Syyskuun Sydäntenmurskaajat

Alkuperäinen kirjoittaja Siiri S:
BlackPanther ja muut tamperelaiset, mä olen kans miettinyt tuota alkuraskauden ultraa, eli jos joku tietää hintoja ja jos joku vielä kertoisi koska sinne kannattaa mennä niin olisin tosi iloinen. Mulla kyllä kans on viikot niin alussa, että ei sinne ekaan ultraankaan varmaan kannata ennen helmikuuta rynnätä.

Hyvää työviikonalkua kaikille!

-SiiriS

Moikka ja sori kun tunkeudun tälläin teidän pinoon. Tulin vaan uteliaisuudesta kurkkaan, kun tuntuu niin hassulta että syyskuisille on jo oma pino, kun tuntuu että vasta itse plussasin. =) Ja mulla la maaliskuussa.
Mutta olen siis tamperelainen ja kommentoisin noista utrien hinnoista sen verran, et me käytiin alkuraskuden ultrassa terveystalossa, ja ultra maksoi 149 ?!! Ja tuosta oli jo vähennetty kelan korvaukset. Oikea hinta oli n. 190 ?. Oon kuullut et väestöliiton klinikalla biokadulla olis suht edullista, mutta itse en ole siellä käynyt joten tarkemmin en osaa sanoa. Hämeenkadulla, tampereen gynekologikeskuksessa (onkohan se sen oikea nimi...) oon kans joskus käynyt ultrassa ja siellä hinta tais olla vähän päälle satasen.

Mutta mukavaa odotusta teille kaikille!

marza
 
Alkuperäinen kirjoittaja m a r z a:
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri S:
BlackPanther ja muut tamperelaiset, mä olen kans miettinyt tuota alkuraskauden ultraa, eli jos joku tietää hintoja ja jos joku vielä kertoisi koska sinne kannattaa mennä niin olisin tosi iloinen. Mulla kyllä kans on viikot niin alussa, että ei sinne ekaan ultraankaan varmaan kannata ennen helmikuuta rynnätä.

Hyvää työviikonalkua kaikille!

-SiiriS

Moikka ja sori kun tunkeudun tälläin teidän pinoon. Tulin vaan uteliaisuudesta kurkkaan, kun tuntuu niin hassulta että syyskuisille on jo oma pino, kun tuntuu että vasta itse plussasin. =) Ja mulla la maaliskuussa.
Mutta olen siis tamperelainen ja kommentoisin noista utrien hinnoista sen verran, et me käytiin alkuraskuden ultrassa terveystalossa, ja ultra maksoi 149 ?!! Ja tuosta oli jo vähennetty kelan korvaukset. Oikea hinta oli n. 190 ?. Oon kuullut et väestöliiton klinikalla biokadulla olis suht edullista, mutta itse en ole siellä käynyt joten tarkemmin en osaa sanoa. Hämeenkadulla, tampereen gynekologikeskuksessa (onkohan se sen oikea nimi...) oon kans joskus käynyt ultrassa ja siellä hinta tais olla vähän päälle satasen.

Mutta mukavaa odotusta teille kaikille!

marza
Oho! onpas hintavaa. Luulis että olis halvempi kuin tavallinen gynekäynti+ultraus kun on kuitenkin vaan se ultraus. Taidanpa sittenkin vielä soitella muihin paikkoihin jos sais ens viikoks tai loppuviikoks ajan jostain muualta. Jos ei muita löydy niin sinne on sit vaan mentävä... :/ Onneksi mies ei oo tulossa mukaan niin ei saa sydänkohtausta hinnasta. :whistle: Voi vaan sanoa et maksoi jotain 50 euroa.
 
Black Panther
m a r z a kiitos hintatiedosta! :flower: Yritetään sitten pärjätä ilman ultraa, kyllä sen verran kova hinta oli... :(

SiiriS kyllä siellä ultrassa tosiaankin elämää näkyy jo rv6 paikkeilla. Että siinä mielessä vois mennäkin pian. Meidän neuvolantäti sanoi, että hän on saanut sydänäänet kuuluviin aikaisintaan rv10 :eek: Minä kyllä muistan käyneeni esikoisesta sydänääniä kuuntelemassa paljon aikaisemminkin, mutta ilmeisesti tässä neuvolassa todella huonot laitteet tai jotain.
 
oonko ainut kuka ei aio mennä alkuraskauden ultraan? Miulla edellisestä raskaudesta 7 vuotta ja en kyl yhtään muista et sillon ois ollu ees mahollisuutta mennä tai ei ainakaa ollu kai kovin yleistä..tai en mie tiiä =) alkaa kai pääki pikkuhiljaa lahoomaan ;)
 
Heipsis taas tänne =)
Tepa75: Minäkään en ole menossa alkuraskauden ultraan, ihan vain tuosta syystä että on niin kallista, Diacoriin soittelin ja kyselin hintoja niin tulisi maksamaan n.200e. Pakko sinnitellä vielä pari viikkoa :(

Tänäänpä olikin hauskaa kun jouduin poistumaan kesken ruokailun vessaan oksentamaan. Lapset kattoivat hieman ihmeissään kun hirveellä kiirellä poistuin ja sanoin että oksettaa. Olen siis päiväkodissa töissä. Onneksi aamulla säästyin pahoinvoinnilta koska olin yksin aamuvuorossa.. =)

Ihan uteliaisuudesta kyselen, että minkäs alan ihmisiä täällä on muut?
 
Hello! Mä varailin ekan ultran Koskiklinikalta... (Antoivat ajan kun rv 9 tulee täyteen, ettei tule pettymyksiä jos ei vielä näykään mitään... kuulemma käytäntö heillä) Hintaa kyselin, niin kuulemma 60-80? maksaa... En tiedä mistä moinen hintahaarukka? Ja sit varmaan se perus käyntimaksu epäilisin? Että näin siellä...
Pakko oli varaa, kun niin liekeissä täällä ollaan ja kokoajan jännittää ihan hulluna :)

Onkos Tampereella muuten sitten tiiättekö neuvolan kautta kaks ultraa, vai miten se menee?
Ei jaksas millään odottaa ekaa neuvolakäyntiä, kuun lopulla vasta :(

*****************
Tänään oli töissä taas aamulla niiiiiin yrjö olo, että oksat pois! Onneksi helpotti kun ekalla kahvitauolla vedin leipää ja jogurttia ja teetä ja mandariinia... ja ja.. lisää olis mennykin, mutta lounasruuat söin vasta lounastauolla - ihan järkky ruokahalu!

Tuntuu hassulta kun monet valittaa ettei ole tarpeeksi oireita tai haluis niitä lisää ym... Vaikee sanoo miltä itestä tuntuis siinä tilanteessa, mutta ihan mielellään olisin ilman tätä pahaa oloa. Lamauttaa jotenkin kokonaan kun tulee sellainen "kuuma aalto" koko kropan läpi, hikoiluttaa ja oksettaa... Yöh.

6+0 :wave:

Lisäys:
Ippunen...
Mä oon metalliartesaanin koulutuksella, mut muotinvalmistaja tällä hetkellä. Ihan siis perus haalari-duunari :D (Entisessä elämässä olin monta vuotta myyjänä...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tepa75:
oonko ainut kuka ei aio mennä alkuraskauden ultraan? Miulla edellisestä raskaudesta 7 vuotta ja en kyl yhtään muista et sillon ois ollu ees mahollisuutta mennä tai ei ainakaa ollu kai kovin yleistä..tai en mie tiiä =) alkaa kai pääki pikkuhiljaa lahoomaan ;)
Minä en varmaan mene, vaikka sitä tuossa kyselinkin. Ainoa mitä sillä saavutetaan on se, että ehkäkenties tietää elämää olevan -sillä hetkellä- massussa. Sen jälkeenkin voi tapahtua vaikka mitä, joten yritän olla kärsivällinen ja mennä vasta kaupungin tarjoamaan ultraan.
Hintakin tietty on päätähuimaava, mutta se ei kuitenkaan ole se pääsyy minulla.

Ja kyselyyn: olen koulusihteerinä alakoulussa.
 
Mulla oli esikoista odottaessa 24/7 oksetus puoliväliin saakka ja loppuajankin oksentelin viikottain. Kyllähän se olis upeata jos tällä kertaa vois raskaudesta nauttia ilman oksennuksia, jos vaan ensin tietäis kaiken olevan kunnossa eli että raskaus on lähtenyt kehittymään normaalisti. Onhan se aina mahdollista, että ultran jälkeen vaikka samana päivänä menee kesken, mutta mä haluun tietää onko edes edennyt alkua pidemmälle, onko oikeassa paikassa, ettei oo tuulimuna ja paljonko viikot oikeesti on.

Mulla tuohon alkuraskauden ultraan ajaa myös se kun oon rh negatiivinen ja pelottaa jos onkin jo mennyt kesken (just näiden oireiden yhtäkkisten katoamisen vuoksi), sillä 72 tunnin sisällä synnytyksistä ja keskenmenoista pitäis antaa anti-D-piikki, jotta ei tuu myöhemmissä raskauksissa ongelmia. Tää juttu just mietityttää, että jos on mennyt jo viikkoja aiemmin kesken eikä vain tiedä sitä ja siksi piikkiä ei voida antaa ajoissa.

Tampereella oli ainakin vuonna 2006 yksi ultra joko np tai rakenne. Tarvittaessa tietty useammin. Mulla oli kuitenkin kolme kun rv10 olin tiputuksessa ja samalla ultras, np ultraus rv 13 ja sitten loppuraskaudessa tekivät kokoarvion ja tutkivat kummin päin on.
 
Moikkeilis :wave:
Tepa75 : En miekään meinannut tuohon alkuraskauden ultraan mennä. Meillä neuvola on tarjonnut tuon niskapoimu-ultran (olikohan se joskus rv 12-14, en musita enää). Joten kai sitä jaksaa sinne asti sitten kärvistellä. En sitten tiedä onko käytäntö muuttunut tässä muutaman vuoden sisällä.

Omassa olossa ei nyt hirvesti muutoksia ole tapahtunut. Välillä tulee semmoi kunnon oksuolo muttei onneks oksua, mahaa nippailee ja selkää jomottelee, ja välillä närästää ihan älyttömästi. Ihmettelin sitä kun ei nuo tissit oo arat, mutta on ne kyllä turvonneet ainaskin kun ei meinaa rintsikoihin enää mahtua. Kai se on sitten kohta kaivettava imetysliivit esille. :/
Kellekkään ei olla vielä kerrottu raskaudesta, mutta kai se olis miun vanhemmille pian kerrottava, jos ne vaikka aina sitten katselisivat noita tyttöjä neuvola-aikoina. En oo vielä neuvolaankaan soitellut, josko sitä ens viikolla soittelis.

Ja mie oon aikasemmin ollut ravintola-alalla, mutta ennen esikoista sain siitä tarpeekseni ja alan vaihto tässä olisi edessä kunhan työelämään paluu koittaa.

Hikkapossu+Tirppa 4+5
 
Black Panther
Siiri S, Olivia83 ja muut tre:laiset : Tampereella kunta tarjoaa kaksi ultraa, ekan rv12-13, ja toisen keskiraskaudessa (rakenneultra). Näin minulle kertoi neuvolantäti tänään.

ippunen kyseli ammateista. Olin aikaisemmin kaupallisella alalla (maahantuontia), viime keväästä lähtien kuitenkin työttömänä. Esikoinen on sopimuspäivillä päiväkodissa, joten ihan kotiäidiksi en voi itseäni tituleerata (valitettavasti). Tai siis vielä
:D
 
Hienoahan se on et on mahollisuus mennä useempaan ultraan jos tahtoo!
Hilkkapossu:miulla oli alkuun tissit ihan kauheen kipeet,ei nännit,rappusii ku kävelin ni piti kiinni pitää.Turvonnu nuo on kyl nyt,mut ei onneks enää kipeet ku vähän.Maha iha turvoksissa,ku jalkapallo :/
 
Minäkään en mene alkuraskauen ultraan senkään takia, että se eka ja ainoa kaupungin ultra tullee jo viikolla 10+ (ekasta kävin tasan viikolla 10).

Tuossa naureskelin hiljaa mielessäni, että on meillä oikeasti jotain vikaa.. Osa panikoi oireettomuuen kans ja mie oon kasvattanu hirveän mörön tästä oireellisuuesta.. :LOL: Mahhaa särkee ja nivusia ja väsyttää ja ällöttää eikä olo ole yhtään samallainen ko ekasta, eli mikään ei voi olla hyvin.. :D

Ammatiltani olen nörtti (ohjelmoija, mutta en löyvä/löytäny töitä), mutta tällä hetkellä opiskelen sairaanhoitajaksi. :D
 
Ihanaa... paljon uutta porukkaa, TERVETULOA!!!!!

Oon ollu ihan hiljaa täällä, ku eilen olin koko päivän töissä ja tää päivä on menny iha persiilleen. Koko päivä oksettanu, kerran vaan laatta lentäny, sit iltapäivä meni nukkues, ku ei vaan kerta kaikkiaan pysyny tajuissaan, ja taas oksetus jatkuu.. tää on aivan karseeta!!!! :eek: Apua, jos tätä jatkuu kauheen pitkään... miten voi niinku esim. töissä pystyyn olemaan!?!?!?
Nyt ois menossa 6+3 ja perjantaina ois eka neuvolakäynti... odotan ihan innolla!!! :p
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja Black Panther:
Siiri S, Olivia83 ja muut tre:laiset : Tampereella kunta tarjoaa kaksi ultraa, ekan rv12-13, ja toisen keskiraskaudessa (rakenneultra). Näin minulle kertoi neuvolantäti tänään.
Kiitos tiedosta!

Täällähän on aikas paljon manselaisia, kivaa!! Täällä siis myös yksi :wave:

ON: Tissit edelleen ihan älyttömän arat ja iltaisin maha on turvoksissa, mutta ei se maha varmaan hirveesti vielä oo kasvanut. Se oon kyllä huomannut, että mahaa ei voi samalla tavalla vetää enää sisäänpäin kuin ennen..ei se vaan mee :)

Huomenna koitan saada neuvolaan yhteyttä.

Vivid ja Hippu 6+6
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
Kiitos Vivid tuosta nimiehdotuksesta, ehkäpäs jatkamme siis tällä nimellä. =)
Kiva, että ehdotus kelpasi ja oli monen mieleen :heart:

Olin oikeestaan koko päivän pohtinut sopivaa nimeä ja sit illalla suihkussa aivot sano "NAKS" ja siitä se idea sitten lähti.. :)
 
iltoja...

En minäkän meinannut mennä mihinkään alku ultraan...jännityksellä odottelen vain sinne viikolle 11-12..Kuopiossa on tuo systeemi että rv 11-12 otetaan np ultra ja sitten puolessa välissä se rakenneultra...
viimeksi kun lähemmäs 6 vuotta sitte odotin lastani, oli ainoastaan tuo eka ultra..mikä tehtiin muistaakseni viikolla rv 10 tai 9...
 
Tervetuloa taas uudet!

ElämänIlo3, käyttekö te täällä kaupungin sisällä ultrassa myös? Mietin, että uskallanko odotella sitä neuvolaan soittoa siihen varhaisultraan asti, kun meinasin sen jälkeen vasta soitella. Kai ne sen ultran silti antaa.

Tänään on ollut oksetuspäivä, mutten ole oksentanut. Hillitön väsymys, kauhea oksetusolo koko aamupäivän. Hui. Tuleekohan meille poika, kun on tosiaan tuota huonoa oloa, jota ei tytöistä ollut. Vai se ikä?
Maha on todella turpea. Ja tissit niiiiiin arat. Tuo pienempi lapsi törmäsi tisseihin tänään ja kyllä sattui makeasti. Huh.

Jostain syystä ahdistaa itseä, kun on alkanut suhtautumaan tähän raskauteen niin positiivisesti. Ja luottamaan siihen, että kaikki menee hyvin ja meille suodaan terve lapsi syksyllä. Se nostaa tuota pessimistisyyttä.
 
Tervetuloa Millukka!

Tänään on ollut ihanan oireeton päivä. Pitää lisätä vielä tuohon työhön, että työn lisäksi aikuisopiskelen iltaisin tradenomiksi toista vuotta. Eli tänään oli sikapitkä päivä ja pelkäsin jo etukäteen iltaisin tulevaa pahaa oloani. Onneksi se tuli vasta kotona. Mutta nyt taas... Onko jollain muulla samaa ongelmaa kuin mulla että ruoka ei maistu?

-SiiriS
 
Siiri, mulle ei oikein ruoka maistu. Tai syön kyllä, että pääsen nälästä eroon, että ei sinänsä ole mitään huonoa oloa tai muuta, mutta ei vaan tee mieli yhtään mitään. Vähiten mulla tekee mieli makeaa, joka yleensä maistuu paremmin kuin hyvin. Nyt voin syödä suklaata just sen yhden palan, kun normaalisti voi upota se kokonainen levy. Tosi outoa, kun ei ole nälkäisenäkään sellasta, että "mmm, kun tekis mieli hyvää pihviä" tai "kylläpäs maistuis kanapasta". Ei tee mieli yhtään mitään. Kummallista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rosehip:
Siiri, mulle ei oikein ruoka maistu. Tai syön kyllä, että pääsen nälästä eroon, että ei sinänsä ole mitään huonoa oloa tai muuta, mutta ei vaan tee mieli yhtään mitään. Vähiten mulla tekee mieli makeaa, joka yleensä maistuu paremmin kuin hyvin. Nyt voin syödä suklaata just sen yhden palan, kun normaalisti voi upota se kokonainen levy. Tosi outoa, kun ei ole nälkäisenäkään sellasta, että "mmm, kun tekis mieli hyvää pihviä" tai "kylläpäs maistuis kanapasta". Ei tee mieli yhtään mitään. Kummallista.
Just näin. Yleensä tällaisina kouluiltoina on tarvinnut tuosta lähiSiwasta hakea suklaalevy tai jotain ja joskus jopa laittaa ruokaa tähän aikaan. Nytkin olis aivan sikaihanaa kanapestolasagnea kaapissa, mutta kunnei tee mieli. Ei mitään. Edes mehu ei maistu. Vesi on parempaa... Kummallista.
 
Siiri ihan sama mulla tuon juomisen suhteenkin! :) Kylmä vesi maistuu/tuntuu parhaalta ja sitä tuleekin lipitettyä. Harmi vaan, ettei se sisällä mitään ravinteita... Mä ostin purkillisen mustikkakeittoa, josko sitä saisin aamulla nieltyä, kun aamupalan syöminen muuten tuntuu päiväsyömistäkin hankalammalta.
 

Yhteistyössä