Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

Ei ole tullut mieheltä ostokieltoa (omiani tuhlaan), mutta varmaan kannattaisi jo höllätä vähän, koska noita vaatteita on suoraan sanottuna jo ihan liikaa! :whistle: Aina vaan löytyy toinen toistaan ihanampia vaatteita. Kaikki tarvikkeet on kyllä jo valmiina vaippoja myöten ja yhdessä hankittu :)

Kastehaalari pitäisi löytää, kun kerta poika tulossa. Mekkoa ei haluta laittaa. Vinkkejä mistä löytyisi kastehaalareita?

Puutuuko muilla kyljellään nukkuessa pakarat? Kamalaa herätä yöllä vessaan, kun sattuu ja hyvä, kun kävelemään pystyy :(

Yhtä helvettiä edelleen tämä eläminen kipeen patin kanssa. Kyljellään täytyy olla lähes 24/7 ja sekin sattuu! Ei auta antibiootit, eikä panadoli. En jaksa enää, kun haluaisin liikkua, istua ja elää ihan normaalisti (tai miten normaalisti sitä voikaan tällä hetkellä elää)!

O&O, meillä sama arvio syntymäpainoksi tuo 3600g, mutta katsotaan, katsotaan ;)

innoM & Pulla 37+1
 
R-M
Meillä ei lasta kasteta niin ei oo tarvinnu kastemekkojuttuja miettiäkään. Toki oon kattellu jo nyt jotain siistiä vaatetta muksulle mitkä päällä on sitten nimiäisissä, mutta en oo viittinyt ostaa kun ei oo tietoa vielä missä vaiheessa pidetään juhlat että minkäkokosta vaatetta sillon on käytössä. Aivan ihania pienen miehen "pukuja" yms tullu vastaan, ja hauskoja semmoset bodyt joissa on kraka painettuna :D

Joku mua varmaan pitää pirttihirmuna... Miestä en oo päästäny ihan jokaiseen kissanristiäiseen ja muutenkin on pitäny vähän "keskustella" jos on ollu lähössä poikien kanssa reissuun. Mutta tähän vaikuttaa hyvinhyvin paljon miehen oma käytös, veti semmoset överit talvella että vieläkin mua melkeen itkettää ku mietin sitä... :( Vähän semmonen "sopimus" meillä ollut, että juoda saa, mutta mun seurassa ei oo kännissä. Että jos reippaammin tahtonu ottaa, niin sitten tehny sen muualla eikä oo kotiinkaan tullu yöllä örveltää. Jos jossain ollaan yhdessä illanvietossa niin minäkin sit viihdyn paljon paremmin ku mies ottaa ihan iisisti.

innoM, mulla puutuu pakarat nukkuessa! Se on kyllä aina niin ärsyttävää kammeta ittensä vessaan, ku pahimmassa tapauksessa pakarat puutunu ja lonkat&jalat muutenkin kipeet, kädet puuduksissa tai muuten ranteet niin kipeät ettei liikutettua niitä saa. :| Taiteileppa siinä ittes sängystä ylös ja vaapu vessaan... Onneks kylppäri on ihan makkarin vieressä.

Tänään meinasin olla todella ahkera ja aikaansaava! Nukuin niin pitkät yöunetkin että nyt luulis jaksavan. :) Mies nous jo joskus yheksän jälkeen ja sitten se tuli tossa puolen kahentoista jälkeen kyselee, että meinaanko kauanki vielä nukkua :D Sillon saa niin mukavasti nukuttua aamusella, kun saa koko sängyn itelleen ja voi vaikka poikittain pötkötellä.

R-M & Eemeli 36+4 :heart:
 
Kastepuku Meillä on ollut suvussa kiertävä, oli esikoisellakin yllä, mutta nyt puku alkaa jo sen verran vanha että päätin tehdä uuden itse. Tuo kiertävä puku on mummoni tekemänä ja yli 50v. vanha, kangas on kulunut todella ohueksi että pelotti ihan silittää jo viime kerralla sitä! Oma puku on työn alla hyvällä mallilla, hihat vaan pitäis ommella kiinni enää! =)

Ostokieltoa vauvan vaatteisiin ei ole, mies luottaa että itse pitäisin järjen päässä :D Paljon on vaatetta, enää ei tarvitse yhtään ennen kuin näkee tuliko sieltä tyttö kuten veikkailtu vai poika. Jos tuleekin poika, niin pääsee ostaa lisää, kun meillä on paljon tyttöjen vaatetta :D

Täällä taas pahoinvointia ollut tänään :( Miksi se ei vois loppua?

Nessu ja pieni 33+1
 
Lueskelemassa käväsin taas :p pitää yritttää ajan kans tulla kirjotteleen taas jossain välis kuulumisia.. yks päivä kirjottelinki pitkät litanniat ja sain poistettua kaiken - ketutus iski ja en jaksanu uudelleen :D

mutta kastemekosta :D mä en halunnu kankaista joten tein itse :D tässä kaks neitiä jo kastettu ja täs kastetaan kolmaskin :)

 
Viimeksi muokattu:
innoM kyllä puutuu pakarat kun nukkuu samalla kyljellä kauan, aina täytyy vaihtaa asentoa ja sehän onkin operaatio.. Vessaan lähteminen on kans aika operaatio, tuntuu että lonkat paukkuu ja rutisee ja jalat on ihan oudot yöaikaan, hyvä jos tolpillaan pysyy: /

Kastemekko meidän pojalle ristiäisiin tulee, sama oli esikoisellakin ja mun 3 nuorimmalla sisaruksella. Täytyy vaan ostaa mekkoon vaaleansininen nauha, tällähetkellä vaaleanpunainen on.

Huomenna poksutaan täysiaikaisuutta!!!
Tänään kahvitellaan viel esikoisen 7 vee juhlia sukulaisten kera!

36+6
 
Moro :)

Tuikku: hieno mekko :) Jos meidän lapsi kastettaisiin niin olisin varmaan itse tehnyt tollasen samantyylisen. Nyt en ole vielä alkanut katsomaan nimiäisiin vaatteita, jännitetään yhä sukupuolta, vaikka ultrassa tyttöä epävarmasti veikattiinkin.

Pirttihirmu: en ole :D Ei ole tarvinnut miehelle mitään sanoa, kun ei tuota ole pitkiin aikoihin viina kiinnostanut ja itekin tajuaa, että pitää olla ajokunnossa, jos lähtö tuleekin yllättäin. (en jaksa käsittää miehiä joiden on vaan pakko saada ottaa viinaa esim. juhannuksena vaikka laskettu aika osuukin siihen lähitienoille :kieh: :kieh: joku järki päähän!)

Ostokielto: ehkä tuolle miehelle vois sellasen asettaa vauvantavaroiden suhteen... ;) No, suurin osa vaatteista me ollaan saatu ilmatteeksi, joten olen saanut ne muutamat ostaa mitkä haluan. Mutta on noita kyllä hirmu määrät, 60-62cm vaatteita on ihan hullut kasat :O Vaippoja hamstraan vielä lisää, niitäkin alkaa olemaan aika paljon, mutta ei silti tarpeeksi ;)

Yöllä vessaan:
on vaikea nousta toiselta kyljeltä juu vaikkei paikat ookaan erityisen puutuneet. Mutta kun rakko on täynnä ja siitä sitten pinnistää ittensä ylös niin saa nähdä koska käy vahinko.... kyllä se välillä niin kipeää rakkoon tekee...

Lisää kakkajuttuja Ruutisen ja muiden jatkoksi... :LOL: Siis painaako vauva suoleen niin ettei pysty kauaa pidättelemään? :ashamed: Karmee ripuli joo, mutta oon mä ennen pystynyt pidättelemään tuon matkan! Onneksi olin ekalla kerralla ulkona ripustamassa pyykkiä niin pystyin hyppäämään puskaan kyykkimään... mutta sisällä se ei onnistu... Tai sitten en osaa enää arvioida että kuinka nopeesti sinne on mentävä, aattelen vaan, että juuuuuuuuu on tässä aikaa vielä........ :whistle: YÖK.

Hilipatihippan, voikaa hyvin! :)
tömpsis ja super 36+1
 
Lonkan puutuminen: Todellakin. Molemmilla puolilla sama. Ja koska Tepsukka on niin ahkerasti potkinut ja venytellyt itseään oikean puolen kylkeä vasten niin sillä puolella nukkuminen on tuskaa koska kylki on niin kipeä :O . Nyt on tullut nukuttua eri sängyissä kun on reissattu niin paljon, että on tullut huomattua, että patjalla on suuri merkitys. Omaan lisättiin pehmeyttä ja nyt on lonkkien puutuminen helpottanut pikkiriikkisen.

Imetys. ITse olen joutunut kokeilemaan vähän kaikkea ja ollut imetystukihenkilönä muutamalle ystävälle, joten jos ketä kiinnostaa niin voin olla puhelimen päässä auttamassa jos kuka haluaa. Imetys voi olla todella kivuliasta ja vaivalloista ja kun siitä tulee stressiä niin maidon tuotanto vähenee entisestään. Tärkeintä olisi, että vauva saisi heti syntymän jälkeen olla mahdollisimman pitkään ja rauhassa rinnalla ja sairaala-aikana jos lisämaitoa on pakko antaa niin mielummin lusikasta kuin pullosta. Näillä pääsee jo alkuun. Jos on todella matalat rinnanpäät, eli nänniä ei näy vaan on rinnan piha ihan tasainen niin suosittelen melkein samantien ostamaan rintakumin, joka helpottaa asiaa huomattavasti.

( . ): Reissusta selvittiin kunnialla. Oli ihana reissu, vaikka keskiviikkona käveltiin ja oltiin jalkeilla 8-9h, jonka jälkeen hotellille kävely oli melko tuskaista. Selkä ja lantion seutu ja jalkapohjat olivat aivan tulessa. Onneks rakas ukkeli oli ottanut huoneen kylpylähotellista, joten heti huoneeseen päästyä vaihdettiin uikkarit ylle ja mentiin rentoutumaan ja kipu helpotti heti. Meni kyllä pitkään että lakkasi kokonaan. Aina kun nousi vedestä ja vaihtoi allasta niin HUH mikä maanvetovoima masussa ja lonkissa!
Vauvalle ostin pipon ja ihanan nallepuh setin mihin kuului body, puolipotkarit ja napillinen paita. Ja niin Weledan masun hierontaöljyä ja sinkkirasvaa, olivat halvempia siellä ja ne on ihan parhaita mitä kokemuksesta tiedän. Luonnontuotteita :saint:.
Kotiintulomatkalla haettiin turvakaukalo ja vaunut ja kaupassa käydessä ostin sitten loput tarvittavat, eli vaippa paketin, liivinsuojia, maidonkerääjän ja rintapumpun. Niin ja hoitopöydänalustan. Imetysliivit vielä pitäisi löytää. En jaksa enää viritellä mitään harso systeemejä sairaalassa, kun niistä tulee läpi kuitenkin ja edellisillä kerroilla on sänky lainehtinut jatkuvasti, kun siellä ei sitten ole "vaivaan" mitään tarjolla.

Hassel & Teppana POKSPOKS viikko täysaikaisuuteen 36+0
 
Voi hyvänen aika, täällä ollaan täysiaikaisia! Viikkoja siis 37+0! =)

No, tässä nyt sit vaan odotellaan sitä sektioaikaa, joten vielä ei todellakaan tarvis alkaa tapahtua mitään :D Perätilassa hän yhä majailee.

Mä en ole vielä pakannut mitään kamppeita itselleni, esikoiselle tai vauvalle. Pitäs ehkä, jos vaikka lähtö tuliskin. Pitäs kuitenkin lähtee sit kiireellä sairaalaan ja etenkin esikoiselle olla jotain valmiina, mihin se sit törkätäänkin jos tulee kiire. Sillon suunniteltuna sektiopäivänä esikoinen menee mun äidille hoitoon. Tutti, pullo (toivon et oppii syömään siitäkin), rasvaa, tissiliivinsuojat, itselle siteet yms on myös ostamatta. Täytys ostaa kun käy kaupassa. New born vaippoja löysinkin melkeen paketillisen esikoisen jäljiltä. Ja vauvan sänky kokoamatta, mutta sen saa mies mun puolesta koota vaikka kun oon sairaalassa, jos ei saa aiemmin aikaiseksi ;)

ostokieltoa ei ole, mutta en kyllä meinanut enää ostaa mitään... tai ei ainakaan tarvis mitään :D ...ellei jostain ilmesty halvalla pientä toppapukua, niin sellasen voisin ottaa. Huusin huutonetistä kantoliinan, se pitäs hakea joku päivä.

Mä en kovin pientä vauvaa raaski muualle laittaa hoitoon, mutta isänsä kanssa varmastikin jätän taas aika pienen (jos vaan syö pullostakin)... ja lähden viettää tyttöjen iltaa :D Esikoisen kanssa noilla oli mennyt ihan hyvin, kun esikoinen oli alle 3kk ja mä olin baarissa. Mulla oli kiire jo yöllä kotiin ja voi luoja, miten oli tissit täynnä ja kipeät!! :D Enkä kerrankin ollut lähtemässä jatkoille, yleensä meidän illat venyy silleen et vielä paria minuuttia vaille puoli neljä tilataan viimeiset drinksut ja aletaan suunnitella jatkoja ja päästään joskus aamulla unille :D Sillon oli kotiin kamala kiire ja laskeskeli tunteja, millon uskaltaa imettää... Huh. Mutta luulen, että menojalka vipattaa taaskin aika aikaisin.

merkkari ja möhkis 37+0
 
Meillä kastemekko kulkenut suvussa reilu 40-vuotta. Siihen on olemassa 2 eri ruusuketta, joita voi sitten vaihtaa sukupuolen mukaan. Tätini kirjaili siihen kaikki kastetut lapset ja niitä on aika liuta. Isommat lapset on kastettu sillä, mutta kun mies vaihtui, niin halusin oman kastemekon nuorimmille, jota voi sitten käyttää omilla lapsillaan. Hyvä ystäväni teki sen ja siinä on pieniä liloja ja vihreitä ruusukkeita "vyötäröllä", joten käy molemmille hyvin...

Meidän neiti taisi sitten kääntyä ihan itsekseen oikein päin ja supistuksiakin tulee ihan kiitettävästi ja liikkuminen rupee olemaan hankalaa...jos on paskamainen olo olla perätila vauvan kans, kun ei meinaa taipua edes pyyhkimään edestä päin, niin joo ehkä sittenkin kivempi kun tää painontunne tonne alas:(
Mä jälleen tappelen työnantajan kans sairaslomasta...Soitti sitten eilen että ei hyväksykkään mun heinäkuun 10pvän sairaslomaa...Ilmotti nyt sitten, kun kuukausi sitten toimitin saikkulapun...Liitto ja lääkäri oli raivona ja nyt toimitin uuden saikkulapun selvityksin...katotaan mitä sanoo...
 
Meillä kastemekko kiertää suvussa. Sen on isomummuni tehnyt aikanaan äidilleni hänen äitinsä (eli mummini) hääpuvusta ja hunnusta. Samassa mekossa on kastettu äitini, tätini, minut, siskoni, serkkuni äidin puolelta sekä meidän lapset. Niin kauan ollut tyttöjä, että vasta meidän kakkosen kohdalla piti nauhat vaihtaa sinisiin :D No nyt ne saisi sitten vaihtaa taas ;) Kastemekko on siis vähän reilu 50v vanha.

oltu koko päivä mun mummilla ja siellähän on tietenkin tullut oikeastaan vaan istuttua. Nyt ont aas selkä tosa puolivälistä niin kipeä etten teidä mitne päin olisin. Ja kun sitä Ibuprofeenia ja relaksanttia ei saa ottaa :headwall: Ei tosta panadolista oikein apua ole :( Muutenkaan sitä ei voi nyt ottaa, kun haluan sen mielummin vaikuttavan yöllä kuin nyt iltasella. Ja se hiivatin mieskin on edelleen reissussa niin ei ole ketään hieromaan :kieh: Onneksi palaa huomenna, saakin sitten koko päivän vanan hieroa mun selkää ;)

Jos vaikka taas yritäisi jotain helpotuskeinoa...

-S
 
kastemekko meillä riippuu siitä kumpaa sukupuolta vauva on, koska molempien suvuissa on kiertävät mekot. eli jos vauva on poika, kastetaan miehen suvun n. 60 vuotta vanhassa kastemekossa ja jos taas tyttö, niin meidän suvun n. 36 vuotta vanhassa kastemekossa..

pirttihirmu ilmoittautuu!! :LOL: pakko pitää vähän jöötä, muuten mies riekkuis kaikki viikonloput jossain. Välillä pitää viettää aikaa kotonakin..

liikkuminen hankalaa yöllä kun herää vessaan ja päivällä jos pidemmän aikaa istuu. tänään on ollut taas niiiiin huono päivä kaikkien kipujen kanssa, pistelee kohdunsuulle, kylkiin, ylävatsaan... :'( eilen kysy neuvolassa et onko ollu sellasta tunnetta ylävatsalla et vanne puristais?! vastasin sit et on ollu, mut menee asentoa vaihtamalla ohi, mut en tajunnu kysyä et mistä se johtuu?? tietääkö kukaan? ei kuulemma ole hyvä jos se kipu jatkuu? harmittaa ku jäi kysymättä :headwall:

tiikkonen ja "JD" 34+0
 
Siis voi herranjestas, mikä veuvolakäynti oli tänään. Oli taas uusi tuuraaja (edellinen olikin oikeasti ihana), jota ei olis voinut kyllä vähempää kiinnostaa koko homma. Katsoi painon, verenpaineen ja pissan ja tunnusteli tarjonnan ja sit heippa. Ei kysellyt yhtään mitään ja äsken tajusin, etten saanut edes uutta aikaa ensi viikolle.. Mielenkiintoista.

Noh, ne vähäiset tiedot:

Paino: -100g/vko eli nyt tullut 5,8 kg yhteensä
RR: 130/83

Th tunnusteli tarjonnan, kun lääkärihän ei maanantaina ihan satavarma siitä perätilasta ollut, mutta tämä oli ihan varma, että on edelleen tukevasti perätilassa. Nyt sitten peruttiin se maanantainen terveyskeskuksen ultra ja vihdoin ja viimein laitettiin lähete sinne keskussairaalaan.. Milloinhan senkin ajan sinne saa, huomenna tosiaan 37+0. Noh, ihan sama, ihmeellistä vatvontaa edestakaisin. Ärsyttää! Sf-mitaksi sai 38 cm, siis voiko tollainen lukema olla edes mahdollinen..? Esikoisesta oli tosiaan enimmillään 32 cm ja nyt tuo mitta huitelee ihan uskomattomissa lukemissa. Eikä mun mahakaan sen isompi ole kuin ekassa raskaudessa. Sori tämä valitus, ärsyttää vaan, kun kaikki jää niin viime tippaan, ennen kuin "varmistuksia" asioille.

Kastemekkona tullaan käyttämään samaa mekkoa kuin esikoisella.

Ostokieltoa ei tännekään vielä ole tullut, vaikka ehkä aiheellista olisi. Mies on kaiketi vuosien saatossa tottunut tähän mun shoppailuhimoon. Ei vaan, tällä kertaa en ole ostanut mitään "turhaa", mitä ehkä esikoisesta tuli hankittua, mutta toki tuota vaateostosten määrää voisi rajoittaa siihen asti, kun saa ihan kunnon varmistuksen, kumpi sieltä tulee. :)

Raisu 36+6
 
Viimeksi muokattu:
Ostokieltoa ei ole tullut, huvittuneena välillä katselee vaan kun raahaan uusia vaatteita ja tavaroita kotiin. Nämä saivat suupielet korviin asti:
Lastentarvike Baby Style Oy - Diinglisar Tossut 12cm, Pupu
ja eilen kirpparilta löytyi ihan uudenveroinen aivan tosi hieno Ralph Laurenin windstopper-takin kympillä :)

Kastemekko
, olisi suvussa kulkeva, jossa on kastettu myös minut ja veljeni, mutta halutaan nyt ihan uusi, jossa sitten voidaan kastaa muutkin toivottavasti tulevat lapsemme ja veljien lapset.

Vauvakutsuja ei tule olemaan, enkä sellaisia olisi halunnutkaan.

Pirttihirmuus, no mielestäni en ole ollut, mutta mieskään ei kyllä ole käynyt esim. koko kesänä baarissa ja muutenkin vissiin kaksi kertaa koko raskauden aikana. Sama se, jos olisi käynytkin, mutta eipä tuo ole mennyt. Muutenkin on tullut sellaiseksi, että kysyy monesti multa ennen kuin sopii jotakin. En ole kylä käskenyt, liekö sitten elehtinyt siten että luulee että niin kuuluu nyt tehdä :D

Kyseli tänään jo, että no, milloin se vauva sieltä nyt tulee oikein pihalle :D Taitaa malttamattomana odottaa hänkin :heart:

Oma olo on jotenkin parempi, pikkuisia matkoja voi kävellä jo hiukan reippaammin, ei kuitenkaan omaa tahtia vielä. ja viileämmät ilmat ovat reipastuttaneet :) Toki yöt nukkuu huonosti ja vauva tuntuu painavan enemmän mahaa sekä alamaha on helposti kipeä ja kohdunsuulla tai siellä suunnilla tuntuu sellaisia vihlovia kipuja, mutta tuntuu jotenkin vaan paremmalta olo silti :)
Eikä todella ole oloa, että tämä ainakaan ennen kuunvaihdetta ulos tulisi :D

Zophie+murunen 34+3 ja laskettuun päivään 39 pvää jäljellä...
 
Meillä kastemekko kiertää suvussa. Sen on isomummuni tehnyt aikanaan äidilleni hänen äitinsä (eli mummini) hääpuvusta ja hunnusta. Samassa mekossa on kastettu äitini, tätini, minut, siskoni, serkkuni äidin puolelta sekä meidän lapset. Niin kauan ollut tyttöjä, että vasta meidän kakkosen kohdalla piti nauhat vaihtaa sinisiin :D No nyt ne saisi sitten vaihtaa taas ;) Kastemekko on siis vähän reilu 50v vanha.

oltu koko päivä mun mummilla ja siellähän on tietenkin tullut oikeastaan vaan istuttua. Nyt ont aas selkä tosa puolivälistä niin kipeä etten teidä mitne päin olisin. Ja kun sitä Ibuprofeenia ja relaksanttia ei saa ottaa :headwall: Ei tosta panadolista oikein apua ole :( Muutenkaan sitä ei voi nyt ottaa, kun haluan sen mielummin vaikuttavan yöllä kuin nyt iltasella. Ja se hiivatin mieskin on edelleen reissussa niin ei ole ketään hieromaan :kieh: Onneksi palaa huomenna, saakin sitten koko päivän vanan hieroa mun selkää ;)

Jos vaikka taas yritäisi jotain helpotuskeinoa...

-S
Piikkimatto muru, piikkimatto...... :heart:
 
Raisu siis oikeesti mikä täti sulle on sattunu!!!!?? sf-mitta riippuu varmaan siitäki et mikä sulla on edelliskäynnillä ollu,jos kasvuu ihan monta senttii niin on kyl ihme!sf-mitan kasvusta ollu muutenki välillä kirjoitusta ja se tosiaan riippuu siitä kuka mittaa...itelläni oli kans tänään uusi täti ja sai kasvua +1,5cm,mut sen huomasin et eri kohassa oli mitta alhaalla ku aikasemmin on ollu muilla..

Täälläki siis neuvola oli tänään ja kaikki oli ok =) en jaksa nyt sen kummemmin lukuja sanoa|O
eilen lorahti jotai pöksyihin,ihan kirkasta tavaraa ja erillailla ku valkkari hulahtas ja ei ollu sellasta,mut ei paljoo tullu...kattelee jos viel lorahtaa niin sit käyn polilla katotuttaa mitä on et saan silleki mielenrauhan sit,ellei mulla ole lihakset hävinny alhaalta ja pidätyskyky on menny:eek: mut nyt jotenki huono olo ja väsyttää joten sänkyyn suuntaa hän,öitä!
Jiimii&poju 36+5
 
Huomenta päivää kaikille!

Kyllä alkaa jokaisen yön jälkeen synnytystä kaipaamaan! Täällä ei lonkat puudu, mutta vauva on niin alhaalla että painaa häpyluuhun ym. ja jalankin liikuttaminen yön aikana saa vedet silmiin! Pelkkä sängystä vessaan nouseminen n. 8 kertaa yössä on yhtä tuskaa!! Joskus miettinyt, ettei menis nukkumaan ollenkaan niin ei tarvitse herätä kokoajan!

Täällä ei ole onneksi ketään ostokieltoa antamassa, mutta meillä se pitäisi tulevalle kummitädille ehdottomasti antaa!! Uhkasin sen jo laittaa käsiraudoilla patteriin kiinni :p

Kastemekko on aikoinaan minulle tehty ja samalla mekolla mennään tälläkin kertaa =)

Täällä on yksi pirttihirmu vaikkei miestä olekkaan!! On ollut pinna kireällä jo muutaman viikon ja tuntuu välillä et haarukan lattialle tiputtaminen saa minut kiljumaan! Koulun alkujen jännityskin on varmasti tehnyt tehtävänsä, mutta nyt on saateltu ekaluokkalainen jo kahtena aamuna koulutielle ja vähän alkaa jännitys laantumaan!

Meneillään on myös joku pesänrakennus vietti ilmeisesti... kaikki kaapit, laatikot, vaatehuone ym on läpi kohta käyty ja voi olkaa siivoilemaan seiniä ym... Ei mitään kummepaa yritän saada häätöä aikaiseksi oloa vaan ihan vain tehdään nyt kun vielä kädet riittää ja innostaa!

Eilen illalla/yöllä tuli ensimmäinen ajatus, että joko lähdetään... Oli muutaman tunnin suhteellisen napakoita supistuksia ja selkäänkin oikein sattui... Seilailin pitkin kämppää, kun ei istumaankaan pystynyt ja mietiskelin pitäisikö kassi jo pakata... En sitten kuitenkaan vielä alkanut sitä tekemään vaan sinnikkäästi yritin rauhottua ja mennä nukkumaan... Onneksi vielä rauhoittuivat ja menivät ohi... Vähän outo olo ollut nyt aamusta kyllä, mutta eiköhän se päivää myöten kohene (tai pahene)...

Nyt paimentamaan viisikkoa (omat ja lainatut lapset) ja viemään koiria ulos!!

Hauskaa päivää kaikille!! Hipsunen ja Vuokralainen 35+6 :heart:
 
Olipahan yö...Heräsin täydestä unesta siihen, että aloin yskiä oksennusta : / . Kohtaus jatkui lähes puolituntia. Istuin ja yskin vessan lattialla ja syljin ysköksiä, jotka maistuivat oksennukselle, vessan pönttöön silmät vuotaen. Oli tukehtua. Oli aivan hirveää, kun en ymmärtänyt heti mitä tapahtuu. Ensin ajattelin sen nousevan vatsalaukusta, mutta sieltä ei tullut mitään. Ilmeisesti tämä todella paha närästys, joka nostaa heti vatsan sisällön kurkunpäähän asti kun menee makuulleen oli noussut Tepsukan punkasusta tai potkasusta suuhun asti jonka vedin unissani henkeen!
Kun vihdoin pääsin takaisin sänkyyn ei vaaka-asentoon menemisestä ollut puhettakaan ja aloin täristä kylmästä mitä ei sitten alkuraskauden jälkeen ole tapahtunut. Aamulla kun heräsin mittasin kuumeen koska olo oli/on todella huono ja näyttihän tuo lähes 39astetta. Nyt olen lähinnä nukkunu päivän ja enää kuumetta on 37,6, mutta keuhkot ovat hellänä enkä saa vedettyä kunnolla henkeä syvään ja puhuminen alkaa heti yskittää.
Pitänee soittaa äippäpolille ja kysyä neuvoa mitä tehdä, kun en ole koskaan edes ilman raskautta sairastanut keuhkokuumetta, joka tästä kyllä saattaa kehittyä...

Että tälläistä lepakoiden yötä sitä on täällä vietetty : /

Hassel ja Tepsukka 36+1
 
voi ei hassel, toivottavasti et saa tuosta keuhkokuumetta! :(

Me ei kuuluta kirkkoon, joten vauvaakaan ei kasteta. Millaisia nimiäisiä olette pitäneet tai millaisissa olette olleet? Kuuluttiin kirkkoon kun esikoinen synty ja se on kastettu, eikä olla koskaan oltu nimiäisissä niin en yhtään tiedä, millaiset juhlat ne yleensä on. Mä oon lähinnä ajatellut ihan vaan jotain epävirallista kahvittelulinjaa... Siviilikummit haluaisin yhdistä meidän kavereista.

ostoskiellosta sen verran, että mä oon ainakin perustellut "turhia" ostoksia sillä, että laitan ne tän vauvan jälkeen kiertoon ja saan melkein omani pois ;) en oo ostanut uutena oikeen mitään, tykkään kierrellä kirppiksiä ja sieltä oon löytänyt tosi hyviä vaatteita.

kivuista ja säryistä... mulla on huomattavasti helpompi olla ku esikoisesta, kun tää on perätilassa. Ei paina tonne alas, ei oo iskiasta eikä "pallo jalkojen välissä" oloa. Välillä vihlasee lonkkaa, mutta muuten on ihan hyvä olo. Ja painaa toi vauvan pää kylkiluita, mutta esikoisesta olo oli kyllä yhtä tuskaa... Juoksen mäkin yöllä kerran-pari vessaan, mukamas hirveä hätä ja sit tulee pieni liru :D et kai se rakkoakin painaa jo, mutta esikoisesta muistan et itku meinas päästä kun piti nousta, niin kipeetä teki se pelkkä sängystä nouseminen.

Merkkari ja möhkis 37+1
 
Hassel, toivottavasti ei ole keuhkokuumetta...vaikka tuosta voisi kyllä saada aspiraatiokeuhkokuumeen aika helposti...

Hipsunen, miten mä en yhtään muista/on mennyt ohi, että yksiksesi odotat. Miksi, jos saa kysyä? Ymmärrän, jos et halua syytä kertoa. :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Nimiäisistä Me ei kuuluta kirkkoon ja kaikki muksut on saanut nimikekkerit. Me ollaan pidetty vaan ihan "epäviralliset" eli kahvia ja pullaa ja ihastellaan vauvaa ja turistaan mukavia. Monet vieraatkin on sanoneet että on olleet mukavat juhlat kun ei tartte jäykistellä puvussa ja olla niin virallista. Esikoisesta ja kuopuksesta kahviteltiin ihan kotona, mutta keskimmäinen valvotti niin etten jaksanut siivota yms. ja vuokrattiin semmonen pieni juhlapaikka.

Nimiäispukuna on kaikilla kolmella ollut lastenvaateliikkeestä ostettu kokopuku. Puvussa on suorat housut, kauluspaita, liivi ja pikku kravatti kaikki yhteenommeltuna. Tosi hieno ja kätevä kun on vaan yksi vaate. Ja minkähän kermakakun mä keksinkään tälle tytölle päälle, tylliä ja strasseja sen olla pitää..:D

Ostin vaunut! Vaaleanpuna/mustat emmaljungan yhdistelmät kirppikseltä, kävi ihan mieletön tuuri että löysin just toivomani värin ja vielä edukkaasti.
Tänään tuli ekat tymäkät supistukset ja päätin että nyt oikeesti laitan sen sairaalakassin itselleni valmiiksi. Mitä sen väliä vaikka se tossa pölyyntyy onpahan valmiina. Sitä paitsi eipä tässä ole enään kauaa vaikka meniskin yli lasketun :heart:

Maximilian ja tyttö 36+
 

Yhteistyössä