***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

Alkuperäinen kirjoittaja rimpulakissa:
Sairaalakassista: Anrikan lista oli aika hyvä. Itse lisäisin vielä sen Lansinoh-rasvan, jos käykin niin, että nännit tulee imetyksestä heti kipeiksi (kokemusta on :(). Ja tietty vaihtovaatteet itselle.



Ihte käytän jo nyt bepanthen salvaa, joka ilmeisesti ajaa saman asian, mut vähän halvempaa. Mulla meni rinnanpäät täysin rikki ensimmäistä imettäessä, mut paranivat tuolla salvalla ja sit ku toista aloin odottaa, sanoivat jo neuvolassa että voipi alkaa käyttää muutamia kk ennen lapsen syntymää jo vahvistamaan rinnanpään aluetta ja myöskin aina imetyksen jälkeen laittaa sitten myöhemmin. (eikä tarvi tätäkää pyyhkiä pois ennen imetystä) ja tytöltä ku käytin jo etukäteen nii ei menny yhtään rikki nänninpäät tai jos alkoi aristaan sipaisin tota voidetta nii auttoi. Eli toi lansinoh-rasva on hyvää, mutta jos tahtoo
halvempaa niin sit http://www.pedersorenapteekki.fi/epages/OVA.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/BothniaApteekki/Products/509497/SubProducts/509497 tuollaista apteekista. =)

En ny muista mitä kaikkea muuta täällä olikaan kirjoiteltu, mut paljon kuitenkin ku tovin kesti lukea. =) Alkanee olla useemmalla jo vaikea olo..täällä hiukka helpottanu ku pari vuorokautta pieni ollut nyt raivotarjonnassa. Yöt saanu sit vähän paremmin (n. 4 pissareissua lukuunottamatta) nukuttua. Ei enää ole niin vaikea hengittää vaikka yhä nukunkin hiukan puoli-istuvassa asennossa, jossa on helpointa kuitenkin ihtellä olla.

Onko muilla janojano ja jano lähes koko ajan?? Musta tuntuu että juon todella paljon, vähän väliä oon juomas joko tuoremehua tai vettä tai kunhan jotain juotavaa saa. :LOL: Lisäks koko ajan kuuma ja se taas lisää niitä hengitysvaikeuksia, mutta muuten varmaan parasta aikaa koko raskaudessa nyt.

jakseluita kaikille
 
Kävinpä taas tuolla kerhon puolella pyörähtää ja huomasin et siellä on kyl TOSI hiljasta! :eek:
Lisäsin sinne pari kuvaa kun kävin viime viikon perjantaina kuvauttamassa itseäni ja mahaani ihan ammattilaisella. Se oli kyl kivaa, suosittelen muillekin jos ette oo käyny. Kuvista tuli tosi hienoja, vaikka malli ei niin kaksinen ollut :LOL: ja ne jää sit kivaks muistoks. Laittakaa muutkin kuvia jos ootte kuvauksissa käyneet, olis kiva nähdä niitä. Jonkinlaisen yksityisyyden säilyttämiseks niissä ei paljon kasvoja näy :) Sama kuvaaja sanoi haluavansa kuvata sit ihan vastasyntyneen käärönkin, joten ehkä niitäkin kuvia sitten nähdään tuolla kerhon puolella.

Eikö muuten kellään ole niitä lastenhuone kuviakaan?? :(
Nyt lähen kyllä ite suunnittelee tuota huonetta :D
angi
 
Roonalle onnittelut jo ennakkoon! :flower:

Mulla ei kuppikoko ole kasvanut vielä kuin B:stä C:n. Oon ostanu parit C.kupin imetysliivit valmiiksi, jospa niillä pääsis alkuun tai edes siihen asti, että on taas synnytyksen jälkeen shoppailu kunnossa.

Bepanthenista löytyy muuten vieläkin halvempi vaihtoehto. Dexpanthenol ratiopharm on sama kuin Bepanthen mutta siis vielä halvempi. Ja apteekista löytyy tuotakin.

Meillä alkais olla jo kaikki hankinnat valmiina vauvaa varten. Itkuhälytin ja joku mobile ois vielä suunnitelmissa hankkia, mutta nekin varmaan ehtis sitten synnytyksen jälkeen.
Huomenna ois lääkäri äitipolilla. Ultraavat kohdunsuun tilanteen ja jospa ne näyttäis sitä vauvaa mulle taas muutenkin :heart: Haluttas niin kysyä vielä varmistus siitä sukupuolesta..Johan meille on 2 kertaa tyttö luvattu, mutta jotenki en vaan oo uskaltanu ostaa mitään tyttö-väristä vaan ihan yrittänyt pysyä unisex väreissä.

Mansikoita oon hakenu kaupasta melkein päivittäin ja ihan semmosenaan ne syönyt vaikka mielessä kävi kyllä että voishan ne huuhdellakkin.. :whistle:
Yöt oon saanu toistaiseksi nukuttua ihan kohtalaisesti, mitä nyt lonkkia särkee ja pissalle on noustava 2-3 kertaa yössä. Mutta päivälläkin kyllä väsyttää ja ei oikein jaksa enää lähtä minnekkään vaan oleskella vain kotosalla..

-Usvis rv 33+6-
 
Meille ei ainakaan tule mitään erillistä lastenhuonetta. Ei ole ollut noilla kahdella muullakaan. Tuntuu luonnolliselta pitää se vauva oman sängyn vieressä omassa makkarissa. :) Nuo kaksi muutakin oli aika isoja ennen kuin muuttivat omaan makkariin.

Tuollainen ammattikuvaajalla käyminen kiinnostaisi kyllä, mutta taitaa jäädä väliin. Eipä ole paljoa kuvia otettu raskausaikana, vaikka mies on monesti sanonut ja kysynyt että saako ottaa kuvia. Minä en vain kauheasti tykkää olla kuvattavana. :O

Pää tyhjeni. :D :LOL:
 
Huuuuuhhuh, löytyihän se mekko! Ihan perus musta härpäke. Kokomekko siis... Laskeutuu tosi kivasti, eikä näytä niin mamma-kaavulta, Vero Modasta löysin :D Ja tissitkin mahtuu JUST ja JUST :LOL:

Joo toi tissiongelma on kyllä aika paha... Ja kun miettii, että minkä kokoiset ne sitten on kun synnytys koittaa ja maidot tullee sen jälkeen?? :eek: Mä ajattelin ostaa vaan yhdet imetysliivit, sitä sairaalaa varten..,. Ja sit kun kotiutuu niin käy hakeen lisää,, kun tosiaan se koko varmaan vaan kasvaa sen synnytyksen JÄLKEEN, niin en viiti tuhlaa rahaa niihin vielä. Jonkun topin vois kyllä hommata...
Mä odotan kyllä innolla, että ens viikolla pääsee ottaan rennosti ja röhnöttään, paluu arkeen. Kattelin jo siellä Sokoksen liiviosastolla ihanan mukavan näkösiä sporttiliivejä ym. mammaliivejä. ostin nyt ihan vaan sellaset jotka sopii sen mun mekon alle, ja näyttää sexyiltä. Ens viikolla kun oon rouva, niin voi alkaa pukeutumaan rönttöisesti :LOL:

Niin, ja kengät-..!! Kokeilin sit kaikki mun monot läpi. Nyt oon jo monta viikkoa käyttänyt ylisuuria-halpis-sportti-sandaaleita, tai skottiruudullisia rakkaita maihareitani. Noh - eihän mulle muut kengät mahu!! Mitäs mä laitan huomenna?? Kävin sit kenkäkaupasta ostaan uudet kengät, koko 39... Ja normaalisti ssiis mulla 36!!!! Että sen verran "pientä turvotusta" jaloissa!!! :D

Kiitos kaikille onnittelijoille, nyt mä vetäydyn tästä koneelta muutamaks päiväks. Ens kerralla taas kamalat pätkät luettavana kaikkien juttuja. Ja ens viikolla aikaa perehtyäkin juttuihin, ja vastailla teitin gallupeihin ym.

 
Täällä särkee selkää ihan koko ajan, mutta tää ei ilmeisesti johukkaa raskaudesta ollenkaa.. Tarttee pyytää lähete fysioon ens kerralla neuvolas. Jalkoja menottaa ja turvottaa ihan hirveesti, syön magnesiumia ja yritän levätä parhaani mukaa ja vaikka pitää jalkoi ylhäällä jos vaa mahollist.. Mutta mä tuppaan hösään niin paljon etten muista :D
Nyt on kyllä viime aikoina supistellu niin paljon että pitäs vähä paremmin muistaa levätäkki ettei vauva ala pian aikaa syntyy ihan liian aikasi :)
Mulla on kuppikoko kasvanu b:stä deehen :D On joutunu uusiin koko liivivalikoiman :)
Mä oon juuri sisustanu meidän makuuhuonetta ja nyt siellä on pinnis ja hoitopöytä =) Jos olis kolmio niin sit kyllä vauvalle olis oma huone mutta nyt saa siis nukkua vissiin aika kauanki meidän kaa makkaris, saa ny nähä kauanko tässä asutaan ja jos muutetaan niin muutetaanko isompaan =)

Viivi ja 31+4
 
Elämänilo3: No itseasiassa mulla oli käytössä molemmat eikä kumpikaan oikeasti auttanut yhtään mitään. Verta tuli ja kipu oli hillitön 7viikon ajan :( Sen jälkeen maitoa ei sitten enää tullutkaan. Nyt voisinkin kokeilla tuota, et laitan jo etukäteen, jos se vaikka auttais. Voisko sulla olla jo niin, että rinnanpäät on karaistuneet useammasta imetyksestä? Ettei niin helposti kipeydykään? Pelkään kyllä imetystä ihan hullun lailla, kun viimeksi meni itkiessä jokainen imetyskerta...
 
Anteeks ny kanssasisaret, mutta paluu maanpinnalle :LOL: ....siis noiden tissien kans.... varoituksen sana paikallaan. itte kolme imetystä kokeneena ja lihomiset siihen päälle voin kertoo että kannattaa nyt sitten tosiaanki vaan nauttia siitä kaikesta uhkeudesta mitä saa kokea..... siitä onki sitten imetyksen jälkeen enää kaunis muisto vain :'( ja jäänteinä rusinalla ehostetut kärpäslätkät.
Ja vielä pahempaa...meikällä ei jää ees kunnon lätkiä... :'( :LOL: :kieh: ;) A:sta kun on lähdetty liikkeelle pari kuppikokoa suurempaan.

Tänää kävin ostamassa liivinsuojukset, puhdistuspyyheitä, ensitutin, vaippoja ja siteitä, sekä pari hätävarapurkkia tuttelia, sekä laitokselle omat pesuaineet että saan pakata laukun jo valmiiksi eikä tertte sitä ressata sitte h-hetkellä. Ja vauvallekin laitoin vaatteet laukkuun. Varmuuden vuoksi laitoin aika neutraalit värit että jos ainaki se poika sattuu tulemaan luullun tytön sijasta......

Mutta nyt kutsuu lasten nukkumaanlaitto ja sen jälkeen taas mansikkaherkkuja maistelemaan :p
 
Niin ja kannattaa siihen imetykseen panostaa heti alusta asti ihan kunnolla eli ei anna vauvan ottaa rinnasta miten sattuu kiinni vaan katsoo rauhassa että tulee kunnon syvä ote ja imu niin ei tissinpäätkään niin kauan kärsi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Kävin sit kenkäkaupasta ostaan uudet kengät, koko 39... Ja normaalisti ssiis mulla 36!!!! Että sen verran "pientä turvotusta" jaloissa!!! :D
Miul on normisti 37 kengän koko ja sairaalassa jalkaan meni 43! :headwall: Niillä suksilla olikin aika vaikea kävellä.. eihän se jalka pituussuunnassa kasva.. mutku se on niin paksu, ettei pienemmätkään menny :ashamed: "pieni turvotus" on täälki tuttu tunne......

 
Huomenta :wave:

Tänään olis neuvola.. Tuunpa kertoilee myöhemmin mitä siellä sanoivat.

Väsymys on kyllä yks iso riesa.. |O

Mulla ollu eilisestä lähtien pohkeessa sellanen tunne että kohta vetää suonta ja kovaa, mut mitää ei vaa tapahdu. Pohje vaa on pirun kipee kokoajan ettei uskalla painoo laitaa siihen kunnolla ku pelkää et se suonenveto tulee.. Muilla samaa?

O&O 33+3 :heart: :heart:
 
O&O mulla monesti aamulla on sellainen kiristys tuolla pohkeessa, mutta menee kyllä aika nopeasti ohi.

Väsymys on alkanut ittellekkin tulee takaisin. Monesti tuntuu päivällä että pitäis saada ottaa päikkärit, mutta siihen kun ei ole mahdollisuutta :( .

Onko teillä lapset hoidossa missään? Kun meillähän on tytöllä hoitopaikka olemassa, nyt on vaan ollu kesälomalla, niin mietin tässä että olenko ihan p****a äiti jos vien sitten elokuun alusta taas tytön 2pv viikossa hoitoon??? Ihan vaan sitä ajatellen että saisin ite kerättyä voimia ja levähtää.... tyttö jää sitten hoidosta pois kun vauva syntyy ja hoitopaikka irtisanotaan samalla.

Tänään poksahtaa sitten ns.kriittinen raja rikki eli 34+0 ja sen kunniaksi mieskin heltyi hieman pöllyytteleen :heart: :D ...saas nähdä onko vaikutusta, että alkaako supistelee taas. Vaan nyt ainakin pitäis olla jo suht turvallisilla vesillä tän vauvan kehityksen suhteen et jos syntyy niin sitten saa syntyä.

Jostain syystä nyt mielessä kummittelee taas se miten päin tuolla masussa ollaan.... viimeiseen asti joku asia vaivaa :/

Naksos&Miina (päämäärää tähyilemässä)
 
Alkuperäinen kirjoittaja odottava ja onnellinen:
Mulla ollu eilisestä lähtien pohkeessa sellanen tunne että kohta vetää suonta ja kovaa, mut mitää ei vaa tapahdu. Pohje vaa on pirun kipee kokoajan ettei uskalla painoo laitaa siihen kunnolla ku pelkää et se suonenveto tulee.. Muilla samaa?
Tuttu juttu täällä ainakin. Mulla on nyt kai kolmatta päivää oikee pohje kipee. Se tais olla ma-aamu kun tuo pohje kramppas ja sen jälkeen on ollut tosi kiree ja kipee, ihan kuin kramppi olis tulossa uudestaan. Ei kuitenkaan ole tullut. Lisäksi on ollut pää kipee muttei mitenkään häiritsevästi enkä usko sen olevan mitään vaarallista. Ajattelin kuitenkin soitella jossain vaiheessa neuvolaan ja varmistaa asian niin ettei tule tehtyä hallaa Ötzkille tai itselle...

Olkkis ja Ötzki 33+4

 
Miul olis nyt 33+1. Seuraava ä-poli on 34+0. Eli maagisella rajalla :) Ajattelin kysyä, mitä mieltä he ovat käynnistyksestä tai sektiosta. Mie en pysty näiden kipujen ja turvotusten kans elään. Kun ei se turvotus helpota edes yöllä, taas on vaan uusia haavoja jaloissa kun iho ei enää kestä. Joskus jokkut lääkärit sanoi, et hankalissa tilanteissa tehdään kompromissi vauvan ja äidin kannalta. Koska jos äiti voi todella huonosti, ei se vauvakaan voi hyvin siellä vatsassa. :ashamed: Mut ei tää näinkään voi jatkua, mie pelkään jo iltojakin kun tiedän että pian käydään nukkumaan ja sitten alkaa kovat tuskat. Lisäks ne turvotukset niin.. enää en oikein pääse kävelemään, ihan pieniä matkoja vaan eikä rappusia ollenkaan.. Ei vaan kestä enää, ei edes muutamaa viikkoa! :'(
 
Mii voi että kun vois jotenki helpottaa sun oloa.... Sun olotilas on varmasti sata kertaa tukalampi kun mun, vaikka itsekin oon ollu tosi kipeä näinä päivinä. Toivon mukaan saat jonkunlaista helpotusta oloosi pian. Oletkos yrittäny ananas ja mansikka kuuria nesteenpoistoon? Entäs vesi?

Mikähän ihme sua turvottaa niin kovasti :'(
 
Ihania masukuvia jälleen, pian jo saattaa joku poksahtaakin :whistle: :D

Roonalle
onnittelut rouviintumisen johdosta (tällä hetkellä varmaan jännittää jonkin verran =)) :flower:

Melko paljon tuntuu monilla olevan raskausvaivoja :/ Mii, sun tilanne kuulostaa kyllä kamalalta, koitahan jaksella vielä ainakin tuo viikko :hug: Kiva kuitenkin, että olet päässyt kotiin sairaalasta, samoin Anrika. Mä olen aktiivisesti kyllä lueskellut juttuja joka päivä, mutta jotenkaan en saa itse kirjoitettua mitään :ashamed: Mä en oikein tiedä kärsinkö jonkinlaisesta raskausmasennuksesta tms., kun tuntuu, että kaikki on huonosti, vaikka todellisuudessa järjellä ajatellen mulla on kaikki ihan kunnossa ja fyysisetkin vaivat helppaa aina, kun hetkeksi istahtaa alas. Mä vaan en osaa olla aloillani ja rauhassa, vaan koko ajan pitää vouhottaa jaksamisen äärirajoilla :ashamed: Ja itkettää joka välissä... Eilen illalla oltiin kotona yhdeksän aikaan ja mun oli pakko (??) alkaa maalaamaan ikkunanpuitteita ja tein sen loppuun, vaikka alkoi supistelemaan ja selkää särki se kurottelu & kyyristely :/ Olo oli ihan hirveä, kun vihdoin rauhoituin aloilleni. Jalkoja pakotti, selkää särki, alavatsaa vihloi ja jomotti ja lisäksi supisteli, ei kuitenkaan kipeitä suppareita tullut.

Muuten mun vointi on ollut ihan ok nyt kun olen kesälomalla ja ehdin välillä laskea persukseni penkkiin ja jopa nostaa joskus jalat muutamaksi minuutiksi ylöspäin =) Töihinpaluusta en oikein tiedä, kun on alkanut herkästi supistelemaan ja vihlomaan :whistle: Pitää katsella, vielähän tässä on reilu viikko lomaa jäljellä :D Vähän mä olen kade teille, jotka valittelette ettei ole mitään tekemistä! ;) Mä voisin vaikka maksaa, että joku järkkäis mulle pari tuntia sellaista aikaa, ettei tarttisi tehdä mitään, voisin vaikka istua syömässä mansikoita ja jädeä oikein ajan kanssa nautiskellen :p

Nyt kuitenkin ruoanlaittoon, poika on jo nälkäinen ja koluaa keittiön kaappeja :whistle:
 
Mii, kyllähän se kannattee kysyä. Välillähän ne tosiaan tekee poikkeuksia näissä linjoissaan ja toivottavasti sinunkin kohdalla, ettei tarviis kipristellä tollaisen olon kanssa. Tuntuu tosiaan oma olo huomattavasti helpommalta, vaikka sitä valittaakin.

Roonalle onnittelut!! :heart:

Polikäynti takana ja kaikki hyvin. Ei ollut edennyt tilanne mihinkään ja lääkäri sanoi että hyvin näyttää viihtyvän vauva. Eli ei ole tulossa kyllä ennen aikojaan. Se oli taas tämä varmistus, vain, että lepäile. Ja lepäillä pitäisi vielä 3 päivää, sen jälkeen saa elää normaalisti ja mennä jopa uimahalliin uimaan!! :eek: Jos uskallan siltikään. Sanoi kyllä että uskaltaa mennä.
Neiti vastasi viikkoja ja kasvaa tasan keskikäyrää yhä. Painoarvio 2,3kg. Oli raivotarjonnassa, mutta kun kysyin, niin sanoi että voi kyllä vielä kääntyäkin. Mutta jospa se pysyis. Ei ole kiinnittynyt, vaan liikkuu vielä. Nyt onkin olo, että on vähän noussut ylemmäksikin. Ei vihlo ja paina alas, vaan ylös. :D

Liitoskivut on helvetistä. Ei pysty käveleen ku tosi lyhyitä matkoja. Tuskaisaa.

Miten sitä saa ajan kulumaan?

Niin ja Naksosko se kyseli tarhasta.. Minkä ikäinen sinulla on neitokainen? Minun tuo pienempi isompi on 5v ja kyllä hällä on tarhapaikka vielä. Nyt kesälomalla ja pikkukoulu paikkaa olen hakenut syksyksi sitten. Mutta jos ei saa sitä, niin menee tarhaan juurikin muutamaksi päiväksi viikossa vielä vauvan syntymänkin jälkeen. Lähinnä siksi, että haluaa omia kavereita ja oman ikäistä seuraa. Mutta kokopäiväpaikalle en näe mitään järkeä tyttöä laittaa, kun olen itse kotona kuitenkin. Isompi meillä lähtee kouluun.
 
Kiitos myötätunnosta Naksos :) Jotenkin harmittaa niin se joidenkin lääkärien linja et vauvaa on pidettävä mahdollisimman pitkään masussa. Onneks kyseessä oli sentään osaston ylilääkäri silloin, kun sanoi että joskus kompromissi on huomattavasti parempi ratkaisu niin vauvan kuin äidinkin kannalta. Kumpa hän olisi tullut kesälomalta takaisin ens viikkoon mennessä :saint:

Ananasta ja mansikoita on koitettu, samoin vedenjuontia. Sairaalassahan ne syötti miule nesteenpoistolääkkeitä 12pv mut ei nekään auttanu.. Sisään meni n.2,5l/vrk ja pissaten ulos tuli huonoimmillaan 1l/vrk. Ja kun noiden määrien olis tarkotus olla about samat :eek: Miun isä heitti sellaisen teorian että mitäs jos elimistö opetteli jotenkin panttaamaan nesteitä sisäänsä kun niin rajusti oksensin, enkä tippaan mennyt vaikka olis kai pitäny :ashamed: Ja kun oksennus ei ole vieläkään loppunut (vähentynyt tosin), niin se ylläpitäis tätä kierrettä??? Varmaan lääketieteellisesti ihan tuulesta temmattua, mutta maalaisjärki sanoo, et miks ei?

Toivottavasti miul on paljon kerrottavaa ensi viikolla :saint: Huomenna neuvola, mut siellä tuskin mitään uutta..
 

Yhteistyössä