FB- ryhmästä Mun mielestä vois perustaa kaksplussalaisille vielä oman ryhmän? Voihan tuollakin pysyä, mutta mielelläni kirjoittelisin myös tiiviimmässä porukassa ja se olis tosi kivaa, jos se olis sellanen missä on vaan kaksplussalaisia. Tuntuu että tuo ryhmä ei tule koskaan yhtä tiiviiksi kuin mun aiemmat kokemukset noista ryhmistä, koska siellä on niin paljon liikaa ihmisiä.. Aion tuolla pysyä, mutta olen myös halukas liittymään kaksplussalaisten omaan suljettuun ryhmään mikäli sellanen perustetaan.
Uusille tervetuloa!
Menetyksen kohdanneille todella, todella paljon voimia!
Lapsille ei olla vielä kerrottu raskaudesta. Meillä lapset 5v ja kohta 4v, kerrotaan heille varmaan sitten kun on rakenneultra takana päin
Meillä on hyllyssä tuo
"vallaton vauva valtaa vatsan"- kirja ja siitä lapset on tykänneet paljon. Ollaan sitä lueskeltu muuten vaan jo piiiiitkään
Mies tulee mukaan seuraavaan neuvolaan, koska ei päässyt lastenhoitosyistä ekaan ultraan mukaan ja haluan että pääsee kuulemaan edes sykkeen
Ja sitten tietysti tulee rakenneultraan. Muille käynneille ei tarvii tulla, kun on jo "tuttua juttua"
Liitoskivut on tulleet mun kiusaksi. Esikoisesta ei ollu mitään vaivoja missään vaiheessa, toisesta nää alko n. viikolta 20. Nyt sitten kolmannesta näköjään jo rv14. Huomenna täytyy soittaa neuvolaan ja varata seuraava aika muutaman viikon päähän ja samalla sitten mainita tästä. En pysty oikeesti tekemään oikein mitään, tänäänkin siivoilin vähän enemmän kuin normaalisti niin jo on niin järkkykivut ettei oo tosikaan :/ Täytyy pyytää lappu lääkäriltä, että saan laitettua salijäsenyyden tauolle, kun ei sinne nyt auta mennä
Ärsyttää! Paino on jo nyt noussut ja varmaan nousee taas entisestään kun ei pääse edes liikkumaan... :/
Np-ulta tehtiin täällä ensin
alakautta, mutta koska vauva oli hankalassa asennossa eikä ultraaja saanu kunnolla päätä mitattua eikä aivolohkoja katsottua niin sitten katsoi vielä
vatsan päältä
Liikkeitä olen tuntenut nyt muutamana päivänä. Tänään ei ole tuntunu vielä mitään, mutta eilen tuntui kun sohvalla istuskelin..
:heart:
Sukupuolta ei aiota selvittää. Esikoisesta ei tiedetty, toisesta tiedettiin. Nyt päätettiin että jännitetään loppuun saakka. Hankintojakaan ei tule tehtyä sukupuolen mukaan, joten sillä asialla ei ole kiirettä meille
Ehditään selvittää se sitten kun vauva on sylissa
Nimet saatiin eilen vihdoin päätettyä lopullisesti molemmille. Tähän asti tytölle on ollu varmat kolme nimeä, pojalta on puuttunu toinen ja kolmas nimi. Tai toiseen nimeen oli kaksi vaihtoehtoa ja kolmas nimi puuttui. Nyt sitten päätettiin nekin. Ihanan helpottavaa
Otin siitäkin ihan ihmeellisen stressin.
Ruokajuttuja. Olen yrittäny välttää "kiellettyjä", mutta esim. fetaa olen syönyt (kunhan on ollut pastöroitua). Aurajuustoa söin alkuraskaudessa, kun en raskaudestani tiennyt. Vakuumikalat ym on helppo jättää pois ja maksaa ja muuta en edes vois syödä kun ällöttää
BATTERYA himoitsen niin että huhhuh! Sairaalaan otan kyllä yhden mukaan ja juon heti kun vauva on ulkona
Niin paljon himottaa se!
Kouluasiaa... Mulla siis jää nyt AMK kesken. Viimeinen vuosi jää vaiheeseen. Jännitin sitä, miten ihmiset reagoivat ja pelkäsin, että moni pitää tätä lasta vahinkona, kun näin tapahtui. Tämä on kuitenkin tunteella tehty päätös, koska järjellä ei aina voi tällasia asioita päättää. Ehdin ihan hyvin käydä kouluni loppuun vielä vuosien päästä
Ja olen enemmän kuin tyytyväinen tähän ratkaisuun
Nyt tuntuu siltä, että näin elämän kuuluu mennä
Nyt täytyy taas jatkaa hommia
Parannan tapani tästä lähtien ja aion joka ilta lukea kuulumisia ja kommentoida vähän useammin kuin tähän asti
Edelleenkin,
Suan ja Pulla 14+2