**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Närästysestä minäkin haluan valittaa..
Mähän olen kärsinyt siitä ihan alusta saakka, ja jo ennen raskautta. Viikolla 10 kun olin kättärillä tiputuksessa lääkäri kirjoitti sitten reseptin "kunnon kamaa" (Omeprazol). Se onkin auttanut aika muutaman viikkoiseen saakka. Onneksi sainkin sitten luvan ottaa niitä kaksi päivässä.

Kuitenkin silti vähän aina närästää. Se on tosi ikävää, enkä soisi kenenkään siitä kärsivän. Mä oon huomannut kun aamuyön tunteina nousen vessaan, kurkku on aina kipeänä. Tunkee noi vasahapot ihan väkisin suuhun, vaikka mulla on koko sappikin poistettu ! Joku aika sitten, juuri ennen kun sain luvan ottaa kaks tablettia/pvä, mulla ihan yskiessä lensi vatsahapot/oksennusta suusta !

Välillä vähän mietityttää ton lääkkeen käyttö,kun sitä ei raskaana oleville suositella.. Mutta toisaalta jos Kättäriltä on lääkäri sitä määrännyt ja neuvola lääkäri reseptiä uusinut, niin...?
 
Alkuperäinen kirjoittaja odottava ja onnellinen:
1. Minkä rintapumpun hankkinut/hankkimassa?
2. Onko muita jotka hankkinut/hankkimassa korvakuumemittaria, jos on niin mikä?
3. Minkä itkuhälyttimen hankkinut/hankkimassa?[/b]
1. Avent Isis, sähköversio - tuli postissa, ja samaa sarjaa pulloja ja tutteja
2. Ajateltiin hankkia, mutta ei vielä mitään hajua minkälainen!
3. Doro- hälytin... vaikuttaa aika hyvältä. Anoppi osti prismasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja odottava ja onnellinen:
1. Minkä rintapumpun hankkinut/hankkimassa?
2. Onko muita jotka hankkinut/hankkimassa korvakuumemittaria, jos on niin mikä?
3. Minkä itkuhälyttimen hankkinut/hankkimassa?[/b]
1. Olin hankkimassa Aventin käsikäyttöistä, mutta saadaankin anopin kaverilta pumppu, pullot ja tutit. (On töissä jossain lääke/sairaalatarvike firmassa, en muista missä. Eli näkee sit mitä tulee)
2. Oon kuullut ettei korvakuumemittaria saisi käyttää ihan pienellä(alle 2kk?). Olen katsellut sitä (olikohan aventin?) settiä jossa tutti -ja digitalinen mittari.
3. Ei vielä osteta hälytintä, kun ei olla varmoja tarvitaanko sitä. Jos ostetaan niin tod.näk. radiopuhelimet, olikohan juuri tuo sama Doro, mitä olen katsellut.

 
Kivasti tullut jo jäseniä tuonn FB:n yhteisöönkin =)

Mulla särki polvia koko viimeyön ja nyt sitten on päivän jomotellut vuorostaan lonkkia :/ Mittanauhaa en löydä mistään että saisin tämän mahan ympäryksen mitattua..

Meille on hankittu Philips Avent Isis rintapumppu käytettynä ja viikonloppuna ostin Philipsin SCD470/00 itkuhälyttimen uutena Prismasta. Päädyin uuteen, kun huuto.netissä näytti hinnat nousevan kuitenki suht korkeiksi ja siihen vielä postikuluja joku 8,50e niin melkeinpä uuden sain sillä hinnalla. Kuumemittaria en oo vielä miettiny..jospa sitä ei ihan heti tarvis :whistle:

Vaunuista vaan ei oo edelleenkään kuulunut mitään :/ 14vk sittenhän ne vasta on tilattukkin..

-Usvis rv 35+4-
 
Odottava ja onnellinen:
1. Minkä rintapumpun hankkinut/hankkimassa?
2. Onko muita jotka hankkinut/hankkimassa korvakuumemittaria, jos on niin mikä?
3. Minkä itkuhälyttimen hankkinut/hankkimassa?
1. Hommasin aventin isiksen kun sitä on niin kehuttu, tytön aikana mulla oli ainun joku pumppu ja sillä pumppaaminen oli yhtä tuskaa, loppuen lopuks tyhjentelin ylimääräiset maidot suihkussa puristaen kuuman suihkun alla kun pumppaaminen oli niin kamalaa.
2. Meillä on joku Santi merkkinen korvakuumemittari mut ei mittaa luotettavasti lapsen korvasta, näyttää neidillä olevan muutes aina alilämpöö sellainen 34 astetta, paitsi kunnon kuumeessa näyttää et ois normi lämpönen. Mut sit meil on tuttikuumemittari mut sekin oli musta aika huono, sitä pitää imee tosi kauan ja jos lapsi on todella kipee ja ärtynyt niin ei sitä välttämättä suostu imemään. Perus mittari pyllystä on paras!
3. Ja itkuhälytin on neidiltä säästynyt eli Philips itkuhälytin SBC SC 361

TiiuHti
 
Roona kun kyselit sitä et onko apuja tarjolla ni ain välil on kavereita jotka käy miun kaa kaupas. Kyllähän nuo kattoo kaupas kieroon ko käy siel ja melkein joka kerta on eri mies matkassa. pääosin ko kaveriporukka koostuu noista miespuolisista. Näillä näkymin äiti on tulossa tän kuun lopussa tai viimestään syyskuun alussa tänne avuks. Oli ihan varta vasten ottanu kesäloman silleen et pääsee tänne auttamaan toisin sanoen touhuumaan.

Nyt on sit taas vaihteeks käyty kaupassa saa nähä onko loppupäivä yhtä tuskaa vai pääsikö tällä kertaa helpommalla. Pari kertaa matkalla tuli supistuksii, mut tällä hetkellä suht normaali olo, TOISTAISEKS...
 
hellurei! huomenna viimenen saikkupäivä ja sit jatkuu äippälomalla! :) ainut vaan et aika käy TOSI pitkäksi!! mä oon niin huono vaan olemaan.. :kieh: no kait se tästä.. sit ku vaavi tulee ni tuskin tarvii valittaa tekemisen puutetta :D
 
Närästys on kyllä vihoviimenen asia taas. Onneksi tässä oon aika hyvin siitä selvinny. Tai hyvin ja hyvin. Päivittäinen ja varsinkin öinen kaverihan se on, mutta ko esikon aikana närästi ihan alusta loppuun asti nii tämä on helppoa siihen verrattuna. Onneksi ei ihan tuollasta miimumaijan tapasta närästystä ole. Kaikki kuitenki närästää eikä nuo renniet auta. Onneksi ei oo ennää ko kuukausi..

Ja vastauksia:
1. Meillä on Aventin käsikäyttönen pumppu, jonka ostin esikoisen aikaan. Kerran tuli käytettyä, joten jos oisin tienny niin en ois hommannu ollenkaan.
2. Ei oo korvakuumemittaria. Ollaan sitä välillä kaupassa katottu, mutta aina on jääny kauppaan. Ostettiin joku pikakuumemittari, mutta se näyttää ihan mitä sattuu. Yleensä sillä katotaan vähän suuntaa, ja jos se näyttää lähemmäs 37 nii sitte otetaan oikea mittari käyttöön.
3. Itkuhälyttimeksi ostettiin tuossa kesällä jokin yhistetty itkuhälytin/radiopuhelin. Ihan kätevä on ollu käytössä, vaikka esikon aikana ei sellasta käytettykkään.

Kiva näitä lämpöpäiviä.. Hirveä turvotus koko ajan ja hiki, mutta muuten ois kyllä kiva. Varsinki tuon tytön kans olla ulkona.
 
Vivid
1. Meillä ei oo vielä mitään rintapumppua, mutta ostetaan Lovin käsikäyttönen, jos tarvetta tulee. Meillä on tuttipullot sitä mallia, niin menee sitä kätevästi yks yhteen toistensa kanssa.

2. Korvakuumemittaria ei oo eikä varmaan tuukaan. Ne on suht hintavia normaaleihin verrattuna ja sit niillä mittaaminen on niin epävarmaa. Se pitää olla just oikeessa paikassa ja se näytteenottopää ei saa olla yhtään likanen tai tulokset on mitä sattuu. Me laitetaan sit mittaria pyllyyn, jos on tarvis :)

3. Itkuhälytin saatiin sukulaisilta käytettynä. Philipsin malli.
 
1. Rintapumppu on ihan vaan käsikäyttönen, en tie merkkii mutta ihan näppärä sellanen simppeli siskolta peritty :D

2. Korvakuumemittarin ostan mutta en tie vie mistä, varmaankin prismasta haen sitten jos en muualta löydä halvempaa tai en saa aikaseks :D

3. Ja itkuhälytin.. Taidan tilata jostain philipsin hälyttimet.. Huuto.netistä huudin mutta hinta nousi sen verran että mä luovutin kun kohta olis tullu jo lähelle uuden hintaa nii päätin että antaa olla :) Ostan sitten ihan uutena kun ei ne paljo sen enempää maksa..
 
Tulin tänne siskolle tänää kylää ja se passitti mut hetki si tänne yläkertaa lepäilee ja sano että alas ei oo tulemista ennenku oot levänny :LOL: :D Menin sanoon sille että koko päivän on supistellu niin tänne sitte mut passitti.. Mua alkaa väsyttää, katotaa nii kohta nukun tääl :)
Imetystyynyn sain juuri systeriltä.. Se meinas ensin että pitää sen itellää ku on muutenki kätsy mutta nyt se sano että antaa sen mulle omaks ettei tartte ite ostaa :) Tuskin olisin kyllä ees ihan heti ostanukkaa, ei ainakaa mun ostoslistalla oo :D Mutta kiva että nyt sitte sai sen =)
 
Kyllä alkaa jo kohta jännittään että koska niitä vauvauutisia tulee ja keneltä =)

Mulla on ollut pieniä supistusten alkuja tänään pitkin päivää kun tuolla marjapuskissa ja vastapainoks kaupungilla oon käynyt. hmm.. silti ei vielä tota "puskemisen" tunnetta, mitä teillä muutamalla ainakin. Perästä tullaan.. |O

Rintapumpun hankin kans heti jos tarve tulee, vielä en kuitenkaan oo ostanut, kuten en pullojakaan..niitä kyllä täytyy hankkia, varalle ehdottomasti.

Tikrutar Suuren suuri :hug: sulle! Koita jaksaa ja kuulosti mukavalta, että sun äiti on tulossa sulle avuksi :heart:

Huomisen päivän sana on sitten KAUKALO. Huomena sen hankin..tai ainakin toivon niin. Eikun metsästämään..

ps. mun unessa esiintynyt nimi meidän pienelle ON olemassa! jes! en vaan ikinä ois uskonut että sellasta edes harkitsisin..mutta ehkä on pakko pitää toi uni silti mielessä :LOL:
 
On taas ollut liian ahkera päivä tänään. Jomotellut vatsaa, alaselkää ja nivusia. Oma vika kyllä, kun oli "pakko" järjestellä kaappiin äidiltä saadut vauvanvaatteet yms. ja hoitopöytä piti kanssa saada johonkin kuntoon. Tuohon päälle vielä kävely neuvolaan, kelaan ja kauppaan. Nyt loppu puuhailu (taas), että vauva pysyyy vielä sisällä tarpeeksi pitkään.

Neuvola kuulumiset:

Rv 33+0 (30+0)
Hb 113 (122 kun viikkoja oli 26+1) Nyt pitää syödä rautaa.
Pissa puhdas, kuten ennenkin.
Verenpaine 126/66 (130/76)
Paino 72 kg (70,2 kg)
Sf-mitta 30 cm (26 cm)
:heart: +
Liikkeet ++
Tarjonta RT

Kaikki oli hyvin, mutta rautaa pitää jossain muodossa alkaa syömään. Vatsan kovettumisista yms sanoi, että se on kehon keino sanoa, että pitää hidastaa. Sanoi myös, että viikon päästä synnytystä ei estettäisi muulla keinolla kuin levolla, joten kaipa sitä sen mukaan pitää elää sitten. Kolmen viikon päästä sitten lääkäri.
 
Uneksija, ehkä sen raudan jo ostit ja päätit mut pakko suositella tota mitä mä nyt vedän.. 15ml joka aamu, nestemäinen Ferroforte, on ihan siedettävän makuista ja mulla ei ainakaan (IHME!) oo tullut mitään mahavaivoja! Eli vatsa toimii ihan normaalisti, toi on siis hellävarainen. Ostin sen 500ml pullon joka sit kestää sen 33 päivää.. mun hb oli nimittäin samaa lukemaa kun sun ja kehotettiin vaan alottaan se rauta ettei sit tuu anemiaa synnytyksen jälkeenkään. Mutta onhan noita, halusin tuoda julki mun hyvän kokemuksen =)
 
kerttuneiti En ostanut vielä juurikin sen takia, kun aina maha lakkaa toimimasta noiden rautatablettien yhteydessä. Ajattelin vaan syödä monivitamiinitablettejä enemmän kuin normaalisti (yhden sijasta kaksi) ja toivoa, että auttaa :) Täytyy varmaan kokeilla tuota sinun suosittelemaa ainetta, jos se ois hyvä vatsalle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja odottava ja onnellinen:
1. Minkä rintapumpun hankkinut/hankkimassa?
2. Onko muita jotka hankkinut/hankkimassa korvakuumemittaria, jos on niin mikä?
3. Minkä itkuhälyttimen hankkinut/hankkimassa?[/b]
1. Rintapumpun hankin ja on mallia Emma. Pieni ja näppärä käsikäyttöinenja ostin lastentarvikkeesta. (Esikon aikaan oli lainassa ainun käsikäyttöinen)

2. En ajatellut hankkia korvakuumemittaria, normi digitaalimittarilla ollaan pärjätty tähänkin asti.

3. Meillä on jo Doron hälyttimet ja on ihan sika hyvät :)


Ja sitten omaa napaa. Huoh... aamu alko kivulla ja taas on kipua, käytiin kävelemässä lammella kattelee ankkoja koko perheen voimin ja esikko sai siinä samalla ajaa pyörällä ( oppi eilen ajamaan pyörällä :) ) ja minä kävelin hieman jälessä mutta mukana pysyin, navan seutuuun alkoi sattumaan ja tuntui et vauva meinaa tippuu kokonaan ulos tuolta, nyt täs lepäilen hieman kipujeni kanssa. Isännälle tuli kutsu duuniin ja nyt sit täs oottelen itelleni ilta tee seuraa :) josta samalla yritän värkätä kummia :heart:

Minäkin olen alkanut nähdä synnytys/imetys unia. Yks yö näin unta että imetin lasta sairaalassa, siinä kun oli pieni tovin imenyt katsoin häntä silmiin ja ihmettelin kovasti että lapsi jota olin imettänyt oli joku sekarotuinen piski joka katto mua suoraan silmiin sellanen oravan ime päällä :D voi video että repesin :D
Viime yönä sit näin että synnytin jossain kioskin tiskillä, mulle oli tehty episiotomia ja kalvot puhkastu ja kehotettiin ponnistamaan heti kun siltä tuntui vaikka en ollut kun 3cm auki :kieh: :eek:

Jep jep.. nyt tuli tee seuraa :p

Palataan... zeny 34+3
 
1. Rintapumppuna on esikon jäljiltä käsikäyttöinen Avent Isis; samaa sarjaa on tuttipullotkin.
2. Korvakuumemittaria eivät apteekissa suositelleet vauvalle vaan ihan normaalia mittaria, joka mittaa nopsaan. Meillä ollut siis tavis, joka mittaa 10 sekunnissa ja loistavasti on toiminut ne pari kertaa kun on kokeiltu.
3. Itkuhälyttimenä Philipsin Avent, jonka mallia en muista (SDC499 ehkä ), mutta siinä on diginäyttö kuitenkin. Aivan loistava peli ja toiminut häiriöttömästi joka paikassa!

roona: Jos teet itse niitä liivinsuojia, niin suosittelen laittamaan niihin uloimmaksi kerrokseksi hengittävää PUL-kangasta. Samaa käytetään kestovaipoissa. Tosi hyvin toimivat ja pitävät paidan kuivana. Mä tein niin, et laitoin sisäpuolelle kuivaliinakangasta, väliin imuksi flanellia ja uloimmaksi PULia. Loistopelit ja mukautuu hyvin rintsikoihin!

Mullakin kovettuu vatsa pitkin päivää, kun kävelen, pyöräilen tai mitä vaan teen :) Mutta en ehdi tuon esikon perässä juoksemisen lomassa paljon kiinnittää huomiota, koska kovettuu... Vauva tulee kun on tullakseen :D
 
Heips

täällä poksuu 32+0. :heart: Väsyttää, kun joutuu juokseen vessassa vähän väliä öisin ja esikoinen herää jo 06-06.30 aikaan..

Äitiys/imetysrintsikoista bravadot on ihanan pehmeet mutta tukevat.

Äitiyspakkaus tuli, on paljon nätimpi ja käytännöllisempi kuin v 2006 kun esikoinen syntyi.

Alkuperäinen kirjoittaja odottava ja onnellinen:
Sitten pientä kyselyä

1. Minkä rintapumpun hankkinut/hankkimassa?
2. Onko muita jotka hankkinut/hankkimassa korvakuumemittaria, jos on niin mikä?
3. Minkä itkuhälyttimen hankkinut/hankkimassa?
Mulla on vanhastaan
1) avent isis käsipumppu, olin tyytyväinen
2) geratherm duotemp hankin jossain vaiheessa kun poika sairasteli paljon (apteekista), ihan turha meillä ainakin, ei ole koskaan toiminut pojalla eikä muuten mullakaan (ehkä meillä on jotenkin erikoiset korvakäytävät?? :p )

aiemmasta ei ole 3), hankin nyt padwicon itkuhälyttimen (ruotsalainen, ainoa merkki jonka luvataan toimivan myös pakkaskeleillä ).
 
Mä en ymmärrä ku koko päivän on nyt kyllä supistellu, ei kivuliaita mutta maha on koko ajan pinkeenä.. sen ajan on hyvä ku makaa mut heti ku lähtee liikenteesee vähäki nii heti vetää kovaks.. höh :/ Jalat on ihan turvoksis, ei auta ku sisko on tehny piirakkaa ja ruokaa nii että keittiöstä on hohkannu lämpöö koko taloon, puuh :p eikä mun 'dieetistä' mitää tuu ku täällä sisko tuputtaa mulle ihan koko ajan jotain eikä ota kieltävää vastausta :LOL: söin vissii melkein puolet siitä marjapiirakastakin ku koko ajan oli tunkemassa sitä lautaselle :LOL:
 
moron,

täällä on palattu mökiltä eilen ja tänään käytiin tekee kauppakirjat meidän uudesta ihanasta kodista Espoossa :heart: Mä olen niin onnellinen. Kaikki näyttää vihdoin ja viimein valoisalta. en vaan malta odottaa et päästään muuttaa. Onneksi enää kaksi viikkoo.

olette kyllä ennättäneet taas kirjoitella vaikka mistä, mahdanko muistaa puoliakaan.

roona Mä oon kans miettinyt et pitäiskö sänkyyn laittaa joku aluslakana varmuuden vuoksi.

Mua kans närästää yllätävänkin paljon ja jotkut ruokaaineet kuten omena erityisesti. Kyljellään ollessakin tuntuu jo aika pahalta ja välis se närästääkin. Nukun hemmetin huonosti lähes joka yö. Vessassa saan ravata tunnin välein.

Mä ostin ihan Ainun käsikäyttöisen rintapumpun.
Itkuhälyttimet saan duunikaverilta ilmaseks ja ne on vaan vuoden vanhat merkkiä en tiedä.
aattelin et normi kuumemittari riittää, joten ei mitään korvakuumemittaria

mä oon kans pyytäny mun serkun tyttökaveria ompelee mulle imetystyynyn ku en itte osaa tehdä sellaisia hienoja sammakkopukuja ku jotkut täällä ompelee :whistle:

mulla on kans kaamee turvotus jaloissa. ne on kaksinkertaistunut ihan pienessä ajassa. ihmisetkin kyttää kaupungilla :|

nivuset vaivaa välillä tosi pahasti ja varsinkin jos istun tosi kauan. ylihuomenna olisi eka äippälomapäivä, uskomatonta :p

Ai niin kuka täällä puhuikaan siitä, että tekeekö vauvan liiikkuminen kipeää??? musta ainakin välillä tuntuu siltä et Möykky tulee vatsan läpi välillä ja täytyy myöntää et on alkanu painaa tonne alas ja oikein rytinällä.

mihin ihmeeseen tää aika on oikein mennyt? huomenna taas vino pino asioita hoidettavana.

voikaahan kaikki paksusti

Jooseppi & Möykky 34+5
 
Myös täällä POKSUU tänään 33+0. Hui mitä vauhtia aika menee, ihan hirvittää |O

1) Rintapumpuista ei mitään käsitystä mutta ajattelin että varmasti joku käsikäyttöinen riittää. Pitänee mennä lähiaikoina shoppailemaan
2) Kuumemittarista ei mitään käsitystä eli sekin pitää tässä kohta ostaa. Varmaan ihan tavallinen mutta sellainen nopea. Ajattelin sellaista mistä Rimpulakissa mainitsi
3) Mennään varmaan ainakin tämä alku ilman hälyytintä. Kyllä meidän kolmiossa kuulee jos tyyppi rupeaa itkemään. Jos sitten nukutan tyyppiä partsilla niin se pitää miettiä erikseen mutta eiköhän sitä ainakin aluksi ramppaa siellä katsomassa ihan vaistomaisesti koko ajan =)

Kuten vastauksista huomaa, täällä ollaan vielä aika vaiheessa eikä läheskään kaikkea mietitty valmiiksi. Mutta aktivoidun sitten kun pääsen mammikselle. Tänään olinkin ensimmäistä päivää duunissa loman jälkeen. Fyysisesti ei mitenkään kovin rankkaa mutta henkisesti sitäkin rankempaa, työmotivaatio kun on täysi NOLLA :whistle: . Tuskin kukaan edes odottaa, että olisin kovin aktiivinen ja innokas, eihän tässä ole kuin vajaa 2 viikkoa mammalomaan.

Meinaatteko te laittaa pakkaseen valmiiksi ruokaa ensimmäisiksi viikoiksi? En oikein osaa päättää miten tekisin. Toisaalta se voisi olla ihan fiksua mutta sitten taas toisaalta. Eihän tämä äitiys mikään sairaus ole ja isäkin on ensimmäiset viikot lomalla joten ei muuta kun kokkaushommat hänelle, tosin silloin mennään aika hookooblöö linjalla :LOL:

Ja tähän loppuun vielä Tikruttarelle voimia ja juoksuta niitä kavereita/ystäviä/sukulaisia niin paljon kuin vaan pystyt, kaikki apu on varmasti hyväksi. Onneksi saat äitisi sinne avuksi :hug:

Kohta tutimaan että jaksaa taas huomenna olla töissä pirteä ja toimelias :eek:
 
Joosepille vielä paljon onnea uuden kodin johdosta :flower: . Ihanaa kun pääset kohta laittamaan paikkoja ja valmistautumaan ihan kunnolla perheenlisäykseen. Itsellä muutosta ei ole kuin vajaa kuukausi joten muistuttelen täältä kokemuksen syvällä rintaäänellä, että muista ottaa iisisti ja pistä muut muuttohommiin toimien itse työnjohtajana :hug:
 
Täällä kanssa poksuu tänään, peränpitäjä 32+0 :heart:

Kovasti on täälläkin tullut tänään supistuksia, ei onneksi kivuliaita, mutta aika ikävän tuntuisia. Saikku jatkuu ja to meen taas neuvolalääkärille..

Närästystä on mulla myös, elämäni ensimmäistä kertaa. Johtuu varmaan siitä kun vauvan pää painaa niin ylös..

Nyt täytyy lähteä jatkamaan kutomista, tällä kertaa myssy vaaville, villasukat on jo odottamassa:)

Inka & Maisa siis 32+0 :heart: :heart:

Ja tässä vielä tämän päivän masukuva:

 

Yhteistyössä