Syyskuun Sydäntenmurskaajat

Hips!

Mäkin tuolla joululahjaplussissa ehdin käydä esittäytymässä mutta tulenkin nyt tänne! :wave:

Meillä tosiaan 8kk ikäinen esikoinen ja nyt ekasta yrityksestä on saanut tämä toinen alkunsa. Kuten esikoinenkin... Kovasti vaan toivotaan, että kaikki menis nyt hyvin! Ikää täällä on 30v. eli ihan ikäloppu ;)

Mullakaan ei ole oikeastaan mitään oireita. Vähän oon huolissani, kun esikosta oli just samalla lailla kuin joka kirjoitteli, et heti hedelmöityksen jälkeen tuli rinnat kipeeks, väsytti ja paleli ja TIESIN olevani raskaana. Nyt en uskois, jos en olis kahta testiä tehny! Pahoinvointia ei ollu esikonkaan aikana, mutta olis ny jotain ni tuntuis todellisemmalta... Hassua toivoa tällasta. Tai niin no, maha on kyllä turvonnu ku tynnyri :( Väsymyksestä en osaa sanoa, kun esikonkin takia varmaan väsyttää :D

Mä kävin esikoisesta "vahingossa" varhaisultrassa. Silloin oli viikkoja 8+2. Menin siis selvittelemään kilpirauhaseen liittyvää lääkitystä ja sit lääkäri vaan kysyi, et no, kurkataanko sinne masuunkin? Mä sitte häkeltyneenä vastasin, et kurkataan vaan :) Mutta kiva oli nähdä sydämenlyönnit. Nytkin tekis mieli mennä ton oireettomuuden takia.

Me ei olla kerrottu kenellekään tästä raskaudesta. Ja kukaan ei kyllä varmasti epäile yhtään mitään, kun esikko vielä noin pieni. Terkkarille kerroin tietty varatessani maanantaina neuvola-aikaa ja jäi kyllä hämmästyksestä hiljaiseksi. Onnitteli sitten :) Puheli vaan, et niin olisko siitä ehkäisystä pitäny enemmän... Daa, ehkä me aikuiset ja koulutetut ihmiset ymmäretään ehkäisy hoitaa, jos niin halutaan :D Niin ja meillä siis sama terkkari äitiys- ja lastenneuvolassa, joten oon siellä nyt juossu esikon vuoksi usein.

Omanapa-pahoittelut :saint: Piti vaahdota, ku alkuun pääsi :LOL:
 
ElämänIlo3, missä paikkaa sinä oikein asut? Laita vaikka yv?

Minä kuulin villejä huhuja että kaupunkikin tarjoaisi kaksi ultraa (np ja rakenne), mutta tahdottiin silti tietää aiemmin. :) Tilasin sen ajan sieltä meri-toppilan äitiysneuvolasta.

Minulla myös vatsa ihan hillittömän turvoksissa. Etovaa oloa on ja tissit on kyllä nyt arat :) Kiva kun on jotain oiretta. Tosin on kyllä kipujakin :S varsinkin toisella puolella tuntuu ja senkin vuoksi haluttiin sitten tuo ultra.
 
Ihania nuo nimiehdotukset =)
Mulla on alkanut olla aika epätodellinen olo tän raskauden suhteen kun ei oo mitään oireita, mut vetäsimpä tossa äsken kunnon kasan suklaata ja karkkia niin hyi että alkoi ällöttämään :x Ahneella kun on tunnetunlainen loppu...

rakkaimpani tervetuloa mukaan =)
 
Hiljaisuus laiton sit yv sulle.Täälkin tosiaan rinnat tosi arat, mieskin ku koittaa tulla halimaan oon heti kädet vastas et varovasti varovasti. =) Tuntuu et rintsikat tullut pieniks ja nekin sit painaa... :LOL: ja paitakin sattuu ja ja ja =)
...ja vatta tosiaan kunnon turbo... :LOL: Onneks hiljaisuus sullakin :p :p
 
Jessus, päivän ollu töissä ni tääl on ehtiny tulla porukkaa vaikka ja kuinka... kiivata!!! Eli tervetuloa uudet minunkin puolestani! =)
Tänään oli pakko kertoo parille työkaverille... toinen oli siis pomo. Porukka ihmettelee, et mikä mua vaivaa, ku en oo lainkaan oma itteni ja oon ihan valkonen, huonovointinen ja muutenki outo (aina ollu outo, mut nyt viel oudompi... kjeh)!!!
 
mies sano aamulla et "sun tissit painaa varmaan 5kg/kpl" :D itellä ihan samanlainen tunne. rintsikat puristaa, oon kaks päivää ollu ihan urkkaliiveissä=ei kaaritukia. mut pitänee siis ainakin hankkia uusia rintsikoita, jos etenee kasvu tätä rataa! mulla eka neuvola 29.1. iiks! =)
 
huomenta!

Ei sovi toi aamupalan syönti mulle, mä ajattelin et syön kerrankin lasten kanssa terveellisen aamupalan ja sain vaan huonon olon palkaksi :x Mut ei tätä kyl viel voi varsinaiseks aamupahoinvoinniks sanoa.
Eipä tänne muuta.
Mukavaa päivää kaikille =)
 
vielä yksi positiivinen testi tehty tänä aamuna...että okeij, odotan, toivottavasti sit jotain onkin mukana, eikä vain tyhjää....nyt iski kamala pelko, hui. Aijemmin en olekaan tuntenut tällasta viel, koska en ole tajunnut että odottaisin.

Yöl pahoinvointi yllätti mut helpotti kun söin hiukkasen, sit lisäks, aamulla ensimmäiseksi menin syömään...koska teki nii pahaa.
 
Black Panther
Hauska lukea kuinka moni on tehnyt useamman testin jo, eikä usko siltikään :D Ajattelin olevani ihan hullu kun edes harkitsin moista. Esikoisesta silloin aikoinaan (tyttö nyt 4,5v) pelkäsin ihan älyttömästi että olisi tuulimuna tai muita ongelmia, mutta kyllä siellä ultrassa (sitten kun se vihdoin ja viimein koitti) oli kaikki ihan täysin kunnossa. Empatiat ElämänIlo3:lle siis :hug:

Itse olen päättänyt (hoen tätä mantranomaisesti itselleni) että täysillä mennään ja nautitaan, eikä murehdita etukäteen! Olen jo omasta mielestäni riittävän kauan saanut olla huolissani siitä tulenko ollenkaan raskaaksi (1v3kk yritystä takana), nyt kun raskaana olen, niin murehtiminen saa jäädä! =)
 
Molen kanssa nyt tämän tasavahvaviivatestin jälkeen (tai jo sitä ennen) päättänyt nauttia raskaudestani "täysin rinnoin" =) ja yritän olla murehtimatta etukäteen. Tulee vastaan sitten mitä tulee. Kai sitä saa itsensä täysin hermoromahduksen partaalle, jos lukee vaan keskenmenosivuja ja kaikkea sitä mikä voi mennä pieleen...

Molen NIIN monta vuotta murehtinut "lapsettomuuttani", että nyt on aika nauttia!
(Vauvahaaveet aloitettiin ex-miehen kanssa vuosituhannen alussa, suhde kuitenkin kariutui, hautasin vauvahaaveeni kokonaan, kunnes tämän nykyisen miehen kanssa aloitimme yrityksen melkein vuosi sitten uudelleen...)
 
Vivid
:wave: Uusi tulokas Vivid ilmoittautuisi mukaan :wave:

Tänään takana neljäs ultra ja vihdoinkin uskallan astua esiin, vaikka olen jo jonkin aikaa lueskellut juttujanne. Moni varmasti miettii, että mikä ihmeen neljäs ultra, mutta näin asiat on, kun olen ollut vähän erikoistarkkailussa, kun mulla poistettiin tulehtunut umpisuoli tossa joulun alla ja samassa hässäkässä alkoi raskaustestit näyttää plussaa. Tänään saatiin ruudulle sykkivä sydän ja olo on niiiin helpottunut. Tämä raskaus on nyt todellista :)

Itsestä sen verran, että meille on tulossa ensimmäinen ja homma kävi suht helposti. Syksyllä häähässäköiden jälkeen jätin pillerit pois ja ootettiin eka luomukierto, joka oli huimat 71 päivää. Seuraavasta kierrosta tämä tulokas sitten nappasikin eli YK 1:stä. Molemmat on enemmän kuin innoissaan ja iloisia on myös molempien vanhemmat ja naapuripariskunta, jotka onkin sitten ainoot, jotka tässä vaiheessa tietää asiasta.

Ihan pelkkää nautintoa tämä alku ei tosin ole ollut, sillä raskausoireita on. Väsymystä, näppylöitä ja rintojen sekä nännien valtavaa arkuutta. Mutta eiköhän tässä tilanteessa ole valmis kestämään lähes mitä vaan.

Synnytyssairaala olisi TAYS ja tämän päivän ultran mittojen mukaan LA olisi 1.9. Mitta oli kuulemma vaikea saada, joten voi olla, että LA muuttuu.

Ihanaa odotusaikaa kaikille ja onnea matkaan :heart:

Vivid ja Hippu 6+3
 
Black Panther: kiva saada tänne kohtalotoveri... meillä kun tota yritystä takana parisen vuotta, nyt sitte yk...ööö...tais olla 26 tai 27 ni tärppäs ja nyt pelko koko ajan puseros!!! Me käytiin jo kaikis testeissäki ja ite olin lokakuun alus laparoskopiassa, joka ilmeisesti näytti auttavan!
 
pienisieni ja Vivid, kiva kun tulitte mukaan pinoon!

Tänä aamuna oli turvotusta kovastikin. Ja taas on ollut hieman epämääräinen olo, tuntuu että olis nälkä vaikka ei kuitenkaan ole ja jotenkin kummallinen olo mahassa. Pitäis olla napsimassa koko ajan jotakin.
Mies antoi luvan että kerrotaan piakkoin lapsille tästä onnenrypäleestä ja sitten muillekin pikkuhiljaa. Olen niin innoissani :D ...Ei tätä voi salailla kuitenkaan enää kuin viikon tai pari..sitte maha pömpöttää jo varmasti niin ettei voi sanoa joulukiloja tulleen.

Tänä aamuna olin reippaalla tuulella ja moppasin lattiat jo kahdeksan jälkeen... nyt sitten väsyttääkin aikalailla |O ...vielä pitäisi tehdä kaupunkireissu kun mies tulee töistä ja kaupassa käydä...ei kehtaisi millään.
Oletteko muuten elämänilo ja hiljaisuus kaupungista vai Oulun ympäristökunnista?
Olis aika hauska jos pääsisi yhtäaikaa synnärille =) .

Lisää nimiehdotuksia tulee tässä....Syysilot ( tuli mieleen tuosta elämänilosta =) ), Syyskuun rusoposket, Syysparkaisut.. Hö, no loppuipas ideat lyhyeen :LOL: ... Pitänee odottaa teiltä muilta parempia ehdotuksia!!

Nyt laittamaan ruokaa lapsukaisille ja sitten hieman tälläytymään, jos vaikka oniistuisi tuntemaan itsensä hieman pirteämmäksi.

Naksos 6+1
 
Moi,
Minutkin voi lisätä listalle. La 11.9, Tays ja ensimmäinen olisi tulossa. Itse 25 v. Edellinen raskaus keskeytettiin sikiöperäisistä syistä syyskuussa, joten nyt jännittä aivan kauheasti ensimmäinen ultra. Pitäisi mennä varhaisultraan.
Tällä kertaa ei kerrota kellekkään, ennen kuin ollaan käyty ultrassa.
Pahoinvointia odottelen vasta parin viikon päähän, mutta saattaa olla että sitä ei tule ollenkaan :) Toivotaan ainakin, ettei tule, kun olen innostunut nyt juoksemaan. Mutta kohta se on kuitenkin lopetettava, kun lantio löystyy jossain vaiheessa.
 
Black Panther
mama-84: me oltiin juuri varaamassa aikaa inseminaatioon tämän kierron jälkeen. Päätettiin jo jokunen kuukausi sitten että jos ei vielä tammikuussakaan tärppää, niin sitten lähdetään yrittämään inssillä. Uhkailu ilmeisesti auttoi ;)

Me ei ehditty hoidoissa sen pidemmälle kuin että itse kävin yksityisellä tutkimuksissa (eikä mitään vikaa löytynyt, ja onhan mulla jo lapsi aiemmasta suhteesta) ja mies kävi sperma-analyysissä (eikä siinäkään ollut mitään moittimista, päinvastoin). Joka tapauksessa (ilmeisesti huvin vuoksi / kokeeksi?) lääkäri määräsi mulle clomhexalia, ja toisesta clomi-kierrosta tämä tärppi! Ovulaation kanssa mulla ei kyllä koskaan ole ollut ongelmia, tunnen sen ihan prikulleen ja ovulaatiotestit ovat asian vahvistaneet. Jostain kumman syystä nuo clomit vaan auttoi, tai sitten oli sattumaa.

Kokeiltu on myös vehnänalkioöljyä, greippimehua, joka toinen päivä -tekniikkaa jne. Tiedä sitten mikä näistä eniten vaikutti... Tai sitten se oli se manteli, jonka sain joulupuurosta, ja tiedätte varmasti mitä toivoin... :D
 
Paljon uusia, tervetulloo ja onnea!! :wave:

Pienisienikin on tulossa KYSsiin pukkaamaan, jee, kohta tunnetaan kaikki jotka sinne syyskuussa tulee poksumaan.. :D Kiva juttu!!

Mulla koko ajan kamalan kylmä ja varsinkin iltaisin.. siis ihan kauheeta kun täysi vaatetus päällä pitää mennä nukkumaan ja silti palelee. Ja oksuolo jatkuu, illalla oksensinkin ja aamulla yökkyytti. Ei esikoispojasta ollut tälläistä, olisko tyttö tulossa..? :eek:

Miten te muut pystytte vaihtamaan kakkavaipat ja hoitamaan pieniä lapsianne, jos on pahaolo? mulle tuottaa kyllä ongelmia nuo kakkavaipat, ennen ei tuntunut missään pahinkaan, mutta nyt... ei meinaa tulla vaihtamisesta mitään.

Joko muut on katsellu mammakledjuja? mun täytyy myöntää, että tilasin jo housut, farkut, kun maha on niin pömppis ja turvoksissa, ei kärsi tavallisilla housuilla ollakaan..
Ja samoin rintsikat on saanu uusata, vaikka omaa kokoa on jo ennestäänkin ihan liikaa, niin nyt taas etuvarustus vaan paisuu ja paisuu... äh, sais jo loppua! :LOL:
 
Vivid
Mulla ei oo vielä maha lähtenyt kasvuun, joten nykyiset vaatteet menee vielä hyvin päälle. Ainoot, mitkä rupee ahdistaan, on rintsikat. Nuo rinnat ja nännit kun on niin arat.

Pakko tosin tunnustaa, että oon jo kattelut äitiysvaatteita kuvastoista ja netistä. Niitä on nykyään kaikkia tosi kivoja..tuskin maltan odottaa.

Vivid ja Hippu 6+3
 
Hih, täälkää ei mahdu kui yhdet housut kiinni, täytynee alkaa miettimään ett mitäs tehdä nyt sitten... =) jos toi turvotus jatkuu ja näil näkymil jatkuu, tuskin se siit mihkää lähtee kuten ei lähteny aijemmiskaa raskauksis, eikä jaksa vetää koko aikaa tota turvotusta sisäänkään. :kieh:
 
Mä oon jo katsellut äitiysvaatteita ja muutamat vanhat on vielä kaapissa odottamassa.

Uusille tervetuloa joukkoon=)

Härveli mä pystyn ihan hyvin vaikka ei vielä kyllä sitä pahaa oloa ole, mut hyvin se meni edellisessäkin raskaudessa vaikk kuvotti ja esikoinen oli4kk kun aloin toista odottaa.

Mulla on jotenkin kumma olo ei huono mut ei hyväkään :|
Mies ehdotti että vietäis pojat anopille yöks kun anoppi oli niitä kovin kaipaillut... ei oikein huvittais mut ei kai siit mitään haittaakaan ole jos saa aamulla nukkua yli seiskaan.
 
Hehei! Taas lisää TAYS-synnyttäjiä =)
Ja muillakin housuongelmaa! Tää on ihan kamala kun kaikki housut kiristää lantion kohalta... Mulla ei niinkään haittais ees toi mahan pömpötys, mutta kun lonkkaluut on ihan törkeen kipeenä ja vähänkään kireemmät housut tekee niin ilkeetä... Tällä hetkellä kuljen kokoajan yksissä ja samoissa housuissa... Ei viittis kyllä vielä ostaa äippävaatteita, mut toisaalta kyl pitäs jostain saada jotkut housut... Kiukuttaa kaikki ihanat uudet housut mitä just marraskuulla ostelin! :headwall:
Rinnat piti jonkin aikaa paussia kipuilun suhteen, eilen alkoi taas jomottaa, ja tänään koko päivän ollu pitkät päällä ja kiristäny... Taitaa olla kohta aika ostella liivitkin..

Karsee olo taas.
MIKSI IHMEESSÄ aina kun tekee mieli syödä tai on oikeesti nälkä, ei ikinä tee mieli mitään TERVEELLISTÄ??? Ja siis tää mun ruokahalu on jo naurettavaa! Tänään aloin töissä kahvitauolla haaveilemaan Raxin pizzabuffetista.. Ei siinä paljon yks mandariini ja leipä auttanut asiaa, alkoi vaan kiukuttaa... Melkein pitää varmaan ukolta vonkaa tänään jos mentäiskin ulos syömään, sen hernekeiton sijaan mitä piti tänään väsää... :LOL: Mahtaakohan vaatia paljon suostuttelua??? hih.

 
metsätähti: meilläkin on menossa poika hoitoon mun äidille yöks. Me meinataan mennä leffaan ja syömään, romanttista eikös vaan.. =)
Raskis vaan antaa tuota poikaa hoitoon, ikävä iskee kun kattelee sen leluja ja tavaroita.. :'( vaikka se on hyvissä käsissä ja ihan lähellä ja haetaan aamulla kotiin heti kun herätään.. :D
 
Ai niin mä unohdin laittaa, että meillä LA on 4.9. laskurin mukaan. Ja sairaalana varmaankin Kätilöopisto, kun siellä edellinenkin syntyi.

Vaippojen vaihto on menny ihan hyvin, mutta ei mulla ole pahaa oloa oikein ollutkaan. Tänä aamuna tuli ekaa kertaa oksennusolo, kun en syöny ku vasta 1,5h heräämisen jälkeen. Välipalaa pitää olla koko ajan käden ulottuvilla, ettei pääse tulemaan nälkä, koska sit alkaa heikottaan. Mut ei vieläkään mitään muuta... :|

Normit housut menee vielä hyvin. Pömppö parkkeeraa siihen päälle :D Ja koska edellisestä raskaudesta on vasta niin vähän aikaa, niin mammavaatteetkin on vielä kaapissa. Ei tartte ees varastosta kaivaa. Ja ne on varmaan vielä muodinmukaisiakin ;)

Määki haluisin leffaan!! Ihanaa iltaa kaikille, jotka saa nautiskella :)

rimpulakissa 6+0
 

Yhteistyössä