***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

Huomenta!

Tsemppiä O&O:lle päivään! Kyllä se aika siitä kuluu. Tosiaan, tää n. 40 viikkoa on mennyt näin äkkiä, joten muutama tunti on vain yksi silmänräpäys sen rinnalla. :)

Anopista, täällä on tosi mukava avo-anoppi, joka ei puutu mihinkään liikaa, mutta on toki läsnä tarvittaessa. Hän ei ole kyllä vielä kertaakaan puuttunut mihinkään vauvaan tai ylipäänsä meidän elämään liittyvään negatiivisesa mielessä, mutta toki odottaa pikkuista kovasti, kun tää on hänenkin eka lapsenlapsi, samoin mun vanhempien. Loistotyyppi!

Täällä oli eilen neuvola ja kaikki ok. Turvotusta on tosiaan tullut vähän, hoitajakin sen huomasi. Muuten kaikki ok ja vauva tulee, kun tulee, mutta seuraava neuvola-aika on taas sitten ensi viikolla. Mä niin toivon, että olisin silloin synnyttämässä, mutta silti oma fiilis sanoo, että turha luulo. 4-5% vauvoista kuulemma syntyy laskettuna päivänä.

Rosehip ja pampula 39+1


 
J84
O&O, onnea tulevaan synnytykseen :)

Täällä kans öinen "ennätys" pissalla ravaamisessa, myös sen viis kertaa :whistle: Normisti käyn kaks, mut nyt sai ravata vähän väliä vaik mitään ei juurikaan tullu, hyvä kun edes sen desin verran, mutta tunne oli joka kerta et rakko huutaa armoa :/ Viime yö meni kuiteskin hyvin..nukahdin joka kerta ilman ylimääräistä pyörimistä :) Antaiskohan kroppa mun vihdoin levätä synnytystä varten :p

J84 36+6
 
Usvatähti pidetään peukkuja että saat nyytin syliin ihan tuota pikaa. Tsemppiä!

Kohta täältä katoaa kaikki ja me muutama viimeinen mattimyöhänen notkutaan vielä lokakuussa täällä. Tulkaa nyt sit välillä meitä piristämään tänne :D
 
Jännitystä ilmassa.... :|

Huomenna on Äippäpoli...ja sanovat viimeksi että miettivät käynnistystä..kun nyt eka ultraillaan...
Mut tällä hetkellä mun laskujen mukaan painoa pitäs alkaa olemaan semmoset 3800g..
Jännittää et jos ne jo viikonlopuksi ottaa jo sinne käynnistykseen..
et ilmotellan....
Ja jännittää edelleen niin paljon alitajunnassa sinne sairaalaan lähtöä, että en osaa nukkua yöllä :ashamed:

esmeralda- ja pikku mies 40+3
 
O&O:lle kovasti tsemppiä!
Hui, onpa monella mahdollisesti käynnistyskäyntejä. =) Nyt niitä vauvoja alkaa sitten tulemaan urakalla! :heart:

Pääsispä itsekin jo tositoimiin! Täytyy kuitenkin hehkuttaa, että nukuin viime yönä paremmin kuin piiiiiitkääään aikaan. =)

Nyt lähden hakemaan pojalle Juhlamaailmasta 3v-synttäritarvikkeita. =)

Muffa 39+1
 
O&O:lle tsemppiä matkaan!

Onnea vauvautuneille :flower:

Mulla oli neuvola tiistaina ja tätsy ei olis millään antanut aikaa enää ensviikolle! Lupas tulla kotikäynnille seuraavalla ajalla :D

Nyt oli sf mitta laskenut 1cm, ja vauva laskeutunut huomattavasti viikon aikana. Lisäksi sunnuntaina siivosin ja pesin työn huoneesta ikkunoita, minkä seurauksena maanantaina irtos limatulppaa! Siitä lähtien on supistellut enemmän ja kokoajan jännä menkkakipu mahassa ja selässä :D Oon jo epätoivoinen ja hain eilen vadelmanlehtiteetä luontaistuote kaupasta. Katotaan auttaako :LOL:

Me ollaan anopin kanssa nykyään ihan hyvissä väleissä. Se on varmaan hoksannut, että mä oon ainut joka sille tekee lapsenlapsia. Miehen veljellä on yksi, eikä lisää tule!

Nyt väsähti kuopus, joten täytyy vaihtaa vaippa...

MN + neiti 38
 
Voi että voi olla turhauttavaa!!!! :kieh:

Jouduttiin lähtee ti-ke välisenä yönä sairaalaan, supistuksia tuli 3min välein ja haaleaa verta valui. Kivut valtavat. Siirsivät osastolle kun ei edennyt tarpeeksi, koko päivän tuli supistukset hirmu kivuliaina niin että latettiin akvarakkulat, akupunktio neulat ja tramal sekä litalgin piikkiä mutta kohdunsuun tilanne ei vaan edennyt ja illalla sitten supistukset alkoivat vhenemään ja tänään kotiuttivat sitten kun tilanne laantui!
Siis että voi ihmistä ottaa päähän!!!! ja nyt sit pelottaa synnytys kun olin jo niin kipeä että :kieh:

TiiuHti + Nipa 39+2
 
TiiuHti onpas ollu ikävä juttu. Tuos vaihees olisi jo tahtonu sit jäädä sinne ja synnyttää pienen. =) Noh, ehkä ei mene kauaa enää ja tsemiä vain niihin kipuihin sitten ku se on meno. =) Eiköhän se hyvin mene!

Vadelmanlehtiteestä onko joku juonu sitä? Mistä sitä saa? Mä ihte aattelin et ku sil kuulemma on kohtua vahvistava vaikutus, et voisin alkaa sitä juomaan, jos sitten kohtu jaksaisi loppuun asti synnytyksessä. Miul ku tahtonu supparit hiipua ja istukat jäädä kohtuun...tosin, nyt on siihen jo varauduttu ja kuulemma saan heti vauvan tultua maailmaan piikin vauhdittajaa. :LOL: :LOL:
 
Eilen neuvolassa käyty ja sf mitta oli pompsahtan 35cm:iin (viimeks 32cm rv 35+6). Varmaan vaikuttaa kun oli eri mittaaja kun aikaisemmin..Ei meinan uus terkka löytää sydänääniäkään, mut onneks vaaveli liikkuu mahassa useasti ni tiesin et kyl se siel ihan kunnossa on ja löytyhän ne sit lopulta =) =) Painoa tullu taas pari kiloo viikos, turvotusta siis on..Pääsis jo synnyttämään ni tää painonnousu toivottavast loppuis, olen koht sellasis lukemis et huh huh..Painoa tullu lisää sellaset 25kg siis koko raskauden aikana :ashamed: Mut minkäs teet ei täs milleen laihiksellekaan voi ryhtyä :p

Ja kyl mäkin olen ihan tosi hyvis väleis anopin kanssa, meil on yhteisiä harrastuksiakin, joskus vaan turhauttaa liika hössöttäminen =)

Heissu 38+1
 
TiiuHti Kuulostaapas ärsyttävältä tosiaan :( :hug:

Hurjaa, kun tuntuu että "kaikki" on lähdössä synnyttämään. Itsellä se tuntuu vielä niin kaukaiselta. Ei tunnu, että lukee omaa palstaa, kun on niin supistuksien ja lapsivesien peitossa :D Itsellä on ollut sisäreisissä lähes joka päivä kipua sisäreisillä - sellanen nopea sykäys tulee ja jos seisoo tuntuu, että jalka pettää. Muitakin nipistelyjä ja jomotteluja on ollut, mutta en jaksa niitä miettiä, kun ei tämä täälltä kuitenkaan hetkeen suostu tulemaan :)

:hug: ja tsempit kaikille niitä tarvitseville!!!

uneksija85 ja papu 37+3
 
Onnea ja tsemppiä kaikille synnyttämään meneville!

Täällä on huomattu jo pieniä merkkejä lähenevästä synnytyksesta (kai), eli vähän on turvotusta ruvennut kerääntymään ja tulee nukuttua tosi pitkään tosi aikaisesta. Nyt vetäsin semmoiset lähes 12 tuntia unta palloon, eikä mulla mitään univelkaa ole. No jos se keho vaikka tajuaa nyt kerätä voimia lähestyvää synnytystä varten. Lisäksi yksi kivulias supistus on pongattu.

Helinä 38+6
 
Huh, nyt PITÄIS olla etusivulla kaikki ajantasalla? Ainakin mitä nyt yv:t katoin ja täältä bongasin Hempun uutiset, onnea siis! Ja tosiaan, yksäreillä saa nopeemmin ja helpommin tiedon mulle, kun tätä tekstiä tänne tulee tosi vauhdilla ja mulla ei ihan kamalasti oo aikaa aina plärää, toki yritän aina kun ehdin ja jaksan... On kiva kuitenkin lueskella teidän kuulumisia!

Kuten ootte varmaan huomannu,, meidän kaks riitapukaria on laitettu hetkeks jäähylle palstalta, eli saivat bannia turhasta suunsoitosta. Ilmeisesti ainakin yksäreillä heidät kuitenkin tavoittaa jos on asiaa heille. Turha varmaan nimiä mainita tässä. Toivottavasti tilanne nyt sen jälkeen rauhoittuu ja palailee normaaliksi :)

Mä mietin, että jos jatketaan tällä pinolla sitten loppuun asti, kun eiköhän suurin osa jakaudu kuitenkin tässä syyskuulla! Ja sen uuden ketjun sinne synnyttäneiden puolelle vois avata sitten vaikka syyskuun lopulla. Meinaan ite tässä just mietin, että eipä nyt kamalasti edes vielä ehdi koneella istumaan kun on tää alkuaika aika hässäkkää totutella tuohon pikkumieheen. :LOL: Meillä on jo miljoona lempinimeäkin hänelle, paras ehkä kuvastamaan herran ilmeitä ja luonnetta: DIKTAATTORI! :LOL: Näköjään tullut äitiinsä niiltä osin :D:D:D

Vividiltäkin kyselin yks pv kuulumisia, ja hyvin olivat kotiutuneet. Taitaa sielläkin olla arkirutiinit laittaneet palstailun jäihin :)

Tsemppiä kaikille taas!!! Ja laittakaa YV:tä

Roona+Poju
 
hei!

onnea teille joilla asiat edistyvät hyvään suuntaan, eli on vedet tullu, kunnon supistukset, ja luvattu käynnistys esim. viim. viikon päästä!

oon onnellinen teitin puolesta, mutta samalla mua alkaa masentaa aivan helvetisti, kun tiiän et mulla menee vielä 5 viikkoa ennen kun vauva sylis!
tänään on meinaan tasan 3 viikkoo laskettuun aikaan, ja kuten aina niin mulla menee yli, ja paljon!

polilla just lääkäri sanoi, että 12 päivää päästävät yli!
ja mua alko niin vituttaa ja masentaa, että hyvä et en itkua päästäny!

olis niin ihana kerrankin saada vauva ennen laskettua aikaa yllätyksellisesti syliinsä, eikä aina tuskailla yliaikaisuuden kanssa!

on tää niin vaikeeta..... :headwall:
olo kun on niin tukala, ja ahdistava!

mutta niinhän se on että vaavi syntyy kun on siihen valmis! =)

mut joka tapauksessa lokakuulla täällä vielä roikutaan, tod. näköisesti yksin.... :'(
jääkää ny joku mun seuraks!

fiksu ja brutus 37+0
 
fiksu: Täällä pk-seudulla päästetään yli 15 päivää... Yleensä kai joskus 41+5 tienoilla on ä-polikäynti, mutta käynnistelemään alkavat vasta rv 42+... Jepjep. Musta tuntuu, et täällä menee yli niin että hurisee. Ja käynnistystä taas jännitän siks, kun edellinen ollut sektio ja jos joudutaan käynnistämään, niin se tehdään jotenkin erilailla, ettei kohdun arpi joudu liian koville. Että syntyis nyt vaan itsekseen ennen sitä!
 
Kävin lukemassa kuulumiset.. Tää viikko niin täynnä ohjelmaa ettei paljo ehdi palstailla.. :ashamed: No ehkä huomenna aamupäivästä paremmin ennen työkavereiden kyläilemään tuloa. :)

Onnittelut Hemppu81 tytöntylleröstä!!

Ja ainakin O&O:lla jo varmat merkit synnytyksen lähestymisestä, joten tsempit sinne ja muille samoilla viivoilla oleville myös.

Eilisen neuvolani kuulumisia naputtelen huomenna.. Sielä ei kummempaa kuin että kätilö käski pakata laukut valmiiksi. :) En viittiny kertoa sille, että mulla on osa vauvan vaatteistakin VIELÄ pesemättä.. :D

Palailemisiin!
Micade 35+5
 
Täällä bongattu isomman vessareissunyhteydessä eka kertaa limoja, vähän sellasta kellertävän punertavaa osittain myös kirkasta sitkeetä....olsiko sitten sitä limatulppaa.... muutama pieni supistus, mutta thats it... vauva myllää kovasti, yölläkään pystyny välillä nukkumaan kun niin mahoton pyöri ja potki. Jännityksellä odotellaan tapahtuuko tässä mitään lähipäivinä. aiemmat on menny 2pv, viikon ja 11 pv yli......

Naksos&MIina 40+0
 
No nyt on sit aikaa istua koneella kun poju on ruokittu ja nukahti tissille :D Masuvaivat toivon mukaan taas hellittäneet. Taitaa jatkua sitten taas yöllä nekin... huoh. |O

Käynnistyksestä ollut puhe... voin sanoa sen, että mulla se teki kyllä helkkarin kipeää, kun väkisin pakotettiin synnytys käyntiin. Saliin mentiin kun olin vasta 2cm auki ja päästettiin vedet. Avautumisvaihe oli siis yhtä tuskaa. Toki se käynistyskin on varmaan paljon mukavampi silloin kun sillä ei ole niin kiire kuin mulla (olis siis menny leikkaukseen jos ei olis käynnistyny) Mutta onhan se fakta, että lapsi lähtee useimmiten syntymään sitten kun oma kroppa on siihen valmis, ja käynnistettäessähän se ei välttämättä ole...
Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Ja onneksi ei mennyt leikkaussalin puolelle :)

Hyi hitto tää hiki haisee. Ihan kun en olis viikkoon käyny suihkussa, vaik viimeks aamulla... Se on yks imetys ja kainalot vuotaa yhtä paljon kuin tissit :LOL:

 

Yhteistyössä