***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

Nyt kun on saanu kasattua ittensä jotenkin nii jaksaa taas kirjottaa..
Eli tosiaan väärä hälytys. Lapsivedeksi luultu olikin jotain muuta eritettä ja kätilö sanoi että vahvasti epäilee että se oli vetiseksi muuttunutta limaa joka on aivan normaalia näillä viikoilla..Eli testasivat tikkutestillä ettei se ollut lapsivettä.. Sanoivat vaan että pitää tulla uudelleen jos alkaa lorahdella tai supistella mutta eilen ei ollut vielä meidän vauvan syntymäpäivä. Kätilö sanoi että vauva tulee varmasti lähipäivinä kun oli niin alhaalla jo.
No pääsipä ainakin tarkistamaan vauvan sydänkäyrän joka oli kuullemma todella hyvä..
Sairaalasta pois lähtiessä turhautuneisuus kyllä valtasi mielen ja tuli todella kurja olo kun odotti niin kovasti että nyt se syntyy, mutta ei niin ei.. :'(

Nyt vaan odotellaan taas.. :|

Ja onnittelut Anrikalle vauvan kotiutumisesta ja tsemppiä esmeralda- :flower: :heart:


O&O 39+3 :heart: :heart:
 
J84
Heipsan :)

Nyt olis kaikki hankittu ja kassinkin pakkasin, kun kerran 37 on täynnä :D

Nyt ei oikein muuta tuu mieleen, mut tsempitykset kaikille synnyttämässä oleville ja sinne pääseville :wave:

J84 37+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:
Vyöhyketerapiasta olen kuullut vain hyviä kokemuksia, tutkitusti synnytyskin sujuu nopeammin yms. Musta olis ihana mennä ihan perus jalkahoitoon, mutta en uskalla. Pelkään että synnytys alkaa ennen sitä 15.9 sektio aikaa.. Joten yritän nyt vältellä tässä kaikkea mahdollista. paitsi eilen kyllä sain älynväläyksen. Olin keskustassa ja löysin kaksi kivaa mattoa. Pakkohan ne oli sitten heti ostaa ja sporalla kotiin raahata :ashamed: ...

Mulla on viikonajan vaan pahentunut ilmeisesti liitoskivut. Tuntuu että koko alapää repeää kohta. Sattuu niin hel*****ti tonne alavatsaan ja nivusiin. Pahinta on puolimakaavassa tai makaavassa asennossa liikkuminen. Sängyssä tai sohvalla pienikin jalan liikautus sattuu. Yöllä on niin tuskaa vaihtaa asentoa tai käydä vessassa. Samoin lantio, lonkat ja alavatsa poksuu ja paukahtelee. En tiedä miksi nyt yht´äkkiä näin on pahentunut. Voisiko johtua siitä että lapsivettä alkaa olemaan niukanlaisesti ja vauva painaa enemmän tonne alas. Tosi kamalaa. Mulla viikonpäästä alapään sokerointi, saas nähä mitä siitä tulee ja missä asennossa ne karvat saadaan revittyä :LOL:

yonnazzz hei kiitos vinkistä. Toihan on tosi edullinen ja melkeen meidän naapurissa. Empä ole aikaisemmin tajunnut mitään aktivitteettia tuolta katsella :)

Kohta kampaaja (juurikasvu+ripset ja kulmat) ihanaa :)

Huomenna poksahtaa ! Miimu ja Masu 37+6

Muakin kiinnostaa, oot melkein samoilla viikoilla kun mä, itse kelasin mennä tuonne, kun se on ihan myös meidänkin vieressä :D
 
O&O: Mulla oli ihan samanlainen väärä hälytys samasta asiasta kun oli rv 34+1 tosin sillä erotuksella että olin vielä kipeä ihan kuin olis supistellut. Kävin Kättärillä silloin ja sanoivat ettei kannata häpeillä vaan mielummin tarkastuttaa kuin jättää tarkastuttamatta. Kyllähän sitä itseäkin silloin ketutti ja varsinkin hävetti tuo väärä hälytys mutta tulipa ainakin itselle levollinen mieli kun tiesi että vauvalla on kaikki hyvin.

O&Ö
 
Hellureit

Terveiset äippäpolilta!

Tilanne seuraavanlainen: Kohdunsuu hyvällä mallilla, kanava lyhentynyt 3 cm:stä 1 cm:ään, pehmeä ja vauva alhaalla, etusuu auki.. Äiti edelleen itkuinen, väsynyt ja tuskainen..synnytystä ei käynnistetä ennen viikkoa 38 jotta vauvan keuhkot olisivat riittävän kypsyneet.. Mutta saatiin aika viikolle 38+0 (nyt 36+4) ja jos ja KUN tilanne sama tai jopa pahempi (tunnen itseni) niin siitä saadaan jäädä suoraan käynnistykseen!!
Elikkäs jos kaikki menee hyvin ja suunnitellusti niin meidän vauveli syntyy sitten silloin viimeistään..eli nyt enää 10 päivää kärvistelyä
Huh huh kyllä on nyt huojentunut olo ja tietysti epätodellinen, ei tahdo uskoa et enää tosiaan se max 10 päivää.. Hurjaa...

Teki muuten tahallaan se leguri ronskilla kädellä sen sisätutkimuksen jotta vois jtn saada aikaiseksi ennen sitäki ja sitten kotiin päästyämme kävimme koiran kanssa vielä hiipakan lenkin ja nyt tosiaan tuntemuksia..ehkäpä supistuksia..

Äippä35v ja Nuppu36+4:flower:
 
Nuppu09 Miks sul olo nii tuskainen? Mä en muista mitä olet aijemmin kirjoitellut. Mut todella ikävää kuulla. Musta tuntuu et loppua kohden ihtel itkuisuus todellakin pahentunu, kuten aijemmin täällä kertoillu ja niin oli joillain muillakin. :kieh: Tänäänkin useemmat itkut ehtiny ja ihan tyhjästä. Huomenissa käväsen hierojalla hierottamassa selkäni ja hänkin osaa vyöhyketerapiaa joten samal lupaili painella niit "synnytys" pisteitä. Jos vähän helpottas tuo selkäkipu taas ja jos silki sais tätä hommaa eteenpäin..ainakin lisää toimintaa kohdunsuulle. Selkä tais ottaa nokkiinsa siit eilisestä kukkulakiipeilystä. :LOL:

 
Hikoilusta tai paremminkin kuumuudesta kärsin öisin. Olen monena yönä herännyt ilman peittoa, joka siis johtuu siitä, että olen sen itse näköjään vipannut johonkin. Pari yötä sitten menin nukkumaan ennen miestäni, ja aamulla mies kysyi, että oliko kuuma nukkua. Silloin kun hän tuli viereeni, olin mytännyt koko peiton alleni, joten taisi olla mulla vähän liian lämmin siellä peiton alla. Eikä meillä makkarissa ole kuin se 21 astetta, ja yleensä kyllä ennemminkin palelen. No, onneksi saan kuitenkin nukuttua.

Helinä
 
Elämänilo3 mulla diagnosoitiin alkuraskaudessa raskausmasennus ja eivät suostuneet sillä hetkellä olevaa lääkettä vaihtamaan kunnes suurinpiirtein kesäkuun alussa löin nyrkkini lääkärillä pöytään ja vaadin sitä..tuloksena vaihtoivat lääkkeen ja kuin ihmeen kaupalla oloni olikin melkein koko kesän hirmuisen hyvä kunnes tuli tämä ikuisuudelta tuntuva loppuraskaus ja masis iski taas..olen viimeisen kuukauden aikana ollut todella tuskainen, ahdistunut ja itkuinen ja tosi kipeä fyysiseti ja meinasivat vielä ennen synnytystä vähentää kaiken lääkityksen pois ja juuri jenkeis on valmistunut tutkimustulos jossa masennuksesta kärsivät raskaana olevat äidit eivät saisi missään tapauksessa lopettaa lääkettään jottei tulisi lapsivuodepsykoosia..että tälläistä tänne.. :ashamed: :ashamed: Noh enää se 10 vrk.. :headwall: :headwall:

Sitten kaikenlisäksi vauva menee yläkäyrien ylhäällä..vaikea hengittää..yms..
vali vali vali.... :kieh:

Äippä35v ja Nuppu36+4 :flower:
 
Nuppu09 valita vain =) sitävartenhan mä kysyin. Mul ei mene vauvan kasvu edes yläkäyrillä mut silti olo tuskainen ja tukala ja hankala ja kipee ja ja ja...toi kipu ja hengenahdistus saa myös mielialan usein nii alas. Laitonki sulle priva viestiä.

..että vali vali täältäkin :LOL:
 
:wave: Tervehdin tuolta lokakuisista :D

Olette puhelleet vyöhyketerapiasta ja kyselleet jotain vinkkejä mistä itse voisi hieroa ja painella.

Tuolla synnytys osiossa oli tämmöinen linkki
http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html

En tiedä, miten todellisuudessa on, kätilöt näitä joissain määrin ovat käyttäneet myös.
Itse tein näitä siskolleni rv37+? lähtien muutamia minuutteja kutakin kohtaa, jotka sallittuja olivat ja aina kahtena päivänä peräkkäin...sen jälkeen alkoi limatulppa irtoilla...jatkettiin taas samalla tavalla ja aiheutti joitain supistelujakin. Viikon päästä irtosi tulppa kokonaan ja vuorokauden päästä siitä synnytys käynnistyi..
Eli suomeksi, eli siitä kun aloitettiin painelu, meni n. viikko käynnistymiseen.
Saattoi olla toki sattumaakin, mutta ei noista haittaakaan ole..rentouttaa mukavasti =)

T:
paapelo+poju+Deri 35+6
 
Tänään tuntunut huomattavasti enemmän vatsan kovettumista kuin "normaalisti", nyt kun oon oppinut nekin tuntemaan.. Oikaisin sohvalle ja kyllä se nyt sit supistaakin ihan kunnolla. Mutta on nää varmasti silti laimeita verraten synnytyssupistuksiin ;)
 
Kerttuneiti: Kestääkö noi harjoitussupistukset sulla pitkäänkin? Itselle on nyt ihan muutaman viime päivän aikana tullut tollaisia minuuttitolkulla kestäviä harjoitussupistuksia... Välissä oikein kipeitäkin mutta pääsääntöisesti kuitenkin noita napakoita harkkareita. Vois kyllä jo muuttua kipeiksi... :D

O&Ö
 
Olkkis kestäisivätköhän noin 15-20s kerrallaan. ja noi on sellasia jotka on ensin alkaneet sellasella vähän viiltävällä kivulla ihan, ihan alaselästä/ häntäluusta ylöspäin (tai siis tarkotan että toi tuntuu selän puolella) ja parin sekuntia ton alkamisen jälkeen alkaa vatsaa kiristään ja sattuun. oon ymmärtänyt et suppareita voi olla vaikka millasia erilaisia.. sulla on tullut monta sit putkeen, ilman et oot tuntenut niitä "välejä"? mullakin tuli kerran ja se tuntui hassulta kun tuntui ettei oo mitään hengähdystaukoo. tuttu kätilö sanoi nyt yks päivä, kun kerroin näistä selän puolella tuntuvista mutta mahan puolelle jatkuvista tosi tuntuvista suppareista että ne tekee oikeesti paljon ja synnytys vaikuttais olevan lähellä. katsotaan nyt, eikös se ole aika tapauskohtausta ;)
 
O&O: No olipa harmillista, ettei siellä vielä päästykään tositoimiin. Mutta eiköhän se teidänkin aika pian koita! :hug:

Mä kävin nyt sitten siellä vyöhyketerapiassa ja oli hyötyä tai ei, niin ihanalta tuntui! Oli NIIN rentoutunut olo sen jälkeen, et hyvä kun pystyin ajamaan kotiin :) Terapeutti myös näytti jalasta kohdan jota kannattaa hieroa pari kertaa päivässä parin minuutin ajan. Aktivoi kuulemma kohdun ja lantion alueen lihaksia.

Mulla kestää noi harkkasupparit jotenkin tosi kauan. Tai siis et helposti 30-60s. Ja nykyään saattaa joidenkin kohdalla jopa tuntua vähän et eivät enää ihan huomaamattomia ole. Mutta ei silti vielä mitään ihmeempiä. Ei edes sellasia kuin viime la-su välisenä yönä oli. Mut en mä edelleenkään ala ahdistumaan :) Eiköhän se vauva osaa sieltä tulla aikanaan. Nythän on vasta laskettu aika ja yliaikainenhan tuo on vasta kahden viikon päästä. Mut toivotaan nyt et ennen sitä tulis :D
 
Pikaisesti uutisia :heart: :heart:

Meille syntyi eilen 3.9 illalla klo 18.58 kiireinen pieni PRINSESSA :heart: 2900 g ja 48 cm :heart:
Viikot oli 38+2. Tänään päästiin kotiin, huomenna tulee kätilö kotikäynnille ja maanantaina sitten käydään vielä näytillä sairaalassa. Ihanaa kun saa olla kotona..

Mulle osui mukavat kätilöt, ja kyllä mä annan taysin toiminnalle tästä synnytyksestä täyden 10 :)

Palaan asiaan myöhemmin.

Tyttönen, isoveli ja pikkusisko :heart: :heart: :heart:
 
Onnea tyttösen perheelle!

Noista mun kestoharkkarisuppareista: Voihan tuo olla etten vaan oo "tajunnut" noita taukoja noiden harjoitussuppareiden välissä. :D Pitää ruveta ajatuksen kanssa noita seuraamaan varsinkin soffalla ja sängyssä maatessa koska noissa niitä tulee kaikkein eniten. Tosin on kyllä seassa ollut muutakin koska sekä ulompi että sisempi kohdunsuu on auki. :D

O&Ö
 
tyttönen onnea! :flower:

olkkis mulla noi kivuttomat harjoitussupistukset kestää kans kauemmin kuin ton about 20 sekuntia, mutta tunnen kyl ne välit.. sulla on sit yhtä supistusta, onneks ei ilmeisesti satu niin voi koittaa olla mahdollisimman rennosti =) kohta ne siitä napakoituu entisestään ja alkaa kunnon kipuilu ;) on tää hassua aikaa kun oikeen toivoo sitä kipua itselleen :D (tosin mä toivon enemmän että tää malttaa odotella masussa vielä ainakin viis päivää)
 
Oikein paljon onnea tyttönen pienestä prinsessasta :heart: :heart:
Määkin tahon jo ;)
Kiinnostais kans toi vyöhyketerapia, täytyy alkaa kattelee hintoja ja paikkoja missä tehdään, jos jollain pk-seudulla joku "hyvä" niin saa infota:)

Inka & Maisa 36+4 :heart: :heart:
 

Yhteistyössä