+2
 
hei!kaikki syysmassukoiden odottelijat :wave: tulin toivottaa teille onnea odotukseen :heart: itsekkin n.tasan vuosi sitten liityin tänne syysodottelijoihin..laskettuaikani oli 20.9 ja tyttöni tuli30.9kohta 4kk suloinen käärö :heart: :heart:
 
Huomenta |O

Sitä pitäis tänkin mamman kokeilla nyt töihin lähtöä!! Ollaan oltu kipeenä koko perhe ja sairaslomalla olen ollut nyt koko ajan mitä raskaudestani olen tiennyt.
Siitä tulikin mieleeni että millä alalla muut olette?
Itse olen hoitoalalla ja töissä lähinnä vanhusten parissa :wave:

Tuntuu niin salaperäisen hassulta mennä töihin tämän pienen salaisuuden kanssa ;) :heart:
Täytynee tehdä eväät mukaan josko sillä saisi pysymään olon hyvänä!

Ps. Olen muuten imuroinut itseeni nyt niin paljon ikäviä kirjoituksia keskenmenoista ja tuulimunista että mun olo on aika ahdistunut :ashamed: Päätin etten lue enää yhtään kirjoitusta!!
Huoh, tein myös aamulla viimeisen testini mitä kaapista löytyi...tuollainen Predictor ja siihen tuli taasen erittäin hailakka viiva :ashamed:
Tiedän, tiedän...tuo testi ei oo mikään maailman herkin ja edellinen testi oli kyllä ihan vahva. ohjeissakin lukee että vaikka viiva olisi hyvinkin heikko se tarkoittaa silti raskautta!
Sitä vaan omassa päässään miettii kaikkea ja liikaa :kieh: |O ;)

Mukavaa päivää kaikille :hug:


 
J84
Huomenta |O

Tuli sit nukuttua 10,5 tunnin yö unet. Eka kerta, kun oli pakko painua maate jo klo20. Pikku-jannukin nukahti kuuden pintaan ja nukku puoli seiskaan asti, tosin oisin voinu jatkaa unta vielä tovin. Pakko oli nousta, kun tuo esikko menee kouluun niin täyty tulla keittiöön vahtiin toisella silmällä sen aamupala touhuja..se on niin reipas poika, että osaa itse väkerrellä kaikenlaista ilman mun apua. Junnu tapittaa lasten ohjelmia :D

Ammatti; olen suunnitteluassistentti, mutta kertaakaan en ole koulutuksen jälkeen ollut töissä, kun sain tuon meitin Junnun ja olen ollut kotona siitä lähtien. Eli vähän yli vuoden oon ollu kotosalla ja näin jatkuu ainakin toistaiseksi.

Kertomisesta muille; Oon kertonut raskaudesta mun sydänystävälleni, yleensäkkin hän on ensimmäinen joka tietää mun asioista ekana ja sama on toisinpäin. Olin eka joka tiesi hänen raskaudestaan :D Sitten miehen veli ja hänen avokkinsa tietävät, koska tämä avokki on myös raskaana ja hänellä on LA 22.9 niin en sitten tohtinut olla kertomatta, että me odotetaankin vauvoja yhtäaikaa ;) Sekoitetaan anopin pää lopullisesti :LOL: . Omille vanhemmille ja anopille kerrotaan vasta ultran jälkeen, koska edellisen raskauden menetys oli kova paikka kaikille, kun vauvaa ei tullutkaan. Muut huomatkoon itsestään. Niin ja esikolle kerromme sitten, kun ultra on takana.

Mieliteot; Täällä maistuis ainoastaan tuore ruisleipä kasa tomaatin siivuja päällä :p Oon väkertäny kaikenlaista kevyttä kotiruokaa, mutta jostain kumman syystä ne jää minun osaltani syömättä ja teen itselleni salaattia. Sipsit ja karkit eivät ole maistuneet nyt yhtään, joita yleensä söin, kun viikonloppu koitti :/

Viime yönä näin ihan kummallisen karmivaa unta :eek: Näin sellaista, että aloin vuotamaan jotain ihme verimömmöä ja seassa oli viisi pientä sätkivää ihmistä joilla oli kitarat..jotenkin samalla huvittavaa ja pelottavaa :x Mistähän moinen uni..taidan siltikin vielä hieman pelätä, että menee kesken :(

Niin ja tuosta varhaisultrasta, en ajatellut mennä, koska ei ole pakottavaa tarvetta ja ukkokin oli sitä mieltä, että odotetaan...hän ei halua nähdä pientä jos se sattuukin tulemaan pois :|

ElämänIlo3, onnea pienestä matkalaisesta ja siitä, että kaikki oli hienosti.



 
Huomenta. Mäkään en oo menossa varhaisultraan. Odotetaan vaan kunnalliselle pääsyä.
Aamu alkoi omenalla, pahaolo yllätti jo sängyssä vielä maatessa.
Oon ollu kaks päivää saikulla pahoinvoinnin takia, tänään pitäis mennä töihin. Olisin huomattavasti mielummin jääny kotiin. Joku kyselikin työpaikoista, niin oon myyjänä ja seison koko päivän.

-VK + vauva 4+6-
 
jellona84 ja muut, kiitti teille tarrasukista ja kaikesta. =) Onhan se tosi että hirvittää sekin et jos tulee kesken ja ny kuiten sen on nähny et siel elämää oli, mut toisaalta, sit aattelen et oli jotain kromosomihäiriöitä et meni sen vuoksi kesken, mut ei tarvi miettiä, onko tuulimunaa ja oliko ne vuodot keskenjäänyttä keskenmenoa.

Uh, ny syömään...alkaa olla huono olo ku liian kauan aamusta on syömättä.
 
Huomenta!

Aamulla kun kävin vessassa huomasin et pissa on ihan veristä no sit selvis et ei se veri olekkaan pissassa vaan vuodan verta, ihan kirkkaan punaista...kipuja ei oo ja verta ei tuu pulppuamalla mut kyl tää nyt huolestuttaa, mulla ei oo aikaisemmissa raskauksissa ollut yhtään vuotoa.

Uusille tervetuloa=)

Toisaalta outoa on kyllä se että mulla kuvottaa ihan äärettömän heikosti, mut kuitenkin.

Metsätähti ja pienenpieni 6+2
 
Ai niin Jennyli kyseli et minkäalan ihmisiä on, mä olin ennen esikoisen syntymää töissä kaupassa vaikka ammatiltani oon lähihoitaja ja oon erikoistunut lapsiin ja nuoriin, mut silloin täällä eikä täällä lähelläkään ollut töitä lasten parissa joten päädyin myyjäksi ja sitten kun joskus palaan töihin ois kyl tarkoitus lähteä tekemään oman alan töitä mikäli niitä on vaan tarjolla.
 
Inka ja Cummastelija: mä olen menossa myös Forsskåhlille ultraan tasan viikon päästä :heart: Tosi paljon häntä on kehuttu :) Toivottavasti on hyvä.
Inka: saitko paljon kuvia mukaan?

Tervetuloa uusille :)

Metsätähti: toivottavasti vuoto on harmitonta .

Jenni & TiiviTaavi tänää tasan 6+0
 
Metsätähti, toivottavasti vuoto on harmitonta ja loppuu. :hug:


ElämänIlo, no sillon mulla oli viikkoja se 6+4 kk:n mukaan, mutta se täti sanoi, että rv7 tai enemmän vaikuttaisi. Nyt siis ois rv 7 tasan kk:n mukaan, tätin mukaan rv7+2 tai 7+3. En oikein ottanut selvää. :D Katsotaan sitten np:ssä, mihin menee viikot.

Laitoin neuvolaan viestin, kun aamulla sai tosissaan miettiä oksentaako vai ei. Mutta en oksentanut. Huono on olo. Lähden sitten käymään lääkärillä, katsotaan mitä se sanoo. Toisaalta voisin kyllä mennä töihin, kun aika menisi nopeampaa kun olisi tekemistä, eikä olisi niin lusmu olo.
 
Just, sittenhä sen näkee mis menee..sit myöhemmin. Mut lusmusta tuli mieleen, tosiaan ihtee oikei hävettää kun lukee teistä jotka töis käy, kun ihte saapi tääl päiväl ku lapset nukkuu, ottaa ihtekin päikkärit.....vaiks, täytyy sanoo ettei se aina tämä lasten kans kotona olokaan nii herkkua ole ku vaiks kui väsyttäs nii noi vaativat omansa. =)
 
Metsätähti toivottavasti vuoto on harmitonta :hug:

Jennyli ei kannata kauheasti lukea tuollaisia asioita,kun kaiken ottaa niin voimakkaasti nyt muutenkin.

Varhaisultraan en ole menossa,kun lähimpään paikkaan missä niitä tehdään on 100km ja meillä on neuvolatäti sellainen,että ekalla kerralla,jos ei saa sydänääniä kuuluviin niin pystyy ultralla katsomaan,että kaikki on ok.
Katsoin entisistä äitiyskorteista että esikolta eka neuvola on ollut 8+3 ja keskimmäiseltä ja kuopukselta 9+4.

Elämänilo3 Minäkin olen kotiäitinä,mutta ei tämä levon kannalta enää käy,kun nuo isommat ei nuku päikkyjä.Toki joskus syyllistyn siihen,että piirretyt pyörimään ja juniorin kanssa nukkumaan,eli torkahtelen ja kuuntelen mitä ne tekee :whistle:
Tämä meidän juniori on muutenkin hieman vilkkaampi tapaus,kun äitiä juoksuttaa koko ajan.Esim tämä aamu on ollut sellaista että aukaisee vessan oven ja kun menen hakemaan,hiippailee vauhdilla tänne tietokoneelle,tulen takaisin istumaan ja taas vessan ovi käy,sitten ollaankin keittiössä dyykkailemassa roskia,kiivetään keittiön pöydälle,taas vessaan :D

Minä olen ollut ravintola hommissa,mutta jäin juniorilta ennen aikaisten supistusten takia pois ja nyt olen keikkaa käynyt viikonloppuisin tekemässä.Alanvaihdos on edessä kunhan nämä lapset saan isommiksi,kun miehellä on epäsäännöllinen työ niin en enää itse vuorotyötä halua tehdä.
Mut päivän touhuihin alettava että kerkeää jotakin tehdä :wave:
 
Tervetuloa uudet.

Voisitteko ystävällisesti laittaa minulle yksityisviestiä, niin saan teidän tiedot päivitettyä tuohon listaan!

Tästä tekstipaljoudesta on vaikea poimia oikeita tietoja :/

-Siiri S

Eli
laskettu aika / nimim [ikä] / mahd. synnäri / monesko
 
Huomenta!

Kotiuduttiin juuri kuopuksen kanssa varhaisultrasta, ja olihan siellä jotain. Pieni pallura, jonka sisällä (lääkärin mukaan, minen mitään osannut katsoa :D ) sikiökaiku ja sykekin näkyi välillä. Pituus oli 5mm vastaten viikkoja 6+1, joten la ei vielä ainakaan muutu mihinkään.
Salamatkaaja sai "nimenkin" - eihän se enää salamatkaaja ole kun se on nähty :heart:

Ammattia mulla ei ole, peruskoulun jälkeen kävin vuoden lukiota odottaessani, että mitä sitä tekisi, ja kun ehdin aloittaa ammatilliset opinnot esikoinen ilmoitti tulostaan ja siitä asti olenkin ollut kotiäitinä.

Elämäniloa kompaten, ei se elämä lasten kanssa kotona aina herkkua ole. Eikä varsinkaan sitten kun koko konkkaronkka äitiä myöten on räkätaudissa/mahataudissa tmv.

Shaken & Taimi 6+1
 
Moikka kaikille! :wave:

Metsätähti voi ei! Toivottavasti vuoto loppuu!! Voimia! :hug:

Jellona84 ootpä sä nähnyt kummaa unta! :eek: Mutta niinhän se on että pelot tulee uniin. Vaikka ei ajattele että pelkäis, mut alitajunta tekee temppujaan, ja tuo ne sitten uniin. Ikävää tollaset unet! :hug:

Täällä ei kummempaa. Ei vieläkään pahoinvointia. Mutta eihän sitä kaikille tulekaan. pelkään vaan että onko kaikki kunnossa,kun ei okseta.
Ammatista joku kyseli, niin mä oon koulunkäyntiavustaja, mutta en ole työelämässä tällä hetkellä. Ollaan miehen kanssa puhuttu, että nyt keskitytään tähän perheenperustamiseen, että hän on töissä ja mä hoidan lapset kotona. sitten myöhemmin palaan työelämään, tai opiskelen uuden ammatin. Hoitoala kiinnostaa.

hensku rv5+2
 
Aavalan tyttö hmp, täytyy minunkin tunnustaa että ellei esikoinen nuku päikkäreitä, syyllistyn ihtekin siihen et hää saapi valita videon (sille se on mahtavaa ku ei oo pikku sisko vieres kinuumas =) ) ja ihte torkun vieres. Tosin, siin sit koko ajan höpötetään mut pikku lepokin helpottaa jo monasti kummasti.

Nytkin tuntuu et hyvä et silmät auki pysyy, vanhemman ku saan kerhoon nii sit nuoremman otan kyl viereeni ja torkahdan ihtekin, jaksaapahan iltaan asti paremmin ku väliin mies tekee nii pirun pitkää päivää.

Ny ruoan tekoon vaiks se tekeekin nykyään hiukka pahaa.
 
Ammatista:siivoojana ollu tehtaalla,nyt melkei pari vuotta ollu kotona kun ulkoistivat siivouksen,pienen pätkän välissä päiväkodilla olin töissä.Eli kotiäiti oikeestaa omasta valinnasta,tykkään tästä!
 
Uh. Palasin juuri lääkäristä.
Kutsuessa totesi vain että onpa siinä kalpea tyttö. Olo olikin, että missä saavi mihin oksentaa.

Sain 2 viikkoa sairaslomaa, jos haluan ne käyttää, eli jos on tällainen olo. Sanoi, että taitaa poika tulla, pojat kun laittaa oksettamaan. Myönsin, että poikaa uskon odottavani itsekin. Sain myös jonkun lääkkeen reseptillä, jonka pitäisi ehkä auttaa tähän ja aion kyllä kokeilla. Pääsisi sitten takaisin töihinkin, jos apua siitä olisi.

Kohta lähden taas kävellen hakemaan lapsia hoidosta ja päätin oksentaa pusikkoon, jos tarve vaatii. :saint:
 

Yhteistyössä