Syyskuun sydäntenmurskaajat *helmikuussa2009*

Just kävin neuvolassa. Eipä siel ton vuotelun suhteen mitää sanottu, muuta kuin että kunhan viikkoja olis koossa sellaset 9-10 nii sitten voisivat siel tarkistaa kuuluuko sydänääniä. Joten, ei auta ku ootella. Ny palelen taas nii pirusti ja heti neuvolasta kotio tulles (kerkesinhä tunnin olla syömättä =) ) juossin örkkimään. Uh, söin ja koitan ny saaha noi pysyy sisällä, sit ruoka tulollaan, josko 30 min päästä pääsis taas vähä naposteleen :LOL: Juu, ja painosta, ku tääl oli jutteluu, nii vajaa 3 kiloo oli noussu siit mitä oli ennen joulua. Plah.....aika paljon ku siskollani koko raskaus aikana nous 5 kiloo. :LOL: Noh...kunha pikkuinen vois hyvin nii sama se kiloille.

sissi75 voima halitus :hug:
 
On kerennyt tulla kirjoituksia aikalailla.Olen jonkun verran käynyt lukemassa,mutta väsymys on jotakin ihan kauheaa niin ei ole jaksanut kirjoitella.Pääkipu on tullut myös,tulee ihan yhtä äkkiä.Neuvolaan soittelen ensi viikolla,kun viikkoja on 7 täynnä.Yritin aikasemmin tilailla aikaa niin sanoi että soita uudelleen kolmen viikon päästä.Sori oma napa

Nyt syömään
 
Monennellako vkolla sydänäänet on varmuudella kuultavissa? Menen ekaan neuvolaan 23.pvä ja sit vkoja on 9+ joten olisko mahdollista että kuuluis? Ois niin mukava tietää onko masussa elämää. Siitä vkon kuluttua ultra.

Tietysti jos ei kuulukkaan niin sitten oon ihan paniikissa....

Kattoo sitten miten tehään. :/ Ois vaan niin kiva tietää onko tuol masussa elämää mutta ei auta ku oottaa. *huoh* Oiteita kyllä on ihan kiitettävästi mutta silti pelottaa.

Tuulimunan kokeneet: Millasia oireita on ollu? Voiko mistään päätellä tai tietää oliko tuulimuna? Oliko esim. outo olo että kaikki ei oo kunnossa? Millä vkolla alko vuoto/tuli pois?

Mulla ei mitään outoja oloja nyt ole eikä vuotojakaan, mutta pelottaa..... *nyyh*

 
Väsyttää, paleltaa, väsyttää...
Huomenna pitäis olla labrassa jo 7.40 kun ottavat sitä verta ja ylihuomenna se tarkistusultra.
Aika tarkalleen joka toinen päivä vuodan enemmän ja joka toinen päivä en juuri ollenkaan eli just silloin ultrapäivänä ois tiedossa vuotoa.

nöttiäinen mua on alkanut pelottaa et tää on tuulimuna kun kuitenkin testissä näkyi plussa jo 7.1 ja ultrassa lasketunraskauden mukaan mä en oo ees silloin ollut raskaana :eek: ??
Siis tuulimunassahan oireet on mut sikiön aihe puuttuu jolloin raskauskeskeytyy itsestään. :hug:

Metsätähti ja pienenpieni? rv4+
 
aa, no pitääpä ootella loppukuulle et millanen se odotuskirja on jos sen neuvolasta saa. :)

mulle on nyt alkanu tuleen todella huono olo. en oksenna, mutta oksettaa. oon todella väsyny eikä opiskelusta tuu yksinkertasesti mitään kun en jaksa keskittyä mihinkään. rintoihin sattuu ja ne vaan kasvaa.. yök. en tiedä miten selviän tästä kuusta kertomatta kellekään jos pitää yrittää elää ihan normaalielämää :/


voimaton ja pahoinvoiva olga 6+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsätähti:
nöttiäinen mua on alkanut pelottaa et tää on tuulimuna kun kuitenkin testissä näkyi plussa jo 7.1 ja ultrassa lasketunraskauden mukaan mä en oo ees silloin ollut raskaana :eek: ??
Siis tuulimunassahan oireet on mut sikiön aihe puuttuu jolloin raskauskeskeytyy itsestään. :hug:
Aika jännä.. Et miten se testi st näyttäny plussaa jos ultran mukaan ei oo ollukkaan vielä sillon raskaana. Mutta on tuo luonto vaan ihmeellinen asia ja kaikkea sitä tapahtuu... Toivotaan et kaikki olis hyvin niin siellä kun täälläkin.
:hug:


 
hei, en oo käynyt lukemassa enkä kirjottamassa vähään aikaan, on väsyttänyt niin älyttömän paljon.. mikään ei auta siihen.. en tiedä miten jaksan olla töissä tän viikon kun silmät ei meinaa pysyy auki. hoidan siis sellaista puolvuotiasta pikkuista.
Muita oireita ei kauheesti ole, paitsi nälkä, ja rinnat aristaa joinakin päivinä enemmän ja toisina taas ei paljoo..vatsassa välillä nipistelee ja sellaista menkkamaista kipua mutta ei niin pahaa kuitenkaan.. mä mietin kans että millaisia oireita on tuulimunassa? viikonpäästä ois varhaisultra<3

tiitu ja masuasukki rv5+6. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiitu87:
hei, en oo käynyt lukemassa enkä kirjottamassa vähään aikaan, on väsyttänyt niin älyttömän paljon.. mikään ei auta siihen.. en tiedä miten jaksan olla töissä tän viikon kun silmät ei meinaa pysyy auki. hoidan siis sellaista puolvuotiasta pikkuista.
Muita oireita ei kauheesti ole, paitsi nälkä, ja rinnat aristaa joinakin päivinä enemmän ja toisina taas ei paljoo..vatsassa välillä nipistelee ja sellaista menkkamaista kipua mutta ei niin pahaa kuitenkaan.. mä mietin kans että millaisia oireita on tuulimunassa? viikonpäästä ois varhaisultra<3

tiitu ja masuasukki rv5+6. :heart:
Voi ku pääsis ittekin ultraan, en vaan viitti tuhlata rahaa siihen.

Googletin tuulimunan oireita ja kaikkilla ne ollu lähes tulkoon samat mitä normi raskaudessakin. Yleisesti kuitenkin nousi esille se, että suurin osa aavisti että kaikki ei oo OK ja aika suurella osalla ollu ekan 10 vkon aikana pientä vuotoa, joillakin pelkkää tuhruakin. Tätä nyt ei voi suoraan verrata siihen et jos vuotaa wet on tuulimuna koska useimmissa normaalistikkin etenevissä raskauksissa on pientä vuotoa. Mutta siis jos on vuotoa niin sitten kannattaa mennä tarkastamaan tilanne. Ja aika moni kertoi, että oireetkin oli loppua kohden hiipumaan päin. Suurin osa meni siis näin, mutta ei kaikilla.

Et ei se auta ku odotelle. Ultra ois 3.3. Mulla ei onneks vuotoa ja eikä mitään aavisteluita, mutta saattaa se silti tulla nurkan takaa. Pitäs vaan jättää nää huolet hyllylle ja ottaa käyttöön vasta ku niitä oikeesti tarvitsee.

 
hei kuulkaa mitä mieltä te muut olette.. kun mulla on tosiaan yks oire ihan älyttön väsymys. Voiko siihen hakea sairaslomaa? hoidan siis yhdessä perheessä sellasita puolvuotiasta ja tuntuu ettei voimat enään riitä.
 
tiitu kyllä mun mielestä kannattaa hakea saikkua jos todellakin tuntuu ettei kertakaikkiaan jaksa.Sehän on sun työpaikka ja jos tuntuu että töiden hoitaminen kärsii väsymyksestä niin kyllä mun mielestä silloin on aihetta ottaa saikkua :hug:
 
Noniin. Pahoinvoinnin "syy" paikallistettu. Väsymys. Eli viikonloppuna ei ollut huonovointisuutta kun sai nukkua ihan niin paljon kuin halusi ja nyt taas työpäivän jälkeen olo on ihan hirveä... ja mies vaan hymyilee, sille kun alkaa meneen tää pikkuhiljaa jakeluun B)


-Siiri S ja 8+5
 
ja kiitos uudesta pinosta =)

oireettumuudesta mulla oli edellisessä raskaudessa että ihan yhtäkkiä menin täysin oireettomaksi, ja tietysti stressasin ihan sikana mutta kaikki oli hyvin, eli en olisi hirveän huolissani...

tuulimunasta kaverillani oli tuulimuna joitakin kuukausia sitten, ihan normi oireet oli, mutta sitten ultrassa selvisi että kyseessä oli tuulimuna.

sydänäänistä vatsan päältä kuunneltuna viime raskaudessa kuulu jo 9 viikolla, mutta sekin riippuu ihan neuvolasta että rupeavatko näin aikasilla viikoilla kuuntelemaan, koska sikiö on vielä niin pienikokoinen että sitä ei välttämättä saa kuulumaan ja näin tulee sitten äidille kauhea huoli.

mullakin on ihan kauhea väsymys ja päänsärky..

lääkäri oli tosiaan sitä mieltä että pitäisi tyttären imetys lopettaa ja kokeilin antaa korviketta niin neidille pukkasi sitten älyttömän allergisen reaktion, alko oksentelee ja maha meni kipeäksi ja puhkesi nokkosrokko. eli todennäkösesti maitoallergia, imetän nyt ainakin siihen asti kun saadaan selvyys että miten asian laita on.. ja ajattelin muutenkin tuota imetystä että muutaman kuukauden vielä jatkasin, tyttö on kuitenkin vielä niin pieni (5,5kk) että sitten vasta jos kaikki menee hyvin nii vierotan tissistä ennenkun toinen tulee, kun kuitenkin taas toinen lääkäri oli sitä mieltä että voin huoletta imettää.



odotuskirjasta mä täyttelin viimeksi sitä kirjaa, nyt on kiva ollu vertailla oireita, ja aika samankaltasia tuntuu olevan. =)

vitsi, mulle iski sitten hiivatulehdus toivottavasti ei rupea tulemaan jatkuvasti, viime raskaudessa mulla oli alkuraskaudessa kolme kertaa tulehtus. |O

t. hosso ja pikkunen tasan 8 :heart:
 
Jee tää päivä menny suht hyvissä merkeissä... ei oksennusta, ei päänsärkyy... jippii!!! Huominen onki sit varmaan taas kaaos, sit onki kiva olla iltavuorossa!! Huomenna onkin sitten raskausviikoissa täys kymppi täynnä!!! Reilu viikko ultraan... apua, se on ruvennu jännittään ihan hirveesti jo. Mulla on jotenki sellanen olo, et kaikki ei oo hyvin! (toivottavasti olo johtuu vaan mun perus negatiivisesta luonteestani)!!! Olipas taas oma napaa....

mama ja kääpiäinen 9+6
 
tuulimunaraskaudesta niin kun moni täällä jo onkin sanonu niin oireet on ihan samat kuin normi raskaudessa. Ainoo mikä mua on kovasti mietityttäny on se että koskaan ei raskaustestiin tullu ihan kunnollista viivaa vaan aina hailakoita haamuja.
Mun miehen oli vaikee ymmärtää sitä että mulla oli ollu kaikki raskauden oireet siitä huolimatta että mitään vauvaa ei ollu tulossakaan.

(.) täällä on ollu tänään koko päivän tosi huono olo :$
Huomenna olis koulutus päivä ja siellä on mukana ainakin yks tyyppi meidän toimipaikasta joten paree olis että mulla olis huomenna parempi olo eikä tarvis huomennakaan oksennella.
Vaikka mä uskon siihen että se tyyppi ei kyllä kertois tätä asiaa eteenpäin mut silti... mä haluisin vielä pitää tätä omana tietonani töissä.

Mulla kävi nimittäin viimeks niin että kun kerroin mun pomolle mun raskaudesta ja tietysti se kertoi varapomolle (joka siis suunnittelee mein työvuorot) niin tää varapomo laitto sit tän tiedon yleiseen jakoon |O |O |O
Ja tästä kaikesta nousisellainen häly että voitte vaan kuvitella mun fiilikset kun se raskaus sitten paljastui tuulimunaksi.
 
J84
Huomenta!

Tuulimunasta omakohtaisena kokemuksena; kp34 tein todella haalean plussan CB:lla. Oireita ei ollut minkäänlaisia, ainut oli, et menkat ei alkanu ja siksi tajusin testata. Plussa ei koskaan vahvistunut sellaiselle tasolle millää testillä (kotitestin 10mIU liuskalla, 20mIU puikolla, CB:lla), jonka sain tästä raskaudesta jo dpo11 CB:lla ja ihan kokeeksi kokeilin noilla samoilla testeillä oman mielenrauhani takia, että mitä ne nyt näyttää. Tuolla tavalla sain jotenkin pois suljettua omasta päästäni ajatuksen siitä, että TM uusiutuisi.

Mutta tosiaan omalla kohdalla oireita ei ollut :( Rinnat ei kasvanu, pissalla ei tarvinnut "juosta" ja sitten se varma tunne siitä, ettei kaikki ollut niin kuin pitäisi. Rv 7+6 alkoi tulla illalla verta pyyhittäessä joka voimistui seuraavana päivänä niin, että tarvin jo todella paksun siteen ja se piti vaihtaa aika usein. Mulla ei ollu mitää kipuja eikä järkyttävää vuotoa ja vähän ennen puolta yötä tuli sohvalla maatessa tunne, että nyt äkkiä vessaan...siitä sitten käsiä pesemään ja istuuduin pytylle vastaan ottamaan istukkaa ym. Ukko käski kyl antaa mennä suoraan pytystä alas, mutta halusin olla varma, et kaveri ei ollut mukana. Sieltä tuli vain kämmenen kokoinen istukka ja kalvon riekaleita. Itkua tuli päivän väännettyä, mutta tieto siitä, että ketään ei ollut mukana auttoi jatkamaan eteenpäin ja suru pyyhkiytyi pois aikas äkkiä. Uudelleen yritys alkoi välittömästi uudelleen ja kolmannella kerralla tärppäs.


 
Tuulimuna Ensimmäinen raskaúteni osoittautui tuulimunaksi rv 11+6 (vasta :ashamed: ). Kaipa minulla kaikki raskausoireet oli, mutta ensikertalaisena ei tietystikään ollut mitään mihin verrata - siksi en osannut "kuunnella" oireitakaan. Toisen kerran kun olin raskaana ja tiesin, että pikkuinen siellä kehittyy niin kyllä raskaudet olivat ainakin minun kohdallani hyvin erilaiset: oireet olivat 100- kertaa voimakkaammat "oikeassa raskaudessa" kuin tuulimunassa ja plussakin oli tosi paljon hailukampi tm:ssa. Lisäksi olisi kai pitänyt alkaa varautumaan pahimpaan, kun oireet heikkenivät ja yht'äkkiä loppuivat, vaikka niin tosiaan käy monella, joilla kaikki on ihan kunnossa.
Summa summarum: kaikki raksaudet ovat niin yksilökohtaisia, että oli kyse sitten normaalisti etenevästä raskaudesta, tuulimunasta tai keskenmenoon päättyvästä raskaudesta niin etukäteen mitään ei voi tietää! Alkuraskauden ultraa suosittelen kaikille, koska siellä saadaan poissuljettua niin tuulimuna kuin kohdun ulkopuolinenkin raskaus ja ainakin oma lääkärini sanoi, että jos rv7 ultrassa näkyy syke niin on 95%:n varmaa, että raskaus etenee loppuun saakka. Se tieto antaa ainakin itselleni voimaa!

Jellona Meillähän on enemmänkin yhteistä: tuulimuna koettu ja piikitys päällä B)

(.) Kuvottaa ihan koko ajan ja pelkkä ruoan ajattelu tekee pahaa :x Tosi ristiriitaista kun 1. kolmannes on alkion kehitykselle tärkeintä aikaa ja pitäisi syödä terveellisesti, mutta miten ihmeessä, kun mieli tekee vain roskaa ja kaikki terveellinen oksettaa :(
 
Metsätähti toivottavasti ei ole mitään vakavaa :hug:

Eilen tosiaan kirjoittelin että väsymystä ja pääkipua löytyy oireena.Lisäksi viikon ajan on oikea munasarja tai yleensä oikea alavatsa ollut kipeä,aamusta iltaan.Kohdun ulkoinen on käynyt mielessä useasti,koska kohdun kasvukipuja eli niitä repäisyjä ei ole monesti tuntunut.Toki voihan se kysta olla tai esim.noi mun suonikohjut yltää jonnekkin tonne sisäpuolelle oikealla puolella ja kipuilevat,mutta sain onneksi huomiselle kunnalliselle puolelle ultran,jossa katsotaan että näkyykö mitään.
En tiennytkään että toistuvat kohtutulehdukset voivat lisätä KU:n riskiä.Ja niitä tulehduksia mulla riitti ton kuopuksen kanssa.4 kertaa söin kefeksini+flagyl kuurin puolen vuoden aikana.

Näkyykö siellä 6+3 mitään,jos siellä kohdussa on se raskaus?Sydämmen syke ei ilmeisesti näy,mutta muuta,jotakin mistä tietää että siellä asustaa jokin?
Odottavan aika on pitkä,että saisi tuo kello kävellä joutusaan huomiselle klo16 |O
 
Minun on ihan pakko vielä kertoa, että minulla ei ole myöskään ollut mitään repäisykipuja, vihlontaa, rintojen kipeytymistä.. ei mitään! Ei kuvotusta, palelua, lämmönnousua.. aamuisin oksennan ensimmäisen mehulasillisen ja useimmiten se on siinä! Silti kaikki hyvin.. :)

ippu ja ötökkä 9+5
 
Kiitokset kaikille jotka jaksoivat kertoa koetuista tuulimuna-raskauksistaan. =)
Huojenti hieman omaa mieltä.

Itse sain CB:llä selkeän plussan jo sunnuntaina, kun menkkojen piti alkaa su-ti akselilla. Ja testasin CB:llä vielä ihan huvikseen rv:llä 5+ ja tuli todella vahva viiva, en oo koskaan saanu niin vahvaa. :D
Sit oireet on yhtä vahvat kuin kahdessa edellisessäkin raskaudessa ja vuotoja ei ole.
Kohdunulkoisen olen sulkenut jo ulkopuolelle, sillä olen tuntenut aika paljon repäisy"kipuja" ja nehän johtuu kohdun kasvusta ja kohdunulkoisessahan kohtu ei kasva. (Näin olen ymmärtänyt.)

En mä tässä tietty vielä ihan kuivilla ole minkään suhteen, mutta aavistuksen huojentunut mieli kuitenkin. Pvä kerrallaan. Ja jos tässä ei mielettömät kivut ala eikä vuotoakaan ole, niin aion kiltisti odotella ultraan joka on 3.3. Olisihan se alkuraskauden UÄ ihana asia, mutta kallista ja ylimäärästä ei juuri nyt ole ku kaikki menee hää-juttuihin. =)

Mutta jospa tämä tästä vielä riemuks ja iloks muuttuis, kaikilla meillä jotka ei vielä olla pientä ja pienen :heart: jumputusta nähty/kuultu. =)

 
Hei.

Olen ollut muualla. :D Kauheasti te kirjoitteletta! :eek:

ElämänIlo, toivottavasti kaikki on kunnossa vuodoista huolimatta!

Nöttiäiselle :hug:

Metsätähdelle myös :hug: ja toivotaan, että ne viikot nousee sieltä :)


Huoh. Kuten ehkä joku huomasi, niin mietin tuota kotidopplerin ostoa. Tässä olisi omta synttärit ja mietin, tilaisinko itselleni sen lahjaksi. Mutta jossain tökkii, uskallanko? Kannattaako? Onko ihan tyhmä idea? Hmm.. Mitä te olette mieltä?

Minulla on maha. Siis MAHA. :whistle: Kysyin mieheltäkin, että miltä tämä näyttää. Se tokaisi, että siltä kuin olisit raskaana. Aion kuitenkin sanoa vielä, että olen syönyt hyvin. :D Kauhistuttaa nähdä äiti huomenna. Pitänee pukea löysää vaatetta. Tästä ei nimittäin valitettavasti enää erehdytä. Toivottavasti tämä olisi enne siitä, että masussa kaikki olisi hyvin.

Olen nähnyt kamalia verenvuoto unia. :( Ehkä osittain ystäväni tapauksen takia, ehkä omien pelkojen. Ne unet on kamalia.

Olen yhä sairaslomalla. Toivon ylihuomenna pääseväni töihin. Pelottaa mennä viimeisen kokeilun vuoksi. Siis kun yritin mennä aiemmin ja olo oli kamala. Huh.
 

Yhteistyössä