**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

rosehip mulla ihan sama, et avoimin mielin (ainakin vielä ) oon menossa synnyttämään. toisaalta, miten sitä osais pelätä, kun ei tiedä mitä pelkäis. ja lohduttavaa ehkä on et kyllä se vauva sieltä ulos tulee, tavalla tai toisella.
mun mutsi jännittää kuulemma mun puolesta, mut enemmän sitä, et osaanko mä käyttää vähän siivompaa kieltä, kun normaalisti :D voin kyllä kuvitella hyvin, et saattaa päästä useempiki prklstnav**u, jos oikein innostun!
mä oon kerran käyny luonnonvedessä tänäkesänä ja se tuntu tosi kivalta, vaikka lyhyt pyrähdys olikin. et vesijumppa tai ihan uiminen, vois olla hyvä juttu loppuraskautta ajatellen. pitää huomenna vähän kysellä tarkemmin mitä mun kivikautinen neuvolatäti sanoo uimisesta..
 
Mulle esikon raskausaikana oikein suositeltiin uintia, kun siinä keho ei rasitu nivelistä tms. ja käy vähemmän esim. selän päälle näin loppuvaiheessa. Tosin riippuu varmaan jokaisen omasta tilanteesta, et sopiiko enää täs vaihees vai ei.
 
Kirpparit kierretty.. :p

Käteen tarttui luku/yövalo imetyshetkiin, punainen lasikulho hedelmille ja melkein imetystyyny..mut yks toinen mamma ehti sen just vetästä nenun edestä ja kyl mua harmittaa kun ei ois olut kun 7?..höh.. :ashamed:

Miten toi uinti vaikuttaa jos kohdunsuu on auki..mä ainakin 9-luvulla uin ihan loppuraskauteen asti ja ei silloin varoiteltu uimisesta..ei sillon kyllä tutkittukkaan näin tarkasti noita kohdunsuun tilanteita kuin nyt.. :headwall:

Meillä miehen työkaveri sairastunut sikainfluenssaan..ja kuulemma joka 3. sen tulee saamaan..että näin.. :/ Vähän hirvittää.. :ashamed:

Äippä35v ja Nuppu32+2 :flower:
 
Rekkumaaria, meillä kans äiti varmaan jännittää synnytystä enemmän ku mä. :D Kaikki kaveritkin kysyy, että joko jännittää, mut tosiaan, kun ei tiedä yhtään, mitä on tulossa, niin miks suotta stressata ja jännittää. Mulla kans huomenna neuvola, jossa ajattelin kysellä uimisesta. Mut oon ymmärtäny, että jos kohdunsuu on kiinni (tai jotain semmosta), niin se on tosi hyvä liikuntamuoto tässä vaiheessa, kuten rimpulakissa mainitsikin. Ainoo vaan, että mistäs sen kohdunsuun tilanteen tietää?! Ja tosiaan, millä tavalla se vaikuttaa, jos se sattuu olemaan auki?

Mä aloitin vihdoin pyykkäysurakan. Harsot pyörii nyt koneessa. Hain pinkan tollasia name it -merkkisiä harsoja äitiyspakkausharsojen kaveriksi. Luulis että harsot alkaa pikkuhiljaa riittää, niitä kun on varmaan joku 20 kpl.

Ja jee, huomenna Madonna! Toivottavasti siellä kuulee paljon vanhaa tuotantoo ja vähemmän uutta, jota mä en edes tunne juurikaan...
 
Taas on kotiuduttu, oon ollut sienestämässä koko hemmetin päivän suht avomaastossa ja jestas mikä kuumuus siellä(ki) oli!

Roona no nyt mä ymmärrän entistä paremmin että miksi et tykkää niin paljoo näistä helleilmoista :whistle: varmaan kauheeta, oma jalkapöydän turvotus on tohon verrattuna kyl pientä :whistle: onneks teil on se amme jossa voit sit olla koko mamma!

myöhemmin enemmän, nyt sämpylöiden paistoon->
 
Uimisesta: Kysyin viime viikolla polilla kätilöltä ja saa uida jos paikat kiinni. Ihan viimeisinä viikkoina kuitenkin kannattaa välttää. Kylmä vasihän voi aiheuttaa supistuksia ja jos paikat on auki, tulehdusriski on suuri!

Mä en oo ikinä osannut pakata sairaalakassia ajoissa valmiiksi. Tokaa kun lähdettiin synnyttämään kolmelta yöllä, huusin kovien supistusten keskeltä miehelle, mitä laittaa kassiin :LOL: Nelosesta osasin päivällä aavistaa lähdön ja viimeistelin kassin. Puolenyön jälkeen sit lähdettiinkin.

Mulla on kaapissa tokan aikana ostettu Ainun käsikäyttöinen rintapumppu. Sillä mennään vieläkin. Korvamittarit ei oo kovin luotettavia, joten sellaista ei meille tuu. Töissä kun sellasella mittaa, se pitää olla just eikä melkein oikeassa kohdassa ja asennossa, että saa lukeman oikein! Itkuhälytintäkään ei tällä hetkellä oo, tokalle ostettu ei koskaan kunnolla toiminut. Sellasen vois jossain välissä vielä hankkia, ehkä.

Voi Roona sun jalkoja :eek: Omat ei oo lähelläkään tuota, mutta särkee ja kuumottaa. Eli mitä mahtaa olla sun kipuilut :hug:

Ruokia ei oo aikasemminkaan tehty pakkaseen. Mies on niitä keitellyt ekat viikot isyyslomalla :heart: Ja kaupasta saa valmista, jos tarvetta on :ashamed:

En oo pessyt vielä, kun yhden kirpparilta ostetun bodyn vauvalle :ashamed: Pitäis varmaan käydä läpi edellisiltä jääneitä ja pestä laatikkoon valmiiksi. Tuo pyykkivuori on vaan kiitettävän kokoinen 6:lla hengelläkin, että ei malta ottaa sinne "ylimääräisiä". Tosin oon nyt viimeviikolla pessyt kolme päivää pyykkiä, joten nyt vois olla se hetki :LOL: kun kerrankin korit erottuu vuoren alta :LOL:

Kuopuksen pinnasänkykin on vielä meidän makkarissa, eikä sinne todellakaan mahdu kahta! Toisaalta, jos sitä kehtoa pitäis vaatekaapin edessä, miehen puolella... Siinä ku on pyörät, niin saa pois edestä helposti :p Minäkö laiska? Ei vaan malta vielä laittaa äitin vauvaa siskon huoneeseen... Onhan tässä VIELÄ 6 viikkoa aikaa miettiä ketkä lapsukaiset laittaa samaan huoneeseen ja tehdä tarvittavat muutokset :LOL: :ashamed: No joo!!

MillionNights ja neiti 33+6
 
Iltaa kaikille,

Tajusin just et mun äitiysloma on alkanut tänään :p olen ollu saikul ja hoitanut kaikenmaailman asioita et olin aivan unohtaa koko asian.

toivottavasti duunipaikka on muistanut toimittaa kaikki tarvittavat liput ja laput kelaan ja et saan nk. lopputilini 15. päivä.

Mäkään en toisaalta osaa pelätä tota synnytystä. toisaalta taas pelottaa et jos joutuu leikkaukseen tai väliliha repeää tosi pahasti :eek:

mä oon viettänyt paljon aikaa tänä kesänä mökillä ja en ole uskaltautunut uimaan luonnonvedessä, jos vaika tulis joku pöpö.

roona: Mun jalat on aivan samanlaiset ku sulla. turvotus on nyt noussu myös nilkoista ja jalkapöydistä koko jalkaa. On kiva ku ei mahdu mitkäänbkengät jalkaan ja tuntuu et iho repee.

Mä en ole vielä pessyt mitään äitiyspakkauksen vaatteita. no jos huomenna aloittais sen ruljanssin ku täytyy kutienkin pestä verhoja ja sohvanpäällinenkin. missäs asteessa olette niit pesseet? pesuaineet ostin viime viikolla.

muffa täällä alkaa kans olee kyl pinna pikkusen kireellä et vois oikeesti to Möykky ruveta ilmoittelee itsestään.

Tällä hetkellä mun käy sääliksi mun miestä, joka saa kuulla jokainen päivä kunniansakun tää mamma on huonolla päällä. Mua nimitääin ärsyttä sitten ihan kaikki ja pakko se on tietysti purkaa johonkin ja kenees muuhn kun omaan rakkaaseen aviomieheen.

Mites teil muilla vauvat liikkuu? Möykky selvästi nukkuu nyt useammin, mutta painaa päällään tuonne alakertaan sen verran et saan ravata aivan jatkuvasti pissalla.

Jooseppi & Möykky 35+0 ja vähiin käy :p
 
Kuinka paljon te ajatteletta, että pumppaatte?

Kun mietin vieläkin, että selviänkö käsikäyttöisellä pumpulla, vai pitäisikö investoida se käsi+ sähkö-yhdistelmä. Mie kun en usko, että normaalisti imetän yhtään, vaan kaikki maito tulee ensin pumpulla pulloon ja tätä pitäisi jaksaa mahdollisimman pitkään.

Esikoista ja toista olen saanut imetettyä tällä tavalla 2,5-3kk:n ajan Ainun sillä vedettävällä käsipumpulla. Pitempään en jaksanut sillä pumpata.

Ostin jalkakylvyn :D

Mikähän tässä taas on, kun aamulla tuli verensekaista valkovuotoa ja vain yhden kerran. Loppu päivänä ei mitään.

Edellinen neuvolakäynti laittoi ahdistamaan. Sitä edellinen oli mitannut sf:n väärin ja väärin sano muutenkin, että pieneltä vauva tuntuu. Nyt oli oma täti ja ihmetteli miten olikin niin väärin saanut mitattua ja sanoi, että EI TODELLAKAAN OLE MIKÄÄN PIENI!! Ja se pelottaa. En saa painoarviota kunnalliselta, koska olen käynyt rv 33+ viimeksi polilla. Sanoi, ettei uskokaan, että lääkäri laittaa lähetettä. Kiva. Kauhea ahdistus päällä.

Kaikki herkut pitää jättää, ettei vauva kasva liiaksi. Vaikeaa, kun on sokeririippuvuus.

Noh, pitänee koittaa lohdutella, että viimeistään 7 viikon päästä tämä nöttönen on syntynyt. Toivon kyllä kovasti, että se tulee tapahtumaan 2-5 viikon päästä. Mitä nopeammin, sen parempi, jahka saavutettaisiin ensin se täysiaikaisuus. :)
 
Te ootte kirjoittaneet parin päivän aikana niin paljon, että olen ihan pyörällä päästä :D . En yhtään enää muista mitä ajattelin kommentoida ja mihin olisi jotain sanottavaa.

Roonan unet mua ainakin naurattaa ihan kauheasti. Luin jotain viestejä tänään päivällä duunissa ja hihittelin siellä yksikseni. Kyllä siinä kolleegoilla oli ihmeteltävää. Ja muutenkin Roonan viestit pistävät hymyn naamalle, tempperamenttia löytyy ihan kuten täältäkin ;) . Mutta ou nou niitä jalkoja :/ Kärsi itse ollenkaan turvotuksesta joten en edes osannut kuvitella, että jalat voivat olla noin turvoksissa. Ymmärrän oikein hyvin jos ei tee mieli kävellä ja liikkua enää iltasella.

Rekkumaaria en minäkään osaa synnytystä pelätä, en ollenkaan. Kirjoitinkin jo joskus aiemmin, että tämä on niitä asioita missä mielestäni tieto lisää vain tuskaa ja hölmön on hyvä olla :LOL: . Eli en ole ottanut asiasta pahemmin selville mitään enkä ole suostunut kuuntelemaan kavereiden kertomuksia synnytyksestä. Olen päättänyt heittäytyä kätilöiden käsiin, kyllä ne sitten neuvovat ja kertovat mitä tehdä. Ei tuonne masuun ole vielä yksikään ipana jäänyt, kyllä ne sieltä tulevat pois tavalla tai toisella. Ja onhan meillä Suomessa suht hyvä terveydenhuolto ja ammattitaito sairaaloissa. Eli luottavaisin mielin synnytystä kohden... syyskuun jälkeen olen varmaan asioista ihan eri mieltä :D .

Mitäs sitten? Käytiin tänään hakemassa autoon turvakaukalo joten nyt sekin on sitten kunnossa. Päästään ainakin sairaalasta kotiin jonakin päivänä :heart: . Ensi viikon aherran vielä töissä ja sen jälkeen meinaan ryhdistäytyä vaatteiden pesun kanssa. Vielä ei vaan jaksa. Sairaalakassillekaan en ole vielä suonut ajatustakaan, kerkeehän sitä (kuuluisat viimeiset sanat!). Mulla on tyyppi niin ylhäällä vielä että tuntuu välillä kun tulisi kurkusta ylös, varsinkin ruoan perään. Veikkaampa, että täällä ei tulla jakautumaan ainakaan yhtään etuajassa, ennemminkin hyvin yliaikaisena. Jännään kuka onkaan seuraava jakautuja...

Cummastelija 33+2
 
Heippa pitkästä aikaa taas :wave:

Juttua tulee niin paljon ettei perässä pysy..

Sairaalakassille en ole suonut ajatustakaan vielä, mutta perusjutut otan vaan mukaan, hygieniavälineet, imetysliivit + suojat, alushousut varmaankin, vaikka esikosta kyllä lähdin sairaalasta niillä verkkohousuilla, kun meinaan se jälkivuoto ei TODELLA ole mitään pientä...Vaatteet pakkaan kaukaloon, niin saa mies tuoda sitten kotiinlähtöpäivänä ne.
Kameran tietty otan ja varapatterit. Eipä siellä kummoisia mukana esikostakaan tarvinnut..


Galluppiin mulla on käsipumppu Aventin ja hyvin toimi esikon aikana, lypsin sillä kyllä ihan hirveitä määriä, OIKEESTI :LOL: ja luovutin myös...mulla oli sairaalasta kone lainassa..
Korvakuumemittaria ei aiota hankkia, perus digimittarilla ollaan selvitty tähäkin asti.
Itkuhälytin on nyt vähän auki, saadaan ehkä se tutulta, esikosta ei ollut, mutta nyt aattelin että ehkä pääsis helpommalla kun olisi.

Vaatteet oon nyt lähes kaikki pessyt, mitä aion pestä.. Äitiyspakkauksessa on mielestäni ohjeet missä asteessa vaatteet tulee pestä.
Mä pesen vaatteet muiden kanssa samassa pyykissä, en tietysti miehen hikisukkien seassa ;) Paitsi sen ekan kerran ihan erillään. Huuhteluainetta comfort pure (sain sairaalasta näytepurkin ja ihanan miedon tuoksuinen on) käytän ja hajusteetonta pesuainetta.

Huomenna meen ylimääräseen neuvolaan, kun oli sf-mitta noussut 2 viikossa mukamas 10 senttiä,,, :eek: joka kerta ollut eri mittaaja ja huomenna oma terkka...Onkohan vauva jotenkin erikoisessa asennossa, ei mulle kyllä proffa povannut 4 kiloista muksua...
Muuten neukassa kaikki ok...

Jaahas, sitten iltapalalle ja nukkumaan...

Tyttönen ja viuhti 34+1


 
Sairaalakassia en myöskään mä ole vielä pakannut, ajattelen kans että kyllähän sen ehtii.. mut parin viikon päästä tulee varmaan pakkailtua sit. Oon pillimehuja ostanut sinne jo valmiiks mukaan, vaikka kyllähän siellä osastolla saa jääkaapilla käydä =)

Itse synnytys ei pelota tai jännitä - VIELÄ. Eli katsotaan lähempänä. Vähän samoilla fiiliksillä mennään kuin ainakin rosehip mainitsi..kun ei tiedä mitä tuleman pitää niin miksi panikoida. Kyllähän sitä vaihtoehtoja on miettinyt, että mitä jos joutuukin sinne sektioon jos vauva ei vaan meinaa syntyä ja mä en jaksaiskaan häntä puskee, no niin, sitten mennään sinne sektioon ja that´s it. Ehkä tuossa muutaman viikon kuluttua alkaa miettiin tota synnytystä enemmän..

( . ) täälläl tapahtuu jotain! sienestys, metsässä rämpiminen, kiipeily ja kumartelu teki ehkä tehtävänsä ja sai edes JOTAIN aikaseks tuossa vatsan ala-alueella. tuntuu että vauva painaa itseään vähän alaspäin..tai sitten vaan kuvittelen innoissani :LOL: mutta liikkeet on koko päivän ollu ihan erilaiset ja nyt ihan illalla tuntuu tosiaan että tuolla aivan alhaalla liikutaan ja jotain tapahtuu. ehkä vaan toiveajattelua, no se selviää ens viikon lääkärineuvolassa.

oon kans miettinyt tota käsipumppua, kai se olis kans hankittavien listalla ennen synnytystä :whistle:

nyt hyvää yötä :wave:
 
J84
Yömyöhää...isäntä kipitti baariin kesälomansa päätteeksi ja sit tulee itekkin hillutta vielä, kun en oikein osaa nukahtaa ilman häntä :)

Sain monen tunnin aherruksen jälkeen koottua tietokonepöydän ja välillä oli paikat kovilla..ainakin maha :/ Tollanen siitä tuli

jaahas...viä sellaiset 36min ja tämä akka on 25vee :D
 
Voi Roona noita sun jalkoja :hug:

Täällä ei mitään ihmeellistä. Huomenna neuvolaan. Ja perjantaina pitäisi
lähteä yhtä autoa katsomaan. Ja ajomatkaa ei olekkaan kuin sellaiset kolme tuntia
per/suunta. |O Saa nähdä miten jaksan matkan.
Ja jos auton ostan niin minun pitäisi se kotiin ajaa. :whistle:
Voi tulla mielenkiintoinen reissu :D

Nyt nukkumaan niin jaksaa taas :wave:

Bebes & Salamatkustaja 35+4 :heart::heart:
 
Hiljaisuus, olisiko ollut limatulppa?

Mä en saa unta, vaikka väsyttää kauheasti. Kyljellä ei pysty olemaan, kun vauva aloittaa semmoisen tunkemisen kyljestä läpi. Joten siis tulin koneelle hetkeksi. :whistle:

Tänään onkin sitten viimeinen työttömyyspäivä, kun huomenna perjantaina alkaa äitiysloma. No työttömyyskorvauksia saakin vielä odotella tovin, koska kassa sivujen mukaan ne käsittelee edelleen vielä maaliskuussa saapuneita hakemuksia, ja mun hakemushan oli perillä vasta toukokuun alussa.

Helinä
 
Huomenta!
Eilisilta oli jotain aivan kamalaa. Supisteli, sattui koko alapäähän ja vihloi... Lonkkia kolotti.. Siis ihan kaikki mahdolliset jomotukset, kuumotukset ja kolotukset mitä voi kuvitella. Eikä kylpykään auttanut. Onneks ei oo sellasta koko aikaa! Olis niin mieli tehny lähtee TAYSiin ja käskee niiden ottaa tää laps ulos, ku en jaksa enää. Itkin vaan miehen kainalossa sohvalla kun teki niin pahaa...

Eipä sitten tullut taas nukkumisesta enää mitään sen jälkeen kun mies herätti ennen töihin lähtöä... Tahvokin alkoi sitten mylläämään, tais herätä kun mies antaa aina lähtöpusun eka mulle, ja sitten masulle, ja "huutaa" aina sinne mahan läpi, että "isi lähtee nyt töihin, älä kiusaa äitiä liikaa"... tms. Huvittava rituaali, mahtais jollain stalkkerilla olla ihmettelemistä jos kyttäis ikkunasta :LOL:
Heh, ja hyvä jos mun unista riittää huumoria muillekin, harmi vaan etten viimeöistä untani muista :|

Vois vähän kommentoida mitä täällä on puhuttu...

Synnytyspelko. Mulla katos viimeinenkin pelko sen jälkeen kun olin sen neurologin kanssa jutellut. Tuli todella turvallinen olo sen synnytyksen suhteen, että tuolla TAYSissa on kyllä oikeesti osaava henkilökunta jos jotain nyt tapahtuis muka. Enkä usko että tässä mitään tapahtuu, kun koko raskausajankin on ollut näin terve olo - siis epilepsian kannalta. Muuten on sellanen seesteinen olo ton synnytyksen suhteen... Tottakai hirvittää, että paikat repee, paska lentää ja verta roiskuu, mutta se on varmaan ihan luonnollista kauhistella noita asioita etukäteen. Mut mä oon itelleni järkeilly asian niin, että musta löytyy se sisäinen voima, kyky hoitaa se homma ja tehdä töitä kropan kanssa jotta lapsi saadaan ulos. Se ei varmana onnistu jos sitä pelkää liikaa. Luotan siihen, että pitää olla vahva ja määrätietoinen, niin kaikki menee hyvin... Eikä itkeä siellä sairaalassa että ei se laps tuu ulos jne. Vaikka mä veikkaan, että kaikki mahdollinen siellä tulee kyllä käytyä tunnepuolella läpi ja huudettua epätoivoissaan vaikka mitä. Ja niinkuin Rekkumaaria sanoikin kiroilusta, noh... äitini sanojen mukaan mä "kiroilen kuin rekkamies", että saas nähä sit synnytyksessä :D

Uimisesta... Mieli tekis ihan SIMONA mennä uimaan, mutta mieskin sanoi, että vois oottaa sinne neuvolalääkäriin, nyt kun on noita supisteluja ym oireita ollut niin paljon... Että kattoo miltä se vauvan "oviaukko" näyttää, saako luvan uida vielä :LOL: Ihana kun se on noin "mukana" tässä raskaudessa... Ja ottaa selvää asioista. Lukee niitä lehtisiä ja lippulappuja mitä itekään en edes jaksa aina lukee! Todella hellyyttävää, ja saan kyllä joka päivä kiittää onnea, että oon tuollasen miehen löytäny itelle :)

Jooseppi, huojentava tietää etten oo ainut jolla on jo epäinhimillisen muotoiset pökkelöt jalkojen paikalla! Niin, ja mä oon pessy kaikki vauvanvaatteet 40 asteessa.. Aika yleinen joka vaatteen kohdalla. Eikö niissä äitiyspakkauksen vaatteissa oo niitä pesumerkintöjä?? :eek:

Hiljaisuus - Mullakin tuli ekana mieleen se niin mystinen "limatulppa"... Mulle neuvolatäti siitäkin puhui, että verensekaista limaa voi alkaa tuleen jossain vaiheessa, ja se alkaa ennakoimaan vaan kans jo tulevaa, ettei pidä siis pelästyä. Jos tosiaan on vaan vähän veriviiruja siinä limassa... Itellä ei oo vielä kyllä mitään tullu, muutaku ihan älyttömästi valkkari lisääntynyt - varsinkin supistusten jälkeen sitä tulee paljon!?

Noni. Huh. Tulipahan juttua. Nyt mä meen syömään mun korvapuustin ja kahvikin taitaa olla jo valunut. Ja sit ompelukoneen kimppuuun. Tänään uus yritys saada pinnis kuntoon.

Roona+Tahvo 35+3
 
Roona82 siulla on hyvä asenne synnytykseen. Ja nuo jalat...en ees osaa kuvitella miltä siusta tuntuu,miulla kun ei oo minkää näkösii turvotuksia.
Lähen nyt ton oman valkkarivuodon ja kirvelyn eli tulehdusepäilyn vuoks aikastettuun loppuraskauden lääkärin tarkastukseen(ois ollu ens torstaina),palailen uusien tietojen kans päivemmällä.Tänää ois mustikoiden pakastusta,ihana 80v setäni käy miulle kerääs ku ite en pysty.Ai nii ja eile iski ihme siivousvimma;pesin saunan ja samantien siivosin ton meijän koko kellarikerroksen,kymmenen jälkeen illalla :) Unta oli varmaan 3h kaikkiaan taaskin,mut nyt vois taas alkaa puunailee,virtaa oudosti!

Tepa75 35+1
 
J84
Aurinkoista torstaita :D

Roona, mua rupes ihan hirveesti naurattaan toi "Tottakai hirvittää, että paikat repee, paska lentää ja verta roiskuu" :LOL:

Itellä oli viimeks ainut "pakko saada"-juttu SVO:lla: haluan peräruiskeen välittömästi, ettei tarvi näätiä salin pöydälle kesken ponnistuksen :x Sainhan minä sen, mutta siltikin tuntu, et nyt tulee sitä itteään norona pöydälle, vaik se olikin poika joka puski itteään synnytys kanavassa painaen samalla peräsuolta. Säästyimme siis myrkytykseltä :D Ja tuosta paikkojen repeemisestä; Luulin revenneeni ja pahasti, kun poika niin syöksyllä loppu sentit kulki, mut yks ainoo pieni nirhauma tuli ja sekin haittas ainoostaan pissalla käyntiä, kun kirveli niin sa***nasti :/ Oikeen innolla odotan, että mitä tämä kolmonen saa aikaan.

Meen tästä puuhaileen wiinereitä iltaa varten :p

J84 32+6
 
Jellona mä haluan kans tollasen peräruiskeen! :D Oon myös miettiny, että jos ostais kotiin valmiiks jonkun Microlaxin tms ja tekis ihan rauhassa kotona ennen synnärille lähtöö. Onks kellään kokemusta? En tosiaan halua kräppiä siihen pöydälle, vaikka olis miten luonnollista ja normaalia eikä sitä itse edes huomais. :D

Uimisesta kysyin neuvolassa ja mulle sanottiin, että voi jatkaa hyvin synnytystapa-arviolääkäriin asti ja siellä katotaan sitten kohdunsuun tilanne ja sen perusteella voi joko jatkaa uintia tai jättää sen pois riippuen siitä onko kohdunsuulla tapahtunu jo jotain. Selkeetä. :D Muutenkin neuvolassa kaikki hyvin. :)
 
terve vaan,

Roona: On niis kait pesu-ohjeet mut en ole viel jaksanut tutustua niihin. Ajattelin ku te muut ootte jo olleet niin ahkeria et kysyn teiltä miten te ootte toimineet :ashamed:

Olin tänään ylimääräisessä neuvolassa. Verenpaineet on edelleen korkealla, mutta pissa on puhdas ja päätä ei särje. Huomenna menen labraan ja otetaan paastosokeri ja varmuudeksi viel nuo raskausmyrkytykseen liittyvät verikokeet. No en jaksa valittaa, hyvä on ku tutkivat.
Kun vaan pienellä on kaikki hyvin.

Hiljaisuus: Täälläkin taidetaan todella jättää nuok kaikkki herkut tai lapsesta tulee ihan super iso no ensi viikolla kuulen tyksissä et käynnistetäänkö synnytys jo vko:lla 38 :whistle:

Neuvolatäti oli eri mieltä tosta vauvan koosta ku mitä ultra oli näyttänyt. sittenhän sen näkee. Sf-mitta mulla oli nyt 36 eli reilusti yläkäyrillä mennään :whistle: Mites teil muilla nuo sf-mitat?

Sain totaalisen kiellon tehdä mitään ylimääräistä, mutta mitä luulette pystyykö siihen ku on tää kaikki muutto ja pakatakin tarvis ja pitäis pestäkin kaikkia tarvikkeita. helvetti et ärsyttää :kieh:

Jooseppi & Möykky 35+1 :heart:
 
Jellonalle lämpimät synttärionnittelut! :flower:

Tulipahan eilen illalla katottua noita jalkojani vähän tarkemmin ja huomasin, ettei ne kauaksi noista Roonan jaloista jää. En oo vaan aiemmin omia koipiani kattonu.. :headwall: Että ilmeisesti tiän sittenki, miltä tuntuu olla pökkelöillä.. :kieh:

Lääkärineuvolassa käyty ja suositteli kolmea ässää (meinasin kysyä, että se kolmas ei vissiin meinaa suklaata kun en meinannu muistaa sitä viimestä.. :LOL: ).

Esikoinen haluais lähteä ulos, joten sinne siis.

Hemppu 35+6
 
pitkästä aikaa tännekkin kirjoittaisi jotain..

sf-mitasta: sehän ei kerro vauvan kokoa automaattisesti. Itsellä on mennyt rv 26 lähtien 35-40 se mitta, ja joudun ravaamaan ylimääräisissä ultrissa. Kuitenkaan vauva ei ole iso vaan menee ihan keskikäyrää pitkin. Eli ei kannata heti säikähtää että nyt tulee iso vauva jos se mitta lähtee menee paljon ylempänä. Toki kannattaa pyytää ultrausta jotta selvittävät johtuuko liiallisesta lapsivedestä kuten itselläni vai mistä.

Täällä säikähdettiin viikko sitten kun aloin ykskaks vuotamaan, lääkärikin epäili jo lapsivettä ja alkoi henkisesti valmistamaan mua synnytykseen.Onneksi lopullinen testi kumosi tuon kuitenkin ja vauva saa edelleen kasvaa masussa. 1½ viikon päästä on taas ultra, sillon pitäisi sitten varmaan saada jo käynnistyspäivä, tosin lääkärin mukaan vedet menee luutavammin ennemmin kun on tuo käynnistys. Olo on koko ajan pirun tukala :(

Jenni ja Tiivi 33+6
 

Yhteistyössä