Syyskuun Sydäntenmurskaajat *maaliskuu*

hei, täällä on yksi joka pelkää että onko masussa olevalla pienellä kaikki hyvin. Kun koko raskaus on mennyt tähän asti ongelmitta.
Ei ole ollu sen kummempaa huonovointisuutta ku se että kaikki ruuat ei oo maistunut.. rinnat oli parisen viikkoa sitten viellä kipeet mutta ei oo enään ja se huolestuttaa vai onko se ihan normaalia että yhtäkkiä ei olekkaan.. ?
Voikun viikko menis nopeesti niin olis ultra..

tiitu ja pieni 11+1
 
odottava ja onnellinen helpottavaa kuulla että muilla myös näin.. viellä viikon kun jaksais odottaa niin sit voi taas huokasta helpotuksesta.. toivottavasti vaikkakin kyllä pelottaa että onko pieni kehittynyt ja kasvanut tarpeeksi jne. mutta päivä kerrallaan.. :)

 
Painosta, paino ei oo noussu (korkeintaan muutama sata gramma), mutta maha on kasvanut :) Alavatsa on koholla ja sen seurauksena oon saanu navan alle pömpön. Farkut meinaa vähän kiristää, mutta ponnarilla oon napin kiinni saanu ja sillä mennään :D

Täällä puhuttiin jaksamattomuudesta, minulla myös vain muutama tunti päivässä sellaista aikaa, että jotain jaksaa tehdä kunnolla. Tänään oli koulussa koe (tulin vasta äsken kotiin), joka kesti kolme tuntia. Olin aivan poikki tunnin jälkeen - en ois yhtään jaksanut keskittyä, mutta sinnillä sain jotain raapustettua ja tehtyä. Onneksi enää ei ole kokeita, ainoastaan etäkursseja.

Minua myös pelottaa, että jotain sattuu papulle. Olen sen hetken onnellinen, kun näen tai kuulen sen, mutta esim heti nälän tullessa olen varma, että se kuolee ravinnon puutteeseen :snotty: Mies naureskelee mun jutuille, kun luulen koko ajan satuttavani/tappavani sen :ashamed: :D Olen aika hölmö, mutta minkäs sitä tunteilleen mahtaa :)

uneksija85 ja papu 12+2
 
Huh, mikä määrä tekstiä! Ja mie olin vaan muutaman tunnin pois koneelta!

Mieki laskin aluks raskausviikot niinkun täysinä viikkoina, eli 14+ = 14.vko. Neuvolassa (ja muistaakseni ä-polillakin) laskevat taas et 14+ = 15.vko. Joten olen nyt omaksunut saman tavan, niin ei tule kysyttäessä sekaannuksia :)
 
Huomenta! :flower:

Pikaisesti vain kiittämässä tuestanne: miten helpottavaa kuulla, että muillakin on samanlaisia pelkotiloja.. Vaan huomenna se tosiaan sitten selviää minun kohdallani, kun ultra on aamupäivällä. Tulen sitten kertomaan kuulumisia!

Mukavaa päivää kaikille :wave:
 
Tervehdys kaikille :wave:

[/b]Painosta:[/b] Tyttöä kun odotin niin paino tosiaan tippui aluksi 5kg mutta nyt olikin tullut jo +1kg mutta neuvola täti sanoi että ei silti ole noussut niin paljon kuin saisi, ois kuulunut nousta jo 2kg.. mutta mua se silti kauhistuttaa :eek:

Parisuhteesta: Meillä tulee tänä vuonna 7 vuotta täyteen, neiti täyttää kesällä 4 vuotta joten esikko syntyi kun oltiin oltu yhdessä 3 vuotta. Huih kun aika menee nopeeta :eek:

Laskemisesta: Se menee oikeesti just niin että kun on esim. 14+2 niin silloin eletään rv 15. Ja kun netistä esimkatsotte että millä viikoilla nyt olette ja se ilmoittaisi vaikka ton 14+2 niin sittenkun luette niitä tekstejä ett miten sikiö on kehittynyt niin se on se kohta rv 15. Tulipas vaikeesti selitettyä, mutta esim. siinä vau:n kirjassakin on että 14+0-14+6= 15 viikko. :heart:

Meillä on neitokainen ollut nyt 4 päivää korkeassa kuumeessa :snotty: Käy niin sääliksi toista kun on niin sairaana.. Kuulemma influenssa se on. Itsellä se oli jo tammi-helmikuun vaihteessa ja kuvittelin et neiti ois selvinnyt siitä ja ois hypännyt sen yli mut tuliin sit jäljestä
:/

TiiuHti + asukki 14+2
 
Naksos hih, ai, no ei sitten lohduttany yhtään toi miu teksti. :LOL: :LOL:
No, kannetaa sit ylpeenä vain jokainen makkara.. =) Ihte onneks luotan siihen et imetykses lähtee se poikkeen mikä tulee, ku kahdelta ekkalta meni puol vuotta ja olin samois mitois, tosin.... =) ei minuu haittas muutama kilo jos jäisikin, olis ihan kivaakin :LOL:

[/b]raskausoireiden jäämisestä pois Ihte olisin iloinen jos alkas jo jäädä poikkeen. Tissit nii kipeet et ku lapset koittaa tulla syliin nii suunnilleen kädet tissien edessä ettei vain niihi kopsahda mikää, yöl ei saa kunnolla mitenkää nukuttua ku täytyy "asetella" tissit hyvin. Pahoinvoiti rassaa yöt ja päivät jne...mutta sit ku pari päivää on menny etten oo oksentanu nii sit tullu tunne että "onkohan kaikki hyvin" :LOL: :LOL: Kai odottavat vain on hiukkasen jännääjiä!

 
Ihte menin sitten tilaamaan ny sen kotidopplerin, et vaiks näit oireita ois muillekin jakaa nii, silti sitä miettii et onkohan se pikkuruinen Ilo siel enää elos jne....voipahan aina ehtii sydänäänet ja rauhottaa mielensä sillä. :kieh:
 
TiiuHti meil samoin molemmat lapset ny kipeinä....nii kauhee nuha et vaiks noikin isoi (5 ja 3 =) ) nii silti tuntuu et se hengittäminen on yöl hankalaa ja ihte ku valvoo niie kans nii ai tätä okseoloo...se vain pahenee. Mut eiköhän se tästä.... =)

paranemisia sinne!
 
[quote raskausoireiden jäämisestä pois Ihte olisin iloinen jos alkas jo jäädä poikkeen. Tissit nii kipeet et ku lapset koittaa tulla syliin nii suunnilleen kädet tissien edessä ettei vain niihi kopsahda mikää, yöl ei saa kunnolla mitenkää nukuttua ku täytyy "asetella" tissit hyvin. Pahoinvoiti rassaa yöt ja päivät jne...mutta sit ku pari päivää on menny etten oo oksentanu nii sit tullu tunne että "onkohan kaikki hyvin" :LOL: :LOL: Kai odottavat vain on hiukkasen jännääjiä! [/quote]

Niin just, kello on jo puol 11, enkä ole oksentanut kertaakaan, ei vielä tunnu edes yök-olo.. ja samantien paniikki: ei kai se vaan oo kuollu???? Huvittavinta on se, et mie oon oottanu oireettomia hetkiä kuin kuuta nousevaa :eek:

 
Mii26 höh, osaisinpas mäki tehhä noit lainauksia.. =) vaa ei onnistu. Et sul meni jo ihan hienosti! Ihte kyl koittanu aatel että en ressais vaiks eilenkin vasta illalla oksensin ja samoten toissapäivänä vaiks olo muuten vähä kurja onkin, mut ei nii kamalaa pahoinvoitia mitä vaiks viime vkl. :LOL: Kuitenkin ootan sit doppleria jo et pääsisin kuunteleen pikkuista....varmaan sit täytyy joka ilta sit ennen nukahtamista kuunnella nii pääsee rauhallisin mielin nukkumaan.

Tyhmäähän se on ressata heti ku tulee vähänkää oireettomuutta (aih, noi tissit sais rauhottua :kieh: ) koska monel miu kaveril loppuu oireet tos 10 rvk paikkeilla ja kaksi siskoistanikin kun oottavat nii molemmil n. 8 vk ja enää ei oireita, mut ni niil on ollu aijemmiskin raskauksis...et huoli nurkkaan ja Mii26 nautihan säki aina niistä hetkistä ku oireet tipoteissään!!!! :D
 
Hui... Ku paljon tekstiä! Eihän tässä jaksa edes kaikkea enää muistaa mitä edellisellä sivulla oli... |O Heh..

Painonnoususta: mä en jaksa siitä sen kummemmin stressaa, muutenkin aina paino heitellyt kilon tai pari suuntaan tai toiseen... Syksyllä sitä tuli muutenkin vähän lisää, kun vaihdoin hyvin liikunnallisesta työstä istumatyöhön, mikä harmittaa kun mä oon muuten niin huono liikkumaan ihan liikunnan vuoksi. On tuo lähiölenkkeily aikas tylsää, mutta minkäs teet... onneks uuden kämpän lähellä on joku pururata tuolla mettässä... Kohta se kesä koittaa ja alan miehen matkassa kulkeen kalalla ym luonnossa, sen minkä jaksaa, niin tulee nautittua siitä liikunnastakin sitten :)
Neuvolan ruokaohjeista sen verran noudatin, että vaihdettiin rasvattomaan maitoon, ja kevyt-tuotteisiin... Mutta muuten, meillä muutenkin syödään paljon kasviksia, ja ruisleipää - ja hyvin harvoin valmisruokaa, yleensä aina ite kokkaillaan...

Mitäs muuta... En mie muista enää :D Ehkä pitäs tänään neuvolassa mainita tästä uupumuksesta ja aivottomuudesta :LOL: Eiku kyllä mä tästä väsymyksestä ainakin valitan...
Ja aivan varmasti se neuvolan täti on tyyliin: "käy lenkillä"... tms. **TTU se lenkillä käynti auttaa yhtään mitään! Ja mistä se tietää käynkö mä lenkillä vai en? Melkein joka ilta tulee käytyä ulkoilemassa!!! Oli kirjoittanut mun tietoihinkin, että ei harrasta liikuntaa... No juu, en ehkä "harrasta" mitään, mutta ei kai se sitä tarkoita että röhnöttää kotona perseellään ja syä suklaata ja sipsiä? Kyllä niinkin joskus tehään,, yleensä sunnuntaisin, mutta... grrh. Alkoipa taas pännimään. Siis että väsyttää. Piste. Tää taitaa olla pikkuhiljaa lataamo-kamaa :LOL:

14+3
 
Pitkästä aikaa ehtisi taas kirjoitella.
Tänään oli neuvolalääkäri. Kaikki hyvin. Tosin lääkärillä taisi olla kiire, sydänääniä en siis saanut kuulla.Lääkäri totesi et ne näkyy koneen näytöllä joka on pääasia. HIvenen kakka fiilis jäi siis tästä reissusta.

Parisuhteesta: me ollaan oltu yhdessä 3 vuotta, toukokuussa on 2- vuotis hääpäivä. Ainakaan esikoinen ei juurikaan ole meidän elämää rajoittanut tai vienyt pois omaa aikaa. Me ollaan alusta asti tehty pojalle rytmi jossa mennää klo 19-20 nukkumaan joten sitä omaa ja yhteistäaikaa on aina ollut.

Millaisia sykkeitä muuten teidän pienillä on ollut?

Hitto, äsken iski kamala raudan maku suuhun eikä lähe sitten millään pois. Esikoisesta kävi samoin kerran.Maistuu vaan niin hemmetin pahalle :x

12+6
 
jenniS meidän Manulla sykkeet on kuunneltu kahdesti ja eka kerralla 140 ja toisella keikkui lähempänä 150. Mulla on tyttöolo =) siis noiden sykkeiden perusteella, vaikka eipä niistä oikein taikaa taida olla ;)
 
jenniS omien laskujen mukaan syke on ollu 150-160. Lääkärissä arvioi, että lähempänä 170 paukutti, mutta mun mielestä ei ollut ihan niin kova. En sitten tiedä mikä se tarkalleen on :)

Naksos minua alkoi kiinostamaan miten noiden sykkeiden perusteella voi päätellä sukupuolen? Minusta tuollaset "ennustus"jutut on niin hauskoja, vaikka en niihin uskokaan :D

12+3
 
J84
Naksos, aamuisin, kun rakossa on virtsaa niin kohdunpohja tuntuu ja näkyy navan alapuolella, mutta sit näin päivisin se on kolmen neljän sormen verran häpyluun yläpuolella.

Parisuhteesta me ollaan oltu yhessä vähän yli 4 vuotta. Kuopus syntyi 1,3 vuotta sitten.

Painon noususta, olisko joku kilo tullut, kiitos ruokavalion ja liikunnan.

Huomenna olis sitten eka ultra...jännittää ihan sikana :D Sitä seuraa sitten seulonta ja sokerirasituskoe, joka on tällä kertaa jo 14vk aiemmin kuin viimeks, kun paastoarvossa meni yli se arvo niin nyt ne ottaa sen multa jo ajoissa jos sattuu et joudun taas tarkkaileen viikon sokereita...ei onneks niissä sit ollu mitää häikkää ja en joutunu pistää insuliinia.

Jellona84 11+6
 
Uneksija: sanotaan et pojilla on matalammat sykkeet.Esim. meillä esikoisesta korkein syke oli jotain vähä yli 140, keskimäärin 135.
Tytöillä taas monesti taitaa sykkeet mennä siellä 160-170 tietämillä.

Meille on erilaisilla ennustuksilla ennustettu tyttöä, ja tyttö olo onkin ollu. Tän päivän syke vähän toi poikaoloa taas ;)
 
Roona82 onpas melkonen neuvolantätönen jos on kirjottanu ettet harrasta mitään. Mä kai sanoin suoraan että tän pahoinvoinnin takia en paljoo kyl enää oo liikkunu, aluks koitin ja yritin mut luovutin koska jo 10 minuutin kävelyn jälkeen oksentelin pitkin ojanpenkkoja ja sama jatkunu jos oon koittanu. Sitä samaa joudun tekee ku vähä rehkin enemmän (hitto et ärsyttää) mut ku vaiks imuroin nii tiän että sen jälkeen sit saapi oksentaa taas iltaan asti. Mulle neuvolas vain sanoivat että elimistö ihan selvästi mul vain ilmottaa että tarvin enemmän lepoa ku rasitusta ja että liikut sitten ku ei enää oksennus lennä joka lenkin jälkeen. Siksi kai noit kiloi sit tulee ku syön vähän välii etten oksentas ja sit ku ei kuiten liiku ku sen mitä tääl kotosalla lasten kans tulee heiluttua. En mäkää oikeasti jaksa ressata niist kiloista ku luotan et lähtevät poieskin sit lapsen syntymän jälkeen mutta jotenni sit tuntuu nololta tunnustaa kellekään miten paino on jo noussu. :LOL: :LOL: Niiiih ja tosiaan, mult sais siis ton lasketun ajan siirtää tohon 11.9 vaiks päiväl toi heittikin vain mitä neuvolas antoivat sitten ajaks. Toi 10.9 oli netistä kahtottujen kiekkojen mukaan, mut siis neuvolas sanoivat et 11. ja samoi np. ultras, aika pysyi samana.

Naksos tosta kohdunpohasta, miul se tuntuu normaalisti tos n. 3-4 sormen päässä navasta, tuntuu et ihan tosi nopeeta kasvanut.

sit noista sydänäänistä Meil pojal oli sydämensykkeet useesti siin 130-145 välillä, mut tytöllä sit viiletti 145-170 välillä, et jonnin verran joo korkeemmalla tikutteli tytöstä. Miul ihtel ei viel mitää tuntemuksia ole tulisko tyttö vai poika, enkä oikei tiä kumpaa toivoisinkaan ku tuntuu et kunhan vain saan sen pikkuisen elävänä syliin...ehkä se "sukupuolen" arvailu alkaa sit ku tämä raskaus etenee. =)
 
En saa sydänääniä kuuluville! Nyt pelottaa. Ekaa kertaa koitin vasta tänään. viikkoja 13+6... En varmaan osaa ääniä etsiä, ja sit kun jotain löydän, luulen että ne on omani!! Ens viikolla vasta neuvola.. Muuten kaikki ollut hyvin, tai siis ei mitään outoa, oksennus lentänyt ihan normaalisti.. Mutta nyt oikeesti pelottaa että onko masussa kaikki ihan hyvin.. apua! Ei olis kannattanu sitä doppleria kai sitte hommatakaan :ashamed:
 

Yhteistyössä