**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Alkuperäinen kirjoittaja rosehip:
Musta toi isyyspakkaus on tosi söötti ajatus. :) :heart: Varmaan just esikoisen kohdalla noita tehdään paljon. Zeny, mitä sun isyyspakkauksessa oli, kun sellasen teit? Jotain vaatteita voi tietty ostaa, jossa lukee jotain isiin viittaavaa, kahvimuki ehkä..? Miten ois korvatulpat ja vaikka jotain energiajuomatabletteja? :D Joku hauska vauva-aiheinen kirja? Mitäs muuta sitä vois hommata?
ootas ko fundeeraan... hmm..
Siin oli pyykkipoikia pari,korvatulppia,essu,vaippoja,talkkia,kortsuja,salmaria,redbullia,
sisuja,
tuttipullo,tutteja, hengitys suoja :D, muutama opus, suklaata,
käyttöohjeet tavaroille ja kortti ainakii, en muista nyt kaikkea. Ne käyttöohjeet on vitsillä väsätty, eli huumoria riittää xD isukki tykkäsi :)
Pakkasin sit kamat pahviliitoon mis oli kansi ja päällystin sen nätillä paperilla :)

Merkkailen vaan nopsaan kun on taas tullut jo huimasti tekstiä..

. Ei sitten lähdettykään mökille... Niin kamala sade. Ja mulla muutenkin taas ihan tuskainen olo tän mahan kanssa... JA ihana issias-hermo vai mikä nyt onkaan - vihlaisee välillä mukavasti pakaraan/reiteen, niin että jää koko helkkarin jalka jumiin, ja selkä yleensä vielä kyyryyn niinkuin mummolla. Ei kauheena tsemppaa marjanpoimintaan :kieh:

Blääh. jos sitä silittäis pyyhkeitä ja pikkuisia lakanoita... ja sit mentäis kaupoilla käymään. Jos tuo isäntä vaiks olis tuon videokameran jo pikkuhiljaa päättänyt... siis minkä ostaa. EI VOI OLLA NIIN VAIKEE PÄÄTTÄÄ! Ja vauvaa sillä kuvataan, ei mitään taidefilmejä - ei sennniiin välii miten hyvä resoluutio siinä on jne. Mut kai toi on joku "insinöörijuttu" et pitää sata vuotta lukee netistä vertailuja ym... :LOL:

Roona&Tahvo 34+5

Isyyspakkauksesta en oo aiemmin edes kuullut mitään. Olin ihan että häh? kun siitä tällä palstalla ekan kerran mainittiin. No nyt kun tiedän mistä kyse niin voin ainakin kirkkain silmin sanoa, että meidän tuleva pappa ei sellaista saa :kieh: . En todellakaan rupea väsäämään mitään paketti, se saa riittää lahjaksi kun punnerran tuon tyypin masusta maailmaan :LOL: . Ja kyllä me yhdessä availimme äitiyspakkausta joka itse asiassa voisi mieluumminkin olla nimeltään joku vanhempainpakkaus. Sehän on ihan kummallekin tarkoitettu, ei mitenkään vain äidille.

Mutta ihanaa jos jollain on ylimääräistä energiaa tuollaista pakkausta väsätä. Uskon, että miehet paketista tykkäävät, oma ei onneksi varmaan osaa sitä kaivata =)

Saa nähdä mitä sitä tänään keksisi. Ehkäpä käyn Shantissa vähän mammajoogassa ja sitten jos saisi vihdoinkin aloitettua tuon vaatteiden pesun. Edes ne kaikken pienimmät jos saisi pestyä ja viikattua kaappeihin. Mä en oikein tiedä onko meillä jo kaikki muuten hankittu vai no. Todennäköisesti ei ja jotain todella olennaista puuttuu. Mutta onhan tässä vielä aikaa...

Cummastelija 32+5

Voihan nenä... eihän näitä kerkee ees lukee :eek:
No positiivista on että kirjotellaa ja jaetaa juttuja meilummin näin ku niin ettei mitää tapahtuis... =)

Ei oo kauaa synnytyksee kenelläkää... Jännittää pirusti ku tajus tänää et ei oo ku reilu kuukaus h-hetkee..

Nii ja kiitokset Roonalle uudesta pinosta :flower:

O&O 34+5 :heart:

Hei hoi ja aurinkokin paistaa B)

tämä mamma kävi poimimassa vadelmia ja koko aamupäivähän siinä vierähti. paljon jäikin vielä puskiin, apua, nehän pitää hakee pian pois, kunhan jaksaa taas kumarrella :eek: homma kun ei enää kovin ketterästi käy..

kävin kurkkimassa toista palstaa, oisko ollut elokuisten, ja siellä oli nimittäin puhetta tosta isyyspakkauksesta..joku tais mainita jostain sisaruspakkauksestakin. joka tapauksessa, onneks on nyt aikaa vielä miettiä tota hommaa; mihin muotoon sen laittaa ja mitä sinne keksii.. kiitos naiset vinkeistä :flower: ainakin zeny ja TiiuHti oli sellaiset joskus jo tehneet..

kerttuneiti ja puru 33+4 :heart:

Hello ! Ihana Roona, kiva kun jaksat päivitellä näitä sivuja. Uskomatonta että on jo elokuu, pian alkaa tapahtumaan! Hui.

Me oltiin torstaina siellä Kättärillä valmennuksessa. Samat jututhan siellä oli kun neuvolan vakmennuksessa (synnytys siis aiheena), mutta kiva oli nähdä synnytys salit ja perhehuoneet.. Ilokaasua ja aqua rakkuloitakin sai halukkaat kokeilla. Ja kätilö sanoi että isikin saa ilokaasua synnytyksessä ottaa, eli ei tarvii sitä "salaa" kokeilla.

En oikeen osaa enään suhtautua tohon synnytykseen vauvan perätilan takia. Olen miettinyt paljon sektiota ja se on alkanut tuntumaan ihan hyvältä. Jotenka jos vauva nyt kääntyy/saadaan kääntymään, edessä onkin se alatiesynnytys joka taas vaihteeksi hirvittää.. Inhottavaa tälläinen epätietoisuus. Ens perjantaina on synnytyssuunnittelu, joka siis tehdään siltä pohjalta että normaali alatiesynnytys edessä.

Melkeen kaikki vauvan tarvikkeet taitaa olla, ainoastaan "pikkutarvikkeita" kuten puhdistus laput ja öljyt ja rasvat puuttuu. Vauvan huonetta ei olla laitettu kuntoon vielä, siellä on tavaroita joille ei ole vielä paikkaa. Meillä muutenkin kämppä vielä kesken eräinen, mm ruokapöytä ja tv taso puuttuu.. Jos sitä vihdoin ens viikolla sais ne ostettua ja laitettua vauvan säky yms paikoilleen. En ole myöskään vielä mitään vauvan vaatteita tai lakanoita pessyt. Pinnis ja rattaat ovat siis vielä anopilla varastossa.

Mies on viikonlopun mökillä veljensä ja kavereidensa kanssa. Onneksmulla on ollut tekemistä, nähny kavereita, käyny leffassa, kirppiksellä.. Muuten tuo aika on alkanut todella käymään pitkäksi. Ei tässä oikeen voi muuta kuin odottaa.

Mitään isyyspakkausta en minäkään aijo tehdä, tuskin sellaista edes odotetaan. Mitään isi-paitaa kun mies tuskin ikinä tulee edes pitämään. Ja sikareita varmaan saa veljeltään ja kavereilta kun tulevat vauvaa katsomaan.

Mulla alkaa olemaan todellinen vaate ongelma. Aikaisemmin olen ostanut vaatteita sitämukaan kun olen niitä tarvinnut tai jotain kivaa löytänyt. Ne on kuitenkin ollut sellaisia mitä voi raskauden jälkeenkin käyttää. Nyt tuntuu että kaikki vaatteet on taas vaihteeksi ihan tyhmiä tai sitten liian pieniä. Eli uusia pitäis saada, mutta en raaski laittaa rahaa nyt niihin. Maha on niin iso, että raskauden jälkeen käytettäviä vaatteita ei enään löydy. Pakko kai kulkea näissä legginsseissä ja muissa lumpuissa koko loppuaika. Ja kenkinä flip flopperit kun en isompia kenkiäkään halua ostaa.. Rintsikoita en halua miettiäkkään, ei niitä enään mistään "normiliikeistä" synnytyksen jälkeen saa, kun nyt jo 90 E !!!!!

Ja pokspoks tänään poksuu, ihan hullua ! Ei tästä oo kauaa kun viikkoja oli 6 :D !

Miimu ja Masu 33+0 :heart:

hui hui..maha kasvaa ja helteet jatkuu. Molemmat alkas riittää jo ;)
Jalat on nii turvoksissa, ettei crocsitkaan enää meinaa mahtua niin piti sitten ostaa kauppareissulla läps läps-kengät. Vaatteista mahtuu päälle 3:t trikoiset mammahousut ja muutama iso t-paita. Niilä mennään, mitää en aijo itelleni enää ostaa.

Liiveistä puheenollen. Tuolla elokuisten pinossa joku kehui Carriwell Soft Touch Seamless Drop Cup -liivejä. Jotka minäkin sitten tilasin. Niissä on aika iso tuo koko-haarukka ja vaikuttavat muutenkin ihan asiallisilta. Hintakaan ei mielestäni ole paha. Ja ennen kaikke toimitus oli tosi nopea! Tulivat jo tilasuta seuraavana päivänä kirjeenä suoraan kotiin! Lisätietoja löytyy tuolta: http://www.pientenparhaaksi.fi/product_details.php?p=86

ja mitähän sitä muuta?? Ainiin! Onko syyskuun porukalla kiinnostusta jos mekin avataan oma ryhmä tuonne facebookkiin? Käytättekö te yleensäkkään koko facebookkia? Mä refressaan facebookkia ja näitä 2+ keskusteluja vuorotellen.. :ashamed: :p

-Usvis rv 35+2-

Mä tuota facebook-yhteisöö oon joskus kysellyt muttei ollut kiinnostusta.... Mitenkähän nyt on tilanne????

Täällä muuten kaikki ennallaan. Vähän on ensi viikko alkanut ahdistamaan sen viikon takaisen takia. Mietin jo että pitäiskö käydä juttelemassa kriisikeskuksessa tuosta, kun sieltä soittivat ja sanoivat että saa soittaa myöhemminkin jos tuntuu siltä. Ensi viikko tuntuu tosi pahalta kun esikoinen on koko viikon isänsä luona ja mies on taas töissä...

Olkkis ja Ötzki 34+6

Kiitos usvatähti linkistä. Ptääkin miettiä että uskaltaisko sitä tilata liivit netistä sovittamatta. Onhan täällä päin noita "erikoisliikkeitä" mistä saa vähän isompiakin liivejä, mutta hinnat ovet yleinsä aika päätä huimaavia.

Minä ainakin voisin fb:ssä ryhmään liittyä jos joku jaksaa sellaista tehdä :)

Olkkis, tosi kamala juttu mitä sulle kävi. Omasta kokemuksesta voin sanoa että tollaset jutut yleinsä alkaa enemmän vaivaamaan mieltä vähän tapahtuman jälkeen. Ja jos niitä ajatuksia ei mitenkään "käsittele" asia voi vaivata vielä vuosienkin päästä. Suosittelen soittamista jos vähänkin tuntuu siltä. Ei siinä ainakaan mitään menetä. Tiedätkö onko asia edennyt poliisilla?

Hello.
Paska olo... Supistellu taas, jäppinen punkenu koko päivän alaspäin.... Ja taas vasen jalka ihan törkeen turvonnu. Ihan kamalan näkönen! Vetää kyllä mielen matalaks. Onneks ei lähdetty sinne mökille sittenkään - ei olis ollu kiva olla siellä... Nyt vaan tekee mieli olla kotona. Tosin taas saa osittain syyttää itteään., että on näin rikkinäinen olo... Iltapäiväruuhka Prismassa, Kodin Ykkösessä, Sit piti alkaa keittelen nakkisoppaa, vähän silittää ipanalle pyyhkeitä ja harsoja ym. Ja sit viel leivoin kaks piirakkaa... Ei vaan osaa maata pökkelönä sohvalla!!! :kieh: :kieh: :kieh: :headwall:

Mä oon ainakin aikas koukuttunu facebookiin.. Kerhon kautta oon laittanu linkin mun profiiliinkin, että sieltä voi käydä hakeen mun kaveriks. Mut joo - tee ihmeessä ryhmä meille! Ja tietty Syyskuun Sydäntenmurskaajat nimellä?!! Ja salainen!! :D Laitaks linkin sit tänne heti ku oot tehny!!!

Pakko hehkuttaa piirakoista, ne näyttää ja tuoksuu ihan täydellisiltä!
Toises on kinkkusuikaleita, kirsikkatomaattia, "kkevätsipulia", fetaa, mozzarellaa... ja toisessa on Jauhelihaa, siitakesieniä, paprikaa, "kevätsipulia", sinihomejuustoa ja mozzarellaa.... Ja AI ETTÄ!!! Toi pohjakin on ihana, ruisperuna-taikina... nam..... Ja tottakai yrttejä ja valkosipulia kummassakin piiraassa.
Mun pesänrakennusvietti on näköjään keskittyny keittiössä häärimiseen, mutta eipä se ookkaan mikään ylläri. Vähän käy kateeks kyllä niitä joilla on siivouspakkomielteitä ym. tullu. Ite odotin niitä, mut ei... edelleen jätän siivouksen ilomielin miehen harteille :LOL:

Nyt piirakoiden kimppuun!! Kerron myöhemmin oliko yhtä hyviä miltä näyttää :D

Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:
Olkkis, tosi kamala juttu mitä sulle kävi. Omasta kokemuksesta voin sanoa että tollaset jutut yleinsä alkaa enemmän vaivaamaan mieltä vähän tapahtuman jälkeen. Ja jos niitä ajatuksia ei mitenkään "käsittele" asia voi vaivata vielä vuosienkin päästä. Suosittelen soittamista jos vähänkin tuntuu siltä. Ei siinä ainakaan mitään menetä. Tiedätkö onko asia edennyt poliisilla?
Maanantaina meen poliisilaitokselle antamaan lausunnon tutkijalle. Sanoivat kun soittelivat alkuviikosta että tuota mielentilaa voi olla vaikeeta todistaa mutta totesin siihen vaan että syntymättömän lapseni takia tää on pakko katsoa loppuun asti. Onneksi se tutkija on sitten naispoliisi. Pelkäsin vähän että jos on joku vanhempi miespoliisi tulee tutkijaksi niin rupee syyllistämään mua vaikken omasta mielestäni tehnyt mitään provosoivaa tms. En tiedä onko minusta tullut joku idioottimagneetti mutta ei oo vuottakaan kun edellinen pahoinpitely (siis joku vieras löi mua liikennevaloissa niin että olin naama turvoksissa monta viikkoa) oli käräjillä. Kaikkiaan tää oli nyt kolmas kerta reilun 2v:n sisään kun oon joutunut poliisille tekemään rikosilmoituksen itseeni kohdistuneen (täysin vieraan tekemän) väkivallan takia. Täytyy miettiä vielä tuota kriisikeskuksessa käyntiä kun näkee miten tuo maanantai rupee sujumaan. Onneksi päivystävät 24/7/52 niin tietää että sieltä vastataan kyllä ja jos ei vastata niin soittavat takas heti kun voivat kun jättää vaan soittopyynnön. En tiedä uskallanko kohta enää mihinkään lähtee kun tuntuu että missä vaan voi tapahtua ihan mitä vaan. Päätä oikein särkee kun stressaa niin paljon tuota liikkumista.

O&Ö

Naamakirjaa käytän mäkin :wave: kiva, jos Usvatähti viitsit perustaa ryhmän meillekin!

Pesin äsken minivillavaatteita, varmuuden vuoks käsin koska suuri osa niistä on mun omalta vauva-ajalta ja haluan että ne säilyis edelleen. Tuossa ne nyt kuivuu ja ovat kyllä niin pieniä että ihan itkettään alkaa :heart: saa sitten jonkun viikon kuluttua alkaa miettiin kotiintulovaatteitakin, kun on noikin nyt pesty.

Roona suolaset piirakat on parhaita! Tein pikkuveljen ristiäisiin monta aikanaan ja huh, niissä oli kyl homma (en ollut ennen itse tehnyt) - olivat kyl täysin sen vaivan arvosia! Uskon että tuli hyviä..nam!! Mäkin oon alkanut tekeen enemmän ja enemmän itse kaikkia leipomuksia ja kokeileen vaikka mitä.

Mietein noita Carriwellin liivejä - en tiedä uskallanko ostaa netistä mutta toi vois olla yks hyvä vaihtoehto sit kun vauva on syntynyt ja maito noussut, jos ei kiinnosta lähteä kaupungille heti. Saa nyt nähdä, kiitos Usvatähti linkistä! Olipas muuten nopee toimitusaika..

Onks kaikilla leipomispäivä? ;) Mä yritin leipoa banoffeepiiraan, mutta se toffeenkeittäminen tais mennä mulla vähän överiksi. Täällä ohje herkusta, jos jotain kiinnostaa: http://blogit.mtv3.fi/elamamakeaksi/2008/04/19/banoffee-torttu/ . Sen lisäksi kokkailin kalkkunan sisäfileestä paistin, jota syötiin äsken paistoliemestä ja kermasta tehdyn kastikkeen, kermaperunoiden ja mustaviinimarjahyytelön kanssa. Olipa hyvää. :p

Roona, jaksatko laittaa mullekin salasanaa tuonne syyskuisten kerhoon? :) Mä en oo tähän mennessä jaksanut oikein kunnostautua tuon kerhopuolen suhteen, mutta nyt kun ei tarvii enää käydä töissä, voisin siirtyä sille(kin) puolelle, kun aikaa piisaa aiempaa enemmän.

Herkut senkus maistuvat täälläkin edelleen :p :ashamed: Ihan kateeksi käy niitä, jotka himoitsee terveellisiä juttuja raskausaikana. Mä leivoin tänään kans punaherukoista piirakan testiksi, jotta tiedän, että voin huomenna leipoa samanlaista ison satsin töihin lomaltapaluuviemisiksi. Lisäksi on uponnut keksejä, suklaata, jätskiä+lakritsikastiketta, sipsejä... :ashamed: Eikä loppua näy...

Isyyspakkauksen tein esikoista odottaessa isänpäivälahjaksi miehelle. Nyt en ajatellut tehdä, ehkä tekisin jos isänpäivä olisi sattunut raskausaikaan.. Pakkauksessa oli sikareita, töppöset vauvalle+ISKÄ-tossut isälle, tutti vauvalle+irtokarkkitutteja isälle, energiajuomaa, sisuja, kumiankka, helistin ja heijastimet vauvalle sekä isälle. Lisänä oli "käyttöohjeet" jokaiselle pakkauksen tavaralle.

Mä uskoisin, että nyt masutyyppi on raivotajonnassa :D Pysyisikin!! Tänään aamulla kävi taas oikein kunnolla kipeetä, kun kaveri "käänsi kylkeä" :eek: Supistuksiakin on ollut, vaikka mitään fyysistä hommaa en edes ole tehnyt :/ Lepo-ja herkuttelupäivä tänään, niin jospa huomenna saisi vaikka pinniksen pohjan nostettua vauvaa varten jälleen ylös ja katosverhon silitettyä+asennettua :whistle:

Piti tulla kurkkaamaan uus pino :D

Roonalle kiitos, kun jaksat päivitellä!

Tuosta FB:stä, mä voin kyllä liittyä siihen kerhoon, jos joku sit opastaa :ashamed: Mä en aina oo niin nero näitten laitteiden kanssa. Naamakirja kyllä koukuttaa... :ashamed:

Pakko hehkuttaa... Mä sain eilen vihdoin ja viimein äitiyspakkauksen :D Kyllä sitä on jo odotettukin! Haalarikin oli paljon paremman näköinen luonnossa, kuin kuvissa. Muutaman vaatteenkin oon jo neidille ostanut ja tupliin kantokassin. Tulee vähän todellisemmaksi vauvan tulo. Mä en enää malta odottaa :kieh: Tahtoo jo oman nyytin syliin :heart:

Olkkikselle voimia koettelemuksen kanssa :hug: Kyllä pitää yhden ihmisen kohdalle sattua :/

Nyt on taas pää ihan tyhjä... MN + neiti 33+2

Hirveää Olkkis, että olet joutunut useammankin kerran väkivallan kohteeksi :eek: Toivottavasti asia etenee poliisissa ja pääsisit itse tapahtuneesta yli :hug:

Mä leivon aina jotain samoja juttuja, tai ainakin tuntuu siltä. Tuo banoffee-torttu kuulosti kyllä hyvältä ja erikoiselta :p

Carriwellin liivit hankin esikoisen aikana, mutta sellaiset Carriwell Comfort pehmoimetysliivit. Aivan ihanat päällä ja mukavat pitää yölläkin. Tosin en suosittelis kovin isorintaisille, koska mitään erityistä tukea ne ei anna, mutta tuntuu hyviltä arkojen rintojen päällä eikä paina nukkuessa. Kävin kokeilemassa muitakin carriwelleja, mutta ne ei jostain syystä istuneet mulle lainkaan. En muista mistä kohtaa oli epäsopivat. Itse kävin Vekaravintissä ostoksilla (www.vekaravintti.fi ). Tosin siis siellä varsinaisessa kaupassa. Paremmin istuviksi koin sellaiset kuin Noppies. Myy ainakin pk-seudulla Bebes Kampissa.

Olkkikselle kovasti voimia! Kaikenlaista säkin oot joutunu kärsimään :hug:

Täällä ei ole nyt minkäänlaista innostusta mihinkään puuhasteluun :) Tai ompelukoneella oon vähän jotain hösänny, mutta ei oo mitään siivousviettiä ilmaantunu :D Mä leivon ja teen niin paljon ruokaa muutenkin, et ei onneks ole tullut nyt tehtyä enää enempää. Muuten halkeis koko eukko! Ja mieskin ;)

Yhteistyössä