Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

Heippa taas! :)

Kurjaa kun toiset ei saa nukuttua - tai no en minäkään öisin saa, mutta saan nukkua sit päivisin niin jaksan :) Jaksamisia teille ja koittakaa saada levätä edes jossain välissä! :hug:

Viime yönä nimesin Superin VilliPerunaksi kun potki itseään nahasta läpi... AUTS! Muutenkin tuli sellanen olo, että se siellä pakkaa jo tavaroitaan... kääk. Nyt pitäis meikäläisen päästä äkkiä laittamaan kaikki valmiiks... lattiaremppa jää tekemättä, mutta eihän tuo vauva paljaalla lattialla konttaile vielä pitkään aikaan, joten olkoot karmea lattia siihen asti, omaa silmää se vaan häiritsee... ja tietty vieraita... :whistle:

Karmee turvotus on iskenyt yhtäkkiä - tuleekohan tästä nyt raskausmyrkytys? Vai oiskohan se ihan normaalia näillä viikoilla? Aamusin ei sormet toimi vaan ne pitää "jumpata" auki, ja niveliä särkee. Jalat on kanssa ihan turvoksissa, äh. Ja naama on ihan pottu. Saas nähä paljonko on paino tällä kertaa noussu neuvolassa...

Nimi: meillä on ollu nimi jo vuosia valmiina pojalle - sinne väliin tosin on nyt ängetty toinen toinen nimi. Mutta tytölle ei ole nimeä, eikä varmaan ikinä tulekaan, joko järjestän naamakirjassa kilpailun nimestä tai sitten tyttöparka on vaan Nimetön... :p
Kriteerejä nimelle on, että pitää olla suomalainen, ei mikään väkisin väännetty erikoisuus... ja ettei siitä heti väännetä jotain lempinimeä - jos Elinaa kutsutaan syntymästä asti aina Elluksi niin miksei sit anneta suoraan sitä Ellua nimeks, siis esimerkkinä. Me ei ikinä päästä yhteisymmärrykseen tosta nimestä, mä kelpuutan monta, mut mies inhoo niitä ja toisinpäin. Ja miks lähes jokaisesta nätistä tytönnimestä tulee joku idiootti entinen luokkakaveri mieleen tai jotain :LOL:

Lunea: mulla on katottuna pitkähihainen body, puolipotkarit (onko ne puolipotkarit sellaset haalarit ilman hihoja?) ja paita ja vähän paksummat housut. En tiedä montako vaatekertaa pieni tarvii... ja sitten nallehaalari päälle. :) Niin ja varmaan kaks pientä myssyä mukaan, äippäpakkauksen tumput tai itseneulomat, sekä villasukat jalkaan. Noista voi sit karsia jos on kuuma, aattelin kysellä sit laitoksella, et mitä ne fiksummat on mieltä :p

nyt vois taas lähteä ripustamaan pyykkiä.
Voikaa hyvin!
tömpsis ja super-villiperuna 36+4
 
Heippa Syyskuiset!

Täällä olisi vielä yksi mukaantulija jos se suinkin teille sopii :) Olen seuraillut palstaa jo hyvin alkuraskaudesta asti, mutta nyt ensimmäisen äityislomapäivän kunniaksi ajattelin, että nyt olisi hyvää aikaa myös osallistua keskusteluihin. Olen 27-vuotias ja odotamme esikoista. Sukupuolen pitäisi olla tyttö ja la on 22.9.

Onnittelut omasta puolestani niille, ketkä oman käärön ovat jo saaneet ja tsemppiä muille viimeisiin viikkoihin. Itsellä raskaus on ollut suhteellisen helppo. Painoa on tullut jo kiitettävät 16 kiloa ja vasta nyt viimeisen viikon ajan on raskaus alkanut olla jo vähän vaivaksi selkäkipujen ja supisteluiden vuoksi. Tulen vaikkapa myöhemmin ottamaan osaa aiempiin juttuihin.

Mukavaa päivää kaikille

Sabrin ja Pieni (34+4)
 
  • Tykkää
Reactions: JiiMii82
Alkuperäinen kirjoittaja tömpsis;24409720:
... puolipotkarit (onko ne puolipotkarit sellaset haalarit ilman hihoja?)
Puolipotkarit on vähän kuin sukkahousut. Lei vyötäröstä alaspäin olevat, terälliset (sukkaosalliset) housut. Potkarit sitten taas ovat muuten samanlaiset, mutta tulevat ylös asti, hartioiden päältä kiinni neppareilla tai napeilla.

Ja terättömäthän ei ole potkareita :D ne on vaan housuja ja haalarihousuja ;)

ei sillä että mitnekään tarkkaa olisi ;)
 
Lista päivitetty, tervetuloa mukaan Sabrin :)

Mulla on aamuisin sormet ihan tunnottomat ja taipumattomat, kovin turvonneilta eivät kyllä näytä. Ja enimmäkseen koskee oikeaa kättä, jonka päällä en edes nuku. Kovasti vihloo kävellessä ja todella hitaaksi onkin liikkuminen tullut. Kävelyllä silti käyn joka päivä.
Loppuviikosta olisi synnytystapa-arvio, saa nähdä tuleeko siitä hullua hurskaammaksi :)

M :heart: 35+3
 
Mulle sano lääkäri kans että 3x2 päivässä eli 3g yhteensä on maksimi.

Täällä neiti taas käänty perätilaan näköjään...meinaa siis, että joudun varmaan ronkittavaksi...toivottavasti kiepsahtais ennen ensvkoa oikeinpäin...

Mulla limatulppa on kaikista lapsista tullut siinä vaiheessa kun ovat käynnistyneet ja supistuksia tullut...eli vähän ennen syntymiä...Ennakkoon ei ole tullut kenestäkään..tosin käynnistykset on aloitettu etuajassa:)
 
R-M
Täällä alko jännittää synnytys ihan kunnolla...
Viime yönä kaveri sai vauvan, painoarvio pojasta oli viime torstain yliaikaistarkastuksessa muistaakseni 3,9kg mutta semmonen 5,3kg 55cm mötkäle sieltä sitten synty loppujenlopuks sektiolla! Eikä muutenkaan mennyt synnytys kuten elokuvissa. Lapsivettäkin oli ollu ihan super iso määrä, vaikka tarkastuksessa oli taidettu sanoa että on hieman runsaammin ku normaalisti. Nyt sitten mietityttää kovin, että minkä kokonen pötkö meille on tulossa, kun minkäänlaista painoarviota ei olla saatu ja voiko siihenkään sitten yhtikäs luottaa jos semmonen saadaan... :S
Niin ja toisekseen mies sai nyt töitä vähän kauempaa, eli ylihuomisesta syyskuun loppuun se ajelee joka päivä tonne vajaan 130kilsan päähän töihin tekee kymmenen tuntisia päiviä (+ yli 3h työmatkat päivittäin, eli hyvästi yhteinen aika...). Jännitän nyt sitten sitä, että jos synnytys alkaakin ihan yhtäkkiä kun mies on töissä tai jos vaikka yöllä alkaa supistelemaan niin uskaltaako miestä päästää aamuyöllä töihin... Ja kun vielä työkaverin kyydillä kulkee, niin ei oo (omaa) autoa millä lähtee sieltä sitten kiireenvilkkaa ajelee kun lähtö tulee.. Niin ja sitten vielä se, ettei luultavammin voi pitää isyyslomaa ainakaan "viikkotolkulla" sitten ku tuo on tommonen "keikkatyö", sillä siis on muualla vakiduuni mutta nyt lomautuksella sieltä. Eli mä olen alusta asti yksin tosi paljon vauvan kanssa, riippuu nyt kyllä siitä että millon syntyy että kauan sillä ois tuota pestiä ylipäätään jäljellä.

Mä ku olin tähän asti niin ilonen siitä etten jännittäny yhtään synnytystä ja nyt sit ahdistaa... Huomenna on onneks neuvola niin voi siellä puhuu tästä, jos vaikka helpottais vähän. ÄÄÄÄÄÄÄH! : /

R-M & Eemeli 37+0 POKS JA TÄYSIAIKAISIA OLLAAN! :heart:
 
R-M: voi ku kurjaa tollanen työmatka! :( Joutuu taksilla tulemaan kotiin jos alat synnyttää kesken työpäivän tms. Ja pitkät työpäivät on muutenki tosi kurja viettää yksin kotona. Tsemppiä :hug:
Ja mä oon kuullu niin paljon noita pieleen menneitä kokoarvioita, etten niihin paljon luottais kuitenkaan :D Mä sain pelkopolilla arvion 2100g eli olis noin 3600g syntyessään, mutta miten toi ultra sen laskee? Kun pää oli paljon isompi kuin viikot, laskeeko se niistä mittauksista jonku keskiarvon? En tiedä sanooko neuvolassa kukaan mitään kokoarvioita meille :confused:

Parasetamol: ei oo kauheen fiksua, ettei sitä enempää kerrota sitä ylärajaa - monet kun ottaa lääkettä paketista sillä mentaliteetilla, että "noi nyt vaan on suosituksia" ja varsinkin kun buranat jne ei auta niillä annoksilla juurikaan, tai riippuu tietty henkilöstä ja vaivasta. Kyllä parasetamolin kohdalla pitäis toi maksatoksisuus kertoa ihan tosissaan....

Santtu: no niinpä tietenkin! :D Mä taisin jotenkin miettiä potkupukua, tai jotain koko haalaria ja sit menin ihan sekasin :D Eli potkuhousut on terälliset, ja puolikkaat on tietty puolikkaat terälliset :D ja housut on housut :D Kiitti :) Ihana kysellä typeriä... :whistle:

Kukas käyttäis harsoja vaipoissa? Kun nyt kerta kyselen typeriä niin jatketaan: onko parempi laittaa vaippaan tollanen paksumman olonen harso, joka on vähän karhea vai silee ja ohut? Eikös sileellä ois kivempi sit nassua pyyhkiä? Ja vaippaan tulee ehkä kuitenkin joku kuivaliina tms vielä ihoa vasten... No, huomasin, et noi karheemmat ei oo sit neliöitä, eli taittelun kannalta noi ohuemmat ois parempia...

Tervetuloa mukaan Sabrin! :)

nyt villiperuna ja kasvualusta menevät päikkäreille, heippa! :)
 
Mulla on nyt ekaa kertaa pissassa valkuainen 1+. Ei turvotuksia, eikä verenpainekaan koholla. No tilannetta seurataan.. Ei kai se noin pieni määrä vielä mitään meinaa, ainakin terkkarin mielestä? Huomenna soitan uudelleen, näyte mennyt bakteeriviljelyyn.

37+2
 
Harsovaippoja käytetään ainakin meillä. Tykkään eniten käytössä ohuista harsoista, miellyttävämpi taitella. Oon taitellu aina imun sinne sisään, sit kerttiskuivaliinan ihoa vasten ja lopuksi kuorivaipan päälle. Pukluharsot värjäsin ihan pesukoneväreillä kirkkaan värisiksi, niin sitten tietää pyykkiä narulta hakiessaankin, että mitkä on vaippaharsoja ja mitkä taas pulausharsoja. (Samoin mies erottaa ne helposti toisistaan). Vaippaharsoja oon aina aiemmin taitelu ison kasan jo valmiiks, niin on sitten kätevä vaihtaa. Imuna mulla on ollu yleensä joku vanhasta pyyhkeestä ommeltu imu. Niin ja kerttiskuivaliinoista oon tykänny siks, että niiden kanssa voi ainakin huoletta laittaa talkkia.
 
Viimeksi muokattu:
Jääny mulla kirjoittelu täällä kokonaan kun ollut niin paljon tekemistä :D

Noh, täällä mennään viikoilla 37+4 ja painoarvio oli 3850g.. Huh huh! Perjantaina aloitetaan mahdollisesti käynnistys, kyllä jännittää! :)

Sokerihamsteri ja Napero 37+4
 
Ainiin! Täällä kun on ollut puhetta tuosta painonnoususta raskauden aikana, täällä kiloja kertynyt tällä hetkellä 35! :D Älytöntä, mutta suurin osa johtuu vaan tästä järjettömästä turvotuksesta. Nooh, synnytyksen jälkeen koluamaan kaikki zumbat läpi nii eiköhän se siittä taas... :rolleyes:
 
santtu: mie kärsin myös kauheista selkäkivuista ja mulla samanlainen selän asento, kun sulla! Aiheuttaako sulla myös yläselkäkipua? Mulla väliin on koko selkä tosi kipeä ja säteilee myäs jalkoihin, käsiin ja jopa päähän, mulla todettu joskus skolioosi ja jännitysniska! Tsemppiä sulle kipuihin!

Tervetuloa Sabrin!
 
santtu: mie kärsin myös kauheista selkäkivuista ja mulla samanlainen selän asento, kun sulla! Aiheuttaako sulla myös yläselkäkipua? Mulla väliin on koko selkä tosi kipeä ja säteilee myäs jalkoihin, käsiin ja jopa päähän, mulla todettu joskus skolioosi ja jännitysniska! Tsemppiä sulle kipuihin!
Mulla siis nimenomaan se pahin on tossa yläselässä, hivenen lapaluiden alapuolella. Hieroessa huomaa, että selkärangan molemmin puolin on aivan jumissa ihan ylhäältä tohon vyötäröön asti ja sitten alaselkä onkin kipeä liitoskivuista. Että "onnellista loppuodotusta" ;) Mä niiiiiiin odotan että pääsen tästä painavasta mahasta eroon!

Niin ja kädet tosiana on voimattomat ja hivenen puutuneen oloiset, jalat on aivan jumissa myös vaikak venyttelen monta kertaa päivässä. Panadol vie onneksi pääkivun pois ;)

Tsemppiä myös sinne kipujen kanssa!
 
Tervetuloa Sabrin mukaan!

äippäliini-82 mulla oli viimeks myös valkuainen 1 + ja lääkäri sano että 1+ ei haittaa mutta jos menee jo 2+ puolelle niin sitte tarkkaillaan ku sitten saattaa olla oire raskausmyrkytyksestä.

Painoa tullut 10 kg koko raskauden aikana..

Eipä sen kummempia tällä kertaa..

O&O + pikku jäppinen 36+2
 
Valkuainen on ollu täälläki plussalla muutamaan otteeseen mut mitää ei ole sit viljelys ollu et valkovuodosta johtuvaa ollu,hyvähän tuo on aina sit kuite tarkistaa niilläki =)

tuttu sai lapsen toissapvnä,lasketu aika oli joskus syyskuun puolivälin aikoihin/jälkeen...kyllä pisti miettiin että voi se lähtö olla edessä millo vaan!mie niin toivoisin et täs parin vkn aikana tää päättäs tulla ulos,mut aina saa toivoo...

sabrin tervetuloa!!

Leosta ei ole kuulunu piiiiiiitkään aikaan mitään,toivottavasti kaikki on hyvin hänellä ja vauvalla!!!!!

( . )Vauva kairaa iitteensä taas kivasti tuonne alakertaan,ei kivasti sattuu ku oikee pyörittää päättään tuolla...supistuksia tulee taas välillä mutta ei säännöllisiä ja yölläki muutamaan otteeseen herään supistuksiin,sillo ku oikee napakoita..mut nyt kattoon lohikeittoa mitä se sanoo,NAM =P


jiimii&poju 37+1,eilen siis poksuttiin täysiaikaisiksi!
 
Kolmas päivä piikitystä takana...Huomenna tulokset verikokeista. Muuten on olo kuin normaalisti, mutta keuhkojen ärsytys on pahempi kuin eilen. Hengitys ja puhuminen ärsyttää ja se saa yskimään.

No, huomenna mennäänkin sitten taas sairaalareissulle, kun on painoarvioultra. Saa nähdä kehtaavatko kattoa sukupuolta ja mikä on kohdunkaulan tilanne. Kun tiedän sen olevan kyllä jo lähes hävinnyt ja pehmeä ja hieman auki. Suppareita tulee keskimäärin yks/h vaikkei mitään tekisikään ja siihen päälle ne jotka tulee kun vaihtaa asentoa, nousee pystyyn ja kantaa jotain painavaa.

Limatulpasta: Esikoisesta ei tainnut mennä kun vasta synnärillä vesien kanssa pöydälle, joten ei mitään tietoa. Tokasta tais tulla viikon verran pikkuhiljaa, mutta syntymään ei kuitenkaan lähtenyt ennen käynnistystä mikä oli ehkä viikon päästä vasta ja kuopuksesta tais olla aika sama juttu. Kirkasta limaa ja veriviiruja tuli toista viikkoa, mutta synnäristä ei ollut tietoakaan. Kun joskus on sanottu, että limatulpan irtoamisesta synnytys käynnistyis parin päivän sisällä, niin juu ei todellakaan...Voi käynnistyä sitten tasan ihan millon vaan. Ite en siis ainakaan tuohon luota yhtään. Ei auta kuin odotella...plääh.

Sabrin, tervetuloa ja onnea tyttölupauksesta! Aika normaalin painon oot kerryttäny ensisynnyttäjälle. Itsellä tuli samanverran, nyt taas kun lähtöpaino oli jo enemmän niin kiloja on tullut siinä mielessä samanverran, että painan nyt saman verran kuin kaikista aiemmin näillä viikoilla :)

Proteiinit:Yksi plussa tulee helposti jo pelkästä valkovuodosta, jota tulee todella helposti näytteeseen mukaan jo siitä, että joutuu tikistelemään pissaa ulos. Mulla oli kans kun olin just ennen käyny vessassa ennen neuvolakäyntiä niin meillä ollaan nyt tehty niin, että kun jos on aamukäynti niin ovat antaneet purkin kotiin, että ei tarvitse kärvistellä aamupissiä neuvolaan asti ja on pysyny ihan puhtaana.
Ja kunhan pysyy alle 0,7g/l niin ei ole huolen häivää, varsinkaan jos siihen samaan ei liity parin kymmenyksen verenpaineen nousua ja kovaa turvotusta.

Sokerihamsteri, oot valinnu huonoa onnea tuovan nicin, kun painoa kertyny noin paljon ;) . Eikö sulla paikat sano moisesta painon noususta mitään? Mä kun en taho päästä omin avuin ylös lattialta tän ylimääräsen 6kilon kanssa...Joo, on viime vuos tullu jumpattua ja liikuttua vähän huonosti, ettei ehkä ihme ettei ole enää lihaksia kannattelemassa. Tsemppiä vikoihin viikkoihin!

R-M onnittelut täysiaikaisuudesta! Täällä vielä pari päivää siihen ja malttamattomana odotan jo! Mua on kans alkanu jännittää synnäri! Kun ei tässä nyt enää ole kovin kauaa! Ja mulla on vaan yhestä synnäristä kokemusta joka olis lähteny käyntiin itsestään ja seki oli melko kauhuleffa...Onko mies kotona kun syntyy? Millon pitää lähtee laitokselle? Kahesta vikasta oon lähteny laitokselle kun on sovittu, että joo tulkaa sitten huomen aamulla kaheksaks... :O . Ja on uus sairaalakin, jossa en ole käynyt kuin tutustumassa synnäriin! Aaapuuuva!

( . ): Täällä myös melkoinen vatkulikone masussa! Eilen taas ilmeisesti nosti päänsä pois lantiosta, kun maha nousi taas ihan ylös, pylly kiinni takas rintalastaan ja pää taisi tuntua nivusessa! Onneksi huomenna selviää asento ja paino ja ehkä jopa sukupuoli...? Ja tosiaan se kohdunkaulan tila. Mies lähtee ulkomaan reissuun huomenna ja on kaks päivää ennen laskettua aikaa seminaarissa 3tunnin ajomatkan päässä ja reissu kestää pari päivää ainaki. Sanoin kyllä, että voi melkein unohtaa sen tai sit mä lähen mukaan ja synnytän matkalla ;) .
Onneksi juttelin eilen naapurin kanssa ja lupasi ottaa lapset hoitoon ja/tai vielä mut laitokselle jos tulee siihen tarve. IIISO kivi putos sydämeltä! Nyt kai pitäis valmistella vauvan kamat loppuun, että olis sänky yms. valmiina kun syntyy...Ai miten niin viime tinkaan? No, vaunut sentään tuli tänään kasattua, tosin en tajuu miten sen pehmeen kopan saa sinne ratasosaan ilman, että irrottaa turvakaaren, eikä ohjeissa ollu siitä mitään! Kun on jotenki irti ruuvattava sen turvakaari...hmmm...

Hassel & Tepsukka 36+3 (vielä/enää 4päivää täysaikaisuuteen)
 
Santtu: eikö sulla mikään jumppa auta tohon selkään? :( :hug:

Carlotta: miten sä oot ne taitellu? Mä äsken kokeilin vähän taitella niitä, mutta aika paksuja paketteja niistä tulee, vaikka pelkän harson vasta laitoin kuoren sisään. Eikö kuivaliinojen kanssa saa käyttää talkkia, apua, en oo ikinä kuullukaan. No ei meillä talkkia kyllä vielä olekaan :D Mä meinaan merkata kanssa erikseen noi harsot, ensin vaan pitäisi päättää että mitkä on vaippakäytössä ja mitkä muita.

muoks: hassel: toi oo viimetinkaa nähnytkään.... :whistle: nimim. tömpsis 36+4 ja vasta pinnasänky kasassa ja osa vaatteista pestynä................
 
Viimeksi muokattu:
Tömpsis Istuvampi vauvakolmio Tolla ohjeella oon taitellu, en oo koskaan ees tajunnu, et sen vois tehdä muutenkin. :ashamed: Tossa kohdassa kuusi kun rullataan tota pötköä, oon rullannu sinne sisään sen imun jos on tuntunu siltä, tosin pienellä kun vaihtaa usein niin kannattaa ihan kokeilla onko tarvetta. Talkkia ei saa käyttää kestojen kanssa, ainakaan fleecen kun sen huokoset jotenkin tukkiutuu. Pääsääntösesti talkissa on sama kun jauhemaisissa pesuaineissa, ettei saa käyttää kestoissa, kun vaipat menee pilalle eli siis menettää imukykynsä. En kyllä usko että pätee harsoihin, tai ainakin oon ihan normisti laittanu talkkia harsovaipan kanssa. Niin ja mitään neppejä en oo koskaan käyttäny, kun ton vaipan taittaa vauvan ympäri napakasti ja sit kuori päälle, niin on pitäny ihan hyvin.

p.s. Noilla sivuilla oli tosi monta taitteluohjetta...

p.p.s. Ehkä Leo on vaan vauvahuumassa unohtanu palstailun. Toivottavasti ainakin.
 
Viimeksi muokattu:
Ensinnäkin kiitos Carlotalle harsovinkeistä! Mulla on tarkoituksena kokeilla noita harso+kuori-vaippoja myös. Meinaan tilata pari niitä muovisia "näpsyjä" joilla sen taitellun harson saa kiinnitettyä kasaan.

Limatulpasta Mulla tuli limatulppaa vasta kun cytoteceillä käynnisteltiin ja se oli sellaista ruskehtavaa ja aika vetistä, vähän kuin menkat ihan vikana vuotopäivänä.

Mulla oli tänään naikkarilla synnytystapa-arvio. Oli aivan ihana nuori naislääkäri, tokihan se puhui alatiesynnytyksen puolesta, mutta ei painostanut tai pelotellut. Mulla on siis suunniteltu sektio rv 39+1 elikkä 8.9. torstaina! Huiiiii, enää reilu 3 viikkoa! Olikos Merkkarilla myös leikkauspäivä sovittuna?
Vauvan painoarvio nyt 2,7kg ja arvioitu syntymäpaino 3,4kg eli ei mikään iso vauva. Keskikäyrällä ihan tasan :) Vaikka en mä niin tohon 100% uskaltais luottaa...kyllähän noi ultrat voi tosiaan vääristää mittoja. Mies sai kuvan vauvan "ahterista" kun meni epäilemään sukupuolta :whistle: :LOL: Kyllä siellä edelleen vaan poika majailee ja kivekset on laskeutuneet pusseihin, heh.
Kohdunsuu on sormelle auki, mutta kanavaa jäljellä täydet 4cm. Uskallettiin siis lähteä vielä Flamingon vesipuistoon lilluttelemaan :D
Painoa tullut alusta lähtien yht. 4kg, ensi viikolla neuvola ja nyt siellä sit rallataan viikon välein.

Tervetuloa Sabrin :wave:

Vanhemman lapsen hoito Mun sisko lupasi tulla meille silloin sektiopäivän aamuna ja puuhastella tytön kanssa iltaan asti, kunnes mies tulee kotiin. Sisko myös lupasi pitää nyt puhelimen auki 24/7 jos tuleekin lähtö aikaisemmin, se kun pääsee tänne meille autolla vartissa tarpeen tullen :)

Nimi On päätetty, mutta kirjoitusasu on vielä auki. Laittaakko väliviiva vai ei? Hmmm. Tyttöhän antoi vauvalle joku viikko sitten uuden nimen: VilleLoikka :LOL: taitais tulla maistraatista tuolle ehdotukselle kielteinen päätös? *wirn*

Nyt iltapalalle, mun loppumaton nälkä ei lähde sitten millään!! Edelleen käyn öisin tankkaamassa jugurttia ja tuoremehua :D

miirikki ja pööpö 35+5
 
miirikki Mulla olis pari ylimääräistä näpsyä. Yhden tarviin mutta oli myynnissä vain paketteja :( ELi jos kiinnostaa niin... ;)

tömpsis, selkä on sellaisesta kohdasta kipee ettei saa venytettyä :( Pitäis nojata eteenpäin, jotta saa selän pyöreeksi, mutta maha painaa vastaane ttei pysty :( Alaselkää saan vähän venytettyä, sekä jalkoja.

Esikoisen koulutie on nyt siunattu. Kirkolla oli siis koulutiensä aloittavien yhteis siunaus mehuineen ja pullineen :D Meidän neitiä vana jännitää niin ettei pullaa halunnut :( Oli muuten niin mukava pappi paikalla, että pyydettiin myös vauvaa kastamaan :) Vaikka eihän me mitään päivää tiedetä, mutta antoi tietonsa ja lupasi järjestää että pääsee paikalle :)
 
Santtu, eipä mitiä, hyvä kun voi jotenkin olla "avuksi". Sun selän asento on ku mulla, ja näyttäis samalla tavalla olevan kaikki maha edessä? Eihän sulle kuitenkaan painoa ollut tullut juuri mitään? Mulle sitä on tullut ihan kiitettävästi ainakin varmaan 15kg, tosin nyt se näkyy myös perseessä ja reisissä. Yöh, kauhee kuntojumppa alkaa heti jahka paikat kestää!

Selässä tuntuu kyllä tuo eturepun paino ja esim. yöllä kääntyilyt on aika tuskaisia. Ilman särkylääkettä oon kärvistellyt vielä tyynyt apuna, vaan kohta voi joutua öisin turvautumaan moisiin....

Sabrin, tervetuloa!

Onpas muuten ihana olotila kun muksu tunkee takamustaan rintalastasta läpi, jalat tunkee kylkiluiden väliin ja pää porautuu rakkoon. Siinä sitä tuntee olonsa tosi hyväksi :D Muutenkin mietin juuri, että silloin puolivälissä luuli olevansa jo iso, pah, silloin olis tarvinnu tajuta olevansa se hehkeä ja kaunis ja helposti toimiva odottaja. Nyt on kankea norsu :D
 
Zophie Kiitos kohteliaisuudesta painon suhteen, kyllä sitä on kuitenkin tullut sen 15 kg :D Ja maha on tosiaan kaikki tossa edessä. Jos selkä ei olis notkolla niin takaa ei huomaisi mitään. Mulla muuten zumba ja tanssi levyt/pelit odottamassa että pääsen mahasta eroon ;) Ja lantiohan mull aon levinnyt silleen mahtavasti (jälleen kerran) ettei jalkaan mene kuin venyvät trikoot. Sama juttu ollut aiemmissakin raskauksissa ja takaisin oon päässyt. Molemmissa aiemmissa tullut 18kg painoa, toivottavasti ei mensi pahasti yli tällä kertaa ;)
 
Tömpsis no mutta sulla sentään vauvalle nukkumapaikka ja vaatteita mitä pukea kun syntyy :D . Mä en ole pessy ainuttakaan vauvan tekstiiliä, peitot, lakanat ja kaikki on vielä paketeissa, patja sänkyyn puuttuu ja pinniksestä puuttuu vielä pohja! Eli meillä ilmeisesti nukutaan vaunuissa jos niikseen tulee ;) . Eli vaunut on tosiaan kasattu mutta siitäkin näköjään pitää vielä irrottaa se turvakaari, että saa kopan siihen mihin sitten saa vauvan nukkumaan. Onneks sentään osa vaatteista on kirpparilta ostettu, joten ei ihan pakko pestä, mutta ostin aivan ihanan potkupuvun sairaalasta tulovaatteeks uutena ja se olis pakko pestä ainaki. Mut HEI mä sentään pesin pesukoneen vauvan vaatteiden pesua varten :LOL: . Jotain sentään tehny. Heh, mut kyllähän me vielä ehtitään...eikös juu?

( . ): se on sitten aamulla lääkäri/ultraan. Jänskättää vähän mitä siellä näkyy. Harmi ettei mies pääse, kun joutuu työreissuun lähtemään heti aamusta. Voin sille sitten taruilla mitä vaan sukupuolesta ja painosta...hihihiii.... :)

Hassel ja Tepsukka toivottelee parempia öitä taas kaikille 36+3
 

Yhteistyössä