Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

Raisu toivottavasti vielä kääntyis itsestään. Mulla yhden kaverin muksu oli kans perätilassa vielä 36+ viikolla ja meni kääntöön 37+ niin oli just edellisenä yönä heränny järkyttävään muljahdukseen, kun 4kilonen poika heitti ittensä raivotarjontaan. Ei tunnu kyllä enää näillä viikoilla mukavalta tuo kääntyminen. Mullakin kun vähän vaihtaa asentoa niin muljuu aika pahasti. Mm. kylkiluut saa kyytiä ja lantio...

Hassel & Tepsukka 35+3
Mua just tää hirvittää et jos tää meidän tyyppi vielä kääntyisikin! Siis tavallaan kun on nyt henkisesti valmistautunut et sektiolla syntyy. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä, miten lapsi maailmaan tulee vaikka lähtis normaalisti alakautta synnyttämään rt:ssä olevaa.

Raisu aika myöhään pistävät sulle lähetettä! Etkös säkin ollut ksks alueella...? Yleiset ohjeet nimittäin on täällä ollut, että jos lapsi on perätilassa (tai on epäilys perätilasta, eikä voida asentoa neuvolassa esim ultralla tarkistaa!) niin rv 36 pitäs olla aika äitipolille juuri siksi kun sen jälkeen alkaa olla aika vaikea kääntää...

zophie mä ostin kirppikseltä (uusia) liivinsuojia esikoisen syntymän jälkeen, siis sellasia mitä joku oli tehnyt itse. Olivat huonoja! Niissä oli fleece rintaa vasten, tuntuivat heti märiltä, vaikka en edes käyttänyt niitä pahimpaan aikaan :D Siis käytin vasta joskus kun maitoa ei tullut enää valtoimenaan... :) Käytin sit vaan kertakäyttöisiä, moni on kyllä kehunut noita kestoliivinsuojia, muistaakseni yks kaveri osti niitä jostain ekokaupasta...

Leo ihan huimaa, ootte pian tositoimissa ja vauva sylissä! Tsempit viime metreille! :) Hassua, toisilla on painoarviot 4kg luokkaa, toisilla 2kg ;)
 
branwen kiitoksia onnitteluista!=)

talvicci juu siis 2kk ennen pitäis työnantajalle ilmoittaa..mut tuokihan hieman riippuu työnantajasta kuinka tarkkoja ovat.täällä mies kysy sillo joku kk sitte ja nyt ku tarkisti et onhan sit niin et voi vaan ilm. Poisjäännistä lapsen synt. Jälkeen niin töistä sanottiin et se riippuu kelasta??!no tänään tarkistaa et kui nopeesti rahat sit kelalta tulee et ens kuussa rahat kuite sit pitäis saada ku eiköhän tuo loma ens kuulle tule.muutamas pvs kuulema rahat on tilillä.

Yöt on vaikeita täälläki,ja mies osti ton lidlin vartalotyynyn itelleen mut mie olen sen nyt ominu:Dhelpottaa asennon löytämistä =) vauva on nyt vkn ajan myllertäny ihan älytön,istuminen on todella vaikeaa,mielellään vaakatasossa olen!

mitenkäs leo jakselee???joko nyytti kainalos??

Bepanthenin poispesusta en ole kuullutkaan :eek:??

( . ) Täällä supistukset helpottaneet ku nyt on saanu levätä,jospa tää viihtyyki sit masussa nyt =)poika odottaa vaan pikkuveliä niin kärsimättömänä :Dja kyl tää munkin puolesta vois parin vkn päästä luovuttaa yksiönsä...vkloppuna loppuostokset sitte,itkuhälytin,vaippoja,korviketta jne olis ostoslistalla..mahtavaa eilen tuli tikku jalkapohjaan ja ei ole helppoo sitä ottaa pois,maha on hieman tiellä,mies yritti eilen mut ei se niin helppoo ollu ottaa,jospa alkas taas kokeileen.pe olis seuraava neuvola,väsymys on ollu jotai ihan kauheeta joten saa nähä mitä hemppa nyt näyttää vai johtuuko taas paineista tai muute vaan oppuväsymystä.mie söin sen 9pv rautaa tuos kk sitte ja ei tarvinu enempää.niin ja ummetuksesta piti sanoa että tänne on rantautunu!vauva taitaa painaa suolistoa sen verran että hyvä jos 3pv välein pääsee täysistunnolle =/ menis tuo kello nopeeta,lähen ostaa tavaroita isyyspakkaukseen,suuntana enää lähinnä alko..piti mulla jotai jolleki kommentoida mut en muista enää ja ku tietokoneella en ole niin en saa samal kirjotettua...
Jiimii&poju 36+2
 
Leolle tsemppiä synnytykseen!

Kestoliivinsuojista kosteussuluttomalla voi vaikka lämmittää rintaa, mutta ei sillä kyllä runsaamman maidontulon kanssa tee mitään :D Pul tai vastaava pitää olla ulkomateriaalina. Silloin tulee korkeintaan ohivuotoja, mutta läpi ei päästä :) Ja sisäpinnan materiaalin olisi hyvä olla esim. bambufroteeta tms, joka pysyy hyvin pintakuivana.

(.) Menkkamaisia jomotuksia, vauva painaa ja vihloo liitoksia ja verenpaine on viimein nousussa ainakin kotimittarilla mitattuna :D Koko raskauden ollut jotain 90-100/50-60, nyt 120-130/70-80. Saa nähdä, huolestuuko terkkari huomenna neuvolassa... Joskin sama oli esikoisesta, että synnytyksen lähestyessä paineet nousivat.

Branwen ja Sissi 32+5
 
Kosteussuluttomat liivinsuojat ovat erinomaiset sulullisten kaverina jos maitoa vuotaa paljon!!! Jouduin itse turvautumaan hanavikaisen vasemman tisun kanssa pitkään moiseen yhdistelmään, kun oikean kanssa riitti se pelkkä sulullinen.
 
Santtu
Voi dääm... Miten auttasko venyttely... Tai jos mies painas kipeistä kohti...?

Liinukalle paranemisia räkätaudin kanssa :hug:

Kosteussuluttomilla kestoliivinsuojilla ite en usko tekeväni mitään :whistle:
Mulla oli esikoista imettäessä semmosia ainun suojia joissa ei ole sitä kosteussulkukangasta ja läpi päästi kaiken. En tiiä sitten oliko niitä pesty liian vähän et olisko pitäny paremmin jos oli useampia pesukertoja takana...

Ite nyt bongasin eilen mitäs nytiltä jonkun tyypin, joka tekee ite 1,5e/pari noita kestoliivinsuojia, joissa on se pul-kangas.
Ajattelin siltä niitä tilata kokeeksi yhen parin ja tilais sitten lisää jos ne on hyviä :)
Samasesta alotuksesta bongasin kans tämmösiä kestoliivinsuojia... Onkohan hyviä?
Liivinsuojat ja rinnanlämmittimet - pompoli.net Verkkokauppa

LÖYTÖ Kosteudenpitävät mikrokuituliivinsuojat, Disana, 1 pari 3,95 Eur (ovh 4,65 Eur) - Perhepuoti Nestori ja Sinikello

Fuzzi Bunz kosteussulullinen liivinsuoja (3 paria) | Vaippatalon verkkokauppa

Noille huonoiks toteamille ainun kestoliivinusuojillekkin onneks keksin muuta käyttöä. Niillähän olis varmaan hyvä pyyhkiä vauvan kasvoja... :) Musta se kasvojen pesu altaan yläpuolella oli aina hankala niin pienen kanssa :whistle:

Miten Huldiksella ja vauvalla meni eka yö kotona? :)

tömpsis
Pitääpä vilkassa kans noita royal-kestoja. Kiitti vinkistä :)

Ihana kuulla Memelisan kuulumisia :) Onnea :heart:äänistä :)

Bebanthenin pois pesemisestä...
En oo mäkään tosiaan kuullu mut tuolla lokakuisissa yks sano et tays:ssa näin sanottu... Mulla on perjantaina se aika sinne pelkopolille niin ajattelin JiiMii kysästä mikä on lks:n kanta tuohon asiaan... :whistle:
Onkohan siinä rasvassa sitten jotain möyhöä josta olis haittaa vai mihinkähän tuo perustuu? :confused:


Lueskelin tuossa eilen esikoisen aikasia kirjotuksia niin sillon oli rv.36 nla-lääkärissä poika jo laskeutunu...
Nyt mietin et onko tää vauva voinu laskeutua jo nyt? Ku siis seksiä harrastaessa todettiin miehen kanssa et joku ottaa kiinni :LOL: Siis tuntuu joku pallo tuolla :LOL:

Talvicci ja Torsti rv.33+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kosteussuluttomat liivinsuojat ovat erinomaiset sulullisten kaverina jos maitoa vuotaa paljon!!!
Totta :) En tullut tuota ajatelleeksi, teen itse nuo kestosuojat, niin olen pistänyt sitten sen verran imua osaan, että niistä on tullut niin paksut, että lisäimujen kanssa ei ole tarvinnut taiteilla.

Noista Talvicin löytämistä liivinsuojista: itse olen tykännyt tuosta bambusta materiaalina, ja vierastan vähän noita mikrokuituisia. Fuzzin kestovaipat ainakin ovat olleet tosi hyvää materiaalia. Eli rankkaisin varmaan järjestykseen bambu-fuzzi-mikrokuitu, mutta makuasioitahan nämä ovat :)
 
Viimeksi muokattu:
Santtu
Voi dääm... Miten auttasko venyttely... Tai jos mies painas kipeistä kohti...?


Talvicci ja Torsti rv.33+4 :heart:
Venyttely tuntu vaan pahentavan asiaa :( MUTT Illalla ennen nukkumaan menoa nappasi jälleen 1g Panadolia ja levitin alaselkään ja pakaraan Aloe Vera MSM -voidetta, nyt aamulla herätessä jalka oli kuin uusi :D

Miehen olisin muuten laittanut hieromaan, mutta kun se on Malesiassa :(
 
Viimeisessä neuvolalääkärissä käyty. Pissa puhdas, verenpaineissa alapaine koholla, 11kg tähän asti tullut painoa (3 viikossa 1kg), kohdunsuu lyhentynyt sentillä (neljästä kolmeen), mutta muuten paikat entiseen malliin. Sf-mitta 33cm (kasvaa keskikäyrällä nätisti), tarjonta edelleen rt, kuten jo monena edellisenä kertana (tuskin kuulemma kääntyy), sykkeet ja liikkeet ok :)

Kaikki siis hyvin, mutta tuskaa tuottaa tämä. Kellään kokemusta? Antibiootit sain, mutta pari päivää ollut yhtä helvettiä suoraan sanottua (en pysty kunnolla istumaan, en nukkumaan, en kävelemään!) ja sen lisäksi kaikki raskauteen liittyvät kivuliaat supistukset ja vihlonnat. Torstaina näytille ja se vissiin avataan veitsellä kylmäpuudutuksen kanssa, APUA :'(

Eilen tuli rinnasta jotain tippoja ensimmäistä kertaa :D En ole aiemmin ainakaan huomannut, että olisi tullut. Hihkuin siitä miehelle ihan innoissani :D

Kysymyksiä muutaman voisin esittää, jos sopii? :)

- Meinaatteko alkaa kokeilemaan "kikkakonsteja", kun 37+0 täyttyy ja mitä esim?

- Aiotteko jo nyt hankkia vauvalle talvihaalarin/talvivaatteita ja mitä kokoa, vai menettekö vauvan kanssa sitten niitä ostamaan?

Kaikille tsempit ja jaksamisia! Nyt täytyy mennä, koska tämä istuminen on yhtä tuskaa.

innoM + Pulla 36+5
 
Talvicci juu kysäsepä et mikä siellä on sit käytäntö..Varmaan tuo laskeutuminen tapahtuuki nyt kakkosta odottaessa aiemmin ku paikat on jo kerran ollu auki :D niinku toiki et voi olla auki ja valmiita aikasemmin.Ei mullakaa esikoisesta ollu näillä viikoilla mitää kiinnittyny ja paikat oli kiinni ja kiinteät,siis alakerrassa muutenhan paikat on kaukana kiinteästä hehheh:LOL: ja nyt on ollu auki ja pehmeenä sen pari vkoa,mut silti alan luulla et kyl tää viihtyy syyskuulle asti masussa. Ens vkn Tiistaina ajateltii lähtee tutustumaan synnäriin,ku ei oikee tiä uskaltaako odottaa sitä seuraavaan tiistaihin sillo jo kuite 38+...

Mites huldiksella kotiutuminen?oletko kuinka väsynyt?Mites Jeeni ja Neepu??
Leo tainnu päästä tositoimiin ku ei mitää kuulu,tsemppiä!!!!!!!!
 
Branwen
Ite kans ajattelin et tuo bambu on varmaan hyvä :)

Santtu
No sitten vähän hankalampi :D Hyvä et selkä nyt sitten kuitenki parempi :)

G: Meinaatteko alkaa kokeilemaan "kikkakonsteja", kun 37+0 täyttyy ja mitä esim?
Esikoista oottaessa sen aikasessa lokakuisten pinossa kuulin vinkin vadelmanlehtiteestä...
Kokeilin sitä juua mut vasta ku la oli jo menny niin eihän sillä ollu mitään taikaa :LOL:
Sen juominen pitäs vissiin alottaa vähän aikasemmin jo :whistle: :D

Mulla mies on työkeikalla muualla ilmeisesti la:han saakka joten sinne asti tän vauvan olis hyvä mahassa pysyä!

G: Aioitteko jo nyt hankkia vauvalle talvihaalarin/talvivaatteita ja mitä kokoa, vai menettekö vauvan kanssa sitten niitä ostamaan?

Oon ajatellu sitä lämpöpussi kaukaloon mut en oo löytäny sopivaa... : /
Yks 62/68cm kokonen toppahaalari on jota vois käyttää ennen ku ottaa äp:n puvun käyttöön...
 
JiiMii
Musta kans tuntuu ku kuuntelee uudelleensynnyttäjien juttuja et monella paikat aikasemmin kypsemmät ja vauva laskeutunu yms. ja siltikään vauva ei ennenaikasesti synny...
Varmaan vaikuttaa tosiaan se et ne on jo kertaalleen auennu jne. niin on jo kypsemmät ku ekalla kerralla jollon kaikki oli uutta... Olipa sekavasti selitetty :D
 
- Meinaatteko alkaa kokeilemaan "kikkakonsteja", kun 37+0 täyttyy ja mitä esim?
Vastaus tähän on suuri KYLLÄ :D Mulla on odottamssa kylppärin ja saunan pesut. Lisäksi niin reipasta kävelyä kun pysyy, ja vähän lisää vauhtia päälle ;) Tällä hetkellä vauhti siis hidasta kun lantio kippeytyy ja aiheuttaa supistuksia. Ja lisäksi sitten vielä laitna miehen hommiin, se on pistänyt edellisetkin liikkeelle ;)

- Aiotteko jo nyt hankkia vauvalle talvihaalarin/talvivaatteita ja mitä kokoa, vai menettekö vauvan kanssa sitten niitä ostamaan?
Talvihaalari on jo ostettuna, kun heinäkuun alussa käytiin Reiman tehtaanmyymälässä. Koko 68 ostettiin. Esikoinen synytynyt lokakuun 17. ja käytti 62 haalaria koko toppakauden. On tuo 62kin meillä tallessa ;) Hatut, töppöset, tumput ym on kaikki edellisten jäljiltä tallessa, joten ostoksille ei pääse :)

Jos vaikka pukis päälle ja lähtis hakemaan mun serkkua. Suuntana onkin sitten Flamingon kylpylä :)

-S 32+4
 
Talvicci ja JiiMii: Ihan hyvin meni eka yö. :) Parin tunnin epämääräisillä unilla.
2v. kaipaa kovasti äidin huomiota, kun oli pitkään taas erossa.
Huomenna punnitukseen ja näkee miten kotona syöminen on vaikuttanut vauvaan.

innoM:
Kikkoja tuli keskimmäiseen kokeiltua, ei vaikutusta. Ennemmin suosittelen päiväunia, kevyttä kävelyä, rentoutumista ja mene leffaan, kampaajalle jne. mihin on hetkeen vaikea järjestää aikaa :) Eli lataa akkujasi turhan rehkimisen sijaan. Keskimmäinen syntyi siis 41+1, pitkiä olivat päivät lasketun ajan jälkeen... :D

Talvihaalari: Tälle jo syntyneelle ostin jo viime talvena Molo Kids:in rainbow-haalarin, (kun halvalla sai alesta ;) ) Keskimäiseltä on sitten 2008 vuoden äp:n haalari varalla, jos tarvii toista haalaria, luulen kyllä että yhdelläkin pärjää.
 
Viimeksi muokattu:
Kikkakonsteista vielä...
Esikoista oottaessa mäki hinkkasin ison mahan kanssa saunan ja kylppärin puhtaaks...
Siitä kyllä ollu mitään apua... :LOL:
Mies tuossa pesi saunan pari päivää sitten niin sitä en ala tällä kertaa hinkkaamaan...

Seksistä...Esikoista oottaessa tuli rv.40 verenvuodon takia käytyä ampparilla synnärillä ku seksin jälkeen alko ihan kirkasta verta vuotamaan... Siellä sanovat ettei tartte mitään vältellä...

No neuvolasta kuitenki pistivät seksikiellon päälle :confused: niin sitä ei päästy sillon kokeilemaan vauvan häätö niksinä enää la:n jälkeen :D Oli muuten aika outoa ku meillä neuvolassa sitten sanovat sillon ettei ala sitten kohdunsuun tilannetta kattomaan ku tuota vuotoa ollu, miksi? Ku la:kin oli jo menny :whistle:/

Nännihierontaa tuli kans harrastettua ja kyllä se jotain tuntemuksia sai aikaan mahassa...
 
Viimeksi muokattu:
- Meinaatteko alkaa kokeilemaan "kikkakonsteja", kun 37+0 täyttyy ja mitä esim?
En meinaa tehdä kerrassa mitään =) Saapi olla niin pitkään kun tykkää. Muissa raskauksissa oon kyllä koittanut kaikkee siivoomista ym. mutta ei se oikeesti auta, nyt säästän voimani synnytykseen.

- Aiotteko jo nyt hankkia vauvalle talvihaalarin/talvivaatteita ja mitä kokoa, vai menettekö vauvan kanssa sitten niitä ostamaan?
Mulla on muiden muksujen talvihaalarit tallessa, useampi kappale löytyy koossa 62 ja 68 cm, mutta kun ne on niin sinisiä. Voi olla että ostan talvella jonkun ihanan pinkin kermakakku haalarin, mutta noillakin pärjää komiasti koko talven.

Nukuin viimeyönä kun tukki :D Säikähdin kun heräsin viideltä vessan (ja syömään :ashamed:) ja kuului ihme rohinaa selän takaa. Kuopushan se oli tullut viereen jossain vaiheessa, mutta en ole huomannut sitä ollenkaan. Tää on niin erilainen loppuraskaus verrattuna aikaisempiin.
 
R-M
Onnittelut Huldis kotiinpääsystä! :)

Meillä on kaksikin toppahaalaria jo hankittuna, kirpparilta löysin molemmat ja on aivan ihania! :) Toinen on 62/68, toinen reilun kokoinen 62. Lisäks on äippäpakkauksen haalari jota aatellu lähinnä vaunuissa nukuessa käyttää. Sit on vielä paksu fleecehaalari. Että eiköhän ipana talven pärjää noilla ;) Ja tulevalla kummitädillä taitaa olla joku haalari minkäa antaa lainaan.

Ikävä vaiva innoMlla : /

Kikkoja luultavasti tulee kokeiltua heti kun 37 viikkoa on täynnä, vaikken pätkääkään usko että mikään auttaa, muksu syntyy sitten kun itse niin tahtoo. Mies ehdotti kolmen ässän kikkaa, että jos siivottais saunaa ja sekstailtais siinä samalla :D Toivottavasti kuitenkin maltan lähinnä keräillä voimia synnytykseen enkä rehki ja häslää liikoja.

Mulla on tämmösiä liivinsuojia: https://www.mamidea.com/webshop/carriwell-natural-silk-washable-breast-pads-p-139.html Lisäks meinaan vielä joitain toisenlaisia/-merkkisiä hommata, jos nuo ei ookkaan mistään kotoisin.

Joku kysyi vauvan tärinäkohtauksista, niitä on myös täällä ollu aina välillä. Muutenkin saa kunnon hepuleita ja maha heiluu ja hytkyy joka suuntaan :D Ja vaikka on RT:ssa niin liikkeitä tuntuu ihan alhaallakin.

Täällä on sormien nivelet ja ranteet ihan sairaan kipeät :( Yöt on aika tuskaisia, ei pysty yhtään ranteita liikutella kun on niin kipeet ja kädet puutuu muutenkin tositosi helposti. Päivällä ei oo ihan niin kipeät ja jäykät. Tuntuu että jotkut jänteet on jumissa ranteessa ja pyöritellessä rutisee ja paukkuu. Ja näiden lisäks kyynärpäässä joku hermojumi :| Mut noi kaikki ymmärtääkseni johtuu turvotuksesta, vaikkei sitä mulla ihan kauheasti olekaan.

R-M & Eemeli 36+1 :heart:
 
Synnytyksen käynnistys kikkoja en meinaa kokeilla. Elän niinkuin tähänkin asti. Esikoisesta varsinkin tuli kokeiltua, eikä auttanut tuon taivaallista. Pikemminkin sain vain selkäni todella kipeäksi ja kärsin sitten siitä monta päivää ja synnärille lähdettäessä oli jo valmiiksi kipeä ja väsy. Nyt otan rennosti ja teen mikä hyvältä tuntuu. Vauva kyllä syntyy kun on siihen valmis.

Talvihaalarit yms. Syyshaalarin ostin, muistaakseni 56cm kokosen. Jonathanin -70% alessa oli. Legon Fleece-haalarin ostin kans, kun oli puoleen hintaan kokoa 62cm. Toppahaalaria ei vielä ole eikä töppösiä/tumppuja. Katson ne myöhemmin.

Ja nyt sitten ostoksille Tallinnaan sairaala tutustumisen kautta!

Leolle vielä tsemppiä!

Pysykäähän kasassa pari päivää! Minä ainakin toivottavasti...

Hassel ja Tepsukka 35+4
 
Huldiksella eka yö kotona, luultavasti aika ihanaa, vaikka kuinka vähän olisi unta saanutkin :)

Meinaatteko alkaa kokeilemaan "kikkakonsteja", kun 37+0 täyttyy ja mitä esim?
En ajatellut ihan rv 37 vielä aloittaa, mutta ehkä kuitenkin ennen la:aa voisi jotain kokeilla. Mulla kun muuten menee ihan varmasti sen kaksi viikkoa yli :p Tosin eipä noista taida olla apuja, mutta kävelylenkkejä ja porras"juoksua" ajattelin lisätä :)


Aiotteko jo nyt hankkia vauvalle talvihaalarin/talvivaatteita ja mitä kokoa, vai menettekö vauvan kanssa sitten niitä ostamaan?

Kaapista löytyy ennestään yksi 62 toppahaalari ja kaksi erilaista äp-haalaria. Eiköhän niillä pärjätä. Tumppuja ja sukkia ja kypärämyssyjä on, uusi talvihattu pitänee hankkia ja parit toppatöppöset.


Minäkin nukuin kuin tukki, en edes vessaan herännyt! Vasta kun miehellä soi herätys, niin aukesi silmät mullakin :) Ihana viileys auttoi vissiin.

Ootteko huomanneet, että vatsa olisi edelleen aamusta pienempi kuin iltasella? Mulla on! Siis oikeasti, vatsanympärys oli 10cm pienempi tänä aamuna kuin pari päivää sitten illalla! :O Ja tuo iltamitta oli 120cm :D Alkuraskaudessahan tuo vatsan koko vaihteli turvotuksen mukaan, kaipa se sitä tekee nytkin. Päivän kun on jalkeilla, niin painovoima alkaa vaikuttamaan :rolleyes:

M :heart: 34+4
 
Viimeksi muokattu:
Santtu
Minäs vuonna teillä olikaan esikoinen syntyny? Sillä vain ku meillä kans esikoinen synty 17.10. Täyttää nyt siis 2vuotta :)

Noista "vauvan häätö kikoista" vielä et tosiaan sen verran et en varmaan tällä kertaa ala sen kummemmin mitään harrastamaan kuitenkaan... Siivous hommaa tässä kyllä on muutenkin... Parempi olis että pysys mahassa ainaki la:n asti ku se mies on tosiaan siellä työkeikalla...
 
innoM Mulla oli, ei nyt ehkä ihan vastaava vaiva mutta kuitenkin, paise niskassa! Yhtäkkiä vaan tuli ja luulin finniksi, mutta se vaan kasvoi ja tuli niiiiiin kipeeksi etten pystynyt oikein nukkumaankaan kun tyyny painoi siihen kohtaan. Kävin lääkärissä ja se kirjoitti Kefexin-kuurin ja teki siihen pienen viillon ja koitti puristaa, muttei sieltä tullut kuin kudosnestettä ja verta. Tämä juurikin sillä kylmäpuudutteella, ja se kyllä toimi ihan hyvin! Sain uuden ajan parin päivän päähän ja kun patti oli ja pysyi niin lähete kirurgiselle (sitä kutsua ei tosin koskaan tullut!!!) Seuraavalla viikolla huomasin että kuuri puri ja patti pieneni eikä ollut enää kipeä -->soitto lääkärille, joka jatkoi kuuria vielä muutamalla päivällä. Patti hävisi!
Paise on kuulemma kohtuu yleinen raskausaikana, raskaushormonit sen kuulemma aiheuttaa!?? En ollut kyllä koskaan aikaisemmin ko.asiaa kuullut!

Talvivaatteista Mulla on vauvalle 1 fleecepuku, 2 vanupukua, äp-toppahaalari ja turvakaukalossa fleece-lämpöpussi ja villahousuja + paitoja. Noilla uskon pärjäävän. Kuitenkin kun ulkoillaan on vauva suojaisassa vaunukopassa makuupussissa + noita vaatteita alla. Ja nyt kun mullakin on auto niin tuskin lähdetään pahimmilla paukkupakkasilla pidemmille ulkolenkeille.

Mulla ei ainakaan esikoisen aikaan toiminu mitkään "kikka konstit" ja käynnistykseen lähdettiin rv 42+0 ... Eli en usko noihin :)

Eilen illalla kiristeli mahaa ja sattui ihan prkeleesti, sellasta menkkajomotusta ja alavatsalla sellasta venymiskipua tms. :confused: Pakko oli ottaa Panadoli ennen nukkumaanmenoa. Nyt taas olo ihan ok... Mitä lie? Maanantaina on aika Naistenklinikalle synnytystapa-arvioon, hiukan jänskättää jo, ja toisaalta ei malttais odottaa että pääsee ultraan ja vauvaa kurkkaamaan!

Huldis Kiva kuulla etta eka yö kotona meni hyvin :) Varmaan ihanaa olla kotona!! Ja mä oon niin kateellinen tosta Molon rainbow-haalarista, se on aivan yli-kivannäköinen!
Leolle tsempit, täällä uteliaana odotellaan kuulumisia!

Bepanthenista Kyllä se ohje on että se pitäisi pestä pois ennen imetystä. Lansinoh-voiteen taas saa jättää imetyksen ajaksi, se on puhdasta lanoliinia.

http://www.bepanthen.fi/userfiles/Bepanthen voide ja emulsiovoide PIL FI-FI(se) _30_03_2009_clean.doc

Raskaus ja imetysEi ole viitteitä siitä, että valmisteen käyttöön raskauden tai imetyksen aikana liittyisi riskejä. Valmistetta tulisi kuitenkin käyttää raskauden aikana vain lääkärin suosituksesta.
Jos valmistetta käytetään imetyksenaikaisten nännihaavaumien hoitoon, se on syytä levittää heti imetyksen ja nännialueen huuhtelun jälkeen ja huuhdella pois ennen lapsen seuraavaa imetyskertaa.

Mitä Bepanthen sisältääVaikuttava aine on dekspantenoli.

ApuaineetBepanthen-voide: villarasva, Protegin X, valkovaseliini, valkovaha, manteliöljy, setyylialkoholi, stearyylialkoholi, nestemäinen parafiini ja puhdistettu vesi.

Bepanthen-emulsiovoide: pantolaktoni, 2-fenoksietanoli, Amphisol K, setyylialkoholi, stearyylialkoholi, villarasva, isopropyylimyristaatti, propyleeniglykoli ja puhdistettu vesi.


Tämä siis pakkausselosteessa. Enpä haluaisi noita vauvan suuhun...


miirikki ja pööpö 34+6
 
Viimeksi muokattu:
Ai niin, noista voiteista ja rinnanpäistä... Mulla tuli rinnanpäät tosi kipeiksi heti alkuun (siis ihan pumppaamisestakin) ja kuulinkin hyvän neuvon: kannattaa hieroa joka imetyksen jälkeen pieni tippa maitoa nännialueelle. Äidinmaito kun on luontaisesti rasvaista niin se hoitaa ja pehmentää ihoa. Kannattaa ainakin kokeilla!
Nii, ja toi Lansinoh on ihan törkykallista voidetta...MUTTA näin ihan ruokakaupassa Cittari tms. lanoliinivoidetta vauvan pyllypyyhe hyllyn luona ja se oli tosi paljon halvempaa!
 
Kikkakonsteja ei varmaan sen kummempia kokeilla, mitä nyt varmaan tekemisistä lähtee sellainen hienoinen jarru pois päältä, että jos supistus alkaa tulla, niin ei yritä lepäillä, vaan antaa tulla :)

Talvihaalaria ei erikseen lähdetä ostamaan, esikoisen jäljiltä on kaikki tallella. Tarpeen mukaan sitten katsotaan.

(.) Kenelläkään irrotellut vielä limatulppaa? :x Vai (ällövaroitus...) voiko valkovuoto olla sellaista vihertävää, könttistä ja pariin kolmeen senttiin asti venyvää? Mietin vaan, onko tässä paikat lähteneet kypsymään... nyt kuitenkin vasta 32 viikkoa täynnä. Eikös se kuitenkin voi uusiutua ja vuodella viikkojakin? Ihanaa juttua taas :D
 
miirikki tuota tulehdusta mietin minäkin, mutta kun valkovuotoa tulee kuitenkin runsaasti, se on ihan selvästi kirkasta ja sellaista normi vetistä ja hajutonta, sen lisäksi vaan pukkasi tuollaista vihertävää könttiä, joka tosiaan on ihan kunnolla venyvää... Huomenna on onneksi neuvola, sinne asti nyt odottelen, mutta alkoi vaan arveluttamaan, kun esikoisesta tulppaa irrotteli pari viikkoa ennen synnytystä juuri tuollaisena vihertävänä könttinä...
 

Yhteistyössä