Syyskuun Sydänkäpyset *kesäkuu*

Huldis: Mulla lansetti aina isoimalla säädöllä, taitaa vaan olla niin parkkiintunut nahka sormissa, siellä sivuillakin, ettei kunnon reikää saa aikaan. Diab.-hoitaja neuvoi mittaamaan ainoastaan etu-,keski- tai nimettömästä sormesta. Pikkurillistä varmaan lähtisikin kunnon suihku :p
Ainoa mitä en useimmiten muista on tuo lämpimässä vedessä pesu, tosiaan laittaisi veren kiertämään paremmin. Pitää muistaa ensi kerralla ja katsoa onko eroa :) Muuten, kiitos vinkeistä. Muistutus on paikallaan :)
 
Raudasta ja vatsavaivoista. Mie kävin viime viikolla verikokeissa, kun oli montaa päivää niin heikko olo ja tykytteli, hb oli laskenu 114, mulla normaalisti tosi hyvät hemoglobiinit! Noh piti sit alkaa syödä rautatabletteja: mulla noita obsidan ja on kyllä maha rauta tbl alotuksen jälkeen ollu sekasin ja kipeä!

Vauvan vaatteiden pesuista: Pesen sekä uudet että vanhat vaatteet, meillä lapset ollu tosi herkkä ihosia niin ihan senkin takia pesen ja käytän LV-pesuaineita...

Leo: Mulla on ollut myös samantyylisiä kramppeja mahassa, on kyllä tosi ilkeän tuntosia kun tulee, ihan tuskanhiki tullu! Yhesti kesti varmaan 10min, muullon menny nopeampaa ohi, mut jos viel tulee niin ajattelin itekin käydä näytillä...

Mahan koosta: Mullahan jo useampi raskaus takana ja nyt on pienempi maha kuin edellisellä.Tai ainakin sellaset äippähousut mahtuu viel jotka ei edellis raskaudessa mahtunu enää 20 viikon jälkeen.Ja moni tuttu onki sanonu etti kauhean iso maha ole, vaik itestä tuntuu et on!
Ihan uteliaisuutta kysyn minkä kokosia vauvoja teillä muilla aiemmat olleet? Meil oli eka rv39 2840g, toinen rv38+6 3190g, kolmas rv 40 3080g, neljäs rv 38+3 3290 ja nuorin ollu rv 40 3830g!

Tänään rv 30
 
Viimeksi muokattu:
Esikoinen painoi 2800g, pieni neiti tuli. Toivottavasti ei tällä kertaa tule kovin isoa. Ja esikoinen syntyi kuitenkin vasta 41+1, hyvä että pysytteli masussa kasvamassa pidempään.

Voi kun tuo äitiyspakkaus tulisi jo, malttamaton olen :D Täällä puoli naamaa turvoksissa, hammaslääkärissä kävin siis. Kovasti vauva heilui mahassa siinä penkissä ollessa =)
Pitäisi vielä viimeinen opiskelutehtävä väsätä tältä vuodelta, kun esikoinen menee kohta päikkäreille. Ja pakkailla tavaroita, kun lähdetään juhannukseksi kyläilemään.

Nessu ja pieni 25+5
 
Meillä eka oli 2430g, oli siis täysiaikainen.

Noista vaatteista. Mä pesen kirppikseltä ostetut (tosin en oo nyt vielä ostanu mitään tälle vauvalle), on kiva et ne on sit puhtaita varmasti kun ei tiedä missä niitä on säilytetty ja kuinka kauan. Pienen vauvan uudet vaatteet oon kans pessy, mutta ainakin viimeks se sit jäi kun poika vähän kasvo... Ei se ollu varmaan ku pari-kolme kuukautta kun lopetin uusien vaatteiden pesun. Mutta se on aina ollut tosi hyväihoinen, ei oo tullut mitään oireita mistään... Tosin kai niissä voi kaikkia myrkkyjä olla, mut en tiiä paljonko niitä yks pesu edes irrottaa? Täytyy katsoa, onko nuo meidän pojan vanhat vaatteet nyt kovin tunkkasia vai riittäiskö että ne tuulettaa.

Supistelijoille tsempit. Itsellä supisteli joskus rv25 tietämillä ihan reilusti, mutta onneks ne on nyt loppuneet *koputtaa puuta*.
 
Ihan uteliaisuutta kysyn minkä kokosia vauvoja teillä muilla aiemmat olleet? Meillä eka oli 3320g (synty rv 37+4) ja toka 3970g (synty rv 38+5).

Ja taas olisi jotain tehtävä. On se rankkaa tämä perheen kanssa lomailu ;)

-S ja M-M 25+4 Enää 100 päivää laskettuun aikaan :D
 
Apua, mua alkoi huolestuttamaan! :( Tulin lääkärltä ja sain ainakin seuraavan viikon sairaslomaa, syynä vihlomiset ja krampit alavatsalla ja korkea verenpaine! :( Mulla on tähän asti ollut alhainen verenpaine ja samaten ennen raskautta on ollut aina jopa vähän liiankin alhainen verenpaine, puolitoista viikkoa sitten oli neuvolassa 107/63 ja nyt lukemat olivat pompsahtaneet 130/71 ja kun lääkäri koitti uudestaan niin se näytti 135/76! :O Kerroin myös tästä hengästymisestä ja kovasta pulssista ja ilmeisesti ne liittyvät jotenkin tuohon. Voi perhana sentään, toivottavasti ei ainakaan nouse tuosta!
Huomenna pitäis vielä viedä pissanäyte tutkittavaksi.
Ja tosiaan, mulla on ihan samaa kuin muutamalla muullakin täällä, eli kramppeja, vihlomista ja paineentunnetta alhaalla keskellä, välillä jopa siellä peräsuolen kohdilla jossain..
Nyt lepoa vaan sitten..!! Kaikki oli muuten ihan kunnossa kohdun osalta.

Mun täytyy myös nyt selailla vähän taaksepäin ja tutkia mitä kaikkea olette täällä höpisseet, että pääsen takaisin kärryille! :)

Jaksamisia kaikille!!

Vaniljainen ja Prinsessa 26+2 :heart:
 
Vaniljainen: Nyt vain lepoa, että paineet pysyy kurissa! Onneksi paineet on pysyny hyvinä. Ekan odotuksessa jouduin kotimittaukseen viimeisillä viikoilla kun noista 100/60 tienoilta nousi 140/95 lukemiin yhtäkkiä. Onneksi ne rauhoittui kuitenkin siitä.

G: Esikoinen rv37+6 4130g, 52,5cm, toinen rv 38+2 3880g, 50cm. Olis kyllä hienoa saada se paino arvio tästä, jotta tietää, mitä odotettavissa. Tuo eka ei meinannut mahtua pihalle sitten millään. Onneksi käynnistivät silloin.

Leo
 
Meillä esikoinen syntyi 40+1 ja painoi 3510g tai 3700g(52cm), jotain epäselvyyttä oli painon kanssa, olisko vaakassa ollut vikaa. Syntyessä kirjattu tuo pienempi lukema ja pari päivää myöhemmin mitattuna painoi tuon 3700g. Olis kyllä tosiaan kiva tietää minkäpainoinen kaveri nyt on tulossa :)

Minulla edellisestä raskaudesta 7 vuotta aikaa ja tämä vatsa on pienempää mallia. Vertailin neuvolakortteja niin Sf-mitta suurempi ollut näihin aikoihin esikoisesta, painoakin minulla oli silloin paljon enemmän kuin nyt ja nyt tulossa eri sukupuolta..

Jaksoin jopa siivoilla äsken ilman minkäänlaisia vihlomisia tai muitakaan vaivoja. Supisteluja ei ole ollut nyt useampaan päivään, tämä tosi hyvä.

Minulla eskoista odottaessa nousi verenpaineet hetkellisesti loppuvaiheessa, joten mittailin sitte kotona, kotilukemat oli ok silloin. Tässä raskaudessa myös käytän kotimittaria ja siihen neuvolassakin sanoivat että luottavat. Mittaavat kuitenkin toki neuvolassakin.

29+3
 
tyttö painoin 3250g (37+1) ja poika 4005g (39+4) tulevasta ei mitään hajua kun rakenne ultrassa ei saatu paino arviota ollenkaan.

Vaatteiden pesusta: en vielä tiedä pesenkö ovat niin puhtaan oloisia ja hyvä kuntoisia vaatteita. en viitsisi turhaan pestä.

mahan koko
alkaa olla ihan kookokas.. ei enää kumarrella niinko ennen.

mites juhannusta vietätte.? me ollaan ihan kotona koska maanantaina lähdetään viikoksi tuetulle perhelomalle, ihanaa pääsee valmiille ruualle... mulla seuraava neuvola sit rv 30 eli on aikaa siihen sitten.

rd:stä mulla kans oli niitä mittauksia ja ongelmia paastoarvojen kanssa. lukemat oli jotain 5.3-5.9 mutta nyt olleet jo pitkän aikaa hyvät ja en tarvii enää niin usein mittailla. painokaan ei ole onneks viel päässy nousemaan hyvin paljon 6.5kg
 
Leo täällä samat,nukkumaan 12 aikaan,heräsin supistukseen mut ku kylkee käänsi niin sai taas unen ja kolmelta tää pomppi sit ylös|O....hieman ennen 8 sain unen ja poika herätti pusuihin 9aikaan:heart: ja päivällä en osaa nukkua+liian paljon ajatuksia........

esikoisen syntymäpaino oli 3,6kg(rv41+1)

Juhannuksena mennään sukuloimaan luonnon ”rauhaan”,muut ottavat alkoholia minunkin edestä ja kärsivät krapulapäivää =D hyvää ruokaa,seuraa ja illanviettoa:heart:

Vaniljainen jopas on kyllä paineet pompsahtaneet,toivottavasti kyse ei ole myrkytyksestä!nyt lepoa ja tsemppiä!

(.) pissanäyte oli puhdas =) hyvä niin!Tissit on olleet ihan älyttömän herkät nyt,muilla??samoten oikea kylkiluu huutaa välillä hoosiannaa!kohta suunnata pankkiin ja mahdollisesti olemme ensi viikolla ensiasunnon omistajia!:D
jiimii&poju29+2
 
Rautalisästä...
En ole vielä tarttenu *koputtaa puuta* mut esikoisesta alotin obsidanit rv.29+ ja sillon alussa ihmellisia mahakipuja oli mut ne sitten helpotti ja meni ohi.

Vaatteiden pesemisestä...
Mä pesin esikoista oottaessa kaikki vaatteet ja meillä käytetään kans lv:tä tms. hajustamatonta pesuainetta. Uudet vaatteet kannattaa pestä ku niissä on kaikkee möyhöjä mitkä voi ärsyttää ihoa. Kirpparilta ostetut pesen myös koska ei voi aina tietää missä niitä vaatteita on säilytetty ja toisinaan haisee niin hajusteilta.

Vaniljainen :(
Toivottavasti nuo verenpaineet ei tuosta nouse!

Mahasta
Isompi on ku esikoisesta ja selvästi :D Esikoisesta tosin oli musta korkeemmalla ja nyt jo selvästi paljon alempana jotenki tämä maha...

G:Ihan uteliaisuutta kysyn minkä kokosia vauvoja teillä muilla aiemmat olleet?
Meillä esikoinen synty rv.41+3. Painoa oli 3810g ja pituutta 55cm. Imukupilla piti tosiaan auttaa ulos niin todellisuudessa oli varmaan semmoset 54cm pitkä ettei ihan noin pitkä ollu. Mut pitkä poika se on edelleen :) Luulen et olis ollu painavampi ellei olis ollu solmua napanuorassa mut kätilö sano et on hyvin kuitenki siitä huolimatta onneks kasvanu.

Tästä tuli mieleen semmonenki et minkä kokosia te ite ootte ollu syntyessä
Mä ite oon ollu syntyessä 3990g ja 52cm. Pätkäks kuitenki jäin, pituutta hurjat 159cm...

Miten teillä muuten on painoarviot pitäny paikkansa?
Meillä rv.41+1 antovat painoarvioks käsikopelolla ja ultralla 3950g ja poika oli tosiaan sen 3810g syntyessä. Aika hyvin piti siis paikkansa :)


Oon kyllä teijän juttuja lueskellu mutten oikeen osaa kirjottaa mitään... Jotenki vaan vaivannu kaikki, tai lähinnä se synnytys ehkä ettei jaksanu innostua kirjottelemaan kauheesti...

Vauva kuitenki tuntuu voivan hyvin :) Tilaa alkaa ilmeisesti olla vähemmän, välissä maha on ihan oudon muotonen. Ties minkälaisessa solmussa se vauva siellä on :D
Huomenna olis toinen neuvolalääkäri

Talvicci ja Torsti rv.26+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Moi,

Kirjoittelin eilen kahteenkin kertaan pitkät pätkät ja voiko ollakin totta, että molemmat tekstit hävisivät lähestysvaiheessa. ARGH! Täytynee kiikuttaa läppäri huoltoon, taitaa olla tuulettimessa vika. Mutta ihania juttuja täällä, monet jo pakkauksenkin saaneet. Itse vielä odottelen.

Meillä on koko ajan hurja kiire, kun mies tekee ylitöitä ja painelee raksalle päivän päätteeksi. Kohta pitäisi helpottaa, kun alkaa loma. Ei uskoisi, että tulee avaimet käteen -talo tästä hommasta päätellen. :)

Mahan koosta: Meillä kaksi poikaa ja molemmista ollut tosi pieni pömppis. Nyt vatsa on yhtä suuri kuin ihan lopussa aikaisemmissa, tosin vauvan asento vaikuttaa. Meidän pieni kun viihtyy perätilassa ja vielä paremmin poikittain. Se levittänee omaa vatsaani. Uskooko kukaan vauvan sukupuolen ja vauvamahan yhteyteen? Itse en ehkä asiaa osta, mutta tokihan kaikki veikkailevat meille tyttöä muodon perusteella. KAtsokaapa vaan, niin poika se kuitenkin on. :D Ei ole varmuutta asiassa. Kyllähän joku vanhan kansan uskomus sanoo, että tyttövatsa leviää eri tavalla. Itselläni vaikuttanee kuitenkin tuo asento. Olipa kumpi hyvänsä, tervetullut on. <3 Ja tähän se sitten varmaan meillä jääkin, kun on 09 ja 10 ja sitten vielä 11 syntyneet pienokaiset.

Vauvan painosta: esikoinen 3840 g rv 40+5 ja toinen 3860 g rv 38+4. Toinen käynnistettiin, kun painoarvio huiteli parhaimmillaan 4,5 kilossa. Eli aina ei ultra-arvioon ole luottamista. :)

Täällä sataa vettä. Siksipä taas kuluteltiin lasten kanssa kerhon jälkeen aikaa huonekaluliikkeitä koluten, kun tälle mammalle on tullut nyt älytön pesänrakennusvietti. Raksa tosin varmaan vaikuttaa, mutta niin on aina käynyt synnytyksen lähestyessä. Muita sisustusintoilijoita? Nyt lapset sitten nukkuvatkin omissa pedeissään päiväunia jo kolmatta tuntia! :D

Ihania mammavaatteita olette hommailleet. Itse kanssa olen pukeutumisen suhteen aika tarkka ja mulle sopii vallan mainiosti, että tänä kesänä muodissa ovat pitkät mekot, hameet ja täyspitkät ihanat kesähaalarit. On meinaan jalat aika kamalassa kunnossa kohjunalkeiden takia. Ja on ne liehuvaatteet niin mukavia päälläkin! Jännä juttu, kun ekasta ei ollut mitään tällaista. Toisen raskauden lopussa ilmestyi muutama pallura, hävisivät heti synnytyksen jälkeen ja alkoivat pullottaa ennen kuin kolmatta testiä ehdin tehdä.

Onnea kaikille poksuneille, uskomattoman nopeaa menee aika. Mitäs muuta. No, kommentoin lisää paremmin. Huldalle, miaulle, Casannalle ja marjalle paljon lepoa ja tarrasukkia! Mukavaa tiistaita tytöt!

Minea ja sissi 27+jotain
 
Hei!

Leo: Kuulostipa pelottavalta tuo supistus, toivottavasti tuollaisia ei enää tule!

Vaniljainen: Toivottavasti verenpaine pysyy kurissa, nyt lepäilet paljon!

Esikoinen oli syntyessään (38+3) 3200g ja 49 cm. Painoarvio kolme päivää ennen synnytystä oli 3,1 kg joten aika hyvin piti paikkansa. Itse olin syntyessäni 3150g ja muistaakseni 50cm. Tämä masuvauva tuntuu musta jotenkin "isommalta" kuin esikoinen, mutta toisaalta enhän mä voi niin hyvin muistaa sitä edellistä raskautta. Jotenkin ajattelen vauvan isommaksi koska potkut ovat todella voimakkaita ja vauvan myllerrys on tuntunut jo niin pitkään todella selvästi. Mutta ehkä vaan kuvittelen, vauva kuitenkin kasvaa ihan normaaleissa mitoissa.

Vauvan vaatteet oon pessyt ihan kaikki, olipa sitten uusia, kirpparilta tai esikoisen vanhoja vaatteita säilytyksestä. En osais vaan olla pesemättä=)

Mulla muuten loppui ne sydämen muljahtelut kun aloitin nuo supistuksenestolääkkeet...Nehän on verenpainelääkkeitä ja vaikuttaa tietty sydämen toimintaankin. Pelottavaa toisaalta, siis kun ajattelen että ehkä siellä mun verisuonissa onkin jotain vikaa mikä sitä muljahtelua aiheuttaa ja toisaalta taas tietääpähän että joku lääke auttaa...

Nyt lähden suihkuun ja sitten taas makoilua tiedossa!

Casanna 27+2
 
Vielä kommentoin tuota vauvamahan muotoa. Eli mulla oli esikoisesta maha ihan edessä eli ihan poikamaha ja poikahan sieltä tuli. Sama tässä raskaudessa, poikaa odotetaan ja samanmallinen maha=) Mutta varmasti se on myös paljon kiinni juuri siitä missä asennossa vauva on ja omasta anatomiasta. Mun äidillä on ollut kanssa aina maha ihan edessä riippumatta siitä onko tullut tyttö vai poika ja tuumi että meidän rakenteella on varmaan vaikutusta siihen että vauvalla ei ole taaempana tilaa olla joten venyttää mahan sitten tuohon ihan eteen.
 
Neuvolassa tuli taas käytyä ja kaikki oli edelleen hyvin:

RR: 135/74
Paino: lähtöpainosta tullut nyt vajaa 3kg.
Sf-mitta 27 cm
Vauva tuntui edelleen olevan viistotarjonnassa, kuten viimeksikin.
HB:tä ei mitattu, vaikka olisi varmaan tarpeen ollut, sillä viimeksi oli vain vähän päälle 100. Vasta lähdettyäni tajusin, että sitä ei tosiaan katsottu lainkaan.

Harmillista, että niin monella on supisteluja ja muita ikäviä vaivoja ollut, tsemppiä kaikille tasapuolisesti. Itsellä, kun ei sitä rv 26 asti kestänyttä migreeniä lukuunottamatta ole ollut oikeastaan mitään vaivoja. Täytynee koputtaa puuta.

Esikoinen oli syntyessään (rv 39+3) 2900 g ja 50 cm.

Masun koosta sen verran, että itsestänikin tuntuu, että ekalla kerralla masu oli paljon sirompi. Synnyttämään mennessä (tai sillä samalla viikolla) ympärysmitta oli 99 cm ja luulen, että nyt tuo ko. lukema on jo rikkoutunut, tai ainakin lähellä jo mennään. Tosin nyt tuntuu, että viimeisen parin päivän aikana maha olisi vähän "pienentynyt".

Masentava keli kyllä ollut, sataa lähes koko ajan. Näin se nyt sitten ainokainen kesälomaviikko menee sateisissa merkeissä..

Raisu 29+3
 
Ihan uteliaisuutta kysyn minkä kokosia vauvoja teillä muilla aiemmat olleet?
-esikoinen oli 3422g

Tästä tuli mieleen semmonenki et minkä kokosia te ite ootte ollu syntyessä
-oma syntymäpaino oli 3470g

Painoarvio oli esikoisen aikaan 3,5kg ja aika hyvin arvioitu.
Tämän hetken painoarvio on myös 3,5kg että saas nähdä kuin käy.

O&O + pikku jäppinen 28+3
 
Meillä poika painoi 4520g ja 54cm (syntyi 40+5, käsikopelolla arvioitiin keskikokoiseksi), tyttö 3330g 49cm (37+0 käynnistys raskausmyrkytyksen takia, ultran arvio 2,9kg) Tyttö 4170g 52cm (38+0 käynnistys raskausmyrkytyksen takia, ultran arvio 4,2kg), tyttö 40+2 3550g ja 50cm (käynnistys, arvio 3,5kg) Tyttö 3150g ja 48cm (37+0 käynnistys, istukka ei toiminut enään, arvio 3kg).

Mun maha oli pojasta kun rantapallon olisin nielassut. Takaa ei näkynyt mitään mahaa mutta pallo oli edessä...sf- mitta oli 39cm ja sanoivat vaan, että keskikokoinen tulossa... ei nyt ihan ollu keskikokoinen..
Tytöillä mahat on ollut tasasemmin ja levinneet sivuille..
 
Kurkkimus pitkästä aikaa!

Täällä lapsoset on olleet 3581g-4370g välistä joten uskoisin että nytkin tulossa sen yli 4kg vauveli! Oma paino oli syntyessään 2500g ja isännyksen sen 4kg.

Mä olen jo vauvan vaatteet pessyt kaikki Erisanailla. Ja uudet/vanhat on pestynä.

Olinkin viime viikolla lääkäri/neuvolassa ja ikä jäi vaivaamaan niin sisätutkimusta ei tehty lainkaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Koskaan ennen ei ole moista ollut ja nyt kuitenkin kyseessä kahdeksas lapsonen!

Sokerinrasitukseen joudunpi 6.7 siinäkään en olekoskaan ennen ollut! Eli kokemus sekin!!!!!

Tänään poksuu viikot taas =) 28 tasan =)
 
minkä kokosia te ite ootte ollu syntyessä

Mä synnyin pari viikkoa ennen laskettua aikaa ja olin 3220g (mun esikoinen 100g painavampi) ja 50cm

Miten teillä muuten on painoarviot pitäny paikkansa?

Esikoisesta ultralla katsottiin rv37+0 ja ultran mukaan painoi vain 2300g. 37+3 mentiin synnärille äkillisen verenvuodon takia ambulassilla (syytä verenvuotoon ei löytynyt, mutta vedet meni lääkärin tutkiessa) ja tällöin ultrattaessa oli 2600g. Lääkäri oli eri ja ihmetteli miten muka oli kolmessa päivässä kasvanut 300g :O No seuraavana päivänä kun päästiin tositoimiin niin salissa kärillö käsikopelolla arvioi 3300g ja tästäkös mä oli ihmeissäni. No neiti painoi sen 3320g, joten oli kätilö oikeassa :D Neuvolassa terkka oli arvoinut syntymä painoksi n. 4kg, mutta neiti syntyikin 37+4, joten olisi ollut LA:n tienoilla sen 4kg.

Kakkosen kanssa neuvolan terkka arvioi myös 4kiloista ja sen oikeastaan olikin :D Muita arvioita ei sillon saatu.

Uskooko kukaan vauvan sukupuolen ja vauvamahan yhteyteen?
No mulla on kolmatta kertaa saman mallinen maha, ja kaksi edellistä on jo eri sukupuolta :D Tämä on eka kerta kun ultrassa kertoivat sukupuolen, mutta molemmat kerrat tähän asti on oma olo ollut erittäin vahva ja oikeassa. Tälläkin kertaa oma olo on vahva ja varmistui ultrassa.

Käytiin tänään Ikeassa ja mukaan tarttui sitten Pinnasänkyyn patja. Oli vielä tämän päivän tarjouksessa Ikea Family kortilla 19,90e (norm. 29,90e). Tarkoitus oli ostaa vasta elokuulla, mutta kun kerran sai noin paljon edullisemmin niin ostettiin nyt.

S 25+4
 
Ihan uteliaisuutta kysyn minkä kokosia vauvoja teillä muilla aiemmat olleet? esikoinen oli 2240g ja pituusarvio 45cm, syntyi rv35+3. Toinen oli 4390g ja 53cm, syntyi rv41+3. Luulempa että tää kolmaski tulee olemaan reilusti yli 4kilonen jos menee laskettuunaikaan.

minkä kokosia te ite ootte ollu syntyessä mie ite olin 4150g ja 51cm ja mies oli 4050g.

Uskooko kukaan vauvan sukupuolen ja vauvamahan yhteyteen? mie en usko, poikaa miulle on nyt kaikki veikannu, mut niin oli kun tyttöjäkin ootin, luulen että se on ihan kropasta kiinni minkä mallinen massu tulee.

Onks teil jo tullu sitä ruskeeta viivaa mahaan? Miulla ei vielä oo näkyny. Tyttöjä kun ootin niin tuli aika aikasessa vaiheessa ja napakin meni tosi tummaks sillon. Neuvolalääkäri oli sitä mieltä että se vois merkitä sitä että nyt olis poika tulossa. Mut en mie noihin veikkauksiin usko pätkääkään :)

eijukeiju rv28+6
 
Oma syntymäpaino: 3550g rv38+2, miehellä taitaa olla aika lailla sama rv40+0.

Linea Negra: En tajua, ei näy. Kummastakin edellisestä on ollut ylhaaltä alas. Samaa sukupuolta pitäis olla. On tää odotus ollut muutenkin erilainen. Jos en olis palluroita ite nähnyt niin luulisin tätä tytöksi ja olisin jo varmaan ostellut vaaleanopunaista. :D

Tänään olis sitten se ylimääräinen lekurikäynti. Toivotaan, että kohtu on terästä ja paikat kunnossa. Supistuksia on kyllä vieläkin turhan paljon. Toivotaan, että myös maksa-arvot myös kunnossa, jotta ei tartte niitäkin stressata. Mun pitää tehdä lista kysymyksistä sille lääkärille. Viime neuvolassa unohdin puolet asioista, kun en miettimääni litaniaa lapulle kirjoittanut. Sitten harmittaa jälkeenpäin. :vampire:

Leo rv30+1
 
Casanna: Mulle ois sillon pari vuotta sit noihin sydämen muljahteluihin määrätty jotain beetasalbaaja tai muuta vastaava. Se oli just verenpaineeseenkin tarkotettu se lääke, niin ei sen takii sit määrätty, kun ois menny verenpaine liian matalalle, kun muutenkin oli alhainen verenpaine ja se ois sit aiheuttany huimauasta ym! Niin luulen ettei sunkaan kannatta olla huolissaan, yleensä nuo muljahtelut on vaarattomia mutta inhottavia!

Oma syntymäpaino ja pituus
: 3700g ja51 cm ja mies ollut 3630g ja 53cm!

Meillä esikoisella painoarvio oli pari päivää ennemmin n.3kiloa tai vähän allle kun syntyi, syntyi rv39 ja oli 2840g, eli aikas hyvin piti paikkaansa ja myös muilla painoarviot on ollut aika likelle kun sit syntymäpaino!
 

Yhteistyössä