***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

ElämänIlo3 ihan saman neuvon sain neuvolasta eli pitää vaan kärsiä ja ottaa terveuskeskukseen yhteyttä jos kuume nousee korkealle. Noh, tässä on nyt vedetty teetä kaksin käsin ja yritetty toipua. Onneksi ei ainakaan ole mennyt pahemmaksi eli varmaan ihan normi flunssasta kyse. Tosin eläisin kyllä mieluummin ilman sitäkin, ei enää tässä loppuvaiheessa mitään ylimääräisiä tauteja, kiitos.

Huomenna olis sit taas neuvola. Ei muuta jänskättävää kun se pissa jossa on pari viimeistä kertaa ollut vähän sokeria. Muuten uskon, että ihan normi reissu. Aloitin äsken sairaalakassin pakkaamista mutta se jäi kesken kun en todellakaan keksi mitä sinne haluan laittaa. Onneksi sairaala on vajaan 10 kilsan päässä et mies pääsee kyllä täältä kotoa hakemaan kaiken unohtuneen, vaikka useampaan kertaan :kieh:

Onnea Hemppulle. Itse olen tässä muuttanut miehen kanssa takasin Helsinkiin, pois pikkukylästä, sekopäiden keskeltä. Anteeksi ilmaisu, mutta jos ihmisillä ei ole muuta tekemistä kuin juoruta toisten elämästä. No nyt saimme vihdoinkin muutettua ja sain neuvola ajan torstaiksi! Huomenna 36+0 APUA. Stressi vähän lieventynyt kun saatiin muutto suoritetuksi. Olen eilen pessyt 8 koneellista (???!) pyykkiä, myös KAUHAN vaatteet. Tuli nimitys löylykauhasta ja nyt siitä on tullut ihan virallinen masu-asukin nimi, huvittavaa kun se syntyy niin kutsunko sitä vieläkin kauhaksi miehen kanssa?

2 TODELLA KIPEÄÄ supparia bongattu, mutta muuten ihan normi olo, mitä nyt väsyttää ja normaaleita supistuksia, vatsa kovenee jne..Tai mistäs tiedän mitkä on normaaleja suppareita kun on ensimmäinen lapsi.
Mullakin niitä sukkapuikkoviiltoja, en löytänyt, et kukaan olis vastannut mistä johtuu.

Melkein kaikki tavarat jo paikalla ja muutettiin toissa päivänä (En malttanut olla nostelematta..) Mies tuo kohta suklaata ja limpparia, ehkä tää stressikin helpottaa. En jotenkin yhtään osaa olla äitiyslomalla. Tulee syyllinen olo kun ei ole töissä ja ihan normi olo. Vaikka mies vakuuttaakin, että "se on sun työtäs huolehtia kauhasta"

Nyt pötköttämään, vois jo syntyä :D

Paljon oli taas tekstiä luettavana, kiva =)

Onnea Hemppu81! :flower:

Viivi09 kumpi sulla on lähempänä, vammala vai tampere synnyttää? jos nimittäin meet vammalaan niin mun täti on siellä nyt töissä..ja kehuu sitä mestaa 100x paremmaks kuin taysia! on yrittänyt käännyttää muakin sinne synnyttään, kaikki kivunlievitykset jne onnistuu kuulemma siellä samanlailla kuin yliopistollisessa sairaalassa, ja mainitsikohan se et siel on nyt kaikki perhehuoneita..eli jos meet sinne niin viihdyt ilmeisen varmasti! itse en oo vielä päättänyt kumpaan haluan synnyttään mutta tays ois ainakin tosi lähellä.

mullakin oli tänään neuvolakäynti, ja sf-mitta oli pudonnut! ELI ollaan lähempänä vauvan tuloa! ja painoa oli ONNEKS tullut viikossa vain 500g (oon jo nähnyt painajaisia et mies ei tunnista mua kun meen ens viikolla hakeen sitä lentokentältä kun oon lihonut lyhyessä ajassa paljon :LOL: ) ja hb, voi hitto, se ei nyt ota noustakseen kauheesti..nyt oli 119 ja vielä toukokuun lopulla se oli vielä 135 |O raudalla siis jatketaan. siinä tädin tunnustellessa vauvan asentoa (haha, potki häntä taas oikeen urakalla :D ) oli kuulemma supistuksia yhtenään päällä mut voin kyl sanoo et en ois tiennyt ellei se ois sanonut. pää ei kuulemma liiku enää mihinkään. jos hän vielä viikon olisi masussa, sitten saa tulla kun isäkin on täällä ;)

no mitähän muuta. taidanpa juoda teetä tähän väliin =)

miimumaija voi apua sun turvotuksia..no, kaks viikkoo ja avot! :hug: sittenhän ne alkaa laskeen pikkuhiljaa. koitahan jaksella.

kerttuneiti ja puru 38!!

Ainiin, piti kysyä onko joku jo suunnitellut vauvauintia tai vauvatanssia jne..? Varsinkin Helsingin seudulla? Ja ne jotka ova tjo käyneet joskus (jos on lapsia) niin olisi kiva kuulla mitä mieltä ja mihin kannattaa mennä.

Helsinkiläiset huomio: miten toi synnytyssairaalan valinta menee? Kättäri vai naistenklinikka ja miten sekä miksi? oon malttamaton ja Stadin neuvola vasta torstaina! Piti siis synnyttää TYKSissä, mutta siis muutettiin!

Rimpulakissa, juu tuntuu kyllä vähän hassulta, että laitetaan kello soimaan ja aamulla sitten lähdetään hakemaan vauvaa :) Tänään kylläkin tuli noin kolme tuntia kipeitä supistuksia/jomotusta 10-15 min välein. Pelkäsin jo että nyt tulee lähtö, ei olis millään aikatauluun sopinut :)

Turvotukset tosiaan alkaa ihan käymään hermoon. Mitkään kengät, edes kumisaappaat, ei mene jalkaan. Ei hirveesti kauppaa pidemälle viitsi lähteä flipfloppereissa. Ilmat alkaa jo olemaan sen verran kylmät, että seuraavaks pitää varmaan testata miehen converseja. Onnkes ne sitten häviää. Kiitos myötätunnosta :hug:

yonnazzz mä valitsin kättärin sillä perusteella, että se on lähempänä, tutumpi ja sitten siellä on se haikaranpesä. Netistä taitaa löytyä myös jonkun verran keskusteluketjuja joissa noita kahta vertaillaan. Kättärin ja naikkarin lisäksi voit tietty myös mennä Jorviin.

Vauvauintiin oon ajatellut mennä. Se pikkudelfiinit on niistä kai "tunnetuin", mutta en tiedä mikä niistä on oikeesti paras. Kolmea eri ryhmää olen katsellut, hinnan perusteella valitsen, mutta kaikkien nettisivuilta en hintoja löytänyt.

Yonnazzz samoilla linjoilla Miimumaijan kanssa synnytyssairaala valitessa. Itse päädyin aikanaan Kättäriin koska siellä on tuttu kätilö, ei oikeastaan muita syitä. Haikaranpesään en halunnut joten se ei ollut itselläni valintakriteeri mutta jos yhtään kiinnostaa niin kannattaa pitää se mielessä. Tosin en tiedä onnistuuko sinne päästä näin lyhyellä varoitusajalla. Itselläni on paljon frendejä jotka ovat synnyttäneet sekä Kättärillä että Naikkarilla eikä kummastakaan mitään huonoja kokemuksia. Oman muuton takia menenkin itse Jorviin ja sekin tuntui ihan kivalle paikalle kun kävin tutustumassa (ja sielläkin frendit synnyttäneet hyvillä mielin). Itse pitäisi ehkä tärkeimpänä kriteerinä helppoa kulkumatkaa koska stadissa ruuhkat voivat olla valtaisat.

Vauvauintia on suunnitellut mutta asian eteen en ole vielä mitään tehnyt. Haluan ensin nyytin syliini ja nähdä, että kaikki on kunnossa ja pikkuinen terve. Olen vähän tällainen varman päälle pelaaja ja pelkään aina pahinta :whistle: mutta tarkoitus olisi kyllä mennä uiskentelemaan.

Tänään on ollut varsinainen itkuraivari päivä, mies parka. Flunssa on vienyt viimeisetkin voimat ja kaikki pienetkin vastoinkäymiset (siis tyyliin netti ei aukea) on aiheuttanut raivoisia itkukohtauksia. Joka kerta on sitten kyllä päättynyt naurunremakkaan koska en voi olla nauramatta itselleni. On ne hormoonit vaan hassuja :LOL:

Elämänilo3 multa sitä kokkii ei ees aluks meinattu alkaa hoitaa vaikka viikkoja oli alle 34, narisin siit neukussa ja sit alko tapahtumaan, sain siis antibiootit. Rv 35 oli muistaakseni viimonen lääkäri ja sillo otettiin uudet näytteet ja kokki oli poissa, mutta jos ois ollu viel tallessa sitä ei oltas alettu hoitamaan, eli olisin saanu sit synnytyksessä sen suonensisäsen antibiootitn, nyt kuitenki aijon sanoo synnärille mennessä et kokki on ollu, mutta tietoo ei oo onko tullut takasin, toivottavsti sulla nyt ei kuitenkaan ole sitä :)

Onnittelut Hempulle ja Hiljaisuudelle, olikohan muitakin joita en ole vielä onnitellut..? Mut onnittelut vauvautuneille!!!! :flower:

Vyöhyketerapiasta: Mä kävin tänään just 2h sitten ja kyl on tullut suppareita oikein kivasti :D vyöhyketerapeutti kertoi parista tapauksesta jotka menivät hoidon jälkeen suoraan sairaalaan synnyttämään :eek: saas nähdä saisko tää mulla käynnistymään vai laantuuko nää viel..

roonalle kiitos kun jaksoit tehdä meille vielä pinon!!! :flower:

Mut jospa sitä nyt lähtis viel saunoo :D

TiiuHti ja Nipa 39+0

Hempulle tuhannesti onnea pienen tytön johdosta!!!

yonnazzz: Samoin perustein mäkin oon sairaalan valinnut kuin miimumaija ja cummastelija. Kättärille on meiltä helpoin matka. Esikon aikana oltiin Haikaranpesässä ja sinne mennään taas. Hyviä kokemuksia oon kans kuullu joka puolelta, et ei sen puoleen varmaan väliä. Tosin Naistenklinikan sektioista (kiireellisistä sellaisista) on ihan täs lähipiiris pari huonoa kokemusta parin vuoden takaa; on vahingossa leikattu virtsarakkoa tai ommeltu rakkoa tai kohdunkaulaa miten sattuu ja korjailtu sitten myöhemmin.

Vauvauinnissa oltiin Pikku Delfiineissä esikon ollessa 3-10kk ikäinen. Voin suositella lämpimästi! Meillä tosin poika innostui enemmän muskarista. Siellä käytiin 4-12kk ikäisenä ja nyt jatketaan taas kesätauon jälkeen. Tulevan vauvan kanssa tuskin lähdetään vauvauintiin; muskaria mietin sitten keväällä. Muskari on meillä niin helppo, kun on tuossa ihan vieressä parikin eri muskaria.

Tuskanhiki on muuten koko ajan täälläkin. Ei tarvi ku vähän liikkua, puhumattakaan esikon pukemisesta (lääh! ), niin jo on hiki otsalla. Ja sit vielä kun ilmatkin on näin painostavat, niin ei tosiaan voi ees kuvitella, e olis pitkähihaisessa tai farkuissa.

No mut nyt soffalle lepäämään :wave:

rimpulakissa rv 39+4

Unohdin tietenkin jotain kun kirjotin aiemmin..eli suurkiitos roonalle pinosta! :flower:

huh, imuroin äsken koko asunnon. ens viikon suursiivousta aatellen päätin helpottaa sitä jo vähän ja imuroida kaikki listatkin, huh mikä työ :eek: selkä huutaa apua ja kun ennen imurointia supisteli - no nyt supistaa oikeinkin tuntuvasti ja useesti ;) mutta siivous jäi sit imurointiin, ei tällä selällä mitään lattioita nyt pestä.

mä mietein kans tota vyöhyketerapiahommaa..mutta taitaa jäädä väliin :ashamed: ois kyl mielenkiintosta koittaa, ja ihan tavallinen hierontakin josta ootte kirjottaneet..AH! ois niin paikallaan!

cummastelija: Eihän sen uinnin kanssa mikään hoppu ole. Senhän voi aloittaa aikaisintaan 3kk iässä, jos vauva painaa sen 5kg (meillä tuli juur ja juur täyteen ). Ja yläikärajaa ei periaatteessa ole, vaikka sen sukelluksen vuoksi kai oliskin hyvä aloitella ennen 6-8kk ikää. Ja moniin paikkoihin ei voi edes ilmoittautua ennen kuin vauva on syntynyt, joten ehtii sen :)

Roonalle kiitos tästä pinosta ja toivotaan, että joku osaa meille häntäheikeille tarvittaessa lokakuunkin vielä perustaa :D Tai kirjotellaan tässä kunnes kaikki vauvautuneet ja siirtyneet vauvapuolelle =)

Hempulle suuret onnittelut pienokaisesta :flower:

Kuulostaa ihanalta nuo vyöhyketerapiat ja hieronnat, vaikka periaatteessa inhoan vieraan ihmisen kosketusta ja siksi olen pysytellyt poissa tuollaisista. Voishan ne tehdä hyvää :whistle: Pitää laittaa vaan mies hieromaan :whistle: :D Mies muuten sanoi, että vauvan pitäisi syntyä ennen 3.10., kun silloin alkaa pelikausi taas :headwall: Yhdestäkään pelistä kun ei tietty voi olla poissa ja noita pelimatkoja näyttäis otteluohjelman mukaan olevan joka hiivatin viikonloppu ja viikollakin useasti :kieh:

Vauvaharrastuksista olen miettinyt muskaria, jossa käytiin pojan kanssa yksi kausi (kunnes mä palasin töihin, se kun oli päivällä..). Muskari onnistuu kahden pienen kanssa hyvin, kun taas vauvauinti voisi olla hankalampi, kun pitäisi esikoiselle aina olla hoitaja siksi aikaa tai sitten molemmat vanhemmat mukana uimassa :/

Kerttuneiti, mä imuroin aina vähintään joka toinen päivä nämä 140 neliötä ja just sunnuntaina imuroin ja pyyhin rätillä kaikki listat ja kiipeilin yläpölyt ym. ja nyt ois tarkotus kerran viikossa tehdä nuo yleensä harvemmin tehtävät hommat, jotta säilyy puhdasta vauvan tuloon saakka :D Mulla ei tuo siivous saa aikaan muuta kuin enemmän normi harkkasuppareita ja selkävaivoja takuuvarmasti lisää :whistle: :/

Nyt ois vissiin BB-aika :whistle: Jos välillä aina jakson kattois, että pysyy kärryillä mistä ihmiset puhuu :whistle: :LOL:

No meilläkin kättäri tässä lähimpänä. Piti oikein tutkia, mikä ihme tuo hairakanpesä juttu oli kun en tajunnut :D Kiitos muutenkin vastauksista, kyllä se taitaa sitten kättärille viedä tie. Pitää kysellä torstaina neuvolatädiltä enemmän.

Hemppu Onnittelut :flower: :hug: :heart:

Täällä supistaa....taas.... mahaa polttelee ja selkää polttaa |O
Toi mahan puoleinen on sellainen nipistävä poltto. Saa nähdä laantuuko tästä kun
menen sänkyyn? Tänään ollut jotenkin stressi päivä :'(
Itku herkässä ja muutenkin olis tehnyt vaan mieli nukkua koko päivä.

Hikoilusta siitä kärsitään täälläkin.
Suihkun jälkeen varmaan max.10min ja kainalot taas märät :ashamed:
Tosi kivaa joo...

Mutta nyt en jaksa muuta turista palailen taas... :wave:

Bebes & Salamatkustaja 39+2 :heart: :heart:

Huomenta :wave:

No oli sitte vissii joku ennakointi kropalla ku nukuin viime yönä 2 tuntii ja edellisenä sen yli 11 tuntii.. Eli viime yö meni sitte kipeiden supistusten parissa. Kellotinkin yhessä vaiheessa mutta eipäs ollut tarpeeks usein.. nyt aamulla jatkunu supistelut mutta ei vieläkää säännöllisesti.. :|

Tänään ois neuvola ja pitäs olla syömättä viel 4tuntii.. Tekis mieli kahvii ja aamupalaa on aivan jumalaton nälkä.. Ja piru ku jännittää lähtee yksin neuvolaa jos nää supistukset jatkuu.. :whistle:

O&O 39+1 :heart: :heart:

Mä kans eksyin tonne pikku delfiinien sivuille, mutta mitä lukenut niin joissain tuo peruutussysteemi on jotenkin kummallinen, ettet pysty peruttamaan sitä kuin kuukautta ennen jne..

Onko jollain tietoa näitä kirppanat.net tunneista?

Mua kiinnostaisi nuo babyafro-, ballet ja oriental tunnit sitten tammikuusta lähtien vauvan kanssa! Jos jollain tietoa niin saa kehua tai haukkua.

http://kirppanat.net/tuntikuvaukset/aikuinen-lapsi-tanssiliikunta-itamainen/

Itse olen tanssinut aikaisemmin 15 tuntia viikossa niin pakko päästä takaisin kuntoon nopeasti. Toki menen omille tanssitunneille. Ihanaa kun mummo jää eläkkeelle 15.9 niin pääsee vauvan syntymän jälkeen kuitenkin tuulettamaan päätä ja menemään tanssimaan tai jonnekin. Olen miettinyt, että aika onnekas olen, koska mulla on niin paljon hoitajia. (iso)Mummo, sisko, kavereita, joilla ei ole lapsia jne..) ja toki MIEHENI <3

kerttuneiti oli ihan pakko karttahaun avulla tarkastaa kumpi on lähempänä ku aina oon aatellu et vammala olis pikkase lähempänä jos mutsilta kattoo.. No kartta sano että vammalaan on muutama hassu metri vähemmän matkaa ku tayssii mutta sit taas sano että tayssiin oon muutama hassu minuutti vähemmän matkaa ku vammalaa :D Eli siis vois sanoo että saman verran aikalailla :D Mutta taitaa toi reitti vammalaan olla silti helpompi, ei niin ruuhkanen ja sillee nii kaippa sinne kuitenki nopeempi on ku tayssii, kai :D

Mutta vammalasta en oo kyl kuullu mitää muuta ku hyvää :) Mutsi siellä 17vuotta sitte pyöräytti veljen maailmaa ja kehunu vammalaa tosi paljo :) Kaikki siskon muksut ja minäkin ollaanki sit tayssis tultu maailmaa :)

viivi ja 37+4

Huomenta kaikille :D
Mä olen nukkunut pitkästä aikaa 8 tunnin yö unet :D
Ihana olo... nyt taas jaksaa.. kyllä se imee voimia kun ei vaan saa nukuttua.
Noh, toivotaan että ensi yö menee samalla lailla.

Mulla piti olla tänään neuvolakin mutta siirsin sen perjantaille. Silloin on muutakin hoidettavaa niin ei tarvitse turhaan hankkia nyt lapsen vahteja sun muita että pääsee menemään.

Mulla ne supistukset sitten taas muuten laantui kun menin nukkumaan.
Tää supistusten kanssa pelleilykin :kieh: väsyttää ihan älyttömästi.
Mutta kyllä se tästä. :D

Bebes & Salamatkustaja 39+3 :heart: :heart:

J84
Aurinkoista aamua :)

Voi että, kuinka hyvät yöunet sain. Mentiin nukkuun vähän ennen yhtätoista ja kolme kertaa kävin veskissä, mutta sain joka kerta nukahdettua välittömästi uudelleen ja en joutunut edes olemaan keuhkojen ahdistuksen takia hereillä, ihanaa :D Sit heröttiin kuopuksen kanssa 8.15 pirteinä. Tuollaisia lisää kiitos :p

J84 36+5

Yhteistyössä