***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

Alkuperäinen kirjoittaja rimpulakissa:
olkkis: Onks sulla kans "lääkäri 1"? Onpas hassua, voidaan sit siellä käytävällä kuikkia, et kuka olis palstalta ;)
Näyttäähän tuo olevan lääkäri1... :D

Saa nähdä miten sitä saa ajan taas kulumaan kun eilen tahtoi tää oleminen ruveta tökkimään. Täytyy varmaan häiriköidä kavereita puhelimitse ja kehittää muuta (uutta) tekemistä niin ei ehkä ihan niin paljon pitkästyttäis.

Olkkis ja Ötzki 33+3

 
Oh, muillakin oleminen tökkii! Ihanaa, en ole ainoa. Alkaa tuntumaan kyllä siltä, että loppu häämöttää, mutta ei millään enää jaksaisi odottaa. Kotona yksin oleminen tekee hulluksi, mutta paljoa ei pysty liikkumaan! Tekisi mieli pyöräillä, lenkkeillä, matkustaa, mutta kaikki näistä on kielletty! Ei pääse edes uimaan.

En ymmärrä miten joku voi sanoa, että voisi olla raskaana aina. :ashamed: Kyllä minä jo odotan, että pääsen synnyttämään ja saan vauvan syliin.

Huomenna taas polille. Toivottavasti sieltä tulee hyviä uutisia ja saisi alkaa tekemäänkin asioita. (Tosin lenkkeilyn estää hillittömät liitoskivut, pyöräily onnistuu hetkittäin ja mies on töissä niin ei pääse matkustamaankaan) :LOL:

rv 33+2
 
Ei jumankekka oon kohta ihan poikki näiden kipujen kans.... ja vielä kun flunssakin iski päälle ja kurkku sekä selkä on kipeenä. Vauva on varmaanki jotenki hankalassa asennossa, ehkä sitte perätilassa kun mulla särkee ja pakottaa niin älyttömästi tonne häpyyn ja nivusiin!!! Yhtä tuskaa heti ku vähäkin nousee käveleen. Painaa alas niin kovasti!!! Viime yö meni pyöriessä ja tuskaillessa joten onpa mukava päivä lasten kans tiedossa.....

Nyt jotenki alkaa mennä hermot tähän raskauteen, pienoinen toiveen väre on jo mielessä että vois jo kohta syntyä..... aaaargh!!!

rimpulakissa minulla oli edellistä odottaessani kyllä sinnikäs naislääkäri joka teki käännöksen. Tiukassa oli ku vielä istukkakin oli edessä mutta niin vaan sinnikkäästi käännettiin ja onneksi käänty. Ei antanu helpolla periksi se lekuri, tuumas vaan että kyllähän käännyt :LOL: ...toki pilke silmäkulmassa ;)

 
Kamalan paljon taas tekstiä tullut...! Tosin en enää muista puoliakaan! :LOL:

Mii26 ja Anrika, tsempit teille - ja onneksi kumpikin päässyt kotiin!!

Täällä on ollut aika pitkiä päiviä, ei ole vaan ollut aikaa istua koneella... eikä kyllä jaksamistakaan. Eilinen oli kyllä ihan kamala päivä, vietin kaupungilla n.5h kiertäen kauppoja - etsien jotain "hääpukua", eli siis jotain hametta huomista varten. Iltapuvut kaikki liian epäsuhtaisia. Mun yläkroppa - tissis - järkyttävän kokoiset! Ostin D85-liivit muutama viikko sitten, ja niistäkin tursuaa kaaritukien alta lollot ulos... Voi helvata sentään! Niin voitte varmaan kuvitella, että eipä ne mekot oikein istu sitten mitenään päin tähän kroppaan. Vaikka mahan yli meniskin, niin ei mitään toivoa survoa näitä hinkkejä sinne! :LOL: Sitten taas, jos löytäis jonkun kivan alaosan, mut ei vaan tunnu löytyvän kovin hienoja, juhlallisia tai mun tyylisiä hameita mistään. Haluaisin kuitenki sellasen pitkähelmaisen hulmuavan ihanan.... Höh. :( Noh, eilen kun itkustin kylpyammeessa paikat kipeenä, niin mies sano että tänään mennään uudestaan kaupoille, ja hän tulee mukaan.
Niin, ja sormus - se on huomenna tulossa sinne liikkeeseen postissa! :eek: Tulee vähän kiirus, maistraatti on klo 12.30 ja sormus pitäs saaha ennen sitä. Ei yhtään tiukille mee sekään?? :saint: :headwall:

Muuten, odotan kyllä innolla huomista :heart: Ja koko ens vklp. Ajateltiin vielä tehdä joku pieni road trip johonkin... Ehkä hämeenlinnaan, ja eväsretkeäkin suunniteltiin johonkin. Kahdestaan rentoutumista ja avioparina olemista :D :heart: Sitten maanantaina mies palaakin töihin, ja mä tuun tänne taas häiriköimään useammin :LOL:

Nyt aamupalalle ja kaupungille :p

Roona&Tahvo 33+2
 
Roona: kiva kuulla, et jollain muullakin on hinkki ongelma.. ei tiedä, et mihin hittoon ne survois!!! Sit viel ku on lyhyt ihminen, ni näyttääki ihan suhteettomalta tän mahan ja näitten megalomaanisten lollojen kans!!!! Mä oon joutunu siirtyyn 80E liiveihin, mut ei oikeen nekää enää näytä riittävän... APUA, mitäs sitten ku tulee tissit täyteen maitoo, ni mihin helvettiin oikeen tissiensä kans joutuu, ei jaksa ees kantaa varmaan niitä mukanaan, lentää nokilleen! :LOL:
 
kauheesti tekstiä mutta mukava oli lukea! :flower:

vaivoja ilmenee yhdellä sun toisellakin.. itsellä on edelleen öisin oiken jalan (tosin viime yönä myös vasemman :kieh: ) puutuminen ja iskias :kieh: |O ei meinaa yöt sujua.. HUOH. toinen, uudempi pieni vaiva on vasemman nivusen kipuilu. ja tosiaan vaan vasemman |O eilen päätin että nyt riittää tuo päivittäin väh. 5 kilometrin kävely ja mä siirryn käyttämään bussia! mäkin syön magnesiumia mutta nyt taas tuntuu että sillä magnesiumpurkilla vois heittää vesilintua.

valitukseksihan tää munkin tekstini tais mennä.. :ashamed: |O

rimpulakissa - oli kiva lukea tosta sun käännösyrityksestä jne., nyt oon ihan pihalla taas että miten päin tuo tuolla masussa on kun liikkuu ja muljuu vielä paljon ja haluun vähän olla valmistautunut myös siihen vaihtoehtoon että sen vikan nlalääkärin pakeilla Puru saattaa olla perätilassa.

Mii ja Anrika, jaksamista molemmille :flower:

Roona onnea jo etukäteen! :flower:

mukavaa, vähän viileämmän oloista päivää kaikille, jaksellaanhan vaivoinemme.. =)

kerttuneiti ja puru 32+1 :heart:
 
Heissan.

Tänään neuvolasta soitettiin et on menny apteekkiin resepti. Alotan siis 7 päivän antibiootti kuurin b-streptokokin takia. Että näillä mennään :)

Tääl on ihan sika väsyny olotila, väsyttää nii vietävästi ettei tosikaan. Viime yö oli tuskaa, nukuin 6 tuntia samassa asennossa ja menin vessaan, vessasta tultaessa kuulu korvaan naps naps ääni ja se tuli joka askeleella, eli lantio pakku ihan kiitettävästi, loppu yö meniki sit asentoa etsiessä ja tyyny haarovälissä. Nivuset on ihan rikki :( sattuu noustessa tosi paljon, vauva painaa tosi alas jotenka kävely on yhtä ankkaa :/

ValiVali, mut palataan taas :) nyt päikyille --->

zeny 32+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-84:
MÄ HALUUN JO SYNNYTTÄMÄÄN, EI JAKSA ENÄÄ TÄTÄ OLOA!!!!!!!!! :headwall:
Täys ymmärrys!!!!! :hug: Omat kivut alkaa pikkuhiljaa helpottaan tai oikeestaan muuttaan muotoaan, eli nyt on vatta ihan kivan kipeä kun menin autoilemaan.. ajaminen aiheuttaa jomotusta selkään ja autoon meno ja sieltä ulos kampeeminen on järkyttävän tuskaista |O Edelleen vatsa ihan hellänä! Mutta onneks ne aamuyöstä alkaneet kivut on nyt väistyny :) Inhottaa vaan kun ne alkaa taas huomenna viim. 04.00 :kieh: No hainpas apteekista kassillisen panadolia ja oikein jotain zappiakin löysin. Toivottavasti niillä pärjäis! Tää on varmaan joku luonnon keino edistää synnytystä.. saa naiset niin raivon partaalle ettei muuta toivokkaan kun et pääsis synnyttään!

Oi, roonalla onkin suuri päivä koittamassa, onnea :flower: viimeksi kun luin, niin mietit mennäkö ennen vai jälkeen vauvan syntymän, eli näin pimennossa kaikesta sivistyksestä on oltu :whistle: Sairaalakäynneistä ja osastolla makaamisesta tulikin jo maksukatto täyteen.. Pitäiskös nyt loppuvuoden käynneistä ottaa ilo irti kun ei enää tarvi maksaa :LOL: No totta puhuen näen punaista jo pelkästä sairaala -sanasta :/

Mieki hain mansikoita, slurps :D En tod. menny itsepoimintaan.. en pääse kyykkyyn ollenkaan :( Mutta yhtä hyviltä ne maistuu valmiiks poimittuinakin :D Sitä mietin, et kun niissä on jonkin verran sitä multaa ympärillä ja siitä voi saada sen listerian? Ootteko jotenkin pessy niitä vai pistelly vaan kitusiin? Mie meinaan oon popsinu niitä ihan normaalisti..

 
heippa! viikot vaihtuu 33 :whistle: :) ja uusi kuva tietty sen kunniaksi! tänään olis synnytysvalmennus sairaalassa. 2.5h on ohjeen mukaan pituus ja ainakin kierretään synnytys- ja lapsivuodeosasto.. mieskin onneks pääsee mukaan, kun normaalisti on viikot muualla töissä. Onkos täällä muita, joiden miehet on reissutöissä? meillä mies on (su)ma-pe aina muualla töissä ja tulee aina vain vkolopuiksi kotiin, joten mä oon yksin sit "talonvaltiaana". Vähän jänskättää miten kaikki sujuu, mut onneks on hyvät tukiverkot niin ei ihan yksin jää :)
 
TYLSÄÄÄÄ!!!!! Mitään ei jaksa eikä huvita enää tehdä. Tämä odottaminen alkaa ottaa jo päähän... Pyykit (vauvan vaatteet) odottais narulla viikkaamista ja laatikkoon laittamista muttei saa itsestään enää mitään irti. Onkos muilla samaa vikaa vielä havaittavissa?

Olkkis ja Ötzki 33+3
 
mama-84 eli sulla on vähän samanlainen tilanne siis! toisaalta, kun tilanne on ollut tällänen koko meidän yhdessäoloajan niin se varmaan helpottaa sopeutumista. mies pitää sit onneks kesäloman, kun vauva syntyy ja sit tarpeen mukaan isyyslomalla jatkaa. mut voi olla et sillä kaatuu seinät päälle, kun ei pääse töihin :D
 
rekkumaaria: meil on kans miehellä yks loma jemmassa syksyy varten ja sit lisäks tietty isyysloma. Meijän isännällä on jo kauhee ressi ja huoli, et jos lähen synnyttään, ku hän on töissä...

Olkkis: täällä sama vaiva... mä en jaksa enää mitään!!! Kuolen tylsyyteen ja väsymykseen! Supistelee koko ajan, mut silti tietää et ne ei johda viel mihkään... perkele!!!
 
moikka

Onnea Roona hääpäivän johdosta.

voi vitsit näit hikityskohtauksia. Nytkin on ihan kuuma ja Möykky painaa tuonne alakertaan. Jalat on ihan sairaan kipeet vaikka mulal on sitä hirudoid fortea. On se sen turvotuksen laskenu, mutta muu kipu on jäänyt.

Onko joku huomannut et oma pulssi nousee ku vauva liikkuu vatsassa hurjasti? Mulla pulssi nousee välillä hurjastikin ja sit on menävä hetkeksi istualleen. No yritetään kaikki nyt vielä kestää hetki näiden kipujemme kanssa. pelottaa vaan hiukan se maanantain työvuoro et miten sen jaksan ku kotonakin olo on jo niin ahdistavaa välillä.

Mulla mies työskentelee tällä hetkellä otaniemessä ja ollaankin tosiaan nyt muuttamassa Espooseen elokuun 15. päivä

tosiaan 7 vkoa enää jäljellä :whistlemitä ihmettä mihin tää aika on mennyt???

Jooseppi & Möykky 33+0 :heart:
 
Naksos: Mulla oli kans istukka edessä, mutta ilmeisesti tuohon kääntymättömyyteen vaikutti myös se, että poika oli ollut perätilassa ainakin jo rv 23 lähtien. Kuulemma mitä kauemmin on samassa asennossa ollut, niin sitä epätodennäköisemmin kääntyy tai jos saadaankin kääntymään, niin helposti kiepsahtaa takaisin. Mut se taitaa noin yleisesti ottaen olla 50-50 mahikset, että saadaan kääntymään. Mä olin toisaalta tosi helpottunut kun ei kääntynyt, koska sain asennoiduttua sektioon rauhassa eikä se ollu mulle mitenkään pelottava vaihtis. Enemmän olis stressanut se, et olisin jännännyt et kääntyykö poika takaisin pyllylleen :D

Mulla on nyt hurjat selkäkivut :( Ihan tuolla alaselässä ja sattuu ihan törkeesti. Fyssarin antama tukivyö ei auta yhtään. Toivottavasti menee pian ohi. Kamala jos jatkuu koko loppuraskauden :eek:

Kävin aamulla tekemässä kätilön kanssa synnytyssuunnitelman Haikaranpesässä. Mukava käynti ja oli kiva jutella jonkun kanssa synnytykseen liittyvistä asioista kahden kesken. Kätilö vaan tais olla mua nuorempi (itse oon 30v ), joten oli jotenkin hassua :) Mutta väliäkö tuolla.

rimpulakissa rv 33+5
 
Täällä ei kivut pahemmin ole vaivannut, onneksi, mutta parina viime yönä on kai supistanut aika kovaa, kun alavatsaan on sattunut aivan sairaasti ja aika pitkään. Mitään en ole tehnyt, lähinnä maannut sängyn pohjalla flunssassa. Mutta tulin siihen tulokseen, että kun olen niistänyt enemmän kuin tarpeeksi, on kai tullut käytettyä siihen vatsalihaksia tai jotain muita lihaksia mahan ympäriltä, ja siitä siis johtuu noi pari isoa supistusta. Mutta onneksi tämä flunssa on jo vähän hellittämään päin.

Mies tulee tänään kotiin poikien reissusta, ne lähti jo sunnuntaiaamuna. On ihanaa saada se kotiin hoivaamaan mua, kun ei tän flunssan kanssa jaksa edes postia hakea laatikosta. :)

Tulin juuri saunasta, oli niin ihanaa olla eukalyptyksen hajusissa löylyissä, kun nenä on tukossa. Vaikka ei olisi varmaan saanut mennä saunaan näin flunssaisena, mutta kun ei ole kuumetta.
 
Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin :D Paitsi että olen ihan turvoksissa ja sen kyl huomas taas tossa painon nousussa (kahes viikos 4kg heh heh :whistle: ) Oon varmaan ainut kellä paino nousee näin kovasti +21kg jo nyt ja silti olo ei tunnu mitenkään punkerolta :p Mansikoita pitää syödä kovasti neuvolatädin mukaan, poistaa nesteitä....
Poitsu on onneks raivotarjonnassa ja sykkeet 140 luokkaa, sf mitta 29 eli ihan tasan keskikäyrää mennään...

Mullakin mies on viikot töissä parin tunnin ajomatkan päässä ja viikonloput kotona ja itel ku on kolmivuorotyö ni ei hirveän useasti ole yhteisiä vapaita...Mut onneks ei ole enää montaa työpäivää jälellä ja sit saakin olla kotona pitkään ihan kyllästymiseen saakka :p

Heissu rv tasan 32
 
Oho ku onki tullu taas tekstiä..

Tänään tosiaan kävin neuvolalääkärillä ja saikkua tuli loppuun asti eli puoltoistaviikkoo.

Vauvanki sain nähdä ja painoarvio oli pikkusen reilu 2kg ja arvio syntymäpainoksi oli 3,5kg.
Vauva on kuullemma reipas ja "vauhdikas" kun ei meinattu neuvolassa saada mittoja säärestä eikä masusta ku oli niin kova meno päällä.. Vauva on edelleen raivotarjonnassa ja kuullemma näyttäis siellä pysyvänkin. Kohdunsuu oli auki sormen verran ja pehmeä. Ja kiellettiin kaikki rasitusta aiheuttava tekeminen kun on ollu supisteluja jonkun verran..

Huomenna ois sitte neuvola ja saa kuulla lisää muita juttuja

O&O 33+2 :heart:
 
Ihania massuja kaikilla :heart:

Onnea Roona82!!! :flower:

uneksija85 ja papu 31+2

*muok Ja oikein paljon voimia kivuista ja säryistä kärsiville :hug: Jospa ne pian helpottaisi! Eihän tässä ole viikkoja onneksi kenelläkään ihan kauheasti jäljellä.
 
täälläkin tissiongelmia :wave: mulla pärähti 2kuppikokoa suuremmaks 12 ensimmäisen viikon aikana. Ei siinä mitää.. ainut vaan et kuppikoko F ja ympärysmitta 70/75 liiveistä riippuen. Ei oo mitään helppoo löytää kokoja.. ihan turha edes kattoo mistään lindex tai muista "perusliikkeistä".. yhden ainoan imetysliivi mallin olen löytänyt, jossa koot riittää. Se on jännä miten ei ymmärretä et yhdistelmää suuri kuppikoko-pieni/normaali ympärys on myöskin olemassa :ashamed:
 

Yhteistyössä