Syyskuun Sydänkäpyset *kesäkuu*

Tervetuloa Mökinakka! :) Mä en osaa kauheesti neuvoa paastoarvoissa, kun itellä ne on aina reippaasti alle rajan, mutta mun ohjeissa sanotaan, että aina iltapalalle runsaskuituista leipää, tai muutenkin paljon kuituja, niin tasaa verensokeria. Mä oon kyllä monesti mitannut paastoarvon noin 8 tunnin kohdalla kun oon meinannu kuolla nälkään ja arvo on ollu jotain 3,8 :O Juotko paljon tuoremehua? Tai maitoa tms? Laktoosi voi nostaa arvoja yllättävän paljon. Mulla on mittausten aikana ollut vain yksi arvon ylitys, ja se johtui siitä, että ateriaväli oli venähtänyt liikaa. Toivottavasti saat paastoarvot kuntoon! :hug:

Ja vaatteiden pesusta: mä pesen ne sen takia, että ihmiset on käyttäny ties mitä pesuaineita ja hoitoaineita. Ja kai uusissa vaatteissa voi olla jotain suoja-aineita, mitkä on haitallisia iholle? Ja kirppiksiltä ostetuista vaatteista ei tiedä miten niitä on säilytetty, joten ehkä ihan hyvä pestä ennen käyttöä. :)

Äippäliini: maitohappobakteerit tasoittaa vatsan toimintaa, ite otan niitä aina kun on ripuli tai sellasta vaivaa. En oo ikinä kuullu, että ne auttais ummetukseen, mutta miksipä ei :D Ite käytin ummetukseen Levolacia, ja autto tosi hyvin eikä tarttenu ku pari päivää käyttää.

Mitäköhän sitä tänään puuhais...

voikaa hyvin!
tömpsis ja super 28+2
 
Kiitos tervetulotoivotuksista :)

Oon yleensä iltaisin syöntkin kuituja (itsetehtyä täysjyväruisleipää). Maitoa juon aika paljon, ajattelinkin testata nyt niin, että en iltapalalla juo lainkaan sitä. Paastoa mulle tulee (öisin siis) semmonen 11h. Harmittaa, kun ensin lähti arvot niin hyvin laskemaan ja olin vallan tohkeissani, mutta nyt nuo paastoarvot sotkee kaiken...:kieh: Ei ne kauhean korkealla ole, nytkin aamulla oli 6.1 ja päivällä ennen lounasta 6.2.

Hyviä huomioita vaatteiden pesusta, taidan nyt sitten alkaa käymään läpi noita vaatteita minäkin. Uusia en tosin ole (vielä...) ostanut.
 
Heipä hei,

mun puhelimen joku jenkkisovellus (oisko ollu Baby Bump?) ilmoitti mun siirtyneen viimeiselle kolmannekselle eilen, kun 28. viikko alkoi. Eli aika monella tavalla tämän voi näemmä laskea :)

Tuosta raskausdiabeteksesta: mulla on paastoarvot olleet järjestään hyviä, mutta aamupalan jälkeinen arvo oli toooodella hankala saada suositusarvojen sisään, monta viikkoa meni ennen kuin löysin ratkaisun. Eli aamupalan hiilareiden määrä täytyy mun kohdalla pitää minimissä, 2 kpl lehtileipiä (karppaajaforumilta ongitun tiedon mukaan kaikkein vähähiilarisin leipä mitä on) ja vähän maustamatonta, rasvatonta jogurttia, ei muuta hiilaripitoista. Ruisleipä ja puuro nostivat arvot liian korkeiksi, joten niistä piti luopua kokonaan. Ja sellaisen huomasin myös, että rusinat saa mulla arvot taivaisiin, en kestä lainkaan niitä. Summa summarum, MökinAkka, kannattaa varmaan sinnikkäästi testata kaikenlaisia erilaisia vaihtoehtoja, miten mikäkin vaikuttaa, tuntuu olevan tosi yksilöllistä. Ja ainakin mua auttoi tuo mainittu karppaajaforum (oisko ollu joku karppaajat.info tmv.). Diabeteshoitajalta en saanut läheskään niin hyviä vinkkejä, totesi lähinnä, että jos en saa arvoja laskemaan, niin aloitetaan insuliini.

Iloisempia asioita: äitiyspakkaus kuitattiin saapuvaksi parin viikon päästä, 3,5 viikkoa käsittelivät mun hakemusta. Mutta ei kai tässä mikään megakiire vielä tämän kanssa ole, lähes kaikki muukin vielä hankkimatta...

Äitiysvaatteista olisin kiinnostunut, mistä voisi löytyä kivoja kesähameita? Ja mieluusti suht halvalla. Polarn och Pyretissa näkyi olevan 1 hamemalli myynnissä, eikä lainkaan kesäinen. H & M myy vain farkkuhameita ja Stockan kesäkuun kantistarjouksesta ilmeisesti koot loppu jo kokonaan, en mahdu S-kokoon. Vinkkejä? Mieluusti ihan kivijalkakauppa, että voi sovittaa, näissä äitiysvaatteissa kun tuntuu koot heittelevän aikalailla verrattuna normivaatteisiin.

Hyviä vointeja kaikille!
 
wren79 ja muut rd-ihmiset: joudutteko te mittaamaan aamiaisen jälkeisiä arvoja? mun virallisiin mittauspäiviin ei sellanen kuulu ollenkaan, ja sain neuvolassa noottia siitä, että olin itekseni testaillut ihan liikaa : eli etsisin juuri tuolla tavalla niitä ruokia mitkä nostaa ja mitkä ei... parin kerran kun aamiaisen jälkeen olen testannut niin ei ole onneksi noussut mihinkään. :) mutta onhan tuossa se, että viikkojen kertyessä voi sokerien sietokyky muuttua paljonkin, eli loppuraskaudesta voi joutua olemaan tarkempi syömisten kanssa.

en mä sitten tänään mitään voinutkaan tehdä, aivan karmee päänsärky ja huono olo iski :(

nähdään taas!
tömpsis ja potkiva Super :heart:
 
Äippäpakkaus haettu eilen =) olipas ihana paketti. Sopivasti sopii tyyliin, kun on poika tulossa.
Huomenna haen hoitopöydän/lipaston, niin saa sinne pestä ja laitella vaatteita.
Itse ajattelin jo automaattisesti pestä kaikki vaatteet, heinäkuussa taitaa tulla hellekelejä, niin saapi viedä ne ulos kuivumaan.
Toi varusteluettelo on ihan hyvä pohja, tietää mitä oikein kannattaa hankkia ja myös sairaalakassiin menevät kamat.

(.) Tänään iski mystinen huimaus päälle, verenpaineet sun muut pitäisi olla ok. Meni ohi parin tunnin lepäämisellä. Tosin pitkä työviikko takana, niin kai sitä joskus pitää levätä.
 
Heipähei!

Tervetuloa MökinAkka, mukavaa että täällä on toinenkin yli 35-vee esikoistaan odottava =)

Ja voimia kaikille kipuileville, sairaalassaolijoille ja lääkityksiä saaville :hug: Täytyy itse kunkin varautua, että yllättävää voi sattua.

Etsin itse kesähametta useasta paikasta ja ei löytynyt. Jotain lyhyitä farkkuhameita olisi ollut, ei kiitos. Kävin sitten ostamassa trikookangasta ja siihen 35 cm resoria, alaosan ompelin ensin lanteelta alaspäin ja siihen liitin resoriputkilon ylös, niin hyvä tuli.

Tuosta mahan toiminnasta... Aloitin neuvolan suosituksesta raudan ja pahaa-aavistamatta otin illalla ennen nukkumaanmenoa Obsidan-rautatabletin ja yöllä sitten heräsin hirveisiin vatsakipuihin ja vessa sai sitten ravata parin tunnin ajan... Onko muilla raudasta vatsaoireita?

Taidan mennä pesemään kierrätysvaatteita niin ovat valmiita, kun äitiyspakkauskin kohta tulee :)

Kseena, 27+5
 
Tervehdys pitkästä aikaa! Jotenki nää päivät hupenee käsistä ja oon käyny täällä välillä lueskelemassa, mutten oo taas saanu kirjoiteltua mitään.

Tervetuloa uusille! :wave: Kiva, että vieläkin tulee uutta porukkaa mukaan.

Santtu81: Toi raparperi-riisipuuro kuulostaa NIIN hyvältä! :p Voisitko vähän valottaa, miten sen teet? Lähinnä raparperin määrä ja missä vaiheessa se sinne puuron heitetään. Just kaverille sanoin, et pitäis jotain raparperiherkkua tehdä, ku meillä on sitä pihalla tosi paljon. Muutenki tykkään puuroista, ni toi vois olla just mun herkku. :)

Vaatehankinnat pistää pään pyörälle. Melkolailla oon ostanu kirpparilta ja parilta työkaverilta, mutta mulla on ihan hakusessa se, minkä verran pitäisi minkäkin kokoisia vaatteita olla. Puolipotkareita oon yrittäny kirppareilta metsästää, mutta jostain syystä siellä on lähes pelkästään bodyja. Niitä nyt sitte piisaakiin, mutta ois tietty kiva, jos muksun ei tarttis olla ihan ilman housuja. :D

Ihan ilman vaivoja en sitten selvinnytkään. No, alkuraskaus oli niin helppo, että olihan tää ihan odotettavissakin. Mulla on jalkapohjat ja etenkin kantapäät kipeytyneet tosi paljon. Turvotustakin alkaa olla ja tuntuu, ettei jalat saa edes yön aikana tarpeeksi lepoa. Tosi inhottavaa, kun tykkäisin kävellä (ja koirakin tykkäis...), mutta jalkojen kipuilu estää sen. Toisaalta taas alavatsasta vihloo, jos kävelen turhan reippaasti. Voiko noi nyt olla sitte supistuksia? Tulee taas sellanen olo, että oon ihan kuutamolla koko raskauden kanssa ja mitä mä sitte osaan tehdä, ku vauva syntyy. Onneksi mies on ihana viilipytty, joka jaksaa mua rauhoitella. :heart:
Jonkinmoisia alapäävaivojakin on siunaantunut. Ensin iho kuivui ihan korpuksi ja aiheutti kutinaa. Bepanthen auttoi siihen, mutta suositeltiin myös Lactalia kuurina ja se on nyt vähän helpottanut oloa. Tuntui kuin pöksyt ois ollu hiekkapaperista! :D

Helle onneksi helpotti ja nyt on taas helpompi nukkua. Ja olo on muutenki virkeämpi. :)

Liinukka + Antero 25+5
 
Heij taasen!

Tosta RD:stä Mullahan oli rasituksessa 1. ja 2. tunnin arvot koholla ja siirrettiin samantien Naistenklinikan seurantaan, ei siis mitään kotimittauksia ensin tms. Mutta nyt kotona, vaikka en ole ruokavaliota edes noudattanut, on arvot olleet tosi hyviä. Korkein aterianjälkeinen taitaa olla 7,6 ja silloinkin olin syönyt irtokarkkeja.

Aamupaastot heittelee aika paljon 4,3-5,2 välissä ja koitan pitää sen 10 tuntia paastoa, joskin yöllä käyn juomassa vettä ja niinä aamuina kun olen juonut yöllä vettä on sokerit aina matalammat??!!? Mun exällä oli 1 tyypin diabetes ja aina kun oli korkeat sokerit niin sitä janotti kovasti ja pissaa tuli hirmu paljon, eli ehkä se on elimistön oma "keino" saada veri laimeemmaksi ja sokeri poistumaan kropasta? Ainakaan mitään haittaa siitä ei ole että iltaisin ja öisin juo hiukan normaalia enemmän vettä, ja aamullakin juo lasin vettä ja mittaa vasta 30 min jälkeen?

Minä olen siis mitannut yhden kokonaisen päivän arvot (aamu + 1h aamiaisesta + ennen lounasta + 1h lounaasta + ennen päivällistä + 1h jälkeen ja vielä ennen iltapalaa ja jälkeen) ja 2 aamuarvoa per viikko ja laittanut 2 viikon arvot s-postilla naikkarin db-kätilölle. Tosin nyt sain vapautuksen tosta s-postin lähettämisestäkin kun arvot niin hyvät. Mittailua jatkan normaalisti ja jos arvot lähtee karkaamaan niin otan uudelleen yhteyttä sinne. Ja kyllä nekin mainitsi että hormonit voi nostaa arvot myöhemmillä viikoilla...

miirikki ja pööpö 27+3
 
RD:stä tulin kommentoimaan. Itse kyllä vasta pari päivää verensokereita mittaillut, ja arvot ovat olleet hyvät, reilusti alle ylärajan. Mullahan oli sokerirasituksessa paastoarvo rajamailla. Nyt ovat olleet alle 5 kotimittauksissa. Mä vaihdoin leivän kokonaan ruisleipään (vaikka en niin siitä tykkääkään) ja vähensin sen määrää. Samoin herkkuja en ole nyt syönyt (paitsi juuri jätskin, kun huomenna on vapaapäivä mittauksista :ashamed: ). Mutta kovasti mietityttää mikä saattaa noita arvoja nostaa sitten, kai se on vaan kokeiltava. Tarkoitan siis ihan tavallista kotiruokaa, herkut tietysti nostaa arvoja. Mulla saattaa kyllä tulla ongelmaa nimenomaan paastoarvojen kanssa, kun teen vuorotyötä ja välillä kuten tänään, syön iltapalan vasta n. klo 22 kun pääsen iltavuorosta kotiin. Ja seuraava päivänä aamuvuoro ja tyhjällä mahalla ei voi lähteä töihin, tulee huono olo, joten on syötävä aamulla jo vähän ennen kuutta. Pelottaa jo valmiiksi mitä tuo paastoarvo on noin lyhyellä välillä. Mutta en mä millään jaksa olla syömättä aamuvuoropäivinä lähemmäs yhdeksää, jolloin pääsen ekalle tauolle. Ja iltavuorossa ei onnistu oma tauko 7-8 välillä, että pääsisi syömään, hankalaa! Minun tarvitsee mitata arvoja 3 kertaa viikossa ja niinä päivinä mittaan paastoarvon, 1 h aamupalasta, lounaasta ja päivällisestä.

Vauvan vaatteista mä pesen uudet ja kirpparilta ostetut. Uudet sen vuoksi, että jos on jäänyt tehtaalta kemikaaleja niihin, voivat ärsyttää ihoa. Ja kirpparivaatteet siksi, että mä vaan haluan tietää millä ne on pesty. Ja osa on tunkkaisia. Pesin kyllä omat, esikoisen vanhatkin vaatteet, kun ovat olleet kellarissa ja niissä tunkkainen haju. Ihan uusista vaatteista en pessyt ulkopukuja, ne kun harvemmin ihan suoraan ovat ihokosketuksella ja kun esim. toppavaatteen toppaukset "ohenee" kun niitä tarpeeksi monesti pesee. Meidän perheessä pestään kaikkien vaatteet hajusteettomilla aineilla.

Mulla oli kyllä sellainen iltavuro takana, ettei mahda uni heti tulla simään. Ja huomenna pitäis jaksaa mennä heti aamuun töihin :( Hoitoalalla siis olen ja nyt on tullut esille lääkesotku työpaikalla ja sen johdosta minuakin tullaan jututtamaan. Harmittaa ja ahdstaa koko asia. Tiedän olevani ihan syytön asiassa ja ylimääräistä stressiä tulee tästä. Ja sitten vielä sattui ihan tyhma virhe itselle, neulanpistotapaturma. Onneksi tässä nyt ei sen suhteen vaaraa ole, ei tarvitse onneksi tartuntaa pelätä, kun tiedän ettei asiakkaalla ole tarttuvia tauteja. Mutta ihan tyhmä jutttu, ja harmittaa. Ja ärsyttää ja kuitenkin stressaan tästäkin :(

Nessu ja pieni 25+2
 
Riisi-raparperipuuroon ei tarkkaa ohjetta ole, alunperin kun on isomummultani. Mutta:
Kiehauta 2dl vettä ja lisää 2dl puuroriisiä. Kun vesi imeytynyt riisiin, lisää 1litra vettä ja pilkotut raparperit (mä oon laittanut 5-6 vartta, riippuen koosta, kokeilemalla selviää itelle hyvä määrä) sekä hiven suolaa (oon laittanut n. 0,5tl). Keittele rauhassa, n. tunnin verran ja lisää desivettä, johon sekoitettu 1dl perunajauhoja. Myös sokeria, ja kannattaa laittaa suht reilusti, mä oon laittanut desin verran.

Mummulta tosiaan ohje eikä mitään määriä siinä ole, itse olen määrät kokeilemalla saanut hyviksi. On siis perus riisipuuro veteen, johon vain lisätään raparperia. Suolaa on vähemmän ja sokeri mukana. Kannattaa kokeilla!!! Ja syödään siis mieluiten jääkaappi kylmänä :D

wren, mulla on kaksin kappalein niitä PO.Pin hameita ja vaikkei väri mitenkään keäsinen olekaan (sininen ja musta) niin on aivan ihana päällä! Muualta en hyviä oo löytänyt, siksi kaksi saman laista. Lisääkin ostaisin, mutten viiti useampaa samanlaista ;)

Vauvanvaatteet aion pestä kaikki, vaikka kahden isomman jäljiltä onkin pesty ennen laatikkoon laittoa. Tyttö-vaatteet kun ovat kuitenkin odottaneet miltein 7v ;) Uusi ulkohaalari on ostettuna ja sitä en ajatellut pestä, on kuitenkin vaatetta alla. Onkin muuten iso urakka kun alkaa kaikkia pesemään. On kestovaipatkin odottamassa ja nekin pitäisi pestä :)

Jos vaikka kohta nukkumaan ;)
 
Mä nasahdin sokereissa ainoastaan paastoarvossa. Ensin mittailin 12 pvää neuvolan ohjeilla 4-6krt päivässä. Sitten siirryin äitiyspolille ja diabeteshoitajan ohjeilla jatkettiin 4-6krt/pvä ja aloitettiin tablettilääkitys. Kauheiden oireiden takia se lopetettiin 2 vkon käytön jälkeen. Jäin tuolloin sairaslomalle, niin kappas arvot ovat olleet alle sallitun, kun piti alottaa insuliini...tosin tossa viikon päästä arvot rupeevat olemaan korkeimmillaan eli rv 26-32.
Mittausohje oli nyt 2 viikkoa 3 krt pvässä, eli ennen ruokailua olevat arvot ja joka 3pvä myös aterian jälkeiset.
Nää käytännöt vaihtelee ihan älyttömästi. Teen vuorotyötä ja lääkäri oli sitä mieltä, että kun olen ollut saikulla supistusten takia, niin arvotkin pysyvät, koska rytmi on säännöllinen. Nyt seuraava kontrolli 29.6 ja sitten katotaan insuliinin tarvetta:(
Mulla ongelma on ollut epäsäännölinen ruokailu aina ja nyt olen ruvennut syömään säännöllisesti. Aamupalalla yleensä 1 jugurtti, kahvia ja ehkä leipä. Aterian jälkeinen arvo on yleensä aina matalampi, kun ennen ateriaa:(
Huono juttu on se, että toi korkea paastoarvo aiheuttaa ongelmia vauvalle, kun taas aterian jälkeinen korkea arvo kasvattaa vauvaa.
Juuri saavuttiin synttäreiltä/tupaantuliaisista ja muutama supistus tuli, mutta muuten olo ihan hyvä.
Mä en pakkausta ottanut ja anoppi kun on kätevä käsistään, niin lupasi tehdä uniikin makuupussin vauvalle:) Mulla 1 vanha pakkauksen pussi tallessa ja tekee siitä kaavat:) Pitää laittaa kuvaa tulemaan, kun löydän sopivan kankaan:)
 
nessu: mullahan päänvaivaa aiheutti se, että herkut EI nosta arvoja :O ja silti niitä sit pitäis välttää, sano terkkari. pah. mä ainakin syön jätskiä kesällä vaikka mikä ois, ja varsinkin kun se ei arvoja nosta niin ei kai se niin haitaksi ookaan :) Mullahan toi RD-diagnoosi oli tavallaan täysi yllätys, olen aina kärsinyt liian alhaisista verensokereista, mutta nyt sit narahdin 1h arvosta. Ilmeisesti ohjeet on erilaiset ainakin sen perusteella, että onko ongelma paasto- vai aterianjälkeinen arvo. Toi on tosi harmi toi sun työaikataulu, sotkee pahasti aterioita! Jaksamista ruokailun kanssa! :hug:
 
RD-keskustelusta sen verran totean (niinkun täällä on jo mainittukin) niin tuo vuorotyö tosiaan sotkee arvoja, diabeetikot harvemmin tekevät 3-vuoroa sen takia, koska yövuorot heiluttaa arvoja.. säännölliset ruoka-ajat ja säännöllinen elämä muutenkin kaikista parasta. Ja joku kyseli siitä veden juomisesta, niin kyllä, jos verensokeri on korkealla (kellä vaan) niin tulee se janon tunne, koska elimistö koittaa "laimentaa" veren sokeripitosuutta. miullahan ei oo kokemusta rd:stä, mut koska oon hoitoalalla, ni on jotain "tarttunu" hihaan :)

mieliteoista kyseltiin, mie oon ihan hurahtanu varhaisperunoihin! niitä olis saatava koko ajan. ja mansikoita oon suostunu toistaseks vaan haistelemaan kaupassa, ku ei oo kotimaisia tai ne on niin kalliita ettei raaski ostaa.. sit jos näkee/haistaa jotain ihanaa, niin saattaa tulla sellanen pakko saada olo, mut ei oo viel kertaakaan tarvinnu lähtee vartavasten kolmen aikaan yöllä metsästämään mansikkajäätelöä :D (näin oli käyny kaverille)

vaatteiden pesemisestä mie ainakii pesen kaikki viel ennen käyttöön ottamista, ku ovat käytettynä meille tulleet, ni tiiän ainakii et ovat puhtaita. ja uudet vaatteet meillä pestään AINA.

(.) äitiyspakkaus pengottu läpi, ihmettelin että mikäs sijauspatja täällä on, niin sehän olikin se peitto.. :ashamed: HIEMAN jäykän tuntunen... :LOL: en tiedä pehmeneekö yhtään jos tunkee sen pesukoneeseen? eihän kukaan tollasella pahvinpalalla voi nukkua! :confused: muuten olin kyllä tyytyväinen pakkauksen sisältöön, näin ensikertalaisena. :)

mahtavaa sunnuntain jatkoa kanssaodottajat!!

tiikkonen ja juniori 26+2
 
Mansikoista, olen kyllä syönyt ruotsalaisia mansikoita ihan tyytyväisenä, miten ne siellä sen epähygieenisempiä olis kuin täälläkään :D Pessyt olen ja pistellyt poskeen :) Onhan tässä talven mittaan tullut syötyä espanjalaista jäävuorisalaattia yms. kun kotimaisia ei ole ollut tarjolla.

Mielitekoja nyt on jätski, erilaiset hedelmät ja ihan kunnon kotiruoka. Ei oikeastaan mitään erityisiä, vaihtelevat ajoittain :)

Vaatteiden pesusta, kyllä mä pesen kaikki, ihan kaveriltakin saadut vaatteet vaikka pestyjä ovat, haluan että kaikki on käyneet pesun läpi ja ovat raikkaana pienellä sitten ensi kertaa pääällä :)

Santtu, mäkin olen sun raparpeririisipuuron hienosäätöohjeista kiinnostunut, kuten Liinukka kyseli myös :)

Liinukka81, kopiointi sun kirjoituksesta: "Toisaalta taas alavatsasta vihloo, jos kävelen turhan reippaasti. Voiko noi nyt olla sitte supistuksia? " Eli mullahan noita oli pari viikkoa töissä, ja samaten niitä tuli kyyristyessä ja kumarrellessa. Lääkäri sitten sanoi olevan supistelua. Nyt kävelyvauhti onkin sitten hidastunut normaalista aika paljon hitaammaksi. Lepo auttaa... Tuota jalkapohjien väsymistä mullakin on ollut, pitkään jo olleet sellaiset että väsyy ja kipeytyy pitkästä seisomisesta.

Selkäkivut ovat tulleet kiukkuisemmiksi, yöllä saa nukuttua vain Paratabs 1g kanssa, tyynyt yms tukina ei vaan auta...Hierojalle se on mentävä, ja tehtävä jotain jumppaliikkeitä lisää...

Zophie 26+5
 
Kiitos ohjeesta, Santtu! Täytyy heti tänään kokeilla. :)

Tosin ensin mun on käytävä ostamassa uusi kahvinkeitin, kun kissat olivat rikkoneet keittimen viime yönä. :kieh: Uutta pannua ei kannata ostaa, ku keitin ei itsessään ollut mikään priima enää. Mutta ottaa pattiin silti!
 
Huomenta!

Äitiyspakkaus tuli sitten haettua ja koluttua läpi perjantaina. Todella on poika voittoinen väreiltään mutta meille hyvä kun poika tulossa. :) ihanaa oli päästä näpräämään pienen pieniä vaatteita pitkästä aikaa.. vaatteet olivat kaikin puolin ihania :)

Eilen tuli sitten 28+0 täyteen ja tajusin että eihän tässä ole enään kun 12 vk laskettuun :O aika rientää niin hirveen äkkiä..

O&O + pikku jäppinen 28+1 :heart:
 
Mä sain teiltä innostuksen lajitella pieniä vaatteita koon mukaan ja alan pesemään niitä tänään ja ensi viikolla pikku hiljaa. Mietin tosiaan, kun on aika iso riski, ettei tämä vauva ole mahassa syyskuuhun saakka. Ettei jää miehen kontolle sitten viime tingassa. Tuo on mun lempipuuhaa, niin haluan olla itse sitä tekemässä ja se sopii miehellekin :D

pesen kanssa kaikki uudet ja vanhat, vaikka olisi ollut omassakin käytössä vajaa pari vuotta sitten ja käytön jälkeen pesty. Ovat kuitenkin pölyisiä/pussissa ummehtuneen hajuisia jne. Haluan vaan just pestyä uuden vauvan päälle :) Ja kirppikseltä ostetut pesen aina, kun toiset käyttää hajustettuja pesuaineita ja mä en enää tykkää sellaisia haistella. Muutenkaan kun ei tiedä missä ovat pyörineet ja kuinka kauan ennen meille tuloa.

Äitiysavustus tuli rahana n. 3 viikkoa hakemuksen jätöstä. Laitan sen rahan Visalle, jolla tilasin ne sisarusrattaat sieltä Englannista. Sain ne ikään kuin 140€ vielä halvemmalla :D Muutenkin tuli rattaat melkein 300€ halvemmaksi kotiintuotuna Englannista, kun olisin ostanut Suomesta samat rattaat vastaavine lisukkeineen... :O Mielestäni aika iso säästö.... Ainoa huono puoli tuossa on, että takuuhuolto on siellä Englannissa, mutta hyvin näyttää kaikki toimivan. Yhdessä istuinpäällisessä oli kuomusta irronnut mustaa väriä punaiseen, laitoin eilen reklamaation asiasta ja 2h sisällä vastasi, että he laittaa tulemaan kokonaan uuden istuinpehmusteen... :) Hyvää palvelua sanoisin...
Toimitus rattailla: Tilasin lauantaina, maanantaina laittoivat paikallisen kuriirin kyytiin, ke oli Kööpenhaminassa ja perjantaina ne tuotiin meille kotiovelle. Koko ajan pystyin seuraamaan toimitusta netistä heidän antaman koodin perusteella. Vähän sama juttu kuin Suomen Postilla.

Tänään poksui: 29+0 eli 30. raskausviikko korkattu :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Liinukka 81 juuri samanlaisia alavatsa vihlomisia on myös minulla. Tahti hidastunut huomattavasti, kävely on hissukseen menoa.
Hengästyn myös hirveen helposti, mut vähän yritän kuitenkin liikkua kävellen, pyöräilyn lopetin koska sekin supistelua aiheutti ja onhan siinä kaatumisen riskikin.
Ihanaa on kun on viileemmät yöt niin saa kunnolla nukutuksi, hyvän asennon löytäminen vaan välillä tuottaa vaikeuksia.

Huomenna neuvola--> siitä eteenpäin mennäänkin sitte 2 vkon välein neuvolaan, tähän asti ollut pitemmät välit.

Kivoja odottajan kesävaatteita olen minäkin etsiskellyt. Aika huono on valikoima täälläpäin. Vaikka eihän niitä nyt niin paljon tartteis olla mut kuitenkin ovat kivoja päällä kun ei purista. Itse kuitenkin käytän ihan tavallisia paitoja ja tunikoja, housut ja hameet täytyy olla äippämallia :)

29+1
 
Tänään haettiin hoitopöytä/lipasto-yhdistelmä :) pitää vain hioa ja maalata, että stemmaa muiden huonekalujen kanssa. Sitten saa laitella ja lajitella vaatteet + hoitotavarat =)
Mieliteoista , niin mulla oli pakko tietyssä vaiheessa saada etikkasuolakurkkuja ja -punajuuria, olisi niin mieli tehnyt juoda se säilytysliemikin!!
Muuta ihmeellistä ei ole ollut.

Voikukka 28+5
 
Huldis: Mistä tilasit rattaat? Mä oon paljon tilaillu Englannista muutenki, ku tulee lähes aina halvemmaksi kotiinkuljetuksineen päivineen. Oon nyt myös rattaita miettiny, et josko tilaisin sieltä. Turvakaukalokin tuli viikossa ja kotiinkuljetus oli ilmainen. :)
 
Huldis: Mistä tilasit rattaat? Mä oon paljon tilaillu Englannista muutenki, ku tulee lähes aina halvemmaksi kotiinkuljetuksineen päivineen. Oon nyt myös rattaita miettiny, et josko tilaisin sieltä. Turvakaukalokin tuli viikossa ja kotiinkuljetus oli ilmainen. :)
Phil & Teds Vibe V2 Double Pushchair - Phil & Teds - Pushchairs

Tuolta. Tuossa on suoraan linkki tilaamiini rattaisiin :)

Ps. Missä on ilmainen postitus?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä