Syyskuun sydäntenmurskaajat *helmikuussa2009*

pahoittelut mamamaalle :hug:

ja tsemppia metsätähdelle toivottavasti kaikki on hyvin!!

jellona84 törkeetä kusettamista.. mää oon kans ollu tosi sinisilmänen aikasemmin ja uskonut "kavereita" ja sit saanu itelle ihan täyden romun.. nykyään taas on ihan epäluulonen aina autokaupoissa.. :LOL:

mulle tuli viime yönä tunne että kaikki ei ole hyvin ja että se on varmasti keskeytynyt, toivottavasti ois omaa mielikuvitusta, kauhea masis vaan päällä kokoajan, ei pääse noista peloista eroon, ei millään, vaikka takana on yksi onnistunut raskaus, ja kolme km.. sitten kokoajan tarkkailee itseään.. toivottavasti vaan kaikki olisi hyvin..

t. hosso ja pieni 8+2 :heart:
 
Heippa :wave:

Ompa paljon tullut tekstiä. En ole koneella paljon ehtinyt olemaan. Välillä olen käynyt lukemassa tekstit nopeasti.

mamamaalle :hug:

Toivottavasti kaikki on hyvin metsätähdelle

Joku kyseli sydänäänistä. Mä olin neuvolassa maanantaina kun viikkoja 10+0 ja pienen etsimisen jälkeen kätilö löysi sydänäänet lähes 170 löi pienen sydän. :heart: Viimeviikon keskiviikkona olin ultrassa villoin viikkoja 9+2 siellä tyyppi heilutteli meille kovasti. 10.2 mulla on NT-ultra. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin. Pahaolo alkaa helpottamaan ehkä myös sen takia kun olin lomalla koko viimeviikon ja tänään vasta töihin joten olen saanut nukkua paljon.

hosso
Mä näin yks yö unta, että aloin tiputteleemaan verta. Onneksi oli unta vain. Kyllä mä vielä sorrun siihen, että jokaisella vessareissulla syynään paperin...
:ashamed: sitä pelkää edelleen ihan sairaasti.

hemuli ja tyyppi 10+2
 
:hug: mamamaalta :hug:

Itselläni on tänään kohtalon päivä eli ultra. Jännittää megapaljon. Joudun menemään kaiken jännityksen lisäksi yksin illalla kuulemaan löytyykö tällä kertaa masusta jotain. Oireet on ollut kovat. Pahoinvointi kokopäiväistä, kuten myös väsymys. Vessan pönttöäkin olen tutkinut lähempää muutaman kerran. Mutta ei ne oireetkaan aina varma juttu ole....

Swiss ja Heikki 8+1
 
Kävin eilen ekassa neuvolassa. Kuunneltiin sydänääniä, mutta eihän niitä kuulunu. Sain sitten vielä samalle päivälle lääkäriin ajan kun tää mun oksentelu ei lopu millään. Lääkärikin yritti kuunnella sydänääniä, mutta ei saanut hänkään niitä kuuluville. Mutta molemmat sanoivat etten saa huolestua jollei niitä kuulu ku välttämättä ei pitäskään eli eilen viikot 8+6. Pahoinvointiin sain samantien pari viikkoa saikkua. Hyvä niin. Oon meinaan ajatellu siirtää patjan kohta vessaan :x
Ekan ultran sain jo perjantaille, kun keskenmenoja takana niin saan itse sit mielenrauhan. Siellä sit näkyy sydänäänet tai sit pelkoni toteutuu. Nyt vain lepään, oksentelen ja odotan kuumeisesti perjantaita.
 
Mammamaalta :hug: Pahoitteluni.

Toivottavasti metsätähti saa hyviä uutisia!


SE TULI! Iih.. Jännittää, vaikken usko, että mitään vielä kuuluu. Mutta pitäähän se testata kuitenkin. Ja kohta kirjoittelen teille ihan hermoissani, että kun ei mitään kuulu vielä!
 
Mut voi poistaa listalta, mun masussa on vaan tyhjä pesä mut ei ketään asukkia eli siis tuulimuna.
En sviikolla on sairaalaan aika, jos ei sitä ennen tuu istukka itse pois niin siellä sitten viellä ultralla varmistavat et siellä ei varmasti asu ketään ja antavat lääkkeet jotka käynnistää kohdun tyhjennyksen.

Oikein hyvää odotusta kaikille.
 
Metsätähti :hug:


Pla. Pitihän sitä kokeilla heti. Ei kuulunut. Tosin luulen kuulleeni 3sek, mutta se katosi, enkä löytänyt enää. Oma syke kyllä löytyi. Olen siis todistetusti elossa :D
Ajattelin kokeilla uudelleen kun virtsarakko vähän täyttyy. Ja pitääkin kaivaa edellisten kortit esiin ja katsoa millä viikoilla niiltä on kuultu syke neuvolassa ekan kerran.
 
Noh, esikon aikaan kuunneltu ensimmäisen kerran vasta np-ultran jälkeen rv 14+3 neuvolassa sykettä. Toisestakin vasta 10+6 kuunneltu ja kuulunut. Ettei se sitten varmaan ihmeellistä jos ei nyt 9+1 kuulu vielä masun päältä..
 
mamamaalta ja metsätähti :hug: :hug: :hug: Ikäviä tuollaiset uutiset, kovasti voimia teille!

Mua vaivaa nyt vielä se, että siellä viime perjantain ultrassa alkio oli niin monta päivää pienempi kuin laskurin mukaan olis pitäny olla. Tai siis olis pitäny olla 9+0, mutta mittojen mukaan oli 8+3. Sydän kyllä sykki, mutta jotenkin jäi vaivaamaan, kun noin monta päivää heitti. Ja meillä siis tuon laskurin ajan pitäis pitää kaikin puolin paikkansa... Miks se sitten oli 4 päivää pienempi?? Esikkokin oli 2 päivää pienempi varhaisultrassa, mutta siitä ei edes sanottu silloin mitään. Nyt lääkäri jotenkin mutisi, että joo onhan tuo vielä normaalin rajoissa... Ja sit näytti sykettä. En tajunnu siinä edes kysyä mitään. Äh, ei kai siellä mitään vikaa ole, mutta jälkeenpäin jäi vaan nuo sanat kaikumaan päähän, et onks siellä sittenkin jotain vikaa????? :/

No joo, mulla on 17.2. np-ultra, et eihän siihenkään nyt sit enää kauan ole. Onneksi. Jotenkin olen vaan paljon vainoharhaisempi tän raskauden kanssa kun esikosta olin :ashamed: Lääkärineuvola on sitten 20.2. ja siellä kuunnellaan varmaan sit sydänääniä. Meillä ei niitä neuvolassa edes aiemmin kuunnella ennen kuin 11+ on viikkoja kasassa.

Jaha, ny esikolle välipalaa. Ryömii tuolla eteisessä kissan kanssa... :D
 
Hiljaisuus: Ajaisin itseni varmaan hermoraunion partaalle tuolla kotidopplerilla :LOL: Kuuluu, eiku ei kuulu, kuuluu, eiku ei kuulu, miksei kuulu... ;) Esikosta oli terkkarillakin aina vaikeuksia kuulla sykettä, joten itse en olis varmaan ikinä kuullu.
 
Mamamaalta ja Metsätähti voimia :hug:

Mulla oli tänään eka neuvola. Yritettiin sydänääniä kuunnella mutta eihän sieltä vielä mitään kuulunu. Vähänkö jännitti mennä sinne. :)

Huono olo velloo vaan koko ajan, ja lisäks oon ollu tän viikon saikulla, ku iski flunssa ja korkee kuume vielä. Lääkäri epäili et olis menny keuhkoihin asti, huomenna meen lisä tarkastuksiin.

Sokruli ja "Kirppu" rv.8+0
 
Rimpulakissa,

meillä varhaisultrassa rv 8+2 alkio mitattiin kaksi kertaa: ensin se vastasi viikkoja 7+6 ja sitten noin rv 8+2:n verran tai vähän ylikin. Gynekologi sanoi, että mittaaminen on tosi vaikeaa, kun alkio on niin pieni. Meillä alkio oli vielä piiloutunut tosi reunaan, joten varsinkin sen toinen pää jäi melkoisen hämärään ja kuvastakin on lähes mahdoton sanoa, mihin kohtaan se ihan oikeasti loppuuu. Ja kai noissa ultralaitteissakin on eroja: tuntuu, että joillakin on kauhean tarkkoja ja hienoja kuvia jo varhain, kun taas meidän saamamme kuva oli aika epäselvä.

Kyllä mäkin olen välillä miettinyt, että olikohan se kuitenkin liian pieni ja gynekologi vain rauhoitteli minua ja "keksi" mulle sen isomman mitan! Mulla on seuraava ultra ensi viikolla rv 11+3, joten siihen asti pitää jänskättää.

Iloinen rv 10+2
 
Heippa!

Joo ei se siis siellä mitenkään ympäri kohtua iloisena uinut koko aikaa... Heh, mutta aina välillä sellaisen spurtin että alkoi siellä hassusti nykimään ja heilumaan... Varsinkin aina sen jälkeen kun olin naureskellut... Kaverilla tulee oleen rankka elämä kohdussa kun äiskä on aikamoinen hihittelijä - välillä ei meinaa naurusta tulla loppua! Hah - ehkä se sitten ulos päästyään on tosi rauhallinen ja haluaa vaan nukkua kokoajan kun ei oo kohdussa saanut rauhassa chillaa... :LOL:
Oli kyllä tosi hyvä kuva siitä, tarkka - näkyi jopa sen silmät yhdessä kuvassa! Jotenkin tuntuu että oli kyllä osittain lääkärinkin ansiota että saatiin hyvää kuvaa... Meinaan oli niin kokeneen oloinen ja mukava vanha mies. Senkin takia siinä niin nauratti kun se höpäjäs niin hassuja... Jutteli meidän pikkuiselle siinä monitorilla. Ja kun ite olin pukemassa päälle niin jutteli miehellekin jotain tyyliin että nyt voikin sitten alkaa valmistautumaan siihen isyyteen jne. Heh.... Tuli ihan sellainen fiilis että lääkäri tosiaan välittää ja on kiinnostunut jokaisesta potilaasta tod paljon. Kun nykyään vähän liikaa on lääkäritkin niin liukuhihnalla - kylmiä ja etäisiä.. mutta ehkä se on sit nimenomaan julkisella sektorilla kun lääkärit ja hoitajat ajetaan piippuun ja niillä ei yksinkertaisesti ole enää aikaa ja voimia olla inhimillisiä?

No juu.... Mä meen vetään rasvatonta, sokeritonta ja mautonta jogurttia... Ja hedelmän. Ja syömään ruisleipää ilman voita ja juustoo.... Ja vaikka pari palaa pahvia samalla....
*katkeraan äänensävyyn* Ei oo helppoo olla nainen. No joo, kyllä tää tästä. Pian on taas vklp ja sit saa syödä jotain hyvää. Päätin antaa itselleni luvan syödä kerran viikossa jotain roskaruokaa... Muuten sit vissiin tarkempi dieetti tästä eteenpäin. Lupasin omalle peilikuvalleni etten kasva yhtä leveäksi kuin olen lyhyt. Ja neuvolassa tosiaan siis sanottiin että vähän kuria syömisiin ettei tuu lisää liikakiloja liian nopee... GRRH :headwall:

Ultrakuvia edelleen liikuttuneena ihastellen...

Roona ja Rakas pieni... 9+2
 
Iloinen: Kiitos kommentistasi :flower: Meilläkin tuo lääkäri sai vähän eri mittoja ja otti sitten yhden niistä. Mut jäi jotenkin jälkikäteen vaivaamaan tuo asia. Ja nyt tietty (pässi ;) ) menin ja surffasin tuosta ns. liian pienestä alkiosta varhaisultrassa ja eihän siitäkään hyvä mieli tullut. Tai no, osalla mennyt oikein hyvin ja osalla se on merkinnyt sitten keskenmenoa hetken päästä. Ziisus, että osaa ottaa koville! Mutta joo, mullakin np-ultra rv 11+4, jos nyt vaan kestäisin sinne saakka :/
 
Mamamaalta :hug: ja Metsätähti :hug:

Tänään kävin siellä ultrassa ja kyllä siellä näkyi ihan pikkuruinen sikiö sydämmen sykkeineen :heart: vastasi viikkoja,joita on nyt kasassa 6+2.Ei löytynyt kivulle syytä ja nyt taas on niin kipeä oikea puoli että |O
Ja kahvi :x :x

 
mamamaalta ja metsätähti: teille ISO :hug:

Ihan karsee väsy... eilen iltavuorossa ja tänään perään aamuvuoro, ei kiva ei kiva!!! Huomenna vapaa ja taidanki nukkuu koko päivän, ku mieski tulee tänää töistä kotiin, ni se saa sit taas telmii pojan kans!! Hyvä suunnitelma mulla!! :D
Se ois sitten tasan viikko ekaan ultraan... nyt vähä pelottaa, ku on monta päivää jo putkeen polttanu alaselkää ihan jumalattoman paljon.. ja myös aika ajoin alavatsaa toiselta puolelta (varsinki öisin en saa aina ees asentoo vaihdettua kivulta), heti tuli olo et jos onkin kohdun ulkopuolinen, ku sattuu nii helvetisti!!! :/

mama ja kääpiäinen 10+1
 
metsätähti pahoittelut.. :hug:

tosta oikean puolen kivusta mulla oli viime raskaudessa aika koviakin kipuja, ja nyt oli myös, oikealla toispuoleista, tosin nyt ei niin voimakkaana. mutta mulle lääkäri sano että mulla on oikealle taaksepäin kohtu kallistunut, että en tiedä johtuuko siitä. sitten nivusiin koskee aikapaljon ja on semmonen olo kuin menkat alkais..

oispa se ensiviikon tiistai, toivottavasti kuuluis sit ne sydänäänet, viime kerralla kuulu jo viikolla 9 toivottavasti nyttenkin.

muffa mulla on myös lähes oireettomia päiviä välillä ja viimeksi multa hävisi raskausoireet aika alussa ja olin ihan paniikissa, mutta kaikki oli kuitenkin hyvin..

pidetään peukkuja kaikille että pienokaiset pysyisivät kyydissä.. :heart: :heart:

t. hosso ja eemeli 8+2 :heart:
 

Yhteistyössä