Syyskuun Sydäntenmurskaajat

Alkuperäinen kirjoittaja Siiri S:
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
Alkuperäinen kirjoittaja mama-84:
rakkaimpani kyllä vetää sanattomaksi!!! Paljon paljon voimahaleja sulle!! :hug: :'(
kiitos. kyllä se elämä viellä joskus hymyilee =) ja onhan minulla 2 maailman ihaninta lasta :heart: ja mahtava mies :heart:
Voimia. Onneksi on läheisiä, joihin tukeutua.
:hug: :hug:

-SiiriS
on, ja kyllä me viellä se pikkuinen saadaan, nytten ei vain ollut meidän aika. kiitos haleista teille :hug:

Rakkaimmalle :hug:

Ute nyt 4 päivää kuumeessa..ja tytö on kanssa..ei ole kerennyt tääläl juttelemaan...
Ja nytkin heittää päässä tässä istuskelu.....Mut kirjoitellaan kun voin paremmin!
Toivottavasti muut eivät saa tätä kauheaa tautia..Kuumetta, keuhkoputki kipee yskimisestä ja nenä tukossa... :| :ashamed:

rakkaimpani, olen todella pahoillani :hug:

Tervetuloa uusille odottajille!

esmeralda- lle pikaisia paranemisia!

Kamala pelko myös täällä menettämisestä, eilen illalla alkoi särkemään päätä kovin ja jotenkin ajattelin heti että apua nyt se menee sit kesken :/
Mutta eipä onneksi ole mitään sattunut.
Myös minäkin tein toissa päivänä uuden testin :wave:
Mutta enpä ollutkaan kun vasta yhden haamu testin tehnyt ennen sitä ja nyt tein ton sit ilta pissasta ja samantien tuli kirkkaan punainen paksu viiva jo ennen kuin kontrolli viiva kerkes edes tulla =) Että nyt minäkin uskon aivan varmasti.

TiiuHti + asukki 6+2

moikkelis moi kaikille!täällä olisi yksi uusi odottaja tulossa mukaan.LA 10.9,4 lapsi,sairaala mks.oireita on ollut Paljon enemmän kuin koskaan aiemmin esim.aivan tajuton väsymys ja repäisykivut.olenkin jo alkanut valmistautumaan että on tulossa kaksi,toivotttavasti pääsen varhaisraskauden ultraan.ja sit vielä sellainen että mulla on ihan tajuton maha jo nyt,se lähtee jo nousemaan tissien alta vaikka viikkoja on vasta 6.kaveri sanoi että hänellä oli tuollainen maha joskus viikolla 30.tätä ei pitkään pidetä salassa,kunhan saisi pidettyä sinne ekaan ultraan. =)

Hei kaikki :wave:

Mie tässä kuumeisesti mietin, että uskaltaisinko tulla tänne odotuspuolelle.. Kaikki kun on niin alussa, et lähinnä tässä vaan pelkää :/ Tein plussatestin (tai okei, 7 testiä :p ) tuossa vuoden vaihteen tietämillä. Netissä olevan laskurin perusteella LA olis syyskuun puolivälissä. Tosin tuo ei ole kovin tarkka tieto, kun miula oli kierto ihan mitä sattuu! Nyt oottelen aikaa varhaiseen ultraan :heart: Jännitys huipussaan tietty! Mites työ muut, oletteko peloissanne? Välillä mie niin nautin olostani ja seuraavassa hetkessä pelkään, et jos jotain tapahtuu eikä pikkuinen pysykään mukana.. Tätä raskautta pantiin puol vuotta alulle ja kun vasta nyt tärppäs, niin pelko on suuri kun tietää että uus yritys olis taas varmasti yhtä "vaikeaa".

Miule tuli eilen outo oire; ihmeellistä kipua kohdun tietämillä (?) Tarkemmin tuossa häpykummun päällä ja sivuilla.. mitähän tarkoittaa? inhottavaa, puuduttavaa juilintaa.. en osaa kunnolla kuvailla. Vuotoa ei onneksi ole vielä tullut ja nyt aamulla ei ole enää oireita. Muita koettuja oireita tähän asti: väsymystä, sydämen lyönnit tihenee helposti, juurikin tuo kumpu turvoksissa, oikeastaan koko akka melko turvoksissa, kurnii helposti (vaikkei vatsassa olisikaan nälän tunnetta?????) ja pissatus. Vähällä siis vielä päästy :) Mites, onko muilla tota outoa kurnintaa tai juilintaa alakerrassa?

Lisäys edelliseen: miula on myös välillä vaihdevuosioireita :D Eli kuuma-kylmä.. iltaisin joudun usein kääriytymään 2:een peittoon tai meneen tulikuumaan suihkuun, joskus taas päivisin iskee tosi kuuma. Raskautta osasin myös ounastella päänsärkyjen vuoksi. Miula isot hormonimuutokset tekee tosi kovia päänsärkyjä. Esim. sillon kun lopetin e-pillerit (myrkky poistuu elimistöstä) luulin suurinpiirtein kuolevani niihin päänsärkyihin.. hedelmöityksen jälkeen sama juttu! Niin ja se turvotus/maha: miustakin tuntuu et se alkaa jo tissien alapuolelta, myös alavatsa on niin turvonnut että miun työhousut kiristää niin paljon, et hurjistuttaa pitää niitä, mut pakkohan se on. Emmie voi about rv4:lla mennä sanoon, et pieninn päin ollaan ja housut ei mahu :p

Miut saa lisätä listalle, esikoista ootellaan :heart:

Moikkelis!

Plussasin tossa perjantaina ja nyt omien laskujeni mukaan rv5+6 olis menossa.
Joten laskettu aika olis 8.9.2009.
Eka raskaus meni kesken tossa puol vuotta sitten ja nyt jänskättää tämän vaavelin puolesta.

Maanantaina olis neuvolaan soitto edessä. Ihanaa... onhan tätä jo odotettukkin.
Jospa nyt saataisiin se esikoinen josta on haaveiltu. :)

* Jonna 5+6 *

Mii26 Kyllä tämä välillä edelleen pelottaa! Kun minulla on koko aika ollut kipuja alavatsassa ja selässä. Luulen että se häpykummun ympärillä oleva kivut ovat, vain sitä kun kohtu alkaa kasvamaan ja paikat alkavat antamaan periksi.
ja kyllä täälläkin alamaha on ihan turvoksissa..Kaikki housut alkavat kiristellä kyllä.. Paitsi lantio farkut...

esmeralda oih, sittenhän nuo kivut olisi vaan hyvästä :) Kiitos!

Se mietityttää, että onkohan vauvalle haitallista jos pitää niitä kiristäviä työhousuja? Mutta voi piru, kun en oikeasti näin vähillä viikoilla voi kelleen sanoa.. työvaatteiden hankinnat menee aina pomon kautta! ja tissitkin on sen verran turvoksissa että paidan pirulainenkin alkaa irvistellä nappien kohdalla.. höm.. Kotioloissa voi käyttää vain ja ainoastaan ulkoiluvaatteita; verkkareita ja sen sellaisia.. Miula on nyt siis uus ja sporttinen tyyli :LOL:

Pölhö kysymys: mitä tarkoittaa rv x + x ??? Mie testasin LA:n netissä ja vastaus oli että olet 4. raskausviikolla.. onko se sitten rv 4 + mitä?

Mii26 Eli rv on lyhenne raskausviikosta. esimerkiksi mulla on nyt menossa 6+6 rv. Eli suomennos :D raskausviikko 6 ja sen lisäksi vielä 6 päivää. Kun huomenna minulla vaihtuu sitten jo rv 7. sitten taas siihen tulee + 1 kun olen tiistai päivässä jne...
Aika hankalalle kuulostaa jos nyt jo noin paljon kiristelee housut....voi harmi..ja paita kanssa..
hankalaksi varmaan tekee, kun ei haluaisi ihan vielä sanoa pomolle mitään!

esmeralda- ja kääpiö 6+6

Joo kyl mie noi rv:t sentään oon tajunnu, vaikka tampio olenkin :LOL: Mutta mistä nuo päivät tulee? Sitä en tiennyt et toinen luku on päiviä!? Ja kumpi ensin? Siula kun on 6+6, niin en osannut päätellä kumpi on kumpi.. Siis tampio oon :LOL:

Rakkaimpani paljon voimia teille molemmille!

Tänä aamuna pelottaa jotenkin erityisen paljon mahdollinen keskenmeno. Tuntuu vain, että oireet alkavat häipyä. Rinnat ovat kipeät oikeastaan vain silloin, kun otan rintaliivit pois. Pissalla ei tarvitse juosta useammin, mutta toisaalta olen todella huono juomaankin eli voihan olla, että kaikki mitä menee suusta alas niin menee tarpeeseen. Pitäisi ottaa itseä nyt niskasta kiinni ja juoda enemmän. Välillä on etovaa oloa mutta sitten kun syö niin se menee ohi. Syödä kyllä täytyy säännöllisesti. Vatsaa välillä juilii kivasti mutta onneksi ne ovat vain hetkellisiä kipuja eli kohdun kasvukipuja. Väsymistäkin on...Mutta siis missä pahoinvointi, lisääntynyt valkovuoto ja tihentynyt vessassa juokseminen...? :/ Enpä olisi ikinä uskonut, että haluaisin näin paljon oksennella ja voida pahoin... :D Pitäisi varmaankin olla tähän tilanteeseen vain tyytyväinen...Mutta sitten jostain hiipii ajatus siitä, että ehkä pikkuista ei enää olekaan vaan raskausoireet alkavat hiipua vähitellen pois. Eipä sillekään mitään voisi mutta pahalta se tuntuisi...

Mii26: Mielestäni 4.raskausviikolla tarkoitetaan 3+0 - 3+6. Eli periaatteessa, kun lähdet laskemaan viimeisistä kuukautisista niin silloinhan 1.raskausviikolla tarkoittaa viikkoa 0-0+6. Tällä logiikalla laskettuna sinulla olisi tosin jotain 3+0-3+6 MUTTA muistaakseni törmäsin jossain laskurissa siihen, että heillä tuo oli väärin merkitty eli he tarkoittavat siinä, että olet 4+0-4+6-viikolla. Korjatkaa ihmeessä joku, jos olen väärässä mutta näin sen olen itse ymmärtänyt.

uppis, noin mäkin oon ymmärtänyt. Eli kun viikkoja+päiviä on kasassa 3+X, mutta alle 4+0, ollaan neljännellä raskausviikolla. Ensimmäinen raskausviikko on siis se, joka käynnistyy päivästä 0 = raskautta edeltävien kuukautisten alkamispäivä, toinen raskausviikko käynnistyy 7 päivän päästä siitä, kolmas taas viikon päästä siitä jne.

rosehip siis whaaat? Miula alkoi viimeiset menkat su 30.11! Tuon mukaanhan raskaus olis jo viikolla 6? Tai siis tarkemmin ottaen 7+0, koska nyt on su? Laskekaas nyt työkin! Eihän se ole mahdollista, kun sain plussan näkyviin vasta 2.1.09? 1.1 oli vielä "nega" = kuvittelin näkeväni jotain, mutten ole varma näinkö sittenkään, joten tein seur.aamuna varoiksi uuden :D joka siis oli + Tuohon kyllä täytyy vaikuttaa kierron pituus.. Miula vaan tosiaan sellainen kierto et pituus vaihteli (e-pillerien jälk) 28-82pv:n välillä :headwall:

Mii, ihan rauhallisesti. :D Viimeisten kuukautisten alkamisajankohdan perusteella sulla olis nyt siis viikkoja 6+0, eli sulla on juuri alkanut seitsemäs raskausviikko. :) Tuo lasketaan kuitenkin yleensä 28-päiväisen kierron mukaan, eli sä oot voinut ovuloida sitä yleistä 14. päivää myöhemmin, jolloin myös hedelmöitys on tapahtunut myöhemmin, etkä varsinaisesti ookaan noin pitkällä vielä raskaudessa. Tuo tarkentunee ekassa ultrassa.

Joo, mie ovuloin kp 18-19. Varma juttu, tikutin! Liikuttaa laskelmaa sit vissiin tuon 4-5pv myöhemmäs? Eli rv6 olis todennäköisin vaihtoehto.. mistähän pirusta mie sen rv4 tempasin? Ei vaan, se oli joku laskuri johon piti laittaa keskimääräinen kk kierto.. ovulaation ajankohtaa ei pystynyt laittaan.. Ja sit kun mie on ollu varma et pitäskö menkkojen alkaa dpo14 vai miun tapauksessa dpo18-19? Kun "ohjeet" on aina 28pv:n kierrolle :/ Sit sanotaan et menkat tulee 14 pv oviksesta, niin tuleeko jos ovis ei oo 14.pv! grrrrrr!!! No miula on parin viikon päästä aika ä-polilla.. ehkä ne ultraa, niin saan tietää?

Kokeile syöttää tuohon laskuriin ja laske hedelmöitysajankohdan mukaan: http://www.vau.fi/templates/Calculator_Period.aspx?id=65832 . Vaikeehan sitä tarkkaa päivää on tietää, mutta laita vaikka jälkimmäinen arvioiduista ovulaatiopäivistä, niin saanet realistisemman tuloksen kuin tuo menkkojen alkupäivän mukainen LA.

Menkkojen pitäis tulla joo 14 päivää oviksesta, eli jos sulla on ovis kierron 20. päivä, menkkojen pitäis alkaa 34. päivä. Toi on kai aika vakio.

Tervetuloa Mii26, jontzki ja Heisku.

Jos nyt joku on jäänyt listalle lisäämättä, niin ilmoitelkoon minulle vaikka yv:nä. Uusia näyttää tulevan sellaista tahtia ettei tahdo vanha mukana pysyä ;)

Kerroin tänään äidilleni. Ajattelin, että tulee mitä tulee niin haluan, että minulla on joku jonka kanssa asiasta puhua.

Oireet ei ole lisääntyneet, lähes kokoajan on sellainen olo, että olis pikkaisen kännissä. Mullahan on viikot vasta 5+3, joten ei kai tässä vielä kauheasti oloja olekaan.

Mii26:lle laskeskelin, että jos sun viimeiset menkat on olleet 30.11. ja tikutit oviksen kp:lle 19, niin sulla olis viikot ja päivät tuon saman kuin minullakin... koska oikeesti ne päivät ja viikot lasketaan siitä hedelmöityshetkestä. Edellisillä kuukautisilla kun ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa :)

Minäkin voisin tänne tulla, jos sopii? :)
Eli olen 21 vuotias, LA olisi 16.9.2009, synnytyssairaala PHKS.
Oireita on tällä hetkellä tosi huono olo, nippailuja alavatsassa, tukkosuus aamulla ja vessassa jatkuvasti ravaaminen.

T. Sokruli ja Kirppu rv 4+4

Yhteistyössä