Syyskuun Sydäntenmurskaajat

Ihanaa, viikon päästä ensimmäinen neuvola :heart:
En ole vielä saanut aikaiseksi kysellä turunn varhaisultrien hintoja, mutta jos sitä sitten viimeistään ens viikolla alkaisi soittelemaan :)

Oireita on, ei onneksi kovin pahoja. Menkkamaista jomotusta silloin tällöin vatsanpohjassa, etoo aina ruokailun jälkeen ja nyt on rinnat olleet muutaman päivän todella kipeät. Illalla pitää oikein miettiä että miten saisi unen päästä kiinni, kun on tottunut mahallaan nukkumaan.

Nyt sisi 5+4 menossa :) Laskin tossa, että aika aikaiseen mullakin se neuvola sitten on, kun sillon on 6+4 vasta.
 
Voi jee, että täällä on pino jo 2009 syyskuisille massukoille!
Itse tunkeuduin tänne muistelemaan vuoden takaisia olotiloja, sillä tuolla pinnasängyssä tuhisee vuoden 2008 syyskuun ihme!

Hurjasti onnea kaikille matkalla omaa utta ihmettä lunastamaan.
Voimia pahoinvointiin, kolotuksiin ja muihin hankaliin juttuihin kaikille!
Siellä kesän jälkeen se nyytti sitten valtaa sydämenne ja elämänne! :heart: :heart:

Voi kun vetää haikeaksi oman olo....

Mamitus2 ja Nappula (ihan just kohta 4kk)
 
Hihii, Hauskaa et muilla on samoja oireita.

Siiri S ja rosehip, sama juttu mulla makean kanssa. Mulla on pyörinyt yksi fazerinsininen-karkkipaperissa takin taskussa viikon. Aina kun meinaan avata sen, tuleekin ällötys. Ei vaan tee mieli makeeta.
Ja vettä oon juonut varmaan 3l päivässä. Ihan tajuttomia määriä. Alkaa jo vähän pelottaa, et onko se liikaa.

Mä varasin ajan varhaisultraan, koska pitää neuvotella lääkärin kanssa verenohennuslääkkeestä samalla. Eli ensi ma päästään kurkistaa. Tosi jännää!

Onneliina ja Pepita 5+3
 
Elikkä siis käydään kaupungin ultras, tai siis se on siä oysis se ultra noin viikoil 12-16 ainakin kahdelta aijemmalta oli näin ja ne tosiaa varattiin ennen neuvolakäyntejä jo. En tiiä sit, onko se näi vain niil jotka asuu tosiaan kaupungin rajojen ulkopuolel. Mut etköhän sä kerkii sen varhaisultrankin jälkeen. =)
 
Juu, ihan samalla lailla menee täälkin menee kuten ilmeisesti monel muulkin, ettei ruoka tahdo maistua. Saa tulla tosi nälkä tai huono olo ku alkaa oleen on pakko väkisin jotain syö, muuten ei oikein maistu mikään. Hedelmät menee, porkkanat, kurkku jne.....mut oikea ruoka tuntuu et sen joutuu nii väkisellä syömään, samoin leivät ja siihenkään päälle ei tee mieli laittaa mitään. Eilen muka himotti suklaata ja ostin, nii en saattanutkaan sitä syöä. =)
 
Huomenta huomenta.. :wave: Tänään sit taas töihin pitäis lähtee, oli kolme päivää vapaata ni ei oikein jaksas :/ Oon lähihoitaja ja vanhuksia hoitelen...Edelleenkään ei mitään kunnon oireita ole ja jos jotain on niin miehen mielest keksin kaiken, se ei ihan viel ole tät juttuu sisäistänyt..hih :p Onkos tääl ketään heppa ihmisiä?ajattelin vaan et kuinkas kauan tuota ratsastusta uskaltaa jatkaa, käyn vain kerta viikkoon tunnil..googles oli vähän ristiriitaista tietoa asiasta..
 
tervetuloa uusille

Täälläkin on alkanut pahaolo vaivaamaan, hajut oksettaa ja pahasti :(

Olen ammatiltani lähihoitaja (kehitysvammaisten ohjaajana työskentelen)

Heissu: Minulla on oma hevonen ja näin ollen harrastan ratsastusta, se ohje on että korkeintaan rv 24 asti mutta muuten sit niin kauan kuin kykenee, eli jos tuntuu pahalta niin täytyy jo aiemmin lopettaa. Edellisessä raskaudessa pystyin ratsastaa vain viikoille 12 asti, nyt toivottavasti pidempään =)

TiiuHti + asukki 6+4
 
Black Panther
Hiljaisuus mä mietin ihan samaa että tuleekohan nyt poika, kun on jotenkin paljon kovemmat oireet. Kyllä mulla tytöstäkin tuli pahoinvointia, mutta ei näin alussa. Tänään siis koko aamu mennyt miettiessä mitä söis kun vatsa kurnii, mutta oksettaa. Tästä tämä parin kuukauden krapula sitten alkaa :/ Mutta nyt ei valiteta, vaan joka ikinen oksennuskerta muistan kiittää onneani että vihdoinkin olen raskaana :LOL: :kieh:

Aamulla meinasin vetää farkut jalkaan, mutta eipähän ne menneetkään kiinni! :p On ne jo aikaisemminkin olleet sellaset jämptit, mutta nyt ois varmaan happi loppunut jos vaan väkisin olisin vetskarin vetänyt kiinni. Turvotusta siis myös täällä. Uusia rintaliivejäkin on pakko lähteä metsästämään, blaah... Mä en meinaa normaalistikaan löytää sopivia, saati nyt kun tarvis vielä yhtä kokoa suuremmat. :/ Ai niin, munhan piti olla vaan iloinen näistä vaivoista :LOL:
 
Nyt olo on todella surullinen...eilen illalla alkoi pieni verinen vuoto, oikeastaan pyyhkiessä ja tänä aamuna vuoto on pientä rusehtavaa...Pahinta tässä tilanteessa on se, että viuhutimme mieheni kanssa eilen peittoa, minkä jälkeen vuoto alkoi..En ikinä voi antaa itselleni anteeksi, jos raskaus meni kesken sen vuoksi..Eilen vielä ajattelin, että luultavasti vuoto tulee herkiltä limakalvoilta mutta nyt kun se on rusehtavaa niin enpä oikein usko...Olo on aika musertunut...Mitään kipuja ei ole..
 
Alkuperäinen kirjoittaja uppis84:
Nyt olo on todella surullinen...eilen illalla alkoi pieni verinen vuoto, oikeastaan pyyhkiessä ja tänä aamuna vuoto on pientä rusehtavaa...Pahinta tässä tilanteessa on se, että viuhutimme mieheni kanssa eilen peittoa, minkä jälkeen vuoto alkoi..En ikinä voi antaa itselleni anteeksi, jos raskaus meni kesken sen vuoksi..Eilen vielä ajattelin, että luultavasti vuoto tulee herkiltä limakalvoilta mutta nyt kun se on rusehtavaa niin enpä oikein usko...Olo on aika musertunut...Mitään kipuja ei ole..
Ei se välttämättä tarkota mitään pahaa,jossakin aikasemmas raskaudes oli tollei useemman kerran just sänkypuuhien jälestä
 
Black Panther
uppis84 älä vielä lannistu :hug: Varsinkin alkuraskaudessa on jopa tavallista että tulee vähän vuotoa. Älä heitä toivoa vielä menemään. Mulla tuli edellisessä raskaudessa ihan valtava määrä (yli siteellinen kerralla) silkkaa verta, ja silti tuo tyttö tuolla nyt mennä viipottaa =)

muoks. ja todellisia viikkoja oli silloin 7+2.
 
Tsemppiä uppis älä vielä lannistu, mieki oon kuullu et vuoto on ihan normaalia, jollei se ole runsasta ja/tai siihen liity kipuja! Varmasti masentaa, mutta miusta ei tosiaan kannata vielä heittää kirvestä kaivoon!

Keräsin rohkeutta ja soitin neuvolaan.. Se olis sit ens viikon torstaina! Voi tätä jännitystä :)

Mii ja salamatkustaja 5+4
 
uppis, mie oon käsittäny, ettei peittojen heiluttelu voi aiheuttaa keskenmenoa eli toivottavasti selviät säikähyksellä.

Olo on kieltämättä vähän sellanen, ettei tee mieli oikein mitään. Silti saan kaiken menemään alas. :D Tosin eilen tein iltapalaksi voileipägrillillä kaks herkullista maksamakkarajuustoleipää. Nam. :) Vaan siihempä tais mennä kuukauen maksamakkarakiintiö.. :(
 
uppis mekin tuossa pari päivää sitten heiluteltiin peittoja ja sen jälkeen mulla oli pyyhkiessä päivän ajan vaaleanpunaista vuotoa ja sitten se loppui samaan aikaa oireetkin hävis, mut ei normaali peittojen heiluttelu tai muu elämä saa keskenmenoa aikaiseksi.Se alkio on siellä niin hyvin vielä turvassa, jos se jostuin syystä kesken menee niin kyllä ne syyt on ihan muualla kuin omissa tekemisissä (siis tietenkin jos veittää ihan normaalia elämää).En usko että sulla on mitään huolta=) :hug:

Täällä ei vieläkään oireilla ja labraan mee ihan varmasti pika puoliin...pitäisköhän jo tänään pakata lapset ja mennä sinne pissalle=)?

Jaksuja kaikille pahoinvoiville :hug:
 
Uppis Myös mulla oli edellisessä raskaudessa vaaleanpunaista vuotoa parikin kertaa seksin jälkeen. Sullakin kuitenkin varmaan vaan limakalvoista johtuu. Ja yhdyn edellisiin siinä asiassa, että ei sitä keskenmenoa yhdynnällä voi aiheuttaa.

Täälläkään ei vielä yhtään minkäänlaisia oireita jotka viittais raskauteen. Siis ei mitään. Ei pienintäkään. Meen maanantaina sinne ultraan sillä asenteella, että todetaan vaan ettei elämää ole ja pääsen sitä kohtua tyhjentelemään ja aloittelemaan uuden raskauden yritystä mahdollisimman pian. En olis huolestunut jos olisin alusta asti ollut ilman oireita, mutta ekan viikon ajan oli rinnat tosi kipeet ja mahassa oli pistelyä.

Oon vähän miettinyt, että voiko Terolut aiheuttaa rintojen arkuutta. Kun mähän söin ensimmäisen satsin Teroja just sitä ennen kun tein testin. Ja rinnat oli kipeet heti kun lopetin Terolutit ja arkuus katosi sitten viikon päästä kun olin syönyt viimesen Terolutin. Sivuoireitahan voi olla juuri tuo rintojen arkuus. Jospa se arkuus johtuikin juuri noista Teroluteista eikä mulla ole ollut vielä mitään oireita kuiteskaan. Onko kukaan muu käyttänyt Teroluteja ja onko rinnat olleet kipeet kuurin aikana tai jälkeen?

Sori taas mun epätoivoiset jutut, yritän vaan jollain tavalla pitää edes pientä toivonkipinää yllä, että sieltä saattaisi maanataina jotain löytyä :ashamed:
 
Heippa! Kävin eilen bodypumpissa ja tein "normaali" painoilla, niin johan oli illalla ja tänäänkin "vatsa kipeenä".. vatsalihaksia en tunnilla tehnyt ollenkaan, mut jo pelkkä asennon ylläpitäminen vaatii keskikropalta työtä. Eli täytynee hieman miettiä painoja uusiks. Muuten olo oikein loistava, huono olo ei oo vielä yllättäny :) Rekku ja 5+6
 
SiiriS ja muut joille ruoka ei maita: Täällä on nyt alkanut vaivaamaan kuvotus, joka lähtee vain syömällä. Mutta kun ei tee mieli syödä. Ja syöminenkin helpottaa vaan vartiksi ja sit taas oksettava olo alkaa. Eka oli vaan pe-la-su iltoina, mut eilen alko jo puolilta päivin ja tänään heti aamusta! Ei tee mieli mitään; ei hedelmiä, ei normi ruokaa, ei makeaa, ei edes vettä. Vissyä tekis ehkä vähän mieli, mutta kun ei nyt just pääse kauppaan...

Uppis: Älä lannistu! Ei munkaan käsityksen mukaan yhdyntä voi aiheuttaa keskenmenoa. :hug:

Black Panther: Mä taas aattelen, et oliskohan nyt tyttö tulossa, kun pojasta ei ollu mitään tällasta kuvotusta :D Pari kertaa oli vähän jotain, muttei tällasessa mittakaavassa. Vaikken nytkään kyllä oo antanut oksentamiselle periksi.

Mulla neuvola ens maanantaina eli 19.1. Silloin kasassa 7+3. Varhaisultra houkuttais edelleen, mut en tiedä olisko turhaa rahanmenoa... Hmph. Edellisessähän kävin, mutta silloin oli pääasiassa muut jutut ja ultra tehtiin ex tempore.

Nyt on kyllä pakko mennä maaten. Esikko unilla ja tää kuvotus ei lannistu ny millään. En kyl raaskis yrjötä just syömääni makaronilaatikkoa, ku sit pitäs taas syödä eikä huvita... :D Sori toi kuvaus.
 
Olivia83 mulla vähän samat fiilikset. Ei oo oireita pahemmin ollu koko alkuraskauden aikana, joten ihan pakko mennä varhaisultraan tarkistamaan asia. Hih, on tää kyllä hassua että toivoo et tulis huono olo...
 

Yhteistyössä