Syyskuun Sydäntenmurskaajat

Helinä83 ai sä sait pahoinvoinnista loppuviikon saikkua. Mä sain vaan tän päivän. Huomenna pitäis sitten mennä töihin. Eilen lähin töistä tunnin jälkeen, kun oksesin kaks kertaa. Vielä kun joutuu töissä seisomaan, niin eihän siitä tullu mitään.

Muuten täällä kaikki hyvin. Hoitaja käski soittaa ens viikolla neuvolaan ja varata ajan. Kuulemma nykyään vk 8 on jo ensimmäinen neuvola käynti. Sitä odotellessa.
Joku sanoi että maistuu hedelmät. Niin tännekkin, varsinkin omenat maistuu kovinkin hyvälle =) Voisin syödä niitä miljoona.

-VK + vauva 4+5-
 
Tervehdys taas täältäkin.. Väsymys on i han käsittämätön; yhtenä iltana piti pistää ruoan päälle pitkäkseen n. klo 19 maissa. Heräilin sitten klo 22, vaihdoin yöpuvun päälle ja jatkoin unia aamuun asti! Yökötystä esiintyy kans aina välillä. Toisinaan vaan yökkäyttää ilman että oksentaa tarvii. Huimailua oli havaittavissa eilen ja tänäänkin töissä tuli sellainen outo olo..vähän kuin joskus ennen migreenikohtausta. Lähimmälle esimiehelle kerroin raskaudesta maanantaina ja luulempa että mun työkuviot muuttuu sen verran tässä lähipäivinä, että kohta joku työkavereistakin arvaa mistä on kyse... Omille vanhemmilleni + miehen vanhemmille ajattelimme kertoa vasta ultran jälkeen, joka sattuu mulla olemaan 13.2. perjantai... Eka neuvola on 3.2.
Ei tätä vieläkään oikein todeksi usko.. :whistle:
 
Ihanaa, ei ollut tänään oksetus-olo! Eikä edes nukuttanut töissä... Aloin jo ihmettelemäään, että onko joku pielessä tai entä jos en olekaan raskaana. Mutta oh yeah kun miehen kanssa kauppaan päästiin... yhtäkkinen yrjötys jonkun mummon hajuvedestä... Koko kauppareissun sitten kävelin naama valkosena miehen perässä ja yritin kuvotukseltani miettiä mitä ruokaa tekis mieli? Hah... Ja nyt taas kamala turvotus päällä!

Huomasin myös tänään, että syksyllä ostamani lempitakkini ei mene enää tissien kohdalta kiinni... :D Tältäköhän tuntuu jos hankkis silikonit??

Roona, D-kuppi ja pömppis-Rontti 7+2

PS
Mä oon melko varma että tää on poika. En tiedä miks, mutta siltä vaan tuntuu... Eli todennäköisesti se on siis tyttö :LOL:
 
Olipas yllätys vanhempien reaktio.Eivät olleetkaan yhtään pahana :eek: siis kerrottiin tänään että ei tarvitse minulla sitä jännittää.Anoppi ei ollut tykännyt ilmeisesti ajatuksesta,kun oli pojalleen vaan sanonut jaa puhelimeen.No se on sille se ja sama,kun sen kanssa ei ole niin paljon tekemisissä.

Pitäisiköhän huomenna soitella neuvolaan ja varata aika?Meillä oli vuonna 2007 että viikolla 10 on eka neuvola.Olisikohan tuo muuttunut?
Mulla tuli kuopuksen odotusaikana +30kg painoa :whistle: ja muutenkin jo viikoilla 14 alkoi näkymään aika komeasti maha jo.Nyt on painoa 59kg ja siitä se alkaa nousemaan.

Nyt ruuan laittoon kun mies lähtee töihin
 
ElämänIlo3 : Ihanaa että kaikki oliki hyvin ja onnea ultrakuulumisista :heart:

Täällä on nyt sitten tänäaamuna ekan kerrran käyty oksulla. Meinasin aloittaa aamun terveellisesti puurolla, mikä ilmeisesti ei ollut hyvä idea. No eipä tarvii enää puuroa ihan heti syödä. :x
Tänään tuossa sitten mainitsin miun vanhemmille että kolmatta odotellaan. Äiti tuumaili että vähän arvelikin kun en oo oikein tässä lähiaikoina kahvia juonut. :) Ihan hyvin onneksi tuon uutisen ottivat. :)
Saas nähdä mitä anoppi tuumaa, kunhan sillekkin kerrotaan. Vähän veikkaan että kommentti on tyyliin, josko nyt saataisiin sitten poika. :/
Täällä kanssa meinaa puhti loppua kesken. Pienemmän kanssa käytiin rattaillen kaupassa kun esikko oli kerhossa, ni meinas kunto loppua kesken matkan. |O Ja muutenkin tuntuu että väsyttää koko ajan. :/

Hikkis&Tirppa 6+0
 
Elämänilo3 olipa mukavia ultrakuulumisia!! :heart:

Jennyli mä oon kans huomannut et lenkillä hengästyttää herkemmin! Oikein saa puuskuttaa!Mistähän sekin johtuu? Kuitenkin pitäs ihan suht hyvä kunto olla...

Neuvolaan soitin tänään, ja sain ekan neuvola ajan vasta maanantaille 16.2! Must tuntuu hirveen kaukaiselta tuo aika :| Mutta kyl se nopeesti tulee eteen, kohtahan se kuu jo vaihtuukin. Myös ajan ekaan ultraan sain maaliskuun alkuun. Että mietin sit nyt tässä, että jos en menis ollenkaan yksityiselle ultraan, kun kuitenkin sit on melko pian tämä kunnan tarjoama ultra. Sillon onkin jo 11 viikkoa kasassa :) Toivottavasti vaan kaikki menee hyvin ja päästään sinne saakka!
Joku kyseli tuosta että onko tullut painoa, niin mulla on paino vaan laskenut nyt tässä viime päivinä,mutta mulla se saa laskeakin, kun ylipainoa on :ashamed: Ruoka maistuu tosi huonosti nyt, iltasin ehkä menee helpommin, mutta aamuisin ja päiväsin ei maistu yhtään! :x jos jotain tekee mieli tekee syödä niin jotain raikasta sitten, marjoja ja omppua, sekä kylmään rasvattomaan maitoon on melkeempä himo! :p tai ei himo, mut kova jano! :D

hensku rv5+1
 
Kuulkaa mä kysyn nyt vähän ehkä tyhmän kysymyksen mutta toivottavasti joku vois auttaa mua. :)
Kun laskin äsken libero sivulla että millon olis laskettu aika jos mun viime menkat alkoi 23.12 ja se näytti että olisin viikolla 5 niin siis olenko.. kun mä luulin että olisin rv4. :)
 
Hassua miten erilaisia himoja meillä onkaan :D Itseäni kuvottaa pelkkä ajatuskin omenoista tai marjoista :whistle: :x Mutta tuossa tehdessäni jauhelihasoppaa olisin voinut napsia vaikka koko kasan paistettua jauhelihaa suuhuni :whistle: :LOL:
Huhhuh...tulokas on selkeästi poika, mieliteot on niin tuttuja ;)

Tiitu mulla oli edelliset menkat 16.12 ja viikkoja nyt 4+5 (?) joten sulla on varmaan jokusen vähemmän?!
Tuo vau.fi laskuri on kyllä hyvä!!

 
Hiljaisuus paljon sul on siis viikkoi ny, ku teidän "hippunen" on kyl isompi entä meidän. :LOL: Ku mul tosiaan neuvolan mukaan se 6+5 mut toi oli paripäivää myöhemmän kokoinen (hienosti selitetty :LOL: ) mut selitti et ny viikon kahden sisäl saapi mittaa todella nopeesti..hih, melkein tekis mieli mennä sit kahtomaan, onko saanu (jooooos toi pysyy tuol..parempi ois pysyy ny ku näin sen sydämen sykkivän ) =)
 
Jennyli :LOL: ai, ja tääl ei muuta syödäkään ku kylmii mansikoita, omenoita, mustikoita jäisinä kiitos jne iltasella menee useempi porkkana ja samoin päivän mittaan...mut tänää ku jauhelihaa paistelin alko nii tekee pahaa et pyysin mieheni tekeen loppuun, eikä lasangne sitten mennyt alas mitenkään. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiitu87:
Kuulkaa mä kysyn nyt vähän ehkä tyhmän kysymyksen mutta toivottavasti joku vois auttaa mua. :)
Kun laskin äsken libero sivulla että millon olis laskettu aika jos mun viime menkat alkoi 23.12 ja se näytti että olisin viikolla 5 niin siis olenko.. kun mä luulin että olisin rv4. :)
Siis viiko 4+0 - 4+6 on raskausviikko 5 :)

Eli kun neljä on täynnä käydään viidettä.

-SiiriS
 
Heips. Kävin maanantaina siellä gynellä muissa asioissa (olin varannut ennen raskaustietoa). Tämä täti ku utelias oli niin halusi kurkata ultralla, vaikkakin sanoi ettei välttämättä nähdä vielä mitään, mutta tsekataan varmuuden vuoksi jotta voitaisiin poissulkea kohdunulkopuolinen raskaus.

Noh, tietenkään siellä ei kummia näkynyt, kohdussa jokin "vaalea kirkastuma" (rengas tms.). Tietenkin panikoin täällä vaikka järki ja faktat sanoo ettei vielä mitään syytä, mutta onko tellä ultrattu näin (liian) aikaisin ja mitä siellä näkyi? Haluaisin vain todisteita että "vaaleista kirkastumista" voi ehkä kasvaa oikea vauva. :)

Menkkojen (jotka sekaisin) mukaan mennään jossain rv 6 tietämillä, mutta itse ja gyne oltiin sitä mieltä että rv 4-5.
 
Mulla oli tunti sitten kirjautumis ongelmia, onneks nyt pääsin kirjoittamaan.

Lapsille kertomisesta ei olla vielä kerrottu.Meillä on sen verran pienet pojat että vään on ajateltu että jos sitten rakenneultran jälkeen kerrottais tai jos sitä ennen esikoinen kommentoi tai kyselee jotain kasvaneesta masusta. Mäkin ajattelin etten kerro vielä kun se odotus aika on lapselle niin käsittämättömän pitkä niin ei ihan ehkä pysty käsittämään et koska se vauva sit oikein on tulossa ja kun noi uhmakkaat on vielä niin kovin malttamattomia niin itellä vaan hermo käryy jos lähes koko raskauden saa viiden minuutin välein vastata kysymyksiin, koska se vauva syntyy?joko vauva syntyy? =)

elämänilo voi miten ihana kuulla et masussa on elämää =) Jarrusukkia pikkuiselle!

Nyt kyllä taas väsyttää et jospa kuitenkin ois raskaushormooneja veressä=)

Metsätähti ja pienenpieni 6+1
 
Elämänilo3, oli kiva kuulla sinun uutiset :heart: Onnea!

Hensku00
, myös mä varasin tänään neuvolan ja sain sen maanantaille 16.2 =) Tuntuu, että siihen on ihan hirmuisen pitkä aika vielä. Ainakaan täällä Helsingissä ei sitä ennen suostuttu edes vastaanottamaan, ultra kun tehdään siinä samalla.

Mulla on niin hirmuisen hyvä olo eikä ole oikein mitään oireita, ainoastaan vatsassa nippailee silloin tällöin. Ei okseta, ei ole mielihaluja, ei satu rintoihin... olen vain energinen. Joulun jälkeen on lähtenyt 3 kiloa (tosin ihan suotavaa sillä muutama ylimääräinen kilo olikin) ja jumpassa jaksan hyppiä joka ilta. Oireettomuudesta johtuen varasinkin varhaisultran ensi viikon perjantaiksi.

Jotenkin pelottaa ihan hirveästi ettei kaikki ole kunnossa kun ei ole oireita. Toivottavasti tuolla ultrassa sitten selviäisi ja saisi mielenrauhan. Tosin onhan se ultra vähän aikaisin mutta ei ollut vaihtoehtoja, tuon jälkeen olen viikon poissa maasta niin haluan ultran ennen sitä.

Meillä ei ole vielä mitään työnimeä. Jotenkin tuntuu ettei koko jutusta oikein halua/uskalla edes puhua ennen kuin saa varmuuden, että asiat ovat kunnossa. Taidan olla ylivarovainen mutta kun esikoisesta kyse niin kaikki on niin uutta, ihmeellistä ja vähän pelottavaakin.

Itse olen kertonut kahdelle ystävälleni mutta muuten asia on visusti salassa. Uskoisin, että vasta sitten rv 12 uskaltaa puhua asiasta ääneen. Äidille varmaan kerrotaan np-ultran jälkeen, josko veisi kuvan ihan näytille :heart: . Tulee kyllä mummi tippumaan penkiltä, uskon että sen verran puskista onnistutaan yllättämään =)
 
Vivid
Mä kävin tänään ekaa kertaa jumpassa sen mun umpisuolitähystyksen ja raskaustiedon jälkeen. Pystyin tekemään lähes kaiken. Lähinnä jännitin, että miten mun tissit kestää sitä pompotusta, mutta ainoat tuntemukset tuli juuri tuonne haavojen kohdille, kun vatsa oli venytyksessä. Tosi kivaa, että pystyi jumppaamaan..pysyy kroppakin vähän paremmassa kunnossa. Vielä olisi tarkoitus aloittaa uintikin.

Moni jutteli vessassa ravaamisesta. Mulla on myös sama juttu, että joka yö pitää väh. kerran herätä pissalle. Onneksi on suht hyvät unenlahjat, että saa sit aika nopeesti uudelleen nukahdettua.

Huomenna koitan saada varattua ekan neuvolalääkäriajan sekä ajan labraan verikokeisiin np-ultraa varten. Onko muuten muille paikkakunnilla (kuin Treellä) sitä käytäntöä, että np-ultran tuloksen varmuutta parannetaan verikokeella? Kuulemma pelkällä ultralla np-seulan tuloksen varmuus on noin 60+% ja jos siihen otetaan lisäksi verikoe, varmuus nousee 80-85%:iin. Näin neuvolatäti valaisi minua.

Jennyli ja muut treeläiset: Pidetään vaan jossain vaiheessa miittiä. Ois kiva jutella muiden kanssa, mutta vois vaikka vielä ootella jonkin aikaa, niin saadaan nää mahat kunnolla kasvuun :p

Vivid ja Hippu 8+1
 
Heippa!

Mä varasin eilen ajan varhaisultaraan Helsingin Femedaan:) sain sen 5.2, silloin viikkoja 7+1 :heart:
Täällä on myös pahaa oloa, munkaan ei ole vielä tarvinnut oksentaa mutta pitkin päivää on tosi huono olo. Meillä on töissä tällä helkellä vatsatautia (oon päiväkodissa) niin menee hyvin läpi mun pahat olot:) oon kyllä pystynyt olla vielä töissä.

Mä en vielä tiedä koska soittaisin neuvolaan. Toisaalta tekisi jo mieli kun terkkari kyseli esikoisen 1wee neuvolassa(viime syyskuussa) että joko teillä on toinen harkinnassa. Niin vastattiin silloin että ei vielä ja tässä sitä nyt jo ollaan :p :p
Ehkä mä odottelen vielä ens viikkoon, tai sit soitan vasta sen ultran jälkeen, täytyypi kahtoa.

Inka 5+0 :heart: :heart:
 
Inka85, Femedasta minäkin varhaisultran varasin. Ko. paikasta on aika paljon eriäviä mielipiteitä (niin kuin varmaan kaikesta) mutta sittenpähän se selviää. Mun lääkäri ei ota "kuin" 60-70 eur kun osa kuulemma Femedassa rahastaa samasta ultrasta jopa 150 eur, siis Kela-korvausten jälk. Näin sanoi se vastaanottovirkailija.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Inka85, Femedasta minäkin varhaisultran varasin. Ko. paikasta on aika paljon eriäviä mielipiteitä (niin kuin varmaan kaikesta) mutta sittenpähän se selviää. Mun lääkäri ei ota "kuin" 60-70 eur kun osa kuulemma Femedassa rahastaa samasta ultrasta jopa 150 eur, siis Kela-korvausten jälk. Näin sanoi se vastaanottovirkailija.
Ollankohan menossa samalle lääkärille? (Forsskåhl Fredrika) mulla tulee kans maksaa jonkun 70e, kävin tällä samalla lääkärillä 2v sitten varhaisultrassa ja tykkäsin tosi paljon.
Ja kävin Brunolla 4D-ultrassa myös vuonna -07 ja olin todella tyytyväinen. Sen takia varasin nyt ajan samaan paikkaan:)
Koska olet menossa?
 

Yhteistyössä