Syyskuun Sydänkäpyset *kesäkuu*

Oi ihanaa, enää 5 työpäivää ja sitten alkaa kesäloma, joka jatkuu äippälomana!! :cool: Kyllä tätä on niiiiiiin odotettukin jo!

Hienoa, että alkavat isommat supistelut hellittää niiltä, joilla on kriittiset paikat jo olleet.
oiii... äitiyspakkauksia ovat tänään jo jotkut saaneet! :pTahtoo myös! Miltäs ne vaatteet näyttää ihan livenä? vastaavatko netissä olleita kuvia?

Tilailin tässä netistä taas jotain pientä ja tarpeellista (mahdollisesti ainakin) tulevalle Papuselle. Nimittäin merinovillasta tehdyn kapalon. Sellaisen, missä on tarrakiinnitys, jotta olisi helppo käyttää niin mun kuin miehenkin. Tällainen Cocooin kerman värinen kapalo on tulossa ja siihen kuuluu myös tuo pipokin:


Ja tänään saapui postista Mamamiasta tilattu juhlamekko veljen heinäkuisiin häihin. Aika mukavasti vastasi siellä annettu mittataulukko todellisuutta. Uskoisin mekon olevan sopiva vielä tuolloinkin. Siinä on masulle hyvin tilaa ja mukavaa joustavaa kangasta muutenkin. Laitetaan nyt siitäkin tähän kuva, kun nyt innostuin:


Pitäisi varmaan jossain vaiheessa tehdä vähän listaa niistä tavaroista, joita on jo hankittu ja niistä, mitä on aikeissa vielä ennen synnytystä hommata... elokuisten palstalla taisi olla jossain vaiheessa linkki listaan, jossa näkyi, mitä kaikkea olisi mahdollisesti hyvä olla olemassa. Täytyy kaivaa se jostain esille...

(.)vointi ollut nyt suht ok. Maanantaina oli koko päivän oikeastaan supistuksia välillä vähän napakampia ja välillä pelkkää vatsan kovettumista. Eilen särki elokuvissa selkää inhottavasti, että piti koko ajan kiemurrella siinä tuolissa. Muutenkin nyt huomaa, että matalammalla ja kovalla tuolilla istuessa, jotenkin alkaa painamaan mahaa niin, että kun nousee niin alkaa supistaa ja sama pytyltä noustessa :D Turvotuksia ei onneksi vielä havaittavissa, mitä pitemmälle pääsee ilman niitä sen parempi!
 
Moikka mammat!
Kiitoksia tsempeistä kaikille :heart: ja uusille tervetuloa :wave:

Täällä ollaan nyt naistenklinikalla lepäämässä, eivät uskaltaneet enää pitää Lappeenrannassa kun alkoi tilanne huononemaan, kohdunkaulaa oli 6mm jäljellä joten lähettivät eilen ambulanssilla Helsinkiin. Nyt tilanne on taas parempi, ja seuraillaan seuraillaan.. voi tulla pitkä reissu ja muu perhe jäi nyt kotiin oottelemaan :(
tällä hetkellä täysin vuodelevossa, vessassa saa vielä käydä. Vielä ei ole löytynyt mitään tulehdusta tai muuta mikä tän aiheuttaisi mut sitäkin nyt sitten tarkkaillaan koko ajan.

Homman nimihän oli sellainen et harjoitussupistuksia on ollut jonkin verran ja sellaista
paineentunnetta, mut ei mitään kivuliasta eikä säännöllisiä eikä mitään, menin perus neuvolalääkärikäynnille ja nyt sillä reissulla olen, että tää tuli nyt aivan puun takaa :confused: sunnuntaina kävin viel lenkillä ja maanantaina olinkin vuodepotilas!


Lastenlääkärin kanssa juttelin ja hän sanoi että näillä viikoilla (27+) ennuste on jo hyvä, joten ei kukaan nyt ole vielä missään hengenhädässä, joten yritän olla rauhallisin mielin.

Muoks* tosiaan tipassa nyt olen ja supistukset yritetään lopettaa, et vielä sais kuitenkii vähän aikaa vauva pysytellä mahassa, ellei nyt mitään infektiota tai muuta ilmene.

Sen verran ehdin lueskella nyt teidän muiden juttuja et tuosta vierihoidosta itsellä sellainen kokemus esikoisen synnyttyä, pyysin hoitajilta et ottais vauvan alkuyöksi kansliaan et saan huilata kun ei ollut tullut edellisenä yönä nukuttua.. ottivat kyllä mielellään vaikka oli kiire jne mutta että saa äiti levätä.
Siinä kävi kumminkin silleen et en osannut nukkua ollenkaan kun vauva vietiin pois, kun tuntu vaan et jotain tärkeetä puuttuu :) ja kun tulivat neljän tunnin päästä kyselemään että jos syöttäisin välilä, niin sanoin et vauva voiskin jäädä tänne. Sen jälkeen nukuin kuin tukki ja vauva ei lähtenyt enää kertaakaan mihinkään :)

Yritän päästä taas jutuista lisää kärryille kunhan ajatus alkaa vähän luistaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Miau!lle kovasti tsemppiä lepäilyyn ja kovasti peukutuksia, että vauva pysyy masussa vielä useamman viikon kasvamassa! Hyvä kuitnekin että pääsit Naikkarille, jossa on vieressä todella hyvä keskoshoito, jos vaikka syntyykin lähiviikkoina.
 
Talvicci: no onpas kivaa kirjoittelua ja taitaa pikkasen olla provoa joukossa... :kieh: Jätän tollaset omaan arvoonsa, noin tyhmää tekstiä ei tartte ottaa tosissaan. Toiset ihmiset vaan kestää väsymystä paremmin, itse kun joudun etukäteen jo ottamaan synnytyksen jälkeisen masennuksen huomioon, niin tulee pikkasen eri tavalla mietittyä noita asioita, kuin ihmiset, joita sellanen ei paljon hetkauta... Onneks me saadaan varmaan perhehuone, niin saan itkeä väsymystä ihan rauhassa, ettei tuu kukaan "mamma" kattomaan kieroon, että "toi vaan tekee lapsia, eikä sitten edes jaksa niitä vieressä hoitaa...." :kieh: :kieh: :kieh: :stick:

Ai hyttyset kiusaa vain illalla!? paskanmarjat! nytkin häiritsee koko ajan, ja mä oon sisällä! :kieh: Tänä kesänä on hyttysiä kyllä ihan hulluna! Tästä huolimatta mä en käytä karkotteita, en normaalistikaan, mutta nyt varsinkaan. En tiedä onko noi turvallisempia raskausaikana, mutta kannattaa vertailla: esim Free - uusi hajuton hyttyskarkote näyttäis sopivan koko perheelle, ja tätä olen nähnyt lapsiperheiden suosivan: Autan :: Etusivu . Harmi ettei noi kerro soveltuvuudesta odottaville äideille mitään...

Nessu: tsemppiä rd:n kanssa. :hug: Mä saan nyt pitää mittauksista taukoa, seuraavan kerran mittaan ennen seuraavaa neuvolaa, eli heinäkuun alussa :) Välillä tietty mittailen ihan "huvikseni", että pystyn seuraamaan tilannetta... nyt tulee vähän syötyä löysemmin, kun oli noi ekojen mittausviikkojen tulokset niin hyviä.

Talvicci: niin ja et tosiaan kerjää mitään huomiota tollasella! :hug: Rohkeesti meet vaan pyytämään nyt sitä lähetettä, tai ees että neuvolassa puhuisivat sun kanssa asioista. :hug:

Miau: jaksamista sinne sairaalaan! ja vauvalle vielä vähän malttia :hug:

Eilen kivisti mahaa pitkästä aikaa, no nivuskivut olikin jo vähän helpottanut, eli aina jotain vaivaa pitää olla ;)

Nähdään!
tömpsis ja super 28+0 !
 
Jerika: Joo, vierekkäin istuttavat ovat. Tosin kapeat :)

Miaulle
jaksamisia sängynpohjalle. Peukut pystyssä, että vaavi pysyttelee vielä massussa, mutta onneksi oot jo nyt kohtalaisen hyvillä viikoilla ja hyvässä hoidossa :hug:
 
Moikka!

Marja, ihanaa että pääsit kotiin!

Miau, oikein paljon jaksamista vuodelepoon ja toivon kovasti että vauva pysyy vielä pitkään massussa!

Vierihoidosta: Mulla oli poika koko sairaalassaoloajan(2 pvä) mun luona. Vauva tuli aina mukaan vessaankin jos mies ei ollut paikalla. Suihkussa taisin käydä siten että mies oli vahtimassa vauvaa. Osasto oli täynnä ja hoitajat tosi kiireisiä (siitä jäi todella huonot muistot), kyllä ne varmaan vauvan olisivat ottaneet sinne yöhoitoon ainakin mutta mä en voinut kuvitellakaan antavani lasta niille kun tuntui ettei ne saaneet muutenkaan hommiaan tehtyä. Mulle olis varmasti tehnyt hyvää saada nukkua edes muutama tunti putkeen, ihan oikeesti. Synnytysyön valvoin tietenkin kokonaan ja seuraavana kahtena yönä nukuin ehkä n.2-3 h yö. Koko ajan vaan odotin maanantaita ja että pääsen kotiin (piti odottaa maanantaihin että lastenlääkäri tuli meidän sairaalaan). Öisin vauva itki melkein koko ajan ja jos ei meidän vauva niin joku toinen huoneessa. Yöllä seikkailin vauvan sängyn kanssa pitkin osaston käytäviä ja olin niin poikki....Ihan tosissaan, mulle ois ollut paljon parempi jos olisin ollut kotona miehen kanssa niin olis ollut edes joku auttamassa. Hirveet traumat kyllä jäänyt. No, sai ne multa kyllä sillä osastolla sen mukaista palautettakin sitten myöhemmin kun piti jotain feedback-lappusia täytellä.

Eilen olin siellä ekassa synnytysvalmennuksessa. Porukka tuntui ihan mukavalta. Eilen lääkäri (jolla käyn myös kontrolleissa) piti esitelmän raskaudesta ja synnytyksestä ja kätilö oli myös kertomassa kaikkee. Ensi kerralla on luvassa imetykseen liittyvää juttua ja jotain rentoutumisharjoituksia. Kätilö oli tosi mukava ja tutustutaan varmasti niihin muihinkin neljään kätilöön tässä kesän aikana. Mulla oli ekassa synnytyksessä niin mahtavat kätilöt että mietin aina että voiko niitä parempia olla=) Mutta se kokemus sitten synnytyksen jälkeen osastolla olisi voinut kyllä olla paljon parempi. Tällä kertaa kotoisuutta tuohon synnytykseen tuo kyllä se että tunnen täällä sairaalasta paljon porukkaa koska mieheni on yhdessä johtoasemassa ko.sairaalassa=)

Mua on alkanut nyt kyllä supistella huomattavasti enemmän mitä tähän asti...Inhottavaa. Eilen kävin pojan kanssa vaeltamassa ja iltapäivällä maha oli melkein koko ajan kovana. Joten taitaapi varoitella että pitäs höllätä tahtia. Pitäis vaan osata olla välillä eikä tehdä koko ajan jotakin. No, eilen sain onneksi pestyä vauvan pienimmät vaatteet ja tänään oon silitellyt niitä. Ja nytten pitäis mennä laittamaan kestovaipat kuivumaan!

Ai niin, taidettiin tänään löytää pojalle nimi =) Meillä oli jo yksi nimi mutta ei oikein oltu siitä varmoja kumpikaan ja mies oli tänään ruvennut mietiskelemään nimiä ja niistä yksi tuntuisi hyvin sopivalta!

Mukavaa iltaa kaikille!!!

Casanna 26+4
 
moro mammat!!
on tullu taukoa viime kirjoittelusta, hirveetä kiirettä. ollu tässä 2 viikkoo nyt kesä vieraita ja ei oo ehtiny koneelle oikeen kunnolla asettuu. viime lauantaina poksuttiin 25+0 ja uli huomenna jo 26+0 aika menee nopeaan.

VOIMIA teille joilla kipuja,itsellä on kyllä kans jo aika paljon. ja sit joku oli vuode lepoon joutunut kärsivällisyyttä ja tsemppiä sullekkin.

vauva potkiskelee jo ihan täyttä päätä. alaselkää painaa ja tuntuu inhottavalta kävellä jo pitkiä matkoja. huomenna olisi neuvolan aika. pitää lueskella teidän jutut tuossa kunhan on taas enemmän aikaa. mutta täällä päin kaikki kunnossa.

kaneli ja pieni 25+5
 
Tänne myös saapui äitiyspakkaus tänään. Päätös kelalta tuli 23.5, eli yli kolme viikkoa meni. Riittäähän tuossa esikoistaan odottavalle ihmeteltävää :popcorn:

Maanantaina oli ylimääräinen ultra, istukka oli siirtynyt onneksi ylemmäs, joten toivottavasti tässä nyt sitten ihan alateitse synnytetään. Iivari vastasi hyvin viikkoja, noin kilon painoinen oli. Myös napanuoran virtaus tarkastettiin, hyvä oli. Kohdunsuu oli hyvin kiinni, kohdunkaulaa ei mitattu. Raivotarjonnassa oli pikkuinen silloin ultratessa, mutta nyt taas mielestäni poikittain, kun oikealle satelee potkuja =)
Vähän pisti naurattamaan, kun alakautta ultrasivat sitä istukkaa onko kohdunsuulla, ja sitten toinen lääkäri totesi, että mikäs kummallinen verisuoni muodostuma tuossa on. Heti sen jälkeen alko nauramaan, että sehän on vauvan pää :D Että hyvin on homma hallussa :cool:

Maanantaina vein myös pissanäytteen labraan, jos olisi sattunut se virtsatietulehdus olemaan. Ihan puhdas näyte oli. Joten kaiketi siinä viime näytteessä oli vaan valkovuotoa mukana, mikä sai leukkarit neljälle plussalle.

Nyt viettämään ihanaa aurinkoista kesälomailtaa! Huomenna ajateltiin miehen kanssa mennä katsomaan Yötä, esiintyy tässä paikkakunnalla =) Lämpöisiä ajatuksia etenkin Huldasharks, Miau ja marja, toivottavasti pienet vielä pysyvät mahassa.

Laura ja iivar 28+1
 
Jes, täällä alkoi viikon (ja päivän) pieni kesälomapätkä! Eli huomisen ja ensi viikon saa olla lomalla, tuntuu kyllä niin ihanalta todella stressaavan kevään jälkeen, mitä töissä on ollut. Sitten jaksaa hyvin painaa vielä ne loput viikot töissä ennen äippälomaa. :D

Miau: Tsemppiä ja toivottavasti supistukset loppuvat ja vauva pysyy vielä masussa! Voimia myös muille lepäilijöille!

Mulle myös tuli ilmoitus äitiyspakkauksen saapumisesta tänään, mutta jospa sen sitten huomenna ehtisi hakea, kun on vapaapäivä.

Olot on täällä erinomaiset, joten ei valittamista, kun lomakin tosiaan alkoi. :)

Raisu 28+5
 
Taas verenvuodon takia sairaalareissu. Alkaa kärsivällisyys olla koetuksella... Vauvan painoarvio n. 1200g. Nyt syön Caprilonia sitten pidemmän jakson.

Tilasin viime viikonloppuna Englannista Phil&Teds:in Vibet tuplina :)

Huldis ja pikkusisko 28+4
 
Huldalle voimia ja pikkuiselle malttia :hug: Onneksi on jo noin isokokoinen.

Mä olen järkännyt kaikki vaatteet tänään, vautsi. Mutta onpas paljon 60-62cm vaatteita, siitä pienempiä ja siitä isompia sitten paljon vähemmän. Ja talvihaalareita ei ole kuin noin 70cm koossa, ei kai meidän mukelot vielä sen kokosia ole ens talvena? ja äitiyspakkauksenkin haalari on aika iso, eli joutuuko tässä nyt talvivaateostoksille? :)

voikaa hyvin,
tömpsis ja super 28+0
 
Santtu
Pitääpä käyä lukemassa ajatuksen kanssa tuo sun linkittämä mitäs nyt:in vierihoitoketju :D

tömpsis
Tarkotit vissiin tuon ekan kommentin Santulle vai kellekkä :confused:

Tuosta talvihaalarista... Ei varmaan kannata etukäteen ostaa ku ei voi tietää oikein minkä kokosen tarttee. Meillä esikoinen synty lokakuussa, ekana talvena oli äp:n toppahaalari käytössä.
Seuraavaks talveks ostettiin 86cm haalari (äp:n toppahaalari olis ollu äkkiä rikki :D ja eihän se kosteutta pidä) veikkaan et tuo sopii ehkä vielä alkutalvesta tänäkin vuonna vielä ku oli aika reilun kokonen mitotukseltaan...

heinäneito
Mä mietin esikoisen aikaan et tommonen kapalo olis varmaan rauhottanu vauvaa... Paljonko tommonen maksaa?

Ihana toi mekko! Mulla on kans kahet häät tiedossa heinä- ja elokuussa, jotain pitäs keksiä sinne päälle... Ei vaan kauheesti kehtais laittaa rahaa yhteen mekkoon :kieh:

Hienoa marja että pääsit kotiin :)

Miaulle peukut pystyssä että pikkunen malttas vielä vaikka parikin viikkoa mahassa kasvaa :)

Huldis taas sairaalassa :( Mihin toi sun lääke menee?

Jerika
Juu busseilla kulkiessa varmasti kätevämpi semmoset peräkkäin istuttavat. Jotkut sanoo et noissa z-linessa olis aika pienet tilat, mut se kannattaa varmasti käyä ite jossain kokeilemassa molempia vaunuja ennen ku mitään päättää :)
 
Viimeksi muokattu:
Santtu ....joo niinpä näytti olevan keskustelua mut toi on ihan normaalia:stick:....facebookin "äiti...."sivustoilla oli samaa ja ihan varmasti joka paikas,pitäis kirjoitella suljetussa jotta ei pääsis tuollaset valivalit lukemaan joilla on niin pakko päästä kommentoimaan.Ihmisillä on eri mielipiteet asioista ja kunnioittakaamme niitä...jos kaikilla olis samat niin olis elämä kyl aika tylsääki.mut jos joku on halunnu nostaa tuosta noin ison haloon niin siitä vain....huhhuh...

Heinäneito onpa ihana toi kapalojuttu <3

Miau! jakselemisia sinne osastolle ja koita jaksaa vaakatasossa!peukut pystyssä et kaikki menee hyvin ja vauva vielä pysyis masussa..ja samoja huldikselle!!!:hug:

Tömpsis mie ostin apteekista jotai hajutonta myrkkyä,oli tarjoukses 8,90..ihan hyvää oli,siis karkoitti hyttyset.mut varmaan on tuokin aine!

pissanäyte oli nyt ok,huomenna viljelyn tulokset mut oli protskutki - joten =) tänään pitäny ottaa viel päänsärkyyn paratabsia mut tää on varmaan taas kausi et näitä migreenejä ilmenee,oli sillo alkuviikoilla samaa hommaa,pari vk kesti...kukat laitettu tänään partsille,hieman myöhäs vissii olen mut nyt on hienoo :D
 
talvicci: hupsista :D juuuu Santulle oli se kommentti suunnattu :)

oikeestiko voi jo ekana talvena käyttää yli 70cm haalaria? mä luulin että se hukkuu siihen :D katoin omaa kasvuani neuvolakortista yli 30 vuoden takaa ja mä oon ollu parin kuukauden iässä noin 60cm, eli jos samalla tavalla oma mukula kasvaa niin se olisi vasta ihan keväällä 70cm :confused: Talvihaalarin ostoa tosiaan kannattaa odottaa talveen, mutta ehkä etukäteen pitäisi syksyksi olla jotain lämmintä... Mä meen kanssa katsomaan tuota listaa! Kiitos vinkistä :)

tömpsis ja hyvää yötä Super 28+0
 
Meillä meni äitiyspakkauksen talvihaalari koko ekan talven (2009). Hyvin pärjättiin.. ei mitään ongelmaa :)

Äitiyspakkausta todella saa odotella iteki odotellu jo muutaman viikon että koskahan mahtaa tulla.. toisaalta eipä ole kiire kun ei oo kaapissakaan vielä tilaa tarpeeksi :)

Miau! Sulla on aika rankan olosta tuo.. toivotaan että pikkunen jaksaa vielä köllötellä masussa.. Naistenklinikka on kyllä erittäin hyvä paikka olla. Itse synnytin esikoisen siellä ja hoitajat/kätilöt olivat mukavia jäi todella hyvä kuva siitä paikassta.. lukuunottamatta yhtä yökköä :/

Voi voi Huldis.. Toivottavasti nyt rauhottuis tuo tilanne..

Itse sain myytyä kaikki 3 pakettia esikoisen vaatteita eteenpäin tuossa viikon sisällä ja oli helpotus saada lisää tilaa kellariin ja kaappeihin.. tekemistä toki vielä on..

O&O +pikku jäppinen 27+6 :heart:
 
Olipas miaulle käytyt kurjasta ja Huldikselle taas.

Offia käytetään meillä joka päivä kun täällä mettässä asutaan. Laitan tosin ittelleni aina samaa off kidsiä kun muksuillekin. Muiden kesätuoksu on ehkä Calvin Clain, mutta meillä se on kotimainen off :LOL: Nyt ku käyn pikavisiitin kehäkolmosen sisäpuolella niin pitää muistaa suihkaista jotain muuta korvan taa :D

Vierihoitoketjusta :stick:

Kävin neuvolassakin ja ei mulla mitään myoomaa ole lääkäri totes vaan että kohtu on niin venynyt että lerputtaa :confused: ja vauvan paino 1200 g.

Lerppukohtu ja vauva 28+
 
Mä löysin 56cm ja 68cm reiman toppahaalarit kirppikseltä. Samoin uuden Reiman 56cm syyshaalarin vaaleanpunasen:)

Täällä rauhallista supistusten osalta ja tulin mökille rauhottuun ja pakoon tota järkyttävää siivoa:(

Tsemppiä meidän makaajille. Jännitetään, synnyttääkö joku kauheesti etuajassa, vai istutaanko sitä käynnistyksessä syksyllä:)
 
tömpsis
Juu toki meillä alussa oli käytössä 62cm (?) henkkamaukan karhupuku ja sen jälkeen tais olla 62/68cm kokonen toppahaalari käytössä ennen ku siirryttiin äp:n haalariin.
Musta se äp:n haalari oli 2009 vähän isompi käsittääkseni ku mitä nyt uudessa tän vuoden paketissa. Sillon tais olla kokoa 68-80cm.
Pitäs melkein kattella jotain muuta toppahaalaria vauvalle ku tuo mikä esikoisella oli niin oli jotenki hankala pukea ja käden/jalantiet oli ahtaat...



Tänään mennään taas uusilla viikoilla!
Vau:n mukaan vauvalla painoa nyt 900g ja pituutta 31cm :)

Talvicci ja Torsti rv.26+0 :heart:
 
Huhhuh, on mullaki TAAS jääny kirjottelut vähälle, kun en jouda kauheesti koneella olemaankaan. Nuo kaks termiittiä vie kyllä ajan niin hyvin ettei oikeen mitään omaa ehdi tekemään. :D

Täällä kaikki muuten hyvin, mutta yöt on yhtä tuskaa, kyljen kääntäminen tapahtuu aina itkun säestämänä kun ei muuten pysty kun sattuu niin paljon. Viime yönä jäi kyljen kääntö kokonaan kun en pystynyt. Ja nyt on alkanu ihmeelliset napakivut, mitä ihmettä ne vois olla?? :O Koskaan ennen ei ole ollut.

Neuvolalääkärillä kävin viime viikolla ja kaikki oli hyvin, kohdunkaulaa n. 3cm jäljellä ja kohdunsuu takana ja kiintee, eli ei oo mun suppailut saanu mitään aikaseksi - vielä. Sokerirasitusta joutunut kaksi kertaa siirtämään mutta nyt ensi viikolla just ennen juhannusta käyn sitten sielläkin. Jospa kaikki olisi ok.

:hug: kaikille jotka tarvitsee!!!!!

Jave + Jalmari 26+5
 
Talvicci kapalo oli nyt bebesillä tarjouksessa -10% 44,91e. Värivaihtoehtoina oli vaalean sininen, vaalena punainen, sellanen kaakaon ruskea ja tuo luonnonvalkoinen. Meillä, kun ei ole tiedossa, kumpi on tulossa niin otin sitten tuon valkoisen. Tuo kkun tulee sitten heti käyttöön, jos sille tarvetta on.

Ja tuo mekko maksoi 67e. Nyt kun tilasi, ei mennyt postikuluja ollenkaan päälle. Meilläkin itseasiassa kahdet häät tulossa, mutta lähinnä noita veljen häitä varten tuon tilasin, siellä kun tahtoo olla kuitenkin ihan juhlavaatteissa. Toisiin kelpaisi hyvin joku tunika + legginsit yhdistelmäkin.

Ja kiitokset vaan tuosta listavinkistä. Kaivoinkin sen itse jo eilen elokuisten pinosta myös. Voisihan sen liittää tänne pinoonkin...

Heinäneito ja Papunen 29+2
 
Laitetaan nyt tännekin siis näytille...

Kaikki tavarat ei varmaankaan oo tarpeellisia kaikille mut tuosta listasta voi ottaa vähän mallia mitä ite kukakin voi hankkia...
Vauvaa varten...

*Vaatteita
Kietasupaitoja/bodyja, bodyja, puolipotkareita, potkupukuja, vetoketjullisia haalareita
*Haalari
*Myssyjä,hattuja
*Lapasia
*Töppösiä jalkoihin

*Pussilakanoita
*Aluslakanoita
*Muovifrotee-alustoja sängyn suojaksi
*Peittoja, kankaita
*Harsoja
*Kylpypyyhkeitä, pyllypyyhkeitä

*Pinnasänky
*Patja pinnasänkyyn
*Petauspatja (jos haluaa käyttää )
*Reunapehmusteen pinnasänkyyn

*Vanna/amme
*Jalat vannaan/ammeeseen (säästää selkää)
*Hoitopöytä tai muu alusta (ei välttämätön)

*Vaunut
*Turvakaukalo
*Sitteri (käyttöä esim. ruoanteon aikana)
*Itkuhälytin (ei välttämätön)
*Kantoreppu tai -liina (sylissäkin voi kantaa)

*Suolatippoja (0,9%) (saa tehtyä itsekin)
*"Nenäimuri" rään imemistä varten
*Kynsisakset (tulee äp:ssä )
*Kylpylämpömittari (tulee äp:ssä )
*Pehmeä hiusharja (tulee äp:ssä )
*Kuumemittari (tavallinen, digitaalinen. Korvakuumemittari on hyvin epäluotettava, koska korvakäytävä on niin pieni)
*Tuttipullojen sterilisointilaite ja -lämmitin (kiehuva vesi ajaa saman asian)
*Hörpytysmuki (jos ei käytä tuttipulloa) Tavallinen muki käy vallan mainiosti
*Särkylääkettä (vasta 3 kk täyttäneille jos sitä annetaan lapselle)
*Tuttipulloja pari (varalta)
*Tuttipullon imuosia pari-kolme erilaista
*Tutteja (jos käyttää )
*Pari purkkia äidin maidon korviketta hätävaralle (mutta vain pari, jottei jää käyttämättä

*Kylpyöljyä
*Vanupuikkoja, -lappuja
*Puhdistuslappuja /-liinoja (ei aina tarvitse pestä pyllyä)
*Vaippoja
*Talkki (perunajauhot ovat todella hyviä tähän tarkoitukseen)
*Perusvoidetta. (tulee äp:ssä).
*Bebanthen-voide (ärtyneeseen pyllyyn, rinnanpäihin yms.)
*Sinkkivoide (vaippaihottumaan) Kaikki ei tarvitse ollenkaan. Pärjää Bepanthinella tai peruvoiteella
*D-tipat (saa mahdollisesti neuvolasta) Ehtii ostaa vauvan syntymän jälkeenkin
*Rela-maitohappobakteeritipat
*Dysflatyl-tipat tai Cuplaton (masuvaivoihin jos masussa kuplii)

Sekä myös ittelle:

*Jättirättejä!!!
*Imetysliivit (normaalitkin liivit voivat riittää, jos on irroitettava olkain)
*Liivinsuojia (kerta tai kestokäyttösiä)
*Imetystyyny (tai iso tyyny)
*Maidonkerääjä (jos maitoa tulee runsaasti)
*Rintapumppu (tai käsinlypsyohjeet)
*Rintakumit (ei suositella) On kuitenkin vauvakohtaista
*Lampaanvillavoidetta tai bepanthenia (nänneihin)
*Ceridal lipolotion (moneen tarkoitukseen, mm. nänneihin, liukuvoiteeksi, vauvan pään karstaan jne)
*Movicol-jauhe (jos väliliha leikattu, voi helpottaa ulostamista yms)
*Liukuvoide (tulee äp:ssä )
*Särkylääkettä (parasetamol-pohjainen)
*Kaalia (kauli lehti rikki ja laita rintaliiveihin jos kipua)
*Pakastimeen valmiita ruoka-annoksia äidille ja isälle

Synnärille mukaan:

Ittelle:
*Neuvolakortti!!!
*Hammasharja+tahna
*Hiusharja+kampa
*Pesuaineet
*Kosteusvoidetta
*Deodorantti
*Kännykän laturi
*Kamera+laturi ja riittävän iso muistikortti

*Kirja, ristikoita, käsitöitä tms. ajanvietettä (kaiken varalta jos tarvetta)
*Urheilujuomia tms.?
*Jotain syötävää...Hedelmiä yms.

*Liivinsuojia
*Kotiinlähtöä varten vaatteet...

Ja vauvalle kotiin lähtöpäivää varten:

*Body
*Puolipotkarit
*Haalari
*Myssy,töppöset ja lapaset
*Peitto tai viltti matkalle (varalta)

*Turvakaukalo
 

Yhteistyössä