**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Hiljaisuus kirjota sinne oikeeseen ylälaitaan hakukenttään syyskuun sydäntenmurskaajat 2009, tai oikeestaan sun koneen pitäis tarjota sitä jo ennen kun ehdit koko lausetta kirjottaan =) tuolla pitäis taas löytyä kerhosivut :wave:
 
Hiljaisuus. Sen pitäs löytyy sieltä alareunan valikosta missä on listattu jotain juttuja. ni eti sieltä... öö ryhmät? Mä en tiiä mikä se on jos on suomeks, ku mulla on groups. Mut ne ryhmät mihin sä ite kuulut, ni sieltä pitäs löytyy!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
Hiljaisuus kirjota sinne oikeeseen ylälaitaan hakukenttään syyskuun sydäntenmurskaajat 2009, tai oikeestaan sun koneen pitäis tarjota sitä jo ennen kun ehdit koko lausetta kirjottaan =) tuolla pitäis taas löytyä kerhosivut :wave:
Ja tietty tuo on paljon helpompi tapa :LOL: :headwall: Mä teen kaiken aina vaikeimman kautta
 
Kauhee paniikki iskeny ihmisillä jostain iltiksen jutusta, joku "tutkimus" että suuseksistä saa syöpää... VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄ!

Muutenkin... Toivottavasti ei ikinä ite taannu siihen, että elämänkatsomus muodostuu pelkästään netti-shaissen perusteella ja kaksplus mitä nyt-palsta olis RAAMATTU... Vastaukset elämän kaikkiin kysymyksiin :LOL:

Ihan ad/hd olo tällä hetkellä. Käyn niin ylikierroksilla ettei tosikaan. Ja tekee ihan hulluna mieli vesimelonia. Taidan laittaa pyykkikoneen pyörimään ja syödä ananasta korvikkeena. Ja tulla takas koneen ääreen istumaan, kun ei muutakaan enää jaksa.
 
Se olis sitten ÄITIYSLOMAN ensimmäinen päivä.... Eihän tämä elämä kauheesti tästä muutu...

Hemmetti kun säikähdin kun taas testaavat noita yleisiä hälyytyksiä... Jostain syystä joka kerta kun kuukauden ensimmäisenä maanantaina niitä testaavat, niin mua rupee itkettään. Kaipa tuo tuo jotain alitajunnan muistoja mieleen, en vaan tajua että mitä.

Olkkis ja Ötzki 35+1
 
Nyt on kyllä tullu niin paljo taas tekstiä etten jaksa ees kaikkee lukee.. laiska :headwall: :headwall:
Mulla tekee kyllä kipeetä ku vauva puskee, ja useesti manaan että voi kun lakkais sen kamalan muljaamisen ees hetkeks ettei tekis niin ilkeetä aina :p
Mulla on koko aamun supistellu taas, vähä väliä on maha kovana :/ Pitäis lähtee kohta ajeleen sinne siskolle kylään, no sinne ei oo onneks ku parikytä kilsaa mut ei oo silti kiva lähtee ajelee jos valmiiks supistelee.. höh..
Mä oon ihmeen hyvin jaksanu vaikka on ollu jaksoja etten oo syöny ollenkaa rautaa. Se rauta meinaa pistää sen verran mahan sekasi että nyt ku oon ollu taas reissussa niin silloin oon jättäny raudat himaa.. eli viimeks tuli vähä yli viikko ku olin ilman rautaa ja sit taas viikon söin joka päivä ja nyt taas tulee vähä yli viikko ilman.. Saas nähä neuvolas ens viikolla että mikä se hemo mahtaa olla ku välillä napsin rautaa ja välillä en :)

Viivi ja 33+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Se olis sitten ÄITIYSLOMAN ensimmäinen päivä.... Eihän tämä elämä kauheesti tästä muutu...

Hemmetti kun säikähdin kun taas testaavat noita yleisiä hälyytyksiä... Jostain syystä joka kerta kun kuukauden ensimmäisenä maanantaina niitä testaavat, niin mua rupee itkettään. Kaipa tuo tuo jotain alitajunnan muistoja mieleen, en vaan tajua että mitä.

Olkkis ja Ötzki 35+1
Peesi ja Peesi.
Äitiysloma alkoi tänään, en ole enää työtön :D

ja sama juttu täällä, taas pelästyin äskön kun alkoi ulvomaan tuo varoitusääni...
 
Mä aloin tässä päässäni listaamaan asioita, jotka on muuttunu tai ilmaantunu viikon sisällä.
Esikoista odottaessa ei tietenkään mitään hajua, että mitä ne merkitsee, mutta kai tää keho alkaa valmistautua synnytykseen?

A) Vauvan kivulias alapäähän puskeminen
B ) Maha selvästi alempana ja tekee tukalaa lantioon
C) Supistukset alkanu tuleen päivittäin, ja voimistunu
D) Valkovuoto muuttunu ja runsastunu
E) Turvotus lisääntyny paljon, ja verenkierto muuttunu - johtunee varmaan tuosta edellä mainitusta mahan alemmas menosta ja lantion paineesta.
F) Painetta alavatsalla, ja välillä menkkamaista jomotusta
G) Hormonit jotenki entistä sekasemmin, ja kiukuttaa, vituttaa, ärsyttää, ja sekava olo

Tossa ny äkkiseltään mitä tulee mieleen... Toivon mukaan ei mitään huolestuttavia seikkoja, ja toivon mukaan enteilis tulevaa synnytystä, että ehkä jotain on tapahtumassa siis? Mun tuurilla tää syntyy vast tyyliin viikoilla 40 jotain, mut silti... Niin toivon, että parin viikon päästä tulis jo ulos! Silloin olis vko 37+ ja sais tullakin jo. Oikeastaan mä oon ihan kypsää kauraa jo nyt. Mutta eipä kai tuo vielä tuolta mihinkään ole tulossa.

Kommentteja?
 
^Joo on tää varsinaista NAUTISKELUA... huhhuh!!! Hitto ku semne olo, ettei täst selvii hengis!!! Mulla on kans tänään nyt koko päivän ollu tota hirveetä kipuu alapäässä, ku kääpiäinen puskee ja tunkee itteensä... aarrghh!!!
 
Täällä kans äitiysloman eka päivä ja kuten Roona mainitsikin ni jee en ole enää työtön. Toisaalta eihän tää arki viel eroo mitenkään noist työttömyys päivistä, mutta kuitenki onhan se mukavampaa sanoo et on äitiyslomalla kun et on työtön.

Te ootte ihan hirveesti taas kirjotellu, en ees muista mistä kaikesta ootte puhuneet.

Roona ja moni muu valitellu sitä ko ei oikein pysty tekee mitään ko heti alkaa supistelee, täällä sama vika mut pakko tehdä itse kun ei ole sitä miestä tai ketään joka auttas nois hommissa. Kyllähän sen sit ain huomaa et on jotain tullu tehtyy menee loppupäivä vaan maatessa ja levätessä. Kaikista pahinta on käydä kaupassa, kun ei omista autoo niin sinne joutuu kävelee. Matkaa ei kyl oo ku vajaa kilometri, mut kuitenki niiden reissujen jälkeen tulee sellanen olo et voi ko tää ois koht jo ohi.

nukkumisesta teil oli myös ollu puhetta. No jos illalla nukahtaa ilman suurempia pyörimiskohtauksia saa nukuttua ehkä joku 3 tuntii putkeen ja sit herää pissalle ja juomaan. Sen jälkeen saaki sit pyörii ainakin tunnin ennen kun saa taas unenpäästä kiinni. Sit taas jos illasta/yöstä joutuu jo pyörii tuol sängys ni sit ei oo toivoakaan et sais nukuttuu pidempiä pätkiä kuin tunti/puoltoista.

Tulipa taas hirvee valitusvirsi, mut saipahan ainaki jollekkin kertoo näist tuntemuksista...
 
rosehip: Nauti, jos ei ole mitään vaivoja! Mulla ei ollu esikon odotusaikana YHTÄÄN mitään vaivoja ja kävin mammajumpissa yms. ihan loppuun saakka pari kertaa viikossa. Masukin oli sen verran pieni, ettei ahdistanut millään lailla. Lopussa tuli vähän turvotusta, mutta ei niin, et olis elämää haitannu :) Nyt vaivaa selkä vähän väliä, kun joutuu tuota esikoista kanniskelemaan ja kyykkimään sen kanssa tuolla hiekkiksella...

Roona: Meidän ipana ei pistänyt missään muodossa noita pakastemarjoja naamaansa (en siis suostunut niitä sokeroimaan ), vaikka kuinka yritin jemmata puurojen tms. joukkoon. Mutta sit kun sai ekaa kertaa maistaa samoja marjoja "livenä", niin johan aukes portit ja nyt kaveri kiskoo niitä kaksin käsin ja puskasta suoraan :D Mut tein sitten itselleni niistä kaikkea hyvää ;)

Jellona: No ehkä tämäkin nassikka on sit jotenkin laskeutunut tms...? Ei ole kyllä kovin ylhäällä ikinä ollutkaan, mutta nyt ilmeisesti vielä alempana. Pää ei kuitenkaan vielä roiku ulkona :D

Mäkin repesin tolle mama84:n unelle :LOL: Itse en oo nähnyt vielä mitään vauvaunia. Esikon aikaan näin vaan yhden ja sekin keskittyi lähinnä siihen, et vauva syntyi yllättäen ja miehen kanssa sit panikoitiin, et mitä se mahtaa syödä ja pitäiskö sille hankkia vaippoja yms. :D

hiljaisuus: Jos siis oot jo jäsenenä siinä FB:n kerhossa, niin kirjoita vaikka siihen oikein yläkulman hakukenttään kerhon nimi ja avot!
 
Täälläkin alkoi tänään äitiysloma :wave:
Jee :LOL:

Vauvan liikkumisesta kipu: Mä olen myös huomannut että tää meijän herra puskee hirmusti aina jompaan kumpaan suuntaan ja se tekee ns. kipeetä ja ahdistaa hirveesti, sitkun ei ole mikään rauhallinen kaveri vaan esim. eilen oli varmaan koko vuorokauden liikkeessä :eek: Mutta pe- la olikin tosi rauhallinen ja soitinkin kauhuissani äippäpolille, ne kyl ei ollut siit yhtään kiinnostuneina vaan piti mua hermoheikkona. :kieh: musta niiden ois kuulunut katsoa kun oli kuiteskin koko perjantain aikana ehkä yht. se 10 liikettä ja lauantai aamuna sain liikettä vähän silleen et söin ja join makeeta mehua, kun normisti Nipa kuiteskin on tosi ahkerasti liikkunut ja kun mulla on myös se raskausmyrkytys epäily, joka suurentaa kohtukuolema riskiä, mutta lohjan sairaalassa on nykyään joku semmoinen kanta että ne ei ota odottavia sinne tutkittavaks edes lääkärin lähetteestä :kieh:

Sory, menee valittamiseksi :whistle:

Alkaa tää tukala olo ottaa niin kovin päähän, miehelläkin loppui kesäloma ja palasi töihin. Joten ollaan sitten typyn kanssa kotona jumissa :/

Väsymyksestä ootte puhunut ja täällä on kans sitä ilmassa :wave:
Mä voisin vaan makaa 24/7 sohvalla tai sängyssä ja oon niin pirun kiukkunenkin kun jotain joutuu tekemään. Johtuu kyllä varmasti siit kun on selkä niin paskana et sattuu kaikki :kieh:

kiukutteleva TiiuHti ja Nipa 34+6
 
Vivid
Kerttuneiti ja Roona Ei hätää, täällä ollaan vielä!:wave: Meillä on vaan koko viikonloppu mennyt juhlahumussa, kun lauantaina oltiin menossa miehen tädin 50v.-juhliin, mutta päädyttiinkin synttäreille ja häihin, kun täti vihittiin miehensä kanssa siinä juhlan alussa. Mahtavaa! Juhlat jatkui sitten eilisenkin vielä.

Tällä painitaan edelleen flunssan kanssa. Olo on onneksi suht ok, mutta nenä vuotaa koko ajan ja välillä yskittää. Onneksi jaksaa silti puuhastella kaikkee.

Tyttö vai poika? Tosiaan oltiin siellä juhlissa ja sulhasen äiti tuli sanomaan mulle, että taitaa olla tyttö tulossa. Ja lisäsi vielä, että entisenä kätilönä harvoin erehtyy näissä jutuissa. En sit viitsinyt sanoo sille, että poikaa se ultra meille lupaili. Ehkä meille tuleekin tyttö?! Hmm...

Unet Mä näin kanssa loppuviikosta ihan ihme unta. Olin sairaalassa imetysopissa ennen synnytystä, kun en saanut maitoa tulemaan. Sit mua tuli neuvomaan joku täti ja se aloitti, että ensinnäkin kannattaa asennoitua niin, että se maha saattaa olla tyhjä! Sit mä sanoin, että siis täähän on jo tosi iso maha, mutta täti vaan sano, että sillä ei oo merkitystä, koska joskus vaan käy niin, että ei siellä mahassa sit oikeesti ookaan mitään vauvaa... Ja mä olin vaan ihan monttu auki, että wtf?! ... Ja sit mä heräsin :LOL: Nice!

Närästys - mun pahin vihollinen! Se on tylsää. Loppuviikolla se eteni niin pahaksi, että vaan kurkkua poltti ja röyhtäytti ja yskitti. Heräilin yölläkin polttoon ja valvoin! Hain sit apteekista Gavisconia ja se auttoi!!! Voin suositella kaikkille. Enää ei närästä lähes ollenkaan. Jee!!!

Mä laitoin kanssa hakemuksen Facebookiin! Nähdään siellä!

Mä sain viikonloppuna miehen tädiltä sellasta ihanaa kangasta suoraan Sveitsistä! Se on ikäänkuin muovitettua froteeta, mutta froteen tilalla on flanellia. Aivan mahtavaa materiaalia. Ei päästä kosteutta läpi, mutta ihanan pehmonen, vaikka kangas ois suoraan ihoa vasten. Pitää kehitellä siitä jotain kivaa!

Muovitetusta froteesta puheenollen. Pitää mennä vaihtaan sänkyyn lakanat ja asentaa sinne lakanoitten alle pala muovitettua froteeta miehen käskystä. Se meinaan haluu sen kankaan sinne, koska pelkää, että mun lapsivedet tulee sänkyyn :LOL:.

Vivid ja Hippu 36+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vivid:
Kerttuneiti ja Roona Ei hätää, täällä ollaan vielä!:wave:

Muovitetusta froteesta puheenollen. Pitää mennä vaihtaan sänkyyn lakanat ja asentaa sinne lakanoitten alle pala muovitettua froteeta miehen käskystä. Se meinaan haluu sen kankaan sinne, koska pelkää, että mun lapsivedet tulee sänkyyn :LOL:.

Vivid ja Hippu 36+3
No hyvä, vai "hyvä" että oot? :D

Ja voi että kun nuo miehet on joskus hassuja!!! :LOL: :LOL: :LOL:
 
Ja tuli vielä tosta muovitetusta froteesta mieleen, onnistuiskohan siitä hyvät liivinsuojukset? Siis jos ompelis liivinsuojuksia ite, niin yks kerros sitä sinne väliin, niin niistä kangassuojista olis oikeestikin jotain hyötyä? Vai hiostaakohan se... HMM....
 
Heipä hei.. :wave:

Täällä kärsitään jo 2 päivää närästyksestä.. todella inhottavaa.
Ja noi Roonan listaamat on täälläki tullu tutuks..

Sitten pientä kyselyä

1. Minkä rintapumpun hankkinut/hankkimassa?
2. Onko muita jotka hankkinut/hankkimassa korvakuumemittaria, jos on niin mikä?
3. Minkä itkuhälyttimen hankkinut/hankkimassa?


O&O 35+0 *POKS POKS* :heart: :heart:
 
Hihi. Mä oon kans miettiny että pitäiskö sitä laittaa kans jotain suojaa omaan sänkyyn lakanoiden suojaksi :) ?

Väsymystä ja kipuja täälläkin. Olen tässä kolme tuntia ollut lähdössä tohon lähikauppaan jotain syötävää ostamaan.. Rupesinkin jo miettimään että pitäiskö sitä vaikkaa pitsaa tilata, ku ei jaksa!

Eilen illalla jo luulin että vauva alkaa syntymään, kun sohvalla makoillessa tuli NIIN KIPEITÄ SUPISTUKSIA, ETTÄ OLI PAKKO HUUTAA! Neljä- viis kertaa parin tunnin sisällä niitä tuli ja sitten loppui. Ei oo ennen noin kipeetä tehnyt ja harvemmin levossakaan supistuksia tullut.

Vauvan liikkeet tuntuu kans niin ilkeeltä. Kauheeta kun se muljuttaa jalkojaan tuolla emättimessä !! Lisäksi jos rakossa on pissaa niin liikkuminen tekee tosi pahaa. Viime yönä olin pari kertaa varma, että kohtu repesi, kun sattu niin jumalattomasti!

Mitähän tässä tekis, kun jotain ruokaa olis saatava. Pakkasessa jotain ranskalaisia, mut ei nyt maistuis ne. Ehkä ihan ekaks pitäis riisua tää yökkäri ja pukea päälle....

M :heart: M 33+2
 

Yhteistyössä