Heipparallaa
Eilen oli
neuvola ja synnäriin tutustuminen. Neuvolassa kaikki ok, painon lasku on sitten lakannut: tullut 1000g viikossa! :O
Onneksi sain vain kehuja hienosta painonhallinnasta
Eikä kuulemma ole huolta tuosta noususta - olen syönyt mielestäni aika lailla samalla lailla yhä, joten siitä ei varmaan johdu. Katotaan mitä oma tätsy sanoo ensi viikolla....
Synnärille meno jännitti ihan hirmuisesti, mutta siellä oli ihan kivaa. Kätilö tosin hölisi taas mitä sattuu, mä en niin kauheen tyytyväinen ollut sen asenteeseen, esim. kivunlievityksestä ja asennoista kerrottaessa. Oli hauska katsella muiden äitien mahoja, niitä oli jos jonkinlaisia palloja!
Onko synnärillä ja lapsivuodeosastolla aina noin hemmetin kuuma? Meinasin kuolla!!! :kieh: En voi sietää kuumuutta, joten uhkasin mennä sitten ulos synnyttämään jos siellä on silloinkin noin kuuma! :headwall:
No vauvojen takia varmasti oli kuuma niissä tietyissä huoneissa, mutta mä en saa nukuttua ollenkaan jos on kuuma, joten en kyllä pysty jäämään osastolle tollaseen helteeseen...!
Nähtiin vuorokauden ikäinen vauvakin
Voi jestas miten pieni se oli!!!!! :O vaikka painoi yli 4 kiloa ja pituuttakin oli 54cm! :O Eli kun tossa aikasemmin toivotin tsemppiä
Leolle ison vauvan kanssa, niin perun puheeni! Eihän tollanen oo mikään iso, vaan ihan pikkuinen rääpäle ja ruttunaama. :heart:
Kauanko vauvat on ruttunaamoja? Eli koska se iho alkaa suoristumaan? :ashamed:
Imetys: mua ei se homma kiinnosta kyllä yhtään...
Mutta aion kokeilla, ja mahdollisesti pumpata ja ruokkia pullosta... mutta katotaan miltä se tuntuu sitten kun oikeasti kokeilee, voihan se olla, että mieli muuttuu siinä vaiheessa
Tuttipulloja on hankittu muutama jo. Onneksi oma neuvolantäti ei painosta, sijainen oli ihan kahjo imetysfanaatikko
, ja sairaalassa ei ilmeisesti siihen painosteta liikaa, huh. (paitsi käytävillä oli hieman ahdistavia kuvia suihkuavista tisseistä ja miljoona kuvaa imetyksestä...)
Maitoa on tullut pisaran verran tänään
Hassua sinänsä, ettei raskauden aikana ole juuri tullut, kun vuosikaudet olen kärsinyt siitä, että nukkuessa "maitoa" vuotaa... ehkä nukun nykyään vähemmän tissien päällä tai jotain.
Vauvapino: ymmärrän jos synnyttäneet haluavat jo mennä sinne, mutta olisi kiva kun olisi vain yksi pino jossa turista... ja voitaisiin yhdessä vielä jutella kaikesta
Talvihaalari: hankkimatta. Toi äippäpakkauksen haalari on ihan järkyttävän iso :O Jos näyttää siltä, että tarvitaan haalari talvella, niin sitten ostetaan kun tulee ajankohtaseksi. Tutulta pitäis olla kyllä tulossa kait aika pienen kokoinen haalari. Meillä on vanu- ja fleecehaalareita monenkokosia, villapukuja aion neuloa lisää ja makuupussejakin muutama. Eikös se niissä tarkene, kun ei kuitenkaan vielä ensi talvena konttaile hangissa?
Menojalka: välillä on vipattanut. Mutta tuskin se tuottaa vaikeuksia, kun en käytä alkoholia ollenkaan, joten voin mennä jos haluan
Mutta enpä juuri muutenkaan käy missään baareissa, ehkä kerran vuodessa. Tekis hirmuisesti mieli mennä kattomaan jotain hyvää bändiä
Psykologisesti -kuulemma- alle yksivuotias ei voi käsittää, että äiti ja isä palaavat aamulla takaisin, vaan voi ahdistua todella pahasti vieraassa paikassa yhdenkin yön. Varmaan tämä on ihan eri juttu jos jää jo valmiiksi tuttujen ihmisten hoitoon. En siis halua mitään syyllistää, vaan näin olen psykologilta kuullut, voi kuulemma vaikuttaa negatiivisesti turvallisuuden tunteen kehittymiseen.
Kikkakonstit: enpä tiedä tarvitaanko me niitä. Ois tässä vielä niin paljon tehtävää
Mutta en kyllä varmaan kauaa yliaikaa kestä, jos olo on kamala.
Zophie: siis ne oli huonot niinkuin tuen kannalta vai miksi? No mun tissejä on ihan turha yrittää mihinkään tukea, joten mä käytän tod.näk. liivejä vain sen takia, että liivinsuojukset pysyis paikallaan... eiköhän ne pehmoliivit siihen käy. Ja johan on jos et tallille sais mennä vauva-aikana :O Tottakai meet ja harrastat hyvällä omalla tunnolla.
Mä en harrasta juuri mitään, joten en tiedä mitä "omaa aikaa" mä tartteisin, ehkä alan käymään koirien kanssa lenkillä tai jotain sellaista, niin vähän pääsen/joudun kotoota poiskin välillä...
Miehellä kyllä riittää harrastuksia, joten sille sitä omaa aikaa tulee väkisinkin.... eli pitää mun jotain keksiä ihan tasa-arvon vuoksi
Vieläköhän piti jotain muistaa... lahopää...
Taidanpa lajitella pieniä vaatteita ja pestyjä lakanoita kaappiin...
Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 35+6
muoks: olenko se minä vai onko täällä oikeasti näin kuuma??? taas oon ihan tuskastunut! :kieh: Mies joutui ostamaan uuden paksun täkin, kun se palelee öisin... ja minä nukun vain pussilakanan alla ja ikkunat auki...