Eka nyt
omaa napaa...
Kävin perjantaina siellä
pelkopolilla ja voin kyllä sanoa ettei ollu turha käynti ollenkaan!
Selventy esikoisen synnytyksestä vähän asiat ja esille tuli semmosiaki asioita joita en ollu edes muistanu. Sen verran sekava se ponnistuvaihe oli.
Sillosen kätilön kanssa ei esikoisen synnytyksessä oikein kemiat kohannu : / niin papereissa on sitten toivomus toisesta kätilöstä jos tää sama just kohalle sattuu
Muutenki papereihin on kirjattu vähän toiveita synnytyksen suhteen...
Paikkoja sain kattella ja oikein kivoilta ne näyttiki
Mukaan sain ison nivaskan esitteitä ääneen käytöstä ja rentoutumisesta synnytyksessä. Niihin vois kiinnittää huomiota tällä kertaa...
Tähän asti oon luullu että esikoisen sydänäänten laskut synnytyksessä johtu mun saamasta epiduraalista mut näin ei kuitenkaan ollu. Syy oli puhtaasti napanuorassa : / Joka siis oli kaulan ympärillä (tosin löysästi) ja siinä oli sitten se solmu. Noita solmuja tuo kätilö sano olevan aika harvoin.
Niitä synnytyksen aikasia käyriä katteltiin ja kyllä ne aika huimilta näytti ku just ennen imukupin laittamista oli pojan sydänäänet käyny 60:ssa asti
Nyt kuitenki paljon paremmilla mielin lähen synnyttämään. Jotenki olo on turvallisempi vaikka en väitä etteikö se pelko jossain takaraivossa vielä olis...
miirikki
Mä oon kans tykänny käyä uimassa. Nyt on vaan maha alkanu sen verran painamaan ettei tunnu välissä enää niin kivalta uida : /
Hui! Jotkut jo täysaikasia! :flower:Tuntuu niin kaukaselta!
Toivottavasti
Leolla synnytys on sujunu hyvin =) :heart:
Nukkumisesta...
Mulla on nyt pari viikkoa ollu et muutamana yönä en vessareissun jälkeen saa unta... :kieh:
Perjantaina heräsin klo5.20 mut sillon saatto kyllä tuo pelkopolin käyntiki pyöriä jossain alitajunnassa sen verran ettei uni enää tullu...
Ei ole onneks *koputtaa puuta* vielä ollu sitä samaa ku esikoista oottaessa heräsin aina klo.3-4 ja valvoin jonnekki kuuteen asti ennen ku nukahin uuelleen...
Oon nukkunu imetys/tukityynyn kanssa. Maha jos "roikkuu" kyljellään nukkuessa niin menee jotenki kipeeks...
Äitiysloma alkaa muistaakseni parin päivän päästä...
Vaikka no eipä tuo tilanne mihinkään muutu ku olen esikoisen kanssa kotona, tulot vaan moninkertaistuu
Oli muuten positiivinen yllätys ku kotihoidon tuestaki jäi jonkin verran maksuun vaikka oonki äitiyslomalla
G:Onko muut saaneet vauvanvaate/-tavara ostokieltoa mieheltä?
-En ole saanu. Meillä on esikoisen jäliltä ihan kivasti vaatteita ja tavaraa mut suorastaan ihmettelen kyllä itteäni ku en ole tainnu tätä vauvaa varten ostaa ku ehkä 10kpl vaatteita
Sen sijaan oon esikoisen jäliltä turhiks osottautuneista hankkiutunu eroon...
Mädchen
Mä oon kuullu ettei tartte maata kokoa aikaa ku on epiduraalin saanu. Voi kävellä, kuhan käy käyrillä välissä salissa ja sillonkaan ei kuulemma tartte maata välttämättä...
Mä sain esikoisen synnytyksessä
epiduraalin ja kävi just niin et sängyssä makaamiseks meni vaikka vessassa kyllä pystyin käydä ite. En ite edes tajunnu muuta vaatia ja nyt jos joku puudutus annetaan niin en kyllä annan kahlita itteä sinne sängyn pohjalle jos siltä tuntuu että jalkeilla haluan olla!
Musta tosin tuntu esikoisen synnytyksessä että tuo epiduraali vei jotenki kunnollisen ponnistamisen tarpeen niin ehkä jotain muuta kiitos kuitenki...
Kastemekko meillä on vuodelta 1956.
Samassa mekossa on kastettu mun eno,täti ja äiti. Sitten mut ja mun siskot. Ja nyt sitten siskon lapset ja meijän poika. Tämäkin lapsi kastetaan samassa mekossa.
Helmaan pitäs melkein kirjailla nimet tai keksiä joku muu juttu...
odottava ja onnellinen
Millaset imetysliivit tilasit?
Hipsunen
Varmasti pärjäät ilman tommosta miestä! Hän se tässä häviää ku käyttäytyy typerästi!
Nimeä vauvalle ollaan väännelty... Mut mitään ei olla lukkoon lyöty. Sitten ku vauva syntyy niin näkee "miltä" se näyttää
Limatulppa oli esikoisesta just semmosta veriviirusta limaa... maxmilian oli bongannu nyrkin kokosen möllykän :O
Voiko se tosiaan olla niin iso?
Lääkkeistä...
Kannattaa kysyä niitten käytöstä aina tarkemmin lääkäriltä tai apteekista...
Tervetuloa Sabrin :wave:
Mulla on torstaina viimenen neuvolalääkäri ja jospa ne sillon antas jotain painoarviota vauvasta
Esikoinen oli syntyessä (rv.41+3) 3810g, neuvolassa arvelivat et jotain 3,5kg olis la:n aikoihin. Synnärillä ya-kontrollissa rv.41+1 arvio oli jotain 3950g. Nyt on tullu painoa vähemmän ja sf-mitat on pienemmät niin luulen et tää on vähän pienempi ehkä...
Jostain syystä oon tässä miettiny (aina ku vissiin pitää olla joku syy miks panikoija) että voiko tää olla jotenki kitukasvunen ku painoa tullu niin paljon vähemmän ku esikoisesta... :ashamed:
Että oonko mä ite voinu sen aiheuttaa...
Talvicci ja Torsti rv.34+4 :heart: