Syyskuun Sydäntenmurskaajat

Jahhas, paljon taas tekstiä... ei meinaa perässä pysyä - pitäs melkee 24/7 istuu täs koneella jos meinais olla mukana :D

Joku kysy että onko ukkoja mukana ultrassa...
Meitin mies on ainaki niin innoissaan pienestä että tuntuu ettei jättäisi väliin mistään hinnasta! Ja tietenkin haluan hänet mukaan, mielellään joka kerta.. Sillä raskaus on YHTEINEN asia, vaikka se minun kehossani kasvaakin... :heart:

Väsyttää ihan hulluna... Ja itkettää, vailla mitään syytä?? heh... onneks mieskin tuli aikasin töistä kotiin niin päästään tekeen yhdessä ruokaa ja ulkoilemaan, yksin varmaan täällä pillittäisin... hihi - ei kaii vaan hormonit temppuile - eihän? :LOL:

Roona&Rontti 7+3
 
siiri s
joo kelalle en sitä tosiaan vielä ajatellutkaan, vaan ihan asunnonhakuun. saattaahan olla ettei sitä tosiaa näin aikaisessa vaiheessa edes noteerata suuntaan eikä toiseen edes siinä vuokranhaussa, mutta ajateltiin olla ajoissa jonottamassa kämppää. haluaisin kesäksi ainakin päästä muuttamaan. olipa pitkiä ja sekavia lauseita :)

sain soitettua neuvolaankin ja sain ainoastaan neuvola-ajan, 24.2. jännittävää.

olga 4+6
 
Mies tulee meillä kans ultraan mukaan. Ei jäis pois mistään hinnasta(esimerkiksi työmatka ulkomaille jää välistä).

Mullekki on tuota sormustestiä tehty useamman kerran ja aina sama tulos: poika, tyttö, poika. Jossain kuitenki mättää koska esikoinen on tyttö enkä tietääkseni ole koskaan saanu keskenmenoa tai ollu raskaana.. :D

Mulla ei oo muistin kans ollu mitään huomattavaa ongelmaa. Varmaan johtuu siitä, että se järki lähti tuon ensimmäisen ootuksen aikana.. :D
 
J84
nöttiäinen, mäkin oon tehny sen sormustestin ja se näyttää mulle kolmea lasta. Kaksi ekaa se näytti poikaa, jotka meni oikein ja tämä kolmas olisi muka tyttö :p Sitten se pysähtyi..ei minkään sortin liikettä...jämähti kuin tatti p**kaan :LOL: Ja jos tuo tyttö pitää paikkansa niin mulle sopii vallan mainiosti, että lapsi katras olisi sitten täynnä.


 
Hei kaikille, voinko mä olla jo nyt näin väsynyt.. tuntu kyllä jo viime viikolla että vois vaan nukkua. Tänään ois pitänyt alkaa menkat ja nyt vähän pelottaa että entäs jos ne nyt sit alkaakin jne.. masu on ollu tänään vähän kipee. Mua stressaa myös se että entäs jos se pikkuisen alku onkin kohdunulkopuolella.. vai kuuluuko siihen kauhee kipu?
Miten mä osaan olla stressaamatta?:O :)
 
Minä muuten uskon myös jostain kumman syystä tuohon sormustestiin :D Se on pitänyt NIIN hyvin paikkaansa lähes kaikilla että oikein karvat nousee pystyyn :whistle:
Mun yhdellä ystävällä on 7 lasta ja se sormus näyttää kaikki oikein, myös hänen miehelleen!! :eek: Lisäksi vielä kahdeksatta lasta...toivottavasti tuo kahdeksas ilmoittaisikin pian itsestään niin päästäisiin yhdessä odottamaan :heart:
Pidimme myös kerran naistenkutsujen päätteeksi tällaisen sormustestisession missä kaikille halukkaille sen tein ja kyllä se vaan niin oikein näytti. Ainoastaan yhdelle, joka sillä hetkellä odotti vauvaa, näytti väärin. Sormus näytti poikaa ja hänelle tuli tyttö! Samoin yksi ystäväni joka odotti kaksosia, sormus näytti tyttöä ja poikaa ja hänelle syntyi 2 tyttöä.
Itselleni sormus näyttää kolmea lasta ja kaikki poikia :D Kaksi ensimmäistä ainakin menee oikein!
Keskenmenoja tuo sormus ei näytä vaan vain jo olevat ja tulevat lapset oikeassa järjestyksessä!

 
hehe :D

Noitten huuhaa testien mukaan meille olisi tulossa tyttö...Ihan molempien testien mukaan kiinalaisen ja vanhanajan testin ;)

Kauhee ilta turvotus!!!

Tänään oli Kuopion torilla markkinat ja pakkohan tytön kanssa oli ostaa metrilakua...huoh....

[/b]Jennyli
Mikä on se sormustesti??? ja miten sen voi tehdä...

esmeralda- + öttiäinen 8+3
 
esmeralda Toiset tekee sormustestin mahan päälle, toiset kämmenen päälle. Itse olen tehnyt kämmenen päälle.
Sormus pujotetaan lankaan tai omaan hiukseen jos on pitkät hiukset. Sormus laitetaan kämmenen yläpuolelle langasta roikkumaan ja jos sormus heiluu kuin kellon heiluri puolelta toiselle on kyseessä poika ja jos sormus pyörii ns. piirtää ympyrää on kyseessä tyttö.
Sormus pysäytetään aina kun tulos on selvinnyt ja kokeillaan uudestaan niin kauan kun sormus ei enää heilu mihinkään. Näin saadaan lapsiluku ja sukupuolet ;)
Käden olisi hyvä olla vakaa...itse teen sen pöydän päällä, kämmen pöydälle ja toisessa kädessä (jossa sormus) kyynerpää pöydälle.
Sormuksena vihki/kihlasormus tai jos ei ole niin mikä muu vaan =)
 
Tosta sormusjutusta, se on meillä näyttäny ennen lastentekoa jo, et meil tulis 4 lasta, ensimmäinen poika, sit tyttö, tyttö ja poika...kaks ensimmäistä ainakin menneet oikein. Kaikkein "pelottavinta" on että miehelle näyttää aina ihan saman..jotain taikaa tos on. :LOL:
 
Täällä tulee viestejä niin hirmuisa vauhtia ettei ollenkaan pysy perässä. Itse en voi päivisin käydä teidän juttuja lueskelemassa, ainakaan vielä, kun olen töissä avokonttorissa ja kaikki kolleegat näkisivät. Olen media-ja mainosalalla ja paahdan pitkää päivää, tänäänkin 10,5 tuntia meni heittämällä. Tavallaan hyvä, eipähän kerkeä täällä kotosalla ihmettelemään ja panikoimaan kaikkia negatiivisia uutisia.

Inka85, mulla on sit ens viikolla 6 + 4 eli täytyy tosissaan toivoa, että ultrassa näkyis jotain ja sais mielenrauhan.

JenniS, sä kun menet meistä ensimmäisenä sinne ultraan niin muista sitten raportoida jokainen pienikin yksityiskohta lekurista =) . Pitääkö sinne muuten mennä rakko tyhjänä vai täysinäisenä?

Olg4
, sun mies kuulostaa niin tutulle - toiv ei sentään sama tapaus :LOL: . Meillä mies ei osaa ajatella ollenkaan mitään negatiivista. Hänen mielestään tämä on ihan päivän selvä juttu ja kaikki menee hyvin. Tavallaan tietty ihanaa kun toinen on niin tsemppaava mut välillä kyllä ärsyttää. Tekis mieli ravistella, että eipäs nyt juhlita liian aikaisin. Kai tämä epävarmuus kuuluu tähän alkuun, kaikilla muilla tuntuu olevan ihan samanlaisia ajatuksia.

Kävin tänään ensimmäisellä pilates-tunnilla tämän vuoden puolella. Syvissä vatsalihaksissa tuntui ihan hassulta, ihan kun siellä olisi jotain mitä ennen ei ollut =) . Muut jumpat eivät ole aiheuttaneet mitään uusia tuntemuksi mutta niissä ei pureudutakkaan noihin syviin lihaksiin. Onko kenelläkään muulla samanlaisia kokemuksia?

Nyt iltapalalle että jaksaa,
Cummastelija 5+3
 
kaikenlaiseen te saatte mutkin yllytettyä, oli ihan pakko kokeilla tuota sormus juttua :LOL:
Se kyllä näyttää tyttöä koko ajan... onks se sekaisin tästä raskaudesta vai mikä sitä vaivaa?Meil on vasta kaks poikaa...

Vuotoja eikä kipuja oo.
 
Mä en usko tuohon sormustestiin. En muista mitä esikoisen kohdalla näytti, mutta tuntemukset oli nyt aluks ku testin tein, että jes toinen tyttö tulossa ja nyt mietinkin että jos onkin poika ku oireet niin paljon erilaiset. Limua tekee mieli ja kahvi tekee aikasen pahaa. Hmmm no vielä pitkä aika ennen ku tietää ultras kumpi tulossa hih
 
pitäs varmaan toi sormus testi tehhä tosin tööl töis ku en piä sormusta ni vaikia tehhä..pitää yrittää kotona tai sit joskus jossai jos vaik muistas.... :hug: nukkukaa kaikki hyvin mää valvon teijän unta :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihaa-79:
pitäs varmaan toi sormus testi tehhä tosin tööl töis ku en piä sormusta ni vaikia tehhä..pitää yrittää kotona tai sit joskus jossai jos vaik muistas.... :hug: nukkukaa kaikki hyvin mää valvon teijän unta :snotty:
=) Mitä teet työkses, jos saapi udella :) ku yöt toissä oot?
Jaksuja, pidemmän päälle varmaan raskasta vai ootko ollu työssä jo niin kauan ettei tunnu missään? :D

Mukavia valvomisia kuitenkin. :)
Tää lähtee suihkuun ja nukkuun. Tai suihkun jälkeen lukee kirjaa ja sitten vasta nukkuun.

nöttis & kirppu rv 4+6 (oho, huomen on JO 5+0! :D )
 

=) Mitä teet työkses, jos saapi udella :) ku yöt toissä oot?
Jaksuja, pidemmän päälle varmaan raskasta vai ootko ollu työssä jo niin kauan ettei tunnu missään? :D

Mukavia valvomisia kuitenkin. :)
Tää lähtee suihkuun ja nukkuun. Tai suihkun jälkeen lukee kirjaa ja sitten vasta nukkuun.

nöttis & kirppu rv 4+6 (oho, huomen on JO 5+0! :D )[/quote]

juu saapi udelle mummoja ja pappoja hoitelen nii ja teen vain ja ainoastaan öitä (ei päivällä saisi töihin kirveelläkään) oon mää tätä 5 vuootta tehny - 1 äippäloma joten kaippa se jo selkärangassa on.

miten ihmeessä te muistatte viikot ja pävivät ku mää en muistanu ees ekasta...saatikka sit tästä no joo alle 10 mennään :LOL:
 
Huomenta...ja Ihaalle kauniita unia ;) :D

Taidan käydä ylikierroksilla, väsyttää mutta näin aamusta uni tuntuu loppuvan kesken! Heräilen aamuyöstä pissalle ja sen jälkeen ajatuksissa pyörii kaikkea maan ja taivaan väliltä :whistle: Sitten olenkin koko päivän tosi väsynyt |O

Tänään mulla on kylläkin vapaapäivä koska olen viikonlopun töissä. Ajattelin viedä pojat hoitoon ja pyhittää päivän vaan ihan itselleni =)
Tosin siivotessa se taitaa mennä...pakko tehdä jotain kun on noita elukoita ja siivoamiset jääny sairastelujen takia nyt huonommalle!!
Tosin siivoilujen lomassa pitäisi käydä kyläilemässä tuttavan luona, hänellä on 6kk ikäiset kaksoset enkä ole vielä kertaakaan vauvoja nähnyt. Syntyivätkin niin kovin pieninä!
Ja illemmalla minulle on tulossa vieras, ystävä jota en ole useampaan vuoteen nähnyt =) Joten ei tämä nyt laiskotteluksi pääse menemään ;)

Ultrasta
meillä mies ei tuohon alkuraskauden ultraan välttämättä tule. Ihastellaan sitten kuvia kotosalla jos kaikki on hyvin :heart:
Mutta np-ultraan ja 4D-ultraan mies on kyllä ehdottomasti tulossa!
Meillä on tyypillinen mies...hän miettii jo tila-auton ostamista :LOL: Autot siis ensimmäisenä mielessä ;)

Onko täällä muuten muita jotka tarkkailivat lämpöjä tuossa vauvaa yrittäessä? Oletteko mittailleet lämpöjä nyt kun vaavi on matkassa? Onko teillä lämmöt jo tasaantuneet vai vieläkin korkealla?
Mä menin eilen mittaamaan iltalämmön ja lämpö oli laskenut todella paljon,asteen :eek: Viimeviikolla oli jopa 38 (olin kyllä flunssassa) ajoittain ja eilen 36.6!! Nyt aamulla 37.
Arvatkaapa vaan tuliko taasen sellainen olo että jaahas, kesken menee kun ei eilen ollut enää juuri oireitakaan :/
Antakaa nyt mulle jo selkään ja käskekää lopettaa tää liiallinen pelkääminen!!
En muista pojistakaan tällaista alkuraskauden pelkoa tai ainakaan tällaista itsensä tutkiskelua!!
Eiköhän kohtalo ole määrännyt kuinka tässä käy ja asiat tulee menemään niin kuin on tarkoitettu!!

Nyt herättämään poikia ja valmistautumaan hoitopäivään :wave:



Ps. Täälläkin vaihtui rv 5!!! :heart: :D
Sain tuon vau.fi-laskurilla kuukautiskiertoni mukaan. Ovisplussan perusteella taas olisin muutaman päivän pidemmällä.
 
Nyt sitten alkoi oksentaminen. Oli pakko pysähtyä työmatkalla laattaamaan. :snotty: Huomenna pitäisi lähteä matkalle eli ensin autolla kolme tuntia ja sitten lentokoneella kolme tuntia. Mitenkähän sen nyt klaaraisi? Täytyy varmaan kysellä apteekista, olisko siellä mitään apukeinoja...

Swiss ja Heikki 6+3
 
Jennyli kuule, minul tuntuu loppuvan uni kanssa tos 5 aikaan, en enää sit saa unta vaan pyörin ja pyörin ja ku lapset herää 6.30 nii sit väsyttää nii pirusti et tuntuu ettei millään saa ihteensä ylös, samoin sit koko päivä on kauheeta väsyä. Tyhmää tosiaan toi unen loppuminen, mut molemmis raskauksis se oli mul samoin.
Sit lämmöistä mä seurasin ennen raskautta lämpöjä ja sit samoten ny toisinaa mittailen ja mul ne pysyny joo aikalai samois lämmöis mitä pysyi loppukierrosta, eli siin 37 asteen paikkeilla, hiukka yli, mut ihtel sama onkkelma, et väliin jos onkin ollu alempana mietin heti et "se oli siin sitten" ja sydän raasu hakkaa jo kauheesti et ei voi olla totta. Mun tarvis kans päästä tästä pelosta irti.....ei miulkaa aijemmis raskauksis ollu tällasta, mut luulen et tähän vaikuttaa se, et tätä iloo ootettiin 2 vuotta.

* ja ny tekay-kiekon ja nvl:n mukaan rv 7
 
J84
Huomenta :)

Jennyli, mä seurasin noit lämpöi ja seurailen vieläkin. Ne on jäänyt tuohon 37.1-37.3 eli samoja lukemia mihin ne nousi oviksen jälkeen. Ja sit tosta unesta, mä oon heränny nyt kolme yötä peräkkäin kolmen aikaan ja oon hereillä sängyssä sellaisen tunnin verran kunnes nukahdan uudestaan. Muutenkin saan käydä veskissä pari kertaa niin sit ei uni tuu heti uudestaan, ajatukset alkaa heti pyörimään.

Mä muuten tein ukolle sen sormustestin ja se näytti sille kahta lasta, poikaa ja tyttöä eli tän mun kolmannen on pakko olla tyttö :D

Eilen illemmalla, kun poikettiin anoppilassa niin mua rupes yhtäkkiä ihan kauheesti väsyttää..kello oli jotain 19 ja sitten ne jo ihmetteli, et mikäs nyt on, kun haukottelen koko ajan |O Minä siihen vain nopsaan vastasin, et huonosti nukuttu yö, poika valvotti :D Saavat odotella rehellistä vastausta vielä 7 viikkoa.

 
Heips tännekin! :)

nöttiäinen joo, kuokkalassa mä siis asustan :) Oon tosiaan siihen tapaamiseen kans menossa, joten siellä nyt ainakin nähdään! :D Millasia kokemuksia sulla on muuten kuokkalan neuvolasta? Mulla on sinne eka aika 16.2

Samoin kuin Jennyli, mun pitäs kans tänään siivota... Jäänyt kans tosi vähälle siivoukset, kun nää raskaus asiat pyörii mielessä, ja mukamas "valtaa kaiken ajan". Imuroida ainakin pitäs, ja pyyhkiä pölyt ja pestä vessat sekä kylppäri...ja siinähän sitä hommaa jo onkin! Jotenkin kumma että ei meinaa jaksaa/huvittaa siivota. Oon nimittäin normaalisti aivan "siivoushullu", aina jotain paikkaa pyyhkimässä tai järjestelemässä., mä siis suoraansanoen nautin siivoamisesta! Mutta nyt...aarrggh! Noh, ehkä sitä tänään intoutuu, kun ei muutakaan tälle päivälle ole, ja siks toisekseen mulle on niin tärkeää puhdas siisti koti, että ehkä tässä nyt onkin sitten jo vähän pakko alkaa metsästään noita pölypalloja! :D

Muuten ei mitään uutta, ei pahoinvointia vieläkään. paino oli edelleen tippunut. Noh, sitä pahoinvointia tässä ootellaan...

hensku rv5+3
 

Yhteistyössä