Prööt ja pruut!
Täällä mamma pieree ja paukkuu
Ummetus on taas nostanut päänsä ja lääkettä menee siihen. Tuloksena vain kaasua :x jospa se tässä parin päivän sisään taas alkais peräpuoli laulamaan. Mulla on
peräpukamiakin eikä hirveesti tuota nautintoa ähistä pytyllä. Mä haluun teflonkakan!! Sellasen mikä vain solahaa ulos ilman sen kummempaa työntekoa.
Nyt kun olen kertonut kaikille mielenkiintoisimmat ja tärkeimmät jutut niin voisin kommentoida muita kirjoituksia
Nyt olen
nukkunut kohtuullisen hyvin. Olen yrittänyt vähentää nukahtamislääkkeiden käyttöä kun enhän mä voi niitä sit käyttää kunhan vauva syntyy. Oon puolittanut annoksen, tuulettanut makkarin niin viileäksi kuin vain mahdollista ja rauhoittanut illan viimeiset tunnit. Ihan ok on mennyt. Nukahtaminen on vaikeaa, mutta vessareissujen (2-4 krt yössä) jälkeen nukahdan kyllä pääsääntöisesti hyvin. Olen nyt rukannut tuota unirytmiäkin paremmaksi nyt kun esikoinenkin aloitti taas koulutien niin jotenkin ei hotsita nukkua enää puolillepäivin :ashamed: Herätys on mulla siis 6.30 ja siinä aamutoimien jälkeen laitan tiski- ja pyykkikoneet päälle ja käytän koirat lenkillä. Sit voin ottaa pikku aamupäiväunet jos tuntuu siltä. Ei ole ollut edes vaikeaa herätä aamulla. Outoa, koska olen tosiaan aamu-uninen.
Jos mulle joku järjestäisi yllärinä
vauvakutsut niin se olis kyllä ylläri isolla y:llä! Ei mulla oo sellasia kavereita jotka jaksais vaivautua
Enkä kyllä niitä kutsuja odotakaan. Voinhan järkkäillä ne itsekin jos haluan, mutta jos sen tekisin niin ihan vaan lahjojen takia
Menojalan vipatus on loppunut mulla jo vuosia sitten. Ja kuten joku tuossa aikaisemmin mainitsikin, niin krapulaa ei ole kyllä ikävä ollenkaan =) En siis ole ollenkaan miettinyt että minkä ikäisenä muksun voisi hoitoon laittaa ja kenelle tms. Ei oo tarvetta. Oon tällanen kotihiiri muutenkin. Ennen raskautta jos tuli otettua naista väkevämpää, niin tein senkin yleensä kotona
Kavereiden tai miehen painostamana käyn "ulkona" viihteellä n. 1-2 krt vuodessa. Jos olis minusta kiinni niin en ollenkaan. Mutta siis menkää hyvät naiset tuulettumaan heti kun siltä tuntuu! Se on ihan parasta mielenraikastusta jos vain tykkää käydä
Itse kävin esikoisen jälkeen eka kerran tytön ollessa 4kk vanha. Pahinta oli krapulapäivänä tissien tyhjentäminen. Auts. Pienessä sievässä kun nukkuu aamullakin kuin tukki niin huomasin kantavani rinnuksilla kahta keilapalloa. Ei juma että ne oli TÄYDET :O Ja sit se epävarmuus et koska uskaltaa imettää ettei vauveli ole sit ihan päissään, se oli vaikeeta arvioida. Ja kun ei tyttö sitä pulloakaan kovin hyvin huolinut ja tissit oli niin täynnä niin mielellään halusin imettää heti kun pystyin vain.
Maitoa tulee jos puristaa. Ja silloinkin ihan muutama tippa vain kirkasta litkua. Sitä "vahaa" on kyllä rinnanpäissä ihan koko ajan. (joskus puolenvälin jälkeen tuli enemmänkin mut jotenki nyt on lukkiutuneet tiehyet) Ei huoleta, tilanne oli sama esikoisen kohdalla ja heti seuraavana päivänä sectiosta otin tehokkaasti maitokylpyjä sairaalan sängyssä
Tällä kertaa olen viisaampi ja otan synnärille mukaan imetysliivit ja paketillisen kertakäyttöisiä liivinsuojuksia. Kestoja käytän sit vasta kotona. Synnärillä helpompi vain viskata roskiin. Olikos se tässä ketjussa kun joku kysyi että
monetko suojat kannattaa ottaa mukaan. Riippuu kuinka monta vuorokautta joutuu olemaan. Mut mun maitomäärillä menee varmaan sellanen 8-10 paria päivässä joten ihan koko paketin otan!
Synnytyskikkoja aletaan harrastamaan heti kun 37 viikkoa on täynnä. Ensinnäkään en usko että ne auttaa
Mut sen varjolla tämä laiskimus voisi jopa saada siivottua saunan tai jotain. Toiseksikin, jos vanhat merkit pitävät paikkansa, tämä menee yli niin että rysähtää. Eli jos jotenkin voin omalla toiminnallani asiaa vauhdittaa vaikka edes yhdellä päivällä niin mielelläni kokeilen.
Miten te muuten jotka olette siivonneet pesänrakennusvimmassanne.. Mä mietin että mun on turha yrittää jotenkin erityisesti täällä alkaa siivoilemaan, koska kolme koiraa, kissa, esioinen ja mies sotkevat kaiken samaan kuntoon ekan puolen tunnin aikana (itsehän en tietenkään...). Tottakai sitä voisi noita kaappeja koluta ja varastoo tai vaatehuonetta siivota, mutta jotenkin en näe siihen syytä. Vauva ei niitä näe, ja vaikka niitä tiirailisikin niin tuskin alkaa motkottamaan. Ja onhan sitä elämää vauvan jälkeenkin. Mua ei kauheesti pelota, että juuri synnyttäneenä jotenkin joutuisin yhtäkkisesti puunaamaan koko kämpän "lattiasta kattoon" kuten olen joidenkin suusta kuullut. Huomaatte varmaan, ettei siivous ole mitenkään rakkaimmasta päästä harrastuksia
mut ei me silti missään kakan keskellä asuta. Ihan perussiistejä ihmisiä ollaan, mut päivittäinen siisteyden ylläpitäminen on tuhat kertaa mielekkäämpään kuin se itse siivous. Niin kuin että jos päätän että "nyt alan siivoamaan" tai et "tänään on siivouspäivä" ... silloin hyytyy hymy ja löydän itseni sohvan pohjalta
Omaa
napaa noiden kakkajuttujen jälkeen ei suuremmin ole. Tai on tietty nää normaalit..
supistelee, tuntuvat selässä menkkakipuina. Odotan innolla ensi viikon torstain äippäpoli-aikaa jolloin näkee että onko nuo suppailut tehneet paikoille yhtään mitään. Mä en jotenkin usko et avautuminen mitenkään nopsasti tai helposti käy mun kohdalla. Perusteluina se, että itse olen syntynyt 42+2 |O (ei oo ollu kiire minnekkään edes sikiönä) ja se, että esikoinen leikattiin 40+2 ja siihen mennessä ei ollut tapahtumut m-i-t-ä-ä-n. Siis kaula ei ollut edes lyhentynyt vain tiukkana oli 4cm ja kiinni joka puolelta. Selkä on ollut kipeänä myös, mutta vain silloin jos olen tohuillut liikaa ja ylittänyt rajani.
Närästys on vaivana, mutta renniellä menee ohi. Vauva on säikytellyt
liikkumattomuudellaan, mutta onneksi on tuo doppleri ja tänään on kyllä sit liikkunut viimepäivienkin edestä.
Vatsanahkaa kiristää ihan hulluna! Oon yrittänyt rasvata ja hieroa, mutta hieronta aiheuttaa heti supistuksia vaikka ihan varovasti sivelee. Arpia ei kumma kyllä tullut vaikka tuntuu siltä että repeen kahtia.
Tulihan taas näpyteltyä. Mukavia viimeisiä viikkoja mammat
Ruutinen ja Leo 35+5