**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Palauduttu neuvolalääkäristä: tulehdushan se siel alakerras oli mistä johtu kauhee valkkarimäärä.Viikon ajan joutuu mättää jotai iltasin...eiköhä sielt tuu sit se hiivaki viel kaupanpäällisiks :/
Paino oli sama ku viikko sitte:62,2kg,hemoglobiini 121,sf 29 kuten edellisen kerran,rr 109/70,syke 150 eli kaikki muuten iha ok =)

Tepa75 35+1
 
Päivää kaikille.

Eipä taas oo jaksanu käyä kirjotteleen tääl, lukemassa kylläkin oon käyny. Täällä kärsitty jo piemmän aikaa unettomista öistä, neuvolassa sano et kannattaa ottaa päiväunet jos vähänkään siltä tuntuu. Tää on ihan hirveetä ko koko aika väsyttää, mut ei vaan saa unta tai sit jos nukahtaa ni nukkuu reilu tunnin ja sit herää ja taas alkaa se pyöriminen uudelleen.

Viime yönä sit pitkästä aikaa nukahdin tosi helposti, mut heräsin sit ihan järjettömään kipuun ja poltteeseen alavatsassa. Ei muuta kun sängystä ylös ja kävelemään ympäri kämppää jos vaikka helpottais, no eihän se mihkään helpottanu vaan tuntu pahenevan. Hyvä etten itkuu vääntäny ko sattu niin paljon missään asennos ei ollu hyvä ja sit alko viel sen kivun takii tulee paha olo. Tais siis olla ihan oikeet supistukset kysees?

Synnytyksestä ootte puhuneet. Mie en jännitä synnytyst, koska ei tonne sisään oo viel kukaan jääny pois se sieltä tulee jollain tapaa. Roona ja joku muukin oli puhunu siit kiroilusta synnytykses, no mie ko oon "rekkakuski" ni tottun kiroo ko ruuneberi sillo ko sattuu tai joku asia ei mee niinko mie haluun. Voi olla et mein äitillä korvat helottaa punasena synnytykses sen takii ko mie kiroon niin paljon, voihan se tietysti olla ettei tuu kirottuu...

Tulipahan taas turistuu kaikkee turhaa...
 
Synnytys ei sinänsä pelota, kun kaikkihan ne sieltä ulos saadaan tavalla tai toisella, mutta ne jälkikivut kylläkin. Et jos repeää pahasti tai tehdään eppari, niin kuinka siitä sitten paranee, kun on tuo pikkuinenkin jaloissa eikä kuitenkaan ihan rauhas saa levätä, vaikka mies jääkin kotiin. Sektio ei sinällään jännitä yhtän, kun yks sellainen on jo takana. Imetys oli viimeks tuskien taival, joten sitä vähän jänskään ja toivon, et sujuis nyt paremmin.

Mä en oo mitenkään väsynyt, vaikka heräänkin aika monta kertaa yössä milloin mihinkin. Päivät menee esikon kans leikkiessä ja säätäessä, joten en ehdi paljon väsymystä miettiin. Mut ei sit vissiin hirveästi ees väsytä. Sama juttu oli kyllä esikonkin odotusaikana, et tulin itseasiassa loppua kohti vaan pirteämmäksi :)

Auh, esikko kirkui äsken 30min ennen ku nukahti päikyille. Mikä lie vaivas. Ei auttanut sylit eikä mitkään, mut lopulta uuvahti. Tähän tarvii nyt palan suklaakakkua, joka tehtiin eilen :p Jellonallekin virtuaalisesti palanen siitä! Onnea!! :flower:
 
Hui kun paljon tekstiä.
Mä oon hösänny vaik mitä, ja sain vihdoin ton pinnasängyn siihen kuosiin kun halusinkin. Vielä vois noi silittää. Ja sängyn jalkopäähän ajattelin duunata jonkun säilytyshommelin. Todennäköisesti ompelen kankaisen lokerikon tms. Mutta tässä vähän kuvia:

http://www.aijaa.com/v.php?i=4625076.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=4625150.jpg

Niin joo, ja mä kans mietin sitä peräruisketta kun luin, että sellasen saa halutessaan kun menee sairaalaan. Kyllä kiitos!!! Vaik musta tuntuu, että kun synnytys-supistukset alkaa, sitä tulee kyllä itestäänkin aika hyvin kaikki ulos? Ainakin nyt kun on supistellu välillä aika kovastikin, on kyllä mahakin toiminut kohtuuhyvin sen jälkeen!!! :LOL:
 
Roona: Joo, meillä kätilö sanoikin suunnittelussa, et monilla vatsa toimii ihan itsestään kun synnytys etenee eikä ruiskeita ees tarvi. Mutta sellainen olis kyllä ihan jees, jos ei jostain syystä vatsa toimiskaan...

Mä en saa mitään hyödyllistä tehtyä. Ärsyttää. Luen vaan 1,5v vanhoja Vauva-lehtiä ja syön kakkua...
 
Viimeinen lääkärineuvola takana =)
Massussa kaikki kunnossa; sf 35 (33), RR 148/87 (135/90), rt, syke 140 ja liikkeet ++. Painoa tähän mennessä tullut lisää 19,2kg, tosin siinä on turvotusta ihan kiitettävästi.
Kohdunsuu oli niin hyvällä mallilla että oman voinnin mukaan saa liikkua ja uida! Ihanaa :)

Synnytys ei pelota. Mulla on vähän samat fiilikset ku Roonalla; tarttee vaan tsempata ittensä niin että kyllä se sieltä tulee ja kivunlievitykset yms. katellaan sitten tilanteen edetessä. Sairaalakassia ja vauvan kotiintulo vaatteita oon vähän mietiskellyt ja keräillytkin jo valmiiksi. Eilen "sorruin" vielä ostamaan sellaisen kivan, valkoisen Tutan nallehaalarin (62cm) kotiintulohaalariksi :ashamed: Potkari, jonka oon aatellu kans kotiintulovaatteeksi, pitäs vielä pestä. Yritän saada lähipäivinä otettua muutaman kuvan, mitä kaikkee oon valmistellu.. Nuo Roonan kuvat on niin kivoja katella :)

Tähänki pinoon näyttää alkaneen tulla tekstiä hurjaa päivävauhtia! Varmaan moni alkaa olla jo äippälomalla ja ehtii paremmin kirjoittelemaan :) Mä oon kyllä kova lukemaan teidän juttuja, musta vaan tuntuu etten osaa oikein kommentoida kenenkään kirjotuksia vaan kaikki nää mun jutut on vaan niin omaa napaa ku olla jo voi..

-Usvis rv 36+0-
 
Mä olen kans kuullu et luonto hoitaa ton peräsuolen tyhjennyksen, mut on hyvä kyl tietää et on apukeinojakin

Mä tossa rupesin lajittelee noit vaatteita, jos vaikka huomenna pistäisi ekan koneellisen pyörimään vauvan vaatteita :heart: . Olis sitten sekin tehty ku muutetaan viikon päästä. Olen jo aika hyvin siivonnut kaappeja etukäteen et ei tarvi muuta ku vaan heittää laatikoihin.

täytyy varmaan ostaa noille Möykyn tavaroille jokin umpinainen laatikko muuttoa varten siis niille mitkä ei mahdu äitiyspakkauksen sisään. Ensi viikolla tarvis hakea vaunut ja turvakaukalokin. Vitsit nyt kyl tuntuu siltä et aika loppuu kesken.

Imuroin ja tiskasin nopeesti ninín selkä meni ihan jumiin tuolta vasemmalta aauuuu!!!

No nyt jatkamaan pyykkäystä

Jooseppi
 
Täällä pyörähtää käyntiin uus viikko eli pum! 36+0
Hitsi viikon päästä on jo niin hyvällä mallilla että vauva saa syntyä....vaikka kyllä tuntuu jo että sais tulla vaikka heti :kieh:

Oon ollu tänää melkeis lapsetonna kun tyttö meni hoitoon aamulla ja isommat oli yökylässä kaverin luona ja hain ne puolen päivän jälkeen... Oon ollu kuin orpo piru tekemättömänä.... vaikka hyväähän se vaan tekee kun saa vain olla välillä, mutta silti!

Nyt lapset on kaikki kotona ja olo heti kotoisampi =) Neiti huuteleekin äitiä tuolta ulos joten lähdenpä tästä sitte taas lyllertään itteni kipeeksi :D
 
Täällä jaksetaan ahkerasti kirjotella, hyvä! :)

Itsellä ollu aamusta asti kiukkupäivä, joten palailen sitten, kun on parempi olo eikä kaikki v*tuta! (Syytä tähän olotilaan en ole löytänyt, mutta eihän sitä aina tarvikkaan!)

ärsyyntynyt uneksija85 ja papu 33+3
 
Moikka

Neuvola kuulumiset tältä päivältä:

rv 35+3 (33+3)
paino +100 (+700) neuvolatäti sanoi että nyt mun paino putoo ja vauvan kasvaa
turvotus +/- (-)
paine 132/78 (140/70)
sokerit - (-)
valkuainen - (-)
kohdunpohjan korkeus 32 (32tai34 en muista ku ei merkattu)
tarjonta RT (RT) Kiinnittynyt ei käänny enään
Syke +- 150 (+-150)
liikkeet ++ (++)


Ja nyt ois neuvola käynnit viikon välein :D

O&O 35+3 :heart:
 
hitto.. käytiin uimassa tänään ja oltiin rannalla pari tuntia ja mä paloin! Ekaa kertaa elämässäni :eek: Ikinä en oo palanu ja ruskettuminenkin on aina kestäny ja kestäny.. 'ärrinmurrin' nyt ku on muutenkin tukala olo niin sitte paloin niin että oon ihan punanen ja joka paikkaa pistelee :/ Ja päivällä supisteli niin että sattu.. Sisko juuri sano tänään että maha on taas laskenu enemmä siitä mitä oli jo pari päivää si.. :eek:

Viivi ja 33+5
 
Jooseppi, kandee hommaa sellasii muovisii kannellisii Smart Store-boxeja, joissa on sivussa ne klipsut ni pysyy kannet kii...! Tosi hyvii oli muuton yhteydessä. Jatkossa ajattelin niihin pakata just vaavin vaatteita sitä mukaa ku jää pieneks, ni pysyy varastossaki hyvänä.
Mä oon ostellu niitä eri kokosia pienempiä smart store-laatikoita muutenkin, niihin on hyvä säilöö pullot, tutit ym. keittiön kaappiin, ni ei pyöri siellä pitkin hyllyjä. Ja ku on ne kannet ni ei kerää pölyy ja pysyy steriilimpänä. Ostin rintapumpulleki sellasen boxin,. Hehe, kohta meillä ei muuta ookkaan kaapeissa ku eri kokosia smart store-boxeja :LOL: No ei ny onneks sentäs....

Urakoitiin miehen kanssa sitten melkein 2kg:n kaalista "vähän" kaalilaatikkoo... Ai että kun alkanut jo tuoksu leijumaan kämpässä. Vielä kun malttas vähän aikaa odotella että saa syödä sitä! Taitaa mennä osa pakkaseen, tuli 2 lasivuokaa täyteen sitä! Saas nähä. Voi nami, ja nyt vois mennä ottaa puolukkaa pakkasesta niin saa survottua... :p

Huomenna kiva päivä, meidän uus auto tulee junalla aamulla... Ja päivällä pääsee vielä TRE "mahojen" kanssa vohvelikahvilaan herkutteleen :)
 
Heipsan vaan kaikille tasapuolisesti :wave:

Ihanaa kun jaksatte ahkerasti kirjoitella.. =)

Mulla tänään sokruäippäpoliaika ja voitteko kuvitella vauva painais nyt (32+3) jo kuulemma n. 2.5kg ja syntymäpainoarvio ois noin 4.2kg et on siin sit punnertamista.. :p
Veljeni painoi syntyessään 4.7kg ja mä entuudestaan olen synnyttänyt alateitse 4 kpl n. 4kg vauvaa..et enpä sitten tiedä ton 4.kakkosen kans..et tuleekos ongelmia..senhän näkee sitten..ja jos siit tuliskin sit viel isompi kun en todellakaan ole jaksanut noudattaa dieettiä.. :ashamed: Sisätutkimusta ei tehnyt vaikka olikin ajoittain supistellut kun se kaksi viikkoa sitten tehtiin ja paikat olivat kiinni..harmittaa vaan kun en sitten tänään uimassa uskaltanut käydä jos siellä jtn olisikin tapahtunut.. :whistle:

Sain juuri miehen ruokittua, kodin impattua, pyykit pestyä ja tiskikone hurisee taustalla..tulee aina välillä sellaisia siivoushullukohtauksia ettei mtn rajaa..toisaalta hyvä et on siistiä..joskus en taas jaksa muutakuin lukea, makaa ja syödä..

Roona, nams kaalilaatikkoa..ja aivan ihana sänky teillä valmiina vauvelille..olet taitava ompelija.. =)

Äippä35v ja Nuppu32+3 :flower:
 
Tänne ei mitään kummempaa. Erittäin huonosti nukuttu yö takana, tympeä duunipäivä ja etova olo :'( . Mutta varsinaisesti mun piti tulla tänne jakamaan mun yli lyhyt pinna teidän kanssa. Onko muilla samaa havaittavissa? Kuppi menee nurin ihan pienimmästäkin asiasta ja kaikki ihmiset ärsyttävät ja ahdistavat. Parhaiten huomaan tämän liikenteessä, kyllä siellä ärräpäät lentelee ja kansainväliset käsimerkit töötin lisäksi käytössä :whistle: . Hermostun ihan pienimmästäkin ja varsinkin puskurissa ajavat keski-ikäiset miehet kiehauttavat mun verenpaineen. Sanoin tänään miehellekin, että pitää kai kohta jättää auto kokonaan parkkiin kun aiheuttaa näin suurta stressiä.

Muuten kaikki ok. Kuumuus vähän ahdistaa mutta duunissa on niin hyvä ilmastointi että siellä sitten puolestaan lähes palelee. Mitään varsinaisia raskausvaivoja ei eilen&tänään ole, poislukien siis tämä ärsyyntyneisyys.

Ai niin, ja tuo Madonna hypetys on myös ruvennut ärsyttämään ihan suunnattomasti. Ahdistaa kun koko FB on täynnä statuksia aiheesta ja koko kaupunkin oli ihan sekaisin. Joutui miettimään kotimatkaakin hyvin tarkoin ettei ihan jalkoihin jäänyt. Minua ei kyllä sinne saisi muiden 85.000 joukkoon. Ai kiesus sentään, onpa mukavaa olla rauhallisesti kotona. Vanhuus ei näemmä tule yksin ja hassua miten tämäkin asia saa mun hermostumaan :kieh:

Taidan mennä syömään mansikoita, josko ne vaikka vähän rauhottaisivat muuten niin myrskyisää olotilaa

Cummastelija 33+3
 
Ensinnäkin Jellonalle suuret onnittelut! :flower:

..ja mietein kans tota et jos sattuu että luonto ei hoida sitä suolen tyhjennystä ennen synnytystä niin ehdottomasti haluisin kans sellasen ruiskeen.

mä säikähdin eilen illalla..kun masussa ei liikuttu, ei sitten yhtään ja koko iltana oikeestaan. (ehkä liikkeet sit oli vaan niin äärettömän pieniä mitä en tuntenut) Puru on ollut tosi kova liikkuun ja punkeen itseensä ja vielä eilen päivälläkin teki niin, mutta eilisillasta tähän puoleen päivään ei sitten oikeen mitään :eek: koitin eilen illalla vähän "töniä" mahaa, söin pari palaa suklaata ja join mehuakin - ei mitään. aamuyöllä sit havahduin taas johonkin nivusten pieneen kipuiluun ja vauvan hikkaan. huh. mutta soitin sitten neuvolaan kuitenkin tänään ja täti sanoi että jos se 10 liikettä tunnissa ei ala nyt jo pikkuhiljaa tuntuun niin sit soittoa äippäpolille. samantein ton puhelun jälkeen hän kuitenkin heräs ja alkoi myllertämään (sen mitä mahtuu enää) ja on päivästä asti taas ollut enemmän hereillä. huh. mutta kyllä säikähdin vähän.. toki tiedän että liikkeet alkaa väheneen ja muuttuun hellemmiks yms. mutta en nyt aatellut että se tapahtuu ihan noin yhtäkkiä. nyt kuitenkin on hyvä ja helpottunut mieli.

jaahas, jos vielä kans pyykkäis viimeset minivaatteet valmiuksiin :heart: ja huomenna tosiaan tre-mammojen kanssa pöliseen että mikä on meininki ja millasia on kenenkin vaivat :LOL: nää on näitä äitijuttuja.. voin sanoo että vuosi sitten en ois uskonut että mä oon puhumassa jotain äitijuttuja tänä kesänä - en sitten olenkaan!! mutta kyllä sitä vaan on onnellinen.. eikös niin mammat :heart:

kerttuneiti ja puru 34+2

muoks* onko kellään kokemusta ora:n kaukalosta? mietin että se ois kans suomalainen, onko ihan näppärä ja hyvä käyttää..?
 
Täällä neuvola käynti takana. :D
Kaikki hyvin vauvalla ja minulla. Painoa tullut tähän mennessä 3kg jippii :p
Sf-mitta oli 29. Sitä kun mitattiin niin samaan aikaan mulle tuli kivuton supistus siinä
maatessa ja odoteltiin sitten hetki että se menee ohi.
Verenpaineet ja muutkin ihan kohdillaan.
Mullekin olisi annettu viikon päästä jo taas uusi aika. Mutta en ottanut kuin vasta parin viikon päähän. Koska nyt kumminkin kuulemma on taas parempi että menen sinne
synnytystapa-arvioon. Kuinka kohan monta kertaa tostakin nyt muutetaan mieltä? :eek:
Noh saa nähdä saanko sinne lähetettä vai tuleeko bumerangina takaisin?

Mulla tuli tänään kaupassa muuten sellainen supistus että vedin itseni ihan kaksin kerroin.
Sen jälkeen oli jonkun aikaa alaselän polttoa mutta ohi meni taas vaihteeksi.

Hengästyykö kukaan muuta helposti? Minusta tuntuu että hengästyn ihan pienestäkin ja sitten iskee sen jälkeen hurjat selkä kivut. Ei yhtään mukavaa.

Saa nähdä miten menee huominen auto matka. Toivon todellakin että ei turhaan ajeta tollasta matkaa enään näillä viikoilla. :kieh:
Muuten kuvaannollisesti hakkaan päätä seinään :headwall:

Huomiseen taas.. ja onpa täälläkin muuten jo jännät paikat kun niin monella alkaa olemaan jo noita kunnon suppareita ja tuskaisia oloja :D
Toisillahan vauva jo voisi syntyä ;) :whistle:

Bebes & Salamatkustaja 35+4 :heart::heart:
 
Me oltiin tänään synnytys suunnittelussa ja sen jälkeen vielä haikaranpesän valmennuksessa. Se suunnittelu oli ihan kiva kokemus ja mukava oli kätilön kanssa siitä jutella etukäteen. Kiva myös kun mies oli mukana ja siltäkin kyseltiin paljon toiveista yms. Välillä on vähän harmittanut kun puhutaan vaan äideistä ja luulen että miehet tuntee olonsa aika ulkopuolisiksi.

Valmennuksessa vähän nolotti, kun sairaalan käytäviltä kuului useasti vauvan itkua Mua rupes itseäni niin itkettämään joka kerta myös. Naama punaisena yritin siinä sitten nieleskellä kyyneliä. Muutenkin pari viime päivää mieli ollut taas kovin herkkänä.

Huomenna neuvola. Mäkään en ole uimaan enään uskaltanut, kun olikohan se siinä helistimen opetusvideolla kun sanottiin, että viimeisen raskausKOLMANNEKSEN aikana ei saisi enään uida. Itse kovasti tätä epäilen, mutta ajattelin nyt vielä kysäistä neuvolasta. Meillä on Haikon kartanoon hotelli/kylpylä viikonloppupaketti lahjakortti, en tiedä milloin sinne kerettäisiin, pelkään että se jää käyttämättä..

Eipä muuta. Paitsi niin Roona, I feel you. Aivan karseeta,mutta ei enään kauaa !! :heart:

M&M 33+5
 
Huomenta. Ens sit palannu eilen illalla :LOL:

Meni hurvitellessa koko ilta ja sen kyll huomas illalla ku joka paikkaan sattui, mutta oli ihanaa olla pitkästä aikaa liikkeellä, mansikoitakii tuli putsattuun taas 5 kiloo :p nam nam..

Eilen oli tosiaan neuvola ja viimonen lääkäri jossa otettiin uudet näytteet b-streptokokista, ens viikolla neuvolassa saan kuuulla tulokset.

Kaikki oli hyvin pikkusella, sydän purskutti 140 :heart: sf oli 32 ja hb oli noussu 117 :) jeij... en tarvi rautaa siis :) paineet oli hyvät ja painooki oli tullu 2 viikkoon 500g. Kanavaa oli jälellä 2cm ja paikat oli pehmeet mut kiinni. pissaki oli puhtoisaa. Ens torstaina uudemman kerran siis neukku, ja taitaapi olla nyt sit niiku joka viikko se neuvola :) kivaaa

Joo o, mitäs sit, eipä taija tulla nyt mieleen juur mitään, nuppi lyö tyhjyyttään, sitä se teettää ko kuudelta herää :kieh:

Tänään tulee meidän kummi tytskä ja hänen äiti meille lomalle :) jos vaan ovat terveenä :) eilen tulöi pien varotus että voi homma mennä puihin. toivottavsti ei kuitenkaan menisi, kova ikävä on sitä kakaraa :heart: :heart:

Tänään jos viel rääkkäis ihteesä ja kävisi kaupungilla pikaseen, ja siitä jos mistä mies tykkää, rääkkään ihteeni päivät ja valitan sit kipujani illalla :kieh: käy ihan ukkoo sääliksi :ashamed:

Joo nyt kahvin keittoon :) :p

Zeny PoKs 35 :heart:
 
Pikainen huomen.
Tänään herätty sitten klo 5 aamulla, kun haettiin meidän uus auto asemalta! Eipä oo herkkua enää tuo autolla ajo. Lähdettiin tuolla vanhalla autolla sinne, mies ajo uuden kotiin, ja mä tuon vanhan. Tulipa sitten tolla lyhyellä matkalla ikävä supistus, ja supisteluu kesti koko matkan kotiin. Ajoin vielä sen vanhan auton kadunvarteen, ja kävelin sieltä pitkän matkan kotipihaan, niin että supisteli kokoajan. Kyllä se siitä sitten rauhoittui kun pääs sohvalle huiliin hetkeks, ja nyt istunu tässä koneella jo tovin.

Mä TODELLA TOIVON, että tää supistelu merkitsis jo jotain, ennakois tulevaa... Tai sitten voi olla, ettei se merkitse vielä yhtään mitään!! En jaksais odottaa neuvolalääkäriä, ens viikolla... Sais vähän tietää lisää. Vaikka toisaalta oon pessimisti, ja uskon et se sanoo vaan, ettei paikat oo vielä yhtään auki tai pehmenny tai mitään.... :kieh: Tuntuu vaan niin turhalta sit tää "kärsimys", jos sillä ei oo mitään vaikutusta mihinkään! Vaikee tietää, varsinkin kun ekaa kertaa tässä odotellaan synnytystä :) :headwall: :'( :p |O :eek: :LOL:

Cummastelija! Tiedän tasan tarkkaan tuon tunteen! Mullakin lähestulkoon joka päivä ottaa päähän joku asia herkästi... Ja jonain päivinä tosiaan kasvaa sellanen muna ottassa, ettei mitään rajaa... Välillä vaan kaikki vituttaa ja tekis mieli aukoo päätään jokaiselle. Ja VARSINKIN liikenteessä! Keski-ikäiset miehet city-maastureilla ottaa erityisesti pannuun. Oikeastaan kaikki mulkut jotka ajaa niillä saakelin turhilla "tila-autoilla" kaupungissa, kun mitkäkin maanteiden kuninkaat... Saakelin koppavia monet sellasen auton kuskit liikenteessä, ainakin täällä päin. Toinen on Tampereen pyöräilijät. Ne pitäs kyllä laittaa johonkin liikennekouluun, tai takavarikoida niiden fillarit. Kun eivät tajuu, että jos ajavat autotiellä, niitä koskee samat säännöt kuin autoilijoita. Tekis mieli hommaa pitkä keppi autoon, millä niitä törppöjä vois tökkiä kumoon kun ajaa ohi. Onneks toi ajaminen alkaa oleen sen verran tuskaa, että parempi mennä bussilla.... AAARRRGGGHHHH!!!! Eli siis joo, kyllä vituttaa aika usein nykyään. Ja kaikki. :LOL: :LOL: :LOL:

NYT mä meen syömään sitä aamupalaa mikä piti tehä jo tunti sitten. Ja taas muuten supistaa.... |O

Roona+Tahvo 35+4 (fiiliksellä: TULIS JO ULOS!)
 
Tepa75 oliko sulla muita oireita ku runsas valkkari siin tulehduksen merkkinä? Ihtel älyttömästi lisääntyny valkkari nyt mut neuvolas ku puhuin, ei suostuneet ottaan mitää näytteitä, sanoivat et normaalia normaalia. Plah, mut tympäsee kuiten toi. Tosin, mulla ei ole mitää muita oireita, et siks kyselin sulta. =)

Eilen neuvolassa käyty. Siel kaikki hyvin. Ny vauva taas raivotarjonnassa kuten ollu jo jonni aikaa. =) Oli jo laskeutunut aika hyvin et epäili ettei enää kääntyisi.

Roona kauhistus noit sun jalkoja. :eek: Lähes sattui ihtelle ku kahtoin ne kuvat. Ihtel vain himpun verran turvotusta välillä ja sekin sattuu jo kävellessä, mut ku ei multa edes moni huomaa et turvotusta olis. Voin vain kuvitella sun olos.

mama-84 sulha tuntuu suppailevan useesti. =) ehkä se sit enteilee tulevaa, onhan sul noita viikkojakin aika hienosti kasassa. =)
 
Huomenta

Täällä herättii yöllä monta kertaa vessaan ja sitten aivan hirveesee supistuksee että tuli oikee huono olo ja sitte tuli toinen melkee heti sen jälkee. Ei saanu nukuttua hetkee ku rupes miettii että nytkö se alko.. mutta ei sentää.. Loppuivat sitte kuitenki ja sai nukuttua. |O

Huomenna tulis vieraita niin ois tarkotus pikkasen siivoilla paikkoja mutta todella iisillä vauhdilla ettei noita supistuksia tulis kauheesti.

bebes Hengästytää täälläki helposti.. ja toi selkäkipu tulee kans välillä..

O&O 35+4 :heart: :heart:
 
Määkään en jaksanut enää eilen tulla kirjottelemaan, kudoin koko illan vauvanmyssyä<3

Eilen oli siis neuvolalääkäri:

Vko 32+3
Painoa ei katottu :/
Rr 111/67
Pissa puhdas
Sf 29cm
:heart: : syke 140
Liikkeet ++
Ja tarjonta perätila :headwall: Lääkäri kokeili ja kokeili ja yritti löytää päätä alhaalta, noh ei löytänyt kun neiti sitä tunkee tuosta oikeasta kyljestä...
Sain nyt loppuajan saikkua eli meen töihin sit joskus:D

Seuraava neuvola ois 2vkon päästä:)

Mä en oo vielä pakannut sairaalakassia, noh ei tässä varmaan vielä kiire ole.
Vaavin kotiintulovaatteita oon jo miettinyt,mutta sekin on vielä vähän vaiheessa.
Niinkuin vaatteiden peseminen..Noh mammalomalla sitten :D

Mulla on kanssa tosi lyhyt pinna, tuntuu että ei jaksa yhtään tuon 2vuotiaan uhmaa ja yritän olla että en hermostu.. Muutenkin ihan turhat asiat ottaa välillä pannuun..

Mutta nyt muihin hommiin :wave:

Inka & Maisa 32+4 :heart: :heart:
 
Täällähän supistelee useammalla! Ja USEIN! mama84, roona..vielä muitakin oli mutta en muista keitä :ashamed: ja eikös niiden jotain luulis tekevän! tsemppiä, jakselkaa! siitä se lähtee (tai jatkuu).. =) mä heräsin yöllä sellaseen menkkajomotukseen selässä. pyh se mitään kuitenkaan tarkota.

mulla ei ainakaan toistaseks oo pinna pahemmin kireellä tms mut voi olla että nekin ajat on vielä tulossa. tuntuu että aika M A T E L E E ..

mulla muuten on toi mahan naksuminen vähän jo rauhottunut, enää ei siis naksu sitä 10 krt päivässä vaan ihan toisinaan, ei edes joka päivä. voiskohan liittyä siihenkin että pienellä ei pahemmin enää oo sitä tilaa rymistä eestaas..? tiedä häntä mutta ilmeisesti se vilkkain naksumiskausi on ohi =)

jahas, nu är det dags att äta frukost.. hitto mikä väsymys |O
 

Yhteistyössä