***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

Tääl on nukkumatti kadonnu iltaisin, päivällä väsyttää niin että pystyyn voisin nukahtaa, illlalla kun tulee nukkumaanmeno aika ei uni tule millään, viime yönäki vasta klo 24 jälkeeen nukahin ja löppu yö oli erittäin katkonaista :/
Huoh...

Kohta ruoka kauppaan :) palataan :)

zeny ja pieni 38+5
 
Zeny mul ihan sama homma, iltaisin on nukkumatti ihan väärässä osoitteessa. Ennen raskautumista olin toooosi iltauninen ja kympin aikaan nuokuin jo ihan väsähtäneenä. Nyt tuntuu ettei yhden aikaan yölläkän ole vielä kiire nukkumaan ja virtaa löytyy vaikka suursiivoukseen :kieh: . Ei siinä muuten mitään mutta ärsyttää jos seuraava päivä menee nukkuessa, tuntuu kun pvä menis hukkaan. Mähän puhun jo ihan kun äidit konsanaan :LOL: .

Mutta flunssasta huolimatta vetelin yllättävän hyvät unet, siis sitten kun se uni tuli. Näyttä siltä, että meitä on useampia jotka ollaan viime yöt nukuttu VIHDOINKIN hyvin. Ihanaa, ehkä meidän kropat vihdoinkin tajuavat ruveta keräämään voimia tulevaa varten.

Tänään on sitten neuvola ja vieraitakin tulee illalla eli pitäis keretä kokata ja siivota. Kotiäidillä pitää kiirettä :) .

Cummastelija 37+2
 
Täällä on uneton ja kipeä yö takana.......... :kieh:
Eilen siis supisteli melkeinpä koko päivän ja kävin lenkillä ja kaks ja puoli S:ää tuli kokeiltua. Mutta.....kun menin sänkyyn supparit lopahti ja vain kamala selän jomotus ja päänsärky jäi, eikä unta ennen aamuyötä..... v******u!!!!!! Tänään neuvola puoli kolmelta ja aion kyllä pyytää nyt että ronklaa siihen malliin kohdunsuuta että varmasti tulee lähtö vielä laitokselle!!!

Mutta nyt jälleen lenkille :kieh: :kieh:
 
Uneton yö täälläkin oli. Toivottavasti ens yönä saisi nukuttua paremmin. Ihana aurinkoinen ilma, kohta mennään esikoisen kanssa pihalle. =) Iltapäiväksi pitäisi keksiä jotain ohjelmaa, muuten nukahdan seisaaltani. Mieskin on huomiseen aamuun asti töissä.

Muffa 39+0
 
päätin nyt kuitenkin pitkän taustailun jälkeen kirjoittaa tänne. Kirjottelin ihan alkupalstoille mutta sitten se vähän jäi kun oli kaiken näköistä ja...
No kummiskin Ensimmäisenä onnea kovasti jo vauvautuneille.
Itselläni on LA 20.9 ja ensimmäinen tuloillaan.. Neuvolalääkärillä 36+3 Paikat olivat viellä täysin alkutekiöissään eli lähtöä ei ilmeisesti ihan heti tarvitse odottaa.
Kovasti on synnytys alkanut pyöriä mielessä ja alkuraskaudessa todettu kavereiden kaikkoaminen on muuttunut ihmisten tunkeileviksi "joko joko.." kysymyksiksi. On muuten raivostuttavaa. Onko kenelläkään jolla on jo lapsia niin lähtö tullut nopsaan vaikka olisi ollut lääkärillä kohdunsuu viellä kiinteä/kiinni ja kanavaakin se 3cm ?! :/

Dindei + mini 37+3
 
Huomenta vaan kaikille :wave:

Täälläkin yöllä nukuttu huonosti ja sit ku aamulla sais unta ni joku perhanan kelan akkeli soitteli ja kyseli lisätietoja vanhempainrahahakemukseen...Mitä lie sille unissani höpisin :LOL:

Anoppi pelottelee mun miestä joka päivä et nyt on lähtö lähellä ja olen yrittän sille selittää et kyl täs voi viel pari viikkoo ihan hyvin mennä ja ylikin sen..Kai se kärsimätön haluu päästä mummoutumaan =) Mies on siis muualla töissä viikot ja on sieltä aina tulossa kiireen vilkkaa synnytykseen anopin soittelun jälkeen, koita siin sit selitellä et kaikki on ihan hyvin ja ei tarvi viel tulla :p

jippii tänään poksuu tasan 38 :heart: :heart:
 
J84
Heissu, mun anoppi on kans yks pelottelija. Silloin, kun odotin miehelleni ensimmäistä lasta niin anoppi oli koko ajan, et toinen lapsi voi tulla vauhdilla ja aikaisemmin maailmaan...edellisestä raskaudestani oli kulunut yli 7 vuotta. Yritin selittää ukolle, et oo ihan rauhassa vaan, et kyl toi alakerran tilanne muistuttaa enemmän ekakertalaisen tilaa, kuin toiskertalaisen :D No sit kun supistuksia alkoi ekan kerran tulla 40+2 ja nekin lähes kivuttomina niin luoja oli mies paniikissa ja hermoromahduksen partaalla äitensä takia :/

Nyt kun tämä kolmas raskaus alkoi niin sanoin ukolle, et pidä korvas lukossa äites höpinöiltä, et mukelo tulee sit kun se tulee...joko aikaisemmin tai 2 viikkoa yli :D Ei olla anopin hössötyksen takia puhuttu tämän raskauden aikana olleista supistuksista mitään...heittäis vain suotta vettä myllyyn ja puhelin sois joka päivä.
 
Muillakin ilmeisen unettomia öitä. :| SAmoin täällä oli tuskainen yö. Harteet jumissa, nii et päätä alkoi särkee, kolme kertaa kävin pissalla, sit viellä mukelot nukkui levottomasti. Useemman kerran sai sit herätä siihen että itkivät unissaan ku näkivät jotai pahaa unta. Ny onneks kaveri tulos kylään.....pysyn hereil ja sit odotan sitä vyöhyketerapiaa, joka tuskin mulla mitää aikaseks saa ku nii supparit vähentyneet muutenni. :headwall:
 
Hah Anopit.. :LOL: Mulla on menny niin totaalisesti hermot omaani että ihan senki takia tykkään jos pääsis kauemmas synnyttää nii ei pääsis se helkutin akka sairaalaan tunkemaan itteensä :D Tuskin se lähtis jos vaik tayssis synnyttäs tai vammalaski.. Mutta jos täs omal paikkakunnal olisin nii hitto se olis varmaa ekana sie ja mulla menis vaa hermot :headwall: Viimeks ku anoppi kävi kyläs nii en pystyny enää pidättelee kiukkuani vaan sanoin että sun ny parempi lähtee menee ku vaa ärsytät mua :LOL:
Voisin lähtee käymää kylällä ku vaa toi pesukone lakkais pyörimäst eka.. mutsi on tulossa mutta ehkäpä mä kerkeisin kylällä äkkii käymää eka, ehkä.. saas nähä ny :)
 
Neuvola kuulumiset tältä päivältä (eli nyt alan päivittää oikeilla viikoilla ku oon aikasemmin tosiaa kirjottanu vahingossa ultran mukaa viikot :ashamed: )

39+1 (38+0)
Paino +788 (+933)
turvotus + (+)
RR 125/80 (130/86)
pissa puhdas (puhdas)
hemoglobiini 116 (125 rv36+2)
Sf 36 (38 eri mittaaja)
Lapsivettä N (N)
Tarjonta RT (RT)
Syke 130+ (135+)
Liikkeet ++

Painoarvio oli reilu 3kg mutta ei kuitenkaan 3,5kg. Vauva oli kuullemma nyt kiinnittynyt kunnolla eikä pää heilunut enää.

Paasto sokeriarvo oli 4.0 joka viimeksi oli 4.8 eli hyvin pudonnut :)

Seuraava neuvola olisikin sitten LASKETTUNA eli ti 8.9 :D
Neuvolatäti sanoi sitten että luulis sen syntyvän pian kun viime yökin meni kipeiden supistusten parissa. Tuntuu että aina samaa kuulen..

O&O 39+1 :heart: :heart:
 
Mulla ei o sitä ongelmaa että anoppi tunkis heti sairaalan,kun täällä on vierailukielto sikainfluenssan takia..
Eikä nykynen anoppi muutenkaan soittele kun kerran vuodessa,ennemminkin appiukko kantaa huolta ja tarjoutunut jo viemään sairaalaankin jos mieheni on töissä kun alkaa tositoimet.
Viime yö meni taas pyöriskellessä, mutta aika hyvin nyt on tullu nukuttua öitä, mitä nyt pissalla saa käydä välillä. No kohta alkaa taas vaikuttamaan täysikuu, sitten ei kissan kanssa nukutakkaan

|O
 
hei taas!
polilla kävin maanantaina, ja makoilin käyrillä jonkin aikaa, sykkeet hyvät, samoin liikkeet!

verenpaineet 80/49, jotka mua hirvittää etenkin synnytyksen kannalta! puuutukset kun laskevat niitä ennestään, joten pysynkö elävien kirjoissa, mikäli puudutuksia otan?
onko parempi olla ottamatta?
lääkäri kyl sano et niillä on hätätilannetta varten jotain lääkkeitä, mikäli mun paineet romahtaa! pelottaa! :eek:

paikat oli kuulemma ihan kiinni, ja kiinteät, sekä kohdunkaulaa ed. se 3 cm jäljellä :/
joten turhaan varmaan odottaa synnytystä lähipäivinä! :(

lääkäri mittas ja mittas vauvan kokoa, kun on epäilty iso kokoiseksi, mutta lukuisista mittauksista hualimatta ma rv 36+4, koko arvio oli 2850g, eli ihan keskikokoinen vauva tulos, mikäli laskettuna päivänä syntyy! meinas et jotain 3500-3600g!

lantio on kuulemma erinomainen synnyttää! :D

mitäs muuta......?

niin eilen kun kävin suihkus ja pesin alakertaa, niin ihmettelin, et mitä pirua mun käteen tuli, niin ilmeisesti limatulppaa, ei se muutakaan voinut olla!
sen jälkeen on nyt supistellut välillä enemmän ja välillä vähemmän!
mut vuorokauden ollu sellasta kipuilua! :whistle:

olisiko se gyne tutkimus tehnyt tehtäviään, kun se lääkäri meinaan oli aivan helvetin kovakourainen! :whistle:

mä meinaan ähisin kivusta sielä, kun se tonki, tonki, ja tonki, ai että, se sattui! :eek:

mutta odotus jatkuu......

fiksu ja brutus 36+6
 
Just palauduin kotia,tiukasti kiinnittyny on.
39+0 (38+0)
paino 61,7kg (62 kg) -300g
turvotus -(-)
rr 102/62 (119/66
pissa puhdas (puhdas)
Hb -(113)
tarjonta rt(rt)
sf 31(30,5)
syke 131(133)
liikkeet ++ (++)

miulla kans seuraava aika varattu laskettuna aikana 9.9 mut toivottavasti ei tarvia mennä...painosta ei tarvia huolestuu ku sf mitta kasvanu kuiteki.Huiput oon kyl täs raskaudes vetäny,ekasta neuvolasta1,8 kg ja mieku oisin halunnu kerraki kokee vähä "isomman raskauden"...
 
Mullahan oli viime viikolla tiistaina lääkäri missä ronkki alapäätä ja sitte keskiviikko iltana alko limatulppa tulee :D Lauantai jälkee ei oo sitä enää näkyny että eiköhän se ny kaikki jo oo pihalla :D ja sen jälkee on ollu kyllä niin tukala olo että mitään en oo uskaltanu tehä, nyt taas uskallan ku mutsi on tulossa ja ihan kohta pitäs täällä ollakki :)
Juu eikai se anoppi välttämättä pääsis edes kattoonkaa ton possulunssan takii mutta kyllä se yrittäs.. Se ei oo ikinä hyväksyny mua ja sen käytös mua kohtaa onki aina ollu vähä vmäistä nii mua ei kiinnosta nähä sitä ihmistä olleskaa :D
 
Joo eipä kait sellasta anoppia olekkaan joka hyväksyis pojalleen jonkun. Mä en oo koskaan voinu sietää mun anoppia, kun se on aina niin pirun kateellinen kaikesta ja ei osaa sanoa ikinä mitään kivaa saatikka sitten kehua !
 
Täälläkin suht hyvin nukuttu yö =) Ja mukava aamupäiväkin takana =) Nyt kun sain pojan unille, niin pitäs alkaa kotihommiin, mutta jostain syystä tämä tietokone vaan vetää puoleensa ja karkit löytää tiensä mun suuhun :whistle:

Mun on pitänyt aiemminkin tätä kysyä, kun oon ihmetellyt...ronkkiiko teillä joillakin siis neuvolan terveydenhoitaja alapäätä?? Vai onko toisilla teistä vaan usein lääkäriä tms. kun tuntuu, että paljon oon lukenut neuvolassa ronkittavan :whistle: Mutta kenen toimesta?

Anopit on juu aikamoisia :whistle: Appivanhemmat asuu lähes 300km meiltä ja tuntuu, että ihan liian usein tuppaavat tänne ja kun sitten välimatkan takia ovat usein useamman yön, niin hermoja todella koetellaan. Mä en oikein tiedä miten asian ilmaisisin, etten todellakaan kaipaa niitä tänne vauvaa katsomaan heti, vaan haluttas olla rauhassa. Vihjaillut olen kyllä jo siihen suuntaan, että sairaalaan ei tartte koittaa tulla, että lähden varmasti aika nopsaan kotiin, enkä todellakaan kaipaa ketään tänne passattavaksi heti synnytettyäni ja haluttais olla ihan oman perheen kesken. Ne kun taitaa kuvitella olevansa jotenkin avuksi, mut mulle ne on oikeasti vain rasite, kun joudun ruokkimaan ja siivoamaan niiden jälkiä jne. :ashamed:
 
Meidän mutsin anopit on ollu kyllä ihania sille :D Isän äite kyselee yhä edellee aina mitä äitelle kuuluu ja veljen mummun kans tulevat toimee hyvi :D joku mutsin kaveri oliki sanonu että ei saa molempia hyvää anoppia ja miestä, jompikumpi :LOL:
 
Paljon onnea Hempulle pikku-tytön syntymän johdosta!! :flower: :hug: :)

Täällä taas ikävöidään vauvelia.. sunnuntaina viimeksi oon päässy häntä hoitelemaan enkä tänäänkää pääse,ku miehen on pakko olla ilta yhdeksään asti töissä.. :'( Ihan kamalan huono omatunto kun niin vähän pääsee olemaan vauvan luona.. :/ Onneksi hänellä on kaikki hyvin ja voin soitella sairaalalle.. eilen oli kuulemma otettu nenämahaletku pois,ku poika on syönyt ruokansa ite. Vielä pitäs vähän virkustua niin pääsis kotiin.. :heart: Kyllä mä vaan ootan sitä päivää..huoh...

Anrika & Tepi pian 1kk :heart:
 
Viivi09 : :LOL: pitää muuten varmasti paikaasa toi sun mutsin kaverin sanonta, mulla meinaan 3 edellistä anoppia ol tosi mukavia ja joista tykkäsin ja miehet menikin sitten vaihtoon :LOL:
Anrika: Koetahan jaksaa, kyl sä pian vauvan kotia saat :hug:

Täällä Ruotsissa kukaan ei oo ees vilasukkaan mun alapäähän raskausaikana, terppari sano että jos on ongelmia, niin sit vasta tilataan lääkärille aikaa..Eikä meillä tehdä minkäänlaista painoarvoita lapsesta,joten hieman hirvittää että millanen jättiläinen sieltä tulee..
 
Täällä ei mitään merkkejä mistään synnytykseen viittavastakaan edelleenkään. Uskon edelleen, et syntyy vasta reippaasta yli LA:n, joka olis siis ylihuomenna.

Anopeista. Täältä löytyy kyllä ihan huippuanoppi, ei voi muuta sanoa! Auttelevat ja tulevat hoitamaan poikaa, jos tarvii, mutta eivät ikinä tyrkytä itseään kylään tms. Eivätkä kommentoi tai puutu meidän elämään ja asioihin, jos ei niin pyydetä. Hänellä on itsellään ollut ihan hurja anoppi ja joskus sanoikin mulle, että toivoo olevansa erilainen kuin oma anoppinsa. Ja hyvin on siinä onnistunut :) Eikä kyllä miehessäkään vikaa, et kait sitä joskus voi saada molemmatkin ;)

yonnazzz: Joo, se siinä Delfiineissä oli kyllä typerää, että irtisanominen piti tehdä yli kuukautta ennen! Eli jos halus lopettaa vaikka maaliskuun alusta lähtien niin viimeistään tammikuun lopussa piti siitä ilmoittaa. Ihan typerä systeemi, kun eihän vauvojen kanssa ikinä tiedä mitä tulee eteen.

Meidän pitäs tilata se Vaavi-sänky. Just muistin, kun näin tuossa alla mainoksen :LOL: Jotenkin ajattelin, et sais maksimoitua sen käyttöajan, kun tilaa mahd. myöhään sen. Ehkä sen vois vaikka huomenna tai sit perjantaina laittaa tilaukseen. On siis tulossa kakkossängyksi alakertaan, joten siks sillä ei ole ollut mitään hoppua.

Meilläkään ei kyllä neuvolakäynneillä kukaan ronki mitään ellei ole lääkärineuvola. Mulla olis nyt perjantaina eli laskettuna aikana neuvola. Th on vaihtunut, saa nähdä millainen tämä uus on. Tylsää kun tässä vaiheessa vaihtui. Edellisen kanssa saatiin esikko maailmaan, juostiin siellä vauva-aika ja alettiin odottamaan uutta vauvaa. Oli jotenkin kivaa, kun oli sama ihminen koko ajan. Meillä siis äitiys- ja lastenneuvola samassa.
 
Joo tollasen anopin ja appiukon mäkin haluisin jotka ei puutu aikuisen ihmisen elämään ja asioihin..Ja asuvat ihan liian lähellä, vaan 5 kilsaa meille, no ei ne kyl kovin useesti käy kylässä, saa nyt sit nähä miten useesti kun vauva tulee ja tuskin auttavat vauvan hoidossa. Sitä apua kyllä tarttis että pääsis sit itekkin joskus jonnekkin tulevaisuudessa !
 
Kristelle täällä sama homma, lääkäri ronkkii jos joku ja sen kolme kertaa on siis koko aikana lääkärikäyntejä ollut. Eli ei th. Joku myös mietti ettei anneta painoarvioo; no eipä meilläkään täällä tampereella, ainakaan mun neuvolassa. Täällä ei neuvoloissa nimittäin oo ultrauslaitteita ja kun raskaus on sujunut normaalisti eikä tarvetta oo ollut käydä ä-polilla minkään vuoksi, ei myöskään sit oo saanu mitään arvioitakaan.

Anrika teil on rankka tilanne, jaksamisia edelleen..toivotaan että Tepi pääsee kotiin pian :hug:

jaahas, kukas tuo seuraavan vauvauutisen meidän pinoon? :p
 

Yhteistyössä