Syyskuun sydäntenmurskaajat *helmikuussa2009*

Sain just pojan yöunille ja mullakin tuo maaginen FB-Gmail-Kaksplus avoinna :LOL: Pitäs vähän siivoilla astioita koneeseen, mutta ku ei jaksais... Tää on paljon kivempaa :)

Täällä pk-seudulla otetaan kans se veriseula samalla kerralla kun käydään np-ultrassa. Tulokset saa sitten viikon kuluessa. Tai kai siellä vois käydä jo aiemminkin, mutta neuvolasta vaan sanoivat et siinä sen sit saa samalla näppärästi ku labra on ihan vieressä. Hoidan muutkin verinäytteet sit samalla.

Mäkin vielä murehdin meidän "vaavin" liian pientä kokoa siellä varhaisultrassa :/ En saa sitä pois mielestä, vaikka onneks päivät kuluu vauhdikkaasti tuon 9kk:n pikkumiehen kanssa. Huaah. Odottavan aika on pitkä...

Roona82: Me käytiin esikosta 4D-ultrassa Hgissä. Viikkoja taisi olla 23+. Suosittelivat käyntiä viikoilla 23-25. Nytkin olisi kiva mennä, mutta voipi olla, että jää väliin. Sukupuoli olisi tosin kiva tietää jo etukäteen, mutta ei sen vuoksi viitsis pelkästään mennä... Vaiks olihan se DVD hauska saada mukaan :) Ja kyllähän siinä NIIIIIN paljon tarkemmin syynättiin kaikki elimet yms, et tosi hyvä mieli siitä tutkimuksesta kyllä jäi. Kallis toki.

BP: Mäkin hengästyn vaan kun kävelen esikko sylissä portaat ylös! Sydän hakkaa ku heikkomielisellä. Enkä mäkään tunnusta olevani ylipainoinen tai huonokuntoinen :LOL:

No joo, kotitöitä hetken verran... :wave:

Terveyskeskuksessa olis se sauvaultra, tutkivat viime vuonna gynejuttuja multa sillä, silloin se lääkäri kehui et he on nyt saaneet tällaisen. Voi kun osais valehdella jotain ihmeellistä, et pääsis sinne ultraan, se olis varmaan tarkempi.
Miten teillä tuo painontunne alavatsassa? mulla oli sitä viikon verran ihan alussa ja kuumotusta, mut sit se häipyi.Toisinaan on tuntunut jommalla kummalla puolella kohtua vihlaisuja, viimeksi tänään. Nyt tuntuu ihme kyllä lämmintä jomotusta kohdun kohdalla, en tiedä johtuuko se päivän stressistä, vai olisko tässä viel sittenkin toivoa et siellä on elämää. Mä koitin kysyä nlatädilta et käykö monille muillekin samoin näillä viikoilla ettei viel mitään saakaan näkyviin. Kyl se myönsi, mut saattoipa se vaan sanoa sen lohduttaakseenkin. Alkaa pahin järkytys olla ohi. Ehkä niitten pitäs neuvolassa viedä se vanha kone pois ettei tule turhia suruja.vaikka toisaalta se on mahtavaa jos sillä onnistuukin näkemään jotain alussa. Anteeks jos joku ahdistuu mun jutuista, mun on pakko saada purkaa tätä jonnekin, kun ei olla kerrottu kenellekään vielä koko raskaudesta..............

Alkuperäinen kirjoittaja rimpulakissa:
Ai niin, meillä ei edes ole neuvolassa omaa ultraa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Eli siellä ei todellakaan katsella yhtään mitään.
Meilläkään ei ole neuvolassa ultraa, mut kaupungin sairaalassa (samassa rakennuksessa) on äippäpolilla ultrauslaite.
Mä pääsen ultraan ensi viikolla (9+1) sen viimekertaisen tuulimunaraskauden takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Panther:
Kaikki nämä tuulimunaraskaus-kirjoittelut ja kanssasisarten huonot uutiset ultrista on saaneet mut ihan pois tolaltani tänään! Aina kun avaan telkkarin, niin siellä menee joku hemmetin sairaalasarja, jossa nainen saa keskenmenon rv8 :'( Se yksityisen ultra maksaa kuitenkin niin pirun paljon (työttömälle), etten millään voi sinne mennä. Kaupungin ultraan vielä kolme viikkoa...
Sama juttu. :/ Muuten kyllä menisin mulla näin työttömänä turhan kallista. :(
Ei auta ku oottaa.........

Veriseulasta ym.: Mä meen niihin kaikkiin. Koen niiden olevan syntymättömän lapsen etu. Jos jo odotusvaiheessa tiedetään jonkin olevan vialla osaa äiti ja isä henkisesti valmistautua tulevaan, samoin vauva saa heti tarvitsemaansa hoitoa.

4D-ultrasta: Jos kaikki hyvin menee, mä pääsen siihen ihan poli maksulla. =) Oon joka tapauksessä ä-polilla kontrollissa koko raskauden ja siellä tullaan tekemään myös rakenneultra ja siel on 4D-ultra. Itseasiassa enkelivauvan raskaudessa kävin.. Oliko kolme kertaa tossa 4D-ultrassa. Sillä näkee todella hyvin.

Tänään kävin varhaisultrassa ja siellä se pienen sydän sykki kiivaasti :heart: :heart: :heart:
La tuli 28.09 menkkojen ja koon mukaan joten sitä vois päivitellä listaan;)
Olo on kyllä helpottunut ja onnellinen :heart: voih..

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja todella suuret pahoittelut menettäneille :hug:

Omassa olossa ei mitään muutosta, suuntaan tai toiseen. Eka neuvola vasta parin viikon päästä, siihen asti odottelua:)

Inka 6+4 :heart:

Roona82: Mä kävin esikoisesta 4D-ultrassa vkolla 19, oli kyllä ihana kokemus ja aijon mennä ehdottomasti myös nyt. Sai tosi tarkkaan tietää ja nähdä kaikki, ja monen monta valokuvaa ja tosiaan sen cd:n. Me haluttiin silloin ja halutaan myös nyt tietää sukupuoli etukäteen ;)

Mut voi poistaa tuolta listalta.. Tänään päivällä alko vuoto, ja huomenna käyn lääkärissä. Sattu ihan kamalasti, kyllä se vauva sieltä ulos tuli. :snotty:
Hyvää odotusta teille kaikille ja tarrasukkia mukaan.. :heart:

Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Black Panther ja mama-84!
(minä siis Tampereelta ja seuolontoihin osallistun...)
Mulla tosiaan kans neuvolassa kysästiin, että haluanko verikokeisiin... Ja kun halusin ne sen np-ultran lisäksi, mulle varattiin se ultra 25.2 ja verikokeissa VIIMESTÄÄN ens viikolla...! Mut siis mähän kävin jo tän viikon maanantaina ne verikokeet...
Täällä myös Tampere kuittaa. Oon menossa np-ultraan ja verikokeisiin. Tuo verikoejuttuhan on Treellä aika uusi, sillä se on tullut voimaan vasta tän kuun alusta. Ennen oli vaan se ultra. Mä meen ens tiistaina verikokeisiin ja sit sitä seuraavana tiistaina ultraan, kun verikokeet pitää olla vähintään 5 päivää aiemmin otetut. Ja mä oon ainakin ymmärtänyt niin, että tulokset saa tietää sit heti paikanpäällä, mikä on kiva, sillä jollainhan se verikoe otetaan ultran kanssa samaan aikaan ja sit joutuu oottaa viikon.

Mun maha tekee mut hulluks. Se on aina toiminut hitaasti, mutta nyt tuntuu, että se toimii vielä paljon hitaammin. Koskahan sitä joutuu hakea ensimmäisen pullon ummetuslääkettä, plääh?!

Vivid ja Hippu 10+2

Alkuperäinen kirjoittaja Sokruli:
Mut voi poistaa tuolta listalta.. Tänään päivällä alko vuoto, ja huomenna käyn lääkärissä. Sattu ihan kamalasti, kyllä se vauva sieltä ulos tuli. :snotty:
Hyvää odotusta teille kaikille ja tarrasukkia mukaan.. :heart:
Eikä!!!!
Voimia!!! :hug: :hug:

Millon nää huonot uutiset jättäis tän meidän pinon rauhaan... :(

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Ai niin, meillä ei edes ole neuvolassa omaa ultraa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Eli siellä ei todellakaan katsella yhtään mitään.
Meidän neuvolassa on mutta kun kysyin ultraamisesta siellä (vastas joku uus täti, oma palaa vasta toukokuussa) ni sano ettei ultrata!! Oma neuvolatäti olis ultrannu!!!!! Aion avautua aiheesta kun menen neuvolaan.... Kuk sikshän se laite siellä on. :whistle:

:hug: kaikille menetyksen kokeneille! Kauhan paljon tullut menetyksiä meidän pinoon...

Itselläni piti olla keskiviikkona varhaisultra, mutta sairastuin ti oksennustautiin enkä siis päässyt yhtään mihinkään keskiviikkona :kieh: Nyt alan olla kunnossa ja pitäisi varata uusi aika..

Voimia ja :hug: kaikille pienen menettäneille.
Täällä alkaa massu kasvaa ihan kunnolla, turvotustakin kyllä löytyy mutta kyllä sitä vauvamasuakin jo :D Kuva tuolla mun profiilissa masusta.
Ärsyttää ku en vielä dopplerilla kuullu sydän ääniä vaikka kuinka kuuntelin. Omat virtaukset vaan kuulu.

arianrhod + papana 10+3 :heart:

Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja arianrhod:
Täällä alkaa massu kasvaa ihan kunnolla, turvotustakin kyllä löytyy mutta kyllä sitä vauvamasuakin jo :D Kuva tuolla mun profiilissa masusta.
Hahaa, meillä on täsmälleen samat viikot ja päivät ja sun maha on tooosi paljon isompi. Ootko ottanut kuvan mihin aikaan vuorokaudesta? Mä oon ite ottanut viikon välein kuvia ja aina aamulla heti sängystä nousun jälkeen. Illalla toki sais pulleempia kuvia, mutta niissä on sitä turvotusta. Mutta eiköhän se täälläkin vielä ehdi kasvaa.

Vivid ja Hippu 10+3

MAM2 ja Sokruli :hug: :hug: Kovasti voimia teille!

Kylläpä nyt tätä pinoa piinataan noilla suru-uutisilla :( Mäkin oon jo melkein heittäny pyyhkeen nurkkaan, kun mietin vaan sitä pientä alkiota. Ja oireitakaan ei ole ollut viikkoon. Tosin nehän nyt näihin aikoihin saattaa muutenkin hävitä. Mikä tietty olis sinällään mukava. Sitä etovaa oloa ei ole ikävä... Mutta silti. Jotenkin vaan tuntuu nyt tylsältä. Kai mä tällain yritän varautua pahimpaan, mutta kuitenkin toivoa parasta.

rimpulakissa rv10+0

nöttiäinen: Joo, mut kato se ultralaite on NIIIIIN kallis, ettei sitä voi käyttää!!! ;) Ihan ku perintöastiat; lojuu vaan kaapissa. Ihme toimintaa tosiaan. Luulis, et siitä otetaan kaikki irti, kun on kerran laite hankittu. Huaah, ihme menoa.

Mäkin oon jo melkein heittäny pyyhkeen nurkkaan, kun mietin vaan sitä pientä alkiota. Ja oireitakaan ei ole ollut viikkoon. Tosin nehän nyt näihin aikoihin saattaa muutenkin hävitä. Mikä tietty olis sinällään mukava. Sitä etovaa oloa ei ole ikävä... Mutta silti. Jotenkin vaan tuntuu nyt tylsältä. Kai mä tällain yritän varautua pahimpaan, mutta kuitenkin toivoa parasta.
rimpulakissa rv10+0
Aivan samat on mietteet. Tänään taas aivan oireeton päivä. Tai ainakin tähän asti on ollut. Välillä heittää pyyhkeen kehään, nimenomaan ettei sitten ultrassa tipahtaisi kauhean korkealta (as if). Mun np-ultraan on vielä 2,5 viikkoa. Ensi viikolla menen verikokeisiin. Tampereelta kun kanssa olen... niin näin nämä jutskat nyt menee. Veriseula viikoilla 9 - 11 ja np-ultra sitten 10 - 12 (tai jotain). Ja verikokeen tulokset pitää olla ultraan mennessä valmiit.
Meneeköhän nää oireet jotenkin sykleissä? Ja onko joku muu huomannut, että jos syö makeata niin tulee huono olo? Mä oon aivan järkyttynyt siitä, ettei suklaa maistu!

-Siiri S 9+2

Yhteistyössä