Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

Mun menojalkaa vipattaa kyllä kovasti, mutta todennäkösesti taas käy niin, että kun vauvan saa, niin ei malta mennä:) Meillä jo tuleva kummitäti kyllä sano, että perinteisiin kuuluu äidin ja isän päästä ristiäisten jälkeen vapaalle ja hän on vauvan kans...no katotaan kun ajankohta tulee...

Sitten äitiyspoli kuulumiset.
Paineet oli ok.
Paino -1kg :)
Ctg käyrä ok.
Painoarvio tällä hetkellä 2,6 kg ja arveli, että viime mittaus on mahaympärykseltä ollut liian iso (silloin arvio 2,5kg) Lääkäri nauroi, että nyt tällä mittauksella päästiin käyrille ja oletettu syntymäpaino on vaan 4,5kg...riippuen koska synnytän ja sit se ihana kommentti....tosin itse päätät oman vointisi mukaan, koska haluat synnyttää ja että käynnistetäänkö ajoissa:)) Ekaa kertaa näin...
Tosin nyt sit ongelmana on neidin täydellinen perätila:( 2 viikon päähän tuli uusi aika ja silloin yritetään kääntämistä..jos ei onnistu, niin suuren koon takia ei edes lähdetä normisynnytystä yrittämään:( ELi siis toivotaan parasta ja pelätään pahinta!

Jee, eilen täyttyi 34 viikkoa ja alkoi rv 35 :) Olo on kyllä ihan hyvä, ei tunnu yhtään että olis etuajassa (ainakaan kovin paljoa) tulossa.
Kikkakonstit kyllä otetaan käyttöön varmaan kun se 37 täyttyy. Alan olemaan aika kypsä tähän olotilaani, kun ei vaan pysty liikkumaan ja touhuamaan ihan entiseen malliin. Haluaisin kävelylle, ratsastamaan, liikkeelle!!!
Seksikielto oli muuten 34 viikon täyttymiseen saakka. Mutta, mitäs te, joilla sellainen myös on, olette mieltä, uskaltaako tuota nyt edelleenkään harrastella mitään vai odottelisiko suosiolla että se 37 tulisi täyteen....?

Menojalkaa vipattaa ihan hulluna kyllä. Kaverille justiin sanoi, joka sai 1,5kk sitten vauavn, että sitten mennään kun munkin vauva on hiukan isompi ja (toivottavasti) suostuu tuttipullosta juomaan :) Jos sitä tosiaan ehtisi vaikka johonkin pikkujoulujuttuihinkin hiukan mukaan, miehenkin kanssa olis kiva päästä tuulettumaan :)
Omiin vaatteisiin olen luvannut mahtua maaliskuussa, jolloin on seuraava synttäripäivä ;)
Enkä todellakaan koe olevani huono tuleva äiti siksi, että haluan jatkaa omaakin elämää.
Vaikka ärsyttävästi ihmiset on katsoneet halveksivasti kun olen sanonut, että heti kun mahdollista, palaan hevosen selkään ja haluan jatkaa harrastustani entiseen malliin suunnitellen ensi kauden kilpailuja. Monet on kysyneet että mitä sä vauvalle teet kun menet talliin... No, haloo, vauvalla on isä, isovanhemmat 3km päässä josita äitini on kotona ja jollei heistä kukaan ole paikalla, vauva tulee vaunuissa mukaan.

Imetyksestä, se on oikeastaan ainoa asia jota jännitän. Koska muuten vauvojen hoidosta on kokemusta, mutta siitä ei ;)

Vauvaketju mielellään sitten kun useampi tosiaan on synnyttänyt, itsekin kun kuulun tähän häntäpään sakkiin... ;)

Toppapuvusta, meillä on 62/68 toppapuku, äp:n haalari ja sitten sellainen 50cm nallepuku. Ajattelin ehkä katsoa, jos kirpparilla esim. olisi joku halpa kakkospuku 62/68 kokoa jonka voisi tosiaan laittaa päälle jos lapsi on tallilla vaunuissa mukana tms. Hevosen tuoksu kun tarttuu ja jos siellä sylissä on, kermanvaalea toppapuku saattaa olla hiukan herkkä lialle :D Ja jos kirpparilla joku 56 puku on, voi sen talteen napata. Satsaa niihin pukuihin sitten enemmän ensi vuonna kun muksu rymyää itse liikkeelle :D

marja76, noi surkeat yöt on niin tuttuja... tosin nyt on mennyt muuten paremmin, mutta vessaan on saanut normaalin yhden kerran sijaan nousta kahdesti...

Kiva kuulla, että Huldiksen eka yö sujui kivasti kotona :)

Tää vauva on varmaan hiukan laskeutunut, koska hengitys on helpompaa, mutta on takuulla pitkin pituuttaan täällä. Koska tuntuu täyttävän KOKO mahan :D

Ai niin, ne Carriwellin pehmoliivit tuli, ja tällaiselle lehmälle ne ainakin oli yhtä tyhjän kanssa. Ihan rimpulat, saa kattoa onko niistä yökäytössäkään mihinkään...Carriwellin ne ns. urheiluliivit, jtka tännekin olen linkittänyt, kävin hakemassa, ja ne oli paljon paremman oloiset, vaikka ihan yökäyttöön nekin itselle vaan passaa. Joten niitä suosittelen ennemmin kuin pehmoliivejä, jos omaa suurta ja roikkuvaa rintaa ;)

Löysin muuten supersöpöt Teddykompanietin puputossut vauvalle, ai miten ihanat :)

Voikaa hyvin :)

Zophie+murunen 34+1

Heipparallaa :)

Eilen oli neuvola ja synnäriin tutustuminen. Neuvolassa kaikki ok, painon lasku on sitten lakannut: tullut 1000g viikossa! :O :D :D Onneksi sain vain kehuja hienosta painonhallinnasta :) Eikä kuulemma ole huolta tuosta noususta - olen syönyt mielestäni aika lailla samalla lailla yhä, joten siitä ei varmaan johdu. Katotaan mitä oma tätsy sanoo ensi viikolla.... :)

Synnärille meno jännitti ihan hirmuisesti, mutta siellä oli ihan kivaa. Kätilö tosin hölisi taas mitä sattuu, mä en niin kauheen tyytyväinen ollut sen asenteeseen, esim. kivunlievityksestä ja asennoista kerrottaessa. Oli hauska katsella muiden äitien mahoja, niitä oli jos jonkinlaisia palloja! :LOL: Onko synnärillä ja lapsivuodeosastolla aina noin hemmetin kuuma? Meinasin kuolla!!! :kieh: En voi sietää kuumuutta, joten uhkasin mennä sitten ulos synnyttämään jos siellä on silloinkin noin kuuma! :headwall: :LOL: No vauvojen takia varmasti oli kuuma niissä tietyissä huoneissa, mutta mä en saa nukuttua ollenkaan jos on kuuma, joten en kyllä pysty jäämään osastolle tollaseen helteeseen...!

Nähtiin vuorokauden ikäinen vauvakin :) Voi jestas miten pieni se oli!!!!! :O vaikka painoi yli 4 kiloa ja pituuttakin oli 54cm! :O Eli kun tossa aikasemmin toivotin tsemppiä Leolle ison vauvan kanssa, niin perun puheeni! Eihän tollanen oo mikään iso, vaan ihan pikkuinen rääpäle ja ruttunaama. :heart: Kauanko vauvat on ruttunaamoja? Eli koska se iho alkaa suoristumaan? :ashamed: :D

Imetys:
mua ei se homma kiinnosta kyllä yhtään... :whistle: Mutta aion kokeilla, ja mahdollisesti pumpata ja ruokkia pullosta... mutta katotaan miltä se tuntuu sitten kun oikeasti kokeilee, voihan se olla, että mieli muuttuu siinä vaiheessa :) Tuttipulloja on hankittu muutama jo. Onneksi oma neuvolantäti ei painosta, sijainen oli ihan kahjo imetysfanaatikko :p, ja sairaalassa ei ilmeisesti siihen painosteta liikaa, huh. (paitsi käytävillä oli hieman ahdistavia kuvia suihkuavista tisseistä ja miljoona kuvaa imetyksestä...)

Maitoa on tullut pisaran verran tänään :D Hassua sinänsä, ettei raskauden aikana ole juuri tullut, kun vuosikaudet olen kärsinyt siitä, että nukkuessa "maitoa" vuotaa... ehkä nukun nykyään vähemmän tissien päällä tai jotain. :p

Vauvapino:
ymmärrän jos synnyttäneet haluavat jo mennä sinne, mutta olisi kiva kun olisi vain yksi pino jossa turista... ja voitaisiin yhdessä vielä jutella kaikesta :)

Talvihaalari: hankkimatta. Toi äippäpakkauksen haalari on ihan järkyttävän iso :O Jos näyttää siltä, että tarvitaan haalari talvella, niin sitten ostetaan kun tulee ajankohtaseksi. Tutulta pitäis olla kyllä tulossa kait aika pienen kokoinen haalari. Meillä on vanu- ja fleecehaalareita monenkokosia, villapukuja aion neuloa lisää ja makuupussejakin muutama. Eikös se niissä tarkene, kun ei kuitenkaan vielä ensi talvena konttaile hangissa? :D

Menojalka:
välillä on vipattanut. Mutta tuskin se tuottaa vaikeuksia, kun en käytä alkoholia ollenkaan, joten voin mennä jos haluan :) Mutta enpä juuri muutenkaan käy missään baareissa, ehkä kerran vuodessa. Tekis hirmuisesti mieli mennä kattomaan jotain hyvää bändiä :)

Psykologisesti
-kuulemma- alle yksivuotias ei voi käsittää, että äiti ja isä palaavat aamulla takaisin, vaan voi ahdistua todella pahasti vieraassa paikassa yhdenkin yön. Varmaan tämä on ihan eri juttu jos jää jo valmiiksi tuttujen ihmisten hoitoon. En siis halua mitään syyllistää, vaan näin olen psykologilta kuullut, voi kuulemma vaikuttaa negatiivisesti turvallisuuden tunteen kehittymiseen.

Kikkakonstit: enpä tiedä tarvitaanko me niitä. Ois tässä vielä niin paljon tehtävää :p Mutta en kyllä varmaan kauaa yliaikaa kestä, jos olo on kamala.

Zophie: siis ne oli huonot niinkuin tuen kannalta vai miksi? No mun tissejä on ihan turha yrittää mihinkään tukea, joten mä käytän tod.näk. liivejä vain sen takia, että liivinsuojukset pysyis paikallaan... eiköhän ne pehmoliivit siihen käy. Ja johan on jos et tallille sais mennä vauva-aikana :O Tottakai meet ja harrastat hyvällä omalla tunnolla. :) Mä en harrasta juuri mitään, joten en tiedä mitä "omaa aikaa" mä tartteisin, ehkä alan käymään koirien kanssa lenkillä tai jotain sellaista, niin vähän pääsen/joudun kotoota poiskin välillä... :D Miehellä kyllä riittää harrastuksia, joten sille sitä omaa aikaa tulee väkisinkin.... eli pitää mun jotain keksiä ihan tasa-arvon vuoksi :D

Vieläköhän piti jotain muistaa... lahopää... :D Taidanpa lajitella pieniä vaatteita ja pestyjä lakanoita kaappiin... :)

Voikaa hyvin! :)
tömpsis ja super 35+6

muoks: olenko se minä vai onko täällä oikeasti näin kuuma??? taas oon ihan tuskastunut! :kieh: Mies joutui ostamaan uuden paksun täkin, kun se palelee öisin... ja minä nukun vain pussilakanan alla ja ikkunat auki... :p

Viimeksi muokattu:
Zophie ja tömpsis, ne pehmoliivit on siis todella pehmot, semmoset verkot vaan. Ei pidä mulla ainakaan edes liivinsuojia paikallaan. Niillä drop cupeilla mä oon edelliset imetysajat nukkunut, sopivan pehmeet ovat nukkumiseen. Mutta maidosta paisuneita rintoja ei nekään niin tue.

Iltaa..
Täällä lähdettiin kuuden jälkeen viettämään tyttöjen itlaa äitini ja siskoni kanssa, mutta kuinka ollakaan, yllätyksekseni siellä oli paikalla myös kolme erittäin hyvää ystävääni :) Vauvajuhlat siis olivatkin kyseessä. Mä hölmö en ollut edes arvannut mitään, vaikka kuulemma jokainen oli jollain tavalla vahingossa vihjannut jotain siihen suuntaan. Ehkä mulla vaan on niin raskauspää sitten.. ;)

Vauva sai pari unilelua, kaukaloon lämpöpussin, joka toimii myös kantopussina ja minä sain teetä, mehua ja suklaata, sekä tanssipelin Wii:lle :D Ja ihanan kimpun ruusuja :)

Hyvän seuran ja ruuan lisäksi sain vielä jalkakylvyn ja pienen jalkahieronnan :) Kyllä nyt kelpaa lähteä suihkun kautta nukkumaan ja huomen aamulla "tosi pirteenä" neuvolaan 8:ksi ;)

S vielä hetken 32+5

Laitoinkin meiliä Potitolle josta tilasin comfortit, josko saisin ne vaihta toisiin Maternity/Sport-liiveihin, ne kun tuntuivat siltä että pysyisivät paikallaan. En kyllä niidenkään kohdalla ymmärrä, mitä sana sport siinä tekee :LOL:

Santtu, hauska ylläri :)

Zophie: ehkä heidän mielestään äitiys käy ihan urheilusta :p

näkyyköhän noista pehmoista läpi? voisin käyttää uikkareina :D

pitäiskös sitä nukkua jo? tuntuu taas siltä että ois vaikka mitä puuhaa... mutta väsyttää kyllä... ilta meni ihan pilalle kun mies tuli jumalattoman pahalla päällä kotiin... sain siinä sit itkeä ainakin tunnin... :( mä en vaan kestä sitä kun se on pahalla päällä, ainakaan nyt.

hyvät yöt kuitenkin teille :)
tömpsis ja super 36+0 (poks kääk!)

jotku valvoo myöhää,jotkut herää "aikaisin" :kieh: hitto että raivostuttaa,kohta tunnin pyöriny ja hyöriny...

Menojalka kyllä vipattaa,esikoisesta kävin viihteellä ku se oli 5vk ja äitini katsoi sen aikaa,olin ite yön vajaan puolen kilsan päässä...en koe tuosta syyllisyyttä,kaikki meni hyvin ja jaksoi hyvin taas kun sai nukkuakin hyvin.nyt olis polttarit lokakuun lopussa että silloin jos sitten menis ja mies olis kotona sen aikaa =) kukanenkin menköön ku tahtoo ja siltä tuntuu et sen tarpeessa on.ei se mun mielestä huonoa äitiä tee.ja kyllä harrastuksiin voi mennä,herranjumala sehän on tunti,pari!ja kuinka siinä mieli virkistyykään!kaikkoaa babybluesit joten suositeltavaahan se on,vai pitäskö äidin tosiaan olla kotona haamuna 24/7 monta kk?

Santulla ollu ihana ylläri =)

leosta ei ole kuulunu mitää........;)

Toppapukua en tarvi,on yks vanha varalle ja sit ostin kaverilta jonathanin fleecepuvun ja untuvalämpöpussin joilla hänenki syyskuinen meni koko viime talven..

Tärinää on vauvalla myös ollu täällä,pissaaminen ja ilm toi hermostoihin liittyvä on siihen "syynä"..

Itkuhälytin on täällä haussa...kattelin netistä ja esim ohlsonilla oli 69e philipsin häly mut siinä ei lukenu et miten kärsii olla ulkona...tietoo?ja muutenki jos jotai suositeltavaa ei kovin kallista??

Otto.fi imetysliivit tuli eilen ja hieman pettymys oli,mielestäni tilasin sellaset jotka olis ollu hieman topatut ja noi oli ihan sellaset kankaiset..ja vauvapyyhe oli sellasta kangasta,ei sellasta niinku pyyhekangasta...mut noh,tilattu ja ostettu nyt on.
Jahas lähtis sit vaik kahvin keittoon tjn. Mua niin ottaa aivoon ku uni ei vaan tuu,mut jos tässä alkaa pikkuhiljaa valmistautua..huomenna sit taas neuvola,uudessa paikassa,jossa sattuu oleen kaveri mulla sijaisena syyskuun alkuun asti :D ja sit alkaaki vkn välein =)
jiimii&poju 36+4 täysiaikaisuus lähestyy......

Täälläkin toivotellaan jo huomenia :)
Nukkumaan menin puolen yön jälkeen, kahdelta kävin vessassa ja neljältä sitten heräsin! Kuuteen asti olin sängyssä silmät kiinni ja sitten päätin nousta ylös, kun kello soi kuitenkin 6.30. Neuvola siis on klo 8 ja pitää noi lapsetkin saada ylös ennen sitä. Vähän kyllä säälittää niiden puolesta kun pääsivät raukat vasta 23 nukkumaan :( No vedellään sitten yhdessä päikkäreitä neuvolan jälkeen ;)

32+6

Huomenet!

Tänään 33 rv POKS :)

Vihdoin nukuttu normaali yö:) Menin sänkyyn jo 21.15 ja otin kirjan, minkä eilen kirjastosta hain ja kappas kummaa...pääsin sivulle 10 ja nukuin:) Yhtään kertaa en käynyt vessassa ja heräsin 5.50:) No nyt jos jaksais leipoa neidin synttäreitä varten ja vähän siivoilla, kunhan saa noi koululaiset koulutielle:)

Huomenta kaikille!

Ärh! Mä en osaa enää nukahtaa vessareissujen jälkeen. Onneksi viime yön vessailut venähti tonne viiteen asti, sen jälkeen meniki sitte sellaseks pyöriskelyksi. :kieh: Tätä tää nyt on ollu jo jonku aikaa. Sitte on pakko ottaa päikkäreitä, että jaksaa ja illalla nukahtelen sohvalle niin, että jää kaikki ohjelmat kattomatta. Mies kyseleekin kymmenen minsan välein, että ootko jo unessa. :D

JiiMii Mä tilasin kans tosta samaisesta paikasta liivit ja pyörittelin niitä sitte kätösissäni eilen, että onpa ihme lörpät. No, kai noillekin jotain käyttöä tulee, mutta ei kyllä mun mielestä vastaa täysin kuvausta. Palauttamistakin mietin kyllä...

Nyt pitää kai alkaa raahata tätä ruhoa yläkertaan, että sais jotain muutakin päälle ku yöppärin. Mulla on ysiltä aika hemmottelukasvohoitoon (i-ha-naa!). Tää on osa mieheltä saatua synttärilahjaa. Oonkohan mä ollu kenties kärttynen, ku pitää toimittaa erinäisiin hoitoihin? :LOL:

Liinukka & Antero 33+3

Vauvapinosta kun tuolla lokakuisissa ollaan fb:n puolelle ajauduttu juttelemaan tämän plussan lisäksi, niin tuli sellainen mieleen, että jos laittaisi kerhon puolelle syyskuisten ryhmän? Sinne voisi ilmeisesti sitten tehdä erikseen aloituksia sen mukaan, meneekö juttu vielä odottavien, jo synnyttäneiden vai ihan yleisen höpinän piiriin :) Samalla jutustelu olisi suljetummassa ympäristössä kuin ihan avoimessa ketjussa. Tämä siis näin ajatuksena vaan :)

Kuuma on tosiaan ihan eri tavalla :O Meillä yleensä mies on se, joka tarkenee, ja nyt minä vedän topissa kun hän kiskoo pitkähihaista päälle :D Selvästi huomaa, että on yksi 37 asteen patteri mahassa…

(.) Neuvolassa kävin eilen, ja limatulpaksi terkkari tuota limaista vuotoani veikkaili. Voi kuulemma olla sellaista kellertävää/vihertävää ihan normaalistikin. Muuten kaikki oli ok, mutta hemoglobiini ei ole noussut tuplaraudasta huolimatta. Nyt kokeillaan sitten merkin vaihtoa. Tuli aika hurja fiilis, kun kysyin terkkarilta, että uskaltaako lähteä vähän kauemmas sukulaisiin ajelemaan vielä. Vastasi, että siellä on hyvä synnäri, menkää vaan :O Tuli sellainen äkillinen helpotus, että ihan neuvolankin mielestä tämä saa siis jo syntyäkin, enää ei tarvitse sitä stressata :) Vaikka toivottavasti pysyy vielä monta viikkoa mahassa.

Branwen ja Sissi 33+0 *poks* :heart:

Täällä kotiudutt neuvolasta ja kaikki ihan ok.

Painoa tullut omasta mielestä liikaa (eilisen vauvajuhlilla varmasti on osuutta asiaan tämän aamun osalta), mutta neukku tädin mielestä ei paha.
Turvotus +
RR 114/76, eli noussut hieman ja hyvä niin!
Hb oli vaan 110 ja käski syödä rautaa nyt ihan vaikka sitten juuri ennen ruokaa jos ei muuten tule otettua.
(oho kun viesti karkasi :D)Sf 34cm, eli ihan omilla käyrillään menee ;)
Vettä normaalisti, liikkeet ++, syke 144+ ja RT

Seuraava aika on lääkäri 3 viikon päästä.

32+6

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Miuski00
Ihana ylläri ollu Santulla!

Mulla vaan flunssa jatkuu, kuurista huolimatta ja nyt ruenu iho kutisee. Liekkö tuosta antibiootista johtuvaa, noh jos pahenee niin täytyy soitella neuvolaan jos ottaisivat kaiken varalta verikokeet ettei vaan raskaushebatoosi sit oo...Joo ja maha ihan sekasin, ei kovin kiva...

tömpsis: Minä muistelen että joka kerta synnärillä ollu ihan hirmu lämmintä, en myöskään tykkää kun on kuuma ja yöllä en siellä paljo saanu koskaan nukuttua, kun niin lämmin ja sit vielä ne patjan päälliset tosi hiostavia!

Kuuma: Täälläkin tuttua, yöllä herään siihen kun on hiki vaik ois ikkunakin auki...

Kikkakonstit:Mulla tulee lähes joka päivä jotain siivottua, kun aina lapset jonkun huoneen kerenneet sotkea ja kunhan tämä flunssa menee ohi lenkkeily jatkuu1 Mutta eipä nuo kikkakonstit oo mulla ennenkään auttanu, vaan vauva on saattanut sit syntyä sellasen päivän jälkeen kun oon ottanu rennosti...:)

Tänään tuleekin mun kolme siskon tyttöä pariksi tunniksi meille ammattavaksi,saas nähä miten pärjään kaikkien pienten kanssa...:D

Rv 37+2

Viimeksi muokattu:
harjoitus suppareita täällä aika paljon ollut nyt mutta ei silleen kivuliaita vähän ala selkää kiristää samalla.

talvivaatteista: 2toppapukua, en tiiä kokoa kun ei ole mainittu siinä ,mutta äitiys pakkauksien pukuja edellis vuosilta molemmat. sit on on 3vanupukua. 2villa haalarit ja fleece puku joten ihan hyvin pärjää. sit jos hattuja parit ja hanskoja siinä ne sit ois..

synnytys kikkoja: en varmaan harjoita kun ei oo toimineet ennenkään. ja toisaalta niin kauan ku pysyy vatsassa on helponpaa mulla. ja haluan nauttia tästä raskaudesta niin hauan ku mahdollista eli vauvan tulolla ei kiirettä pidetä.

mietityttää kun la on 24pv ja esikon synttärit kans 30pv etten tartteis sillon sairaalassa olla haluisin kumminki itse järjestää juhlat ja tehdä kakun ym herkut. toivotaan että syntyy ennen sitä KUMMINKIN vaikka ei kiirettä ole..

33+5

Branwen; mulla merkin vaihto autto hb:n nousemiseksi. On jo pitkään pyöriny 106-107, kaks viikkoa sitten vaihdoin nestemäiseen ja tänään oli jo 117 :)

Ihana ylläri Santulla :) Onko muilla ollut vauvakutsuja? Mulle kaks kaveria järkkäs jo alkukesästä yllärinä sellaset pienen piirin vauvakutsut, mitkä ei noudattaneet ihan perinteitä - onneksi!! En olis jaksanu mitään leikkejä, hössötystä tms, joten syötiin, vaihdettiin kuulumisia ja saunottiin pitkän kaavan mukaan. Oikeastaan ainoa vauvaan viittaava oli pieni paketti, johon oli kasattu vaippoja, tuttipullo, tutti, pehmopupu yms ja mulle siellä oli huulikiiltoa ja muuta pientä piristystä :) Oli kyllä tosi mahtavat kutsut ja ihan minun näköiset!

Kuuma on täälläkin. Mulla on ikävä peiton alla nukkumista mutta hikihän siinä tulee.

Ja sitten neuvolakuulumisia:
Oma terkkari oli onneksi ihan mukava :) Ja samalla käydään sitten myös vauvan kanssa.
Painoa tullut nyt alusta lähtien yhteensä noin 10kg. Nyt sais omasta mielestä riittää, vaikka terkka ei mitään sanonutkaan.
HB tosiaan noussut ja oli 117
RR 111/68
Pissa puhdas
Sf 32
RT
Syke 144
Liikeet ++ ja turvotus +

Kahden viikon päästä taas. Mulla jää viimenen neuvolalääkäri väliin, kun menen sitten äitiyspolille koon arvioon niin se korvaa lääkärin.

Marsa 34+2

Viimeksi muokattu:
Menojalka Ei todella vipata, yhtään. On niin norsu olo ja väsyttääkin ihan kokoajan! Sanoin just miehelle et voi kun vois vaan käpertyä peiton alle sohvan nurkkaan näiksi vikoiksi viikoiksi :D Alkukesästä oli pari kertaa sellanen olo, että oispa kiva mennä terassille juomaan oikein kylmä siideri, ehkä ensi kesänä sitten?

Santtu81 Oli saanut ihanan yllätyksen! Minäkin haluan suklaata ja hemmottelua :rolleyes:

Tömpsis Samaa muistelen minäkin, että kuuma siellä laitoksella on! Tosin tyttö syntyi elokuun alussa, jolloin oli vielä lämmintä. Muistan kuinka turvotukset vain paheni siellä kuumassa huoneessa ja ne crocsit millä laitokselle saavuin, ei enää menneet jalkaan sieltä lähtiessä!

Mä oon niin kade niille jotka nukkuu hyvin! Oli täällä onneksi muitakin kohtalotovereita, jotka ei saa unta yöllisten vessareissujen jälkeen *haukotus* Oon valvonut nyt kahtena peräkkäisenä yönä 1,5-2 tuntia tuossa 3.30 jälkeen. Tyttö antais nukkua aamulla pitkään, mutta alakerran koira ei!!!!! No, eilen tuli asiasta mainittua, ihan nätisti kun tuossa pihalla törmättiin, koiralla on paha eroahdistus ja ulvoo non-stoppina ja mun hermo alkaa olla jo parin päivän jälkeen kireellä. Lupasivat pikimmiten hommata haukunestopannan. Sääliksi tietty käy koiraakin, kun yksin siellä itkee :( Tänään sit lisäbonuksena taloyhtiön huoltomies aloitti nurmikonleikkuun klo 8 :mad: |O

Noista liiveistä Mä ostin H&M:ltä tämmöset ja tykkään tosi paljon! Ostin heti lisää ja nyt kaapista löytyykin kaikki värit! On niin pehmoset, ei hankaa eikä hierrä ja silti mulla ainakin tukee kivasti, joustaa hyvin muttei liikaa. Mun normi kuppikoko on DD 80 ja mulle toi L koko on hyvä. Voisin kuvitella että näissä pysyy liivinsuojatkin hyvin paikoillaan?
Product Detail | H&M

Ansuliinulle tsempit flunssan kanssa, kesälenssu on kaikkein pahin...Pikaista paranemista!

Me käytiin eilen illalla täpötäydessä uimahallissa, mä kun luulin ettei vielä ois pahin ruuhka ja sesonki, mutta erehdyin... Pukkarin kaikki kaapit oli varattuja, tosin taitaa tästä muhkeasta mahasta ja puuskuttavasta olemuksesta olla jotain hyötyäkin kun yksi äiti-henkilö lapsineen antoi mulle toisen kaappinsa ja suihkuunkin pääsin jonottamatta kun taas mulle tehtiin tilaa :D Oli kyllä mukava lillutella siellä lämpimässä vedessä mahan kanssa, ainoostaan mua pelotti kun siellä on aika liukkaat lattiat, olis kauheeta kaatua tän mahan kanssa!!

miirikki ja pööpö 35+1

Menojalkaa ei kyllä kauheasti vipata, mutta toki omaakin elämää tarvii olla :)

Kävin jo eilen lääkärissä, jossa puhkaistiin patti. Ei vaan kauheasti tunnu helpottavan ja antibiootit tehoavan, joten en tiedä joudunko uudelleen :| Synnyttämään en todellakaan haluaisi mennä kipeän peffan kanssa!

Täysaikaisuus saavutettu ja nyt voisi alkaa jotain kikkakonsteja kokeilemaan :)

innoM + täysaikainen Pulla 37+0 :heart:

Noista liiveistä Mä ostin H&M:ltä tämmöset ja tykkään tosi paljon! Ostin heti lisää ja nyt kaapista löytyykin kaikki värit! On niin pehmoset, ei hankaa eikä hierrä ja silti mulla ainakin tukee kivasti, joustaa hyvin muttei liikaa. Mun normi kuppikoko on DD 80 ja mulle toi L koko on hyvä. Voisin kuvitella että näissä pysyy liivinsuojatkin hyvin paikoillaan?
Product Detail | H&M

miirikki ja pööpö 35+1
miirikki, ostitko nuo liivit ihan kaupasta vai tilasitko?
Mulla tarkoitus huomenna (palkkapäivä ;)) mennä Jumbon H&Mlle kattelemaan housuja kun mulla ei emne jalkaa kuin trikoot ja ne alkaa olla rikki. Kunnon äitiyshousja en enää aio ostaa. Tänään oli neukkutätikin sitä mieltä ettei tässä niin kauaa mene että kalliit housut kannattaisi ostaa, eli siis ennen LA kyllä tulee... Niin siis samalla kun mene noita housuja kattoo niin voisin noita liivejäkin ;)

Santulla mukava yllätys ollut, vauvajuhlat olis kyllä kivat =)

Myös täällä saavutetaan täysiaikaisuus lauantaina, mut tuskin mitään synnytyksen käynnistyskikkoja tulee erityisemmin otettua käyttöön, teen mitä tähänkin asti ja mikä tuntuu hyvältä. Ehkä mukavampi kun ei tartte varoo niin paljo liikkeitään. Olo on kyllä jo aika kömpelö et esim. saunan siivous voi tuottaa hankaluuksia koska pienet tilat ja minä ISO, saunomista tulee harrastettua nyt jo lähes joka ilta ja seksi...noh sitä vois kokeilla, mikäli vielä taipuu tuo vartaloinen :LOL:

Tänään mun esikoinen ja tuleva isosisko 7 vuotta:heart: Juhlat käynnissä, kaverit kylässä tänään!!

Leosta ei ole kuulunut mitään, jokohan saanut käärön syliinsä??

Nukkuminen on pitkästä aikaa ollut lähes katkotonta, 1-2 krt wc. Nukkunut olen kuin tukki muuten, hyvin nukuttaa 8-9 aamulla. Ens viikol tosin tahti muuttuu kun esikoinen lähtee kouluun. Kohtahan tää arki muuttuu muutenkin kun vauva-arki alkaa, jota muuten odotan kovasti.

muoks: myös täällä nukutaan yöt ilman peittoo, viime yönä koetin nukkuu peiton alla mut hetkessä tuli kuuma. Voi mun ukkokultaa kun sitä aina vaan palelee, minä ihan kesähepeneissä liikun vaikka ulkonakin jotain +13 astetta...
Menojalkaa ei oikeestaan vipata, oon aika huono missään käymään. Ehkä nuorempana saanut tarpeeksi mennä ja tulla ja viilettää!! Tietty joskus on kiva käydä ulkona, ilman lapsia.

36+5

Viimeksi muokattu:
Päivää kaikille mammoille!

Nukkumisesta, monelle tuntuu olevan hankaluutta jo. Omalta kohdalta tunnen syyllisyyttä kun nukun aamulla niin pitkään, 10-11 asti ja mies herää jo puoli seitsemän aikaan ja meikäläinen jää sänkyyn kuorsaamaan... Illalla toinen tulee väsynä töistä ja mie taas kukun myöhään. Tarttis vissiin tehdä jotain rytmille tai sitten nauttia niin kauan kuin voi. Viime viikon tehokas vaihe ei jatkunut tälle viikolle. Hyvä kun jaksaa shoppaamassa käydä:D Eilen tuli käytyä Potito-liikkeessä (joku oli tilannut sieltä liivit) ja ostin vähän kestovaippailutarpeita. Olen ajatellut sellaista puolittaista kestovaippailua tai miksei kokonaankin, jos hyvin sujuu.

Monella alkanut jo maitoa tippuilla, pitäiskö sen jo normaalisti alkaa jo vähän tulla, musta tuntuu, että rinnata alkaneet ennemmin valahtaa kuin täyttyä. Vai onko liian aikaista, nyt viikot 35 + 3. Kuinka monet liivisuojukset kannattaa varata?

Menojalkaa ei varsinaisesti vipata, mutta olisi mukava nautiskella viiniä ja ehkä yksi tupakka (hyi hyi) :D Mutta kyllä sitä vielä ehtii.

Yhteistyössä