***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

Nyt olisi sitten kämppä siivottu, lattiat imuroitu ja pesty. Joten vauva voisi tulla :heart: On kyllä muuten hieman vaikeaa imuroida parisängyn alta tämän mahan kanssa, joten pistin semmoisen robomopin pyyhkimään pölyt sieltä :p Eipähän se seiso ainakaan tyhjänpanttina kaapissa.

Viikonloppuna olisi tiedossa mökkikeikka. Yöksi ei kyllä viitsi jäädä, kun huussissa saisi juosta turhan usein. Harmittaa vaan, kun neuvolalääkäri kielsi uimisen. No saahan sitä saunoa kuitenkin.

Helinä
 
heippahei.
nyt on elämäni ensimmäinen vyöhyketerapia takana! teki vähän kipeetä, mut ei ollu mitenkään tuskaista... vatsa rupes toimimaan samantien ja mahaa on vihlonu enemmän ja vähemmän koko päivän. samoin kovetellu on useemmin.. tiedä sit, et johtuuko se terapiasta vai mistä, mut yritän ainaki uskoo siihen et ois terapiasta johtuvaa :)
samoin bongasin vessassa käydessä n. tunti sit valkeen limaisen klöntin/ valkeeta limaa. ei haissut valkkarille eli olisko sitä limatulppaa??? :D

*muoks*
tietääkö joku saako mies tulla flunssaisena synnytykseen mukaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rekkumaaria:
heippahei.
nyt on elämäni ensimmäinen vyöhyketerapia takana! teki vähän kipeetä, mut ei ollu mitenkään tuskaista... vatsa rupes toimimaan samantien ja mahaa on vihlonu enemmän ja vähemmän koko päivän. samoin kovetellu on useemmin.. tiedä sit, et johtuuko se terapiasta vai mistä, mut yritän ainaki uskoo siihen et ois terapiasta johtuvaa :)
samoin bongasin vessassa käydessä n. tunti sit valkeen limaisen klöntin/ valkeeta limaa. ei haissut valkkarille eli olisko sitä limatulppaa??? :D

*muoks*
tietääkö joku saako mies tulla flunssaisena synnytykseen mukaan?
Meil kakkosta synnyttäessä oltii molemmat sairaana, miehellä oli sellanen "maski" vaan naamallaan sit koko sen ajan, mutta tiedä sit ny sikalunssan aikaan, et onko jotenni erijuttu.

Panikos se siulle ne napit korviin siel vyöhyketerapiassa?? Mul laittoi ja niit olen painellut sit ihtekseen, samoi niit pisteitä tuol kantapäis, neuvoi oikei kädestä pitäe miten voisin ihte niit hieroa ja paineilla ja suppareita kyl saa aikaan jotka sitten laantuu jonni hetken kuluttua. Lisäks nauroi että sit mies lisäks nännejä hieromaan, se ainakin mulla saa aikaan kipeimmät supparit.
 
Rekkumaaria aijotko käydä viel uudelleen siel vyöhyketerapiassa? Mul olis aika la uudestaan.

Ensi viikolla miehellä paljon vapaita päiviä joten toivottavasti pienikin tahtoisi silloi tulla maailmaan. Tosin, kurja et just taas vanhempi lapsista kipeenä. Kuumetta ja yskää. Saa nähä ehtiikö ihtekin sairastua viellä siihenkin sitten ennen synnytystä.
 
onnea nyytin saaneille :flower:

fiksu Älä huoli,minäkin olen takuulla lokakuun puolella vielä yhdessä kasassa.LA on 28 päivä ja kaikki on mennyt yli.Esikoinen syntyi 40+3,kakkonen 42+2 ja kolmonen 40+6,että hyvinkin ollaan lokakuun puolella kasassa :kieh: paitsi jos tuo vyöhyketerapia antaa vauhtia :whistle: tuskinpa.
36+3
 
ElämänIlo3
se terapeutti käsitteli ensin mun jalat ja sit lopuks vielä paineli korvanlehdistä ja hartioista.. ajattelin mennä uudestaan, jos nyt ei synny ennen sitä :) eli tiistaille (LA:n aatoksi) varasin uuden ajan.
terapeutti kovasti kehui, et hänen asiakkaillaan 2 pv:n sisällä on yleensä raskaus käynnistyny, paitsi yhdellä, joka sit käynnistettiin. kyl mä kovasti ainakin haluisin uskoo siihen et toimis munkin kohdalla :) mut tosiaan maha rupes toimimaan kunnolla! ja ei siitä haittaakaan oo, tuntu tosi ihanalta, kun joku käsitteli jalat.. nimittäin on ihan mahdotonta enää taipua rasvaamaan itse jalkoja edes nilkoista alaspäin!
 
Heipä hei :x (tervehtii nöyränä ja anteeksianoen) :ashamed:

Mulla huomenna äippäpoli ja jänskää et mitä sanovat siitä viimeviikkoisesta tuskanpyörähdyksestä päivystyksessä..tuskimpa ainakaan aikaistavat yhtään käynnistystä.. :/ Niiiiiiiiin tuskanen olo jo et ajoittain vaan itkeä tihrustan..kun ei mtn jaksa.. :ashamed: Anteeksi omaa napaa.. :headwall:

Palaan huomenna polin jlk josko supparit ja muut kivut ois aukaisseet paikkoja edes jonnin verran.. :wave:

Arestinsa kärsinyt Äippä35v ja Nuppu36+3 :flower:
 
Äippäpoli kuulumisia:)

Elikkäs kävin tänään siellä Kättärillä synnytystapa-arviossa:

Vaavi on pää alaspäin;) Ei ole laskeutunut eikä kiinnittynyt vielä
Kanavaa jäljellä vielä 3cm, mutta oli sormelle auki.
Typyn painoarvio 2900g ja menee ihan keskikäyrillä, eli pitäisi olla pienempi kuin veljensä;)

Seuraava käynti 30.9 jolloin vko 40+2. Ja lupasi lääkäri että käynnistellään jos näyttää että kasvaa taas isoksi..

Siinä kai kaikki tärkein, nyt vaan odotellaan rinsessan syntymää, ihanaa kun saan mahdollisuuden synnyttää alakautta:)


Nyt ei jaksa muuta, väsyttää niin paljon :ashamed:

Inka ja Maisa 36+3 :heart: :heart:
 
O&O: Eikö sulla ollutkaan mennyt lapsivesiä vai mikä väärä hälytys oli? Harmillista :/

Usvatähti: Voimia koitokseen!!

Tämä menee kans huomenna vyöhyketerapeutille ihmettelemään ja parantelemaan oloaan. Eikä haittaa vaik auttais synnytystäkin :) Lähinnä tuo synnytyksen sujuvuuteen vaikuttaminen kuulostais helpottavalta.

Mutta ny nukkumaan :wave:
 
O&O voi hitsi :(

Usvatähdelle tsemppiä ja pidetään peukkuja ettei käynnistys veny moneksi päivää! :flower:

fysioterapeutti hieroi tänään mun koko yläselän ja niskan ja hartiat ja vitsi kun teki kipeetä mutta hyvää! innolla ootan teidän vyöhyketerapiakuulumisia, siis että auttavatko :p itse siihen nimittäin uskon kyllä..haaveissa olisi kanssa mennä, ehkä ensi viikolla. pitää nyt katsoa.

nyt ei väsytä sitten yhtään..nukuin päiväunet sit välillä 19-21, johtuen varmaan viime yöstä ja vessassa ramppaamisesta. jellonalla oli ollut samaa vaivaa. toivotaan et me molemmat ja kaikki muutkin saadaan unta hyvin tänä yönä.. |O
 
O&O :hug: Noita sattuu :)

Mulla huomenna aamulla neuvola. Ei enään mitenkään innosta ravata siellä.
Samat jutut jne.

Onko teille alettu jo soittelemaan?
Mulla on tänäänkin koko päivän soinut puhelin että jo joko nyt?
Oletko jo synnyttänyt? Tuntuuko mitään? :headwall: :kieh:
Sanoin vaan kaikille soittajille että kyllä mä sitten ilmoitan kun jotain tapahtuu tai
sitten viimeistään kun vauva on maailmassa.
Sama kun se unohtuisi sitten kertoa :LOL: :whistle:

No toisaalta kiva että muutkin elää jännityksessä mukana mutta liika on liikaa.
Ei oma mieskään hätiköi noin paljon kuin muut.
No mä uskon että mä synnytän vasta 41+3 tai siitä eteenpäin.
Ainakin tuntuu siltä ja nämä muutkin menneet samalla lailla.

Jännittääkö jo muita tuleva H-hetki?
Mulla kun on kummiskin jo neljäs. Niin silti joskus kurkkuun tulee sellainen
puristava tunne että hei apua meille tulee kohta oikeesti se neljäs lapsi :ashamed:
Ihan kuin tässä ei olisi ollut jo 9kk:ta aikaa tajuta sitä :LOL:

Nyt mä painun nukkumaan niin olen pirteenä huomenna neuvolassa.
Pitää ottaa siellä puheeksi toi mun unettomuus ja sitten jatkuvat päänsäryt+nyt turvotus
ja painon muutokset.
Päivässä saattaa paino helposti heittää kilollakin??? :eek:
Ei ole ennen tälläistä ollut?
No huomenna olen ehkä taas astetta viisaampi. Tai sitten en. :D ;)

Bebes & Salamatkustaja 39+5 (kohta) :heart::heart:
 
Olin eilen neuvolassa. En tykännyt uudesta neuvolatätösestä yhtään. (Olen siis vaihtanut paikkakuntaa ja tuttu sekä turvallinen neuvolatäti vaihtui uudeksi)

Koska tuollaiseen synnytystapa-arvioon mennään, vai mennäänkö vain silloin jos on jtn ongelmia? Tuntuu, etten tiedä mtn vaikka olen lukenut jokaisen kirjan mitä on varmaan julkaistu. Tuntuu ettei käytännön asioista puhuta paljoa mitään neuvolassa, mutta hössötetään sitäkin enemmän.

Fiilistelen vieläkin, että meillä on uusi, siis JUURI VALMISTUNUT talo. Kaikki vauvanvaatteet pesty ja laitettu kaappiin odottamaan tulokasta. Hiukan ahdasta kyllä on joka toinen vkonloppu kun miehen lapset ovat täällä, kun lasten huoneessa on kerrossänky sekä pinnis, mutta toki meijän "kauha" nukkuu aluksi meidän huoneessa. Itse olen sitä koulukuntaa, että lapset omaan huoneeseen heti kun mahdollista. (Pahoittelen nyt jos aiheutan jollekin sydänsuruja ja närkästystä)

Ihme aikoihin olen hereillä nykyään. Miehellä kello soimassa töihin niin mä herään samaan aikaan vaikka saisi nukkua!

36+2
 
yonnazzz Mulla vähän samanlainen ajatus tosta nukkumisesta.
Ja meillä ainakin nukutaan paremmin siellä omassa huoneessa ja omassa sängyssä.
Eikä me edes mahduttaisi samaan huoneeseen :LOL:
Mutta kaikilla on omat tapansa. Meillä sama kuin teillä :D ¨

Yhdeltätoista vasta se neuvola. Argh jotain tekemistä kiitos. :D

Bebes & Salamatkustaja 39+5 :heart: :heart:
 
Tääläl ollaan myös hereillä...

Jännitellän Äippäpolille menoa... :/
mitähän ne sanoo...huih.....se on 10.20...jos en joudu mihkään jäämään, tuun kyl tänne
kertoilemaan siellä sanotut jutut...

Huonosti nukuttu yö taas takana..... :ashamed:
Vois vielä ZZZ zzzzz ZZZZ zzzz.....Eilen oli peiton heilutusta, ja illalla alko suppailee..
EI kipeesti mut useita useita tuli ja vihlo tonne jonnekkin kohdunkaulalle...
Jännitin sitten lähtöä taas koko yön vissiin..koska olen kuin nukkuneen rukous.. :ashamed:

Noh jospa se tästä...

esmeralda- ja pikku mies 40+4
 
Huomenta myös täältä. Ysiltä on se äippäpoli ja tsekataan, että mites päin se asukki nyt oikein masussa onkaan. Jännittää ihan hirveästi koska en osaa päättää mitä ajattelen mahdollisesta käännöksestä. Toiseelta joo, toisaalta taas ei missään hinnassa...

Bebes, KYLLÄ JÄNNITTÄÄ ja paljon jännittääkin. Meillä on vielä esikoinen kyseessä joten kaikki on niin kovin uutta ja outoa. Sitä vaan miettii, että miten ihmeessä pärjään täällä kotona sen pienokaisen kanssa. Ja mistä hitsistä tietää mitä pitää tehdä milloinkin ja yksinkertaisetkin asiat tuntuvat hypyltä tuntemattomaan. Esim. se, että mitä ihmettä vauvalle puetaan päälle kun lähdetään sitten joskus ulos kävelylle?!? :kieh: . Noh, ehkä me selvitän tästä :D .

Yonnazzz myös meillä samansuuntaisia mietteitä tuosta nukkumiseta. Itse olen ERITTÄIN huono ja herkkä uninen joten uskon että oman ja sitä kautta muidenkin parhaaksi, että rauhoitan yöt nukkumiselle enkä keskity jokaiseen käännähdykseen ja yskäisyyn. Mutta kun ekasta on kyse niin voihan se olla, että nyt ajattelen näin mutta käytäntö on jotain ihan muuta... paras olla vielä vannomatta mitään.

Tuun sitten päivällä kertomaan miten äippäpolilla meni... kääk.
Cummastelija 37+4
 
käynnistyksestä
mulle tosiaan sanottiin neuvolassa, että käynnistävät (jos ei aiemmin synny) 41+3. Ilmeisesti ihan normaalikäytäntö. Kun olin siinä uskossa, että käynnistys tapahtuu aikaisintaan 2vkoa lasketun jälkeen??
vyöhyketerapiasta
edelleen yhdessä kasassa :) mutta uskon kyllä, että jotain tuolla alakerrassa eilisen aikana alkoi tapahtua.. vihlomista ja hassua "juilimista" mahassa. meen sit tiistaina tosiaan uudestaan.
mies on kipeenä, hirvee flunssa ja kuumetta. mullakin alkaa kurkkua kaihertaa, toivottavasti pysyis suht terveenä!

Facebookista
oliko joku ryhmä perustettu fb:n? miten sinne pääsis osalliseksi? :)

voimia kaikille :wave:
 
Huomenta!

Esmeralda-: Voimia sullekin! Täällä tuntuu olevan yhdellä sun toisella tänään polikäyntejä... Tsemiä kaikille! :D

Tää lähtee kanss kohta polille. Ötzki leikkii edelleen kompassineulaa eikä oo mitään merkkiäkään ulostulosta. Toivottavasti sais tänään jotain aikataulua tuohon kun tuntuu että hermot menee. Lisäksi hermostuttaa hieman tuo Ötzkin koko, vaikkei pitäis olla kyllä lähelläkään esikoisen kokoa.

Facebookista: Jos nyt oikein muistan niin se oli Usvatähti joka sinne FB:n ryhmään pystyy kutsumaan ja hän on nyt siellä käynnistyksessä... Varmaan sitten kun kotiutuu nyytin kanssa niin järjestyy...


Lisää kun asioista tiedän... :D

Olkkis ja Ötzki 39+5
 
vyöhyketerapiasta mä luultavasti en sit käykään siellä toista kertaa ku näytti ne tärkeimmät pisteet ihtelle ja niitä sit koittanu hieroskella. Aiheuttaa kyllä tosiaan supistuksia jotka lopahtaa heti. :LOL: :LOL: Eilen koitin sitten viellä käydä mehtäs kiipeilemäs tunnin ajan ylös alas kukkuloita (viel pari kolme vk sitten ei kärsiny tota tehdä ku nii suppaili, nyt ei tuntunu missään, ei edes hengästyttäny) ja heiluteltii peittoja ukon kanssa mut mitää muuta ei tapahtunu kui että mä nukahdin ku tukki, tosin, yö meni ihan persuuksilleen. Heräilin vähän väliä, en löytäny asentoa jne. :headwall:

 
Täällä ei mitään synnytykseen viittaavaa. Nukuin taas niin hyvin koko yön enkä edelleenkään oo tuntenut ainoatakaan supparia. Mä oon kans varma, että pampula ei ennen LA:ta synny vaan yli mennään! Eli oon täällä kyllä varmasti pitämässä seuraa muille peränpitäjille tuolla syyskuun loppupuoliskolla! Mulla on onneks niin hyvä olo, että sen puolesta vauva saa pysyä masussa vielä, kunnes on valmis syntymään. Tietty kyllähän toista on ikävä, mutta ehditään me tutustua toisiimme sitten syntymän jälkeen. :) :heart:

Mutta nyt aamupalalle ja sitten siivoillaan ja pistetään väriä hiuksiin, ripsiin ja kulmiin, jos vaikka pääsis poseeraamaan synnytyksenjälkeisiin kuviin kohta. :LOL:

Rosehip ja pampula 39+2 vissiin...
 

Yhteistyössä