Syyskuun sydäntenmurskaajat *helmikuussa2009*

Ei löytynyt neuvolan vanhalla epätarkalla ultralla poikasta. Sydänääniä ei edes suostunut yrittämään kuunnella ku pyysin. Sain ensi viikolle uuden ajan. Ainoastaan näkyi et limakalvo on paksuuntunut. Sanoi että ehkä istukka on edessä ettei siks näy. Täytyy toivoa et ens viikolla näkyy. Kyl kieltämättä tuli nyt sellainen olo et.........varaudun nyt siihen tuulimunamahdollisuuteen.... :( tällä viikolla on oireet helpottanu, ikävä kyllä.no jaa, jotenkin on ollut sellainen epävarma olo.odotin et tänään olis näkyny niin olisin alkanut nauttia raskaana olosta. kierto kyl heitteli ennen raskautta joten nlatätikin sanoi et jos sulla on viikkoja vähempi oikeasti..mies sanoo et murehdin turhia, mutta minkäs luonnolleen mahtaa..... :(
tv sinimarja 9+2 .....

Alkuperäinen kirjoittaja Sinimarja:
Mä en usko et meillä tarjotaan mitään verikokeesta tehtäviä seulontoja, paitsi ehkä riskiryhmässä oleville. Tarjottuun Np ultraan menen halusta nähdä vauva ja jos on elimellisiä,rakenteellisia vikoja, hyvä tietää etukäteen. Muuten en halua tietää etukäteen mahdollisesta kehitysvammaisuudesta, tulee jos on tullakseen ja vastaan otetaan samanlaisella rakkaudella....
Neuvolassa sanoivat että jokaisessa sairaalassa siirrytään tähän seulaamiseen, mutta eri tahtia...
Meillä on noi seulat aloitettu 19.1.
Ja mä ilmoitin halukkuuteni siihen seulaan.

Mulla olis tiistaina eka ultra, silloin viikkoja 9+1.
Ja sitä kovasti jännitän.
Kovsti tulee takaraivosta pelko että jos siellä ei mitään vauvaa näykkään... pelkkä tyhjä pussukka :ashamed:
Mun tekis mieli ottaa mise sinne mukaan mut ei taida onnistua... en usko että lääkäri sitä päästää mukaan tohon ultraukseen.

Voi jestas että voi olla huono olo :x
Mä jo kerkesin toivomaan että tulis nyt niitä huonoja oloja että tosiaan tää raskaus tuntuis jossain ja olis varmempi olo tästä kaikesta... mut nyt... vaikka pikkusen huono olo on ollu jo jonku aikaa niin kyllä mulle tää pahempi huono olo alkaa riittämään jo tän vajaan puolen päivän jälkeen =)

[/b]Lemmikeistä meillä on kaks kissaa.
Silloin kun tultiin esikon kanssa aikanaan kotiin sairaalasta, ja käytiin kylvettämässä sit tuolla alakerrassa niin mein vanhempi kissa tuli kintuille läpsimään kun neiti huusi.
Mä en tiedä johtuikos se siitä kun niiden pissa astiat on siellä.
Koska muuten ne ei tullu kyllä lähellekkään kun neiti oli mulla sylissä.

Riivis ja nuppu 8+3

Joo sanoi se täti et se verikoeseula otetaan np ultran yhteydessä. Mun edellisestä raskaudesta on aikaa, asiat on muuttunu. Minä nyt oon kyl nyt niin mieli maassa ja tuntuu ettei mitään raskautta ole kun oireet kerran lähti alkuviikosta. Kun ei kerran löytyny ultrassa mitään niin ei. Toisaalta tuo täti oli uusi kun entinen jäi eläkkeelle. Mut masentaa nyt vaan....

Hei kaikille täältä oksennuskierteen keskeltä :wave:

dopplereista mie testasin ihan vitsillä 8+2 viikolla ja kuulin sykkeen.. mutta on sellanen tunne et jos se olikin oma.. Melko tiheä, mutta en tiedä oliko riittävän.. eli varmaankin oma oli. Tänään tais poksahtaa 10.rv eli siis 9+0. Uskaltaiskohan kuunnella? tosi tosi alhaalta ja hiukan oikealta puolelta sain viimeks äänet kuuluviin.. mut edelleen mietin, olikohan ne sittenkin omat :D Toisaalta, aika outoa jos ne omat kuuluu vaan yhdestä kohdasta? no mene ja tiedä noista.. huomenna olis neuvola käynti ja ne kokeilee huomenna kuuluuko! Pitäkää peukkuja :heart: 7.viikon ultrassa ainakin näkyi sydämen lyönnit ja kaikki oli muutenkin kohdallaan ja koska oksentelu vaan jatkuu, niin koitan tuudittautua ajatukseen et kaikki edelleen ok.

Tampereella ainakin on alettu ne verikoeseulat np ultran yhteydessä, jos niin haluaa.
Me otetaan ainakin osaa... Haluan osata varautua, jos jotain on vialla.. ettei tule shokkina synnytyksessä. Toisekseen, mulla on se epilepsia, ja nuo lääkkeet... joten 1-3% korkeampi riski kuin muilla... Ikäväähän se on edes tuollaisia ajatella, mutta kyllä mä haluan kaiken mahdollisen tiedon pienokaisestani ja hänen terveydentilastaan...

Onko muuten moni harkinnut sitä 4D-ultraa?? Ja tietoa miten se pitäs hoitaa, ilmeisesti se olis hyvä tehä just siinä rakenneultran paikkeilla...? Eli siis viikkoilla 20+ ylöspäin? Ehkä hiukan aikaista sellaisia miettiä, mutta pitää varautua...
Neuvolastahan tuskin sellaista tarjotaan, eli vissiin pitää sit vaan sanoo, että haluu hoitaa sen seuraavan ultran yksityisellä? Tampereella ainakin Koskiklinikalla ja Terveystalossa tehdään niitä... Siinä näkis ainakin todella tarkkaan kaikennäköistä - mm varmuudella sukupuolen!

Mies oli niiiin liikuttava toissailtana: "Mie en jaksais millään odottaa, olis jo syyskuu..."
Voi että, ihanaa ettei ole yksinään näin innoissaan, vaan kumppanikin on täysillä mukana! :heart: Sitä vaan ite aattelee, että nyt on se aika, kun pitää ihan kympillä nauttia tästä kahdenkeskisestä ajasta! Kyllä se syyskuu sieltä tulee - ja varmasti jossain vaiheessa alkaa tuntua että se tulee liiankin nopeasti! Vaikka nyt tuntuukin ettei viikkoja kerry millään....

Koitetaan jaksaa, miettikääs sitä, että kauan siitä on jo kun plussasitte!!! =)
Äkkiä se aika menee...

Niin, ja mulla ainakin alkanu jo pahat olot helpottaa... Enkä oo yhtään huolissaan - kuka on väittänyt että kaikilla se kestää koko ekan kolmanneksen? Mä en oo oksentanut edes kertaakaan, ja siellä se pienen sydän sykki vahvasti, ja kokoakin oli tarpeeksi... Siellä on ja pysyy - vaikka oireet hiipuiskin! Kamala kuvitellakin jos olis pahaa oloa ym koko raskausajan... yöh!

:saint: 9+3

Täällä on kans toi paha olo helpottanu jo huomasttavasti!!! Onneks... mut samal se pelottaa, et jos se onki merkki jostain huonosta!?!?! Ens viikon keskivikkona np-ultra ja aion haluta verikokeen siihen mukaan!!!! Onneks mies tulee mukaan ultraan... on sit tuki mukana, jos huonoja uutisii tai sit iloitsemiskumppani jonka kans hypähdellä riemusta!!!
Veli vaimoinee ja vauvoinee oli äsken kyläs... meikä vaan tuijotteli pikkust vaavii (n.8kk) silmät sirrillään... (ja ajatuksissa, et koht meilläki on tollanen....ehkä)!!! Ei kerrottu vielä heil mittää... pakko odottaa ens viikon ultran tuloksii ja sit toitotan kaikille!!

10+2

Black Panther
Kaikki nämä tuulimunaraskaus-kirjoittelut ja kanssasisarten huonot uutiset ultrista on saaneet mut ihan pois tolaltani tänään! Aina kun avaan telkkarin, niin siellä menee joku hemmetin sairaalasarja, jossa nainen saa keskenmenon rv8 :'( Se yksityisen ultra maksaa kuitenkin niin pirun paljon (työttömälle), etten millään voi sinne mennä. Kaupungin ultraan vielä kolme viikkoa...

mama-84 sähän olet myös Tampereelta? Mulle neuvolan täti sanoi että niissä verikokeissa pitää ehdottomasti käydä viimeistään viikkoa ennen np-ultraa, jotta tulokset ehtii valmistua. Ultraajalla pitää olla ne tulokset käsissään, muuten se yhteisseulonta ei ole pätevä.

Mulla on toisina päivinä ihan aamusta iltaan huono olo ja joudun oksentamaan, mutta esim. tänään on taas ollut (fyysisesti) ok olo. Hengästyttää pienetkin ponnistelut, niin kuin olisin todella ylipainoinen ja huonossa kunnossa. Kumpaakaan en tunnusta olevani :D

BP + skidi 8+2

Black Panther: en oo Tampereelta! Oon Raumalta. Täällä otetaan verikoe ultran yhteydessä! Molemmat lähtee jonnekin (en muist mihi kaupunkii) tutkittavaks ja tulos tai siis se suhdeluku -juttu tulee viikon kuluessa... neuvolasta sitten soitetaan ja kerrotaan!

^No täällä on hyviä uutisia ultrasta!

Kävin siis varhaisraskauden ultrassa tänään, eli viikolla 8+1 ja siellä se meidän pötkylä heilutteli jo jalkojaan. :D Nähtiin näytöltä syke, kuultiin se, nähtiin istukka ja napanuora ja jopa veren virtaussuunnat. Oli kyllä liikuttava katsella sitä. Kooltaan mönkiäinen vastasi vähän isompaa, eli 8+6, mutta lääkäri ei halunnut päivittää laskettua aikaa kuitenkaan, koska ero on vain muutaman päivän. Oon niin onnellinen! :heart:

Black Panther ja mama-84!
(minä siis Tampereelta ja seuolontoihin osallistun...)
Mulla tosiaan kans neuvolassa kysästiin, että haluanko verikokeisiin... Ja kun halusin ne sen np-ultran lisäksi, mulle varattiin se ultra 25.2 ja verikokeissa VIIMESTÄÄN ens viikolla...! Mut siis mähän kävin jo tän viikon maanantaina ne verikokeet... Mut eikös mama-84 sulla ollut mtn puhetta siitä sit vai?

BP - hyvin se menee... Vähän tsemppausta täältä kaikille niille jotka epäröi tms! Mä olin onnellinen ja pääsin käymään yksityisellä ultrassa... melkein satkun maksoi, mutta... onneksi on varaa. Sullakin jo yhdeksäs viikko meneillään, ja jos olo on ok, niin eiköhän se siitä jatkukin sellai... ja pikkuinen porskuttaa...! Aika menee äkkiä! :)

Black Panther siitä vaan! :) Usko pois, siellä se sinunkin papunen uiskentelee tyytyväisenä lämpöisessä kodissaan. Ja mitä tyytyväisempi äippä on, sitä tyytyväisempi myös papunen. Eli turha murhe pois, ehtii sitä sitten murehtia, jos jotain murehdittavaa tulee vastaan. :)

Mullakin maksoi satasen luokkaa tuo ultra. Mutta oli se sen arvoinen. :heart:

hei, täällä on olo ollut ihan hyvä.. eipä oo sen kummempaa huonovointisuutta ainakaan viel.. välillä (harvoin) tulee huono olo mutta ei sen kummempaa..
Ens ti on se varhaisultra.. pelottaa niin sairaanpaljon se,kun marraskuussa tuli keskenmeno ihan alkuraskaudessa niin pelkään että taas menettäis tän pikkuisen masuasukin.<3
Mutta toivottavasti me saadaan nähdä pikkuinen sieltä ruudusta jolla ois kaikki hyvin ja pieni sydän sykkis<3

tiitu ja masuasukki rv 6+2

mama-84...
Tuon kirjotin ennenkö kävi ilmi ettet ookkaan Tampereelta :D
Eli siis tarkotin siinä että eikös teillä ollut neuvolassa puhetta että verikokeeseen pitää mennä ennen sitä np-ultraa... Mutta siis kuten kävi ilmi - et edes ole Tampereelta ja teillä ihan eri systeemit... Elikäs ei välitetä siitä tekstistä! Heh...

Kylläpä on tylsää!!!!! Pomppaan väliä FB-Gmail-Kaksplus.... Josko jossain tapahtuis jotain...
Ei vaan osaa lähtee tästä koneelta kun on perse sammaloitunut tuoliin kiinni :wave:
Johtuu varmaan siitä että tuo ukkokin istuu koneella niin ei itekää jaksa sit mitään... Siinä on vaan se pieni ero, että se tekee jotain vissiin "tärkeää".... ja fiksua siinä koneella... ts. koodailee jotain ohjelmaa... BLÄÄH - miten joku jaksaa - ensin töissä 8h koneella ja sitten vielä kotona koko illan??? Valivalivali... Mut mites sitte ku on pienokainen täällä tuhisemassa ja itkemässä? Eipä taida tulla nörtteilystä mitään :LOL:

"katkera tietokoneleski" ja tuleva pikkunörtti.....

Tänään ei ole kuulunut mitään. Mietin kans, että jos kuulinkin oman sykkeen, vaikka oma kuului muutenkin välillä ja oli hitaampi. Mutta jos kuvittelin vain? Hmm. Kokeilen kuitenkin vielä tänään, vaikkei sieltä mitään nyt kuulu. Vähän kauhistuttaa, että mitä jos.. Toisaalta taas on vahvasti luottavainen olo pikkuisen jaksamiseen.

No nytkö tääki alko tökkiä. Kirjotin tähän äsen, että mä teen samaa kuin Roona ja tää teki siitä tuplapostauksen. Poistin toisen ja ne molemmat hävis ja jäljelle jäi vaan Roonan tuplapostaukset. :D Ei hyvää päivää... Mutta aiemman viestini ydin oli, että tylsää on!

Onnea rosehip! Teillä on ollut tosi tarkka laite kun on nähnyt noin monenmoista. Mulla on työt loppu kuukausi sitte niin en henno mennä yksityiselle ultraan.toi neuvolan ultra on niin epätarkka et näkyy vaan valkoinen möhkäle. Sellainen näkyi esikosta viikoilla 9+4, kuvat on tallessa.
Tv sinimarja 9+2

Yhteistyössä