**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

JESS, mä tein sen. Kävin siis ulkona kävelyllä, hyvä minä * paijaa itseään päähän*. Tosin pitää tarkentaa, että kävelyä tuli peräti 20 min mutta parempi sekin kuin ei mitään. Ja sain pestyä koneellisen pyykkiä eli voitin itseni ja väsyn :LOL: . Mulla on hemppa 131 (juuri tällä viikolla mitattu) ja itse asissa se on ollut koko raskauden ajan hyvällä tasolla ilman rautakuureja joten sekään ei selitä tätä väsyä. Ehkä se on vaan pakko myöntää, että raskaus väsyttää =)

Roona82 mulla nuo puskut tuntuvat enemmänkin vain hassuilta. Naurattaa välillä ihan hirmuisesti kun on sellainen fiilis, että olis Lintsillä jossain härvelissä. Ottaa ihan mahan pohjasta asti |O Ei mulla ainakaan vielä ole ne sattuneet kuten ei potkutkaan. Kaipa sillä on vielä sen verran tilaa liikkua ettei ihan suoraan kylkiluihin fudase. Tai sitten tämä on vaan jotekin rauhallisempi tapaus. Kai näissä ipanoissa on eroja siinä missä meissä aikuisissakin.

Näin muuten viime yönä ensimmäistä kertaa lapsesta ja synnytyksestä unta. Aiemmin nämä asiat eivät ole tulleet uniin asti mutta nyt näin varsin sekavaa unta mutta ei se ollut mitenkään pelottavaa tai muuten painajainen. Tyyppi kyllä päätti synty ihan itsekseen ja oli tulitikkuaskin :whistle: kokoinen. Pyysin vain ihmisiä soittamaan ambulanssin mutta ei mulla ollut mikään paniikki. Kun heräsin niin olin ihan rauhallinen ja jotenkin erittäin liikuttunut. Voi että, viikot vähenee ja minä herkistyn :heart: .

Cummastelija 32+6

Onko kellään ollut vauvakutsuja? Mä päätin järjestää itselleni itse ne kutsut, kun ei kenelläkään kavereistani ole vielä lapsia, niin ne ei edes tiedä tuommoisista. Ei ne siis ihan perinteiset olleet. Oli kyllä tosi kiva nähdä vielä kerran lähes kaikki kaverit ennen kuin vauva puskee pihalle. Aika hassua vaan, että yks kaveri jännittää sitä mun synnytystä aivan mielettömästi. Se oli kyllä muutenkin ihan kauhuissaan synnyttämisestä :D

Täällä iski kanssa väsymys kun tultiin mökiltä pois. Autossa olisin voinut kyllä nukahtaa heti, onneksi mies ajoi. Tämä väsymys taitaa kyllä johtua siitä, että istuskelin paljussa noin 1,5 tuntia ja veden lämpötila oli 34 astetta. Järvessä kävin kyllä pulahtamassa, mutta vesi oli liian kylmää mulle.

Roonalle kiitos uudesta pinosta!

Helinä rv 34+2

Vauvakutsuja ei ole ollut. Ihana yllätys kyllä olisi, jos joku sellaiset järkkäisi :)

Me käytiin koko perheen voimin pyöräilemässä ja katsomassa tosiaan pikkuista vauvaa. Olikin niiiiin söpö!! :) Oon myös huitonu moulinexina ympäri kämppää ja tehnyt ruokaa yms. ja nyt sitten palkinnoksi selkää kolottaa ihan törkeesti :/ Miehellä loppuu nyt loma ja mä odotan kauhulla, mitä ens tulevista viikoista tulee kahdestaan tuon pikkumiehen kanssa :eek: On meinaan melkoinen energiapakkaus ja oon varmaan jo ekan viikon jälkeen ihan rikki. Jotenkin alkaa näitä kolotuksia olemaan koko ajan enemmän ja enemmän.

Heh, meillä oli viime talvena pakasteessa kaikenmaailman marjoja, kun ajattelin et ihana sit antaa pojalle, kun alkaa syömään kiinteitä. Jepjep. Koko talvena ei kaveri suostunut syömään viinimarjoja / vadelmia / mansikoita ja tein niistä sitten itselleni miljoona marjakeittoa ja -piirakkaa :D Nyt sitten onkin vetänyt koko kesän molemmin käsin tuoreita marjoja ja kaikki menee! Nyt tosin mun selkä ei anna periksi, et menisin mitään itse keräämään pakastimeen asti, tylsää.

Million Nights :LOL: :LOL: salli mun nauraa....siis täti ressaa siitä että vauvalla näyttää nenä isolta?????? Ei tuu kevättä :LOL: Ei ihme jos sua v....uttaa.

Roona mulla myös käy tosi kipeää välillä kun vauva puskee tai potkasee. Välillä pääsee ihan äänikin suusta kun säikähdän. Ja monesti kun vauva liikuttaa jalkaansa pitkin vatsanahkaa niin se tuntuu ilkeälle :eek:

Tänään on ollu aika laiska päivä... kukkia tosin piti laittaa penkkiin kun anoppi toi mulle kukkia. Kiva kkun saa laitettua vihdoin tuota pihaa, ei jää sit ens kevääksi niin paljoo hommaa. Nurtsia tarttis vähän parannella mutta se saa nyt odottaa.

Nyt pitää mennä laittaan tenavat nukkuun kun meno äityy niin villiksi ja ukkokin tuolla vaan istuu telkun eessä eikä tee elettäkään niiden nukkumaanlaittamikseksi
:kieh:

Aurinkoinen tervehdys!
Jokohan mut on ihan unohdettu, heh..
En ole hetkiseen kirjoitellut tähän pinoon, kun tuntuu että on ollu helpompi keskittää palstailu yhteen pinoon. tässä vaiheessa olis kuitenkin mukava vaihtaa ajatuksia niiden kanssa ketkä menee keskimäärin samassa ajankohdassa :heart: :D
Lueskelin tuossa jo vähän teidän muiden kuulumisia, omaan napaan ei kummempia.
Kaikki on mennyt oikein hyvin ja masu kasvaa mallikkaasti..
Mies läks inttiin muutama viikko sitten joten tässä ollaan kypsytelty sitten ajatukseen eikä sekään enää varjosta onnea masukkaasta.
Onkos muillakin muuten jo vauvahankinnat tehty? :)

Yritänpä nyt päästä uudelleen perille teidän kaikkien muiden kuulumisista,
eli mitäs tänne? :flower:

Dada 32+0

Pikaisesti tulin vaan käymään :D
Viikot poksui taas POKS*POKS*35 :heart:
Ei enään niin kauan sinne h-hetkeen.

Tänään päivä onkin mennyt rippi juhlia vietellessä ja siellä autellessa.
Illalla oli kyllä selkä ja jalat siitä mielissään :headwall:
Mä yritän kuumeisesti ettiä meille autoa. Niitähän on mutta en paljoa haluaisi
siihen sijoittaa... :snotty: Huonoja kokemuksia autokaupoista. :kieh:
Tällä kertaa saa luvan kelvata meille joku vanha räppänä millä pääsee hoitamaan tärkeimmät asiat...

Meillä on sitten taas muuttokin edessä. Päästään jo palaamaan meidän omaan kotiin.
Ihanaa. Joskus vauvan syntymän jälkeen aloitetaan se rumba. Sitä ennen tehdään pientä pinta remppaa sinne tänne kotona.

Nyt painun unten maille. Pitkä päivä takana :wave:

Bebes & Salamatkustaja 35+1 :heart::heart: (näin ne vuorokaudet vaihtuu) :D

Huomenia kaikille =) viikonloppu takana,miun isommat muksut on ollu partioleirillä torstaista ja eilen oli sit vierailupäivä.Lämmintä 25,bussissa ei toiminu tietenkää ilmastointi,täynnä ihmisii ja vajaan tunnin ajomatka.Sitte metsän läpi rämpimistä reilu kilometri...arvatkaa mitkä olot |O ja sama takasi 3 tunnin jälkeen....olin niin huono vointinen.Mut ihana oli nähhä muksuja ja toinen tuliki jo kotia,toisella jatkuu viel torstaihin.Kyllä on ikävä tainnu olla molemmin puolin aika kova...
vitsi kun pähkäilen et pitäskö tilata aika lääkärille,epäilen et oisko taas joku tulehdus alakerrassa...kun vähä kirvelee ja valkovuotoo tulee nii paljo.Alko nyt taas kun oon uinu paljon,oisko siitä....ootteko muut uinu?

Tepa75 34+5

Siis hä?! Viime (vai edellis? ) viikollahan laiteltiin niitä vatsan ympäryksiä tänne. No, mä mittasin silloin ihan selvästi, et navan kohdalta ympärys oli 100cm. Ihan mielenkiinnosta taas mittailin, kun poika leikki mittanauhalla ja nyt se olis sitten enää 95-96cm! :eek: Mitämitämitä? Tais olla vaan iltaturvotusta tuossa aiemmassa mittauksessa :)

Tepa: mä en oo uskaltanu uida, ku oon kuullu ettei sitä suositella oikeen näin viimesillään raskaana oleville just kaikkien tulehdusriskien vuoksi. Kerran oon koko kesän aikana pulahtanu... mummulassa juhannuksena tekolampeen ja sillonki hampaat irvessä peläten pöpöi!

Viime yö taas mielenkiintoinen heräsin taas ennen neljää... sit päätin vähä syödä ja lukee. Joskus kuuden maissa hiukan taisin uusiks torkahtaa!! NYT VÄSYTTÄÄ!!! Onneks iltapäivällä pääsee merelle... onkimaan ja saareen mustikalle (voipi olla et tyydyn kattoon ku muut kyykkii mustikoita)!!

mama ja kääpiäinen 35+6

Huomenta =) taas oon yön nukkunut hyvin klo 06 saakka..on alkanut nää heräämiset tosiaan ilman syytä kuudelta ja puoli yhdeksältä. Ja kuudelta alkaa myös Purun hikka lähes joka aamu. HUOH |O energiaa tosin on tullut kerättyä yllättävän paljon yön aikana koska nyt on sit jo pyykit pesseet ja tyhjät vadelmakipot odottaa täytettä tuolta puskista :p

Tepa en oo uinut, mut oon ymmärtänyt et vähän alakerran tilanteen mukaan kannattaa mennä..tosin sullakin jo 35 viikkoo on ovella, mä en enää uis (jos siis oisin ees uinut :D )

Ai niin, näin yöllä unen jossa keksittiin vauvalle toinen nimi (vihdoin). Ainoo miinus tässä hommassa on se että tää "nimi" ei taida todellisuudessa olla ihmisen nimi laisinkaan. Pitääpä tsekata väestötietorekisterin sivuilta..vai mikä onkaan.

kerttuneiti ja puru 33+kuus

Huomenta...
Ja onneks sain nukuttua. Vaikkakin tuntuu, ettei olis nukkunu yhtään. Tosi surkee olo, ja ahistaa kokoajan tää liikkuminen. Miten voi olla, että varmaan n. viikon aikana tullu sellanen olo, ettei pysty enää tekeen mitään, ja ahistaa tää maha ihan sikana kokoajan... Ja tuntuu, et se on jotenkin laskeutunuki alemmas... Hankaloittaa kaikkee entistä enemmän! En pystyis kuvittelemaankaan, että menisin jotain mustikoita poimimaan tän kanssa! :eek: Onneks mies on ollu sen verta aktiivinen, että ite suunnittelee jo noita marjareissuja :) :heart:

Joku puhui, ettei ole saanut lasta syömään marjoja...? Koititko ihan pelkilteen antaa vai miten? Mä mietin, että noi on kuitenki niin kirpeitä, että taidan esim vadelmaa ja mustaviinimarjaa soseuttaa banaanin kanssa... Ja tietty vellien ja puurojen sekaan niitä saa survottua kans varmaan ihan hyvvin. Jos ei syö ni sit ei syö. Sit olkoot nälässä :LOL: Hehe, tai sit mä syön ne.... Noh, turha sitä vielä on pähkäillä, sen näkee sitten miten menee.

Mulla edelleen mietityttää tuo, että tän liikkeet sattuu niin paljon tonne alakertaan. Ja tosiaan se, että en erota onko ne oikeesti vaan niistä liikkeistä johtuvia, vai supisteluja! Tulee hulluks... Reilu viikon päästä olis neuvolalääkäri, jos ny sinne jaksais odottaa... Ahdistaa - MÄ EN JAKSA ENÄÄ! Tulis jo tuo lapsi ulos!!! Oikeesti, ku ei vaan jaksa enää.. ku mitään ei pysty tekeen, ei taivu mihinkään, ja sattuu ku tuo puskee.... Mitä ihanaa tässä ny olis? Makaan sohvalla ku joku perkeleen yliläski joka ei enää pysty liikkumaan, tai inva, joka ei kykene siihen.... Ja kamalasti pitäs tehä kaikkee!!! :'( :'( :'( :kieh:

35+0 Poks - jotain positiivista tähän päivään.

Roona+puskutraktori

*********************'
Muokkaus:

Unohdin kirjoittaa tähän unesta jota tossa näin: Lapsi oli ulkona, ja mä yritin imettää sitä... Ja se hyppäs omin avuin sänkyyn mun viereen tissille, koska se oli kissanpentu!!! WTF???** Ja kaiken hyväks multa ei tullu maitoo, ja jouduin pumpulla yrittään, enkä sitäkään edes osannu käyttää vielä....

Kissanpentu???

Roona: mä näin esikoisen aikana unta, et sain lapsen... ja se oli kääpiösnautserin ja mäyräkoiran risteytys, joka kapaloitiin tennissukkaan. Kätilöt vaan totes, että toivottavasti seuraavalla kerralla tulis sitten ihmisvauva... :LOL:
Toi sun olotila on ihan ku olis ite kirjottanu... TAHTOO JO SYNNYTTÄMÄÄN..... HETI!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mama-84:
Roona: mä näin esikoisen aikana unta, et sain lapsen... ja se oli kääpiösnautserin ja mäyräkoiran risteytys, joka kapaloitiin tennissukkaan. Kätilöt vaan totes, että toivottavasti seuraavalla kerralla tulis sitten ihmisvauva... :LOL:
Toi sun olotila on ihan ku olis ite kirjottanu... TAHTOO JO SYNNYTTÄMÄÄN..... HETI!!!!!
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
HAJOSIN

Musta tuntuu, että oon ihan luonnonoikku, kun voin niin hyvin, eikä mulla oo oikein mitään valitettavaa saati sitten kiirettä päästä masusta eroon. :D Tuntuu, ettei uskalla oikein sanoa sitä ääneenkään täällä, kun niin moni voi huonosti. Saatte kyllä kaikki sympatiani! :heart:

Tällä viikolla Madonnan konsertti, jee! Muita lähtijöitä?

Tänään rv 35+0. :)

Laps on ihan ihmeellisessä asennossa taas vaihteeksi, mutta jospa tuo asettuis joskus.

En muuten enää löydä sitä "kerho" mikä lie juttu sieltä facebookista. :ashamed: Mistä sen pitäs löytyä, kun on liittynyt siihen?

Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Alkuperäinen kirjoittaja mama-84:
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
HAJOSIN
Eikä.. :LOL: :LOL: !!

Äippä35v ja >Nuppu32+0 :flower:

Yhteistyössä