Syyskuun sydäntenmurskaajat *helmikuussa2009*










24.2.2009: meitä on 65 odottajaa

la
26.8.
härveli(25v)---------KYS---------------2.lapsi

28.8.
Vivid(24v)----------Tays---------------1.lapsi

31.8.
esmeralda----------KYS----------------2.lapsi (eka yht.)
Hemuli1981--------TYKS---------------1.lapsi.

1.9.
mama-84-----------SatKS-------------2.lapsi (eka yht.)

2.9.
Miimari-84(24v)----Oys---------------4.lapsi
samma här(25v)---K-PKS------------2.lapsi

3.9.
arianrhod-----------Mks---------------1.lapsi
Naksos--------------OYS----------------4.lapsi

4.9.
TiiuHti(25v)---------LS------------------2.lapsi
Hemppu81----------OYS----------------2.lapsi
Rimpulakissa(30v)-Kät-----------------2.lapsi
Faith-----------------SEKS---------------5.lapsi
Tintti83(25)----------Kät----------------1.lapsi

5.9.

6.9.
Onneli82 (26v)----Js-------------------1.lapsi

7.9.
Roona82(26v)-------Tays----------------1.lapsi
ippunen (21v)-------Js--------------------1.lapsi
bebes---------------------------------------4.lapsi
masumasu-----------Js--------------------2.lapsi
Hiljaisuus-------------OYS---------------3.lapsi (1.yht)

8.9.
jontzki--------------------------------------1.lapsi
odottava ja onnellinen------------------1.lapsi

9.9.
Rekkumaaria------------------------------1.lapsi
Tepa75-----------------Ekks--------------4.lapsi (1.yht)
Usvatähti(32v)----------------------------1.lapsi
Millukka (29v)--------Hyv/HML----------5.lapsi
Heisku----------------MKS----------------4.lapsi
Mii26---------------------------------------1.lapsi

10.9.
ElämänIlo3-----------OYS---------------3.lapsi
Tige------------------Tyks----------------1.lapsi
Sissi75(33v)---------TAYS---------------1.lapsi
Muffa---------------------------------------2.lapsi

11.9.
pienisieni(27v)-------KYS----------------1.lapsi
Helinä83(25v)--------Tays--------------1.lapsi
uppis84---------------Tays---------------1.lapsi
zeny-------------------KYS----------------2.lapsi
mysli-------------------Tays---------------5.lapsi

12.9.
onneliina-----------------------------------1.lapsi

13.9.

14.9.
hosso(21v)------------Kys----------------2.lapsi

15.9.
Swiss--------------------------------------3.lapsi
Black Panther(31v)-Tays---------------2.lapsi (1. yht.)
kerttuneiti---------------------------------

16.9.
Rosehip(29v)-------Tyks----------------1.lapsi
Hikkapossu---------PHKS---------------3.lapsi
shaken (27v)-------Tays----------------3.lapsi

17.9.
Heissu(22v)---------KOKS--------------1.lapsi
ihaa-79(29v)--------HYS----------------3.lapsi

18.9.
jenniS(27v)----------KOS---------------2.lapsi
Otus------------------LUS----------------3.lapsi

19.9.

20.9.

21.9.
Cummastelija----------------------------1.lapsi
Uneksija85(23v)---TAYS---------------1.lapsi

22.9.
Hensku00(25v)-----K-SKS--------------1.lapsi

23.9.
nasby-----------------Oys-----------------1. lapsi

24.9.
olg4(24v)----------------------------------1.lapsi

25.9.
Jellona84-------------TAYS---------------3. lapsi (2.yht.)
fiksu----------------------------------------5.lapsi
nöttiäinen---------------------------------2.lapsi

26.9.
Aria--------------------Tays----------------

27.9.
vauvakuume83---------------------------1.lapsi
Carmen--------------TYKS----------------2.lapsi

28.9.
inka85--------------------------------------2.lapsi

29.9.
tiitu87--------------------------------------1.lapsi
Kreetta------------------------------------1. lapsi
Aavalan tyttö------OYS------------------4.lapsi

30.9.

Laskettu aika ei päivittäjän tiedossa:
saty----------------------------------------


Menetyksen kokeneet :'( :
Rakkaimpani
mamamaalta
Metsätähti
Jennyli
Sokruli
MAM2
Kokovartaloväsymys
Sinimarja
Siiri S

Listalta poistunut:
Olivia83




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus





[/quote]

 
Kiva kiva... uus kuukausi kohta ja uudet kujeet... tai sit ei, kjeh!!

Ette ikinä usko... menin tänään töihin, ni siellä kuule oli jo harjottelees mun äitiysloma tuuraaja... hmm... oisko hiuka aikasta!!! Pitkä iltavuoro kyl tänään tosian tuntui todella PIIIIIIITKÄÄÄLTÄ!!! :|

mama ja kääpiäinen 9+2
 
Niin siis kiitos hälle kuka nyt olikaan, ei muista enää, joka oikais niissä foolihapon yksiköissä. Arvasin että kämmäsin kun en tarkistanu mistään. :whistle:
Siis tuol edellisessä pinossa...

(.) Karsee olo: oksettaa ja päätä särkee. Koht loppuu hää ohjelma ja sit nukkuu.

 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-84:
Kiva kiva... uus kuukausi kohta ja uudet kujeet... tai sit ei, kjeh!!

Ette ikinä usko... menin tänään töihin, ni siellä kuule oli jo harjottelees mun äitiysloma tuuraaja... hmm... oisko hiuka aikasta!!! Pitkä iltavuoro kyl tänään tosian tuntui todella PIIIIIIITKÄÄÄLTÄ!!! :|

mama ja kääpiäinen 9+2
HUI!! Tietääks kaikki sun raskaudesta sit jo sun työpaikalla? On kyllä mustakin aika aikasta... Mutta kaikki tyylillään, kai. =)

 
Tänne siis siirryttiin, mikä lie tossa edellisessä ketjussa tökki :S ?!
Täällä väsyttää ja kovasti, heräsin klo 6 ja tytön herätin samalla, lähettiin viemään isukkia töihin että me tytöt saatiin auto päiväksi käyttöön :) ei vaan kamalasti passaa liikuskella kun taidetaan olla tulossa ihan oikeesti kipeeks, molemmilla kirsut vuotaa ja mie on valittanu outoa oloaan koko viikon... huoh... tänään sitä sitten lähetään kohti mummolaa ( mun äitin luokse ) viettämään viikonloppua ja kertomaan uutiset :heart:
 
Kävin siis eilen siellä neuvolassa =)
Ja kyllähän sitä tuli kerrottua kuitenkin sille hoitajalle että mä varasin sen ajan sinne utraan, vaikka se olikin sitä mieltä että se turha onkin kun sen jälkeenkin on niin suuri keskenmenon riski. Mut nyt se ei sanonu mitään siitä.

Ja niiden laskujen mukaan mulla olis LA 14.9 mut entaa olla tuo mikä nyt on... muuttuu kuitenkin ultrassa.
 
Moikka vaan tännekin!

Eipä ole tullutkaan vähään aikaan kirjoteltua, niin armoton väsymys vaivaa! Nyt parina edellisenä päivänä ollut selkeästi huonompi olo, oksentaa ei ole tarvinnut, mutta öklöttävä olo kuitenkin.

Mites Tepa75 neuvola meni? :)

Mä olen tässä miettinyt, että miten mahtaa olla tuon hiustenvärjäämisen laita näin raskaana...musta siitä on ollut joskus aiemmin keskustelua täällä kaksplussalla, että saako hiuksia värjätä raskaana vai ei...mitenkähän se oikeesti mahtaa olla? Miten te muut ootte tehneet? ootteko värjänneet tukkaa ihan normaalisti? Mun tekis niin kauheesti mieli lätkästä väri päähän, kun kaamea juurikasvu vaivaa!

hensku rv6+3
 
Huomenta.
Täällä väsymys on vieny koko naisen mukanaan. Toissa päivänä nukahdin jo puol 7 ja tyytyväisenä eilen nukuin yhdeksään. Eilen sinnittelin puol yhteentoista ja taas nukuin yhdeksään tyytyväisenä. Menee nyt elämä ihan nukkumiseksi. Huomenna pitäis vielä lähteä laivalle työporukan kanssa.
Nyt jos lähtis ostamaan sopivia rintsikoita. Kaikki jääny pieniksi.

VK + vauva 6+0
 
Hei kaikki! :flower: Ja kiitos uudesta pinosta Siirille =)

Täällä pahoinvointi ja päänsärky ovat ilmestyneet - sellainen krapulainen olo lähes koko ajan :x Mutta itsehän niitä oireita toivon ja kiva se on tuntea olevansa raskaana :D

Alkuraskauden ultra minulla on ensi tiistaina ja neuvola sitä seuraavalla viikolla. Alkaa konkretisoitumaan tämä odotus... Koitan olla murehtimatta ultraa, mutta kyllähän se jännittää, että löytyykö sieltä sydänäänet!

 
Tässä Hensku00 sivu, jolla puhutaan tuosta hiusten värjäämisestä:
http://www.vau.fi/templates/Article____77921.aspx?cat=14

Itse ainakin värjään juurikasvun sitten kun sitä taas alkaa tulemaan. Värjään juurikasvun n. 4-6 vkon välein. Olisihan se ihan eri asia jos se väri olisi päässä joka pvä mutta vaikka munkin taustat on mitä on ja joku toinen saattais jättää sen vuoksi värjäämättä niin minä en. Esikoisen kohalla ei vaikuttanut eikä kyllä toisenkaan niin miksi sitten nyt. =)


POKS!! :D
 
Kiitos SiiriS uudesta pinosta! :flower:

Tämä kanssa ollu takavasemmalla tovin, kun kuvotus ja väsymys on ollu sen mukaista. Nyt alkaa helpottamaan ja toivon mukaan se ei ole oire mistään ikävästä vaan et helpottais jo ihan oikeasti.

Mulla on tänään iltapäivällä aika lääkärille (yksityisellä ). Käyn kyselemässä lääkitysasiaa ja jos aikaa jää, niin kyselen voisko ultrata samalla. Esikon kanssa tehtiin samoin. Jännittää ihan selvästi, jotenkin vaan pelkää et jos siellä ei kuulukaan mitään... :( Ja voi tietty olla, ettei siellä nyt ole sitä ultrauslaitettakaan paikalla, mutta jos on, niin eiköhän me sit katsota mitä näkyy. Iik.

Hensku00: Mä otin hiuksiin raitoja raskausaikana ja niin varmaan teen nytkin. Tosin taisin käydä vaan kerran tai kaks laittamassa niitä kampaajalla...

Ny laittamaan esikolle murkinaa. :wave:

rimpulakissa rv 9+0
 
Hensku00 mie värjään juurikasvuu säännöllisesti 4-5 vko välein.
Juu,neuvolareissu takana,tunnin verran meni.Virtsa,verenpaineet,hemoglobiini normaalit.Sain ajan lääkärille 2 vko päähän ja sit siitä viikko ni on eka ultra.En tiennykä et on olemas sellasii migreenilääkkeit mitä voi raskauden aikana käyttää,pitää pyytää sit resepti.Ei noista panadoleista oo mihikään.Hirmunen nivaska lippu lappusii luettavaks!Kun vielä koht kuulis ne seydänäänet!
 
yritin kans saada tilattua ensimmäistä neuvola aikaa,mut neuvolan täti oli niin kiireinen juuri,
jotta lupasi soitella tänään myöhemmin minulle. varmaan menee kahden viikon päähän ainakin tuo neuvola, mutta sitten sitä odotellaan kun kuuta nousevaa. olisi kiva päästä ainakin ennen hiihtoloma viikkoa jotta voin hyvin mielin lähteä mökkeilemään perheen kans.
fiksu ja nuutti 6+0
 
Hei onko kellään odotusajan kirjaa? Ajattelin sellaista vauvakirjaa vastaavaa, jonne vois täyttää raskausajan eri vaiheet, ajatuksia jne. oon miettiny et jossain vaiheessa vois sellaisen hankkia, jos sellaisia on. :)

o 6+0
 
nöttiäinen: joo kyllä työpaikalla kaikki tietää jo.. paha pitää salassa niin pienes yhteisös, varsinki ku en yht'äkkii viitti nostella kauheest enkä juo kahvii, tai juoksen oksentaan, yms...!!!!

Hiusten värjäämisestä: ite ainaki just pari päivää sitten värjäsin. Ekaa oottaessakin ihan normaaliin tapaan värjäilin. Ainut ero mikä oli sillon ja näköjään nyt taas... väri ei tartu hiuksiin, yhä vaan toi juurikasvu tuolta paistaa vaik just värjätyt hiukset :/

Reilu puolitoista viikkoa ultraan, en malta, en malta... odottavan aika on pitkä!!! Tänään ollu taas huono päivä...päätä särkee, väsyttää, oksettaa...jne..

Mama ja kääpiäinen 9+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja olg4:
Hei onko kellään odotusajan kirjaa? Ajattelin sellaista vauvakirjaa vastaavaa, jonne vois täyttää raskausajan eri vaiheet, ajatuksia jne. oon miettiny et jossain vaiheessa vois sellaisen hankkia, jos sellaisia on. :)

o 6+0
Joku taisi edellisessä pinossa tästä jo puhua, mutta neuvola jakaa sellasta vau-odotus kirjaa. (Ainakin jotkut neuvolat jakaa.) Kirjassa kerrtotaan vko vkolta miten vauva masussa kasvaa ja kehittyy ja tilaa on myös omille tunteille ja ajatuksille. Ja jos ei neuvola tätä jaa, niin joku oli tainnut tilata sen tuolta vau.fi:n sivuilta ja ihan ilmaseks oli saanu sen.

Mutta onhan niitä olemassa sitten monen moisia odotusajan kirjoja johon voi omia ajatuksia ja tuntemuksia kertoilla. Ainakin mä oon nähny muutamassa kerholehdessä (kuulun kahteen eri kirjakerhoon) sellasia myytävän.

Mulla on kaks noita vau:n kirjoja, nyt tuun neuvolasta saamaan kolmannen. Mutta enpä oo niihin mitään kirjotellu. Toisesta aloin täyttämään erään vauvalehden mukana tullutta odotuslehtistä, mutta kun se raskaus sitten päätty miten päätty ni jäi vähän huono maku siitä... En jotenkin vaan halua tehä nyt mitään sellaista mitä tein enkelivauvan raskaudessa tai siis sillain. Kai ajattelen että jos teen niin nytkin käy huonosti tai jtn. Outoja ajatuksia mutta minkäs minä niille teen, kokema on muuttanu mua. :/

 
Juu meillä ainakin neuvolassa jaetaan sitä vauvakirjaa raskausajasta.
Mä en vaan nyt sit saanu sitä koska sainhan se jo tossa muutamakuukaus sitten kun olin aikasemmin raskaana.
Toivoin että olisin sen saanut nytkin... voitte kuvitella että se viime kirja nakattiin roskiin keskenmenon jälkeen.
Olin kuitenkin sinne jo merkkaillu jotain juttuja.

Kohta tarvis lähtee töihin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Juu meillä ainakin neuvolassa jaetaan sitä vauvakirjaa raskausajasta.
Mä en vaan nyt sit saanu sitä koska sainhan se jo tossa muutamakuukaus sitten kun olin aikasemmin raskaana.
Toivoin että olisin sen saanut nytkin... voitte kuvitella että se viime kirja nakattiin roskiin keskenmenon jälkeen.
Olin kuitenkin sinne jo merkkaillu jotain juttuja.

Kohta tarvis lähtee töihin...
Aika jännä ettet saanu. :( Vaikka minäkin sain kirjan elokuulla ni tasan tulen sanomaan, että haluan sen nytkin. Omaani en roskiin heittänyt, mutta siitä kirjasta on vaan ikävät muistot. Vaikka ei tuo kirjanen mulle henki ja elämä ole, niin en tahdo mitään enkelinraskauteen liittyvää tähän raskauteen, pelkään muutenkin että nytkin käy huonosti. Kai mä ajattelen et esim. siinä kirjassa on huono karma/tuuri. :D

 
Bulimikko ilmoittautuu. Eli ruoka ei pysy sisällä. Tänään kävin aamulla töissä, mutta lähdin kesken kaiken pois. Mies kyllä jo aamulla sanoi, ettei tuollaisena voi lähteä töihin, mutten uskonut sitä. Tässä sitä nyt sitten ollaan. Hehkeä, hehkuva odottaja :LOL: :LOL:

-Siiri S ja 8+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri S:
Bulimikko ilmoittautuu. Eli ruoka ei pysy sisällä. Tänään kävin aamulla töissä, mutta lähdin kesken kaiken pois. Mies kyllä jo aamulla sanoi, ettei tuollaisena voi lähteä töihin, mutten uskonut sitä. Tässä sitä nyt sitten ollaan. Hehkeä, hehkuva odottaja :LOL: :LOL:

-Siiri S ja 8+2
Mä liityn pian seuraan. Tässä oon viime vkonlopusta alkaen ollu sellanen olo että pian alkaa pöntön halailu. Vielä en oo oksentanu, no eilen ihan vähän ja tänään oon käyny yökkimässä, mutta en kunnolla oksentanu.

Hehkeää odotusta todellakin. :D

 
Perjantaita :wave:
Miekin oon taka-alalla ollut viime aikoina, kun ei tuo väsymys ota loppuakseen ollenkaan. Taas istun koneella villasukissa ja päiväpeittoon kääriytyneenä :/
Kävin kolmisen viikkoa sitten lääkärillä, joka lupasi laittaa lähetteen TAYSin äitiyspolille (mullon diabetes), mutta nyt tiistaina kun soittelin neuvolaan ja ihmettelin ettei ole polilta tullut kirjettä, selvisi ettei mitään lähetettä ole edes tehty! Hiukan sai lääkäri palautetta kun sen tällä viikolla näin. Neuvolasta sitten tehtiin lähete, joten taas odottelen aikaa. Ensi viikolla on ensimmäinen neuvolakäynti =)
Tänään aloitin insuliinin pistämisen kun aamusokerit on ollut nousussa, ihan sama mitä syö.
Vitamiinit kävin hakemassa apteekista samalla reissulla, en jaksanut perehtyä erilaisiin paketteihin enempää vaan nappasin hyllystä mukana LadyvitaPlussan. Varmasti olisi halvemmallakin päässyt, mutta en jaksanut kohmeisilla aivoilla miettiä enempää :D
 
Päätä särkee, lonkkaa jomottaa ja väsyttää!!

Mie en ottanu sitä vauvakirjaa nyt vaikka tarjottiin ko on se entinenki. En oo siihen mitään merkintöjä tehny, joten hyvin kelpaa vielä. Ja samat jututhan niissä varmaan on.

Nyt reissuun!
 
Mulla olis eka neuvola aika 4.2. eli keskiviikkona.. Jännittää kyl niin perkuleesti.. :D

Pönttöä on tullu tänään halattuu jo 10 kertaa, eikä tälle näy loppua.. Kamalan huono olo koko ajan.. :(
Äsken kävin kaupassa, ni rupes tekemään mieli pizzaa, päätin sit ostaa ainekset ja teen kohta ite pizzaa.. Saa nähä miten pysyy sisällä.. :)

Oikein hyvää viikonloppua kaikille.. :) :heart:

T. Sokruli ja "Kirppu" rv. 7+2
 

Yhteistyössä