Syyskuun sydäntenmurskaajat *helmikuussa2009*

Kiitos!!! Ja onnittelut kaikille muillekin :hug: Mulla vasta 5+4 eli iha sekaisin uutisista vielä. Ihanaa olla täällä =)
Muuta en ole viikkoon osannut kuin roikkua netissä hakemassa tietoa ja unelmoimassa. Oireita ei ole kuin jano ja pieni vatsan nipistely, ellei tämä vatsan turvotus ole sellainen myös. Neuvola-aika tilattu 12.2., tulis nyt pian, kun en meinaa oikein muuten todeksi uskoa. Tekis mieli tehdä jotain konkreettista, mutta ei voi... Kertokaas miten tän alkuodottelun kanssa malttatte, kun ei kellekään viitsi oikein kertoakaan vielä.

Tervehdys taas täältäkin =)
Mieli on pikkasen huolestunut; viikonpäivät on mennyt nyt lähes täysin ilman pahoinvointioireita, oksentaa ei ole tarvinnut välillä tosin käy sellainen turvottava olo. Vatsassa "kuplii". Huimausta tms. ei ole ollut ja väsymyskin tuntuu taas kaikonneen. Rinnat ovat kyllä edelleen arat ja kovat, eikä minkään sortin vuotoakaan ole havaittavissa. Kun neuvola aikaa varailin, terveydenhoitaja kyseli raskausoireista ja sanoi, että mitä selvemmät oireet ovat, sitä varmempaa on että raskaus etenee hyvin... Nyt kun sitten oireet on yhtäkkiä vähentyneey noin huomattavasti on väistämättä alkanut vähän huolettaa :ashamed: Tiistaina on eka neuvola ja ultraan aikaa lähes 2 viikkoa..

-Usvatähti rv 8+4

Sitten vielä ihmetyttää nuokin netistä löytyvät raskausaika-laskurit... Niistä saa vaikka minkälaisia tuloksia vaikka tasan varmaan samat tiedot syöttää joka laskuriin.. Ei ymmärrä ei, mutta ei varmaan kaikkee tarttekkaa näin eka kerralla.. ;)

Usvatähti ja Dada: Ei kannata huolestua oireettomuutta, itsehän olin myös alussa tosi huolissaan kun oli vain lievää pahoinvointia, ja ultrassa olikin sitten kaikki hyvin vaikka kovasti jaksoin uskoa ettei näin voi olla :heart: Lisäksi olen usealta kaverilta ja tutulta saanut vahvistusta että oireet/oireettomuus eivät välttämättä kerro mitään. Yhdellä kaverilla todettiin äskettäin tuulimunaraskaus ja oireet olivat olleet erittäin selvät ja hän oksensi monta kertaa päivässä.. että näin, nauttikaa nyt vaan, itsekin yritän vaikka oireita edelleen kaipailen :D

Tänäviikonloppuna kerrottiin miehen perheelle suuret uutiset, ottivat ihan hyvin, olivat jo vähän arvailleet että joko saamme vauvan tai menemme naimisiin kun oltiin sanottu että meillä on kerrottavaa :whistle:

ippu ja mönki 9+3

kiitokset tsempityksestä..ei kai se auta kun yrittää jaksaa odottaa sinne ultraan saakka..

Mei ei olla vielä kerrottu vauvelista kennellekkään. Töissä jouduin kertomaan esimiehille jo pari viikkoa sitten, etten joudu työtehtävissäni altistamaan sikiötä esim. röntgensäteille. Muut työkaverit ei ainakaan vielä vaikuta hoksanneen mitään...

Ens viikonloppuna ois sitten serkkutytön häät. Täytyy hankkiutua kuskin rooliin niin ei tarvitse puhua vielä kenellekkään mitään. Ultra mulla on tosiaan 13.2. että jos sitte sitten ystävänpäivänä sais kertoa lähimmille hyviä uutisia :)

Täällä ollaan vatsataudissa :x Yöllä alkoi ja nyt alkaa pikku hiljaa helpottamaan. Töissä on pyörinyt nyt 3vko sama tauti.. Poika pääsi onneksi mummille ja ukille pariksi tunniksi hoitoon kun miehen piti lähteä töihin.
Joten ei mitenkään kehuttava olo..
Ultraan enää 4päivää, ei jaksa odottaa :heart:

Inka 6+4 :heart: :heart:

Vivid
Aika kuluu hitaasti, mutta varmasti. Tää ultrien välinen aika on kyllä aika rasittavaa, kun vaan koko ajan oottaa seuraavaa ultraa, että vois olla varma, että kaikki on hyvin. Itellä ei mitään pahempia kipuja tai vuotoja ole ollut, mutta silti pelkään aina välillä pahinta. Ja seuraavaan ultraan olisi vielä 2 viikkoa, plääh..

Kerroin tällä viikolla töissä pomolla ja hyvin tuntui asian ottavan... Sovittiin, että asiasta ei vielä puhuta muille, mutta saa nähdä, koska kaikki jo tietää...

Vielä jos huomisesta selviäis, niin sitten ois takana ne "pahimmat" 10 viikkoa!

Vivid ja Hippu 9+5

No joo, valittelin täs ettei oo oireita, tai siis et ne on vähentyneet. Meninkin sanomaan. Tänää ja vm yönä sit suunnilleen makoillu pöntön reunalla örkkimässä. Nyt kuiten taas päikkäreiden jälkeen vähän helpotti mut...iltaa kohden taas tuo öklötys olo tullut takaisin....ett ehkä tämä vain menee näin aallottain....

rv 8+2

Tappo työpäivästä selvitty... migreenistä huolimatta, nyt tosi örppä olo!!!! Pitkän yöunet seuraavaks ja toivotaan, et huomen ois parempi päivä.... ku on kert vapaa päiväki!

mama ja kääpiäinen 9+5

ippunen: kiitos sanoistasi :heart: No..oireita on taasen, ihan uskottavaksi asti :ashamed: :LOL:

(.) Rinnat on niiin kipeät ja raskaat, masussaki juilii ihan kunnioitettavasti.
Ehkä siel sitten onkin elämää :heart:

PoksPoks 6+0

Alkuperäinen kirjoittaja mama-84:
Pakko kysyy... Saako kukaan muu outoja itku tulee -kohtauksii???

:D Viimeksi tänään, ja kysy vain kuinka monesti.
Sitä ennen eilen, ja sitten toissapäivänä. Itku tulee milloin mistäkin, välillä syystä ja välillä syyttä.
Mutta herkässä on, tiedänpä kyynelkanavien toimivan. :LOL:

Meillä piti lapsiluvun ola täysi, tyttö 9v ja poika kohta 5v, molemmat on erityislapsia ja pojalla lisänä diabetes. äskettäin ostettiin saksanpaimenkoira eli menoa meiltä löytyy :D

Ihmettelin missä menkat viipyy, rinnat kipeänä ja ihmeellinen päänsärky viimeviikolla 4 päivää, noh perjantaina tein nega testin ja lauantaina positiivisen, johon tuli kirkkaat viivat. Taustalla keskenmenoja ja muutama tuulimuna niin aika iisisti otetaan. Minulta kiellettiin raskaudet kun sektioita on takana 3 ja kohtu kuulemma arpinen, mutta tarkkailussa tulen varmaan olemaan ja kun olen taysissa töissä niin kontrollikäynnit on samassa talossa

6+2 :heart:

mama-84 noista itku-tulee-kohtauksista =) niitä joo piisaa. Itku tulee milloi mistäkin ja tosiaan saattaapi tulla useita kertoi päivässä.

Aria toivottavasti kaikki sujuu nyt hyvin. =)

Okse olo aloitti taas mun aamun, tai oikeastaan oksentaminen....voi, nyt käy nii sääliks niitä, jotka useita kertoi päiväs joutuu tota tekemään. Ihte ku oksentanu noilta kahdelta sen 10 kertaa vrk, joten ny tuntuu nii helpolta, jos tämä näi pysyy.

Jasseluita kaikil. =)

J84
Huomenta ja tervetuloa uusille :wave:

usvatähti, mä olen kans aikas oireeton tapaus...tai siltä ainakin tuntuu. Ainut mistä huomaan jonkin kasvavan sisälläni on, et jos vähänkin on rakko täysi niin maha pullottaa ja se on kova. Suurentunut kohtu vissiin aiheuttaa tuon reaktion :D

(.) Flussa tuli ja iski sitten takaisin meille just, kun luulin et ollaan päästy siitä yli. Joulukuussa mä olin kaks kertaa, esikko vissii kolme kertaa ja junnu kerran kipeenä. Mä en sit millää siedä tätä tautia, kun ei haista tai maista mitään.

Onkos täällä muita, jotka piikittää masuun esim. Klexanea, Fragminia ym. raskausaikana?
Itellä on geenivirhe, joka altistaa veritulpille ja joudun pistämään mahaan Fragminia rv25 eteenpäin. Kallista ainetta, mutta en uskalla olla sitä käyttämättäkään jos vaikka veritulppa menee esim. istukkaan.

J84
Elämänilo3, mulla oli esikosta aivan järjetön pahoinvointi rv16 asti. Mikään ei pysynyt sisällä, ei edes vesi. Väkisin oli pakko laittaa jotain suuhun vaik tiesi, et se tulee välittömästi pihalle. Tuon takia kuopuksen alku odotus oli ultraan asti sellaista epätoivoista tutkiskelua, kun sitä kamalaa oloa ei tullutkaan, pientä etomista vain ja voin koko odotuksen mainiosti, suorastaan loistin :D Ja taas sama epätodellinen olo vaivaa, ultraankin on vielä 1,5kk :/

Huomenta! Viikonloppu meni käymättä koneella lainkaan.Toivosin niin itelleni pitkää pinnaa lisää,viime viikon meillä oli taas kaikki 6 lasta kotona ja kun en saanu hälyltä päikkäreitä nukuttua,olin kiree ku viulun kieli :'( Ja nyt karsee morkkis.Edelleen hiukan kuvottava olo,mut syöminen auttaa siihen.Huomen sais varattua ultran =)

Tepa75 8+5

Jellona Täällä yksi "piikittäjä" :wave: Itse olen saanut aikanaan veritulpan leikkauksen jälkeen, jalkaan, mutta verikokeiden mukaan mitään geneettisiä altistuksia ei pitäisi olla. Viime raskaudessa piti Klexane aloittaa rv 35, mutta jo rv 20 alkoi hyytimisentsyymit veressä nousta ja rv24 ne olivat edelleen koholla, samoin herkkä CRP ja siihen vielä supistuksia päälle ---> veritulpan riski istukassa tai kohdunkaulassa niin suuri, että aloitettiin piikit jo rv24. Edellinen seuranta oli NKL:lla, mutta nyt asumme Turun seudulla - jännittää sikana minkalaista hoitoa tämän asian suhteen saa TYKS:ssä :/ Onneksi on tuoreessa muistissa kaikki asiat, koska esikoinen vasta 8,5kk ja lisäksi aion kyllä pyytää samat verikokeet ja seurannat kuin Helsingissäkin! Ei vaan kyllä yhtään innosta tuo ajatus piikityksestä (oli NIIN kauheeta loppuraskaudessa, kun maha oli ihan pinkeä ja vauva potki hullun lailla aina, kun piti iskeä piikki massuun :x )....

Täällä "krapula" jatkuu lähes 24-7, mutta ihan kuin ensimmäisessäkin raskaudessa, ovat illat pahempia kuin aamut :eek: Ruoka maistuisi koko ajan - harmi vaan, kun mieli ei tee salattia sun muuta terveellistä vaan kaikkea roskaa, esim. lihapiirakoita :ashamed: Ja sama juttu tässäkin raskaudessa, että makea ei maistu! Hyvä juttu tällaiselle irtsari-addiktille :D

Ylihuomenna alkuraskauden ultraan, silloin rv6+4... B)

Onko muita joilla muuten ei tunnu syöminenkään auttavan pahoinvointiin??? Musta tuntuu et nämä aamut ja illat on sellasii, ettei mikää maistu ja ku näkeekään jotain syötävää alkaa kuvotus paheneen mut sit tekee pahaa kyl olla syömättäkään.....tosi raivostuttavaa, mut onneks yleensä tosiaa helpottaa tos puolenpäivän jälkeen. :)

Voihan yök! Oon oksennellu jo jonkin aikaa, mutta tänään ei oo pysyny mikään sisällä. Nytkö se taas alkaa paheneen? :x Jostain luin ett pahoinvointi on pahimmillaan vkoilla 9-11. Odotan kuumeisesti huomista ku silloin on eka neuvola. Jospa sais edes henkisiä voimia. En jaksa mitenkään edes iloita tästä raskaudesta. :( Paleltaa niin ett oon lähes horkassa ja väsyttää. Vkonloppu meni ihan täysin maatessa. Ei pysty ajatteleen mitään kotihommia. Nytkin mietin töissä lähtisinkö kotiin ku jatkuvasti saan juosta halaan pönttöä.

Vivid
Mä en oo joutunut oksentamaan kertaakaan, mutta mulla tulee kyllä selkeesti paha olo, jos maha pääsee tyhjäksi. Aamupäivät tuntuu olevan vaikeimpia sen suhteen, kun on syönyt aamupalan ja sit oottelee töissä ruokatuntia.

Mulla ei oo tullut vielä itkukohtauksia, mutta liikuttumiskohtauksia kylläkin. Silmät kostuu millon mistäkin lehtijutusta tms. Tosin oon sellanen herkkis ilman tätä raskauttakin, hih!

Vivid ja Hippu 9+6

Yhteistyössä