Syyskuun sydäntenmurskaajat *helmikuussa2009*

Siiri, mä en oo oikein pystynyt syömään suklaata koko tämän lyhyen raskauteni aikana. Paitsi yhtenä päivänä uppos kokonainen Dumle-levy kerralla! Sen jälkeen en oo taas voinut edes ajatella suklaata. Ja mähän oon normaalisti ihan kamala suklaahiiri!

Oireet tosiaan tuntuu menevän vähän aaltoillen. Joinakin päivinä ei tunnu yhtään mitään ja toisina taas ällöttää kaikki, turvottaa ja nipistelee massua minkä ehtii. Mitään kovin voimakkaita oireita mulla ei oo tosin ollut missään vaiheessa, mutta ne lievätkin vaihtelee ihan selvästi. Mutta eiköhän se oo ihan normaalia!
 
MAM2 ja sokruli: iso :hug: teille!!!

Täällä ollaan kipeenä, kauhia lenssu iski. Koht just lähössä lääkäriin hakemaan saikkuu... katotaa löytyykö vikaa, epäilen kyl vahvasti et on poskiontelontulehdus, niinku mulla aina!!! :/

rv 10+3
 
Heippa tänne, paljon taas tullut tekstiä :)

Arianrhod ihana maha! Ite olen tosi hoikka ja ei huomaa mitään eroa, tällainen lituska vaan vieläkin, vaikka yhessä vaiheessa lupaavasti iltaisin turposi, nyt ei mitään. Voi kun mahan kasvamista jo odottaakin :D

MAM2 ja sokruli halaukset myös täältä, ja voimia.. :hug: Mitä enemmän tällaisia asioita täällä tapahtuu, sitä negatiivisemmin ja huolestuneemmin jatkuu oma odotus.. saakohan tältä huolelta koskaan rauhaa? :|

Kumma juttu, mutta täällä kunnon raskausoireet nostelevat nyt vasta päätään. Hajut alkaneet ällöttämään, mm. huuhteluaineen tuoksu vaatteissa, shampoo jolla pesen normaalisti hiukset, koirankakat tiensivussa saavat oksettamaan todella.. kaikkea todella kummallista :D Sitten vielä tämä oksentelu, toissapäivänä oksensin pitkin päivää ja jouduin syödä miehen tekemää pastaa melkein nenästä kiinnipitäen kun haju niin ällötti, ja tulihan se sitten ylös, niinkuin kaikki muukin sinä päivänä, eilen tuli aamun syömiset vesilasillista myöten, tänään nousin vasta sängystä saa nähdä olisiko parempi päivä. Lääkärissä kun eilen kävin niin sanoi että eivät voi raskausoireet pahentua enää näillä viikoilla ja diagnosoi sitten vatsataudin, ja tiedän kyllä tarkalleen ettei sitä ole.. Onko muilla käynyt näin, että oireet lisääntynyt vasta myöhemmin? Tulipas paljon omaa napaa...

Iloista viikonloppua!
 
Alkuperäinen kirjoittaja rimpulakissa:
nöttiäinen: Joo, mut kato se ultralaite on NIIIIIN kallis, ettei sitä voi käyttää!!! ;) Ihan ku perintöastiat; lojuu vaan kaapissa. Ihme toimintaa tosiaan. Luulis, et siitä otetaan kaikki irti, kun on kerran laite hankittu. Huaah, ihme menoa.
Todellakin!!! :LOL: Oon huomannu et tän raskauden myötä mun pinna on erittäin lyhyt (väsykin siihen vaikuttaa) et saatan hyvinkin avautua aiheesta neuvolassa... :whistle: Vaikka muuten oonkin luonteeltani aika rauhallinen. Saas nähä. :D

 
rimpulakissa & Siiri S, täällä ei kyllä kukaan heittele pyyhkeitä nurkkaan. :D Kyllä tässä on itelläkin pelko persiissä koko ajan, mutta pvä kerraallaan tytöt!! Ei se muu auta!! Tsemppiä kaikille!!!! *yrittää levittää kaikkialle positiivista energiaa, itselleenkin...* :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja rimpulakissa:
Otus: Voi että, säkin pähkäilet siis samoja kuin minä :hug: Mulla ei tosin ole ollut minkäänlaista vuotoa eikä nyt erityisemmin mitään epäilyksiäkään, etteikö kaikki olis kunnossa, mutta silti. Ja miten sulle on jo kommentoitu tuota kokoasiaa?? Kun mulle ei sanottu tosiaan oikein mitään. Periaatteessa antoi ymmärtää, että kaikki hyvin. Voi kai niitä eroja tuossa koossa olla ihan muutenkin vaan? Yksilöitähän nuo alkiotkin on, vaikka kai aika samoissa mitoissa alkuun kasvavatkin. Mies kysyi multa, et haluisinko mennä toiseen ultraan, mutta en mä tiedä auttaisko se nyt mitään :/
Hakkaan yhä päätä seinään. En enää niin kovin murehdi keskenmenoa, sillä raskausoireet jatkuvat ja mahakin jo pömpöttää, mikä ei kai ole harvinaista kun on kolmas kerta kyseessä. Tiputteluvuoto jatkuu, mutta siihenkin näköjään tottuu. Tyhmyyksissäni olen lueskellu keskusteluja sikiön (vai pitääkö sitä vielä sanoa alkioksi?) pienestä koosta: ilmeisesti pienuus voi olla merkki jostain tai sitten ei :headwall:

Iloita en uskalla. Meillä on muutenkin aika haastava elämäntilanne, ja en ole halunnut kertoa raskaudesta juuri kenellekään. Np-ultra on meillä tosi pian eli kahden ja puolen viikon päästä; silloin on viikkoja 10+4 (tai jotain). Jos sinne asti selvitään niin uskallan ehkä huokaista!

Hyvää vointia ja viikonloppua kaikille syyskuisille!

-Otus 8+1
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!! Jotenkin tuntuu et paha olo voimistuu kun tähän koneen ääreen istahdan, sen takia kirjotukset jääneet vähiks =) Viime viikol oli viel ihan järkyttävä oksennustauti, töistä kun saa kaikenlaisia pöpöjä mukaansa..

Paljon voimia kaikille menetyksen kokeneille :hug: :hug:

Mä ajattelin huomenna uskaltaa värjätä hiukset, vaik jossain sivustolla siitä varoiteltiikin, toiv. siit nyt ei ole mitään haittaa..no tuskinpa... Aamulenkit koiran kanssa on kyll yhtä tuskaa ku koko ajan pitää kakoa, vastaan tulijat varmaan luulee mua krapulaiseks..hih..Ens viikol olis sit se neuvola aika..iik Hyvänolon viikonloppua kaikille!!
:p
Heissu rv 8+1
 
Moi!

Pakko oli tulla tänne kurkkimaan teidän muiden kuulumisia :ashamed:

mam ja sokruli :hug: Voimia surun keskelle.

Pakko oli tulla tää tänne kirjoittaa; mä eilen aamulla katsoin esikoisen uä-kuvaa rv5+5 ja se näytti ainakin näin maalikon silmiin ihan yhtä tyhjältä kuin tuo keskiviikonkin kuva.Tänään on ollut pahaolo ja vuoto loppui silloin keskiviikkona.
Tänään sieltä iisalmesta soitettiin ja keskiviikkona siellä on aika, mä halusin sen vasta keskiviikoksi kun kuitenkin on vielä ihan hitunen toivoa että masussa asustais joku joka ei oo vaan suostunut näyttäytymään.Oon kyllä asennoitunut et siellä ei mitään vauvaa oo mut niin kauan on toivoa ennen kuin ihan varmaksi toisin todistetaan.
Sanovat et jos vuotoja tai kipuja v.loppuna tulee niin suoraan KYSsiin ettei enään kannata tavan päivystykseen mennä kun tällänen tilanne on päällä.

Varmaan roikun täällä taustalla kuitenkin ens keskiviikkoon asti...toivoa elätellen ;) :ashamed:

Epätietoinen Metsätähti
 
MAM2 ja sokruli :hug:
metsätähti Toivottavasti saat iloisia uutisia keskiviikkona. :hug:

Pahoinvointia on taas vaihteeksi ihan kivasti. Ensi viikon perjantaina on sitten se eka neuvola. Vähän jännittää jo.
Poika vaihteeksi sairastelee, joten saikulla ollaan.

Muffa 9+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vivid:
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Black Panther ja mama-84!
(minä siis Tampereelta ja seuolontoihin osallistun...)
Mulla tosiaan kans neuvolassa kysästiin, että haluanko verikokeisiin... Ja kun halusin ne sen np-ultran lisäksi, mulle varattiin se ultra 25.2 ja verikokeissa VIIMESTÄÄN ens viikolla...! Mut siis mähän kävin jo tän viikon maanantaina ne verikokeet...
Täällä myös Tampere kuittaa. Oon menossa np-ultraan ja verikokeisiin. Tuo verikoejuttuhan on Treellä aika uusi, sillä se on tullut voimaan vasta tän kuun alusta. Ennen oli vaan se ultra. Mä meen ens tiistaina verikokeisiin ja sit sitä seuraavana tiistaina ultraan, kun verikokeet pitää olla vähintään 5 päivää aiemmin otetut. Ja mä oon ainakin ymmärtänyt niin, että tulokset saa tietää sit heti paikanpäällä, mikä on kiva, sillä jollainhan se verikoe otetaan ultran kanssa samaan aikaan ja sit joutuu oottaa viikon.

Mun maha tekee mut hulluks. Se on aina toiminut hitaasti, mutta nyt tuntuu, että se toimii vielä paljon hitaammin. Koskahan sitä joutuu hakea ensimmäisen pullon ummetuslääkettä, plääh?!

Vivid ja Hippu 10+2

Joo, näin mäkin käsitin että ne tulokset saa sitten samantien! Eli ei tarvi sit enää jännää...! Huolettaa vaan kamalasti, ja pelottaa se päivä (25.2)

Mulla sama juttu vatsan toiminnassa... Välillä saattaa mennä monta päivää ettei tuu yhtään mitäään - muutaku ilmaa! Ja sit välillä toimii ihan normaalisti... Silloin raskauden ihan alkuvaiheessa olin varmaan pisimmillään melkein viikon käymättä... paskalla - jos suomeksi puhutaan! Kaveri kertoi että häen raskausaikana oli koko aika tuollaista, että kävi vaan pöntöllä piereksimässä ja sai sit viel kaiken lisäks peräpukamia...!! Ihanaa - eikö kuulosta ihanallta????? Voih, ja nainen on niin hehkeänä ja kauniina ja seksikkäänä raskausaikana???!!!!!!


:LOL:

Jep Jep....

Huomenna pitäs mennä mummin luona käymään... Pappa päässyt sairaalasta, lonkkaleikkauksesta... Kamalasti nyt vaan mietityttää että jokos sitä kertois? Ehkä vois vanhuksia vähän piristää' kun on varmaan aika masentavaa aikaa heillä tuon papan leikkauksen ja sairaalassaolon jälkeen..... :D

Hyvät viikonloput kaikille!!! Jaksamisia!

9+4
 
MAM2 ja sokruli :hug:

Oireista sen verran,että kaksi ensimmäistä raskautta minulla ei ollut yhtään mitään pahoinvointia,ällötystä.Silti olin raskaana ja tuossahan nuo kaksi tulosta vipeltää.
Tämä meidän kuopus sitten teki sellasen olon että viikolta 6 alkoi paha olo ja kesti sinne viikolle 16.Nyt on alkanut kanssa viikolla 6 ja epäilen että kestää pitkään.
Hajuvedet,lähinnä sellaiset makeat tekee huonon olon :x tuntuu että pitää raitista ilmaa saada.Kahvia ei saata aamulla juoda,12 aikaan on pakko keittää,kun pää tulee kipeäksi |O
Väsyttää koko ajan,mutta ihme ja kumma jaksoin koko talon siivota tänään.

Eilen käytiin esikon kanssa lääkärissä kontrollissa.Sillä on sellainen harvinaisempi sairaus ja siitä johtuen jalassa vikaa.Nyt sitten tuli tuomio,että jalkaa pitää taas leikata ja keväällä tulee aika sinne.Kuukauteen ei saa kävellä jalalla ja kiva tuollaista 6v vahdata ettei se kävele kanssa.On tässä pari vuotta mennytkin ettei ole tarvinut operoida.
Leikkaukset tuohon jalkaan on aloitettu 10kk iässä ja tässä vuosien varrella on ollut1-2 leikkausta per vuosi.Paitsi nämä pari viimestä vuotta.

Polttaako muilla ylämahaa välillä?Mulla tuntuu että koko maha palaa ja rennietä pitää syödä urakalla :kieh:
 
Sinimarja:
Mulla eilen ja tänään ollut vähän arka, jos on äkkiä noussut ylös, tai kun nauroin eilen tosi paljon... Mutta vissiin ihan normaaleja kasvukipuja... En kuiteskaa painelis tuota alamasuu, ettei herkisty liikaa? Ja muutenki, ettei tuu vainoharhaseks!
Mulla tänää 9+4, että samoilla mennään!

BLÄÄH nää hormonit!!! Tää alko nyyhkiin ihan vedet silmissä ku on niin kaunis biisi, yks mun lemppareita http://www.youtube.com/watch?v=c7M1Se-p7uk&NR=1
 
Roona82:
kiitos kommentista. Jospa se nyt on ihan ok :)
mä huomasin tuon aristuksen, ku mies tykkää heittää jalkaa tai kättä mun yli sängyssä kun loikoillaan, niin sattui kohdun kohdalle heittämään niin sattui. Samati ku esikko onnistui painamaan kädellä siihen ku hyppi samalla sohvalla. Sit kokeilin iteki et aristaahan se paineltaessa.
Mä voin kyllä olla vainoharhainen kaikista oireista ja oireettomuuksista eilisen ultran jälkeen kun siel ei onnistuttu löytämään vaavia.mut se onkin vanha romu. Se ultra. Jospa ens viikolla sit olis parempi onni :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aavalan tyttö:
MAM2 ja sokruli :hug:

Polttaako muilla ylämahaa välillä?Mulla tuntuu että koko maha palaa ja rennietä pitää syödä urakalla :kieh:
Polttaa! Ja mie ku luulin että närästys kuuluu vasta sinne loppuraskauteen, mutta ei. Rennietä ku kiskoo kymmenkunta päivässä niin siitä sitten seuraa sellainen hauskuus josta Roona82 kirjoitti eli toivoton ummetus :| Rennie kai on samaa tavaraa ku kalkkitabletit, eli jumitus on taattu. Että osanottoni tosiaan. Ensimmäisestä kolmanneksesta ku selviän niin kysyn kyllä lääkäriltä jotain parempaa happosalpaajaa.

Röyh.

-Otus 8+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aavalan tyttö:
Polttaako muilla ylämahaa välillä?Mulla tuntuu että koko maha palaa ja rennietä pitää syödä urakalla :kieh:

Pakko myöntää etten oo koko 24-vuotisen elämäni aikana moista tunnetta tuntenu vielä kertaakaan. :ashamed: Mua ei kai sit vaan närästä. :D :saint:
Voi teitä, jaksuja!!
Mutta mä taas en pääse oksenteluissa helpolla, mulla kun on tapana kärsiä raskauspahoinvoinnista synnytykseen saakka. :x


 
nöttiäinen: No emmää oikeesti pyyhettä vielä nurkkaan heittäny ;) Kiitos kannustuksesta! Jotenkin sitä vaan nyt alkoikin pelkäämään, et miten kaikki vois mennä hyvin, kun edellinenkin meni niin hienosti ja tämäkin tärppäsi samantien ja ja ja... No, ihmisluonne on tällanen. Hormonien vallassa ainaki :LOL:

Otus: Joo, ei auttanut (yllättäen ) surffailu muakaan... Huaah. Kaikenlaisia juttuja mäkin luin. Osa toki ihan asiallisia ja positiivisiakin, mutta osa ei.

Oireista: Mullakaan ei esikon raskaudesta ollut juurikaan oireita, nyt oli noiden 2-3 viikon aikana paljon enemmän. Mutta kun ne loppui niin äkkiseltään ja nyt jo! Siks kummastuttaa. Mutta ehkä tämä raskaus sitten etenee näin...

metsätähti: Kovasti pidän täällä vielä peukkuja, että sieltä elämää löytyisi :heart: Voimia!

MUTTA jos meidän np-ultrassa (17.2. ) kaikki näyttäis olevan ok, niin lupaan olla murehtimatta enää sen jälkeen!! :saint:

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja rimpulakissa:
nöttiäinen: No emmää oikeesti pyyhettä vielä nurkkaan heittäny ;) Kiitos kannustuksesta! Jotenkin sitä vaan nyt alkoikin pelkäämään, et miten kaikki vois mennä hyvin, kun edellinenkin meni niin hienosti ja tämäkin tärppäsi samantien ja ja ja... No, ihmisluonne on tällanen. Hormonien vallassa ainaki :LOL:
Hyvä. =) Täältä on nimittäin jo ihan liikaan porukkaa lähteny ni sais jo riittää. =)
Joten kaikille peukkuja et menis hyvin!! =) :flower:

 
:hug: :hug: :hug: :hug: kaikille menetyksen kokeineille

tää taas tuli koomaan töihin ei juma vässättää iha kaameesti no jospa sais päivällä nukkuu ni ei ens öön sit nukuttas näi paljoo.

närästää iha sikana..maitoo jos jois auttaskoha...pitäs ainaki...

jooo meen muualle voimia kaikille :flower:
 
Pitkästä aikaa saan aikaiseksi kirjoitella tänne.
:hug: kaikille menetyksen kokeneille.Ja paljon jaksamista :heart: .

Oma olo on tosi väsynyt, lisäks esikoinen on valvottanut korvatulehduksen takia. Ei hirveesti ole jaksanut mitään ihmeellisiä.Lisäks tässä raskaudessa on tullut aivan kamala kutina.Onko muilla? Tuntuu välillä et vois raapia ihon verille kun on niin tuskanen olo hetkittäin.
Ai niin, perjantaina tuli jo nt-ultraan kutsu, 3 viikkoo olis ja sit pääsee katsomaan taas TiiviTaavia. Eiköhän tuo aika äkkiä mene.

Nyt aamupalan tekoon. Oikein ihanaa viikonloppua kaikille syysmassuille :heart:

-Jenni, TiiviTaavi rv 8+1-
 
Heissan, pitkästä aikaa. :wave:
Tää on ollut niin älyttömän väsynyt etten oo jaksanut istuskella koneella. Ei noissa kahdessa aikasemmassa raskaudessa alussa kyllä näin paljon väsyttänyt (muistaakseni). :/

Torstaina oli eka neuvolakin. Ja neuvolan mukaan LA olis 15.9 eli niiden laskurin mukaan aikaistui (ihmeellinen sana ;)) päivällä. :) Painoa oli lähtöpainoon tullut kilo lisää, tosin itse kotivaaalla olen punninnut ihan kevyissä vaatteissa, ja nyt oli farkut ja paksu neulepaita päällä. Mutta enpä mie tuosta painosta ala hötkyilemään, tulee mitä on tullakseen. :)
Välillä tuntuu että tuo oksuolokin helpottaa, mutta sitten taas välillä se iskee ihan yhtäkkiä. Kun vaan tää himskatin väsymys helpottais niin olisin tyytyväinen. :/
Välillä masua vihloo/nippailee ikävästi, mutta kaippa ne on vaan kohdun kasvusta johtuvia. Tulis vaan pian tuo np-ultra niin näkis onko kaikki kunnossa. Lääkäri olis 17.2 ja silloin kuunnellaan kuuluuko sydänäänet, mutta se terkkari sanoi että se niiden laite ei välttämättä silloin vielä niitä löydä.

Närästyksestä täälläkin kärsitään. Rennien suurkuluttaja tässä varmaan tän raskauden aikana tulee. :/ Ja tuntuu että olis ku mikäkin ilmapallo kun ilmaa tulee molemmista päistä minkä kerkiää. :x

Hikkis&Tirppa 8+4
 
Täällä närästää, jos kosken kahviin... sen takii se onki jääny, hyyii!!!! Jouluna join viel väkisi, ku en halunnu paljastuu!

Tosiaan eilen kävin lääkäris, poskiontelontulehdus.. 4 päivää saikkua ja viikon lääkekuuri ja olo on aivan karsee!!!!! :/

Keskiviikon np-ultra jänskättää ihan hulluna..!!! APUA!!! Toivottavasti sielt löytyy mitä pitääkin!! Näin muuten viime yönä unta et olin saanu lapsen, se oli kyl heti about n. vuoden ikäisen olonen..heh, sukupuoli ei tullu esiin!!! HEH!!!!

mama ja kääpiäinen 10+4
 
Tuntuuko teistä että olette raskaana? Tunnetteko te teidän kohdun?

Minua epäilyttää kauheasti, ettei kaikki olekaan hyvin ja pelkään sitä ihan mielettömästi. Maanantaina on neuvola ja pelottaa. :(
Toisaalta tuntuu, että rinnat on arat, oksettaa, närästää, väsyttää, että siis olisin raskaana. Niin ja turvottaa. Mutta toisaalta taas ei tunnu. Enkä tunne kohtua, pystyn olemaan mahallaan hyvin.
Sitten järjellä kun koettaa ajatella, niin tietenkään vielä näillä viikoilla edes tarvitse olla estettä olla mahallaan jne.. Rv vasta 9+4. Kauhea huoli pienestä.
 
Roona Miula kans np-ultra 25.2. Jännittää!!!! (toivottavasti se olit sie.. sekoilen kaikessa jatkuvasti ja muisti on lyhentynyt miltei olemattomiin :p )

Eilen oli neuvola, vauvan sydän löi 150! Aika mahtavaa.. kaikki siis ilmeisesti ihan hyvin :) Oksentelu tosin tuntuu vaan pahentuneen, mikä on aivan uskomattoman ikävää.. Viikkoja nyt vissiin 9+2, jos laskin oikein..

Kerrottiin eilen miun isälle :) Onhan siihen 12 viikkoon vielä hetki aikaa, mutta tää miun "erakoituminen" ja ämpäriin huutaminen alkaa olla vaikea pitää salassa ja mieskin joutuu meneen suurinpiirtein pihalle puhuun puhelimeen kun mie vaan yrjöön.. ajateltiin, et ehkä on asiallisempaa kuitenkin kertoa et miks mie en oo koskaan mukana kyläilemässä jne. Mie kun oon huutanu ämpäriin jo yli 3 viikkoa.. Km riskikin on melko olematon näillä oireilla ja senkin perusteella että vauvan syke saatiin näkyviin. Toisaalta taas km voi tapahtua yhtälailla vkon 12 jälkeenkin, joten... päädyimme julkistamaan asian. Mites muut erittäin pahoinvoivat? Ootteko työ julkistanu asiaa? Vai onko täällä ylipäätään ketään muuta joka oksentaa 24/7?

Kahvi on the biggest problem! Aamukahvi olis ihan pakko saada alas, koska ilman sitä saan niin kovan hedarin, että pahoinvointi triplaantuu ja tuntuu et kuolema korjaa.. valitettavasti se ei oikein pysy sisällä |O ja oikeesti hyi saatana, mille kahvi nykyään maistuu! Reilu puoli mukia kahvetta riittää nykyään pitämään päänsäryn loitollla (ennen piti juoda se koko mukillinen ja yleensä vedin hyvällä halulla kaksikin..), mutta äskenhän tuli taas koko setti pihalle |O
 

Yhteistyössä