***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

Bebes ja Cummastelija mullakin ensimmäinen lapsi, mutta miehellä tosiaan kaksi muksua ennestään ja aikaisemman asuinjärjestelyn takia miehen nuorempi muksu nukkui pari kuukautta meidän kanssa samassa huoneessa vuoden ikäisenä ja voin sanoa, että heräsin n. tunnin välein. (tässä vaiheessa alkaa kummastelu, että miten olemme yhdessä ja noin pienenäkin ollut jo meidän kanssamme vaikka ei ole minun lapseni)

Roseship munkin on pitänyt kestovärjätä kulmat kun ovat niin haaleat mutta uhomasin, että väri oli loppu. Nestettä oli, mutta ei väriä. Pitää odottaa, että viimeinen palkka tulee tuossa 10. pvän tienoilla niin saa vähä osteltuaehostustarvikkeita :)
 
Ainiin, en tiedä saako mainostaa, mutta Helsinkiläiset huomio. Varsinkin tää syyskuun ketju. Löysin tälläisen Kalliolan sivuilta ja itse ajattelin mennä vauvan kanssa, jos se vaan ehtii syntyä niin, että ehdimme tänne:

KALLIOLAN KANSANOPISTO

7520048
Vauvahieronta
Paikka: LiikeStudio, Kalliolanrinne 5
(10 t) 28.10. - 25.11., ilmoittautuminen viim. 15.10.
Ke 10.30 - 12.00
Opitaan vauvahieronnan otteet vaiheittain, käsitellään teoriaa ja keskustellaan vanhemmille tärkeistä asioista. Kurssi on tarkoitettu vanhemmille ja 1-11 kuukauden ikäisille vauvoille. Materiaalimaksu (luonnonöljy) 5 euroa maksetaan ohjaajalle kurssin alussa.
28 euroa
Opettaja: Ripsu Hongisto-Salmi, kansainvälinen vauvahieronnan ohjaaja (IAIM), toimintaterapeutti, koulutettu hieroja
 
No niin, nyt on taas neuvolassa käyty. Neuvolatäti ehti pelottelemaan, että vauva olisi kääntynyt perätilaan. Siinä sitten lääkäriä odotellessa ehti käymään mielessä kaikenlaiset asiat. Lääkäri tsekkasi ja totesi vauvan olevan edelleen tiukassa raivotarjonnassa.

Ainoana ongelmana on nyt noi mukavat turvotukset. Pitäisi juoda paljon, jotta saisi nesteet liikkeelle. Uusi neuvola-aika on ensi viikolla rv 40+1, katsotaan miten käy.

Nyt täytyy alkaa tankkaamaan sitä nestettä. Hitsi, kun on koko ajan levoton olo. Pitäisi koko ajan mennä tukka hulmuten ja sitten väsyttää.. :/ Mut eiköhän tämä tästä rauhoitu..

Muffa 39+2
 
Tänään poksuu 39+0, jee!

Kaupassakin ehdin jo käydä. Pitkästä aikaa ilman miestä, ja sen kyllä huomasi, kun en meinannut jaksaa kantaa ostoksia sisälle :/ Ei olisi pitänyt niin montaa maitopurkkia ostaa.

Helinä
 
Huomenta.
Keskiviikkona oli neuvola. Mitään ei sen kummempaa ollu missään. Kaikki edelleen normaalisti. Sf-mitta oli tipahtanu, edellisellä viikolla 33cm ja nyt 30.5cm. Että aika reippaasti laskeutunu neiti. Painoa oli tullu 1800g lisää viikossa, hui pee.... Mutta ei auta.
Ens keskiviikkona sitten taas neuvolaan.

Mitä teillä tuo vyöhyketerapia on maksanu? Ajattelin että pitäiskö ittekkin kokeilla kun on näitä kipuja niin paljon, että jos helpottais ja vaikka lähtiskin vahingossa synnytys käyntiin.

Se olis tasan 3 viikkoa laskettuunaikaan, että eiköhän mulla viimeistään paketti ole kädessä sitten 5 viikon päästä =)

VK + rinsessa 37+0 poks poks!
 
Neuvolassa käyty ja tässäpä jälleen kuulumiset

Rv 37+4 (36+1)
Hb 121 (121)
Pissa puhdas (puhdas)
Verenpaine 136/86 (142/84)
Paino 74,4 kg (73,6 kg)
Turvotus + (+/-)
Sf 34 (32) Eri mittaajat
Syke + noin 140-145 (+)
Liikkeet ++
Tarjonta RT (RT)

Pää tiukasti kiinni ja vähän laskeutunut - viime kerta oli lääkäri ja hän tunsi pään alakautta. Päänsärkyä ja omaa oloa pitää seurailla myrkytyksen vuoksi. Ei kuulemma vielä huolta, mutta jos tulee huimausta ja outoa oloa niin pitää mennä neuvolaan. Sanoi lopuksi, että saa nähdä tulenko vielä ensi kerralla, mutta kun sanoin olevani varma että tulen, hänkin sanoi, että on toisaalta vielä aika rauhallinen tilanne, joten eiköhän me nähdä :)

Nyt olin itsekäs enkä kommentoinut muiden juttuja, mutta seuraavalla kerralla sitten :)

uneksija85 ja papu 37+4
 
Pakko tulla kertomaan ilouutinen: Me saatiin eilen vihdoinkin, kuukauden pitkän odottelun jälkeen, rakas pikku-ukko kotia!!! :heart: Ihanaa! :) Illalla haettiin vauva sairaalasta, kyllä tuntui jännittävälle hakea hänet ja alakaa hoitamaan pientä ihan täysin! Eilen opeteltiin imetystä ja poika söi heti hienosti rinnasta, pulloa en oo antanu ollenkaa :) Yöllä heräsi itse 3-4h välein syömään.. hommaahan tässä on kolmen pienen kanssa, ku miehellä ei ole edes isyyslomia, eli olen heti lasten kanssa keskenään, mut pääasia että saatiin nyt pieninkin kotiin ja päästään aloittelemaan vauva-arkea :) Vauva painaa nyt 2,4kg ja pituutta 47cm.. pieni se on, mutta onneksi on hyvin alkanut kuitenkin kasvaa :)

Onnellinen Anrika & Tepi :heart:
 
Niin ja nukkumajärjestelyistä: meillä ei oo ku yksi ISO (onneksi iso) makkari ja kaikki kolme nukkuu nyt meiän kans samassa huoneessa.. :whistle: Ja kaiken lisäksi, tää vanhin eli 2v8kk nukkuu meiän keskessä.. :kieh: Tosin nyt on tarkoitus kovasti opettaa hänet omaan sänkyynsä,ku vauva tuli kotiin.. viime yönä jo aloitettiin,mut kova huutohan siitä tuli ja lopulta nukkui sit taas keskessä..mut pikkuhiljaa :whistle: Vauva nukkuu toistaiseksi vaunuissa, ku 1-v. tarvii vielä pinnistä. Mut ostan kaverilta sellasen Leander-kehdon, niin vauveli pääsee sit siihen nukkumaan.. :heart: Näin meillä, mut tähän on totuttu eikä tunnu oudolta :)
 
Vyöhyketerapiasta olen kuullut vain hyviä kokemuksia, tutkitusti synnytyskin sujuu nopeammin yms. Musta olis ihana mennä ihan perus jalkahoitoon, mutta en uskalla. Pelkään että synnytys alkaa ennen sitä 15.9 sektio aikaa.. Joten yritän nyt vältellä tässä kaikkea mahdollista. paitsi eilen kyllä sain älynväläyksen. Olin keskustassa ja löysin kaksi kivaa mattoa. Pakkohan ne oli sitten heti ostaa ja sporalla kotiin raahata :ashamed: ...

Mulla on viikonajan vaan pahentunut ilmeisesti liitoskivut. Tuntuu että koko alapää repeää kohta. Sattuu niin hel*****ti tonne alavatsaan ja nivusiin. Pahinta on puolimakaavassa tai makaavassa asennossa liikkuminen. Sängyssä tai sohvalla pienikin jalan liikautus sattuu. Yöllä on niin tuskaa vaihtaa asentoa tai käydä vessassa. Samoin lantio, lonkat ja alavatsa poksuu ja paukahtelee. En tiedä miksi nyt yht´äkkiä näin on pahentunut. Voisiko johtua siitä että lapsivettä alkaa olemaan niukanlaisesti ja vauva painaa enemmän tonne alas. Tosi kamalaa. Mulla viikonpäästä alapään sokerointi, saas nähä mitä siitä tulee ja missä asennossa ne karvat saadaan revittyä :LOL:

yonnazzz hei kiitos vinkistä. Toihan on tosi edullinen ja melkeen meidän naapurissa. Empä ole aikaisemmin tajunnut mitään aktivitteettia tuolta katsella :)

Kohta kampaaja (juurikasvu+ripset ja kulmat) ihanaa :)

Huomenna poksahtaa ! Miimu ja Masu 37+6
 
[/b]Anrikalle onnittelut :flower:
Mä kanssa meinasin varata ajan jalkahoitoon, mut sit kun kävin maanantaina pelkästään kulmat nypityttämässä kosmetologilla, selkä tuli ihan sairaan kipeeks jo siinä ajassa, en nauttis kyl yhtään jalkahoidosta,kun alaselkä kipuilis samalla :| Maanantaille sain ajan raskaushierontaan, selkä on niin jumissa että |O Mä kerkeen varmaan viel hiusten leikkaukseen ennen synnytystä :) Täällä kanssa pahimmat kivut nukkuessa, kun koko ajan saa vaihtaa kylkeä, sattuu niin helvetisti alapäähän :whistle:
 
Täällä stiä nyt ollaan...
ja käynnistys aloitellaan tuossa luultavasti klo.13 maita... :D

voisinko sanoa että JÄNNITTÄÄ!!!!!!

pidän teitä ajan tasalla, kun täällä osastolla on tää tietokone...jos vain ei ala niin paljon suppailee...että
ei kykene olemaan koneella :heart:


ONNEA Anrikalle

esmeralda- ja pikku mies 40+4 :flower:
 
fiksu Ei pelkoa että yksin tarvitsisi täällä lokakuussa notkua. Minulla LA 20.9 ultran mukaan 25.9 ja neuvolalääkäri totesi että ainakin syyskuun loppuun saa odotella joten kyllä pahoin pelkään että minäkin käyn täällä ihastelemassa muiden vauva uutisia ja olen viellä yhdessä kasassa ainakin sinne lokakuun ensimmäiselle viikolle jonka jälkeen varmaan ruvetaan käynnistelemään jollei aiemmin tule. Mutta toisaalta ei meilläkään ole enään paljoa jäljellä jos taakseen kattoo menneitä kuukausia. =)

Onko kenelläkään muulla tullut hirveää hikoilua. Siis aluksi oli vain öisin mutta nyt hikoilen jo päivisinkin vaikka en mitään tekisi. inhottava loppuraskauden vaiva vissiinkin

:headwall:
 
dindei hikoilua löytyy. Ihtel samoin oli alkuun et yöllä, mut nykyää on päivisinkin, tuntuu et koko ajan kuuma, oli sitten miten vähän vaatetta tahansa. :D Ulkona vesisatees välil käyny pyörähtämässä tarkoituksella nyt ku vettä sataa, tuntuu nii kivan viileeltä. :kieh:

esmeralda hui, jänskättäs kyl ihteekin. =) Toivottavasti menee hyvin.
 
Anrika voi kun ihanaa että saitte pienen (kirjaimellisesti!) kotiin vihdoin ja viimein :flower: :heart:

esmeraldakin pääsee tosi toimiin! jes! tsemppiä sinne ja toivotan samaa kuin usvatähdelle..eli toivotaan että ei kestä monia päiviä tuo käynnistys vaan saatte vauvan syliin suht pian =)

hikoilusta..no musta tuntuu että esimerkiks ulos en vaan osaa pukea mitään sopivan paksuista vaatetta itelleni. kai siihen vaikuttaa sekin että viimeset pari vuotta on vaan kulkenut bikineissä ja mekoissa ja shortseissa. eli siis puen ehkä vähän liikaa aina ulos päälleni. eikä meillä oo edes lämpömittaria.. sen hankkiminen on niiiiin ikuisuusprojekti, mutta ehkä jos huomenna kun tulee lähdettyä shoppaileen prismaan :D

vointi on jeees, mitä nyt sormia vähän turvottaa. tylsää. lähden kans kohta hakemaan mattoa että saa tän olohuoneen vihdoin valmiimmaksi. vitsit mun pikkuveli oli ihan pettynyt kun kuuli ettei pääse katsomaan mua ja vauvaa TAYSiin :ashamed: kyllä se muakin harmittaa mutta pitää kutsua heidät sit heti kotiin kylään vaikka muita vieraita en tänne alkuun haluakaan.

kerttuneiti ja puru 38+3
 
esmeraldalla huisin paljon tsemiä :heart: :heart:

Tääl neukku ohi, ens viikolle varattiin aika jolloin viikot on 39+6, toivon kyll et olen jo jakautunu siihen mennessä :)

Kaikki oli hyvin, painoo oli tullu viikkoon puol kiloo, sf oli 34cm, paineet ok ja pissa puhas, vauvan sydän hakkas siin 150 tienoilla :) hemoa ei otettu eikä otetakkaan enää :)

anrika ihana että ootte saanu pienen kotiin :heart: onnea kovasti!!

Ja tänään poksuu 39 :)

zeny
 
Alkuperäinen kirjoittaja dindei:
Onko kenelläkään muulla tullut hirveää hikoilua. Siis aluksi oli vain öisin mutta nyt hikoilen jo päivisinkin vaikka en mitään tekisi. inhottava loppuraskauden vaiva vissiinkin
Täältä löytyy toinen hikoilija... Ei tarvii kuin nousta tuolista/sängystä ylös niin on hiki. Oli ilkee käydä rintaliivikaupoilla kun oli ihan hikinen mutta onneksi sovituskopissa oli kosteuspyyhkeitä joilla sai pyyhittyä enimmät hiet ennen sovitusta... :D

Meillä on nyt muuten aikataulu Ötzkin ulostulolle... Ei siitä kuitenkaan sen enempää ennen kuin on sylissä... :D

Olkkis ja Ötzki 39+5


 
POKS POKS POKS! 40+0 olis sitten mittarissa.

Anrikalle onnea pikkumiehen kotiin saamisesta!

esmeraldalle tsemppiä sairaalaan :) Ihana kun sieltäkin vielä kirjoittelet :D

Mä kävin aamulla neuvolassa ja ei ollut mitään ihmeempiä. Th oli vaihtunut, mutta oikein mukava tuokin. Juteltiin pitkään synnytyksestä ja imetyksestä (joka on mun erityishuoli esikon jäljiltä ) ja kävi ilmi, että on käynyt imetystukikoulutuksen. Jee!! Lupasi auttaa kaikin tavoin. Mulla on sf-mitta ollut jo reilun kuukauden sama eli 32cm. Vauva on siis ollut aika pitkään jo ihan alhaalla. Muut arvot oli ok, ei niistä enempää.

Meillä esikko siirrettiin 5kk iässä omaan huoneeseen, kun tuntui, että häirittiin kaikki toisiamme ja vauva heräili jopa 8krt yössä. Sit kun saatiin poika omaan huoneeseen, niin avot! Ns. turhat heräilyt loppui ja vaan pari syöttöä jäi. Nytkin pidetään vauva ensin meidän huoneessa, mutta koitetaan sitten mahdollisimman pian laittaa esikon kanssa samaan huoneeseen. Katsotaan kuinka käytännössä sitten onnistuu ettei esikon unet häiriinny. Molemmille ei ole omaa huonetta, joten vauva nukkuu joko meidän tai veljensä kanssa. Perhepeti ei ole ollenkaan meidän juttu :ashamed: Mä en nukkuis itse minuuttiakaan...

Sain tosiaan täksi illaksi jo ajan siihen vyöhyketerapiaan. Ihanaa! Terapeutti sanoikin, että monella on auttanut synnytyksen käynnistymisessä, mutta se toki vaatii sen, että keho on muutenkin valmis synnyttämään. Kerron sitten kuulumisia sieltä :) Nopealla vilkaisulla löysin pk-seudulta seuraavia hintoja: 43e/60min ja 60e/60min. Edukkaamminkin varmaan saa, jos tietää mistä etsiä.

Nyt syömään; hirveä nälkä, kun oltiin aamupäivä esikon kanssa pulikoimassa tuossa lähikylpylässä. En tiedä olisinko ees saanu enää mennä, mutta pakko oli keksiä jotain sadepäivän iloa :)
 
bebes: Multa muuten kans kysellään vähän väliä, et onks mitään tuntemuksia yms. Vähän alkaa ärsyttämään, kun en edes tiedä mitä pitäs tuntua?!?! Sanonkin vaan kaikille, että ei ole :D Jokojoko -kyselyjä ei onneks ole vielä tullut.

Ja juu, hikoilua täälläkin :/ Ei tosin yöllä, mutta päivisin tulee tuskanhiki pienimmästäkin urakoinnista, kuten esikon pukemisesta.
 

Yhteistyössä