Hello ! Ihana Roona, kiva kun jaksat päivitellä näitä sivuja. Uskomatonta että on jo elokuu, pian alkaa tapahtumaan! Hui.
Me oltiin torstaina siellä Kättärillä valmennuksessa. Samat jututhan siellä oli kun neuvolan vakmennuksessa (synnytys siis aiheena), mutta kiva oli nähdä synnytys salit ja perhehuoneet.. Ilokaasua ja aqua rakkuloitakin sai halukkaat kokeilla. Ja kätilö sanoi että isikin saa ilokaasua synnytyksessä ottaa, eli ei tarvii sitä "salaa" kokeilla.
En oikeen osaa enään suhtautua tohon synnytykseen vauvan perätilan takia. Olen miettinyt paljon sektiota ja se on alkanut tuntumaan ihan hyvältä. Jotenka jos vauva nyt kääntyy/saadaan kääntymään, edessä onkin se alatiesynnytys joka taas vaihteeksi hirvittää.. Inhottavaa tälläinen epätietoisuus. Ens perjantaina on synnytyssuunnittelu, joka siis tehdään siltä pohjalta että normaali alatiesynnytys edessä.
Melkeen kaikki vauvan tarvikkeet taitaa olla, ainoastaan "pikkutarvikkeita" kuten puhdistus laput ja öljyt ja rasvat puuttuu. Vauvan huonetta ei olla laitettu kuntoon vielä, siellä on tavaroita joille ei ole vielä paikkaa. Meillä muutenkin kämppä vielä kesken eräinen, mm ruokapöytä ja tv taso puuttuu.. Jos sitä vihdoin ens viikolla sais ne ostettua ja laitettua vauvan säky yms paikoilleen. En ole myöskään vielä mitään vauvan vaatteita tai lakanoita pessyt. Pinnis ja rattaat ovat siis vielä anopilla varastossa.
Mies on viikonlopun mökillä veljensä ja kavereidensa kanssa. Onneksmulla on ollut tekemistä, nähny kavereita, käyny leffassa, kirppiksellä.. Muuten tuo aika on alkanut todella käymään pitkäksi. Ei tässä oikeen voi muuta kuin odottaa.
Mitään isyyspakkausta en minäkään aijo tehdä, tuskin sellaista edes odotetaan. Mitään isi-paitaa kun mies tuskin ikinä tulee edes pitämään. Ja sikareita varmaan saa veljeltään ja kavereilta kun tulevat vauvaa katsomaan.
Mulla alkaa olemaan todellinen vaate ongelma. Aikaisemmin olen ostanut vaatteita sitämukaan kun olen niitä tarvinnut tai jotain kivaa löytänyt. Ne on kuitenkin ollut sellaisia mitä voi raskauden jälkeenkin käyttää. Nyt tuntuu että kaikki vaatteet on taas vaihteeksi ihan tyhmiä tai sitten liian pieniä. Eli uusia pitäis saada, mutta en raaski laittaa rahaa nyt niihin. Maha on niin iso, että raskauden jälkeen käytettäviä vaatteita ei enään löydy. Pakko kai kulkea näissä legginsseissä ja muissa lumpuissa koko loppuaika. Ja kenkinä flip flopperit kun en isompia kenkiäkään halua ostaa.. Rintsikoita en halua miettiäkkään, ei niitä enään mistään "normiliikeistä" synnytyksen jälkeen saa, kun nyt jo 90 E !!!!!
Ja pokspoks tänään poksuu, ihan hullua ! Ei tästä oo kauaa kun viikkoja oli 6
!
Miimu ja Masu 33+0 :heart: