Syyskuun suloisuudet 2013 *Helmikuussa*

Uutena täällä ja mukaan tulisin mielellään ketjuun :)

LA 18.9.2013/ Rasula / 28.v / esikoinen / LPKS

Nyt PK-seudulla asusteleva, esikoistaan odottava mutta pian pohjoiseen muuttava tapaus täällä kirjoittelee.

rv9 tänään. En ole käynyt ultrissa lainkaan, vaan odotan ensimmäiseen rv12 ultraan kiltisti. Ei pahoinvointeja, onneksi. Nukkua voisin 24h :D Eli yhteenvetona oikein loistava fiilis :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ja minäkin uutena, jo pitkään keskustelua sivusta seuranneena uskallan liittyä mukaan!


LA 26.9.2013/32 vee/ 1. lapsi/ OYS


Ekassa ultrassa käytiin maanantaina ja kaikki oli niinkuin pitikin! :)

Taustalla 1 km 11/2012,jonka jälkeen yksi kierto ja heti tärppäsi uudestaan! :heart: Nyt jännittää, väsyttää, palelee, pahoinvointia on enimmäkseen vain iltaisin.

Nyt siis 7 + 6
 
Tervetuloa kaikille uusille, aika paljon meitä jo alkaakin olla :)

Täällä onkin tänään jo viikot 12+1, kun saatiin varmistettu laskettu aika :) Ultrassa aamulla käytiin kurkkaamassa massuun. Kaikki oli niinkuin pitikin. Ihania kuvia saatiin mukaan pari kappaletta.

Eli miulle voi TAAS tehdä päivitystä... eli LA 27.8.2013
 
Tervetuloa uudet :heart: ja ihanaa, että on ollut paljon hyviä ultra uutisia! :)

Mä tuun taas valittamaan.. tänne oon niin helppo valittaa :D Ehkä miehenkään ei tarvitse kuunnella sitä sitten niin paljon.

Hitto mulla on oikeesti niin karmee olo, että oksat pois! :( Ja oksentelu tuli takaisin kuvioihin. Jes! Vessassa oksennan, itken, oksennan, itken. Inhoan oksentamista ylikaiken ja itku tullee sit pakosti. Siis eihän se varmaan kenestäkään ole mukavaa, mutta ääääääää! Halluis vaan nukkua! Sillon on ainoastaan hyvä olla. Millon tää loppuuu?!?!?!? En kestä jos tämä jatkuu tuonne rv20 asti, niinkuin esikoisen kanssa.. sillon ei kyllä tarvinnut oksentaa kuin pari kertaa. Jospa tää menis nopeemmin ohi, kun on rajumpi.

Mutta jos jotain hyvääkin, niin vihdoin olen alkanut näkemään jonkinsortin raskaus ja vauva unia :) Niitähän mä näin koko tämän reilun vuoden yrittämisen aikana varmaan jokaikinen yö ja ne loppuvat sitten kun seinään, kun raskauduin. Hassua.

Niin ja mut sit hyväksyttiin opiskelijaks nettilukioon!! Whipiiiii! (varmaan kyllä kaikki hyväksytään, mutta.. :D ) Innolla ootan yhteydenottoa, kun eilen kävin sähkösesti allekirjottamassa, että otan opiskelupaikan vastaan. Vähän vaan tämä pahoinvointi ja väsymys varjostaa iloisuutta ja kovasti mietinnässä, että miten sitä jaksaa mutta onneks tässä saa mennä täysin omassa tahdissaan, joten en aio stressia siitä vetää :)


miranja ja hattivattini 8+2 :heart:
 
Minä oon tänään kärsiny maha ja selkäkivuista, meinaa huolestuttaa ku edellinen päättyi keskenmenoon. Tuntui jo välillä et lähen kesken päivän töistä mut sinnittelin. Pelottaa hulluna mut pitää koittaa pysyä positiivisena.oonko muilla ollu näillö viikoilla esim kohdunkasvukipuja tms? Miltä tuntuvat? Me ei olla uskallettu lapsille viel kertoo jos kävisikin ikävästi...

Toivottavasti teidän pahoinvoivien olot pian helpottuu.

Natiainen 11+1
 
Yllättävä päivä!
Kiertavä lastenhoitaja töissä kysyi varovaisesti että olenkohan mahdollisesti raskaana :O

Kenellekään en töissä ole vielä kertonut,mutta eihän sitä kieltämäänkään voinut ruveta ;)

No talon "omalle" väelle paljastan huomenna,kunhan ultrassa kaikki tarkistettu.

Mutta kai se sitten jo näkyy... :)
 
Yööök, miten voi olla näin käsittämättömän huono olo tai no okei, mä TIEDÄN et teistä aika moni pystyy käsittämään tän huonon olon ;)

Aamusin halaillaan pönttöä ja iltapäivästä asti kärsitään etovasta olosta, ei auta suolaset, ei makeat, ei syöminen, ei paasto. Toivottavast aika auttaa tai sit tää pahoinvointi muuttuu närästykseks et sitä odotellessa ;)

Onneks on yks lyhyt työvuoro perjantaina ja sit alkaa talviloma, mä olen niiiiin kiireettömien aamujen tarpeessa.

Me ei olla vielä lapsille kerrottu, aattelin et nt-ultran jälkeen tai sit talvilomalla et saavat rauhassa asiaa sulatella. Musta tulee ihan näinä päivinä isotäti kun veljen poika saa esikoisensa et on muutenkin nää vauva-asiat tapetilla täällä nyt.

Tilasin sit Ellokselta kasan äitiysfarkkuja, toivottavasti tulevat pian ku alkaa tää leggarilookki jo kyllästyttämään :D

Ja miten toi kello ei mee mihinkään päivällä mut annas ku tulee ilta ni johan se lähtee kiitämään eteenpäin. Aika suunnata iltatoimiin!

Tervetuloa kaikki uudet mukaan, meillä on täällä hurrrjan paljon porrrukkaa, ihanaa!

Hannis ja mansikka 9+6
 
Tuuska: Mulla menossa 11. raskausviikko ja vieläkin koviakin menkkamaisia kipuja alamahassa,nivusissa ja alaselässä. Gynen mukaan kuuluu asiaan ja kuulemma voivat jatkua 25. viikolle asti??? Minä jouduin kerran töistä lähtemään,kun iski niin paha maha/selkäkramppi,mutta varhaisultran mukaan kaikki oli hyvin silloin:) Muakin pelottaa välillä nämä kivut ja kolotukset,mutta kait ne kuuluu asiaan..Eräs ystävä kertoi,että hänellä oli tosi kovia liitoskipuja samoihin aikoihin,repäisyjä alavatsalla yms.

Teretulemast uudet:)

-Moonan+Napura-
 
Mä heräsin tänään siihen todellisuuteen, että ihan oikeesti saan syyskuussa vauvan. Ja miten aika menee nopeasti, vastahan ne viivat ilmestyi siihen tikkuun!

Ensi maanantaina olisikin sitten jo labrat. Tajusin just, että meen jo kymmenennellä raskausviikolla, eli jo monta viikkoa oon tiennyt olevani raskaana, käynyt neuvolassa ja kaikkea. Ja silti.

Mulla on aivan järkyttävät himot perunaan, porkkanaan ja sipuliin. Oon syönyt keskimäärin 30 litraa perunaporkkanasipulisosekeittoa ja vähän eri variaatioita perunasta, porkkanasta ja sipulista. Painoa tulee aivan tolkuttomasti, vaikka mun perunat ja porkkanat nyt ei ihan hirveitä kaloripommeja olekaan.

Ennen raskautta painoin 65 kiloa ja nyt kiloja on jo 70.. Edelleen liikun todella paljon, syön terveellisesti (mitä nyt peruna on tullut mukaan kohtuu uutena tuttavuutena). Pituutta on siis 170 cm, eli kohtalaisen normaalipainoisena saatu aloittaa tää proggis. Ahdistaa vain ihan mielettömästi minkä kokoinen sotanorsu musta oikein tulee, jos jo tähän mennessä kiloja on tullut 5 ihan vain sillä, että oon olemassa. Kenelläkään muulla vastaavaa?
 
sohvi35
Huomenta ja ihanaa ystävänpäivää :)

Eilen ja tänään oli parempi päivä, mutta kyllä nuo hajut ja ruuat ellottaa..
Paino on pudonnut lähtötilanteesta 2 kiloa mikä on kiva juttu. Tuota massaa on joten ei tosiaan tee huonoa. Tavoite olisikin että paino ei raskauden myötä juurikaan nousisi. Kohta pitäisi tulla kutsu np-ultraan, soittelinkin jo perään kun mitään ei kuulunut. Ja ensi maanantaina labraan. Sitten onkin se lapsille kertominen edessä... jännittää jo valmiiksi. Ikää heillä 16 ja 15 :) Saas nähä mitä kommentteja sieltä tulee :LOL:

Sohvi35 ja pikkupöllö 9+5
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Mulla on ainakin paino noussut ihan hirveästi, vaikken puntarilla ole käynytkään, mutta sen kyllä tuntee! Turvotus taitaa olla suurimpana syynä, nimittäin sitä on runsaasti mm. vatsalla, reisissä ja kasvoilla.. :| Jännittää jo ensimmäisen neuvolan punnitus joka on vasta 10+4 viikolla, mietityttää että mitenköhän saan ajan NP ultraan niin nopeasti että ehdin siihen oikeilla viikoilla?!?!

Mulla ainakin on alavatsalla sellasta paineen tunnetta ja vihlaisuja nivusten seudulla varsinkin vas. puolella. En muista tälläisiä olleen näin pahana kummastakaan aikaisemmasta raskaudesta. Aivastelu on kamalaa kun tuntuu että joku repeää tuolla alavatsalla!

Huonoa oloa ja väsymystä on aikalailla 24/7, oksentaa ei ole tarvinnut kuin kerran mutta hyvin lähellä se on päivittäin. Onneksi saa pidäteltyä, vaikka toisaalta kun vaan menisi oksentamaan se helpottaisi oloa.Tämä on ensimmäinen kerta kun olen näin huonovointinen, ehkäpä tämä kaksoisraskaus vaikuttaa tähän huonovointisuuteen.

Sain muuten kuulla alkuraskauden ultrassa että sille lääkärille on tulossa kokeiluun 5D ultraäänilaite, toivottavasti olisi vielä kokeilussa kun itsellä viikkoja +20 tai olisi jopa ostanut sen käyttöön. (Kuulemma 100 000€ investointi..)

Miksa ja tuplat 8+5
 
Heips,
Ilmoittautuisin mukaan, jos vain hyväksytte tällaisen "palstanvaihtajan". Eli kirjoittelin aiemmin vauva-lehden sivuille, mut nyt siellä tuli uudistus ja mikään ei toimi :( Joten nyt koitan sit opetella uuden sivuston käytön. Kai tän nopeesti oppii??

Tulossa olis neljäs lapsi. Kolme poikaa jo on: 11/05, 11/07 ja 9/11. Eli nuorimmaisen 2 vuotissynttäreitä juhlittaneen synnyttämällä nelonen :D Esikoinen on ekaluokkalainen ja kesän jälkeen menee toinen eskariin, joten äippälomalla mulla on hetken hengähdystauko aamupäivästä, kun isommat ovat koulussa ja eskarissa. Olen vielä kotona hoitovapaalla, mutta huhtikuun alusta on pakko mennä töihin (mitäköhän pomo tuumii, kun eka uutinen on uusi äippäloma). Muuten en töihin menis tässä välissä, mutta Vantaa päätti poistaa kuntalisän yli 1,5 vuotiailta ja ilman sitä mulla ei vaan ole varaa olla kotona. Vantaa siis säästää noin 200€/kk ja multa menee 2 tarhaan ja yksi iltapäiväkerhoon, joten se niistä säästöistä, koska mun verot ei kyllä tuota eroa riitä kustantamaan. Toisaalta voi olla ihan hyväkin, jos vain tämä muutaman kuukauden pk-aika saa kuopuksen päivärytmiin jotain tolkkua ja keskimmäinen oppii pk:n rytmin ja tutustuu tuleviin eskarikavereihinsa. Onneksi työt alkaa vasta huhtikuussa, kun tää huono olo olis aika huono homma kun teen työtä ruoan parissa :x Pahin haju lähtee raa'asta lihasta ja etenkin kanan käsittely ei vain onnistu. Sama ollut kaikissa raskauksissa.

Siinä tais sit olla mun stoori lyhykäisyydessä. Koitan lueskella vanhat jutut ennenkuin alan kommentoida muiden juttuihin. Olen luku-urakassa noin tammikuun puolenvälin paikkeilla :D
Eka neuvola oli ja meni, eikä siellä ollut sen kummempia uutisia. Verenpaine oli aikas matala (109/64) ja hemppari mulle tyypillisen matala 116. 25.2 on labrat (sukupuolitaudit, verityyppi (ihan kun se vaihtuis, kun joka kerta pitää erikseen tutkia :) ) ja se seula) ja 28.2 on np-ultra. Ultran kanssa on vielä pienoinen ongelma, kun en tiedä mihin pistäisin pojat siksi aikaa hoitoon, kun vanhemmilleni haluaisin kertoa vasta ultran jälkeen.
Sit omia tietoja, mitäs kaikkea siihen listaan tulikaan?:
Rontsukka/35v/neljäs/JS ja LA 20.9
 
Ihanan paljon uusia, tervetuloa kaikille! :heart:

Nyt vain pikaisesti omaa napaa:
aamulla oli eka neuvola, ja katseli kiekosta, juuh sulla 8+6, johon totesin, että kierron lyhyyden ja aiemman varhaisultran mukaan oltaisiin muutama päivä pidemmällä. Neuvolatäti totesi, että se tarkentuu sitten myöhemmin ja niinhän se tekee.
Sanoin heti alkuun, että haluan,että sydänääniä yritetään kuunnella, koska yritysvuosien ja keskenmenojen takia mulla on kokoajan pelko päällä. Hän sanoi, että oletko aivan varma, koska 8+6 viikolla ei kyllä varmana kuulu mitään, sanoin, että siitä huolimatta haluan, että yritetään.
Lopulta haki myös ultrakoneen ja niin siihen kellahdin sänglle, ja ultrassa näkyi meidän pieni :heart: ja sitten sydänäänteen kuunteluyritys...juuh, aivan mieletöntä näin ensimmäistä odottaessa tuli kyyneleet samantien, niin ne äänet kuuluivat ystävänpäivän kunniaksi, vaikka neuvolan täti sanoi, että voi olla että menee viikolle 12 ennenkuin tällä hänen laitteellaan kuuluu mitään.

Nyt on mieli taas levollisempi, ja iltapäivällä varaillaan sitten ultra-aikaa.

Mukavaa torstaita kaikille!!!

Plamsu75 + pieni 8+6 (9+3)
 
Tervetuloa uudet odottajat! :flower: Päivittelen teidät listalle myöhemmin tänään.

Onnea Plamsu hyvistä uutisista! :heart: Se on niin mielletön fiilis nähdä ja kuulla oma pieni ensimmäistä kertaa! Itse asiassa ei se fiilis pienene yhtään raskauden aikana!

Kirskis ja Namu 10+1
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Tsippadui äiteet! Tervetuloa mukaan!:)
Mullakin oli eilen ensimmäinen neuvola.. Aika tylsä visiitti kun kaikki niin tuoreessa muistissa! Ei mennyt kun 15min.
Sovittiin että käyn ns. harvennetusti neuvolassa sillä en koe tarvitsevani käyntejä niin tiheästi.. Dopplerilla seuraan kotona pienen menoa :D seuraava neuvola joskus huhtikuun puolivälissä!
Varhaisultraan sain ajan 15.3.. Joten sitä odotellessa!!
Painoa viime raskaudessa tuli 12kg, kaikki kilot karisivat kuukaudessa pois.. Nyt maltillisemmin napostelen herkkuja ;) alkoi käymään kunnon päälle kesällä kun valaana ramppasin hissittömän talon neljänteen kerrokseen ja edes takas monta kertaa päivässä! Onhan se nytkin mielenkiintoista kävellä tuo 7kiloinen rimpula kainalossa.. Joo, asunto vaihtoon kiitos!!!
Meillä yöt rauhoittuneet kun olen vähän tytön päivärytmiä muokannut.. Huh!! Tänään iski mullekin öklö olo, mutta katosi nopeasti!
 
Ihanaista ystävänpäivää kaikille!

Tänään eka kymppi täys, jee!

Lapset eskarissa ja päiväkodissa ja mun piti siivota mut mitä, löydän itteni sohvalta nukkumasta kympiltä :O No ehkä nyt on vaan syytä levätä aina kun siihen on mahdollisuus. Lupasin lapset viedä illalla elokuviin ystävänpäivän kunniaksi ni jospa äippä ei sit siellä nukkuis.

Tänään ei ole oksettanut mutta en ole vielä juonut oikein mitään, ilmeisesti aamuinen veden juonti on se mikä laittaa mut oksentamaan, tutkimus jatkuu...

Rontsukka, sulle tuleekin lapsille kivat syntymäajat, tollaset sarjat :)

Tervetuloa taasen uudet mukaan.

Meillä on ystäväporukassa sellanen läppä et ku yks tekee nii muut tekee kans ja sitä ollaan nyt sit viljelty kaikil laivareissuil yms. et ku yks ui ni kaik ui jne.. No nyt täst porukast on jo yks raskaana ja mä sit tunnollisesti seurasin perässä et ku yks ni muutkin ni nyt nää muut rupee hannailee et ei, tähä he ei pysty :D ihme porukkaa :D Meitä on siis 7 äitiä ja yhteensä meillä on 18 lasta tässä porukassa ja syksyllä sit 20.

Mutta jos mä nyt muutun tosi tehokkaaksi ja laitan kämpän kuntoon ni sit on kiva aloittaa talviloma ku ei ekaks tarvii ruveta raivaamaan paikkoja.

Ping, poistun treffeille imurin kanssa

Hannis ja mansikka 10
 
Ihanaa kun tulee uusia odottajia mukaan, lämpimästi tervetuloa kaikille minunkin puolesta! :wave:

Mulla nyt pari päivää ollut helpompaa, ei niin armoton väsymys eikä ällöttänyt ihan joka kääntees =) oikein ihmettelin eilen töistä tullessa, että missä ällötys? Nautin kyllä, jos tää ällötys katos paris viikossa... voihan se vielä tulla takasi ja toisaalta vähän kuitenkin ällöttää. Tai sit mulla on myötätunto ällötystä, kun luen teidän muiden juttuja niin tarttuu oireet :whistle: heh tiedä tuota, paras nauttia tästä hetkestä niin kauan kuin kestää. Väsyttää kyllä yövuoron jäljiltä ja pian pitäis poikia lähtee hakemaan.

Rontsukka meillä melkein samoilla vuosilla pojat :D kaksi vanhinta mulla myös ekalla ja toinen aloittaa eskarin syksyllä. Kolmas onkin neljä vee jo. Syksyllä tulee olemaan hieman rytmiä ja hetken helpotusta, kun 2 lasta koulu/eskari alueella ;)

Mä näin viime yönä unen, että synnytin tyttövauvan :heart: Se uni oli niin hauska, kun kätilö ei sanonut mitään kumpi tuli...ja se kätilö teki mulle sektion yksin. Siinä unes mietin apua sektio miltä tuntuu jne. mut se oli hetkessä ohi ja kohta vauvalla oli punainen potkupuku päällä ja mieheltä kysyin kumpi se on :D Sitten vielä meidän ystäväperheen lapsia oli siellä sairaalas mukana ja pitelivät vauvaa sylis. Hauskoja nuo unet :LOL:

Lapsille ja muille kertomisesta: mä oon ajatellut kertoa lapsille ultran jälkeen sitten viikolla 14+0 :) mun lähimmät ystävät tietää jo (en osaa pitää salassa :D), mutta sukulaiset ja isovanhemmat saa kuulla sitten kun lapset on asian kuulleet. Sen takia en halua lapsille vielä kertoa, kun ne kertois heti mummulle ja päiväkodis jne.
Töissä en myöskään vielä kerro enkä haluais kertoa vielä hetkeen. Pakko varmaan keväällä täs joskus kertoa, kun aletaan kesälomia suunnitella. Haluan ja aion saada kesälomani juuri siihen kohtaan, että sit saan jäädä mammalomalle siitä ;)

Tsemppiä kaikille ällötysten ja muiden oireiden parissa!! Voimia jokaiselle odotukseen :hug:

Delila ja pikkuinen 9+3 :heart:
 
Ja minäkin uutena, jo pitkään keskustelua sivusta seuranneena uskallan liittyä mukaan!


LA 26.9.2013/32 vee/ 1. lapsi/ OYS


Ekassa ultrassa käytiin maanantaina ja kaikki oli niinkuin pitikin! :)

Taustalla 1 km 11/2012,jonka jälkeen yksi kierto ja heti tärppäsi uudestaan! :heart: Nyt jännittää, väsyttää, palelee, pahoinvointia on enimmäkseen vain iltaisin.

Nyt siis 7 + 6
Meillä on sama la ja sama synnärikin näköjään :)
 
  • Tykkää
Reactions: ninnin
Minä täällä uutena ilmoittautuisin :)

Ensimmäinen lapsukainen tulossa (laskettu aika 4.9) ja viikkoja tällä hetkellä 11+1. Tiistaina kävin ensimmäisellä neuvola reissulla ja masusta kuului mahtavasti pienen ihmisen syke <3 Nyt kauhea odotus millon olisi ensimmäinen ultra, jänskättääää! :)

Olikos olemassa jonkunlainen facebook ryhmä tälle kokoonpanolle? en ole ehtinyt lukemaan aiempia tekstejä niin olen vähän pihalla :D

tässäpä näitä tietoja sitten :)


LA4.9/ kem-ma / 25vee / 1. lapsi / KYS
 
Jee, sain varattua ultraääniajan, 7.3 :) ja sitten saaki rampata heti seuraavana päivänä neuvolaankin.. Meidän neuvolassa ilmeisesti ei ole tuota ultraäänimahdollisuutta (pieni paikkakunta) ja siksi naapurikuntaan, vai onkoha joka paikassa näin, tiedä sitä..

Ökää riittäny joka aamulle tällä viikolla, aamulla vedin puolilasia vettä alle ja sittehä sitä tuli. Jokoha pian helpottaa..

BeiBei & Ipana 9+4 <3 :)

Miten teitä on muistettu tänään? Itse sain itseäni muistaa.. :( :D
 
Ystävänpäivän kunniaksi pieni ihme vatsasta bongattu. Sydän löi tuhatta ja sataa ja kädet heilu viimestä päivää ja mä olin ihan kipsissä :O

Tuntu kuin olis ekaa kertaa siellä ollu,niin uutta ja ihmeellistä kaikki oli (no,onhan edellis kerrasta jo 8 vuotta).

Kaikki oli kunnossa,koko vastasi viikkoja ;) (rv11)

Nyt vaan "leijailen" loppuillan.... <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Astre ja Plamsu75
pakko avautua tänne! en taas varmaan enää koskaanikinä kirjota tonne facenpalstalle mitään! ei muuten, mutta facebook ei halunnut olla kaveri, ei edes näin ystävänpäivänä. kirjotin tonne meidän palstalle että sain mieheltä bolakorun ja vielä pitäis odottaa 10viikkoo, että sitä vois alkaa käyttään. niin eikös tää naamakirja sekoo jotain ja laitakin tän tekstin mun seinälle.. menee joku 15min kun huomasin, että ex-pomo onnnitelee mua.. tuli vähän kiiire poistaa se teksti. nyt vaan toivon, ettei kauheen moni ehtiny näkeen sitä tai sitten ymmärtäny mikä se bola on.... ja nyt lepytellään tota kiukkusta miestä... :/

äiskä ja ötökkä 9+4
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja ötökkä~;28050598:
pakko avautua tänne! en taas varmaan enää koskaanikinä kirjota tonne facenpalstalle mitään! ei muuten, mutta facebook ei halunnut olla kaveri, ei edes näin ystävänpäivänä. kirjotin tonne meidän palstalle että sain mieheltä bolakorun ja vielä pitäis odottaa 10viikkoo, että sitä vois alkaa käyttään. niin eikös tää naamakirja sekoo jotain ja laitakin tän tekstin mun seinälle.. menee joku 15min kun huomasin, että ex-pomo onnnitelee mua.. tuli vähän kiiire poistaa se teksti. nyt vaan toivon, ettei kauheen moni ehtiny näkeen sitä tai sitten ymmärtäny mikä se bola on.... ja nyt lepytellään tota kiukkusta miestä... :/

äiskä ja ötökkä 9+4
Ai kauhee :D ei sais nauraa mut mua vähä hikerrytti kyllä. Noh, toivottavasti loppuilta sujuu paremmin :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Hei pakko kysästä kun oon yrittäny tonne fb palstalle päästä et mitenkä se onnistuu? laitoin kyllä viestiä tälle ylläpitäjälle, mutta en tiedä yhtään lähtikö viesti :( tooosi vähän käyttäny tällaisia foorumeja enkä mikään kauhee tietokoneasiantuntija oo niin voisin vinkkejä kaipailla :D kauniskiitos!
 

Yhteistyössä