***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

Mii ettei sun munuaisten toiminnassa olis tullut mitään häikkää? Onko sitä tutkittu? Jos kerran pissa ei huilaa kunnolla. Ja tuo sun isäs teoria kuulostaa kyllä sinällään ihan fiksulta :attn: . Ja tosiaan jos vieläkin oksentelet niin se vois kertoa siitä että istukka toimii tehokkaasti, mutta saa aikaan sitten turvotuksen. Että onko sun raskaushormoonit niin voimakkaat... Ainahan voi kaikkea spekuloida. Mut yritä jaksella :hug:

Ja Roona Onnea Rouvashenkilölle sitten :flower: :flower:

Hiljaisuus meiän neiti on 4v. Eipä miedänkään neidillä kauheesti noita kavereita päiväsaikaan sit syksyllä ole kotona, mutta ajattelin viedä sitä sitten avoimeen kerhoon pari kertaa viikossa kun jää pois hoidosta.

Jos tytöltä itseltään kysyy, ei haluaisi hoitoon ollenkaan. Nyt vaan pitää vissiin yrittää ajatella omaa jaksamista ja sitä että tyttö vois vapaasti touhuta ilman etä äiti on koko ajan sanomassa että ei voi tehä sitä tai tätä kun äiti ei kykene....

Naksos kyl mie luulen et se asia olis tutkittu heti alkuunsa. Ja olenhan mie joutunut joka aamu siel sairaalassa antaan sen pissanäytteen josta katotaan yhtä ja toista! Proteiinitkin ollu usein neg :) vaikka jossain vaiheessa sitä pääsi läpi. Lisäks mie oon joutunu muutamat kerrat tekeen niitä vuorokausikeräyksiä ja aina on sanottu et kaikki ihan normaalia + tuhansissa verikokeissa juostu ja nekin ok. Luulisin tosiaan et munuaisten osalta homma on ok... isukin teoria kuulostaa hetki hetkeltä parhaimmalta selitykseltä! Niin juu yhtenä nestekeräyksenä tein selkeän huomion, että yöllä toimi kaikki normaalisti; pissa tavallisen väristä ja määrät suht runsaita. Sit taas päivällä määrät tippu ihan kauheasti ja väri muuttui vahvemmaksi.. no kaippa ne olis kertonu jos olis kerrottavaa??? Pläähkis! Hipsin taas vähän mansikoille.. ihan vaan nesteenpoisto tarkoituksessa :p

onnea roonalle :flower: :flower: :flower:

Voi Mii-reppanaa! Kuulostaa kyllä niin kurjalta tuo sun tila. Saat kaikki sympatiani, koita jaksella! Mietin vaan, että voiskohan jostain akupainannasta/-hieronnasta/-punktiosta olla hyötyä? Törmäsin siihen enkunkielisillä sivuilla googletellessani turvotuksesta. Hikoiluttaako sua? Sehän se poistais myös nesteitä. Voihan se tosiaan olla, että sun elimistö on päättänyt pitää kiinni kaikesta saamastaa nesteestä, jos siitä on aiemmin ollut puutetta. Tosin luulis, että se jossain vaiheessa tajuaa, että sitä nestettä voi alkaa laskee myös pihalle...

Roona-rouvalle onnea!

Rosehip ja pieni könyäjä 33+1

Vivid
Roona Mahtavat onnitelut myös täältä!!! :heart:

Neuvolakuulumisia :wave: Eilen olin neuvolassa. Kaikki ok. Hemoglobiini on lähtenyt nousuun, mutta kuuri jatkuu tod.näk. loppuun saakka. Vauva oli edelleen raivotarjonnassa, mutta ei ole vielä laskeutunut, mikä aiheuttaa sen, että se painaa aika lailla täältä ylävatsalta ja henkeä ahdistaa välillä, plääh! Koska vauvat normaalisti laskeutuu? Sf-mitta oli laskenut kahessa viikossa yhden sentin, mutta mittaaja oli eri, joten ei syytä huoleen.

Närästys on niiiiin syvältä. Mua vaivaa se lähes päivittäin ja pahenee iltaa kohti. Se tekee mulle sellasen palan tunnun ja poltteen kurkkuun ja henkeä ahdistaa. YÄK!

Liikkeet Hippu liikkuu edelleen todella paljon. Ei oo tosiaan tarvinnut ees harkita mitään liikelaskentaa, kun se kymmenen liikettä saattaa tulla monta kertaa päivässä jopa puolen minuutin sisään. Ja liikesarjat on välillä tosi pitkiäkin. Ehkä se tahtoo jo ulos :p

Limaa Toissapäivänä mulla tuli pyyhkiessä pari viirua kirkasta limaa, hmm.. Limatulppaa kenties... Mutta tosiaan sitä ei tullut hirveen paljoa, mutta ei mulla oo aikasemmin sellasta tullut. Tuskin se ainakaan mitään synnytystä vielä enteilee, sillä sen jälkeen sitä ei oo tullut ja supistuksiakaan ei oikein oo..ehkä jotain yksittäisiä silloin tällöin ja niistäkään en oo varma.

Vierailin nuuskimassa Elokuun puolella :kieh: Siellä alkaa jo tapahtua toden teolla. Ja meidän pino on sitten seuraava!! Siellä on muuten ihmiset laittanut kuvia vauvojen huoneista ja kotiutumisvaatteista ja niitä on tosi kiva katella, niin aattelin, että täälläkin ois kiva katella niitä. Eikun kuvia siis kehiin kaikista vauvajutuista!! Ite koitan saada kuvattua ja laitan sit omiani ainakin.

Vivid ja Hippu 34+6

moikka,

voi mii yritä jaksaa. ootko kokeillu tota hirudoid fortea? Mul on se auttanut tohon turvotukseen.

itseä ahdistaa. on kuuma, jalat on kipeät ja selkä ihan jumissa. tekee vaan mieli koko ajan kiukutella ja kaiken lisäksi väsyttää ihan kamalasti. Kotona kökkiminen on hemmetin tylsää!! mutta kaupungillekaan ei viitsi lähteä ku rupee heti rupee supistaa ja vatsa on kivikova. vali vali... v****taa vaan nyt niin paljon tällä hetkellä. voi ku tää lapsi tulis pian ulos tuolta :headwall:

mun neuvola jouduttiin sitten perumaan sairastapauksen vuoksi :kieh:
ensi viikon tiistaina uusi aika. no silloinolenkin sitten kokeillut olla töissä sen ydhen päivän et voin kertoa pystynkö oleen siellä. no mut se jää nähtäväksi.

no nyt taidan ottaa pienet päikkärit jos se helpottais tätä oloa

Jooseppi & Möykky 33+1 :heart:

ps. ai niin mites tuo 34 vkoa on niin maaginen raja?

Alkuperäinen kirjoittaja jooseppi:
ps. ai niin mites tuo 34 vkoa on niin maaginen raja?
En tiiä riippuuko kunnasta vai ei, mutta täällä on ainakin niin että jos lapsi jostain syystä alkaa syntyä 34+ viikoilla, niin enää ei estellä. Sit saapi tulla maailmaan :)

hirudoid fortea ei oo tullu kokeiltua.. jos sitä sit seuraavaks ;) vaikka on miul usko menny täysin asian suhteen kun ei ees sairaalan nesteenpoistolääkitys tehonnut :whistle:

mansikoista tulikin mansikka-raparperi kiissulia, mums!!! :p Ja eilen tais mennä varmaan kilo ihan sellasenaan :D Pitää ottaa ilo irti kotona olosta.. sairaaloissa ei oo ihan näin hyvä herkkutarjonta :whistle:

Neuvolakuulumisia:

rv 33+3 (31+2)
paino +700 (+650)
140/70 (118/72)
sokeri ja valkuaiset - (-)
kohdunp.kork. 32 tai 34 (29)
tarjonta rt (rt)
syke 150+ (140+)
liikkeet ++ (++)
kohdunsuu pehmeä/sormelle auki 3cm (kiinteä/kiinni 3cm, rv28+6)

Kohdunpohjan korkeutta ei merkattu korttiin jostain syystä joten siks en ole varma kumpi se noista on ja vauva on jykevästi raivotarjonnassa ja ei kuullemma enää kääntyis pois sieltä. Painoa hämmästelin kovasti mutta neuvolatäti sanoi että vauva ottaa "kasvuspurtin" ja siksi paino nousee nopeammin nyt.

Sellaiset neuvolakuulumiset tällä kertaa =)

O&O 33+3 :heart: :heart:

Joo täällä on kans tuo, että rv 34+ ei enää estellä, jos vauva aikoo syntyä.

Naksos, meillä on tuo neiti 5v myös itse sitä mieltä, ettei tahdo tarhaan. Viime vuonnakin kyseli jatkuvasti, että koska ei tarvi enää mennä. Mutta itse pidän tärkeänä, että pääsee juurikin johonkin harjoittelemaan sosiaalisia taitoja. Varsinkin, kun on kyseessä ujo neitokainen. Mutta saas nähdä kuinka sitä jaksaa kuljetella.

Paistoin lättyjä :) söin vaan muutaman ja nyt oon muka ihan täynnä :p pienestä tuli täytee vaik on syöny viimeks aamulla pari leipää.. Ja silti sitä painoo vaa tulee ja tulee vaik tuntuu et syö nykyää paljo vähemmä ku alkuraskaudest :) Huomenna vissii taas neuvolan vaaka laulaa hoosiannaa :LOL: :kieh:
Viivi ja 31+5

eiliset äippäpoli kuulumiset:
rv33+2 (30+1)
paino:60,9 +668 (58,8) paino alussa 55,1 eli painoa tullu lisää kokonaisuudessaa 5,8kg
RR: 146/87 (127/78)
pissa: puhdas (puhdas)
tarjonta: rt (rt)

Lukenu oon käyny kyl tein juttuja joka päivä, mut ei oikein jaksa/kerkee ain kirjottelee. Varsinkaan tällä viikolla ko oli kaveri etelä-suomest käymässä ni piti pitää hälle pitää seuraa. Kaveri toi tullessa vauvalle pinnasängyn ja paljon vaatteita siskoltani. Aika sit menny kootessa pinnasänkyä ja järjestellässä vauvan vaatteille tilaa, sekä pitäessä kaverille seuraa.

Nyt ois vauvalle kaikki tarpeellinen tähän alkuun hommattu, jossain vaihees meinas paniikki jo iskee ko tuntu ettei mitään oo valmiina.

Merkkailen vaan :)

Reissuun lähetään ihan kohta puoliin :) eli palataan sunnuntaina.

Tänään on mun ja miehen ensimmäinen hääpäivä :heart: :heart: :heart: :heart:

Ja viikot poksuu 33 :heart:

zeny

Ihanaa, mun kivut on ilmeisesti tältä erää helpottamaan päin :D

Ja vielä ihkumpaa on se että pestyt pinnasängyn lakanat ovat kuivuneet ja saan pedata tulokkaalle valmiiksi pedin :heart: :heart:

Vähemmän ihanaa on se että mies menee illalla tod.näk. Qstockiin kaverin kaa ja mie jouvun nössöttää ihan issessei kotona :( .... onneksi tenavilla on pelipäivä ja karkkipäivä nii ei tartte koko aikaa peräs ravata.

zeny Hyvää hääpäivää :flower:

Tarviikohan mun huolestua, kun on ollut nyt kolmena päivänä aika usein sellasia menkkakipujen tapaista jomotusta alavatsalla? Ei ole kovin kipeää tehnyt ja helpottaa melkeinpä, jos vaihtaa asentoa. En ole siitä niin kauheaa stressiä ottanut - ajatellu että kuuluu asiaan - mutta rupes kuitenkin mietityttämään..

uneksija85 ja papu 31+4

Onnea Zeny :flower: :heart:

Pitäis lähteä käymään postissa ja ostamassa kannellisia säilytyslaatikoita vauvanvaatteille mutta ei kyllä jaksais yhtään :ashamed:

Uskomatonta kuinka sitä voikaa olla väsyny.. heräsin n.2tuntia sitten ja nyt jo tuntuu että vois nukkua koko päivän |O

O&O 33+4 :heart: :heart:

Vivid
Äitiysloma alkaa tänään!!! :D

Oon toki ollut jo pidempään poissa töistä, kun olin eka kesälomalla ja sit saikulla 8 päivää, mutta silti on jotenkin upeeta, kun itse äitiysloma alkaa. Ikinä ennen kun en oo ollut mammalomalla :p

Gallup Kuinka moni jännittää synnytystä? Onko jotain erityistoiveita synnytykseen?

Ite en hirveesti jännitä, mutta huomaan kyllä, että synnytys alkaa olla mielessä lähes päivittäin. Itellä on enemmän sellanen asenne, että se synnytys on sellanen pakollinen paha, mikä on auttamatta eessä, joten turha stressata.

Mulla ei sen kummempia toiveitakaan oo puudutuksien, kivunlievitysten tai asentojen suhteen, mutta taidan olla niin itsekäs, että en halua sinne saliin opiskelijoita. Yks tuttu vaan kertoi kauhutarinoita, kun sillä oli paikat vähän revennyt ja sit opiskelija oli sen parsinut ja se oli mennyt ihan perseelleen...

Sain muuten hyvän vinkin työkaverilta synnytykseen! Pidä naamalihakset rentoina! Se sano, että supistusten kohdalla saa irvistää, mutta sit kun ne menee ohi, niin naama vaan peruslukemille ja rauhallista hengitystä ;)

Vivid ja Hippu 35+0 POKS!!!!

Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja uneksija85:
Tarviikohan mun huolestua, kun on ollut nyt kolmena päivänä aika usein sellasia menkkakipujen tapaista jomotusta alavatsalla? Ei ole kovin kipeää tehnyt ja helpottaa melkeinpä, jos vaihtaa asentoa. En ole siitä niin kauheaa stressiä ottanut - ajatellu että kuuluu asiaan - mutta rupes kuitenkin mietityttämään..
Jos jatkuu, niin soittele ihmeessä neuvolaan!!! Mä huomasin kanssa eilen, että kun tultiin pikku pyörälenkiltä, niin mulla tuntu lievää kipua toisessa nivusessa. Nyt ei oo enää mitään tuntemuksia, niin varmaan tuli vaan rasituksesta.

Roonalle onnittelut! =)

Uneksija85 paljonkos sulla on viikkoja koossa?? Ihte kävin eilen neuvolassa ja samalla puhuin siittä ku edellisyön oli supistellut ja kipeesti, heräilin 10-30 minuutin välein supistuksiin, sit neuvolas kanssa suppailu useesti ku tutkittiin mutta kätilö vain meinas että ei se enää täs vaiheessa mitään. (rv 33) Että ny on sama miten kipeitä noi supparit on, että ei ku viikon ajan vain vähä rauhallisemmin ja sit sen jälkeen sama vaikka syntys. Eli eipä paljon reagoitu asiaan. Samaa olen kuullu useemmasta paikasta että sanovat vain että "täs vaiheessa saakin jo menkkamaisesti jomotella ja supistella". Mut jos ihtee vaivaa asia nii SOITA ja vaadi et kahtovat kunnolla, onko aukonu paikkoja tai voiko johtua tulehduksesta tai jotain.

Eilisen päivän supisteli taas kunnolla...sit ku kävästii viel pyöräilemässä nii sen jälkeen monta tuntia supistukset tulikin n. 10 minuutin välein, viimesellä tunnilla jo 5 min välein, mut sit rupes pikku hiljaa helpottaan ku pääsin sänkyyn nukkumaan. Mies vain totes että viel olin noin 15 minuutin välein unissani voihkinu ja pidelly alavattaa. Tänää taas parempi, muutamia ei--niin-kipeitä suppailuja, joista en jaksa edes välittää. :LOL: Kuiten uskon että menee ihan loppuun kuten aijemmatkin suppailuista välittämättä. :LOL:

Vivid hurja ku sulla on jo paljon noita viikkoja, tai kuulostaa paljolta!! Mulla ihtel hyppäs sydän kurkkuun ku lukasin sun viikot. :LOL: :LOL:

ElämänIlo3 Viikkoja 31+4 ja ei niitä ihan noin usein ole tullut kuin sulla. En osaa sanoa ajallisesti kuinka usein niitä tulee - ei joka tunti kuitenkaan. Asiaan voi kyllä vaikuttaa (ja siis on varmasti syykin) se, että olen touhunnut kotona aika paljon (mm. siivonnut vaatekaapit ja muitakin kaappeja, pessy paljon pyykkiä - käsin ja koneessa) :ashamed: :snotty: Viimeksi (30+0) jo neuvolassa sano että mun pitää siirtää miehelle kaikki imuroinnit yms kun vatsa kovettu suht usein. Oon vaan niin surkea lepäilijä! Nyt pitää vaan olla rauhassa ja ottaa maanantaina neuvolaan yhteyttä kuten Vividin kanssa neuvoittekin, jos nämä vielä jatkuu. Nythän mulla ois hyvä tekosyy pitää leffamaratoni :)

*lisäys Kyllä se synnytys minullakin käy/on mielessä melko usein, mutta vielä en osaa sitä pelätä :) Minuakin jännittää enemmän tällä hetkellä se kuinka mies siitä selviää :D

uneksija85 nyt siis kaikki homma seis ku sul onki ton verran vasta viikkojakin. Ei muuta ku leffaa kahtomaan.

Ihte täs aamun kans ottanu taas ihan rauhassa, tehny - ei mitään. =) pahus, mukelot vain tahtos pyöräilemään ja tarkottas että mun tarvis kävellä vierellä...saas nähä jaksanko vai koitanko ruinata että mies tekis sen ku tulee kotio. Eihän tota kohtuparkaa haluu kiduttaa enempäänsä. =)

synnytuksestä oikeastaan ei enää mitää fiilinkejä siihen suuntaan. Välil pelottaa ajatus siit kivusta mitä se on, varsinkin eilen ku supisteli nii kipeesti etten enää tienny miten päi olis et kestäs sen parhaiten...silloi tuli mieleen se että noi on vasta pientä ihte synnytkseen ja nosti palan kurkkuun. Muuten sitä oikeastaan odottaa jo että pääsis siihen touhuun nii saispas nopeempaa sit tän pienen syliinsä. =)

Yhteistyössä