**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Moro!

Kävinpäs sitten mutkan päivystyksessä Kättärillä. Päivällä hulahti housuun jotain väritöntä, hajutonta nestettä ja sitten rupes supistelemaan eikä edes lepo auttanut. Ajattelin että jos olis lapsivettä, niin parempi mennä tarkistuttamaan. No ei ollut lapsivettä mutta eipä tiennyt lääkärikään oikein että mitä oli. No Ötzkillä on kaikki kuitenkin niin hyvin kuin pitääkin ja olihan tuota kiva nähdäkin pikkuista. Seuraava käynti onkin sitten ensi maanantaina jolloin sitten katellaan lisää. Tosin nyt kun lääkäri teki tuon kokoarvion niin ensi maanantaina sitä ei välttämättä tehdä. Nyt vaan iski kärsimättömyys Ötzkin syliinsaamisen suhteen. Toivottavasti se tapahtuu jo tämän elokuun aikana...

Olkkis ja Ötzki 35+1
 
Cummastelija: Me tehtiin ennen esikon syntymää vähän ruokia valmiiks pakkaseen ja oli kyllä ihanaa, kun oli edes jotain valmiina! Toki tehtiin muitakin ruokia, mutta oli ihana tietää, että on ns. kunnon ruokaa pakastimessa. Imetyksen aikanahan pitää kuitenkin syödä hyvin. Nytkin tehdään jotain perusruokia, joita esikoinenkin sit syö: makaronilaatikkoa, lihapullia, lasagnea yms. Ja sit ajattelin leipoa pullaa ja jotain pasteijoita ja sämpylöitä valmiiks, kun tulee ystäviä vauvaa katsomaan. Mä haluan aina et on itse tehtyä enkä varmaan ihan heti ehdi leipomaan, kun on tosiaan tuo toinenkin pieni jaloissa :)

olkkis:
Hyvä et kaikki oli kuitenkin kunnossa!! Ens ma sit ehkä nähdään ;)
 
Onpas tullut tekstiä päivän aikana :eek:
Ahkeria kirjoittajia täällä :D
Mä olen saanut ekat vauvan vaatteet kaappiin ja vielä ainakin koneellinen pitäisi
pestä... Kauppa listaakin tein mitä kaikkea pitää vielä ostaa |O
Ja se ei olekkaan niin lyhyt lista kuin ajattelin :kieh:
Munkin pitäisi mennä hakemaan sänky ja kaukalo vauvalle.
Saadaan ne kummatkin lainaan.
Sitten onkin jo kaikki kasassa.

Bebes & Salamatkustaja 35+1 :heart::heart:
 
voi helvetti et on vaikeaa päästä lääkärille...ton tulehdusepäilyn takii yritin varata aikaa ni ei käy! Ei ole vapaita aikoja enneku torstaina,taustalta kuulu kun toine naine sano puhelimee vastanneelle että nyt olet vaan tiukka ja aikaa ei anneta...ja ei ois varaa yksityiselläkää mennä.perkele et vituttaa |O
 
Tepa: No hö. Meillä tosin tk:ssa saa odottaa vapaata aikaa viikonkin verran, joten mun korvaan torstai kuulosti pikaiselta ajalta :D Mut on toi kyllä turhauttavaa, kun olis oikeasti asiaa lääkäriin ja sinne ei ees pääse. Yksityiset tosiaan maksaa jonkin verran, mutta toisaalta jos sieltä sais sitte asianmukaisen diagnoosin ja hoidon?
 
Poks täälläkin :wave: perässä tullaan ja vauhdilla! Onnittelut poksuista muillekin :flower:

Cummastelija mä oon nyt leiponut jo pakkaseen sekä pullaa että suklaatorttua (juurikin vieraita varten) ja vielä ainakin omenapiirakkaa ois tarkotus tehdä, kunhan saan omenat noista omista puista =) ihan kunnon ruokia on myös jo pientä listaa valmiina, mitä ainakin ajattelin tehdä jotta aivan aluksi ainakin ois varmuuden vuoks jotain valmiina, jos ei jaksa alkaa tekeen - makaronilaatikkoa (kuten rimpulakissakin), sämpylöitä, tonnikalalaatikkoa ja kinkkukiusausta. Tosin mitään noista ei oo vaikee/pitkäkestonen tehdä.

kerttuneiti ja puru ja uudet numerot 34!! :heart:
 
Huomenta vaan! :flower:
Täällä takana tosi ahdistava yö, ja oudot unet sennkuin jatkuu: Mä en unessa ollut raskaana, mutta meillä oli kyllä "vauva" sängyssä... Mutta se oli aikuinen mies!! Se nukku jalat meidän päädyssä, ja välillä sitten inisi siellä, että haluaa tissiä.. Enkä suostunut antamaan kun oli jo niin "iso poika" :D Samassa unessa ravasin myös vessassa kokoajan, ja siellä ei ollut ovea ollenkaan... Ja "vessajonossa" oli lihava japanilainen mies, joka kiroili kun mulla oli ummetusta, enkä suoriutunut nopeasti... Käskin sen painua helvettiin sitten jos ei meidän vessa kelpaa?!! Siis mitä ihmeen unia??? :eek: Mulla on jotenkin sairas mielikuvitus tällä hetkellä. Sitten heräsinkin kun oli kamala pissahätä ja pakko juosta vessaan... Ja siellä naureskelin yksinään, että onneksi ei ole vihaisia lihavia japanilaisia meidän eteishallissa jonottamassa :LOL:

Eilen tuli taas muutama aika ikävänkin tuntuinen supistus... Sellainen joka tuntu ihan persaukossa saakka ja vähän jopa teki kipeää. HUI! Kyllä jännittää jo se synnytys kun vaan lähestyy, ja noi supistukset kyllä muistuttaa siitä mikä kipu on tiedossa. Eilen just kaverin kanssa juttelin synnytyksestä... Ja ajattelin kaikki nuo epiduraalit ym mahdolliset ottaa...
Tänään pääsee sitten vähän lisää vielä juttelemaan asioista TAYSissa... Tosin "vaan" neurologin kanssa, mutta eiköhän nekin synnytyksistä tiedä.. Ja taitaa olla joku päähemmo tuolla sairaalassa... ja erikoistunut juuri tähän hommaan, eli epilepsia+raskaus. Ajattelin kyllä ihan kunnolla avautua tuosta, kun pelottaa vähän miten synnytys menee, ja epilepsian kannalta et mitä tapahtuu jos saisinkin jotain kohtauksia sen kivun ja stressin myötä.. Ja valitan isoon ääneen kun ei ole synnytysvalmennusta tai ei pääse jutteleen kätilöiden kanssa tms!! :D

Olkkikselle tsempit, että jatkossakin kaikki olis kunnossa.. Muista lepää :)
Ja Tepa75: Pääsetkös neuvolan kautta lähetteellä äitiyspolille tms? Ja oo tiukkana puhelimessa. Mä oon ainaki ihan raivopäänä välillä saanu ajan lääkäriin :) Tosin ite ajattelin, että en enää ikinä asioi Tampereen kaupungin tk:ssa missään tilanteessa. Päivystys on nykyään TAYSissa onneks, ja muut asiat hoidan ihan yksityisellä jatkossa. Aikamoista kakkaa saanu kokea kunnallisten puolelta!!!

Oi kun oli ihana aamiainen, kahvia ja korvapuusti.. Nyt vois hakee pullollisen kylmää vettä pakkasesta, ennenkö jäätyy, ja nektariinin jääkaapista. Ne on NIIN hyviä!!! :p

Sit vois taas pitkästä aikaa meikata. Ei ny sitä neurologia varten, :LOL: , vaan jos jaksais käydä sen jälkeen kaupungilla ottaan passikuvat uutta ajokorttia varten...! Pakko kai sekin on hakee, kun pankkikortit ym jo tulossa uudella yhdistelmäskukunimellä... Kamala nimihirviö mulla nykyään, kun on kolme etunimeäkin! hehe.

Kirjoittelen illalla sit siitä TAYS-keikasta lisää, ja sainko raivottua neurologille tarpeeks :D :D :LOL:

Roona+puskutraktori 35+1
 
Niin joo tuosta ruokahommasta: Mä en kyllä jaksa tehdä pakkaseen yhtään mitään... Ehkä jotain pakastepizzaa vois ostaa hätävaraks, mut muuten... tulee kyllä varmaan tehtyä kunnon ruuat vähintään joka toinen päivä, kun ollaan niin "tuoreen" ruuan kannattajia, ihan tuoreista raaka-aineista ym. Ja jotenkin aina ällöttää syödä jotain pakastettuja safkoja, vaikka ne oliski ite tehtyjä,. Ei vaan ikinä maistu niin hyvälle.. On tuolla jotain ylijäämäpurkkeja pakkasessa, ollut jo monta kk, pitäs varmaan nekin heittää meneen niin mahtuu marjoja sinne.... Eiköhän niitä ruokia tosiaan tuu tehtyä, kun ollaan kummatkin ruuanlaitto-fanaatikkoja miehen kanssa...
 
Roona, eikä en kestä noita sun unia :LOL: :LOL: kirjota kirja niist! Mun unessa mulla oli vaan violetit kynnet kun halusin mennä synnyttään niin et mulla on violetit kynsilakat sormissa. Synnyttään asti en kyl ikinä päässyt siinä unessa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
Roona, eikä en kestä noita sun unia :LOL: :LOL: kirjota kirja niist! Mun unessa mulla oli vaan violetit kynnet kun halusin mennä synnyttään niin et mulla on violetit kynsilakat sormissa. Synnyttään asti en kyl ikinä päässyt siinä unessa..
Voi kun olisin aikanaan alkanutkin kirjottaan noita unia ylös... Voih, joskus vuos-pari sitten mitä pläjäyksiä näin! HUHHUH!!!!

jos sun alitajunta muisti et mulla on liilat kynnet? hehe... Pitäs varmaan lakkaa uusiks, jos laittas lilaa ja turkoosia sekasin. Olis tooooosi hienona ku lähtee synnyttään. :D
 
Niin piti vielä tosiaan tällaista tulla ehdotteleen, te joilla turvotusta, varsinkin nilkoissa ja jalkapöydässä... ottakaa kuvia! Mä meinaan vannon, ettei kellään oo jalat yhtä pökkelöt ku mulla! jos ne vielä vähän turpoais, ne varmaan räjähtäis,.. tuleekohan niihinkin raskausarpia?? :LOL: Siis tuo mun jalkapöydän koko aina iltasin!! :eek: Otan illalla kuvan ja laitan huomenna tänne :D
 
J84
Huomenia :)

Eilen tuli touhuttua aikas lailla, vaikka vähän väliä mahaa kiristeli niin pakko oli saada hommat hoidettua ettei jää roikkumaan. Pesin meinaan kymmenen mattoa meidän alakerrassa, kun halusin saada olkkarin lattiaan aivan uuden maton niin pakkohan noi muutkin oli sit pestävä, et kaikki on puhtaita :D Sit viä imuri kouraan jonka jälkeen jynssäilin vanhan hammasharjan kanssa listoja, jonka jälkeen lattia sai mopista. Nytkin on ihan hirvee tekemisen puute...tahtoo laittaa kaiken jo valmiiks :D

sit kysymyksiin :)
1. Minkä rintapumpun hankkinut/hankkimassa?
Mulla jäi kuopukselta Ainun käsikäyttöinen pumppu ja oli aivan ehdoton kapistus. Mun tissit oli seuraavana päivänä kotiutumisesta niin täynnä maitoo, että jouduin meneen suihkuun lämpimän veden alle niitä hieromaan, kun pääsivät koviksi ja niitä särki. Ukko metsästi äitini kanssa tästä tuppukylästä sit ton pumpun ja hyvin onnistui yhteistyö. Jos oisin osannu miettiä tuota ostosta etukäteen niin se olisi hommattu ennen vauvan tuloa :D
2. Onko muita jotka hankkinut/hankkimassa korvakuumemittaria, jos on niin mikä?
Ei hankita. Ollaan pärjätty hyvin tolla digitaalisella mittarilla.
3. Minkä itkuhälyttimen hankkinut/hankkimassa?
Meillä on Phillipsin itkuhälyytin, joka jäi aikanaan esikolta vajaa 10 vuotta sitten ja vieläkin toimii eikä näytä pahemmin malli muuttuneen nykypäivän phillipsistä. Ovat olleet nekin tarpeen, kun on nukuttanut ulkona ja nyt tulee vielä enemmän käyttöä, kun makkari on yläkerrassa niin itse tulee varmaan touhuttua alakerrassa, kun vauva nukkuu ja hälyytin on silloin korvaamaton.

J84 32+4
 
1. Esikoisen ajoilta on kans toi käsikäyttönen Ainun rintapumppu, mikä mun mielestä on aivan oiva kapistus!!!
2. Ei oo korvakuumemittarii, eikä varmaan tuu hankittuakaan... digitaalisella on tähänki asti pärjätty.
3. Itkuhälytintä ei esikoisella ollu, eikä oo viel tulokkaallekaan hankittu... Oon aatellu joltain pyytää ristiäislahjaksi sellasen, jos vaik sattuis tarvitsemaan.
 
Täällä alko virallisesti äitiysloma:D
Oltu jo kotona muutama viikko sairaslomalla..

Aika paljon tullu taas tekstiä.. ahkeria kirjottajia.. :D

Mietiskelin just että mitäköhän kaikkea pitää vielä hankkia.. kaikki isot on jo hommattu eli pienempiä juttuja ois viel hommaamatta.

O&O 35+1 :heart: :heart:
 
HUH, mikä urakka! Mut sainpas vaan luettua eilisen ja tämän aamun aikana heinäkuun pinon loppuun ja tämän elokuun tähän asti.. Tosi ihanaa oli lueskella kuulumisia, tosin en muista yhtään mitä ajattelin kommentoida :ashamed:

Oon nyt toista viikkoa kesälomalla ja äippäloma alkaa sitten suoraan perään, joten työt oon saanut unohtaa. Kyllä viimeset viikot töissä olikin jo aika tuskaa.. Ei minkäänlaista työmotivaatiota ja olokin alkoi jo käydä tukalaksi! Ja tietenkin töissä viimeisellä viikolla vielä helkutillinen kiire, ettei iltaisin jaksanut tehdä kotonakaan YHTÄÄN MITÄÄN! Siksi jäi vähän tämä palstailukin.. Mutta nyt lupaan skarpata! Mies menee ens viikolla töihin ja lapsilla alkaa koulut, joten sittenhän mä ehdin nököttää täs koneella ilman häiriötä vaikka kuinka =)

Kysymyksiin, kun vielä muistan:
1. Rintapumppu on ennestään Ainun käsikäyttöinen malli vuodelta -03 kakkosen ajalta. Tarvittavat olen sillä ennekin pumppaillut, joten riittää nytkin.
2. Korvakuumemittarikin löytyy, taitaa olla Braun-merkkinen. Mut löytyy tavallinen digimittarikin ja luultavasti käytän aluksi sitä. Korvamittari hankittu, kun kakkonen oli n. parivuotias, että kokemusta vauvalla käyttämisestä ei ole.
3. Itkuhälyttimet ostin tutulta, niitä ei oo käytetty kuin pari kertaa. Esikon vanhat on meni rikki, joten uuden ajattelin tarvitsevani, kun nuo aikaisemmatkin on nukkuneet terassilla päikkäreitä.. Merkki on Philipsin SCD463, ihan tommonen perusmalli, mut niin oli edellinenkin, joka kyllä hyvin palveli aikansa.

Joku oli aikaisemmilla sivuilla kysellyt vauvakutsuista. Olin vuosi sitten järkkämässä sellaisia kaverilleni ja epäilen suuresti "joutuvani" jossakin vaiheessa sellaisen yllätyksen kohteeksi.. =) Vähän mieskin on puhellut siihen suuntaan menojen rajoittamisesta, että epäilen hänenkin olevan mukana juonessa.. Noh, ihan kivaahan kai se sitten on..

Nyt pitäis ripustaa pyykit koneesta kuivumaan ja viikata edelliset kaappiin. Aloitin eilen vauvan vaatteiden pesun liinavaatteista. Tällä viikolla pitää vielä kaivaa poikien vanhat vaatteet varastosta ja käydä läpi ne mitä vois vielä ajatella käyttävänsä ja jatkaa pesuurakkaa sitten niillä + äippäpakkauksen vaatteilla. Tässä elokuun aikana olis tarkotus laittaa vauvan hoitopiste ja ensisänky valmiiksi.. Sekin pitää vielä hakea mummolasta säilytyksestä.. Jos tämä koti alkaisi vihdoin näyttää siltä, että on vauva tulossa..

Niin se aika vaan menee.. Pian saa jo todella jännätä onko syntyneitä, kun pinoon kurkkaa! Tsempit kaikille!

Hännänhuippu Micade 31+3
 
Onpas tullu tekstiä.. :whistle:

Me kotiuduttiin eilen vasta tos puolenyön jlk hesasta ystävän 5 kybäsiltä ja täytyy sanoa et kyllä oli mahtavat bileet..senaikaa mitä nyt kyettiin olemaan kun mies meni viel viime yöksi töihin..rajua punk ja rock meininkiä ja Nuppukin intoutui bailaamaan massussa.. :p
Korvat soi vieläkin.. ;)

Meille ei hankita korvakuumemittaria, sähkökäyttöinen rintapumppu kylläkin ja itkuhälyyttimellä ei tehdä mtn..että näilllä mennään..
Kaikista isoimmat ostokset on jo suoritettu lukuunottamatta kaukaloa..kaikenlaista pientä vielä paljon hankkimatta..olen senverran taikauskoinen et jos kaikki olisi valmiina niin.....

Voi kun rupeaa jo todenteolla jänskäämään et kuka mahdollisesti synnyttää ensimmäisenä...

=)

Äippä35v ja Nuppu32+1 :flower:
 
Siis ei pitäs valittaa, kun tää enteilee vaan hyvää - eli synnytystä... Mut siis nää supistukset ärsyttää! Välillä tekee niin pahaa, että alkaa oksettaa! Aina aikaisemmin ollut vaan, että maha menny kovaks ja tuntunu "hiukan ikävältä"... nyt nää on niin paljon jo inhottavamman tuntusia, ja tosiaan toi paha olo mikä tulee supistuksen jälkeen? Tosi ihmeellistä... Pitää alkaa aina nieleskelemään sen jälkeen. Onks muilla ollu? :x |O :eek:
 
Vivid
Kyllä on tukala olo, plääh!

Nokka on ihan tukossa flunssasta ja lihaksia särkee... Ja sit tää keskikroppa. Voi että!! Alapää painaa tosi paljon ja sisäreisiin sekä alaselkään sattuu. Koiran kanssa kun olin aamulla pihalla, niin kävelin kun ankka. Nice!

On niin valivali-olo, että parempi, kun en kirjota enempää. Taidan mennä tohon sohvalle jatkaan vauvalle villahaalarin neulontaa. Enää puoli hihaa jäljellä ja sit saa laittaa koko homman kasaan. Kivaa!

Vivid ja Hippu 36+4
 
Tänään kävin neuvolassa ja kaikki ok. Paino ei ollut noussut yhtään kahdessa viikossa, mutta eipä haittaa yhtään. Rautakuurille kylläkin joudun. Sitä nestemäistä pitäisi ottaa 20 tippaa päivässä. Mutta on se hyvä, että sitten jos synnytyksessä menettää verta enemmän tai vähemmän, niin on ainakin rautaa varastossa hyvin.

1. Rintapumppuja löytyy nyt 2 kpl, eli ainun käsikäyttöinen ja aventin käsikäyttöinen. Löysin ne molemmat kirpparilta käytettyinä, ja maksoin niistä yht 6 euroa, joten ostin sitten molemmat, kun en tiedä kumpi olisi mulle parempi, jos niitä edes tarvitsee.
2. Tavallisella kuumemittarilla ajateltiin pärjätä. Mutta jos tietysti lapsi sairastelee paljon, niin voihan sitä harkita jotain muutakin mittaria.
3. Itkuhälyttimet ostetaan ehkä. Saa nähdä

Ja viime yöstä. Se meni ihan harakoille. Mutta syy oli se että päätettiin miehen kanssa tilata vaunut ulkomailta, Puolasta. Vauvapopissa ollaan katseltu Jedon Fyn 4-vaunuja ja siellä ne maksaa 670 euroa. No eilen kun vähän surffailin netissä, huomasin, että samat vaunut maksaa uutena puolassa 300 euroa, se on siis puolalainen vaunumerkki. No siinä sitten etsin puolalaista nettikauppaa, missä voi maksaa kortilla. Yks kauppa löytyi, mutta postikuluja en onnistunut maksamaan, joten ne pitäisi vielä kai jotenkin saada maksettua. Saa kyllä nähdä miten käy. Tuleeko vaunuja vai ei. Nettisivut oli siis puolankieliset, mutta googletransfer kääntää kivasti. Ja siis firma toimittaa ulkomaille. Mutta ei tässä nyt kai ihan kauheaa riskiä ole, koska maksoin MasterCardilla ja siinä on semmoinen internetistä ostettujen tuotteiden turva, eli jos ei tavaraa saakaan, niin mastercard korvaa. Mutta yöunet siinä meni ja vieläkin vähän jännittää, että miten käy. Täytyyhän sitä nyt vähän jännitystä saada elämään :eek:

Helinä
 

Yhteistyössä